Miten rakennan lava-auton

Ford Transit

Minulla on vuoden 1966 Ford Transit ja siinä on nyt alkuperäistä enää hytti.
Moottori on vaihdettu vuoden 1983 nissanin diesel kone, tilavuus 2160 kuutiosenttiä.
Auto on rakennettu asuntoautoksi, eli siinä on nyt
solifer-matkailuvaunun asunto-osa.

Nyt haluaisin purkaa koko vaunu-osan ja rakentaa lava-autoksi.
Kukaan ei halua ostaa näin vanhaa asuntoautoa. joten lava-autona se olisi verraton tavaran kuljetuksessa.
Purkuhomman pystyisi itse tekemään, mutta lavaksi rakentelu ja korjaaminen olisi jo hankaleempi homma.
Onkohan kukaan tehnyt koskaan tälläisia.
Olen nähnyt liikenteessä samanlaisen transetin liikenteessä lava-autona.

OLisko miten hintava rakennuttaa jollakin ja alkaako tavalliset korjaamot tällaisia tekemään.

Miten kävisi muutoskatsastuksen jälkeen. Pysyisikö diesel-vero samana kuin nyt.
Asuntoautolla vero on nyt 92,90 €.

3

3318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzzzzzzzzzzzzzzz

      no periaatteessa sen pitäisi pysyä pakettiauna.ja usein uudet lavat on tehty ns.turkkipellistä ellei sitten satu löytymään sopivan mittaista lavaa jostain romuautosta esmes jenkistä.konttorilta kannattaa kysyä mutta uskosin että selviät pelkällä muutoskatsastuksella.Ja ei lavan tekeminen vaikeaa ole jos vähäänkään pysyy hitsipilli kourassa.

    • on näitä tehty

      Kannattanee ensin miettiä paljonko on valmis uhraamaan rahaa projektiin. Halvin keino olisi varmaan ostaa käytetty pakettiauton lava ja kiinnittää se paikoilleen. Päällirakenteen eli lavan kiinnittämisestä vaaditaan kuitenkin muutoskatsastuksessa ajoneuvojen kuormakorien kiinnityksestä säädetyn asetuksen mukainen lujuuslaskelma. Kuormakorien lainsäädäntöä tunteva insinööri tai teknikko toki sellaisen laatii kohtuullisella kustannuksella. Uuden lavan teettäminen on varmaan kohtuullisen kallista. Käyttövoimavero on riippuvainen auton kokonaismassasta. Muutoskatsastuksessa autolle hyväksyttävä kokonaismassa määräytyy valmistajan salliman kokonaismassan mukaan (kuorma-auto). Pakettiautoksi rekisteröitävän kokonaismassa on enintään 3500 kg. Kuorma-autosta ei mene vuotuista käyttömaksua, pakettiautosta puolestaan menee. Käyttövoimaveron suuruuden voi tarkistaa täältä.
      http://lyhytlinkki.net/?btcgv7vu

      • mahdolliset AKE:n pykälät

        Tarkista vielä AKE:n määräykset. Onko esteitä takaisin muuttamiseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe