Mitkä muut käskyt

stefanus

innoittavat adventisteja samalla tavalla korostamaan käskyn tärkeyttä, kuin lepopäivään liittyvä käsky?

47

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siranja

Kaikkein tärkein käsky on ensimmäinen:
      Minä olen Herra sinun Jumalasi,
      älä pidä muita jumalia.

Siitähän koko uskomme alkaa. Jos siinä kohdassa harhaudumme, on loppukin väärässä.

Mutta ei kymmenestä käskystä voi irrottaa erikseen niitä, joita pitää noudattaa, ja niitä, jotka eivät ole tärkeitä.

Jokainen niistä on tärkeä. Eihän itse Kaikkivaltias Jumala muuten olisi niitä ihmisille antanut.

• niin miksi adventistit siis irroittavat lepopäiväkäskyn toisista käskyistä?

Monet vaahtoavat tällä palstalla ja kertovat toistuvasti, että sapatista riippuu pelastus, vaikka Jeesus Itse on syntisen sukukunnan pelastus, jonka Isä Jumala on itse asettanut tahtonsa mukaiseksi pelastukseksi maailmalle..

• seisomassa
        stefanus kirjoitti:

niin miksi adventistit siis irroittavat lepopäiväkäskyn toisista käskyistä?

Monet vaahtoavat tällä palstalla ja kertovat toistuvasti, että sapatista riippuu pelastus, vaikka Jeesus Itse on syntisen sukukunnan pelastus, jonka Isä Jumala on itse asettanut tahtonsa mukaiseksi pelastukseksi maailmalle..

stefanus..

Pelastus Kristuksessa, mitä se on?
        Eikö juuri elämistä Hänessä, Hänen mielensä mukaisessa elämässä?

Miksi sinulle tulee ongelmaksi sapatti?
        Eli yksi Jumalan tahdon ilmaisu, ehkä sinun mielestäsi pienin käsky, rakkauden käsky.

Eikö rakkaus ilmene juuri sapatissakin, kun Herran omat kokoontuvat yhteen, jakamaan sitä siunauksen säveliä, mitä Jumala on antanut viikolla kokea.
        Eikö juuri se ole juhlapäivä, sekä juhlapäiväksi arkeen tuotu.
        Täydellisyyden luku seitsemän, seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, jonka Hän pyhitti ja erotti ihmistä varten.
        Vaikeetako?
        Näyttää olevan tämän asian ymmärtäminen.
        Nyt tämän siunauksen merkityksen sisältöä tässä asiassa ei haluta ymmärtää eikä tunnustaa.
        stefanus, stefanus, sinä nimimerkkisi vaatisi todellisen Stefanuksen katseen, joka näki taivaan avoinna ja Sapatin Herra, Kunnian Kuningas, Elämän Kuningas oli seisomassa tämän todistajan edessä taivaassa.
        Oi stefanus, avaa sydämesi sapatin Herran edessä, mieti, mitä voit jakaa uskostasi sapattina Herran omien kanssa, haluatko, että Hän seisoisi sinunkin kohdallasi?
        Sapatti kuuluu stefanus Jumalan tahdon kokonaisuuteen, älä sulje sitä sydämeltäsi, vaan anna Jumalan kirjoittaa koko tahtonsa uudenliiton uskovan sydämeen.
        Silloin todistat, että myös koko lepopäiväkäsky on voimassa Jumalan tahdon mukaisesti todistettavasti koko taivaan ja maan olemassaoloajaksi.
        Sitä ei ole muutettu, eikä ihmiskäskyisten alttareiden äärellä kumarreta muuta.

• sana sanoo.
        stefanus kirjoitti:

Sapatista muistutetaan, ihmisten sydämiin kolkutetaan Jumalan teesit, etteivät hylkää edes sapattia. Jumalan tahto on kokonaisuus, ja siitä peilin särkymisestä sanotaan.
        Sekö on pahasta?

• Hurbiili

Siranja:
        älä pidä muita jumalia.
        Siitähän koko uskomme alkaa. Jos siinä kohdassa harhaudumme, on loppukin väärässä.

Hurbiili:
        Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia;
        Jaak. 2:
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Käytännössä ei ole mitään "pienempää" tai "suurempaa" käskyä, koska jokaisesta on sama rangaistus. Tämä lienee liian yksinkertaista adventisteille, ja muille, jotka ovat taipuvaisia salatieteisiin.

• sokea?
        stefanus kirjoitti:

Kuka irrottaa ja mitä. Niin sanotut kristityt irottavat yhden käskyn pois kokonaan tai muuttavat sen omaansa ja se on lepopäiväkäsky. IROTTAJAT OVAT IHAN TOISAALLA!

Tosin roomalaiskatollinen kirkko on irrittanut myös kuvien palvonta käskyn, eli poistanut.

Jeesus on tullut pelastukseksi syntiselle sukukunalle. Jumalan tahto ei ole se, että Hänen käskynsä 10. irroitetaan tai muutetaan tai poistetaan.

• janette2
        Hurbiili kirjoitti:

Siranja:
        älä pidä muita jumalia.

Hurbiili:
        Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia;
        Jaak. 2:
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Käytännössä ei ole mitään "pienempää" tai "suurempaa" käskyä, koska jokaisesta on sama rangaistus. Tämä lienee liian yksinkertaista adventisteille, ja muille, jotka ovat taipuvaisia salatieteisiin.

Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        Mitäs sanoitkaan lähimmäisistäsi tämä lienee liian yksinkertaista adventisteille, ja muille jotka ovat taipuvaisia salatieteisiin.
        Sinähän olit painamassa alas toisia ja eikös se ole juuri sitä jotka vapauden laki tuomitsee?

• Hurbiili
        janette2 kirjoitti:

Mitäs sanoitkaan lähimmäisistäsi tämä lienee liian yksinkertaista adventisteille, ja muille jotka ovat taipuvaisia salatieteisiin.
        Sinähän olit painamassa alas toisia ja eikös se ole juuri sitä jotka vapauden laki tuomitsee?

, jonka syytä on vaikea yrittääkään arvailla.
        Tiedät parhaiten itse, miksi tulkitset antamani nuhteet "alaspainamisiksi", ja ties millaisiksi.

..niin, ehkä on liian vaikea ymmärtää mitään muuta, kuin lahkot opettavat "täytenä, lopunajan totuutena".

Riistäydy irti lahkokahleista, tai saa sen tulevaisuuden vitsauksista osasi.

• lahkon kahleissa ole
        Hurbiili kirjoitti:

, jonka syytä on vaikea yrittääkään arvailla.
        Tiedät parhaiten itse, miksi tulkitset antamani nuhteet "alaspainamisiksi", ja ties millaisiksi.

..niin, ehkä on liian vaikea ymmärtää mitään muuta, kuin lahkot opettavat "täytenä, lopunajan totuutena".

Riistäydy irti lahkokahleista, tai saa sen tulevaisuuden vitsauksista osasi.

minä olen Jumalaan turvautuva ihminen, mikä sinulla on itselläsi kun olet aina noin hyökkäävä, jos on rauha sydämmessä niin eikö voisi olla ystävällisempi toisiakin kohtaan, vai oletko sinä aina vain oikeassa ja muut väärässä, ja mitä niihin vitsauksiin tulee Jumala yksin tietää kuka joutuu niihin kuka ei ei sitä voi toinen ihminen tuomita toista. Siunausta Janette2

• Hurbiili
        lahkon kahleissa ole kirjoitti:

minä olen Jumalaan turvautuva ihminen, mikä sinulla on itselläsi kun olet aina noin hyökkäävä, jos on rauha sydämmessä niin eikö voisi olla ystävällisempi toisiakin kohtaan, vai oletko sinä aina vain oikeassa ja muut väärässä, ja mitä niihin vitsauksiin tulee Jumala yksin tietää kuka joutuu niihin kuka ei ei sitä voi toinen ihminen tuomita toista. Siunausta Janette2

Hyvä, jos et ole lahkonkahleissa, vaikka niiden puolustelu hyssyttelemällä nuhtelijoita kertookin Sinusta aivan muuta. Rekisteröitynäkin voi kyyristellä, you see. Vapahtaja käski omiensa nostaa päänsä esiin, kun lopunajan tapahtumat alkavat. Usko pois, joka ei varoita synnintekijöitä, joutuu omaltakin osaltaan vikapääksi näiden synteihin(lue esim. Hesekielin kirjaa, ja Paavalin neuvoja). Varoittelu ei tapahdu kuiskaamalla varovasti jossain nurkassa, vaan selvin sanoin, jotta ihmiset kuulevat.

• seisomassa kirjoitti:

stefanus..

Eli yksi Jumalan tahdon ilmaisu, ehkä sinun mielestäsi pienin käsky, rakkauden käsky.

Eikö rakkaus ilmene juuri sapatissakin, kun Herran omat kokoontuvat yhteen, jakamaan sitä siunauksen säveliä, mitä Jumala on antanut viikolla kokea.
        Täydellisyyden luku seitsemän, seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti, jonka Hän pyhitti ja erotti ihmistä varten.
        Vaikeetako?
        Nyt tämän siunauksen merkityksen sisältöä tässä asiassa ei haluta ymmärtää eikä tunnustaa.
        stefanus, stefanus, sinä nimimerkkisi vaatisi todellisen Stefanuksen katseen, joka näki taivaan avoinna ja Sapatin Herra, Kunnian Kuningas, Elämän Kuningas oli seisomassa tämän todistajan edessä taivaassa.
        Oi stefanus, avaa sydämesi sapatin Herran edessä, mieti, mitä voit jakaa uskostasi sapattina Herran omien kanssa, haluatko, että Hän seisoisi sinunkin kohdallasi?
        Sapatti kuuluu stefanus Jumalan tahdon kokonaisuuteen, älä sulje sitä sydämeltäsi, vaan anna Jumalan kirjoittaa koko tahtonsa uudenliiton uskovan sydämeen.
        Silloin todistat, että myös koko lepopäiväkäsky on voimassa Jumalan tahdon mukaisesti todistettavasti koko taivaan ja maan olemassaoloajaksi.

>> Eikö rakkaus ilmene juuri sapatissakin, kun Herran omat kokoontuvat yhteen, jakamaan sitä siunauksen säveliä, mitä Jumala on antanut viikolla kokea. >>

Osoittaako juuri se nyt sitten hirmuisen suurta rakkautta muita Herran omia kohtaan, että lepopäivän muista poikkeavalla valikoimisella halutaan erottautua heistä eli muusta kristikansasta?

• seisomassa kirjoitti:

stefanus..

Vaikeetako?

lauantaisin, mutta en adventistipiireissä. Ja tässä lienee se suurin kompastuskivi adventisteilla, etteivät lepopäivänsä lauantaisin pyhittävät uskovat vietä sitä adventisteissa, vaan aivan omissa oloissaan perhekunnittain..

• sokea? kirjoitti:

Kuka irrottaa ja mitä. Niin sanotut kristityt irottavat yhden käskyn pois kokonaan tai muuttavat sen omaansa ja se on lepopäiväkäsky. IROTTAJAT OVAT IHAN TOISAALLA!

Tosin roomalaiskatollinen kirkko on irrittanut myös kuvien palvonta käskyn, eli poistanut.

Jeesus on tullut pelastukseksi syntiselle sukukunalle. Jumalan tahto ei ole se, että Hänen käskynsä 10. irroitetaan tai muutetaan tai poistetaan.

väittäessäsi 'toisten' kristittyjen irroittavan lepopäiväkäskyn muista käskyistä, vaikka olet lukenut palstan aiheista, että nimenomaan adventistit korostavat lepopäiväkäskyä ja jättävät muut käskyt vähemmälle huomiolle..

Ja eivätkö adventistit sitten lukeudu kristittyihin laisinkaan?

• seisomassa kirjoitti:

stefanus..

Vaikeetako?

kysymykseen..

Olen ilmestyksen kautta saanut yksin Jumalan armosta nähdä taivaan avoinna ja Jumalan tai Jumalan Pojan, Jeesuksen, istumassa valtaistuimellaan..
        Paikka, jossa olin, oli täynnä rauhaa ja hiljaisuutta, mutta istuja oli näöltään, niinkuin Raamatun sana sen kuvaa, ikäänkuin elävistä timanteista valmistettu. Timanttien karaattilukua ei maailman mitan mukaisesti voi edes arvioida, koska puhdas on todella säihkyvää, sanoinkuvaamatonta puhtautta, jonka voi vain itse todeta..

• Herran pyhitys.
        Epiktetos kirjoitti:

>> Eikö rakkaus ilmene juuri sapatissakin, kun Herran omat kokoontuvat yhteen, jakamaan sitä siunauksen säveliä, mitä Jumala on antanut viikolla kokea. >>

Osoittaako juuri se nyt sitten hirmuisen suurta rakkautta muita Herran omia kohtaan, että lepopäivän muista poikkeavalla valikoimisella halutaan erottautua heistä eli muusta kristikansasta?

Rakkaudesta viettää yhteistä sunnuntaitako?

Tarkoitatko valikoimisessa sitä, että yhteisenä sunnuntaipäivä, se ei ole se samanlaisena siunattuna osana "lepopäivä", vaan Raamatullinen lepopäivä on vääränä lauantai-sapattina, seitsemäs päivä, kun viikko alkaa:
        sunnuntaista- ensimmäinen.
        maanantai- toinen
        tiistai- kolmas,
        keskiviikko- keskellä viikkoa- neljäs.
        torstai- viides.
        perjantai- kuudes ja.
        lauantai- seitsemäs.

Luomiskertomus.
        1 Moos 2:2-3
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen,
        koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt

kaikenkattavana.
        mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on

Heb. 4:3-13

Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin:
        'He eivät pääse minun lepooni'", >vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. <
        Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen >tottelemattomuuden tähden,< niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

rakkautta poikkeava valinta, kuka valitsee, miksi valitsee, miksi pitäisi valita sama, ihmiskäskyinen valinta, kuka haluaa erottautua?
        Siinä kysymys meille kaikille.

Apostolisena aikana Herran omat viettivät sapatin ja se ei ollut silloin ongelma.

http://kotisivu.suomi.net/markku.nykanen/viik.html

• Herran pyhitys. kirjoitti:

Rakkaudesta viettää yhteistä sunnuntaitako?

Tarkoitatko valikoimisessa sitä, että yhteisenä sunnuntaipäivä, se ei ole se samanlaisena siunattuna osana "lepopäivä", vaan Raamatullinen lepopäivä on vääränä lauantai-sapattina, seitsemäs päivä, kun viikko alkaa:
        sunnuntaista- ensimmäinen.
        maanantai- toinen
        tiistai- kolmas,
        keskiviikko- keskellä viikkoa- neljäs.
        torstai- viides.
        perjantai- kuudes ja.
        lauantai- seitsemäs.

Luomiskertomus.
        1 Moos 2:2-3
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen,
        koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt

kaikenkattavana.
        mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on

Heb. 4:3-13

Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin:
        'He eivät pääse minun lepooni'", >vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. <
        Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen >tottelemattomuuden tähden,< niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

rakkautta poikkeava valinta, kuka valitsee, miksi valitsee, miksi pitäisi valita sama, ihmiskäskyinen valinta, kuka haluaa erottautua?
        Siinä kysymys meille kaikille.

Apostolisena aikana Herran omat viettivät sapatin ja se ei ollut silloin ongelma.

http://kotisivu.suomi.net/markku.nykanen/viik.html

Eipähän tuo Raamatun luomiskertomuskaan mainitse minä viikonpäivän jumala aloitti luomistyönsä luomalla valkeuden ja pimeyden eli ensimmäisen päivän. Itsehän te adventistit todistelette tämän tästä kuinka Sapatti eli lepopäivä annettiin ihmisille ennenkuin juutalaisia oli olemassakaan. - Jos nyt sitten paljon myöhemmin, juutalaisten ilmaannuttua maailmaan, he ovat omaksuneet lauantain lepopäiväkseen, niin mitä se muita koskee? Eihän kristityt esim. ympärileikkauta poikiaan vaikka Jeesus oli ympärileikattu ja VT:ssa on selvät määräykset kuinka Jumalan kansan jokainen miehenpuoli on ympärileikattava.

• ajatuksena..
        Epiktetos kirjoitti:

Eipähän tuo Raamatun luomiskertomuskaan mainitse minä viikonpäivän jumala aloitti luomistyönsä luomalla valkeuden ja pimeyden eli ensimmäisen päivän. Itsehän te adventistit todistelette tämän tästä kuinka Sapatti eli lepopäivä annettiin ihmisille ennenkuin juutalaisia oli olemassakaan. - Jos nyt sitten paljon myöhemmin, juutalaisten ilmaannuttua maailmaan, he ovat omaksuneet lauantain lepopäiväkseen, niin mitä se muita koskee? Eihän kristityt esim. ympärileikkauta poikiaan vaikka Jeesus oli ympärileikattu ja VT:ssa on selvät määräykset kuinka Jumalan kansan jokainen miehenpuoli on ympärileikattava.

Ellei uudenliiton uskovan sydämeen Jumalan tahto ole rakas, niin mitä rakastat?
        Kun sitten tarkastelet kirjoituksesi perusteita, olet samalla viivalla kuin kääntymätön, että Jumala ei pääse siunaamaan omalla siunauksellaan.
        Kääntymätön luikertelee kuin mato, tavalla tai toisella, ettei tarvitse tehdä jotain, mitä Jumala tahtoo.

Eikö sydämesi todellakaan tahdo ympärileikkauttaa maailman tahdon näköalaan?
        Etkö kuuntele sanaa ja ota siitä vaari?
        Siitähän tässä on kyse. Jumalan sanasta ja Hänen tahdostaan.
        Mutta kiitos Herralle, usko tulee kuulemisesta ja kuulemin sanan kautta.
        Jumalan tuoma todistus, miksi kaikki on olemassa, on luominen.
        Luomisen päätteeksi työ on täydellisesti valmis, siksi pyhittäminen.
        Kun ja jos luomispäivän sapatin sanoma, sanomana saa tavoittaa ihmisen, on se yksi todistusmuoto ja siunauksen muoto, itselle ja lähimmäiselle.
        Sinun viettämäsi sapatti, se todella voi herättää kysymyksen ihmisiltä, että miksi sinä sen haluat pitää, voi se kummuta vastauksen, koska uskon Luoja Jumalaan, Häneen joka Kristuksessa on luonut kaiken, lunastanut kaiken ja uskon kautta se on saatavissa, eläen hänelle. Näin Luoja Jumala kaiken olevaisen syy, tulee esille tässä luomakunnassa.
        Tämä esimerkkinä. Uskollisuudella sanaan, sillä on aina siunaava merkitys. Ihmiselle annettu. Aadamin lapsille.

• janette2
        Hurbiili kirjoitti:

Hyvä, jos et ole lahkonkahleissa, vaikka niiden puolustelu hyssyttelemällä nuhtelijoita kertookin Sinusta aivan muuta. Rekisteröitynäkin voi kyyristellä, you see. Vapahtaja käski omiensa nostaa päänsä esiin, kun lopunajan tapahtumat alkavat. Usko pois, joka ei varoita synnintekijöitä, joutuu omaltakin osaltaan vikapääksi näiden synteihin(lue esim. Hesekielin kirjaa, ja Paavalin neuvoja). Varoittelu ei tapahdu kuiskaamalla varovasti jossain nurkassa, vaan selvin sanoin, jotta ihmiset kuulevat.

kyyristellyt ilman nimimerkkiä vaan olin ottanut sen pois kun huomasin että olit vastannut viestiini,en laittanut enää päälle sitä kun menin nukkumaan sillä täällä jossa asun oli jo myöhäinen ilta kun kirjoittelin.
        Niin niistä kahleista se on niin miten meistä itsestämme tuntuu, kyllä minä olen seurakunnassa mutta ei minua ole viellä kukaan kahlehtinut olen aivan vapaa, mistä sinun pitäisi varoittaa ihmisiä en oikein käsittänyt mitä ajat takaa ja kuinka sinun pitäisi heitä varoitella?

• Hurbiili
        janette2 kirjoitti:

kyyristellyt ilman nimimerkkiä vaan olin ottanut sen pois kun huomasin että olit vastannut viestiini,en laittanut enää päälle sitä kun menin nukkumaan sillä täällä jossa asun oli jo myöhäinen ilta kun kirjoittelin.
        Niin niistä kahleista se on niin miten meistä itsestämme tuntuu, kyllä minä olen seurakunnassa mutta ei minua ole viellä kukaan kahlehtinut olen aivan vapaa, mistä sinun pitäisi varoittaa ihmisiä en oikein käsittänyt mitä ajat takaa ja kuinka sinun pitäisi heitä varoitella?

en tarkoittanut kyyristelyllä ettet ollut käyttänyt rekisteröityä nickiasi, vaan sitä, mitä yleisesti tapahtuu, vaikka nicki olisikin rekisteröity. Moniko täällä on nuhdellut synnintekijöitä? Ensimmäisen käskyn rikkominen on aivan yhtä painava kuin muittenkin rikkominen.

Lahkon kahleet merkitsevät lahkon epäraamatullisten oppien mukaan elämistä. Minun aikanani adventisti-lahkossa halveksuttiin, ellei pitänyt EGW:a profeettana. No, pidin kyllä, mutta vääränä profeettana. Siitäkös riemu syntyi..

• janette2
        Hurbiili kirjoitti:

en tarkoittanut kyyristelyllä ettet ollut käyttänyt rekisteröityä nickiasi, vaan sitä, mitä yleisesti tapahtuu, vaikka nicki olisikin rekisteröity. Moniko täällä on nuhdellut synnintekijöitä? Ensimmäisen käskyn rikkominen on aivan yhtä painava kuin muittenkin rikkominen.

Lahkon kahleet merkitsevät lahkon epäraamatullisten oppien mukaan elämistä. Minun aikanani adventisti-lahkossa halveksuttiin, ellei pitänyt EGW:a profeettana. No, pidin kyllä, mutta vääränä profeettana. Siitäkös riemu syntyi..

mutta missä minä olen ei täällä ole koskaan painostettu uskomaan E.Whiteen, enkä minä ole lukenut hänen kirjojaan kuin muutaman, minusta hän on hyvä hengellinen kirjailija, olen kuunnellut tuolta audiopankista Suuri taistelu kirjaa nykyisin,se on ikävä kun sinä olet kokenut asiat toisin,oletko koskaan tullut ajatelleeksi että oletko sinä itse aina oikeassa, kyllä meille voi tulla erehtyksiä itsellemmekin, minulle ainakin on tullut ja tulee aina niitä, joten korjailemaan omia puutteitani siinäpä sitä onkin työtä ei huomaa niin toisen vikoja.

• janette2 kirjoitti:

Nimittäin kun ojennetaan, niin ojennetaan
        rakkaudessa - siitä vastuusta vapauden laki
        muistuttaa. Ei ajatella armottomasti sydämessä.
        Ei ole ksye hällä väliä -laista, vaan vastuullisesta
        vapaudesta Krsituksessa.
        Valitaan myös se päivä, mikä omaan rauhaan sopii.
        Ja annetaan toisen tehdä samoin - mutta tyrmätään
        se armoton tuomitseminen, se että joka ei minun
        lauantaitani pidä sapattina, se kadotkoon.

Jaak 2:11-13

11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
        12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

Mutta jos et ole ketään armottomilla pedonsunnuntai-sanoillasi tappanut tai verrannut
        miestäsi johonkin toiseen mieheen aviomiehenä,
        niin ehkä sitten voit vapaasti tuomita sunnuntain.

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön ensimmäisellä kivellä". Tai ampukoon ensimmäisen
        "pahan palavan nuolen".

• Hurbiili
        janette2 kirjoitti:

mutta missä minä olen ei täällä ole koskaan painostettu uskomaan E.Whiteen, enkä minä ole lukenut hänen kirjojaan kuin muutaman, minusta hän on hyvä hengellinen kirjailija, olen kuunnellut tuolta audiopankista Suuri taistelu kirjaa nykyisin,se on ikävä kun sinä olet kokenut asiat toisin,oletko koskaan tullut ajatelleeksi että oletko sinä itse aina oikeassa, kyllä meille voi tulla erehtyksiä itsellemmekin, minulle ainakin on tullut ja tulee aina niitä, joten korjailemaan omia puutteitani siinäpä sitä onkin työtä ei huomaa niin toisen vikoja.

EGW on taitava satutäti. Muitakin ristiriitakohtia Raamatun ja EGW:n välillä on, mutta yhden saan tässä väsymyksessä kirjoitettua: Joonan syy paeta Tarshisiin Raamatun mukaan, ja EGW:n(muistaakseni Profeetat ja Kuninkaat-kirjassa). Tuosta näkee erittäin selvästi, miten Ellen on ollut taruilevan hengen vallassa.

EGW:a ei pidä ottaa Herran Hengen tilalle johdattamaan Raamattuun, tai synnintuntoon, vaan antaa Jumalan Hengen tehdä se. Ensimmäinen käsky on yhtä arvokas kuin muut.

• janette2
        AnttiVKantola kirjoitti:

Nimittäin kun ojennetaan, niin ojennetaan
        rakkaudessa - siitä vastuusta vapauden laki
        muistuttaa. Ei ajatella armottomasti sydämessä.
        Ei ole ksye hällä väliä -laista, vaan vastuullisesta
        vapaudesta Krsituksessa.
        Valitaan myös se päivä, mikä omaan rauhaan sopii.
        Ja annetaan toisen tehdä samoin - mutta tyrmätään
        se armoton tuomitseminen, se että joka ei minun
        lauantaitani pidä sapattina, se kadotkoon.

Jaak 2:11-13

11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
        12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

Mutta jos et ole ketään armottomilla pedonsunnuntai-sanoillasi tappanut tai verrannut
        miestäsi johonkin toiseen mieheen aviomiehenä,
        niin ehkä sitten voit vapaasti tuomita sunnuntain.

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön ensimmäisellä kivellä". Tai ampukoon ensimmäisen
        "pahan palavan nuolen".

tuominnut teitä mistään, en tule sitä tekemäänkään,te tuomitsette minua ja minun uskoani kylläkin joten haluan lopettaa tähän tämän pitäkää se usko mikä teillä on, minä pidän omani ja niin on parasta.

• Henkilöä&quot;

Kun minä tavallisena lukutaitoisena ihmisenä en pysty ymmärtämään Hurubilä ja kantolaa? Pitäiskös minun löytää heidän erikois tulkinnoilleen oikea tulkki, että vois ymmärtää sen heidän ilmoituksensa Jumaluudesta. Minä, kun olen saanut heiltä sen käsityksen, että Lusifer on tullut meille Jeesuksen tilalle Jumaksi? Onko tämä minusta aivan päätön väitös totta? Vastatkaa selvästi ja ymmärrettävällä tavalla ?

Emeritus

• Sapattisinetisti?
        janette2 kirjoitti:

tuominnut teitä mistään, en tule sitä tekemäänkään,te tuomitsette minua ja minun uskoani kylläkin joten haluan lopettaa tähän tämän pitäkää se usko mikä teillä on, minä pidän omani ja niin on parasta.

Tota noin ... mikset esiinny selvemmin sunnuntain
        hyväksyjänä. Tyylistäsi on saanut sen käsityksen,
        että puolustat sapattisinettioppia, joka tuomitsee
        ei-adventistit kadotukseen sunnuntain viettämisen
        takia.

• Nyyhkii janette2
        janette2 kirjoitti:

No et tosiaan, vaan pimeyden henkivallat takanasi.
        Turha sua syyttää, vaan eksytyksen henget käskemme
        vaikenemaan.

• Ainoaa oikeaa profeettaa
        janette2 kirjoitti:

" minusta hän on hyvä hengellinen kirjailija, "

Ei se riitä, että pidät EGW:tä hyvänä kirjailijana.
        EGW:n henget vaativat, että hänet tunnustetaan
        ainoana lopunajan profeettana.

Luopio-anettelle

• Kuuntelepas Ellenin hautaa!!
        Henkilöä&quot; kirjoitti:

Kun minä tavallisena lukutaitoisena ihmisenä en pysty ymmärtämään Hurubilä ja kantolaa? Pitäiskös minun löytää heidän erikois tulkinnoilleen oikea tulkki, että vois ymmärtää sen heidän ilmoituksensa Jumaluudesta. Minä, kun olen saanut heiltä sen käsityksen, että Lusifer on tullut meille Jeesuksen tilalle Jumaksi? Onko tämä minusta aivan päätön väitös totta? Vastatkaa selvästi ja ymmärrettävällä tavalla ?

Emeritus

Mark. 5:9
        "Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona*, sillä meitä on monta." [Ks. selitystä Matt. 26:53.]
        Mark. 5:15
        He tulivat Jeesuksen luo ja näkivät pahojen henkien vaivaaman miehen istuvan siellä. Mies, jossa oli ollut legioona henkiä, istui vaatteet yllään ja täydessä järjessään. Tämä sai heidät pelon valtaan.
        Luuk. 8:30
        "Mikä sinun nimesi on?" kysyi Jeesus. Mies vastasi: "Legioona*", sillä häneen oli mennyt monta pahaa henkeä. [Ks. selitystä Matt. 26:53.]

• K O K O U K S E T
        Epiktetos kirjoitti:

1. Kor. 11:18
        Olen ensinnäkin kuullut, että teillä seurakunnan kokouksissa ilmenee hajaannusta, ja osittain sen myös uskon. [1. Kor. 1:10]

• seisomassa kirjoitti:

stefanus..

Vaikeetako?

ole tullut ongelmaksi sapatti.

Mutta sinulle adventistina sekä monille muillekin adventisteille on näköjään muodostunut suoranaiseksi ongelmaksi kunnioittaa myös muita yhdeksää käskyä samalla tavalla kuin lepopäiväkäskyä, koskapa et samalla tavalla osaa puhua muista käskyistä kuin sapatista..

Näihin muihin käskyihin Jeesus Itse viittaa monissa Uuden Testamentin sanankohdissaan, mutta jostain syystä hän ei korosta laisinkaan sapattia UT:n kirjoituksissa, niinkuin korostaa monien muitten käskyjen sisältöä..

Ja jos sinunkin uskosi Jeesuksen seuraamiseen perustuu Raamattuun, niin kai sinä tutkistelet myös Uuden Testamentin kirjoituksia asioissa, ettet pelkästään Vanhan Testamentin kirjoituksia..

• sdaguy
        stefanus kirjoitti:

ole tullut ongelmaksi sapatti.

Mutta sinulle adventistina sekä monille muillekin adventisteille on näköjään muodostunut suoranaiseksi ongelmaksi kunnioittaa myös muita yhdeksää käskyä samalla tavalla kuin lepopäiväkäskyä, koskapa et samalla tavalla osaa puhua muista käskyistä kuin sapatista..

Näihin muihin käskyihin Jeesus Itse viittaa monissa Uuden Testamentin sanankohdissaan, mutta jostain syystä hän ei korosta laisinkaan sapattia UT:n kirjoituksissa, niinkuin korostaa monien muitten käskyjen sisältöä..

Ja jos sinunkin uskosi Jeesuksen seuraamiseen perustuu Raamattuun, niin kai sinä tutkistelet myös Uuden Testamentin kirjoituksia asioissa, ettet pelkästään Vanhan Testamentin kirjoituksia..

Se, että SDA-kirkko korostaa sapattikäskyä, johtuu siitä, että adventtisanoma täytyy ensisijaisesti viedä maailman kaikille kristityille todistukseksi. Se on Ilm.14:6:n "iankaikkinen evankeliumi", josta käy ilmi mm. se, että Jumalan omien täytyy lähteä ulos Babylonista, jonka räikeimpiin synteihin kuuluu Jumalan lepopäivän halveksiminen. Siksi sapattikäskyn painotus. Babylon ei tule tekemään parannusta. Ne, jotka kieltäytyvät lähtemästä ulos Babylonista, tuhoutuvat sen kanssa. Kyllä Jeesus korosti sapattia tekemällä parannusihmeitä erityisesti sapattina ja siten ja muillakin tavoin palauttamalla sapatin sen oikeaan asemaan.

• veli.vapaa
        sdaguy kirjoitti:

Se, että SDA-kirkko korostaa sapattikäskyä, johtuu siitä, että adventtisanoma täytyy ensisijaisesti viedä maailman kaikille kristityille todistukseksi. Se on Ilm.14:6:n "iankaikkinen evankeliumi", josta käy ilmi mm. se, että Jumalan omien täytyy lähteä ulos Babylonista, jonka räikeimpiin synteihin kuuluu Jumalan lepopäivän halveksiminen. Siksi sapattikäskyn painotus. Babylon ei tule tekemään parannusta. Ne, jotka kieltäytyvät lähtemästä ulos Babylonista, tuhoutuvat sen kanssa. Kyllä Jeesus korosti sapattia tekemällä parannusihmeitä erityisesti sapattina ja siten ja muillakin tavoin palauttamalla sapatin sen oikeaan asemaan.

Jeesuksessa yksi käsky.

Room. 13:9
        Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Kaikki muu on ihmisten keksimiä käskyjä.

• SEN ,,,
        stefanus kirjoitti:

ADVENTISTIN,TAI ADVENTISTIEN KIRJOITUKSET,MISSÄ NE VÄITTÄVÄT,ETTÄ PELASTUS RIIPPUU SAPATISTA.ÄLÄ PANE ADVENTISTIN SUUHUN SELLAISTA,JOSTA ET OLE VARMA ONKO SE ADVENTISTIN MIELIPIDE.TÄÄLLÄ EI OLE ADVENTISTEJÄ.EIKÄ MUITAKAAN USKOVAISIA,SILLÄ TÄÄLTÄ PUUTTU KESKINÄINEN RAKKAUS.
        HEDELMISTÄÄÄN PUU TUNNETAAN.

• "kuoleitten henkiin"
        Ainoaa oikeaa profeettaa kirjoitti:

" minusta hän on hyvä hengellinen kirjailija, "

Ei se riitä, että pidät EGW:tä hyvänä kirjailijana.
        EGW:n henget vaativat, että hänet tunnustetaan
        ainoana lopunajan profeettana.

Luopio-anettelle

niinmpä minua ei voi "vaatia"EG eikä muidenkaan henget.Ei myöskään sinun tuomiohenkesi.

• uteljas

Jeesukselle ei riitä että noudatat kieltoja. Myös tekoja tarvitaan! Eiks jeh?

Tätä Jeesuksen antamaa uutta käskyä et Vanhasta Testamentista voi löytää?

Matt. 22:34
        Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
        35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

uteljas tietämään löydätkö sittenkin aj mistä vanhasta tuon Jeesuksen
        siteeraaman totuduen. Mutta se joka tapauksessa on Jumalan LAKI!

• Tätä:

Vihasta ja riidasta - Matt 5. luku ihan kokonaankin

21
      "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.'
      Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
      [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
      22
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
      Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
      ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]

Adventismissa korostuu mielestäni tuo kovin laki,
      "helvetin tulen ansaitseminen".
      On hyvä, että ansioita korostetaan, sillä sen
      jälkeen armo pääsee arvoon arvaamattomaan.

Eiks jeh

• Suoraan Apt. teoista?

Ap.t. 5:4a Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon?

Eiks vaan? Tuossahan seurakuntaa käsketään antaa
      Jumalalle takaisin 10 %? Muutoin hän on varas,
      Malakia 3. luvun mukaan.

• keksit?

Oletko tosiaan sitä mieltä, että jokaisesta kiinteistökaupasta pitäisi antaa 10% adventtikirkolle? Niin ja tietenkin kaikkien tulisi testamentata omaisuutensa adventtikirkolle. Yksi sukupolvi eteenpäin ja koko Suomi olisi adventtikirkon omaisuutta .... mitä sitten tehdään?

• keksit? kirjoitti:

Oletko tosiaan sitä mieltä, että jokaisesta kiinteistökaupasta pitäisi antaa 10% adventtikirkolle? Niin ja tietenkin kaikkien tulisi testamentata omaisuutensa adventtikirkolle. Yksi sukupolvi eteenpäin ja koko Suomi olisi adventtikirkon omaisuutta .... mitä sitten tehdään?

sitten siis teekään noin, että antavat kaikista tuloistaan, niin palkkatuloista kuin kiinteistökaupoista yms. saaduista tuloistaan 10% seurakuntansa kassaan?

• 3 L maitopeelarisi
        keksit? kirjoitti:

kunniapaikalle piirongin päälle ja ala mättää jokaisesta palkka- ja osaketulostasi 10 % setelirahana peelariin ja sitten kun täyttyy, käy tyhjentämässä peelarisi srk:n kassaan, nii kukaan ei pääse syyttämään varkaaksi, eikä Isä Jumalakaan katele alta kulmainsa. ;)

• alex-kasi

vai mitä - ja ne liittyvät toisiinsa (tukevat toisiaan). Ne eivät ole tärkeitä vain adventisteille vaan myös muissa kirkoissa .. jos et nyt sattumalta tiennyt..

• kaikki?

Et kai sinäkään kaikkia käskyjä noudata? Kuka sinulle on niitä israelilaisten käskyjä siitä satukirjasta antanut?

• luepa raamatusta,kuka
        kaikki? kirjoitti:

Et kai sinäkään kaikkia käskyjä noudata? Kuka sinulle on niitä israelilaisten käskyjä siitä satukirjasta antanut?

Jumala ne on antanut minulle ja sinulle ja kaikille ihmisille.

• alex-kasi
        kaikki? kirjoitti:

Et kai epäile että Israelilaiset eivät tienneet mitä käskyjä hei säilyttivät Liitonarkin sisälää ja mitä sen sivulla.

Olet olevinasi uin ei sinua Raamattu kiinnostaisi ja kuitenkin olet vuosikaudet roikkunut täällä oppimassa.

Tiedätlö että iankaikkista elämää ei voi olla siellä missä epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus ovat - ne ovat eri paikassa kuin iankaikkinen elämä.

• Koskapa eivät tuohon aloitukseen tienneet vastausta. Eikä sitä Suuresta
      Taistelusta löydykään. Ei tarkkaan ottaen Vanhasta Testamentistakaan.

Matt. 22:37-40
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

Vaikka adventistit tunentusti ovat hyviä raamatunselittäjiä, eivät tähä nmennessä
      ole löytäneet tätä Jeesuksen siteeraamaa rakkauden kaksoiskäskyä
      Vanhasta Testamentista, eivät 10 käskystä, eivät Mooseksen kirjoista.
      Mutta tämähän se "Jumalan laki" on ja Jeesuksen sanomana.
      Kun löydämme sen Uudesta Testamentista ja uudesta liitosta, niin miksi
      ihmeessä korostaisimme kivistä vanhaa testamenttia yli kaiken?

Jumalan laki on ja pysyy iäti ja siinä on tämä sinetti - ja eräs toisenlainen
      lainopettaja tiesi sen; tosin ei noudattanut, (jakeet 29-37)

Luuk. 10:25-28
      25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
      27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

• se että.............

pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ.Joka ei näin tee on VALEHTELIJA JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

• Lähimmäiselle
        se että............. kirjoitti:

pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ.Joka ei näin tee on VALEHTELIJA JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

Matt. 22.

34 Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
        35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

Aika on rakastaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2641
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2293
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      115
      2014
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      1993
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1733
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      148
      1260
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1142
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1090
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe