tämän palstan lähes jokaiseen keskusteluun osallistuvien, yleensä miesten, pohjaton vihamielisyys ulkomaalaisia kohtaan?
Kysyn ihan mielekiinnosta, sillä haluasin tietää mikä on teidän todellinen kosketuspintanne esim. moku-perheisiin. Tunnetteko henkilökohtaisesti moku-perheitä?
Onko kirjoitustenne taustalla huonoja kokemuksia, siis nimenomaan omakohtaisia kokemuksia?
Miksi ajatus siitä, että suomalainen nainen valitsee ulkomaalaisen puolison on teille niin vaikea asia sulattaa, kun yleensä samalla kertaa haukutte suomalaisia naisia sen kun ennätätte?
Mistä
42
5507
Vastaukset
- Emmätiiäh
Eiköhän kyse ole ihan perinteisestä "ne vie meidän naiset" -ilmiöstä.
Eli ei tarvitse olla edes kiinnostunut niistä naisista, mutta kukaan ulkomaalainen
ei saa niitä viedä :D
Tuo ilmiöhän ei ole mitenkään Suomi-kohtainen ilmiö, vaan sitä esiintyy joka puolella
maailmaa.
Melko räikeästi esim. suomalaisten suosimissa rantakohteissa.
Siellähän paikalliset miehet naivat vaikka joka viikko eri turistityttöä,
mutta jos joku turistimies yrittää jotain paikallisen naisen kanssa,
niin paikalliset miehet ovat valmiita hakkaamaan sekä sen miehen, että paikallisen
naisen.
Eivätkä ainakaan Kos:lla yrittäneet edes peitellä asiaa. Kyselin paikalliselta
baarimikolta että ovatkos paikalliset naiset kiinnostuneita
turistimiehistä.
Tyyppi sanoi että ovat toki, mutta eivät uskalla alkaa mihinkään,
koska tietävät että paikalliset miehet suuttuvat siitä silmittömästi.
Itselleni on aivan sama kenen kanssa kukakin on. Itsekin olen seurustellut
esim. irlantilaisen ja jenkkitytön kanssa. Myös muutamalla naispuolisella
ystävälläni on ollut ulkomaalainen miesystävä ja hyvin ollaan juttuun tultu.- lisättävää eikä poisotettavaa
Näin se just menee. Kyse ei ole mistään suomalaisesta erityispiirteestä sen enempää miesten kuin naistenkaan kohdalle. Vieras vaan sekä sekä kiehtoo että pelottaa.
- Uurana
Olen aviossa ulkomaalaisen naisen kanssa. Olen myös saanut seurata moku-perheitä, joissa molemmat vanhemmat ovat muualta tulleita, samaa kansallisuutta kuitenkin.
Avioliitto toki teettää työtä ja kulttuurin vuoksi ymmärrämme toisiamme väärin aika usein. Pitkää pinnaa ja toisen kunnioitusta, siten selvitään riidoista - niissä kun rakkaus ei auta.
Suomi tarvitsee maahanmuuttajia. Erityisesti maahanmuuttajaperheet ovat mielestäni kovin toivottuja.
Jos maahanmuuttaja on yksinään tuleva 1) mies, 2) muslimi, 3) tumma sekä 4)Saharan eteläpuoleisesta Afrikasta, on asiassa ongelmia. Mikäli kaikki neljä edellytystä kohtaavat, on kulttuurikonflikti kovin suuri. Ja tilanne luultavasti aiheuttaa tarpeetonta inhimillistä tuskaa.
Kannatan siis ulkomaisten miestenkin saapumista Suomeen, erityisesti silloin kun länsimaisen sivistyksen piiristä ja/tai Aasiasta. - Ap kysymyksen esittäjä
vastauksista on sitä saman mantran hokemista kuin tähänkin asti!
Eikö suomalainen ulkomaalaisvastainen mies ole sisälukutaitoinen? Ettekö ihan oikeasti osaa vastata muutamaan kysymykseen ilman jatkuvia typeriä yleistyksiänne? Vai onko todellisen minän paljastaminen niin vaikeaa? Kysyn nyt uudestaan minkälaisia OMAKOHTAISIA kokemuksia teillä on mokuperheistä? Kertokaa, nyt on teidän tilaisuutenne osoittaa, mikä on pohjimmainen syynne ulkomaalaisvihaanne, ja kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä - eikä enää yhtään yleistystä, kuinka suomalainen nainen yleensä ottaa puolisokseen lukutaidottoman, työtävieroksuvan maahanmuuttajan, tms.- thain vaimo
no kaikki tilastolliset asiat ovat vahvistuneet vaimoni kertomien havointojen perusteella. arabit ja afrikan lahjat joka pinnaavat tunneilta, puhuvat kovaan ääneen samalla omaa kieltään, usea jättänyt jo opiskelun kesken jne. ehkä vähän yllättävää on, että ainakin nämä turkkilaiset ovat olleet ahkeria ja jopa mukavia siinä missä muutkin, kun taas kaikkein vaikein tapaus löytyi irakin kurdista, joka onneksi lopetti koulun jo kesken. sen lisäksi että lintasi miten halusi käyttäytyi jopa uhkaavasti naispuolista opettajaa kohtaan ...
joten ihan yksilötasolla ainakin tämän kyseisen naisia halveksuvan kusipää-mulkun kurdiherran pieksisin heti jos kiinni saisin, mutta taisi mennä jonkun mokurouvan helmoihin itkemään ja pummaamaan kuinka vaikeaa oli totella naispuolista auktoriteettiä ... - nikin sain
thain vaimo kirjoitti:
no kaikki tilastolliset asiat ovat vahvistuneet vaimoni kertomien havointojen perusteella. arabit ja afrikan lahjat joka pinnaavat tunneilta, puhuvat kovaan ääneen samalla omaa kieltään, usea jättänyt jo opiskelun kesken jne. ehkä vähän yllättävää on, että ainakin nämä turkkilaiset ovat olleet ahkeria ja jopa mukavia siinä missä muutkin, kun taas kaikkein vaikein tapaus löytyi irakin kurdista, joka onneksi lopetti koulun jo kesken. sen lisäksi että lintasi miten halusi käyttäytyi jopa uhkaavasti naispuolista opettajaa kohtaan ...
joten ihan yksilötasolla ainakin tämän kyseisen naisia halveksuvan kusipää-mulkun kurdiherran pieksisin heti jos kiinni saisin, mutta taisi mennä jonkun mokurouvan helmoihin itkemään ja pummaamaan kuinka vaikeaa oli totella naispuolista auktoriteettiä ...aikaiseksi eli mies kuitenkin olen
- lätkän MM
nikin sain kirjoitti:
aikaiseksi eli mies kuitenkin olen
itselläni on venäläinen mies, enkä ole huomannut ympäristön olevan häntä kohtaan vihamielinen tai tyly. Mieheni tekee töitä suomalaisessa yrityksessä ja on ulospäin suuntautunut ihana ihminen. Elo kyllä se ympäristön suhtautuminen on siitäkin kiinni, miten itse toimii. Häntä jopa onniteltiin lätkän maailmanmestaruudesta usealta taholta.
- Ap kysymyksen esittäjä
lätkän MM kirjoitti:
itselläni on venäläinen mies, enkä ole huomannut ympäristön olevan häntä kohtaan vihamielinen tai tyly. Mieheni tekee töitä suomalaisessa yrityksessä ja on ulospäin suuntautunut ihana ihminen. Elo kyllä se ympäristön suhtautuminen on siitäkin kiinni, miten itse toimii. Häntä jopa onniteltiin lätkän maailmanmestaruudesta usealta taholta.
iloiseksi luettuani vastauksesi. Tämä on positiivinen esimerkki integroitumisesta ja hyväksytyksi tulemisesta.
Ja vielä onnittelivatkin, vaikka varmasti vielä hiersi Suomen tappio takaraivossa! - aika velikultia
Ap kysymyksen esittäjä kirjoitti:
iloiseksi luettuani vastauksesi. Tämä on positiivinen esimerkki integroitumisesta ja hyväksytyksi tulemisesta.
Ja vielä onnittelivatkin, vaikka varmasti vielä hiersi Suomen tappio takaraivossa!He olivat hävinneet. Saaneet rangaistuksen. Mistä se oli tullut, siihen tulisi varmasti monenlaisia vastauksia. Eräs myönteinen seikka siinä asiassa sentään oli. Kohtalo oli vapauttaut heidät kaikesta vastuusta antamalla heille selkäsaunan. Mitä olisikaan merkinnyt voitto. Vastuuta. Vastuuta teoista jotka kerran olisivat vaatineet hyvityksen.
- zkelvin
thain vaimo kirjoitti:
joten ihan yksilötasolla ainakin tämän kyseisen naisia halveksuvan kusipää-mulkun kurdiherran pieksisin heti jos kiinni saisin, mutta taisi mennä jonkun mokurouvan helmoihin itkemään ja pummaamaan kuinka vaikeaa oli totella naispuolista auktoriteettiä ...Eräs ystäväni lienee vaimosi kanssa samassa oppilaitoksessa, sillä olen kuullut melkein sanasta sanaan saman tarinan, jopa tuosta opettajalle öykkäröivästä kurdista.
- luluti1
Tällä palstalla voi olla, että joillain miehillä on jokin pointtikin kirjoittelussaan. Toisaalta on kyllä vaikea ymmärtää, mikä se pointti on, jos kerran heillä ei (?) itsellään ole monikulttuurista suhdetta.
Sit täällä on kyllä niitäkin tapauksia, joiden ainoa tarkoitus on piruilu ja ilkeily ja, joilla ei viestissään ole mitään edes osittain järkevää.
Kyllä täällä haukutaan miehiä/naisia, ei mitään väliä, mistä kumppani on kotoisin. En itse todellakaan usko, että kaikki muslimit/arabit/tummat ovat jotenkin "pahoja", kuten eräät väittävät, mutta kumppanin tausta ei tunnu olevan ainoa syy ilkeisiin viesteihin. Eli ilkeitä viestejä saa kaikki tasapuolisesti. Eli siinä mielessä olen erimieltä tähän viestiketjuun vastanneiden miesten selityksiin siitä, että ainoa syy olisi muka vain se, että "kun tummat miehet raiskaa ja on kouluttamattomia ja jne.". Tulipas sekava viesti, mutta toivottavasti joku nyt ymmärtää.
Mun mielestä törkee kirjottelu on tietenkin törkeää, mutta siihen täytyy vaan meidän naisten asennoituu eri tavalla (ei vaa kiinnittää huomiota tai ottaa ne vaan vitsinä), kun ei me voida niitä kieltääkään kirjottelemasta.- Ap kysymyksen esittäjä
ei voi kieltää ketään kirjoittamasta, eikä pidäkään. Mutta toivoisin paremmin jäsenneltyjä ajatuksia, silloin nämä kirjoittelijat ehkä itsekin ymmärtäisivät, mistä heidän ulkomaalaisvastaisuutensa oikein juontaa juurensa.
Suuri osa kun vaikuttaa aivan järjettömältä kaunalta, ja näyttää perustuvan vain olettamuksiin, ei omakohtaisiin kokemuksiin. - luluti1
Ap kysymyksen esittäjä kirjoitti:
ei voi kieltää ketään kirjoittamasta, eikä pidäkään. Mutta toivoisin paremmin jäsenneltyjä ajatuksia, silloin nämä kirjoittelijat ehkä itsekin ymmärtäisivät, mistä heidän ulkomaalaisvastaisuutensa oikein juontaa juurensa.
Suuri osa kun vaikuttaa aivan järjettömältä kaunalta, ja näyttää perustuvan vain olettamuksiin, ei omakohtaisiin kokemuksiin.Munkin mielestä vastaukset vois olla just "fiksumpia". Nyt niin monet vastaukset on vaan puhtaasti pelkkää provosointia ilman yhtäkään järkevää pointtia. Ja ne tosiaan tuntuu perustuvan just typeriin yleistyksiin eikä omiin kokemuksiin. Ja mustakin olisi kiva saada vastaus kysymykseen, jonka esitit aikaisemmin. Eli siis mikä näiden kirjoittajien motivaatio on. Oon sitä monesti miettinyt, enkä ihan ymmärrä. Varmaan monet on vaan puhtaasti provoja ja kirjotettu ärsyttääkseen muita, en tiedä...
- greco-roman
"Toisaalta on kyllä vaikea ymmärtää, mikä se pointti on, jos kerran heillä ei (?) itsellään ole monikulttuurista suhdetta."
Veikkaisin, ettei täällä ole monta kirjoittajaa, joilla ei ole omakohtaista kokemusta monikulttuurisista ihmissuhteista, menneistä tai nykyisistä. Kuitenkin, yleisemmällä tasolla, ei voi olla niin että oikeutta keskustella rajoitettaisiin koskemaan vain "suhteellisia". Tai että ne, joilla on intiimi suhde ulkomaalaistaustaisen henkilön kanssa kohotettaisiin jonkinlaisen monikulttuurisuuden asiantuntijan statukseen, kun taas muut eivät voisi asiasta mitään tietää tai ymmärtää. Sekään ei vastaa todellisuutta. Pelkkää ilkeilyä sisältävät viestit voi tietysti poistaa huoletta, mutta muuten pitäisi keskustelun ja keskustelijoiden rajoittamisen kanssa olla tarkkana. Jopa sellaisella, jolla ei (juuri nyt) ole ns. moku-suhdetta, voi olla asioista tietoa ja hyviä pointteja. Samoin voi moku-suhteessa elävä olla näissä monikulttuurisuusasioissa hyvinkin tietämätön, kuten olemme voineet todeta. On yksittäisiä kokemuksia ja yleistä tietoa asioista. Näkökulmat täydentävät toisiaan, eikä kumpikaan yksinään riitä.
"Mistä johtuu tämän palstan lähes jokaiseen keskusteluun osallistuvien, yleensä miesten, pohjaton vihamielisyys ulkomaalaisia kohtaan?"
Tuota en missään nimessä allekirjoita. Kyllä tuo arvostelu lähes poikkeuksetta kohdistuu vain määrättyjen maiden täällä asuviin kansalaisiin eikä suinkaan kaikkiin ulkomaalaisiin.
Kylmä totuus on kuitenkin se, että vain nuo määrättyjen maiden kansalaiset ongelmia täällä aiheuttavat ja sitä on turha kenenkään kieltää.
"Kysyn ihan mielekiinnosta, sillä haluasin tietää mikä on teidän todellinen kosketuspintanne esim. moku-perheisiin. Tunnetteko henkilökohtaisesti moku-perheitä?
Onko kirjoitustenne taustalla huonoja kokemuksia, siis nimenomaan omakohtaisia kokemuksia?"
Kyllä suuri osa myös meistä miehistä on moku-suhteessa joten sitä "kosketuspintaa" löytyy ja sitä kautta myös kokemusta muista ulkomaalaisista.
Kun itse aikoinani paljonkin ulkomailla aikaa vietin niin minulla ei silloin ollut mitään negatiivista sanottavaa minkään maan kansalaisista, mutta näyttää siltä että etenkin eräistä maista tänne saapuu etupäässä vain noiden maiden epäkelpo aines.
Ei kai ole sattumaa että rikollisuus, suomen kielen koulutuksesta pois potkimiset, työttömyys jne. kohdistuvat aina samojen maiden kansalaisiin?
"Miksi ajatus siitä, että suomalainen nainen valitsee ulkomaalaisen puolison on teille niin vaikea asia sulattaa, kun yleensä samalla kertaa haukutte suomalaisia naisia sen kun ennätätte?"
Ulkomaalainen puoliso ei ole vaikea sulattaa! Täällä tulee vain arvostelua siitä, mistä maasta ja kuinka tuo puoliso on löydetty.
Minä ainakin annan kaiken kunnioitukseni suomalaisille naisille jotka ovat ulkomailla asuessaan tavanneet tulevan puolisonsa ja menneet naimisiin ko. maan kansalaisen kanssa. Tähän ei ole mitään vastaan sanomista.
Mutta minun mielestäni osoittaa suurta typeryyttä syöksyä suoraa päätä naimisiin jonkin nettituttavuuden tai viikon - parin lomareissun seurauksena. Kaiken lisäksi juuri nuo avioliitot solmitaan nimenomaan niiden maiden kansalaisten kanssa, joista myös suurin laiton maahanmuutto EU-alueelle tapahtuu! Eikö hälyytyskellot lainkaan soi näiden naisten päässä?- hyysäämistä
Olen miettinyt tuota, miten Suomessa annetaan tiettyjen maiden kansalaisten käyttäytyä niin törkeästi ja yrittää hyväksikäyttää suurin piirtein kaikkea mikä liikkuu. Suomalainen kiltteys ja mentaliteetti, ettei sanota suoraan/ei hyväksytä väärintekemistä yhdistettynä esim. äärimmäiseen opportunismiin on huono yhdistelmä.
Asun itsekin ulkomailla tällä hetkellä ja täällä ei todellakaan ole mitään hyysäämistä ulkomaalaisia kohtaan, esim. Afrikasta tai muusta ns. kehitysmaasta tulevan ei kannata odottaa, että jokin sosiaalitäti pureskelee ruuankin puolestasi, näyttää kartalta uuden asunnon, kertoo miten saat ilmaista rahaa ja antaa sinulle plenty of time sopeutua paikalliseen kulttuuriin.
Jos kulttuuriin sopeutuminen ei onnistu, tulee ongelmia tulijalle. Sormien läpi ei katsota töpeskelyä. Ja jos työnteko ei maistu, ei kannata sitten syödäkään tai odottaa asuvansa lämpimässä kodissa. Näin lyhyesti, että kun esim. arabimaasta tänne tullut (ja on sen sorttinen), löytää hyväntahtoisia ihmisiä, hän ei suinkaan ole kiitollinen "hyviä" ihmisiä tavatessaan, vaan käyttää hyväksi siihen asti kun pystyy.
Ainkaan täällä UK:ssä tuo meininki ei todellakaan onnistuisi, eikä kenellekään tulisi edes mieleen, että näin voisi olla. Toisaalta taas mielestäni ulkomaisillakin on täällä enemmmän arvostusta, KOSKA HE OVAT ITSE SEN ANSAINNEET. Elämällä samoilla säännöillä kuin muutkin. - Suomessa hyysätään liikaa
hyysäämistä kirjoitti:
Olen miettinyt tuota, miten Suomessa annetaan tiettyjen maiden kansalaisten käyttäytyä niin törkeästi ja yrittää hyväksikäyttää suurin piirtein kaikkea mikä liikkuu. Suomalainen kiltteys ja mentaliteetti, ettei sanota suoraan/ei hyväksytä väärintekemistä yhdistettynä esim. äärimmäiseen opportunismiin on huono yhdistelmä.
Asun itsekin ulkomailla tällä hetkellä ja täällä ei todellakaan ole mitään hyysäämistä ulkomaalaisia kohtaan, esim. Afrikasta tai muusta ns. kehitysmaasta tulevan ei kannata odottaa, että jokin sosiaalitäti pureskelee ruuankin puolestasi, näyttää kartalta uuden asunnon, kertoo miten saat ilmaista rahaa ja antaa sinulle plenty of time sopeutua paikalliseen kulttuuriin.
Jos kulttuuriin sopeutuminen ei onnistu, tulee ongelmia tulijalle. Sormien läpi ei katsota töpeskelyä. Ja jos työnteko ei maistu, ei kannata sitten syödäkään tai odottaa asuvansa lämpimässä kodissa. Näin lyhyesti, että kun esim. arabimaasta tänne tullut (ja on sen sorttinen), löytää hyväntahtoisia ihmisiä, hän ei suinkaan ole kiitollinen "hyviä" ihmisiä tavatessaan, vaan käyttää hyväksi siihen asti kun pystyy.
Ainkaan täällä UK:ssä tuo meininki ei todellakaan onnistuisi, eikä kenellekään tulisi edes mieleen, että näin voisi olla. Toisaalta taas mielestäni ulkomaisillakin on täällä enemmmän arvostusta, KOSKA HE OVAT ITSE SEN ANSAINNEET. Elämällä samoilla säännöillä kuin muutkin.Minäkin asun mieheni kotimassa ja täällä ei hyysätä ulkomaalaisia. Joko pärjäät tai sitten et, kukaan sossu-täti ei ole tunkemassa pullaa suuhusi tai osta jokaiselle lapsellesi uusia lastenvaunuja. Somalit kuulema Suomessa pyytävät jokaiselle lapselle uudet vaunut/vaunurahat, kun kuuluu kuulemma uskontoon - ja meidän sossutädit maksaa. Somalien Mekkaan suuntautuvat pyhiinvaellus matkatkin maksetaan Suomen sossun rahoilla, vaikka uskonto määrää että Mekkaan matkustetaan vain jos on varaa, sinne ei tehdä matkaa sossun tai velkarahalla, mutta sitähän Suomessa sosiaalitantat ei tiedä tai eivät halua tietää.
Täällä joko menet töihin tai sitten olet syömättä, kieli on opittava ihan omin neuvoin, itse maksat kielitunnit kukaan ei maksa sinulle että vaivaudut opettelmaan asumasi maan kielen. Jos et integroidu niin elämä on todella hankalaa ja suurin osa tänne muuttaneista palaakin takaisin muutaman vuoden kuluttua. On aivan itsestä kiinni miten tänne sopeudutaan. Valtiota ei voisi vähempää kiinnostaa saako lapsesi opetusta omalla (harvinaisella) äidinkielellään, tai mitä uskontoa tunnustat - ei tulisi mieleenkään vaatia että tänne moskeijoiden joukkoon pitäisi saada perustaa oma luterilainen kirkko, tai että vaatisin että koulussa tulee lopettaa islamin uskon opetus tai perinteiset juhlat kun kristityt lapseni häiriintyvät. Tai mikäli vaatisin että koska minä haluan uida ja saunoa alasti, niin uimahalleihin pitää saada omat vuorot.
Minusta maassa maan tavalla tai maasta pois.
Olen asunut täällä jo yli 20 vuotta, joten tiedän kyllä mitä sopeutuminen vaatii ja että se on aivan itsestä kiinni eikä siitä miten hyvin valtio on järjestänyt asiat puolestasi. Suomi nöyristelee aivan liikaa ja yrittää taipua kaikkeen älyttömäänkin jotta kaikki Suomessa asuvat maahanmuuttajat varmasti sopeutuisivat. Kaikkitehdään valmiiksi eikä minkään eteen kenenkään tarvitsisi tehdä töitä. Sopeutuminen on itsestä kiinni ei valtion suomista erioikeuksista. - samaa mieltä
Suomessa hyysätään liikaa kirjoitti:
Minäkin asun mieheni kotimassa ja täällä ei hyysätä ulkomaalaisia. Joko pärjäät tai sitten et, kukaan sossu-täti ei ole tunkemassa pullaa suuhusi tai osta jokaiselle lapsellesi uusia lastenvaunuja. Somalit kuulema Suomessa pyytävät jokaiselle lapselle uudet vaunut/vaunurahat, kun kuuluu kuulemma uskontoon - ja meidän sossutädit maksaa. Somalien Mekkaan suuntautuvat pyhiinvaellus matkatkin maksetaan Suomen sossun rahoilla, vaikka uskonto määrää että Mekkaan matkustetaan vain jos on varaa, sinne ei tehdä matkaa sossun tai velkarahalla, mutta sitähän Suomessa sosiaalitantat ei tiedä tai eivät halua tietää.
Täällä joko menet töihin tai sitten olet syömättä, kieli on opittava ihan omin neuvoin, itse maksat kielitunnit kukaan ei maksa sinulle että vaivaudut opettelmaan asumasi maan kielen. Jos et integroidu niin elämä on todella hankalaa ja suurin osa tänne muuttaneista palaakin takaisin muutaman vuoden kuluttua. On aivan itsestä kiinni miten tänne sopeudutaan. Valtiota ei voisi vähempää kiinnostaa saako lapsesi opetusta omalla (harvinaisella) äidinkielellään, tai mitä uskontoa tunnustat - ei tulisi mieleenkään vaatia että tänne moskeijoiden joukkoon pitäisi saada perustaa oma luterilainen kirkko, tai että vaatisin että koulussa tulee lopettaa islamin uskon opetus tai perinteiset juhlat kun kristityt lapseni häiriintyvät. Tai mikäli vaatisin että koska minä haluan uida ja saunoa alasti, niin uimahalleihin pitää saada omat vuorot.
Olen asunut täällä jo yli 20 vuotta, joten tiedän kyllä mitä sopeutuminen vaatii ja että se on aivan itsestä kiinni eikä siitä miten hyvin valtio on järjestänyt asiat puolestasi. Suomi nöyristelee aivan liikaa ja yrittää taipua kaikkeen älyttömäänkin jotta kaikki Suomessa asuvat maahanmuuttajat varmasti sopeutuisivat. Kaikkitehdään valmiiksi eikä minkään eteen kenenkään tarvitsisi tehdä töitä. Sopeutuminen on itsestä kiinni ei valtion suomista erioikeuksista.Suomessa hyysätään aivan liikaa, ei vaan maahanmuuttajia, vaan myös suomalaisia työtävieroksuvia sosiaalipummeja.
- ajatuksella, ei tunteella
Minäkin asun mieheni kotimassa ja täällä ei hyysätä ulkomaalaisia. Joko pärjäät tai sitten et, kukaan sossu-täti ei ole tunkemassa pullaa suuhusi tai osta jokaiselle lapsellesi uusia lastenvaunuja. Somalit kuulema Suomessa pyytävät jokaiselle lapselle uudet vaunut/vaunurahat, kun kuuluu kuulemma uskontoon - ja meidän sossutädit maksaa. Somalien Mekkaan suuntautuvat pyhiinvaellus matkatkin maksetaan Suomen sossun rahoilla, vaikka uskonto määrää että Mekkaan matkustetaan vain jos on varaa, sinne ei tehdä matkaa sossun tai velkarahalla, mutta sitähän Suomessa sosiaalitantat ei tiedä tai eivät halua tietää.
Olen asunut täällä jo yli 20 vuotta, joten tiedän kyllä mitä sopeutuminen vaatii ja että se on aivan itsestä kiinni eikä siitä miten hyvin valtio on järjestänyt asiat puolestasi. Suomi nöyristelee aivan liikaa ja yrittää taipua kaikkeen älyttömäänkin jotta kaikki Suomessa asuvat maahanmuuttajat varmasti sopeutuisivat. Kaikkitehdään valmiiksi eikä minkään eteen kenenkään tarvitsisi tehdä töitä. Sopeutuminen on itsestä kiinni ei valtion suomista erioikeuksista."Suomessa asuvat maahanmuuttajat varmasti sopeutuisivat. Kaikkitehdään valmiiksi eikä minkään eteen kenenkään tarvitsisi tehdä töitä. Sopeutuminen on itsestä kiinni ei valtion suomista erioikeuksista."
Sitten kun tuossa on vielä sekin pointti, ettei mainitsemasi kaltainen kaikkeen taipuminen todellakaan edistä sopeutumista ja integraatiota, vaan päin vastoin. Eihän silloin ole tarvetta sopeutua, kun ympäristö sopeutuu sinuun! Ja kaiken eteen kantaminen passivoi ihmistä niin, ettei se pian viitsi mitään tehdäkään. Sellainen on ihmisluonto. Varsinkin, kun maahanmuuttaja tuskin kokee yhtä suurta velvollisuutta kantaa kortensa yhteiseen kekoon kuin kotimaassaan asuva tuntee. Vieraan yhteiskunnan ja kulttuurin mahdollisuuksia ja porsaanreikiä on varmasti helpompi kevyin mielin hyväksikäyttää kuin oman maan vastaavia. Hyysääminen on karhunpalvelus niin maahanmuuttajalle kuin maallekin! - afrikkalaisen_vaimo
Olen asunut täällä jo yli 20 vuotta, joten tiedän kyllä mitä sopeutuminen vaatii ja että se on aivan itsestä kiinni eikä siitä miten hyvin valtio on järjestänyt asiat puolestasi. Suomi nöyristelee aivan liikaa ja yrittää taipua kaikkeen älyttömäänkin jotta kaikki Suomessa asuvat maahanmuuttajat varmasti sopeutuisivat. Kaikkitehdään valmiiksi eikä minkään eteen kenenkään tarvitsisi tehdä töitä. Sopeutuminen on itsestä kiinni ei valtion suomista erioikeuksista.Uskomatonta luulottelua noista sossun jakamista rahavaroista saa usein lukea juuri niiden kirjoittamana, jotka ovat vain skandaalilehtien ja/tai kylän juoruämmien "tiedonvälityksen" varassa.
Tässä ihan STM:n linkki:
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2007/11/rt1195201255912/passthru.pdf
tulevatpa ainakin summat kohdalleen. Ja huom! somaleihin sovelletaan samaa taulukkoa.
Täälläkin faktoja:
http://www.stakes.fi/FI/Tilastot/Aiheittain/Sosiaalipalvelut/Toimeentulotuki/index.htm - afrikkalaisen...vaimo
afrikkalaisen_vaimo kirjoitti:
Uskomatonta luulottelua noista sossun jakamista rahavaroista saa usein lukea juuri niiden kirjoittamana, jotka ovat vain skandaalilehtien ja/tai kylän juoruämmien "tiedonvälityksen" varassa.
Tässä ihan STM:n linkki:
http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2007/11/rt1195201255912/passthru.pdf
tulevatpa ainakin summat kohdalleen. Ja huom! somaleihin sovelletaan samaa taulukkoa.
Täälläkin faktoja:
http://www.stakes.fi/FI/Tilastot/Aiheittain/Sosiaalipalvelut/Toimeentulotuki/index.htmTaas sensuuri iski. Tähänkin ketjuun jäi paljon asiattomampia, kuin poistivat. Mutta huom! poistetut jutut eivät olleet imartelevia meidän rakkaalle watsonillemme... eli olisikohan siinä "vikkelä-poistoon-näppäilijä", tai yksi heistä.
I rest my case tämän(kin) ketjun suhteen ja kaiketi koko palstan. Ei kukaan jaksa aikaansa kuluttaa vain antaakseen sensuurille puuhaa :/
- Ibic
voi sanoa tuntevani vihaa ulkomaisia miehiä kohtaan millään yleisellä tasolla sen enempää kuin kotimaisiinkaan, mutta.
Vituttaa toisaalta se että monet tytöt antavat kusettaa itseään ja samalla tuovat maahan miehiä sellaisesta kulttuurista joka ei halua/voi/kykene sulautumaan suomalaiseen elämänmenoon.
Monikulttuurisuus ei tule toimimaan niin kauan kuin ei olla valmiita kompromisseihin(mihin islam tai arabikulttuuri ei selvästikään ole).
Onhan se mukavaa että maailma matkustaa luoksemme, mutta mitä saamme? Jengiytymistä, halveksuntaa ja ylenkatsetta, eriytymist, gettoutumista, uskonnollisia ääri-ilmiöitä, pakkoavioliittoja, kunniaväkivaltaa ja raiskauksia...terrorismin uhasta nyt puhumattakaan. - Taasnäitä
Kenen naisen mielestä on väärin jos tänne haluavalta vaaditaan työpaikka tai puolison kyky elättää ennen kuin pääsee muuttamaan?
- ideaalitilanne
kaikkien osapuolien suhteen - vaan kuinka realistisesti saavutettavissa?
- ideaalitilanne
ideaalitilanne kirjoitti:
kaikkien osapuolien suhteen - vaan kuinka realistisesti saavutettavissa?
"Lienee ideaalitilanne kaikkien osapuolien suhteen - vaan kuinka realistisesti saavutettavissa? "
Hei haloo! Tämä "ideaalitilanne" toteutuu 99,9% tapauksessa jossa suomalainen mies avioituu ulkomaalaisen naisen kanssa!
Suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimohan ei saa mitään tukia siitä yksinkertaisesta syystä, että suomalainen mies on TÖISSÄ.
Kai tiedät että kotoutustukea, kuten ei mitään muitakaan tukia myönnetä jos pariskunnan yhteenlasketut tulot ylittävät 1878 euroa kuukaudessa. Kuinka monen suomalaisen miehen palkkatulot kuvittelevat jäävän tuon summan alle? - nainen eikä
ideaalitilanne kirjoitti:
"Lienee ideaalitilanne kaikkien osapuolien suhteen - vaan kuinka realistisesti saavutettavissa? "
Hei haloo! Tämä "ideaalitilanne" toteutuu 99,9% tapauksessa jossa suomalainen mies avioituu ulkomaalaisen naisen kanssa!
Suomalaisen miehen ulkomaalainen vaimohan ei saa mitään tukia siitä yksinkertaisesta syystä, että suomalainen mies on TÖISSÄ.
Kai tiedät että kotoutustukea, kuten ei mitään muitakaan tukia myönnetä jos pariskunnan yhteenlasketut tulot ylittävät 1878 euroa kuukaudessa. Kuinka monen suomalaisen miehen palkkatulot kuvittelevat jäävän tuon summan alle?minunkaan tulot jää alle tuon rajan - eikä myöskään jää maahanmuuttajamiehenikään. Joten lienemme kohtuullisen hyväonnisia. Meidän näkökulmasta on sen takia vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluasi muuttaa Suomeen ruvetakseen "ammattityöttömäksi". Ei kai sossusta sentään niin paljon rahaa saa, että sillä pystyy elämään yhtä mukavasti kuin palkalla?
- maksaja
nainen eikä kirjoitti:
minunkaan tulot jää alle tuon rajan - eikä myöskään jää maahanmuuttajamiehenikään. Joten lienemme kohtuullisen hyväonnisia. Meidän näkökulmasta on sen takia vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluasi muuttaa Suomeen ruvetakseen "ammattityöttömäksi". Ei kai sossusta sentään niin paljon rahaa saa, että sillä pystyy elämään yhtä mukavasti kuin palkalla?
-Meidän näkökulmasta on sen takia vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluasi muuttaa Suomeen ruvetakseen "ammattityöttömäksi".
Kunnollisten, leiviskänsä hoitavien ihmisten mielestä on aina vähän vaikea ymmärtää kunnottomien hampuusien ajatuksenjuoksua. Se ei tarkoita, etteikö kunnottomia hampuuseja olisi olemassa. - vaihtoehto
nainen eikä kirjoitti:
minunkaan tulot jää alle tuon rajan - eikä myöskään jää maahanmuuttajamiehenikään. Joten lienemme kohtuullisen hyväonnisia. Meidän näkökulmasta on sen takia vaikea ymmärtää, miksi kukaan haluasi muuttaa Suomeen ruvetakseen "ammattityöttömäksi". Ei kai sossusta sentään niin paljon rahaa saa, että sillä pystyy elämään yhtä mukavasti kuin palkalla?
Ilmainen asunto, ilmainen raha, ilmainen (hyvä) terveydenhuolto ja -koulutus ovat ikävä kyllä paljon enemmän kuin maissa, joista tulijat ovat, eli kyllä todellakin houkuttaa.
Ja osa ihmisistä ei ole sellaista "ylpeyttä", että itse pitäisi itsestä pitää huolta. Olen nyt jonkun aikaa asunut ulkomailla ja todellakin arvostan suomalaista turvallisuutta, tarkoitan tällä ihan fyysistäkin turvallisuutta ja sitä, että aina pärjää jotenkin vaikka sattuisikin menettämään vaikka työpaikkansa. Moni ei Suomessa varmastikaan täysin tajua sen arvoa, että jokainen halukas voi opiskella ilmaiseksi. Sinulla ei tarvitse olla tuhansia euroja säästössä tai rikkaat vanhemmat tai ottaa ihan kauhea laina. Ja tämän lisäksikin valtio tukee antamalla noin 400 euroa elinkustannuksiin. Tämä ei toki riitä elämiseen Suomessa, mutta jos onnistuu saamaan osa-aikaisen työn pärjää.
Ja jos tulet oloista, että pysyt nipin napin parhaimmillaan hengissä, miten voit kuvitellakaan ettei Suomen sosiaaliturva tunnu paratiisilta/maalta, jollaista et tiennyt olevankaan? Ja miksi et tosiaan voisi olla vaikka loppuelämäsi työttömänä, jos kuitenkin tulet toimeen? (jos sattuu olevan loivaliikkeisemmän puoleinen)
Olen vain sitä mieltä, että samat säännöt kaikille. Ja aikuisille ihmisille ei tarvitse syöttää ruokaa suoraan suuhun, itsestäkin ja asioista oettava vastuu niin kuin aikuisen kuuluu. Ja Suomi ei ole vastuussa loivaliikkeisistä ulkomaan tulijoista. Ikävä kyllä nämä edellä mainitut tapaukset näyttäisivät aina tulevan tietyista maista ja tietyistä maista sitten taas tullaan oikeasti töihin ja pidetään itsestään selvänä, että itse elätetään itsensä. Suomen sosiaaliturva ei pysy itsestään kasassa ja ei ole oikein, että verorahat käytetetään yhteiskunnan kehittämisen sijasta loivaliikkeisistä huolehtimiseen.
Niin kauan kuin hyysääminen jatkuu, myös ulkomaalaisten on vaikea saada arvostusta ja siten tulla täysiarvoiseksi jäseneksi yhteiskuntaan. Hyysääminen ei ole kenenkään etu.
Toiseksi jos maahan muuttaa on oltava sopeutumiskelpoinen, et voi olettaa, että nyt mennään oman maan säännöillä. Ikävä kyllä muslimeilla ja arabeilla tämä sopeutuminen ei ole parhaiten hallussa, ei haluta sopeutua, koska uskotaan, että oma elämäntyyli on paras ja muiden (muun uskontokuntien ihmisten) ei mitään, vain uslimit ovat ainoita oikeita. Tämä ajatustapa ei kyllä todellakaan johda mihinkään hyvään.
Yleensä koulutetuilla arabeilla muslimeilla saattanee olla suvaitsevaisempi näkökanta, mutta ikävä kyllä Suomeen tulijoista harva on koulutettu, koska tullaan "perheenperustamis" perusteella ei työperusteisella luvalla mikä totta kai olisi paljon terveempi tapa. Ideaali olisi, että otetaan ihmiset ihmisinä ja "arvostellaan" tekojen perusteella ei sen perusteella, että mikä on kansalaisuus ja tähän päästää kohtelemalla ihmisiä samanarvoisesti ja lopettamalla hyysääminen. - kirjoitus
vaihtoehto kirjoitti:
Ilmainen asunto, ilmainen raha, ilmainen (hyvä) terveydenhuolto ja -koulutus ovat ikävä kyllä paljon enemmän kuin maissa, joista tulijat ovat, eli kyllä todellakin houkuttaa.
Ja osa ihmisistä ei ole sellaista "ylpeyttä", että itse pitäisi itsestä pitää huolta. Olen nyt jonkun aikaa asunut ulkomailla ja todellakin arvostan suomalaista turvallisuutta, tarkoitan tällä ihan fyysistäkin turvallisuutta ja sitä, että aina pärjää jotenkin vaikka sattuisikin menettämään vaikka työpaikkansa. Moni ei Suomessa varmastikaan täysin tajua sen arvoa, että jokainen halukas voi opiskella ilmaiseksi. Sinulla ei tarvitse olla tuhansia euroja säästössä tai rikkaat vanhemmat tai ottaa ihan kauhea laina. Ja tämän lisäksikin valtio tukee antamalla noin 400 euroa elinkustannuksiin. Tämä ei toki riitä elämiseen Suomessa, mutta jos onnistuu saamaan osa-aikaisen työn pärjää.
Ja jos tulet oloista, että pysyt nipin napin parhaimmillaan hengissä, miten voit kuvitellakaan ettei Suomen sosiaaliturva tunnu paratiisilta/maalta, jollaista et tiennyt olevankaan? Ja miksi et tosiaan voisi olla vaikka loppuelämäsi työttömänä, jos kuitenkin tulet toimeen? (jos sattuu olevan loivaliikkeisemmän puoleinen)
Olen vain sitä mieltä, että samat säännöt kaikille. Ja aikuisille ihmisille ei tarvitse syöttää ruokaa suoraan suuhun, itsestäkin ja asioista oettava vastuu niin kuin aikuisen kuuluu. Ja Suomi ei ole vastuussa loivaliikkeisistä ulkomaan tulijoista. Ikävä kyllä nämä edellä mainitut tapaukset näyttäisivät aina tulevan tietyista maista ja tietyistä maista sitten taas tullaan oikeasti töihin ja pidetään itsestään selvänä, että itse elätetään itsensä. Suomen sosiaaliturva ei pysy itsestään kasassa ja ei ole oikein, että verorahat käytetetään yhteiskunnan kehittämisen sijasta loivaliikkeisistä huolehtimiseen.
Niin kauan kuin hyysääminen jatkuu, myös ulkomaalaisten on vaikea saada arvostusta ja siten tulla täysiarvoiseksi jäseneksi yhteiskuntaan. Hyysääminen ei ole kenenkään etu.
Toiseksi jos maahan muuttaa on oltava sopeutumiskelpoinen, et voi olettaa, että nyt mennään oman maan säännöillä. Ikävä kyllä muslimeilla ja arabeilla tämä sopeutuminen ei ole parhaiten hallussa, ei haluta sopeutua, koska uskotaan, että oma elämäntyyli on paras ja muiden (muun uskontokuntien ihmisten) ei mitään, vain uslimit ovat ainoita oikeita. Tämä ajatustapa ei kyllä todellakaan johda mihinkään hyvään.
Yleensä koulutetuilla arabeilla muslimeilla saattanee olla suvaitsevaisempi näkökanta, mutta ikävä kyllä Suomeen tulijoista harva on koulutettu, koska tullaan "perheenperustamis" perusteella ei työperusteisella luvalla mikä totta kai olisi paljon terveempi tapa. Ideaali olisi, että otetaan ihmiset ihmisinä ja "arvostellaan" tekojen perusteella ei sen perusteella, että mikä on kansalaisuus ja tähän päästää kohtelemalla ihmisiä samanarvoisesti ja lopettamalla hyysääminen.Erittäin asiallinen ja kiihkoton analyysi. Tällaista selkeäkatseisuutta tällä palstalla harvemmin näkee. Kohta joku lyttää sut rasistiksi. Ongelmien näkeminen maahanmuuttoilmiöissä tuntuu tekevän ihmisestä nyky-Suomessa varttia vaille viharikollisen, kun "suvaitsevaisuus" kaikkine lieveilmiöineen on korotettu arvoksi ylitse muiden. Ylitse järjen käytön myös.
- lainkaan vihamielisyyttä
Tunnen useitakin ulkomaalaisia. Luokalla lukiossa oli yksi saksalainen ja belgialainen kaveri. Oikein mukavia heppuja molemmat. Naapurissa asui aikanaan intilaisia nokia-insinöörejä. Korkeasti koulutettuja ja asiallisia tyyppejä olivat nämäkin. Rautatieaseman somalijengeihin en ole tutustunut. Eivät vaikuta kovinkaan asiallisilta mutta mistäs sitä koskaan tietää millainen potentiaali noissä mölyäv...anteeksi kovaäänisesti kommunikoivissa ja rikol...anteeksi rikastavissa kulttuurilähettiläissä mahtaa olla.
Eli huipputyyppejä ovat kaikki ulkomaalaiset.- keskustelunaiheet
Tässä on yksi asia, mistä ei nykysuomessa saa keskustella suoraan. Että työttömyys, rikollisuus ja sopeutumattomuus keskittyy maahanmuuttajissa tietyista maista ja tietynlaisista kulttuuriesta tänne tuleviin. Jotta tilanteelle voisi jotain tehdä, pitäisi kissa nostaa pöydälle: KETKÄ niitä rikoksia tehtailevat, KETKÄ ovat täällä vain kansantalouden taakkana, KETKÄ eivät sopeudu kulttuuriimme ja yhteiskuntaamme. Suurin osa maahanmuuttajistahan on ihan kunnollista porukkaa, joten toimenpiteet pitäisi kohdistaa sinne ,missä niitä tarvitaan. Mutta ilmeisesti suoraan päin katsominen niin asioita kuin ihmisiäkin on täällä Suomessa jotenkin asiatonta ja epäkohteliasta. Jatkukoon siis SUOMALAISTEN sopeuttaminen, kotouttaminen ja asennekasvattaminen uudenlaiseen maahamme.
- tätä...
Kerrotko minulle, mistä löytyy se yhteiskunta, jossa maan miehet olisivat suvaitsevaisempia naisiaan kohtaan kuin Suomessa. Useimmissa maissa suomalaisten naisten käytös (kännäys, töykeys, ulkomaalaisten edessä nöyriskely ja holtiton perseen jakaminen) johtaisi jos nyt ei kivitykseen, niin ainakin erittäin vahvaan moraaliseen tuomioon.
Tämän palstan naisten ulkkis "miesten" kotimaat ovat järjestään kaikki suvaitsemattomampia kuin Suomi.
Eli, missä siis se maa, jossa naisilla asiat paremmin. Mietihän tarkkaan ennen vastaustasi- niin..
Siksi me monet suomalaiset naiset,jotka emme kännää, olemme huomaavaisia, emme nöyristele ketään, emmekä varsinkaan jaa p****** joka kollille, löydämme itsellemme oikean miehen useasti ulkomaalaisten miesten joukosta! Suomalaiset miehet kun eivät muuta näe suomalaisessa naisessa, vaikka olisi kuinka kaunis ja mukava, suomipoika näkee edessään vain pumpattavan barbien!
- on...
niin.. kirjoitti:
Siksi me monet suomalaiset naiset,jotka emme kännää, olemme huomaavaisia, emme nöyristele ketään, emmekä varsinkaan jaa p****** joka kollille, löydämme itsellemme oikean miehen useasti ulkomaalaisten miesten joukosta! Suomalaiset miehet kun eivät muuta näe suomalaisessa naisessa, vaikka olisi kuinka kaunis ja mukava, suomipoika näkee edessään vain pumpattavan barbien!
Afrikkalaiset ja arabimiehethän ne varsinkin arvostavat suomalaisia naisia... :-O
- niin..
on... kirjoitti:
Afrikkalaiset ja arabimiehethän ne varsinkin arvostavat suomalaisia naisia... :-O
minun afrikkalainen mies kyllä ja se riittää minulle. ;)
- epäilen...
niin.. kirjoitti:
minun afrikkalainen mies kyllä ja se riittää minulle. ;)
Mutta onko afrikkalainen miehesi _todella_ sitä mieltä, että suomalaiset naiset ovat hyviä ja kunniallisia?
- sinun mielestäsi
oikeuttaa suomalaismiesten rasistisen käytöksen?
Tosi mies ei osoittele mihinkään suuntaan, vaan kantaa itse vastuunsa omasta käytöksestään. Tuollainen "kun-muutkin-tekevät-niin"-selittely kuuluu lastentarhaan, ei omilla aivoillaan ajattelevalle aikuiselle! - noinaa...
sinun mielestäsi kirjoitti:
Tosi mies ei osoittele mihinkään suuntaan, vaan kantaa itse vastuunsa omasta käytöksestään. Tuollainen "kun-muutkin-tekevät-niin"-selittely kuuluu lastentarhaan, ei omilla aivoillaan ajattelevalle aikuiselle!Kysymys on lähinnä siitä, että ottaen huomioon suomalaisten miesten suomalaisille naisille antamat vapaudet ja näiden vapauksien täydellisen puuttumisen suomityttöjen miesvalintojen kotimaissa, lievähkö vittuilu jossain fucking keskustelupalstoilla pitää pystyä ottamaan vastaan.
- luulet..
epäilen... kirjoitti:
Mutta onko afrikkalainen miehesi _todella_ sitä mieltä, että suomalaiset naiset ovat hyviä ja kunniallisia?
Afrikkalainen mieheni ei tunne kaikkia suomalaisia naisia, häntä ei kiinnosta suomalaisten naisten maine tms pätkääkään, hän tietää,että minä olen hänelle hyvä ja itsekunnioitukseni on kohdallaan, kuten myös hänellä, se riittää meille!
- "lievä"
noinaa... kirjoitti:
Kysymys on lähinnä siitä, että ottaen huomioon suomalaisten miesten suomalaisille naisille antamat vapaudet ja näiden vapauksien täydellisen puuttumisen suomityttöjen miesvalintojen kotimaissa, lievähkö vittuilu jossain fucking keskustelupalstoilla pitää pystyä ottamaan vastaan.
ole aika mieto ilmaisu tällä palstalla harjoitettavasta v-tuilusta? Ja miksi kenkään muuten pitäisi ottaa sitä vastaan. Tietyt persoonan kohdistuvat alatyyliset tällä palstalla käytetyt solvaukset täyttävät oikeusvaltiossa, Suomessa, kunnianloukkausmääritteen.
- maailmassa
sinun mielestäsi kirjoitti:
Tosi mies ei osoittele mihinkään suuntaan, vaan kantaa itse vastuunsa omasta käytöksestään. Tuollainen "kun-muutkin-tekevät-niin"-selittely kuuluu lastentarhaan, ei omilla aivoillaan ajattelevalle aikuiselle!En tiedä kirjoittajasta, mutta omasta puolestani mikään ei oikeuta rasistiseen käytökseen. Eikä naista alistavaan käytökseen. Tuo vertailu on kyllä ihan terve siksi, että kun täällä aina huudetaan niin kovasti juuri suomalaisten rasistisuutta ja naisten huonoa kohtelua ja unohdetaan iso kuva.
- kiittää ja kuittaa
sen enempää vastauksia analysoimatta. Tulihan niitä paljon,ja laidasta laitaan.
Nyt pakataan kimpsut ja kampsut miehen kanssa ja lähdetään maailmalle. Syksyllä sitten taas palataan monta kokemusta rikkaampana.
Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 821347
- 1281343
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘641118Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631091- 511037
- 36962
- 33834