Psykologinen testi

JA-Tobias

Meikäläisellä olisi keskiviikkona edessä psykologinen testi. Työhaastattelu oli tänään maanantaina ja se meni ihan ok. Psykologinen testi kestää kuulemma koko työpäivän verran! Itseäni hiukan hirvittää mitä tuleman pitää.

Hakemani työpaikka on tekniikan alan yritys (olen itse DI). Mitä eri asioita ne siellä testaa? Työhaastattelussa vihjattiin sen verran, että ryhmätöitä saattaa olla edessä. Tehdäänkö ne muiden kandidaattien kanssa? Miten niissä kannattaa olla? Päällepäsmärinä?

Onko täällä ihmisillä kokemusta tollaisista testeistä? Miten siellä kannattaa käyttäytyä, jottei mokaa koko hommaa?

4

4129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JA-Tobias

Olen kuullut musteläiskätestistä. En löytänyt netistä tietoa miten siihen kannattaa vastata, jos sellainen tulee eteen. Ei tietenkään kannata vastata kuolemaan tai seksiin liittyviä asioita. Lukeeko palstaa joku psykan opiskelija, joka voisi asiaa valottaa?

Intissähän oli se ns. pällitesti, jossa valehtelin ummet ja lammet ja sain huippupisteet, koska vastasin kaikkiin siten, että minussa muka olisi johtaja-ainesta. Epäilen, että näissä rekrytesteissä ei ole yhtä helppoa huijata..?

• psykologi

Musteläikkätestit on täyttä huuhaata. Valitettavasti tuollaisia huuhaatestejä todella on käytössä ja monet psykologit uskovat että niistä jotain saa irti, vaikka tieteellisesti niiden ei ole voitu todistaa olevan päteviä testejä persoonallisuuden tai muidenkaan asioiden arviointiin. Myös monet muut testit, joissa näytetään jotain kuvia, ovat tasoa "kerro mitä vaan, me tulkitaan mitä vaan", täyttä huuhaata jotka eivät perustu mihinkään muuhun kuin hörhöyteen (samoin kuin Wartegg, jossa pitää piirtää tyhjiin ruutuihin kuvia, täysin huuhaatesti). Mutta on myös päteviä testejä. Toivottavasti siellä sinun psyk.testeissä käytettäisiin päteviä testejä ja haastattelutilanteita jne; haastattelusta kuitenkin yleensä eniten irti saa. Voi olla ryhmähaastattelua, erilaisia raksi-ruutuun kysymyslomakkeita jne. Ehkä paras neuvo on että ole siellä oma itsesi, vaikka se neuvo ehkä ei kauheasti helpotakaan.

• mitä vain

Kun olet DI (niin kuin itsekin olen), niin luulisi, että sinulla teetetään jonkinlaisia päättely- ja kokonaisuuden hahmottamistehtäviä. Muut tehtävät riippuvat paljolti siitä, millaiseen tehtävään olet hakeutumassa. Jos sinun tulee osata toimia hyvin ryhmässä, niin varmaankin ryhmätöitä on edessä. Joissakin tapauksissa pyritään simuloimaan oikeita työssä eteentulevia tilanteita ja arvioimaan, millaisen roolin itsellesi otat ja miten selviät ko. tilanteesta tai tilanteista. Sitten voi olla kuvien täydennystehtäviä, joiden perusteella pyritään hahmottamaan, miten teet / jäsennät työsi ja oman roolisi. Mutta kuten sanottua, niin paljon riippuu siitä, millaista tehtävää olet hakenut. Kannatta kuitenkin olla oma itsensä, mutta jos on päällepäsmäri ja etsitään hyvää tiimityöntekijää, niin kannattaa yrittää vaimentaa tuollaisia ominaisuuksia. Jos taas haetaan jotain muuta, niin ...

Oliko tuo työhaastattelu työnantajan tekemä? Jos oli, niin testipäivään saattaa kuulua myös psykologin haastattelu. Sen tulos on todella tärkeä.

Tuota yhdessä vastausviestissä mainittua mustetahratestiä tuskin eteesi tulee.

Onnea matkaan!

• Nanne80

Suosittelen, että menet testattavaksi ihan omana itsenäsi. Pääasia on, että olet johdonmukainen ja rehellinen.
      Jos pokka vaan pitää, kai niissäkin voi petkuttaa. Esim. jos olet laiska ja melkoinen haahuilija ja haaveilija, sellaisia piirteitä kannatta peitellä.
      Musteläiskätestissä olen kerran ollut ja se meni kai ihan ok. Ainakin sain sen pestin. Vastasin vain kaikkiin jotain lepakoita tms. eli totuuden. Ei varmaan kannata vastata, että näkee kaikissa kuvissa vaginan tai peniksen, vaikka oikeasti näkisikin. ;) Tai voihan olla, että se on hyvä asia. En itse lähtisi ottamaan riskiä.
      Ryhmätyöasioista minulla ei ole kokemusta. Saattaa olla melkoinen piinapenkki, tai ainakin itselle olisi, kun oon tällainen oman tien kulkija enkä todellakaan mikään tiimityöskentelijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe