Olen työssä suuressa yhtiössä joka valmistaa terästä. Olen ollu töissä kyseisessä yhtisössä reilut 2 vuotta. Minulle on sattunut muutamia tapaturmia joista on kertynyt sairaslomaa. Ei kuitenkaan kaikista. Meidän pääällikkömme on muutamia kertoja pyytänyt puhutteluun ja ehdottanut että jos maksetaan siihen ja siihen asti palkkaa ja ei tartte käydä töissä. Kysyin että yritätkö tällä tavalla saada minut pihalle. Sanoi vain että olen tapaturma altis työntekijä.Tätä on jatkunut vuoden aikana useasti.Kytätään myös sitä jos olen lasten takia poissa töistä ja käyn kaupassa.Jos joku yhtiön pamppu sattuu olemaan kaupassa samaan aikaan niin heti kun työt alkaa,samantien puhutteluun ja tivataan että mitä teen sairaslomalla kaupassa.Minusta aivan sairasta toimintaa. Tämä kyseinen pamppu menee jopa lääkärilausuntojen edelle. Olemme pitäneet palavereja miten saisimme työtapaturmat alemmas. Minulle on annettu valtava työkuorma josta minun tulisi selvitä. Tätä kesti noin vuoden ja nyt olen sairaslomalla työuupumuksen takia. Sanoin työnjohtajalle että ennen minua ei näy kunnes asia on laitettu järjestykseen.Tämä oli nyt tällanen sekanen kirjoitelma mutta toivottavasti ymmärrätte. Sanokaapa mielipiteenne.
Tapaturma altis työntekijä
2
1062
Vastaukset
- laittomat
Työterveyshuoltolaki uudistettiin vuonna 2001-2002. Laki antaa työntekijälle mahdollisuden työn fyysisen ja psyykkisen kuormittavuuden arvointiin. Tämä tarkoittaa, että työ tulee sovittaa työntekijän eli ihmisen fyysisiin ja psyykkisiin ominaisuuksiin. Valitettavasti lakia sovellettaessa tämä ei nyky-yhteiskunnassamme työpaikoilla toteudu useinkaan. Kiusaajaesimiehet käyttävät direktio-oikeuttaan ja luovat huonoa ilmapiiriä ja kiusaamiselle sallivan kulttuurin, koska itse syyllistyvät ensimmäisenä simputukseen. Kuitenkin jaksan uskoa, että paha saa loppupeleissä palkkansa myös kiusaajapomot. Voimia kevääseen!
- ja esimiestä
velvoittaa jopa lakikin perehdyttämään uusi ihminen työtehtäviin. Jos työtapaturmat ovat johtuneet huonosta perehdyttämisestä, on työnantaja yksin vastuussa. Työturvallisuusasiat ovat myös laissa säädettyjä velvoitteita.
Sinulla on laillinen oikeus olla alle 10-vuotiaan lapsen sairauden takia poissa töistä 3 päivää. Ei ole pomoilla nokan koputtamista.
Miten luottamusmies suhtautuu asiaan? Miten muut työkaverit. Törmään päivittäin räikeisiin tapauksiin, kun työnantaja ja esimies rikkovat lakia ja yhtenä vaihtoehtona näen sen, että kaikki työntekijät puhaltaisivat yhteen hiileen - kokoontuisivat - yhteys työterveyshuoltoon - esimiehet toiselle puolelle pöytää ja "kissa pöydälle". Yksin ei mitään mahda, mutta jotain on tehtävä. Touhu alkaa muuallakin olla kuin villissä lännessä.
Voimia ja jaksamista sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155