Aktivia-jogurtti

no höh...

Joku sanoi, että terveelliseksi mainostettu Activia jugurtti sisältää kolme palaa sokeria per purnukka. Mitä enää uskaltaa syödä. Ite tykkäsin kyseisen jugurtin mausta ja se sopi mun massulle. Eipä ihme että olikin hyvän makuista. Nyt saapi sekin jäädä kaupan hyllyyn. No juon kuiteski rasvatonta maitoa, niin , että kalsiumin tarpeeni on tyydytetty.

7

4507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä söin myös

jossain vaiheessa activia-jogurttia, mutta lopetin tämän activian käytön, koska se on valmistettu linjalla jossa käsitellään myös hasselpähkinää, ja olen allerginen pähkinälle. Sain heti allergisia oireita.

Activiassa:
      - kaloreita 124
      - sokeria 17,8 g
      - rasvaa 3,3 g
      - tyydyttynyttä rasvaa 2,0 g
      - natriumia 0,1 g

Itse vaihdoin tuon activian Valion A Express rasvattomaan jogurttiin.

Siinä:
      - kaloreita yhdessa 90
      - sokeria 15 g
      - rasvaa 0,5 g
      - tyydyttynyttä rasvaa 0,3 g
      - natriumia 0,1 g
      - proteiinia 5,3 g
      - kuitua 4 g
      lisätty D-vitamiinia.

Olen ollut tosi tyytyväinen tähän jogurttiin. Syön tätä joka aamu.

• on vaihtaa

toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.

Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?

Ainesosat
        Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää.

• syötävää
        on vaihtaa kirjoitti:

toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.

Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?

Ainesosat
        Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää.

lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.

Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.

Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.

En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.

Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä".

• Kotijugurtti

Äh, jäi jotenkin mietityttämään moisen tuotteen mainostus; "Auttaa vatsan toimintaan" tjms. Mitä tuo tarkoittaa? Käsittääkseni mikään instanssi ei ole vahvistanut laboratoriotuloksin kyseisten aineiden väitettyä vaikutusta. Sama kun juot piimää.Tai sitten et.

• Ellepelle
        syötävää kirjoitti:

lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.

Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.

Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.

En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.

Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä".

mä jätän kaikki aspartaamituotteet hyllylle, olen allerginen sille.

On syötävä vaan näit sokeroituja versioita.

• siinä..

rasvattomassa maidossakin on kaloreita. Ja vielä yllättävän paljon, koska tuleehan sitä yleensä juotua enemmän kuin esim. yksi desi.

• Anonyymi

Olen kuullut, että aspartaami on hermomyrkky, eli tosi epäterveellinen lisäaine! Yhdellä grillillä, jossa joskus käyn, niin heidän limsat eivät sisällä kyseistä lisäainetta, joka on paha makuinen. Aspartaamia nykyään on paljon kaikenlaisissa tuotteissa. Oikea sokeri on terveellisempi vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      175
      7204
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      68
      2971
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2228
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1415
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1369
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1284
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      19
      1229
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1040
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1000
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      998
    Aihe