Aktivia-jogurtti

no höh...

Joku sanoi, että terveelliseksi mainostettu Activia jugurtti sisältää kolme palaa sokeria per purnukka. Mitä enää uskaltaa syödä. Ite tykkäsin kyseisen jugurtin mausta ja se sopi mun massulle. Eipä ihme että olikin hyvän makuista. Nyt saapi sekin jäädä kaupan hyllyyn. No juon kuiteski rasvatonta maitoa, niin , että kalsiumin tarpeeni on tyydytetty.

7

4300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä söin myös

      jossain vaiheessa activia-jogurttia, mutta lopetin tämän activian käytön, koska se on valmistettu linjalla jossa käsitellään myös hasselpähkinää, ja olen allerginen pähkinälle. Sain heti allergisia oireita.

      Activiassa:
      - kaloreita 124
      - sokeria 17,8 g
      - rasvaa 3,3 g
      - tyydyttynyttä rasvaa 2,0 g
      - natriumia 0,1 g

      Itse vaihdoin tuon activian Valion A Express rasvattomaan jogurttiin.

      Siinä:
      - kaloreita yhdessa 90
      - sokeria 15 g
      - rasvaa 0,5 g
      - tyydyttynyttä rasvaa 0,3 g
      - natriumia 0,1 g
      - proteiinia 5,3 g
      - kuitua 4 g
      lisätty D-vitamiinia.

      Olen ollut tosi tyytyväinen tähän jogurttiin. Syön tätä joka aamu.

      • on vaihtaa

        toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.

        Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?

        Ainesosat
        Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää.


      • syötävää
        on vaihtaa kirjoitti:

        toinen sokerinen jugurtti toiseen? Eihän niiden sokerimäärissä juurikaan ole eroa.

        Tässä tarkka tuoteseloste Valion A Express jugurtista. Tämäkö on ihmisen ruokaa?

        Ainesosat
        Keltainen luumu: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, keltainen luumu, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liivate, happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % keltaista luumua. Päärynä: Pastöroitu rasvaton maito, fruktoosi, laktoosi, päärynä, vesi, sakeuttamisaine (muunnettu maissi- tärkkelys), aromit, liiivate, hapate ja D-vitamiini. Jogurtissa 4 % päärynää.

        lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.

        Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.

        Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.

        En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.

        Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä".


      • Kotijugurtti

        Äh, jäi jotenkin mietityttämään moisen tuotteen mainostus; "Auttaa vatsan toimintaan" tjms. Mitä tuo tarkoittaa? Käsittääkseni mikään instanssi ei ole vahvistanut laboratoriotuloksin kyseisten aineiden väitettyä vaikutusta. Sama kun juot piimää.Tai sitten et.


      • Ellepelle
        syötävää kirjoitti:

        lisäaineista huolimatta ainakin mun mielestä. Sanoisin jopa parempaa, kuin esim. luonnonjogurtista ja mustikoista tehty vetinen versio.

        Onko järkeä ruveta vahtaamaan jokaisen ruoan lisäainemäärää, kun kaiken maailman saasteita saadaan nykyään joka tapauksessa ilmasta, vedestä, meikeistä, hiusväreistä, lääkkeistä yms.

        Vaikka syönkin yleensä lisäaineita pursuavia kaupan leipiä, jogurttia, leikkeitä, margariinia yms., niin suosin mahdollisuuksien mukaan luomua tai lisäaineettomia versiota.

        En kantaisi huolta yhden jogurtin lisäaineista, paitsi jos kaikki muukin ruoka on luonnonmukaista ja lisäaineetonta.

        Tarkoitan sitä, että ei tarvitse jättää jogurttia kaupan hyllylle jos siinä on esim. aspartaamia, jos muuten syö normaalia ruokaa jossa on ties mitä "törkyä".

        mä jätän kaikki aspartaamituotteet hyllylle, olen allerginen sille.

        On syötävä vaan näit sokeroituja versioita.


    • siinä..

      rasvattomassa maidossakin on kaloreita. Ja vielä yllättävän paljon, koska tuleehan sitä yleensä juotua enemmän kuin esim. yksi desi.

    • Anonyymi

      Olen kuullut, että aspartaami on hermomyrkky, eli tosi epäterveellinen lisäaine! Yhdellä grillillä, jossa joskus käyn, niin heidän limsat eivät sisällä kyseistä lisäainetta, joka on paha makuinen. Aspartaamia nykyään on paljon kaikenlaisissa tuotteissa. Oikea sokeri on terveellisempi vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe