Smiley

Itsensä tuikkailija

Elikkäs, tein itse Smiley-lävistyksen. Haluaisin ostaa helposti laitettavan/poistettavan renkaan. Mietin vain että onko sellaisella "korvis" systeemillä olemassa lävistys koruja vai onko ne kaikki vaan sellaisella "pallon-irrotus-jutulla"... Ja mitä materiaalia sen kantsis olla?

Vastaajat PLEASE asiantuntevia (kyseisen lävistyksen omaavia tai lävistäjiä, tai muuten vain lävistyksistä tietäviä).

PS: Korun pitäis olla sellanen joka pyörii ympäri, toisin sanoen pitää saada rengas aina välillä piiloon... :D

48

10279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackkkiss

      Itselläni on tavallinen pallorengas, joka koruna on melko hankala irrottaa, riippuu kuitenkin korusta. Mulla noi pallorenkaat on ollut tosi vaikeita varsinkin saada paikoilleen erityisesti korvissa mutta smileyn kanssa ei pahemmin ole ollut ongelmia. Montaa kertaa en ole korua vaihtanut mutta pari kertaa kuitenkin ja aika helposti se tosta lähtee eikä oo kauheen vaikee saada kiinnikään. Toki voit koittaa myös esim hevosenkenkäkoruja, joissa kaks palloa ruuvataan kiinni koruun eli ei tarvi tota yhtä palloa saada just siihen keskelle tarkasti.

      Korviskorua ei ainakaan siihen kannata laittaa, enkä oo kyllä koskaan nähnyt lävistyskorujakaan sillä kiinnityssysteemillä.

    • plei

      tein itse smiley- lävistyksen ja laitoin siihen ihan tavallisen rengas korvakorun. se tuntuu toimivan ihan hyvin. Pelkään vain että naamani halvaantuu. Kuinka mahdollista mahtaa olla että on osunut juuri sesllaiseen paikkaan jotta kasvot voisivat halvaantua

      • .

        jos oisit osunu hermoihin nii naamas ois jo halvaantunu, kulmakorun jos laittaa nii riski on suurin.


      • Johnycute
        . kirjoitti:

        jos oisit osunu hermoihin nii naamas ois jo halvaantunu, kulmakorun jos laittaa nii riski on suurin.

        kaveri teki itelleni tässä pari päivää sitten ja mä olin ihan yllättyny että se ei sattunu yhtään vaik tää kaveri mua vähän pelotteli. Oon jo korunki vaihtanu, ja kaikkein kivuliainta mulla oli ainakin saada sen lyhyen tapin pallo irti, koska jouduin pakostakin vähän vetään tätä jännettä ja se koski.

        Mut muuten ei kyl oo turvotusta eikä kipua.

        Jänteissä on se kiva, että ei oo halvaantumisen vaaraa ollenkaan ^^ Kyllähän ne hammaslääkärissäkin ihan katkoo näitä jänteitä että saa hampaiden välit kasvamaan kiinni ^^


    • hehhehehhe

      nii siis mites teit sen, me kaverin kans meinataan laittaa, koitettiinki jo, ét laitoitko neulan läpi ekaks ja sitte korun, vai korun vaa suoraan? meillä tällänen ongelma :D

      • sampou

        Onkohan kovin järkevää ruveta leikkii jos on noin perusasiat hakusessa. Tietenkin ensin neulalla.


    • karmanne

      Ei todellakaan hyvältä näytä tämä teidän leikkiminen.
      Jos kerran itse meinaa lävistyksen tehdä niin todella olisi syytä tietää, että minkälaista korua siihen oikein laitetaan ja kuinka se lävistys oikein tehdään!

      • idiot----------

        Siiis miten helvetissä nää normi pallokorvikset irtoo:DD? pitääkö tota palloo pyöritellä johonki suuntaan vai miten?


      • hanuska
        idiot---------- kirjoitti:

        Siiis miten helvetissä nää normi pallokorvikset irtoo:DD? pitääkö tota palloo pyöritellä johonki suuntaan vai miten?

        nämä "normikorvikset" ovat sellasia renkaita jossa on se pallo keskellä ja vain toinen puoli irtoaa pallosta. (pallossa on reikä jonne renkaan toinen pää menee ja lähtee pois) kun vetää vähän palloa poispäin toisesta renkaan päästä se menee sujakasti pois siitä ja on helppo irrottaa ja laittaa paikoilleen.


      • frownie
        idiot---------- kirjoitti:

        Siiis miten helvetissä nää normi pallokorvikset irtoo:DD? pitääkö tota palloo pyöritellä johonki suuntaan vai miten?

        Korvakoruista irtoaa enemmän kaikkea sontaa suuhun, siitä vaan sitten. Lisäksi ne hinkkaavat hampaita aivan eri tavalla kuin lävistäjien korut, jotka on hiottu oikein koska valmistusvaiheessa on huomioitu että ne tulevat suuhun ja ovat kosketuksissa hampaisiin. Korvakoruissa tällaista vaihetta ei tietenkään ole, valmistaja olettaa että ne laitetaan korviin. Tietysti. Lisäksi korvakoru saattaa irrota helposti. Jos haava hylkii "väärää" materiaalia, jota ei ole siis suuta vasten valmistettu, kasvaa koru nopeasti ulos. Kannattaa siis miettiä haluaako maksaa 45e siitä että lävistäjä saa sen sinulle tehdä ja suussasi on hyväksinähtyä tavaraa, haava on puhdas ja olet saanut asianmukaiset hoito-ohjeet lävistäjältä. Jos smileysi tulehtuu (jota se ei tee jos se on asianmukaisesti hoidettu ja laitettu), ei lävistäjä osaa sinua neuvoa kun olet sen itse ronkkinut sinne.


      • entiiijää
        frownie kirjoitti:

        Korvakoruista irtoaa enemmän kaikkea sontaa suuhun, siitä vaan sitten. Lisäksi ne hinkkaavat hampaita aivan eri tavalla kuin lävistäjien korut, jotka on hiottu oikein koska valmistusvaiheessa on huomioitu että ne tulevat suuhun ja ovat kosketuksissa hampaisiin. Korvakoruissa tällaista vaihetta ei tietenkään ole, valmistaja olettaa että ne laitetaan korviin. Tietysti. Lisäksi korvakoru saattaa irrota helposti. Jos haava hylkii "väärää" materiaalia, jota ei ole siis suuta vasten valmistettu, kasvaa koru nopeasti ulos. Kannattaa siis miettiä haluaako maksaa 45e siitä että lävistäjä saa sen sinulle tehdä ja suussasi on hyväksinähtyä tavaraa, haava on puhdas ja olet saanut asianmukaiset hoito-ohjeet lävistäjältä. Jos smileysi tulehtuu (jota se ei tee jos se on asianmukaisesti hoidettu ja laitettu), ei lävistäjä osaa sinua neuvoa kun olet sen itse ronkkinut sinne.

        käyks tämmönen smiley-lävistykseen vai onko liian iso??


        http://www.cybershop.fi/product/4953/circular-barbell-w-balls-12mm


    • tjruenjgd

      onko nuihin smiley lävistyksiin olemassa semmosia tappeja tai sellasia? ::D

      • gfgf

        no ei tappeja, mut banaaneja on (:


    • jokkuvaa

      paljonjo noi smileyt maksaa? (about)

    • hulluksitulossa

      Hei !
      Haluisin smileyn mutta siinä liikkeessä missä kävisin ottaa on ikäraja ja mulla ei ole tietystikkään ikää -,- Nyt olen suunnitellut tehdä itse sen mutta nyt kun luin näitä juttuja jäi yksi asia vaivaamaan : Onko siinä jänteessä joku hermo joka voisi halvaannuttaa koko naamaan ? O;

    • Smiley;9

      Mä laitoin eilen smiley,salaa,ja nyt laitan aina piiloon kun mude tulee (häännän palloosan ylös ja työnnän hieman ylös että ei näy kun puhun)

    • Fitzgerald

      Kaikkein paras koru on hevosenkenkä. Siitä saa pyöritettyä pallot helposti irti ja laittaa takaisin. Hinta on jtn 10 euroo :D

      • miajajau

        cf:stä saa alle eurolla hevosenkengän..:DD
        siis crazy factoryltä (:


      • määä.

        jep, crazy factoryltä saa alle eurolla :)
        ja on kyllä paljo helpompi laittaa ku pallorengas :D paitsi mulla on välillä vähä vaikeuksia ku on aika pienet pallot. (:


    • 18

      Jos haluat sen piiloon (tarkoituksesi on varmaan pitää se piilolla vanhemmiltasi: LOL!) hommaa semmone tappi.

    • ;(apuu

      Mul on tossa toi smiley lävistys siin sellain pallorengas koru ei lähe pois neuvoja??

    • dfgmdfnguineriougtns

      pallolukkorengas lähtee (kai) näin pois: 1. ota kiinni renkaasta molemmin puolin palloa 2. pallo tippuu alas. 4. renkaassa on nyt kolo jota kautta saat sen pois. eli bcr-koruissa on pienet kuopat sivuilla rengasta varten.

    • -->

      Mitä vaaroja smileyssä on? Esim halvaantumisia jne?

    • riiinauw-

      ajattelin kans tehä ite smileyn ko yhellä kaverillakin on, mutjäi kans toi vaivaamaan että onko siinä jänteessä jotain hermoja jotka voi halvaannuttaa? kaipaan sit asianmukaisia vastauksia enkä mitään että : ei kannata tehä ite että vittu sä kuolet ja näin poispäin.. Mulla on 1.2mm steriloitu neula ja 1,2mm paksunen pallolla varustetttu rengas? kumikäsineet ja puhdistusaine.

      • SCRUMPER

        Tein itselleni smileyn tässä muutama päivä sitten. Jänne oli vähän turvoksissa ensin, mutta turvotus laski parissa tunnissa. Seuraavana päivänä sitten oli koko ylähuuli hieman turvoksissa, ei kuitenkaan niin paljoa, että sen olisi huomannut ihan heti. En ole vielä ihan koruun "tottunut", eli tunnen sen vielä selvästi suussani ja on se vähän kipeäkin. Miten pian koruun tottuu niin, ettei sitä koko ajan tunne suussaan? Muuten on ollut kiva lävistys, tosin minulla ainakin kirpaisi sen laittaminen niin paljon, että vedet tulivat silmiin. Ennestään minulla on kokemusta 8 korviksesta (joista 2 olen tehnyt itse), traguksesta ja kulmasta, ja smiley oli noista kivuliain. Ja tosiaan ihan steriilillä injektioneulalla tein ja ensikoruksi laitoin titaanisen hevosenkengän. Voin myös luvata, ettei siihen kuole ja siitä ei halvaannu. ;)


    • halvaus? no ei

      ei ole vaaraa halvaantua, jos sulla on 1,2 neula ja koru sä et saa sitä korua neulan sisään, neulan pitää olla aina suurempi kuin korun!

    • haluais smileyn

      oke, kiitos vastauksist (:

    • wantitwantit

      mäki haluan smileyn ;__; tuli täs vähä aikaa sit sellanen idis että se ois aikaas kiva (: ! tai siis silleen, et se ei näy helposti ja muutenki ois ihana :3
      yritin jo tehä ite (joo tiiän ettei ois ollu järkee)
      mut ei oikee onnistunu..:D ehkä pitäs olla parempi neula :/ en meinannu saada sitä läpi! smileyn tahdonnn :)

      • minävieelä..

        jos ois pihdit nii ois varmana onnistunu!


    • perunasäkki

      kauan pitää odottaa jos edellinen smiley kasvo ulos et voi ottaa uudestaan?

      • XD

        jotai vuoden


    • mitä??

      mäkin haluisin ton korun mut sattuuko se kuinka paljon kun sen laittaa??

    • kettu18

      puuduta jäällä tai laita hammaslääkärin puudutuksen jälkeen jos pelottaa ;DD

    • moiloll

      Olen itsekkin haveillut jo kauan smileysta mutta haittako se esim hammaslääkäri käyntejä?? ja voiko neulana kättää ihan vaan ompelu neuloja vai pitääkö se hakee jostakin? ja kannattaako tehä ite vai ei??!!

    • helpp

      auttakaa muakin! sama ongelma! mulla on neuloja ja koru ostettu puudutin jääpalalla muttei mennyt läpi?! kaveri piti ylähuultani:)

    • shsonparsa

      älkää herranjumala käyttäkö mitään ompeluneuloja! itellä on ihan steriilejä lävistysneuloja, mitä tilasin crazyfactoryltä 30snt/kpl. justiinsa ehkä tunti sitten tein smileyn itelleni, ei sattunut juuri ollenkaan. omistan septumin ja huulikorun ennestään, ja smiley oli näistä kivuttomin. tykkään kovasti :3 mulla oli 1,6mm neula ja 1,2mm koru. hyvältä näyttää!

      ja edellinen, ei mennyt läpi koska et käyttänyt tarpeeksi voimaa. tietenkään neulaa ei pidä runnoa läpi, vaan siististi työntää. joskus voima on tarpeen. tuohon voi myös vaikuttaa neulan laatu. olihan se lävistysneula? neulan tulee olla tarpeeksi terävä, muuten se ei mene läpi millään :D

    • ootko sie iha urpå?

      Kannattaa etsiä AINA tietoa ennenkun tuikkaat sen neulan läpi. Ensikoruksi smileyyn sopii kirurginteräs mutta vielä parempi olisi titaani.
      Ei, smileyyn ei ole "korvistaktiikka" lävistyksiä.
      Hevosenkenkä,tappi tai rengas, valitse niistä ja opettele laittamaan ne kiinni.
      Kai sentään teit smileyn lävistysneulalla etkä millään esim ompeluneulalla?
      Tein myös omani smileyn itse eikä mitään ongelmia.

    • Aloittelevalävistäjä

      Ajattelin tehdä itelleni myös smileyn. Ennestään mulla on jo snake bitesit ja septum... Huuliin ja septumin tein itse...

    • kataaaaa

      hei!tein tässä kolmisen päivää sitten smiley lävistyksen neulalla ja nyt siinä on 1.6mm banaani. ei sattunut kovinkaan paljon onko mahdollista että jos se tulehtuu pahasti jänne jousutaan leikata pois kokonaan.koska aika harvoille näin käy sillä minulla on enää pientä tuevotusta muuten kaikki ok.

    • tyty :33

      Mistä sais niitä rengas pallokoruja helposti? ja miståä kans neuloja ? oisin kiitollinen jos joku vastais :)

      • minä

        tilaa crazy factorilta :)


    • maijuuu

      jos alkaa epäröimään sen takia, et korun laitto koskee niin se on kuitekin vaan parin sekunin kipu. se on ohi ihan sika nopeesti. ja miten kiva on sit laiton jälkeen katella peilistä uutta lävistystä. ja pliis älkää menkö tekemään ite lävistyksiä, oikeesti. ite tein joskus 7. luokalla ja olin ihan idiootti, ku aloin ite sähläämään. ei sattunu mtn mut siis kannattaa käydä oikeesti lävistäjällä, kun ne itse asiassa tietää mitä ne tekee...

      • tietämätön

        Heipp! voitteko kertoo et minkä kokonen neula pitää olla ja koru jos tekee smileyn?


    • annabella329

      Sattuuko smile koru jos sen tekee esim liikkeessä?

    • rasberryheart

      smiley ei satu , ei ainakaa mua sattunu yhtää ku tein 30 min sitte.. ongelmana on vaa etten saa korua paikoilleen.. eli tässä sitä ollaa neula huulessa. Ja lävistin huovutus neulalla, jonka desinfioin.

    • Mimmi19976

      Itse hain noin 5,5h sitten smileyn ihan AMMATTILAISELTA ja sen voin sanoa että maksan sen 55e siitä ilosta että saan korun oikeaan paikkaan ja oikeilla välineillä laitetun. Itse en lähtisi koskaan laittamaan korua itse! Hieman lävistykseen koskee ja on turvonnut mutta 500mg porelääke nassuun ni eiköhän se siitä :)

    • Anonyymi

      1. Menkää lävistäjälle, jos ei ole ikää, ei teillä myöskään tarvitse koruja olla.
      2. Kuitenki teette itse, niin hankkikaa kunnon välineet, steriilit- pihdit, -neula, ja -neulaa pienempi koru niin ei tarvitse itkeä neula suussa. Huolehtikaa hygieniasta, älkääkä missään nimessä ottako korua pois kesken parannusprosessin, 2-4vk se parantuu vaikka ei enään kipuilis tai muuta.
      3. Lävistys turpoaa joten ei tarvitse pelätä että naama halvaantuu ja amputoidaan koko naama irti, ja kyllä, lävistyksestä tulee kudosnestettä tai jopa verta.
      4. Huolehtikaa siitä pirun lävistyksestä ku lapsesta.
      5. Lävistäjät on lävistyksiä varten, menkää sinne, tai hankkikaa tiedot muualta. Jos et ole tietoinen riskeistä, tekotavasta, koruista, neuloista, hoidosta ym, lävistykset ei ole teille. Ja aivan turhaa vanhemmiltanne salaatte niitä korujanne, jos ette ole valmiita ottamaan seurauksia vastaan, ette ole valmiita lävistyksen tekoon.

    • Anonyymi

      Korun tulisi olla girurkistaterästä, titaania,kultaa tai hopeaa ei missään nimessä akryylia koska se on myrkyllistä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe