Koska hautajaiset

isätön..........

Isäni kuoli 25-27.4-08 ja poliisi käydessään luonani sanoi, että isälle tehdään ruumiinavaus.
Isä kuoli, ehkä keuhkoahtautumaan, keuhkosyöpään tai verensyöksyyn yksin kotonaan.

Miksi hautausluvan saaminen kestää näin kauan?

4

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peliaali

kestää ettei ruumiinavauksen tulos ole vielä selvillä tai on jotain epäselvää.soita sairaalan patologian lääkärille,sieltä saat vastauksen.

• Satelliitti76

Minun isäni kuoli 25.1.2008 kotona, aivan yläättäen 57 vuotiaana. Äiti löysi hänet töistä tullessaan. Meilläkään ei ole vielä tiedossa kuolinsyytä. (arvoiden mukaan sydänperäinen äkkikuolema, kammiovärinä)
      Myös minun isälleni tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus, koska kuolema tuli yllättäen ja kotona yksin ollessaan.

Mutta hautausluvan saimme kllä ihan kolmen viikon sisään.Se siis tulee vainajan mukana kun hänet siirretään avauspaikasta omalle/hautauspaikkakunnalle.
      Siis isällesikö ei ole vielä avausta tehty?
      Tuntuu oudolta, kun kuolemasta tulee siis jo kuukausi kuluneeksi..
      Sinuna ottaisin yhteyttä vaikkapa hautaustoimistoon joka hautajaiset olette valinneet järjestämään. He kyselevät kyllä hautausluvan perään, ja selvittävät miksi ja mikä kestää. Tai voita toki soittaa suoraan sinne patologiselle osastolle jossa isäsi avaus suoritetaan.

Lämmin osanottoni sinulle. Tuskaisia aikoja elelemme, mutta henkäys kerrallaan, tipun askelin mennään eteenpäin *halaus*

• peliaali

kuoli myös yllättäen ja avaus tehtiin kahden päivän päästä.kävin katsomassa poikaani päivää ennen avausta jolloin patologian lääkäri sanoi että huomenna iltapäivällä voit soittaa ja kysyä tuloksia.soitin annettuun numeroon josta henkilö haki avauksen tehneen lääkärin puhelimeen.hän kertoi että alustavassa tutkimuksessa ei löytynyt mitään joka olisi ollut syynä kuolemaan ja että on otettu näytteitä jotka tutkitaan oikeuslääketieteellisessä laitoksessa ja vastaus tulee 1-3 kuukauden kuluttua.antoi samalla hautausluvan.poliisillahan on oikeus määrätä ilman omaisten lupaa oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus joka toki on sinällään hyvä asia sillä kuolemansyyn selville saaminen ainakin vähän helpottaa surua ja tuskaa.tulos menee ensin poliisille ja sieltä lähetetään sitten minulle. anteeksi etten tajunnut toivottaa sinulle voimia ja ottaa muutenkaan suruasi huomioon.olen itse vielä niin pahimman surun vallassa että jokainen kirjoitettu sana pitää korjata.soita toki sairaalaan,itse huomasin kuinka hienotunteista ja eleettömän kauniisti siellä kohdeltiin omaisia.kun puin lastani arkkuun niin jäin vielä muiden lähdettyä "juttelemaan" lapselleni eikä kukaan tullut hätistelemään pois.kyllä elämä kantaa,minuakin on kantanut kuukauden,vaikkakin sekuntti kerrallaan.

• sekaisin......

Sulla on puurot ja vellit nyt sekoittunu. Hautauslupa saadaan n.viikossa (sisältää vain vainajan täydellisen nimen ja henkilötunnuksen), kuolintodistus kestää n.1-3 kuukautta. Hautauslupa on nimensä mukainen siis hautaamiseen, kuolintodistuksesta ilmenee syy. Poliisit lähettää kuolintodistuksen lähimmälle omaiselle tutkimusten ja analysointien valmistuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe