Olen tullut siihen pisteeseen, että en enää jaksa tätä... Masentaa todella, todella paljon... Esim. Kun töihin menee, niin ensimmäisenä miettii " Sitä tulee taas varmaa hikoiltua paljon..." No, tuota kun miettii/stressaa, niin varmasti hiki herahtaa. Sen jälkeen " Näkeeköhän kukaan tai haistaako.." Tulee todella epämiellyttävä olo. Ja siitä se oravanpyörä lähtee.
Sitten sosiaaliset tilanteet; Sosiaalinen elämäni on aika rajoittunutta, olen tulossa erakoksi. Vähänki missä on ihmisiä, oli ne tuttuja tai vähemmän tuttuja, niin hikee työntää kainaloista. Tyttöjen kanssa ei mitään toivoo edes jutella mitään ku hiki tulee heti, (olen kyllä aika ujo, niin senkin takia stressi voi iskee niin hiki tulee.) Auttakaa mua.. Rajoittaa elämää paljon.
On kokeiltu Triple Dry:ta ja Absolutt Torr:ia, mutta tuntuu, että niitten teho aina "häviää" vaikka kuinka käyttää ohjeiden mukaan ja muutenkin. Triple Dry oli nyt tosi surkea, mutta A.T oli kyl hyvä, mutta tuntuu että ei mitään tehoo enää siinäkään. Äsken löysin netistä tällasen http://www.hikoilusta-eroon.com/shop_pages.php?pages_id=320
En tiiä millanen on, mutta kiinnostas. Kommentit tervetulleita.
Liikahikoilu
8
854
Vastaukset
- 23man
Ku en osaa sanoo miten "normaalit" ihmiset hikoilee ihan arkisissa hommissa, niin hikoiletteko edes hiukan kun esim. ajatte autoa? Onko teillä ihan rutikuivat kainalot?
- hakeutua lääkäriin
ja sulkea pois sairaudet yms. Itse ensin ajattelin ehdottaa tuota Absolut Torria, mutta näköjään sekin on tuttu. Hikoilusi on varmaan pahaa kun ei edes tuo auta. Minut se piti kuivana viikon päivät ja sitten alkoi taas tarvimaan dödöä.
Tiedätkin varmaan että hikoiluun voi vaikuttaa monet eri asiat:ruokavalio, paino (ylipainoiset hikoilee enemmän ja makkarat ovat kosteina koko päivän) ja varmasti jotkin sairaudet. Myös se vaikuttaa että pelkäät hikoilua ja ajattelet heti etukäteen että varmasti tulee hiki. Jos itse pelkään läikyttäväni kahvia kokouksessa niin varmasti sen teenkin.
Oletko muuten kysynyt joltain läheiseltäsi että haisetko sinä ihan oikeasti vain kuvitteletko vain? Itse jännitin ihan kauheasti tuota hienhajua kun tein tarjoilijan töitä. Siinä kun joutui todella lähelle toista ihmistä ja aukomaan kainaloitaan. Sitten työpäivän jälkeen pyysin äitiäni haistamaan minua ja hän sanoi että tuoksun saippualle ja dödölle. Helpotti vähäksi aikaa skitsoilut.
Käythän aamuisin suihkussa ja peset jollain antibakteerisella tuotteella pahimmat paikat? Ja joka päivä tietty puhdas pusero päälle. Käytä jotain voimakastuoksuista pyykkipulveria että vaatteesi tuokstuvat hyvältä. Älä juokse, rehki tms. ellei se sitten ole työtäsi. Kuumat juomat hikoiluttavat, samoin mausteiset ja rasvaiset ruuat.
Tuosta sosiaalisen elämän rajoittumisesta varmasti vois käydä juttelemassa esim. mielenterveystoimistossa. Samalla saisit auottua noita elämän solmuja. Älä missään nimessä ala erakoitumaan. Olet vielä nuori ja sinulla on monta vuotta aikaa keksiä mitä sanoa jollekkin mukavalle naiselle :)- 23man
No kyllä se Absolutt Torr auttaa sen vähän aikaa mut, sit joutuu taas laittaa. Ois hyvä jos ei ollenkaan tartteis tollasia aineita laitella.
Itse olen aivan normaalipainoinen. Mutta on tullu vähän kyllä syötyä kebabbia yms. Mutta olen kyllä normaalipainoinen.
Kerta mä mietin, että kohta mä varmaa alan hikoilee, niin periaatteessa, mun mieli tekee tepposet ja sit tulee stressi ja siitä se lähtee. Tosin, kyllä jos on lämmin ilma, niin tuntuu, että hiki tulee herkemmin ku muilla.
En ole muuten kysyny, että haisenko, pitää joltain läheiseltä kyllä kysyä. Käyn aivan normaalisti suihkussa ja pesen paikat hyvin. Ja työ ei ole kovin fyysistä hommaa.
Kova kynnys tällaselle jännitjälle jäydä sanoo lääkärille mitään... Tai, vuosia sitten kävin sanoo tästä hikoilusta, niin vastaus oli tyyliin, " Joo se menee ohi, ku oot tuossa iässä.." No eipä siinä sitten..
- Mikävaan
Hei! Etpäs ole ainoa "turhan"hikoilija ;) Minä olen myös sellainen ja ujokin siis, joo. Älä masennu, ihan oikeesti. Tiedän, että se kyllä turhauttaa ja tympäsee, tää turhanhikoilu siis. Ja minulla se johtuu yleensä siitä, että jännityn (ja hieman varmaan ahdistunkin) monissa sosiaalisissa tilanteissa. En kyllä halua ajatella, etten olisi "ihan normaali" ihminen. Älä sinäkään ajattele. Kuten huomaat on muitakin ja hikoilukin on normaalia. Mieti, jos kaikki kuona-aineet jäis kehoon. äärk..:D
Vinkkejä tuohon hikoiluun:D
1. Joka päivä ainakin puoli tuntia rääkki- eli hikiliikuntaa(ei kyllä mulla tule aina harrastettua). Ylimääräinen kuona-aine(hiki) tulee kehosta pois --> niin seur. päivänä ei niin hikoiluta tai sitten ei niin pahanhajuista:)
2. Vaihda aluspaita, jos tuntuu, että on kainalot märkänä:D
3. Muista: et ole ainoa:D
4. Unohda, että tänään taisin hieman hikoilla siinä ja siinä tilanteessa. Älä ajattele sitä enää jälkeenpäin, niin et ahdistu:D
5. Puhu vaikka siitä tai kirjoita, hyvä että kirjoitit tänne. Pieneltä kuulostava asia (varsinkin hikoilu; pelko, että muut huomaa:)) voi olla suuri asia.
Ihmettelen vähän miksi (jännitys/ahdistus)hikoilu olisi merkki sairaudesta, miksi olisi? Toivottavasti ei ole. Mäkin varmaan olisin sitten sairas:). Hei, muuten hikoiletko myös yksin ollessasi vai vain ihmisten seurassa? Tuntuu ettet nyt ainakaan yksin tekemättä mitään, hikoile, koska sanoit, että kun töihin menee jne, vaii??- vfigf
"Ihmettelen vähän miksi (jännitys/ahdistus)hikoilu olisi merkki sairaudesta, miksi olisi?"
Hikoilu liittyy aineenvaihduntaan. Toisilla se on vilkkaampi kuin toisilla. Esim. kilpirauhasten liikatoiminta saattaa aiheuttaa tykytystä, hikoilua jne. Kilpirauhasten renklaaminen voi aiheuttaa monta muutakin vaivaa. Tilanteen saa halposti selville verikokeella. Toki jos ja vain ainoastaan sosiaaliset tilanteet saa hikoilemaan, niin kyse ei voi olla sairaudesta. Muuta kuin psyykepuolella. Eikä sekään oikeastaan ole sairautta että jännittää tilanteita. Ei meistä kaikki voi olla sellasia suinpäin ryntääviä. - 23man
vfigf kirjoitti:
"Ihmettelen vähän miksi (jännitys/ahdistus)hikoilu olisi merkki sairaudesta, miksi olisi?"
Hikoilu liittyy aineenvaihduntaan. Toisilla se on vilkkaampi kuin toisilla. Esim. kilpirauhasten liikatoiminta saattaa aiheuttaa tykytystä, hikoilua jne. Kilpirauhasten renklaaminen voi aiheuttaa monta muutakin vaivaa. Tilanteen saa halposti selville verikokeella. Toki jos ja vain ainoastaan sosiaaliset tilanteet saa hikoilemaan, niin kyse ei voi olla sairaudesta. Muuta kuin psyykepuolella. Eikä sekään oikeastaan ole sairautta että jännittää tilanteita. Ei meistä kaikki voi olla sellasia suinpäin ryntääviä.Tosiaan, kun välillä miettyny, että mä ihan itestäni tän asian kanssa olen, mutta on helpottavaa kuulla, että on niitä muitakin joilla on sama ongelma.
Oon just miettiny, että jos kunnolla harrastas liikuntaa, että hiki lentää, niin auttaako sitten hiukan myöhemmässä vaiheessa (esim. seuraavana päivänä) vähentää hien määrää. Koska eikös sitä hikee nyt kuitenkin aina ole siellä vartalossa. Tarkoitan, että onko se silleen, että " nyt on hikivarastot vähissä, niin ei tule seuraavana päivä hikee niin paljon" ? Jos nyt ymmärsitte mitä tarkoitin.
Tänää tapahtui jotain ihmeellistä. Olin töissä ja ajattelin itsekseni näin; " Ota nyt ihan rauhallisesti, älä nyt stressaa, mä oon oma itteni eikä se mua miksikään muuta jne..." Eli tollasia tsemppaus juttuja ajattelin, niin auttoi kyl. Ja mulla on aina tunne että mua tuijotetaan, niin aattelin, että mitä sitten vaikka tuijotetaan.
En yleensä itekseni hikoile, paitsi jos on oikein lämmin keli. Mutta käytännössä aina hikoilen jos on muita siinä lähellä tai yleensä sosiaalista kanssa käymistä. Eli, en usko että mikää sairaus on(?), mutta psyykkisellä tasolla asita huonommin. Voin sanoo, että mulla on aika huono itsetunto. - 23man
23man kirjoitti:
Tosiaan, kun välillä miettyny, että mä ihan itestäni tän asian kanssa olen, mutta on helpottavaa kuulla, että on niitä muitakin joilla on sama ongelma.
Oon just miettiny, että jos kunnolla harrastas liikuntaa, että hiki lentää, niin auttaako sitten hiukan myöhemmässä vaiheessa (esim. seuraavana päivänä) vähentää hien määrää. Koska eikös sitä hikee nyt kuitenkin aina ole siellä vartalossa. Tarkoitan, että onko se silleen, että " nyt on hikivarastot vähissä, niin ei tule seuraavana päivä hikee niin paljon" ? Jos nyt ymmärsitte mitä tarkoitin.
Tänää tapahtui jotain ihmeellistä. Olin töissä ja ajattelin itsekseni näin; " Ota nyt ihan rauhallisesti, älä nyt stressaa, mä oon oma itteni eikä se mua miksikään muuta jne..." Eli tollasia tsemppaus juttuja ajattelin, niin auttoi kyl. Ja mulla on aina tunne että mua tuijotetaan, niin aattelin, että mitä sitten vaikka tuijotetaan.
En yleensä itekseni hikoile, paitsi jos on oikein lämmin keli. Mutta käytännössä aina hikoilen jos on muita siinä lähellä tai yleensä sosiaalista kanssa käymistä. Eli, en usko että mikää sairaus on(?), mutta psyykkisellä tasolla asita huonommin. Voin sanoo, että mulla on aika huono itsetunto.Työ ei ole mitään fyysistä, enemmänkin sellasta toimisto homman tyylistä..
- Mikävaan
23man kirjoitti:
Tosiaan, kun välillä miettyny, että mä ihan itestäni tän asian kanssa olen, mutta on helpottavaa kuulla, että on niitä muitakin joilla on sama ongelma.
En yleensä itekseni hikoile, paitsi jos on oikein lämmin keli. Mutta käytännössä aina hikoilen jos on muita siinä lähellä tai yleensä sosiaalista kanssa käymistä. Eli, en usko että mikää sairaus on(?), mutta psyykkisellä tasolla asita huonommin. Voin sanoo, että mulla on aika huono itsetunto."Nyt on hikivarastot vähissä, niin ei tule seuraavana päivänä hikee niin paljon" Voi siis olla noin, sitä just tarkotinki. Ja käytännössä helppo kokeilla. Olen kokeillut ja kai se auttaa. En nyt sano, että varmasti.
Joo, heh. Mulla on samanlaisia tunteita, että kaikki tuijottaa. Ei oikeasti kaikki tuijota, vaikka joku tai jotkut kattoiski:) Ja pitää siis ajatella, että mitä siitä. On kiva kuulla, että sua auttaa tuo tsemppausajattelu.
Niin, ei sulla mitään sairautta ole. Mikähän auttais huonoon itsetuntoon. Sitä en tiedä. Koska mulla taitaa olla sama juttu :) En luota itseeni yhtään muiden ihmisten seurassa. No, se kyllä riippuu seurasta. Jos on rentoa seuraa, niin kyllä itekin voi olla rentona. Niin, tai, jos ois ite rentona, niin muutkin vois olla rennosti. Itse vissiin pitäisi olla ajattelematta itteä surkeaksi ja joukkoon kuulumattomaksi. Meni kyllä nyt ohi aiheesta...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303