Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

H&M:n vaatekoot?

FrozenCorpse

Onkos kellää mitää tietoa, millainen on ko.puljujen kokotaulukot? Ostin tuolta topin kokoa XS, mutta sekin tuntuu melko reilulta päälläni, vaikka yleensä XS on yläosissa se oikea koko. XXS:sää ei ollut sitten siinä toppimallissa, jota halusin ja muut mahdolliset kuteet sitten olivatkin väärää mallia tai jotain karseita muotirättejä. Käyn muotivaateliikkeissä harvoin ja silloinkin sieltä jää käteen 1-2 perusyläosaa/hiuslenkkejä/hengettömiä..

8

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkkamaukasta

      Kävin Henkkamaukassa vähän aikaa sitten ja miten minulla oli sellainen olo, että heillä on koot kasvaneet. XS ei ollutkaan enää niin pieni, kuin ennen. Enkä minä ole kutistunut.

      Toivottavasti oli vain harhaa. Ehkä vaatteiden malli hämäsi.

      Oletteko muut huomanneet samaa?

      • viimeksi

        Viimeksi kun siellä asioin niin ainakin S koko on isontunut. Ennen pystyin miettimään ottaako S:n vai XS:n nyt saa suoraan etsiä XS:n


    • isompaan päin

      Ennen koko M tarkoitti numerokokoa 38/40, nykyään teinikaupoissa koko M vastaa numerokokoa 40/42.

      On ollut varmaankin pakko muuttaa kirjainvastaavuuksia ettei pullamahateinarille tule paha mieli kun on pakko ostaa L-kokoa... samalla logiikalla minä joudun ostamaan teinikaupoista koon D liivit vaikka mitattu ja muissa kaupoissa täsmäävä liivikokoni on B75... onko joku "petite"-mitoitus vai tuleeko taas teinille paha mieli kun joutuu ostamaan A-kuppia ;D

      Samahan se on mitä kirjainkokoa käyttää kunhan vain saa oikean kokoiset vaatteet. Hankalaa sinänsä ääripäässä kun oma koko katoaa täysin kokomuutoksen takia, otan osaa.

      • LadyFIT22

        Olet vissiin justiisa itse päässyt yli omasta teini-iästäsi...ainakin luulet niin.. x) tulee niin tarkkaa tietoa.. ;D


      • isompaan päin
        LadyFIT22 kirjoitti:

        Olet vissiin justiisa itse päässyt yli omasta teini-iästäsi...ainakin luulet niin.. x) tulee niin tarkkaa tietoa.. ;D

        Nipin napin ;D mutta en näin päälle kolmikymppisenä näe mitään järkeä ostella kausivaatteita liian kalliilla - se raha säästyy sitten muihin turhuuksiin. Toki olen sisäisesti teini, toivottavasti ikuisesti. Ulkoisesti ikä vähän rajoittaa koska liian nuorekas pukeutuminen näyttää säälittävältä. Onneksi on kultainen keskitie olemassa.

        Ennen sopi henkalla koko S, nykyään S on vähän väljä mutta XS taas aavistuksen tiukka. Ja myyjältä kysyin syytä eli M-koko vastaa nykyään 40/42 vaikka se on ennen ollut 38/40.


      • varmaan
        isompaan päin kirjoitti:

        Nipin napin ;D mutta en näin päälle kolmikymppisenä näe mitään järkeä ostella kausivaatteita liian kalliilla - se raha säästyy sitten muihin turhuuksiin. Toki olen sisäisesti teini, toivottavasti ikuisesti. Ulkoisesti ikä vähän rajoittaa koska liian nuorekas pukeutuminen näyttää säälittävältä. Onneksi on kultainen keskitie olemassa.

        Ennen sopi henkalla koko S, nykyään S on vähän väljä mutta XS taas aavistuksen tiukka. Ja myyjältä kysyin syytä eli M-koko vastaa nykyään 40/42 vaikka se on ennen ollut 38/40.

        No ehkä H&m on muuttanut M-koon vastaamaan kokoa 40/42 koska se on mun käsittääkseni virallinen määritelmä M-koolle.. Vaikka eri valmistajat saavat käyttää millaisia kokoja haluaa.. Siis toisella valmistajalla koko S saattaa tarkoittaa 34/36, mutta yleensä se on 36/38.

        Mielestäni on outoa kun kaikki väittävät että h&m:n liivit on normaalia pienempiä. Itselläni on h&m:llä käynyt 70 B mutta muilla valmistajilla kokoni on yleensä 65 C. Varmaan h&m:llä on sitten keskimääräistä tiukemmat ympärykset...


    • uudet mitat

      Henkka & Maukka - ketju ei ole ainoa, joka käyttää tuota tekniikaa, eli länsimaisten ihmisten läskistyessä, mitoitusta väljennetään.
      Tätä samaa tekee kaikki muutkin ketjut ja valmistajat.

      Jaa että mistä tiedän? Satun olemaan töissä erään maahantuojan palkkalistoilla, ja tiedän ihan käytännön faktaa.

      Tuote myy paremmin, kun pullukka tuntee olevansa kokoa "M tai L", eikä tarvitse ostaa vaatetta mitalla "XL". Näin se vaan menee se meidän aivotoiminta.

      • tangot huutavat tyhjyyttään

        kun oikeasti xs-kokoinen tahtoisi ostaa vaatteita. Xs roikkuu päällä, kun se on tosiasiassa s.

        Eipä sillä, onnistuin pitkästä aikaan löytämään Seppälästä housut, jotka olivat minulle liian pienet. En tietenkään ostanut niitä, mutta jäin oikein haavi auki, että voiko tämä olla tottakaan. Kokoa suuremmat olivatkin sitten täydelliset. Yleensä saan kahmia surutta käsivarrelleni kaikki 32-koot tai ylipäätään pienimmät ja yrittää puvustaa itseni niillä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe