Partaveistä olisin ostamassa ja kaipaisin vähän neuvoja että minkälainen. Pariakin veistä olen katsellut, nimittäin tuollaista http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=kaantoveitset&pageOffset=&ID=2755
ja sitten http://www.top-kosmetiikka.com/verkkokauppa/index.tmpl?haku=1&free_text_value=partaveitsi tuolla olevia alle satasen maksavia veitsiä.
Minulla ei ole haisuakaan mikä teräsmateriaali on hyvä veitselle joten siksi kaipaisin vähän neuvoa etten osta jotain mikä tylsyy heti.
Entä onko tuo teroitusvyö paras väline teroittamiseen, vai käykö erikoishieno liippa?
Ja sitten jos vielä liikenisi vinkkejä itse ajamiseen! Laastaria tulee kyllä varmasti kulumaan opetellessa, mutta jospa ilman kohtuuttomia vaurioita selviäisin.
Partaveitsi
16
10151
Vastaukset
- hopeamäyrä
Top kosmetiikan veitset ihan hyviä. Käsinhiottu on aina parempi kuin koneella tehty, ja teroitusvyö välttämätön(kannattaa myös samalla ostaa vyölle pasta.)Partasaippua ja mätränkarva suti helpottavat huomattavasti ajamista, mutta ihon ollessa lämmin&pehmeä olen itsekkin ajanut joskus normisaippualla.Ohjeita löytyy jos englanti taittuu kuukkeliin hakuun esim:The Art of the Straight Razor Shave
- parturi-kampaaja1
En nyt alkaa ihan juurta jaksaen kirjoittamaan mitään järjestyksiä mutta näin pyöreesti.partaa ajaessa kannattaa hauduttaa ensin kasvot kuumalla kostella pyyhkeellä¨, se helpottaa huomattavasti ajoa(pehmentää partakarvaa). Ihoa pitää venyttää(kiristää) ajaessa, näin säästyt haavoilta:) Kannattaa vetää veistä parrankasvu suunnan mukaan(yleensä alaspäin, kaulan alla ylöspäin) Paras vaihtoehto ajamiseen on partavaahto, kannattaa lisätä jos alkaa kuivamaan. Jos kasvoilla on luomia, ne kannattaa merkata itselle, muuten kyllä saa omatekoisen luomen poiston. kylmä pyyhe ajamisen jälkeen tekee hyvää iholle koska se sulkee ihohuokoset. vielä joku balsami päälle niin vuoala:D
- Barbiere di Venezia
parturi-kampaaja1 kirjoitti:
En nyt alkaa ihan juurta jaksaen kirjoittamaan mitään järjestyksiä mutta näin pyöreesti.partaa ajaessa kannattaa hauduttaa ensin kasvot kuumalla kostella pyyhkeellä¨, se helpottaa huomattavasti ajoa(pehmentää partakarvaa). Ihoa pitää venyttää(kiristää) ajaessa, näin säästyt haavoilta:) Kannattaa vetää veistä parrankasvu suunnan mukaan(yleensä alaspäin, kaulan alla ylöspäin) Paras vaihtoehto ajamiseen on partavaahto, kannattaa lisätä jos alkaa kuivamaan. Jos kasvoilla on luomia, ne kannattaa merkata itselle, muuten kyllä saa omatekoisen luomen poiston. kylmä pyyhe ajamisen jälkeen tekee hyvää iholle koska se sulkee ihohuokoset. vielä joku balsami päälle niin vuoala:D
Pari vuotta ajettuani veitsellä olen alkanut ihmetellä, miksi en alunperinkään aloittanut parranajoa veitsellä. Tuossa ylempänä jo annettiinkin perusohjeet kuinka aloitetaan.
Jos raakatessaan vetää vielä toisen kierroksen vastakarvaan, niin iho on kuin lapsen pylly.
Saksassa on muutama liike, joka toimittaa täydellisiä paranajojärjestelmiä suteineen, veitsinee, saippuoineen jne. Googlaa vaikka Nassrasier, sillä löytyy.
Varoituksen sana näin lopuksi. Ensimmäisillä kerroilla saattaa tulla inhoja viiltoja, mutta tekniikan oppii parissa viikossa. Lisäksi partaveitsen viillot ovat huomattavasti siistimpiä kuin partakoneen. Alunan jäljiltä niitä ei edes erota. - Hilppu2000
Barbiere di Venezia kirjoitti:
Pari vuotta ajettuani veitsellä olen alkanut ihmetellä, miksi en alunperinkään aloittanut parranajoa veitsellä. Tuossa ylempänä jo annettiinkin perusohjeet kuinka aloitetaan.
Jos raakatessaan vetää vielä toisen kierroksen vastakarvaan, niin iho on kuin lapsen pylly.
Saksassa on muutama liike, joka toimittaa täydellisiä paranajojärjestelmiä suteineen, veitsinee, saippuoineen jne. Googlaa vaikka Nassrasier, sillä löytyy.
Varoituksen sana näin lopuksi. Ensimmäisillä kerroilla saattaa tulla inhoja viiltoja, mutta tekniikan oppii parissa viikossa. Lisäksi partaveitsen viillot ovat huomattavasti siistimpiä kuin partakoneen. Alunan jäljiltä niitä ei edes erota.Moi
Mä siirryin partaveitseen viime kesänä lähinnä sen takia, että partahöylien terät on niin psykedeelisen kalliita. Ja kai se luontoakin säästää. En ole siis mikään ekspertti vaan ihan tavallinen tumpelo. Kokemukset on suunnilleen seuraavat:
Ei ehkä kiireisimmille sovi. Jos haluaa hyvää jälkeä, ajoon menee kyllä selvästi kauemmin kuin höylillä tai partakoneilla. Tarkkanakin saa olla, meinas kerran tulla ihan omaa plastiikkakirurgiaa, kun olin veistää leuasta palan pois. No ei, se oli pientä liioittelua, tuli pieni palje. Veistä pitää myös hoitaa, enkä tiedä löytyykö Suomesta helpolla veitsenhiojia. Oma on kyllä vielä ihan hyvässä terässä.
Jälki on kyllä mielestäni selvästi parempaa kuin höylillä. Ja muistan lukeneeni, että veitsi on itse asiassa iholle hellempi kuin höylä, joka on periaatteessa raastinrauta. Ja höylä kuulemma hieroo terien väliin jääneet partakarvat takaisin ihoon. Jos partaveitsellä ajaessa tulee haavoja, ne saa melkein aina välittömästi kylmällä vedellä umpeen, koska veitsi viiltää, eikä tosiaan raasta niin kuin höylä.
En ehkä vaihtaisi enää höylään, vaikka ymmärrän kyllä miksi partaveitsiä ei enää käytetä. Höylä on nopeampi, eikä sen kanssa tarvitse koko ajan varoa mitä tekee. Toisaalta partaveitsellä ajo on ihan hauskaa ja pitkällä aikavälillä paljon halvempaa. - Hefty
Hilppu2000 kirjoitti:
Moi
Mä siirryin partaveitseen viime kesänä lähinnä sen takia, että partahöylien terät on niin psykedeelisen kalliita. Ja kai se luontoakin säästää. En ole siis mikään ekspertti vaan ihan tavallinen tumpelo. Kokemukset on suunnilleen seuraavat:
Ei ehkä kiireisimmille sovi. Jos haluaa hyvää jälkeä, ajoon menee kyllä selvästi kauemmin kuin höylillä tai partakoneilla. Tarkkanakin saa olla, meinas kerran tulla ihan omaa plastiikkakirurgiaa, kun olin veistää leuasta palan pois. No ei, se oli pientä liioittelua, tuli pieni palje. Veistä pitää myös hoitaa, enkä tiedä löytyykö Suomesta helpolla veitsenhiojia. Oma on kyllä vielä ihan hyvässä terässä.
Jälki on kyllä mielestäni selvästi parempaa kuin höylillä. Ja muistan lukeneeni, että veitsi on itse asiassa iholle hellempi kuin höylä, joka on periaatteessa raastinrauta. Ja höylä kuulemma hieroo terien väliin jääneet partakarvat takaisin ihoon. Jos partaveitsellä ajaessa tulee haavoja, ne saa melkein aina välittömästi kylmällä vedellä umpeen, koska veitsi viiltää, eikä tosiaan raasta niin kuin höylä.
En ehkä vaihtaisi enää höylään, vaikka ymmärrän kyllä miksi partaveitsiä ei enää käytetä. Höylä on nopeampi, eikä sen kanssa tarvitse koko ajan varoa mitä tekee. Toisaalta partaveitsellä ajo on ihan hauskaa ja pitkällä aikavälillä paljon halvempaa.Moi!
Hyvät terät löydät täältä: www.miehenkauppa.fi tai www.gentlemans-shop.com/
odotan juuri nyt saippua täältä: www.fitjarsoapinternational.com
infoa löytyy straightrazorplace ja shavemyface sivusta!
aloitin itse terän kannsa pari viikkoa sitten mutta en usko että käytän höylää enää koskaan jos ei ole pakko.. - häns
Hilppu2000 kirjoitti:
Moi
En ehkä vaihtaisi enää höylään, vaikka ymmärrän kyllä miksi partaveitsiä ei enää käytetä. Höylä on nopeampi, eikä sen kanssa tarvitse koko ajan varoa mitä tekee. Toisaalta partaveitsellä ajo on ihan hauskaa ja pitkällä aikavälillä paljon halvempaa.wiillox, teroittaa kaikki terät. Ja halvalla.
- tendaberry
heips,
mites toi partasaippua onko välttämätön vai käykö perus gilletten partavaahto veitsellä ajettaessa.
Toi saippua sana kuulostaa huonolta iholla.
Joku jossain toisaalla väitti että uudet veitset pitäs terottaa ennen käyttöönottoa, en tiiä sit koskeeko vaan koneella valmistettuja. Kuvittelisin että käsinhiotut ois teräviä pajalta lähtiessä?- sadfwtgrhyjkiu
Näihin päiviin asti olen ajellut parran ihan tavallisella Gilleten Mach3:lla. Yhtenä päivänä terät, jotka tylsyvät kelvottomiksi jo parin kerran jälkeen, olivat lopussa ja eikun kauppaan. Sitten meni kuppi nurin, kun aloin miettimään sitä sikahintaa, jonka pieni teräpaketti maksaa. Pikään minua oli myös ärsyttänyt terien tukkeutuminen jo parin päivän sänkeä ajettaessa.
Ajattelin, että miksei parranajoakin voi tehdä tyylillä!? Netistä otin selvää, mistä saisi partaveitsiä ja tilasin setin, jossa oli veitsen lisäksi kaikki tykötarpeet. Paketti maksoi reilun saturaisen, mutta paljon mieluummin pistän sievoisen summan johonkin hienoon käsityötuotteeseen, joka kestää eliniän kuin ostan jotain kertakäyttöistä ylihinnoiteltua teollista sontaa.
Pari ensimmäistä ajokertaa meni harjoitellessa, eikä tulos ollut täysin sileä. En toisaalta tehnyt merkittäviä haavojakaan, kun olin varovainen. Ei tainnut olla veitsikään vielä siinä vaiheessa ihan priimakunnossa. Youtubessa on onneksi erittäin opettavaisia videoita niin ajamiseen kuin veitsen kunnostukseen ja vähitellen alan oppimaan homman. Iho on ajon jälkeen sileä kuin vauvan peppu ja myös pysyy siloisena noin päivän pidempään kuin ennen höylän kanssa. Ihokaan ei ärsyynny, kun homman hoitaa kevyellä otteella ja ajan kanssa. Aikaa veitsen kanssa tuhlautuu noin puoltoista-kaksinkertainen määrä höylämiseen verrattuna, mutta miksi aina pitäisi olla kiire? Suosittelen lämpimästi!
- Partaukko
Lue lisää: http://partaukko.blogspot.com/
- Jouhiturpa
Oliskohan suomessa jotain teroituspalvelua johon vois partaveitsen viedä? Terä pitäisi käsinteroittaa, mutta ei viitsisi maksaa kivenmurikasta 100e :(
- Jouhiturpa
Unohtakaa! edellinen ostin vesihiomapapereita ja liimasin puuhun terän saa liiankin teräväksi kun jaksaa vaivautua ja kaiken lisäksi säästyi 97 euroa suosittelen
- asdghv2wg2323
Voe voe tokkiisa. Miehen ihonhoitotuotteeksi partaveitsi on täydellinen näppylänkin poistaja. Partaveitsi teroitetaan VYÖHÖN LIIPPAAMALLA oikeaoppisesti. Toki ensimmäisen kerran jos shavetat partaveitsellä voi käydä kuin tytöille ekan kerran meikatessa. Tukevilla otteilla sitten shavetat ja terät esim.v-muodossa. Tietty jos olette hifistelijä sitten kai pitää etsiä muita materiaaleja teriin.
- PartveitsiPro
Täältä löydät laadukkaat ja sopuhintaiset veitset http://www.saksitukku.fi/kauppa/index.php?cPath=67 paras ajo ohjen on että ei rupea kiirehtimään.Toki voit myös tillata partaveitsen lähi parturiltasi...
- jaatinen1982
Siirryin joulukuussa Gillettesotkuista klassisen parranajon maailmaan. Tilasin itselleni Kanadalaiselta Classic Edgeltä aloittelijan paketin ja otin partaveitsen kouraani.
Tervetuloa seuraamaan partaveitsellä ajamisen opettelemista blogistani http://parranajo.blogit.fi/- e6363ee
joo. veitsellä ajelen vain ja ainoastaan. vaahdon teen laadukkaasta partasaippuasta. veitset teen kokonaan itse käsityönä. onhan toki hyllyyn kertynyt hyviä tehdaspuukkojakin mutta olen löytänyt niin mahtavan terämateriaalin että oksat pois. ja karvat! höyliin ei ole enää paluuta.remmit teen luonnollisesti myös itse. myös suteja tulossa. suosittelen kaikille kädentaitoisille herrasmiehille tuota veitsentekoa koska onko mitään ylevämpää kuin sipaista naamansa sileäksi omatekoisella veitsellä.
- sampe1
e6363ee otappa yhteyttä, kiinnostais noi sun partaveitset. kodikas at kolumpus . fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289