Jos olet hakemassa oleskelulupaa miehellesi,tai vaimollesi niin etsipä työpaikka ja hae lupia yhtaikaa.Joillakin aloilla on pula työvoimasta,ja meille luvat heltisi heti.Nyt isäntä on töissä ja valoisalta näyttää..kielitaito oli pelottava asia alkuun,mutta alkoi sujua hyvin jo parissa viikossa.
oleskelulupa
9
1237
Vastaukset
- vähän valaista
Mikä ala tai työnantaja menettelee noin ?
- uskomaton kommentti
Olisi ihan hyvä tietää.. miten saa luvat kahdessa viikossa, on pakko olla provo ????
- JapanilaisenMies
Aikoinaan Japanista käsin haettuna luvat irtosivat kahdessa ja puolessa viikossa. Silloin kun asiat ovat selviä, työpaikka valmiina jne., ei lupien kanssa tule ihmeempiä ongelmia.
Eipä minun vaimonikaan lupakäsittely kestänyt edes täyttä kahta viikkoa kun jo silloisesta UVIsta soitettiin että voi käydä hakemassa oleskeluluvan paikallisesta Suomen konsulaatista.
Eli jos kaikki taustat on kunnossa ja riittävän pitkä yhteiselämä takana ennen lupapapereiden jättämistä niin kyseessä on pelkkä "hallinnollinen muodollisuus" eikä siihen montaa päivää tuhraudu.- nyt noin
JapanilaisenMies kirjoitti:
Aikoinaan Japanista käsin haettuna luvat irtosivat kahdessa ja puolessa viikossa. Silloin kun asiat ovat selviä, työpaikka valmiina jne., ei lupien kanssa tule ihmeempiä ongelmia.
sanoa. "silloin kun asiat on selvät" Eihän siinä ole ollut kyse teidän kohdalla, vaan siittä, että Japani nyt sattuu tuntumaan ihan kivalta sanalta siellä Uvin toimiston työntekijän pöydällä. Huomattavasti monimutkaisempi asia olisikin ollut, jos vaikkapa vaimosi olisi ollut jostain päin Afrikkaa.
Maalla on väliä näissä asioissa aina.
- töitä voi saada vaikkei osa...
Mulla on sama kokemus, tosin vuosien takaa. Ja tiedän toisenkin tapauksen. Mieheni sai töitä jo ennen kuin tuli Suomeen oleskeluluvan kanssa, ja aloitti 2 päivän päästä työt. Kielitaito kehittyi tosi nopeasti, kun oli pakko. Oikeakielisyys ja täydellisyys oli kaukana siitä puheesta, mutta ymmärrys on pääasia. Ei anneta noiden ilkkujien pilata hyvää päiväämme.
- jenni€€
Kumma jutu,kun ei lueta kunnolla..puhuminen alkoi sujua jo parissa viikossa.Papereissa meni muutama viikko,eniten aikaa lääkärintodistuksiin elintarvikealalle.Ne on oltava kunnossa.Kyselkää töitä rohkeasti,voi aloittaa siivousliikeessä tai pizzeriassa,ja pääsee alkuun.
- Taasnäitä
Ihastukaa ja rakastukaa sellaisiin miehiin jotka pystyvät saamaan täältä töitä niin teillä ei ole Uvi- ym. ongelmia. Tämä siis siinä tapauksessa, että haluatte tänne asumaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804