Miesten hiusten leikkaus

Apua kaivataan

Olen yrittänyt tuloksetta etsiä vinkkejä miten miesten lyhyet hiukset siistitään joko saksilla tai koneella. Paras olisi jos jollakin olisi tiedossa vaikka nettisivu, jossa olis kuvia. Googlaamalla ei löytynyt mitään järkevää. Tai jos joku tietää aiemman ketjun,jossa keskustelua aiheesta yms.

69

30477

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pa-Ka

      Sehän nyt on niin, että hiuksia oppii leikkaamaan vain parturi-kampaajakoulussa, ei tietääkseni netissä. Mieluummin pistät ukkosi oikealle parturille heti aluksi, ettei nolona täydy lähettää häntä sinne epäonnisen "harjoittelun" jälkeen.. Tai sitten ajat koneella kaikki pois, siinä ei voi mokata :D En halua olla ilkeä, mutta miestenkin hiustenleikkuussa (vaikka näyttää helpolta ja nopealta) on monta eri kikkaa ja juttua jotka pitää hallita että lopputuloksesta tulee hyvä. Lyhyessä hiuksessa kun näkyy joka ikinen lovi ja lipsahdus.. Ja esim ilman kunnon ohennussaksia ym. välineitä siitä ei tule mitään. Kunnon välineet maksavat varmasti yli 300e.Liian monta olen työssäni nähnyt vaimojen puoleen takaraivoon tai ohimoon leikkaamia rajauksia..

      • alkuperäinen kysyjä

        Ymmärrän että tämä olisi paras vaihtoehto, mutta kaipaisnkin nyt vinkkejä kotona tapahtuvaan hiustenleikkuuseen. Ja jos tulos on huono, lupaan että hän pääsee oikeaan parturiin :)


      • kampaaja
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Ymmärrän että tämä olisi paras vaihtoehto, mutta kaipaisnkin nyt vinkkejä kotona tapahtuvaan hiustenleikkuuseen. Ja jos tulos on huono, lupaan että hän pääsee oikeaan parturiin :)

        Kyllä se niin on, että mielellään kampaajalle.. Ei näin internetin kautta sinua voida neuvoa. Vaikka teoriassa osaat leikata hiuksia, ei se tarkoita sen onnistuvan käytännössä. Liikkeeseen tulee useasti lapsia/miehiä joiden hiuksia äidit tai muut on leikanneet. Sitten niitä täytyy parsia.
        Miestenhiusten leikkaus ei tosiaan niin yksinkertaista ole, kuin se näyttää. Hyvillä työvälineillä hyvä tulos tulee.
        Itse olen ollut kolme vuotta alalla ja kouluaikojen alussa eivät leikkaukset onnistuneet kuten nyt, kyllä se niin on, ettei niitä hiuksia opi leikkaamaan kuin Pa-Ka koulussa..
        Enkä tahdo olla ilkeä, mutta näin se menee :)


      • alkuperäinen edelleen
        kampaaja kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että mielellään kampaajalle.. Ei näin internetin kautta sinua voida neuvoa. Vaikka teoriassa osaat leikata hiuksia, ei se tarkoita sen onnistuvan käytännössä. Liikkeeseen tulee useasti lapsia/miehiä joiden hiuksia äidit tai muut on leikanneet. Sitten niitä täytyy parsia.
        Miestenhiusten leikkaus ei tosiaan niin yksinkertaista ole, kuin se näyttää. Hyvillä työvälineillä hyvä tulos tulee.
        Itse olen ollut kolme vuotta alalla ja kouluaikojen alussa eivät leikkaukset onnistuneet kuten nyt, kyllä se niin on, ettei niitä hiuksia opi leikkaamaan kuin Pa-Ka koulussa..
        Enkä tahdo olla ilkeä, mutta näin se menee :)

        Sain jo aiemmin saman vastauksen ja totesin, että näin on varmastikin paras menetellä. Edelleen siis vinkkejä kaipaillaan, koska en juuri ole kuitenkaan menossa pa-ka-kouluun. Kiitos. Lasten hiuksia olen leikannut useamman vuoden ja ihan kohtalaisesti sujuu, siis ei lovia, korvarajoja niin selvästi näy. Siksi kysynkin, että jos joku tietäisi niitä teidän parturi-kampaajien salaisia niksejä, jotka opetetaan siellä koulussa.


      • itseoppinut...
        kampaaja kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että mielellään kampaajalle.. Ei näin internetin kautta sinua voida neuvoa. Vaikka teoriassa osaat leikata hiuksia, ei se tarkoita sen onnistuvan käytännössä. Liikkeeseen tulee useasti lapsia/miehiä joiden hiuksia äidit tai muut on leikanneet. Sitten niitä täytyy parsia.
        Miestenhiusten leikkaus ei tosiaan niin yksinkertaista ole, kuin se näyttää. Hyvillä työvälineillä hyvä tulos tulee.
        Itse olen ollut kolme vuotta alalla ja kouluaikojen alussa eivät leikkaukset onnistuneet kuten nyt, kyllä se niin on, ettei niitä hiuksia opi leikkaamaan kuin Pa-Ka koulussa..
        Enkä tahdo olla ilkeä, mutta näin se menee :)

        ...kotiparturi/-kampaaja, ja kaikki lähes kaikki kaverini, sekä mies- että naispuoliset, leikkauttavat hiuksensa minulla.

        Miesten hiustenleikkuu ei tosiaan ole mikään helpoin mahdollinen tehtävä, mutta kunhan aloittelee varovasti ja vaikka sellaisen henkilön hiuksilla, joka ei pane pahakseen hieman lyhyempääkään mallia (pahemman epäonnistumisen sattuessa), niin miksipä ei.

        Ei se parturi-kampaajakoulu siis mikään autuaaksitekevä asia ole, vaan kyllä harjoitus tekee mestarin ilman mitään koulujakin.


      • NEITI NÄPSÄ
        kampaaja kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että mielellään kampaajalle.. Ei näin internetin kautta sinua voida neuvoa. Vaikka teoriassa osaat leikata hiuksia, ei se tarkoita sen onnistuvan käytännössä. Liikkeeseen tulee useasti lapsia/miehiä joiden hiuksia äidit tai muut on leikanneet. Sitten niitä täytyy parsia.
        Miestenhiusten leikkaus ei tosiaan niin yksinkertaista ole, kuin se näyttää. Hyvillä työvälineillä hyvä tulos tulee.
        Itse olen ollut kolme vuotta alalla ja kouluaikojen alussa eivät leikkaukset onnistuneet kuten nyt, kyllä se niin on, ettei niitä hiuksia opi leikkaamaan kuin Pa-Ka koulussa..
        Enkä tahdo olla ilkeä, mutta näin se menee :)

        kyllä kuka vaan ,joka on näppärä käsistään osaa leikata hiuksia ite oon ysillä yläasteella ja oon harjotellut hiusten leikkuuta ja oon siinä niin hyvä että mua vois luulla vaikka kampaajaks.kyllä se niin menee että TEKEMÄLLÄ OPPII!!!!!


      • voi ei!

        Aivan presiis samaa kannanottoa!!!!


      • näillä ohjeilla
        alkuperäinen edelleen kirjoitti:

        Sain jo aiemmin saman vastauksen ja totesin, että näin on varmastikin paras menetellä. Edelleen siis vinkkejä kaipaillaan, koska en juuri ole kuitenkaan menossa pa-ka-kouluun. Kiitos. Lasten hiuksia olen leikannut useamman vuoden ja ihan kohtalaisesti sujuu, siis ei lovia, korvarajoja niin selvästi näy. Siksi kysynkin, että jos joku tietäisi niitä teidän parturi-kampaajien salaisia niksejä, jotka opetetaan siellä koulussa.

        Miesten hiusten leikkuu onnistuu ihan hyvin esim. näiden ohjeiden mukaan. Itse olen omat ja lasten hiukset leikannut Remington kotiparturilla. On kehuttu tulosta jo ensi kerrasta asti, vaikka minulla ei ollut mitään kokemusta hiusten leikkuusta.

        Aloitat ensin pidemmällä teräkammalla ja lyhennät sitten pikkuhiljaa, ensi leikkuukerroilla. Kun kokemusta on useammasta leikkaamisesta, voit leikata heti alusta alkaen lopullisella leikkuupituudella. Hiusten trimmaus vaikka viikottain on sitten jo huomattavasti helpompaa, ne eivät koskaan pääse epäsiistin pituisiksi ja mallin pitäminen on helpompaa.

        Itsellä on Remington HC5950 hiusleikkuri jossa max. 42 mm:n teräkampa, jolla saa myös päälaen hiukset jätettyä melko pitkiksi. Lisäksi käytän omien hiusten leikkuussa hyvää isohkoa peiliä. Muita välineitä en ole tarvinnut, johtuen Remington hiusleikkurin ohennutoiminnsta. Huonomman kotiparturin omistajalle suosittelen vielä ohennussaksia.

        Ja sis ohjeet miesten hiusten leikkaamiseen:

        HIUSTENLEIKKUUOHJEET

        Tasaisen leikkaustuloksen saat, kun annat kampa/teräyhdistelmän liikkua rauhallisesti hiusten läpi. Älä pakota terää liikkumaan liian nopeasti. Jos leikkaat ensimmäistä kertaa, aloita suurimmalla kampaosalla.

        VAIHE 1 – Niskan seutu
        • Aseta kampa 3 tai 6 millimetriin
        • Pidä leikkuria siten, että sen terän piikit osoittavat ylöspäin. Aloita hiusten leikkaaminen keskeltä päätä niskan alaosasta.
        • Nosta leikkuria hitaasti ja työskentele hiusten lomassa ylös- ja ulospäin, leikaten vain vähän kerrallaan.

        VAIHE 2 – Takaraivo
        • Aseta kampa 12 tai 18 millimetriin ja leikkaa takahiukset.

        VAIHE 3 – Ohimot
        • Aseta kampa 3 tai 6 millimetriin ja rajaa pulisongit. Vaihda sitten 9 millimetrin asetukseen ja jatka leikkaamista päälakea kohti.

        VAIHE 4 – Päälaki
        • Käytä pitkää kampaosaa ja aseta se 24 tai 27 millimetriin ja leikkaa hiukset päälaelta vasten hiusten normaalia kasvusuuntaa.
        • Käytä päälaen pidempiin hiuksiin pitkää kampaosaa (22–42 mm) saadaksesi haluamasi mallin.
        • Työskentele aina aloittamalla pään takaosasta.

        VAIHE 5 - Viimeistely
        • Käytä leikkuria ilman kampaosaa takaniskan ja sivujen tarkkaan rajaukseen.
        • Suorat pulisongit saa kääntämällä leikkurin toisinpäin. Pidä väärinpäin olevaa leikkuria kohtisuorassa päähän nähden, ja työskentele alaspäin siten, että terien kärjet koskettavat kevyesti ihoa.


        LYHYET HIUKSET – "TASATUKKA" JA LYHYET LEIKKAUKSET

        • Leikkaa hiukset pitkää ohjauskampaa (22_42 mm) käyttäen niskasta ylöspäin. Paina ohjauskampa päätä vasten ja liikuta leikkuria hitaasti hiusten läpi.

        • Menettele samalla tavalla aloittaen ohimoiden alaosasta ja päätyen päälaelle. Leikkaa hiukset tämän jälkeen niiden kasvusuunnan vastaisesti ja tasoita ne
        sivuilta.

        • Tee "tasatukka" leikkaamalla päälaella olevat hiukset litteää kampaa ohjaimena käyttäen.

        • Ohenna hiukset takaa tarkemmin rajaavalla ohjauskammalla haluamallasi tavalla.


    • kotiparturi

      Olen pyytänyt työväenopistoa pitämään hiustenleikkuukurssia meille kotipartureille.Lisää pyyntöjä sinne niin saadaan kurssi aikaiseksi. huom. kaikki kampaamoissa työskentelevät eivät ole koulutusta saanut, kylläkin suurin osa.

      • alkuper. kysyjä

        Toi olis muuten tosi hyvä idea. Lastenkin tukkia voisi ihan hyvin leikata kotona. Oppis ne perussysteemit. Löysin kyllä neuvoja, youtubessa oli jotain opetusvideoita. Siistin itse tukan, mutta se on kyllä jo aika pitkä joten varsinaisen leikkauksen saa tehdä joku ammattilainen.


    • Kotiparturitäti

      Oli nyt ihan pakko vastata tähän viestiin koska löysin tämän ilmoituksen juuri sen takia, koska kaipaisin itsekin vinkkejä. Mieheni hiukset olen onnistunut monta kertaa leikkaamaan tarpeeksi hyvin, mutta kun siinä menee aina vuosi.... Ja niille kampaaja ilmoittajille haluisin sanoa, että ei teidän elanto siitä mene jos joku kotiparturi saa pari vinkkiä. Ottakaa se huomioon, että monella on iso säästö joskus leikata kotonakin hiukset... veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa.

      • Parturiin siitä

        "veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa. "

        Ja tämän varmasti myös huomaa...


      • huiskula
        Parturiin siitä kirjoitti:

        "veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa. "

        Ja tämän varmasti myös huomaa...

        Hei ihan oikeesti!!

        Hiukset on vaan hiukset. Ymmärrän, että parturi-kampaajat haluavat asiakkaita eikä suosittele kotiparturointia, mut jos joku aikuinen itse haluaa hiuksensa kotona leikattavan niin ei sen pitäis ketään muita haitata.

        Sitä paitsi minunkin lähipiirissä on niin tiukilla eläviä, että parturikulut ovat niitä niin sanottuja turhia kuluja joista säästetään. Niin ikään tunnen myös ihmisiä, joilla raha ei varmasti ole este, mutta jotka eivät vaan muuten suostu menemään parturiin, vaan haluaa perheenjäsenen käsittelyn. Ja mitä pahaa siinä on? Lopputulos ei todellakaan häiritse ainakaan minun silmääni.

        Ihmiset ovat niin pinnallisia ja itsekeskeisiä nykyään että ihan ällöttää, sori vaan.


      • NEITI NÄPSÄ
        Parturiin siitä kirjoitti:

        "veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa. "

        Ja tämän varmasti myös huomaa...

        eiks se oo jokaisen oma asia että tuhlaako rahansa parturiin vai leikkako ite oon käyny kolme kertaa elämässäni parturissa ja kattonu tarkaan miten ne sen tekee ja sitten rupesin itte kokeileen että osaisinko mäkin silleen leikata ja eka kerta meni ihan hyvin sitten vaan jatkoin harjottelua ja musta muli ihan perskuleen HYVÄ!


      • Ssomppa
        Parturiin siitä kirjoitti:

        "veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa. "

        Ja tämän varmasti myös huomaa...

        "veljeni ja isäni ei ole esim. Ikinä käynyt parturissa. "

        Ja tämän varmasti myös huomaa...

        Voi jeesus. Mitä järkeä sitä on mennä parturiin ja maksaa helevetisti rahaa jota voisi käyttää muuhunkin JOS osaa kotonakin leikata? ei siinä ole mitään järkeä. Itsekin leikkelen omia hiuksia ja naapureittenkin erimallisiksi ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä! Vaikka minulla ikää on vain 18, enkä koulutusta ole käynyt nii hyvin homma sujuu.


      • Voi voi

        Miten IHMEESSÄ perustelet, että meiltä AMMATTILAISILTA EI MENE TULOJA??,Jos kotona kynitään!!!Muotoilua se ei ole :) -Menkää alan koulutukseen!!


    • kotiparturi
      • no pör

        ei se tee kestää pinnallista ja itsekeskeitä jos suosittelee ETTÄ MEE PARTURIIN LEIKKAAN HIUKSES!! Saahan sitä mitä vaan tehä jos lystää!


      • Opiskelijalikka

        Kiitoksia hyvistä vinkeistä ^^

        Opiskelijana on mukavaa säästää rahaa leikkaamalla hiukset itse näin kesällä ainakin, kun ei kukaan ole näkemässä.

        Omalla kohdallani olen pari kertaa joutunut itse siistimään kampaajien jälkiä, jotkut ovat toki olleet aivan loistavia mutta osa ei niinkään.

        On se melko suuri valinta - näin opiskelijallakin jolla ei rahat viinaan kulu -; olla menemättä kampaajalla vai olla kaksi viikkoa ilman ruokaa.


    • köyhä opiskelija

      Olen itsekin saman ongelman edessä, sillä poikaystäväni ei millään suostu menemään kampaajalle, koska se maksaa liikaa ja kuulemma aina leikkaavat huonosti. Olen nyt muutaman kerran jo kampaajaa leikkinyt, ja vaikka poikaystäväni mielestä tulos on ollut ihan kelvollinen, niin täytyy kyllä sanoa että en itse ihan samaa mieltä voi olla. Mutta minkäs siinä tekee, kun toinen uhkaa itse ottaa sakset käteen jos minä en niin tee... Tällä hetkellä suunnitelmissa on parempien työvälineiden hankkiminen (hiustenleikkuukone ja fiskarssin yleissakset eivät liene ihan ykkösvälineitä ole :D)

      Ehkäpä sitä muutaman vuoden kuluttua saa jo inhimillistä jälkeä aikaiseksi :)
      Ja kiitos kotiparturille linkkivinkeistä!

      • Verke

        Menisin parturiin - ja tähän asti olen käynytkin - jos löytäisin sellaisen joka osaa leikata teddy-kampauksen hyvin. Kotkan Kyminlinnassa on yks hyvä parturi mutta se on tällä hetkellä liian kaukana. Yleensä parturit eivät kuuntele/ ole kiinnostuneita miten pitäisi leikata ja pilaavat hiukset yleensä leikkaamalla ne liian lyhyeksi. No hiukset tietysti kasvaa mutta se ei pelkästään auta jos malli on jo pilalla. Partureille tiedoksi että on heteromiehillekin jotain väliä miten hiukset leikataan - muutoinhan eivät parturiin tulisikaan.

        Joten nyt aion yrittää leikata hiukset itse, rouva on jo luvannut auttaa niskavillojen ajamisessa...

        Jos menee pieleen niin onneksi tuolla ostamallani koneella pääsee 1,2 milliin joten sillä kun vetäsee yli pään niin ei enää lovia näy ja lopputulos on jokseenkin yhtä tyydyttävä kuin 20€ ja huonosti leikatut hiukset. Tai jos se 1.2 millinenkään ei kelpaa niin sitten partavaahtoa päähän ja gillette Mach3 Turbo esiin.


      • sharmakont
        Verke kirjoitti:

        Menisin parturiin - ja tähän asti olen käynytkin - jos löytäisin sellaisen joka osaa leikata teddy-kampauksen hyvin. Kotkan Kyminlinnassa on yks hyvä parturi mutta se on tällä hetkellä liian kaukana. Yleensä parturit eivät kuuntele/ ole kiinnostuneita miten pitäisi leikata ja pilaavat hiukset yleensä leikkaamalla ne liian lyhyeksi. No hiukset tietysti kasvaa mutta se ei pelkästään auta jos malli on jo pilalla. Partureille tiedoksi että on heteromiehillekin jotain väliä miten hiukset leikataan - muutoinhan eivät parturiin tulisikaan.

        Joten nyt aion yrittää leikata hiukset itse, rouva on jo luvannut auttaa niskavillojen ajamisessa...

        Jos menee pieleen niin onneksi tuolla ostamallani koneella pääsee 1,2 milliin joten sillä kun vetäsee yli pään niin ei enää lovia näy ja lopputulos on jokseenkin yhtä tyydyttävä kuin 20€ ja huonosti leikatut hiukset. Tai jos se 1.2 millinenkään ei kelpaa niin sitten partavaahtoa päähän ja gillette Mach3 Turbo esiin.

        Itselläni on philipsin hiustenleikkuukone. Ja hyvin pelittää. Kuningaskuluttajassa muuten testasivat hiustenleikkuukoneita. vaimoni on lekannut ehkä 4vuotta hiukseni. Vaikka alussa häntä hiukan jännitti, mutta koneen mukana tuli myös opas cd, jossa oli hyvät ohjeet useampaan hiusmalliin. Suosittelen kaikille jotka haluavat säästää parturimaksun. Koneella on helppo leikata eikä tarvitse pelätä epäonnistumista. Tulos varma. Parturiliikkeet eivät pahemmin ole verohelpotuksista huolimatta laittaneet niitä hintoihin (tai ovat, mutta väärään suuntaan).


      • mies123fc

        Olen vuosikaudet leikannut ITSENI hiukset tavallisilla fiskarseilla (ei siis mitään tukka pois-tyyliä), ja muutamaa lovea lukuunottamatta olen ollut lopputuloksiin tyytyväinen. Rahaakin on tullut säästettyä melkoisesti.


      • niju76
        sharmakont kirjoitti:

        Itselläni on philipsin hiustenleikkuukone. Ja hyvin pelittää. Kuningaskuluttajassa muuten testasivat hiustenleikkuukoneita. vaimoni on lekannut ehkä 4vuotta hiukseni. Vaikka alussa häntä hiukan jännitti, mutta koneen mukana tuli myös opas cd, jossa oli hyvät ohjeet useampaan hiusmalliin. Suosittelen kaikille jotka haluavat säästää parturimaksun. Koneella on helppo leikata eikä tarvitse pelätä epäonnistumista. Tulos varma. Parturiliikkeet eivät pahemmin ole verohelpotuksista huolimatta laittaneet niitä hintoihin (tai ovat, mutta väärään suuntaan).

        "Parturiliikkeet eivät pahemmin ole verohelpotuksista huolimatta laittaneet niitä hintoihin (tai ovat, mutta väärään suuntaan)"

        ota asioista eka selvää


      • voi voi
        sharmakont kirjoitti:

        Itselläni on philipsin hiustenleikkuukone. Ja hyvin pelittää. Kuningaskuluttajassa muuten testasivat hiustenleikkuukoneita. vaimoni on lekannut ehkä 4vuotta hiukseni. Vaikka alussa häntä hiukan jännitti, mutta koneen mukana tuli myös opas cd, jossa oli hyvät ohjeet useampaan hiusmalliin. Suosittelen kaikille jotka haluavat säästää parturimaksun. Koneella on helppo leikata eikä tarvitse pelätä epäonnistumista. Tulos varma. Parturiliikkeet eivät pahemmin ole verohelpotuksista huolimatta laittaneet niitä hintoihin (tai ovat, mutta väärään suuntaan).

        Puhukaa sitten vasta, kun olette hintapolitiikkaa seuranneet RIITTÄVÄN kauan! Itse olen ollut alalla vuodesta 1975...ja on sitten markka tai euro> Hintpojen kehitys on PYSYNYT PAIKALLAAN!! Ei nousua..ei laskuaPalkat ja muut kulut veroineen on kyllä nousseet. Ja tämä on ihan totta ja todellista!!! Alaamme ei kunnioiteta....hintoja EI OLE VOINUT nostaa,siten kuin on kuluja ,,,kulukehitys....


    • Jästipäinen puoliso

      Tähän keskusteluketjuun päädyin ihan samasta syystä kuin aloittaja aikanaan (kolmisen vuotta sitten :D)... eli vinkkejä vailla. Paras niistä on "mene parturiin", mutta kun olen nyt kymmenen vuotta sitä miehelle tolkuttanut niin ehkä on luovutettava. Hän joko a) käy leikkauttamassa hiukset äidillään, b) leikkaa ne itse tai c) painostaa minut leikkaamaan ne, mutta parturiin ei mene. Ja kaikista vaihtoehdoista a, b ja c jälki on yhtä... kelvollista, mutta ei tyydyttävää :)

      Nytkin miesparan takatukka rehottaa niin että nolottaa, ja illalla olis taas jonkinlainen räpellysyritys edessä. Huoh...

    • MissBarberiina

      niinpä,voin kuvitella miestyypin jolle kelpaa kunhan hiukset on kynitty lyhyiksi.
      Parturi-kampaajakolutuksellakin käytävä 3v ennenkun oppii edes perusasiat,jonka jälkeen ei ole lähelläkään edes sitä että voisi jättää yksin työpäiväksi.
      tottakai jokainen oppii leikkaamaan hiukset lyhyeksi,mutta näin ammattilainen kun välillä näkee niitä "hienoja" lopputuloksia niin voiVoi...sähelletty lyhyeksi niin että takaraivolla hiukset töröttää ja kaikki rajaukset päin helvettiä.
      Aivan turha kehua täällä miten osataan-ne miehet kelle tulos kelpaa ovat
      a)laiskoja menemään parturiin
      b)vaimo on mustasukkainen eikä halua laittaa miestään parturiin..ja tämä on todella totta,jotkut miesasiakkaat ovat nimittäin omin sanoin tämän kertoneet-ja mikäli vaimo laittaa parturiin niin HÄN soittaa ajan ja valitsee henkilön(millähän perusteella-oisko ulkonäön?)
      c)yleensäkkin mies jolle vaimon leikkaus kelpaa on se verkkareissa löntystelevä reppana
      Ehkä ikävää kuultavaa mutta totta,moniko nainen antaa miesten hoitaa hiuksensa?

      • kraatari.

        juu ei mitään koulua turhaan käydä, sama pätee muihinkin ammatteihin esim autonasentaja,sähköasentaja, pukuompelija, putkiasentaja ym.
        Nämä kaikkia osaavat ovat tehneet paljon vahinkoja säästääkseen rahaa ja möhläyksien jälkeen se sitte jo maksaa.
        Suutari pysyköön lestissään.


      • jarppa4

        MissBarberina. Hehheh. Minun vaimoni leikannut hiukseni jo vuosia, ilman mitään koulutusta. Toimin asiakaspalveluammatissa,varsin tyylikkään näköisenä miehenä. Toisinaan asiakkaat jopa kysäisevät, missä hoidat hiuksesi? Johtuneeko siitä, että vaimo kotoisin Thaimaasta,pikku kylästä jossa saksetkin lainattiin siltä, jolla sattui olemaan? Ps. Käytän silloin tällöin verkkareita. Kun menen salille treenaamaan. Joskus saatan jopa "löntystellä".


      • fdsfsdfdsvcx

        Jos itse eikä kaveritkaan näe mitään eroa parturin työssä ja omassani niin eipä minua paljon kiinnosta jos ammattilaiset näkevät puutteita tukassani. Toki on tyylejä, joita ei ihan noin vain opi tekemään ja pelkästään kokeilemalla tie oppimiseen on aika pitkä ja vaikea kun pitää odottaa aina tukan kasvamista takaisin.

        Perinteiset kampaukset kuitenkin onnistuvat lähes jokaiselta kun on vain uskallusta ja innostusta yrittää itse. Tämä nykyinen miesten hiusmuoti on ainakin todella helppo leikata. Takana ja sivulla ei ole tukkaa juuri nimeksikään ja päällä on tukkaa enemmänkin. Osa kampaa tuon taakse ja osa stailaa enemmänkin. Ei mielestäni mitenkään vaikea tukka leikata ja ehkä kokeilen tuollaista seuraavalla kerralla.


      • Heitukka

        Aika katkeraa tekstiä sulla. Minun mieheni käy parturissa kun vaadin ja haluan tietyn parturileidin leikkaamaan. Hän on taitava ja kaunis. Mieheni haluaisi minun leikkaavan tukan. On tyylikäs joten sanoin että tyyli säilyy kun en minä leikkaa:D Mietipä vähän sun yleistyksiä. Sitä paitsi usein mies, hyvännäköinen, haluaa tutun ihmisen koskemaan hiuksiinsa.


    • Kamppaaja

      Kraatari..nyt tuli pitkästä aikaa asiaa,ei tosiaan hampaan paikkaustakaan opita you tubessa.

    • Happyhair

      Teille kaikille jotka väititte ettei kotileikkauksella saa hyvää tulosta aikaan ja veloitatte 30€ / puolen tunnin leikkaus. Olette väärässä. Sain juuri parturia vastaavan tuloksen vaikka hän leikkasi ensimmäistä kertaa. Eikä todellakaan ole mikään tasainen poolotukka vaan kunnon leikkaus.

      Saattaa viedä aikaa siis mutta hyvä tuloskin on mahdollista!

    • 0957

      niin minäkin mutta löisin tämän :-)

    • Pelagia70

      Olen leikannut itse hiukseni jo 6 vuotta. Ja se onnistuu kätevästi kahden peilin avulla. Nyt kiinnostuin miesten hiusten leikkaamisesta ja aion lukea läpi kaikki kirjastosta löytyvät alan kirjat.

      • midinetti,

        Pistän paremmaksi olen jo monta vuotta ommellut omat ja lasteni vaatteet, ja myös kodissani olen kaikki verhot ja muut kodintextiilit tehny ite, viimeksi päällystin vanhan soffani. Mutta hiuksia en osaa itseltäni leikata, enkä teinieni hiuksia, teinit kävi kampaajalla leikkaas ns.emo tai sence hiukset ,myönnän et siihen tarvitaan jo hikkasen ammattitaitoa.


      • en itse osaa.

        sää varmaan paikkaat hampaasikin itse? Ompelet vaatteesi itse? Teet kaikki remontit itse?
        On se hienoa, kun on näitä kaikki osaavia ihmisiä.


    • anomuumi

      MissBarberiina, kuinka niin koulusta valmistunutta parturi-kampaajaa ei voisi jättää yksin päiväksi? Olen kolmannella vuodella pa-ka opetusta ja tällähetkellä kyllä minulta (ja useimmilta luokkalaisiltani) onnistuu kaikki ilman opettajan apua. Taidat vain olla niitä kampaajia, jotka väheksyvät amiskan työssäoppijoita...

      Jos ne parturimaksut tuntuvat liian suurilta (jonka kyllä opiskelijana ymmärrän), niin eikun vaan itse harjoittelemaan tai lähimmälle amiskalle leikkauttamaan.

    • Nununu

      Siis voi elämä millasista asioista pitää kiistellä.
      Eihän se nyt sitä sano, että ei osaa jotain tehdä jos ei ole ko. koulua käynyt! Tekemällä ne asiat opitaan - siellä koulussakin!

    • girmy1234

      Kotiparturointi kunniaan. Olen kohta parturiksi valmistuva 21-vuotias neito, Espoon Keskuksessa, jos täällä päin kaivataan hiustenleikkuuta voi ottaa yhteyttä. Omistan kaikki ammattivälineet. Taksani on 10-20e riippuen leikkauksesta, voin myös värjätä hiuksia.

      Voi ottaa yhteyttä ken haluaa ;))

      [email protected]

      • sipulimakkroonitar

        GIrmy1234 ei varmastikkaan tuosta summasta 10-20e jää verojen jälkeen mitään itselle... muistutan vain sillä ihmiset kyllä ihmettelee sitä todella halpaakin hintaa. Ja varsinki verottaja..


    • Halojaa

      Sori mut iihan naurettavii kommentteja täällä muutama. KAIKEN voi oppia itse opiskelemalla teoriaa ja harjoittelemalla. Vai onko kouluissa joku special siru, joka asennetaan oppilaisiin ja se takaa sit työssä onnistumisen? Kouluissa on kyllä helpompi oppian asioita sillä siellä on kaikki oppimistavat kätössä ja yleensä myös harjoittelu mahdollisuus. Voit kyllä hampaan paikkaamisenkin oppia itsenäisesti, mutta et vain saa toimilupaa tämän työtehtävän harjoittamiseen.

      • vinnova.

        niin voi, valelääkäritkin hoiti lääkärin ammattiaan kunnes jäivät kiinni, ei mikkään tutkinto ole turhaa.Koulutus kunniaan.


    • ijgiwoergoijoit

      Parturien alv alennuksen kahminta voittojen lisäämiseksi ilman hinnanalennusta asiakkaille osoittaa alan törkeää toimintamallia, vartin hiustenleikkauskin maksaa yli 20e mikä on ryöstöhinta! Tulee autokatsastustoiminta mieleen...
      Siistin mahdollisimman pitkään itse kunnes tukka on sellainen peikonpesä että pakko mennä parturiin.

      • ex kampaajayrittäjä

        juu on se kauheeta, silti ei kulujen jälkeen, kuten vuokra,verot, kirjanpitäjä, aineet, sähkö, puhelin laajakaista, vesi, mainonta, eläkemaksut,vakuutukset,koulutus ja muut, niin käteen jää 500-700€ ja sillä pitäs elää, mutta ei hätää aloitan koulun tammikuussa ja minusta tulee lähihoitaja ja saan valmistuttuani palkkaa vajaa 3000€ ja käteen jää ainaski 1000€ lisää.
        Onneksi mulla puoliso, joka on insinööri piti huolen taloudesta, et sain hiukan aikaa olla yrittäjä, ei ikinä enää yrittäjäksi.


    • kampaaja_976

      hiuksia on helppo leikata kun on käynyt parturikoulussa :)

    • kaiken taitava

      ammattilainen monesti huomaa alassa kuin alassa jos on amatoori tehnyt työn, mutta ei tavis sitä tajua onko äiti tai puoliso tukan leikannut tai tapetit asentanut. oman ammattinsa osaaja kiinniittää erillailla huomioo, mä palkkaisin jonkun tekeen ties mitä jos ois rahaa, mutta itse mielelläni ilman mitään tutkintoja ompelen, kaakeloin, leikkaan tukkia, hoidan lapsia, leivon, laitan ruokaa, siiivoan, asennan laminaatit, vaihdan tiivisteet ja keittiö kalusteet...mutta laulaa en osaa sen myönnän sen huomaisi amatöörikin etten laulaja ole!

    • saatana

      tekemällä oppii !

    • kotileikkaaja
      • kalju.

        Ei tullu hyvä vaan tasapaksu karvalakki .Jos Suomipoika leikkaa ite ne ohuet veltot huiksensa niin kamalaa jälkee syntyy.Tuollaiselle muslimipojalle jolla tuuhee paksu tukka tuo nyt jotenkin toimii.


      • dsfsfddsaasfd
        kalju. kirjoitti:

        Ei tullu hyvä vaan tasapaksu karvalakki .Jos Suomipoika leikkaa ite ne ohuet veltot huiksensa niin kamalaa jälkee syntyy.Tuollaiselle muslimipojalle jolla tuuhee paksu tukka tuo nyt jotenkin toimii.

        Ei ehkä paras mahdollinen ilman tukan laittamista, mutta stailattuna huomattavasti tyylikkäämpi tukka kuin valtaosalla suomalaisista. Siihen nähden lopputulos ei ole lainkaan huono.

        Minulla ei ainakaan ole ohuet ja veltot hiukset sekä käsitääkseni olen suomalainen. Katsoin nimenomaan tuon videon siksi, että minulla on samantapaiset hiukset (eri väri) ja samanlainen tyyli stailata hiukseni.

        Nyt olen leikannut kaksi kertaa hiukseni ja olen ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen molemmilla kerroilla. Etenkin nyt kun uskalsin ottaa riittävän lyhyeksi.

        Ehkä ammattilaisen mielestä saattaa olla kamala lopputulos, mutta tukkaani on jopa kehuttu eikä edes sarkastiseen sävyyn. Valtaosa taas ei ole huomannut mitään muutosta.


    • kotileikkaaja

      Turha syyttää omia geenejä, mikäli taidot ei riitä. Vaatii useita leikkuukertoja ennen kuin hallitsee taidon. Itsellä alkoi tulla ensimmäisen vuoden jälkeen jo ihan hyvää jälkeä. Armeija on hyvää aikaa treenata.

      • korjaaja.

        kyl etelän tummilla ja skandinaaveilla on ihan erilaanen hiuslaatu.
        Ei kaikista tuu pa-kampaajia edes ammattiopistoissa.
        Pieni on säästö noissa hiusleikkauksissa, mutta meikä säästää paljon, kun osaan korjata autoni,tehdä remppaa ja ommella vaatteita.
        kalliimpia ammattilaisia ovat automekaanikot ja kirvesmiehet.


      • just...

        juu ihan turha ammatti tuo parturikampaaja, kaikki vois ite hoitaa päänsä, koko koulutsen vois lopettaa ja ämmät vois vaikka ruveta hoitajiksi vanhainkoteihin. ja nää kotileikkaajat hoitas koko homman.


      • noniin
        just... kirjoitti:

        juu ihan turha ammatti tuo parturikampaaja, kaikki vois ite hoitaa päänsä, koko koulutsen vois lopettaa ja ämmät vois vaikka ruveta hoitajiksi vanhainkoteihin. ja nää kotileikkaajat hoitas koko homman.

        Jotkut leikkaavat hiuksensa itse. Toiset taas käyvät parturissa. Kukin valitsee itselleen parhaan vaihtoehdon. Siitä ei kannata vetää herneitä nenään.

        Tässä keskustelussa on alun perin ollut kyse siitä, miten hiukset voi leikata itse - ei siitä onko parturikampaajan ammatti turha. Dramatisoinnin voi jättää keskustelun ulkopuolelle.


    • TarkanMarkanMies

      Olen leikannut omat hiukseni jo 6 vuoden ajan, Säästöä 20 x 10 x 6 = 1200 euroa.

      Tarvitaan:

      -iso seinäpeili
      -käsipeili (riittävän kokoinen n, 20 cm)
      -hiustenleikkuukone
      -sakset, kampa
      -hyvä valaistus

      Ensin ohennussaksilla käydään pää läpi...jätetään päälaelle sopiva määrä

      Parturikoneella sivut ja takaa lyhyeksi , ensin pitemmällä kammalla sitten lyhyemmillä.

      Tavallisilla saksilla tasoitetaan kärhämät ja otsatukka.

      Se on siinä.

    • kampaaja222

      Helpoin tapa on leikata koneella takaosa ja sivut. Kuvittele ohimolahdekkeilta viivat takaraivolle samaan kohtaan. Siinä menee raja koneleikkuulle. Tämän päälliosan hiukset leikataan yleensä saksilla: kammataan hiukset kohtisuoraan ylös ja leikataan kaikki hiukset samanmittaisiksi.

      Jos haluaa pitää pidempänä hiukset ettei koneella voi leikata niin kannattaa suosiolla mennä kampaajalle, menee nimittäin jo monimutkaisemmaksi.

      • fdsvxcvcxfsd

        Itse leikkaan päältäkin koneella pisimmällä asetuksella. Totta kyllä, että saksien kanssa vaatisi enemmän treeniä, mutta kun koneella menee kätevästi niin en taida alkaa opettelemaan.


    • Pelleilyä

      Nyt puhuu 16-vuotias lukiolainen. Poikaystäväni lakkasi puoli vuotta sitten käymästä parturissa, sillä a) siellä piti käydä 2vk välein, jottai hiukset pysyivät siedettävän näköisinä b) tämä lysti maksoi 18€/kerta, eli vuodessa vajaat 470€. Poikaystävän perheen äidillä on kasvatettavanaan neljä lasta, näiden kaikkien parturi- ja kampaajamaksut lukuun ottaen, joten rahaa oli syytäkin säästää. Kaivoin laatikosta Braunin hiustenleikkuukoneen ja sakset ja annoin palaa. Aikaisempaa kokemusta ei ollut kaverin puoleenselkään yltävien hiusten ja omien puolipitkien hiusten leikkaamisen lisäksi yhtään. Olin tosin muutaman kerran nähnyt lyhyitä hiuksia leikattavan, mutta oma kokemus oli täysin nolla. Trimmasin takaa ja sivuilta, lyhensin päältä ja siistin reunat - voilá! Ensikertalaiseksi suoritus oli kuulemma jopa parempi, kuin entisellä parturi-kampaajakoulutuksen saaneella ammattilaisella. Nyt olen leikannut poikaystäväni hiukset monta monituista kertaa, isäni hieman pidemmät hiukset muutaman kerran ja jopa äitini lyhyen polkkatukan. Olen kerrostanut, ohentanut, lyhentänyt ja siistinyt, kaikki täysin ongelmitta! Molemmat vanhempani työskentelevät korkeissa viroissa ja heidän hiustyylillään on tämän vuoksi jonkin verran väliä, mutta kumpikaan ei ole joutunut turvautumaan ammattilaiseen.

      Yhteenvetona sanon tämän; Sinä, hyvä ammattiparturi/ -kampaaja, keskity heihin, jotka tulevat käsittelyysi ja maksavat pienen palkkasi ja anna muiden harjoittaa kotiparturointia. Sinä olet ehkä joutunut käymään kolme vuotta kestävän koulutuksen ja sen seurauksena teet samaa työtä lopun elämäsi, me muut opiskelemme muihin tehtäviin ja opimme tekemällä. Hiustenleikkuuta on naurettavaa verrata sähkömiesten, putkimiesten, hammaslääkäreitten tai lääkäreitten ammatteihin. Aiheutuuko hiusten väärin leikkaamisesta sähköiskuja, oikosulkuja, vesivahinkoja tai homevaurioita vastaavia vahinkoja? Jos hiukset kerran leikkaa, niin kasvavatko ne enää koskaan takaisin? Entäs, jos leikkaan vahingossa väärin tai väärällä välineellä, kuoleeko joku? Tietääkseni vastaus näihin kaikkiin pitäisi olla päivän selvä, joten lopettakaa tuo lapsellinen ininä ja vertaaminen aivan eri asioihin. Hiukset kasvavat aina takaisin ja jos nyt aivan järkyttävä vahinko sattuu, parturoitavat voivat aina kääntyä Teidän puoleenne!

    • ei parturi

      haloo, käviköhän pyramidienrakentajat aikoinaan jonkun koulun, kun osasivat rakentaa sellaisia, ettei kykyäänkään taideta.
      Itse olen leikellyt edestä ja sivuilta aina tarpeen mukaan, vaimo leikkaa takatukan,
      kun en sinne näe.
      autoa opettelin ajamaan jo paljon ennen kun kortin sain, autoja olen korjaillut, moottoriremontitikin tehnyt, hitsannut olen, sekä vaativia metallitöitä tehnyt, taidekehystäjänä toiminut, taidemaalarina, valokuvaajana, konsulttina toiminut, itse oman liikkeen kirjanpidon pitänyt jne jne , aikoinaan hain kouluihinkin, nähdäkseni pääsisinkö, menin kuitenkin käytännön töihin.
      saahan kouluja käydä, mutta välkky ihminen oppii kyllä ennätysajassa sen mitä toinen vuosien koulunkäynnissä,
      ainoat oppineet ovat itseoppineita, muuta ovat opetettuja.

    • Itse tekijä

      Parturi-kampaajan työ ei mitään ydinfysiikkaa ole. Tästä voidaan kinata täällä loputtomiin, mutta fakta se vaan on. Toiset osaa, toiset ei. Toiset oppii ilman kouluakin, tekemällä oppii. Itse olen leikannut niin omia, kuin äitini ja siskoni hiuksia ja aina niistä on hyviä tullut. Kyseisellä ammattiryhmällä vain on jotenkin pelko/huoli siitä, että menettävät asiakkaansa ja näin elantonsa. Sekä ovathan he koulun käyneet, joten heidän on pakko päteä ja osata paremmin kuin maallikkojen. Käytiinkö joka perheessä kampaajalla 100-vuotta sitten? Vai leikkaisivatkohan äidit perheidensä päät. Näin taisi olla, mikei nykyäänkin. Jos joku leikkaisi minunkin latvat ilmaiseksi aina kun vain pyydän, niin toki. Kampaajalle ei varmaan tuolloin tarvitisi mennä. Rahat voi käyttää muuhunkin. Asioissa on aina kaksi puolta. Tässä on ammattilaisen ja kuluttajan näkemys. Ammattilaisetkin voisivat hiukan tulla vastaan ja myös antaa niitä niksejä jos kysytään. Näin voisitte vaikuttaa myös omaan ammatilliseen kuvaanne ja saada sitä nousemaan. Tuollaisella käytöksellä se ei parane. Sama koskee mielestäni myös kosmetologeja. Useinhan parturi-kampaajat saattavat myös edustaa tätä ammattia. Itse olen kohdannut heiltä samanmoista reagointia, kuin mitä tällä palstalla on koettu. Naisten sokerointi on nykyään todella suosittua ja kosmetologilla sellainen maksaa 50-70€/kerta. Miksi menisin kosmetologille, kun voin tehdä tämän muutamalla eurolla kotona itse? Kosmetologit (tuttujani) ovat kuitenkin olleet sitä mieltä, että maallikko ei sokeroitia itse osaa tehdä. Kuulemma sokeroinnissa tapahtuva ranneliike, eli flikkaus on liian haastavaa. Lisäksi pitää huomioida muita juttuja, kuten hygienia, sokerin lämpötila, ihon kunto, sisäänkasvaneeet karvat, tulehdukset yms. Maalaisjärjellä pääsee kuitenkin jo melko pitkälle. En itsekkään ollut mikään taituri, kun sokerointia aloin ensimmäisiä kertoja tehdä, mutta nykyään se sujuu jo 1/2 tunnissa hyvin. Karvat eivät katkeile ja sänkeä ei jää. Voin sanoa tekeväni sokeroinnin itselleni hyvin! Parturi-kampaajat sekä kosmetologit, ette tekään mitään korvaamattomia jumalia ole, joten lopettakaa sellainen ajattelutapa.

      • kampaaja/merkonomi

        Parturi-kampaajan työssä tehdään muutakin, kun vaan leikataan hiuksia, ja ne leikkauksetkin on hiukan erilaisia mitä ei ammattilainen tekee, muoti muuttuu 2 kertaa vuodessa ja käymme koulutuksissa keväisin ja syksyisin.
        Permanentit erilaisille hiuksille ja persoonille ammattituotteilla
        monenlaiset värjäykset ja raidoitukset erilaisille hiuksille ja persoonille ammattituotteilla
        pidennykset
        rastat
        hoidot
        hiuspohja analyysit hoidot
        ripsien ja kulmien kestovärjäykset ja kulmain muotoilut
        Kaikki juhlakampaukset ja morsiuskampaukset
        Toiset tekee myös ripsipidennyksiä ja rakennekynsiä.
        Samoin kosmetologit tekee paljon muutakin kun sokerointeja ja kasvohoitoja.
        Ei se koulutus turhaa ole.
        Yrittäjäjillä on pakko olla hyvä koulutus ja laaja ammatillinen osaaminen, ei siitä muuten mitään tule, ja jos haluaa esim.startti avustusta yrityksen perustamiseen niin sitä ei saa jollei ole ammattitutkintoa.


      • PROFF..

        No juu, onhan niitä monia ammatteja joita osataan jollainlailla ilman koulutusta, esim.automekaanikko, monet osaa korjata autoa ilman koulutusta, lähihoitaja monet osaa hoitaa ihmisiä ilman koulutusta esim.omaishoitajat, päivähoitajat monet hoitaa lapsensa itse ilman lastenhoitajan koulutusta, kirvesmiehet putkiasentajat monet osaa niitäkin hommia tehdä, leipurit kondiittorit monet osaa tehdä leipää ja hienoja kakkuja ilman koulutusta.
        Ompelijat monet ompelee omat ja lasten vaatteet itse ilman koulutusta, merkonomit monet yrittäjät laskee ite alvinsa ja tekee kirjanpitonsa ilman koulutusta siivoojat monet siivoaa kotinsa ilman laitoshuoltajan tutkintoa,.näitä on ihan rajattomasti.
        Sitte löytyy vielä jopa valelääkäreitä ja sairaanhoitajia, joilta puuttuu joko kokonaan koulutus tai osa koulutusta ja ovat pärjänneet ihan hyvin eivätkä ole ketään edes tappaneet.
        Mutta meidän yhteiskunnassa pitää olla ammattitutkinto joka alalle, ei muuten hanki saada työtä.
        Sinunki työsi voi olla sellaista, että sitä osaa tehdä ilman tutkintoa.


      • pa-ka.

        Kyllä sitä nyt yhden mallin mukaan voi leikata äidin ja siskon hiukset, mutta sinun tulee ammattilaisena osata leikata tuhansien ja joka ainon asiakkaan hiukset ja hiuksia on niin erilaisia erilaisissa päissä kasvusuuntineen pyörylöineen on jäykkiä, velttoja, lasimaisia ym ja jokaiselle on tultava sellaiset mitä asiakas haluaa, määrätyssä ajassa ja hän maksaa siitä palvelusta.

        Kampaajat toki tekevät muutakin, kun vaan leikkaavat hiuksia, eihän sitä kolmevuotista koulua ihan muuten vaan käydä, sehän olis sitte ihan verorahojen tuhlausta, kyllä se on ammatti siinä kun joku muukin.
        Minäkin osaan ommella vaatteita itelleni ja lapselleni, mutta en kyllä vieraille ihmisille tekis en ole niin hyvä ompeleen ja teen myös hyvää ruokaa, mutta en ole siinäkään ammattilainen.


    • MarkkuPätkä

      Mikä siinä muuten on, että kampaajat ette koskaan kuuntele asiakasta? Oma tukkani on paksu luonnonkihara ja pirun kuiva luonnostaan. Vaikka kuinka monta kertaa terottaisi, että tasoitetaan vaan eikä kajota niihin "kuolleisiin latvoihin", niin varmana lattialta löytyy 10cm pätkiä tukkaa. Jos menen tästä parin kuukauden päästä uudelleen kampaajalle, niin ne ottavat ne toiset 10cm niitä "kuolleita latvoja". Kohta ei ole päässä yhtään tukkaa. Mikä siinä on niin vaikea käsittää, että jotkut miehetkin pitävät pitkästä tukasta? Ja jos haluaisin hiuksien olevan aina kuin silkkiperhosen vauvan pylly, niin en voisi kasvattaa kahta senttiä pidempää kampausta. Pitäisi kai ammattilaistenkin tietää, että ihmisillä on erilaisia hiuslaatuja.

      Tästä syystä leikkautan tukkani *prrrrrrr* äidilläni :p

    • Manliest

      Oon itte siistinyt ja lihentänyt omia hiuksiani. Ehkä pikkasen epätasasta ym. Mutta rahaa säästyy enkä näytäkkään miltään peikonpojalta :3

    • Dan le brie

      Näin on, ja ei ole.
      Itse käytän Norton & Lund sarjan parhaita parturikampaaja laitteita sekä ensiharvennus saksia.

      Olen itse sekä ryhmässä oppinut 29 vuotias perheen isä.
      Olen maamme parhaiden kampaajien käsittelyssä kuten Sandra, ym, nähnyt ja oppinut paljon. Osaan Kourvêt ja Leslie punk tyylin kaikki yleisimmät harjanne tyylit.

      Ranneliike sekä nimettömän sormen työskentely on opittava La Brie!

      Kaikki jotka minun käsittelystä lähtee, ovat olleet enemmän kuin tyytyväisiä Frelafiedt tyylittelyistäni.

    • Anonyymi

      Suomalainen parturi aina! Ulkomaalaiset ei pese käsiä kun käyvät vessassa! Eikä leikkaa kunnolla suomalsjsfen hiuksia! 10€ lisää niin saa kunnon leikkauksen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe