Joku sanoi, että terveelliseksi mainostettu Activia jugurtti sisältää kolme palaa sokeria per purnukka. Mitä enää uskaltaa syödä. Ite tykkäsin kyseisen jugurtin mausta ja se sopi mun massulle. Eipä ihme että olikin hyvän makuista. Nyt saapi sekin jäädä kaupan hyllyyn. No juon kuiteski rasvatonta maitoa, niin , että kalsiumin tarpeeni on tyydytetty.
Aktivia-jogurtti
7
4429
Vastaukset
- Minä söin myös
jossain vaiheessa activia-jogurttia, mutta lopetin tämän activian käytön, koska se on valmistettu linjalla jossa käsitellään myös hasselpähkinää, ja olen allerginen pähkinälle. Sain heti allergisia oireita.
Activiassa:
- kaloreita 124
- sokeria 17,8 g
- rasvaa 3,3 g
- tyydyttynyttä rasvaa 2,0 g
- natriumia 0,1 g
Itse vaihdoin tuon activian Valion A Express rasvattomaan jogurttiin.
Siinä:
- kaloreita yhdessa 90
- sokeria 15 g
- rasvaa 0,5 g
- tyydyttynyttä rasvaa 0,3 g
- natriumia 0,1 g
- proteiinia 5,3 g
- kuitua 4 g
lisätty D-vitamiinia.
Olen ollut tosi tyytyväinen tähän jogurttiin. Syön tätä joka aamu.- on vaihtaa
toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.
Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?
Ainesosat
Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää. - syötävää
on vaihtaa kirjoitti:
toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.
Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?
Ainesosat
Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää.lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.
Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.
Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.
En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.
Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä". - Kotijugurtti
Äh, jäi jotenkin mietityttämään moisen tuotteen mainostus; "Auttaa vatsan toimintaan" tjms. Mitä tuo tarkoittaa? Käsittääkseni mikään instanssi ei ole vahvistanut laboratoriotuloksin kyseisten aineiden väitettyä vaikutusta. Sama kun juot piimää.Tai sitten et.
- Ellepelle
syötävää kirjoitti:
lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.
Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.
Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.
En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.
Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä".mä jätän kaikki aspartaamituotteet hyllylle, olen allerginen sille.
On syötävä vaan näit sokeroituja versioita.
- siinä..
rasvattomassa maidossakin on kaloreita. Ja vielä yllättävän paljon, koska tuleehan sitä yleensä juotua enemmän kuin esim. yksi desi.
- Anonyymi
Olen kuullut, että aspartaami on hermomyrkky, eli tosi epäterveellinen lisäaine! Yhdellä grillillä, jossa joskus käyn, niin heidän limsat eivät sisällä kyseistä lisäainetta, joka on paha makuinen. Aspartaamia nykyään on paljon kaikenlaisissa tuotteissa. Oikea sokeri on terveellisempi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747