Apuva. oon yrittänyt etsiä kaiken mahdollisen tiedon netistä aiheesta, mut oon kai vähän kömpelö, kun en löydä sitä tietoa riittävästi. Kuitenkin oon nyt tullut siihen tulokseen, että mulla on tubulaariset rinnat. Ens torstaina olis aika terveyskeskuslääkärille aiheesta ja oon lievästi sanottuna paniikissa. Lääkäri on nuori tyttö ja pelkään hulluna, että hän ei tajua tilannettani. Pahinta kaikista on se, etten ole näyttänyt tissejäni kenellekään.. Ja nyt olis pakko.. No, näytänhän mä ne, kun sen asian takia sinne menen, vaikka oksentaisin siihen lattialle. Mä olen siis kolmen lapsen äiti ja hävennyt enemmän kuin kahtakymmentä ylikiloa aina näitä tissejäni. Ne on tosi erikokoiset, valtavat nännit, puhumattakaan siitä roikkumisesta.. Jotenkin olen aina keplotellut tilanteesta,(lähinnä lääkärissä, mutta myös miesten kanssa) jossa rinnat pitää näyttää ja kuollut häpeästä jos tilannetta ei ole voinut välttää. Olen aina miettinyt mistä hillitön itseinhoni omaa vartaloani kohtaan on johtunut, olin sitten normaali- tai ylipainoinen, mutta nyt yllättäen sain tietoa tästä kehityshäiriöstä, joka minulla mahdollisesti on.
Jos joku onneton innostuu väittämään, että niinhän kaikilla äideillä tissit venähtää, haluan kertoa, että reilut parikymppisenä kävin äitini kanssa keskustelun, joka on jäänyt mieleeni.. Siis melkein 10v ENNEN kuin sain ekan muksuni. Jostain syystä puhuin rinnoista äitini kanssa, en ole tehnyt sitä ikinä kenenkään kanssa ennen, enkä jälkeen tämän kerran. Silloin sanoin sen ääneen mikä tulee JOKA KERTA mieleeni, kun näen rintani. "Jos voisin, niin leikkaisin ne pois kokonaan."
Mua jännittää kamalasti, voiko tämä lääkärikäynti muuttaa mun elämän ja mietin, saanko täältä tukea?? Yrittänyttä ei laiteta, siks kai kirjoitin tän.
Joku tyttö, 31v.
tubulaariset rinnat
17
3918
Vastaukset
- jos sulla ei
ole niin isot rinnat, että ne aiheuttaa hankalia selkävaivoja, niin niitä ei leikata julkisella puolella. Kosmeettisista syistä tehdyt leikkaukset pitää maksaa itse ja mennä yksityiselle plastiikkakirurgille.
- nennaKoo
niin tiedän täsmälleen tunteesi,Kirjoitin oman kertomukseni muutama sivu taaksepäin,ja nyt pari kertomusta alempana leikkauksestani.Olin siis viime perjantaina leikkauksessa,jossa minulta korjattiin tubulaariset rinnat.Nyt kotona todella kipeenä,mut elämä voittaa,jo nyt huomaa että leikkaus onnistui...=)
- ~Mitleidlos~
..uskoisin että saat leikkauksesta kelan korvaukset. Jos lääkäri vähääkään tajuaa tilannettasi (kerro hänelle kaikki nuo, mitä kerroit täällä) niin hän kirjoittaa sinulle lähetteen. Korosta sitä, että asia todella todella todella vaivaa ja stressaa sinua henkisesti (niinkuin vaivaakin). Älä anna periksi, ole rohkea ja avoin. Olen lähes satavarma, että saat lähetteen.
- Nimetön
kiitos näistä tulleista vastauksista. huvitti tosiaan tuo eräs vastaus jossa tyrmättiin heti leikkaus julkisella puolella. jos tietoa ei ole, miksi vaivautuu vastaamaan.. No, oma tilanteeni onkin nyt se, että minä onneton luin kalenteria silloin viimeksi vähän liian innokkaasti ja vararttu aikani onkin vasta ensi viikon torstaina. HÖ!!!!
Nennakoolle laitan kiitoksen vastauksestasi! löysin kirjoituksesi leikkauksen jälkeen, mutta en millään tavalla viestejä ajalta ennen leikkausta! en sitten millään haulla! olisi mahtavaa vaihtaa ajatuksia yksityisesti, mutta en tiedä miten toimisin?
- tyttö.
Hei!
Multa on korjattu julkisella tubulaariset rinnat pari vuotta sitten. Kävin myös aluksi tk-lääkärillä näyttämässä. Laitettiin pienet implantit ja poistettiin ylimääräistä nännipihaa. Enää eivät rintani häiritse mua vaikka eivät täydelliset olekkaan. Näyttävät tosi luonnollisilta (vaaleita arpia lukuun ottamatta). Mitään ongelmia ei ole ollut implanttien kanssakaan. Ainoa kurja asia on, että jonotus tähän ilmaiseen leikkaukseen voi olla parikin vuotta!
Kirjoittelin tänne paljon joskus leikkauksen aikoihin asiasta ja sattaa vielä vanhat viestitkin löytyä jos tuuri käy. Vastaan kyllä nytkin jos jotain haluat kysyä. Muistan kuinka tarpeellista tieto silloin itsellekin oli.
Rohkeutta lääkärikäyntiin!- Nimetön
hoo-hetki lähestyy.. Iltatyön vuoksi hermoilen täällä aina näin myöhään.. kun sanoit, että kysymyksiä on paljon, olen ehdottomasti samaa mieltä, mutta nyt kun tilanne tuntuu todelliselta ja tapahtuvalta, yhtäkkiä pää on aivan tyhjä! Iskee paniikki, eikä mieleen tule yhtään järkevää perustelua, miksi olen menossa koko vastaanotolle. pakko luottaa siihen, että näky kertoo enemmän kuin sanat. ja niinhän se tietysti on, pelottaa vaan SIKANA, etten saa paitaa pois!! Jeesus sentään, kun ajattelenkin tilannetta, jossa joku ihminen näkisi nämä utareet. Täytyy vain olla ajattelematta.. Seison välillä peilin edessä ja kerään rohkeutta katsoa rintojani, onnistumatta siinä. Sitten mietin, että jos rintani ei olekaan niin kauheat, vaan olen kuvitellut koko tilanteen, menen lääkäriin ja hän nauraa minut pihalle huoneesta..
Toisaalta ajattelen kammoksuen minkälaisia ongelmia ihmisillä OIKEASTI on ja minä onneton rutisen täällä, suuremmassa mittakaavassa AIKA pienestä murheesta. onko oikein, että asia joka voi viedä minun elämänhaluni, on jonkun toisen hengissä selviytymiselle täysin yhden tekevää? - 4 äippä
Nimetön kirjoitti:
hoo-hetki lähestyy.. Iltatyön vuoksi hermoilen täällä aina näin myöhään.. kun sanoit, että kysymyksiä on paljon, olen ehdottomasti samaa mieltä, mutta nyt kun tilanne tuntuu todelliselta ja tapahtuvalta, yhtäkkiä pää on aivan tyhjä! Iskee paniikki, eikä mieleen tule yhtään järkevää perustelua, miksi olen menossa koko vastaanotolle. pakko luottaa siihen, että näky kertoo enemmän kuin sanat. ja niinhän se tietysti on, pelottaa vaan SIKANA, etten saa paitaa pois!! Jeesus sentään, kun ajattelenkin tilannetta, jossa joku ihminen näkisi nämä utareet. Täytyy vain olla ajattelematta.. Seison välillä peilin edessä ja kerään rohkeutta katsoa rintojani, onnistumatta siinä. Sitten mietin, että jos rintani ei olekaan niin kauheat, vaan olen kuvitellut koko tilanteen, menen lääkäriin ja hän nauraa minut pihalle huoneesta..
Toisaalta ajattelen kammoksuen minkälaisia ongelmia ihmisillä OIKEASTI on ja minä onneton rutisen täällä, suuremmassa mittakaavassa AIKA pienestä murheesta. onko oikein, että asia joka voi viedä minun elämänhaluni, on jonkun toisen hengissä selviytymiselle täysin yhden tekevää?meni lääkärissä käynti? pitäs itsekin saada rohkeutta menemään lääkäriin,tubulaaristen rintojen vuoksi.
- myös tuskainen
Itselläni on tubulaariset rinnat ja aion mennä korjauttamaan ne. Olen lukenut näitä keskusteluja, ja diagnosoinut itseni niiden, sekä kuvalinkkien avulla. Suuret kiitokset teille, jotka olette asiasta puhuneet täällä!
Vaikka olenkin saanut täältä hyvin tietoa, haluaisin silti tietää vielä lisää kokemuksista, tuntemuksista ja siitä, miten leikkaukset ovat onnistuneet. Oletko ollut tyytyväinen implantteihin? Kerroit, että jonottaminen julkisella puolella voi kestää parikin vuotta. Tiedätkö kuinka paljon toimenpide maksaisi yksityisellä? Itse olen opiskelija ja ylimääräistä rahaa ei ole. Silti haluan hoitaa asian mahdollisimman pian kuntoon, koska olen siitä jo pitkään kärsinyt. Olen valmis vaikka maksamaan yksityisellä puolella, jolleivät suostu tai pysty n. vuoden sisään julkisella leikkausta tekemään.
Olen tosin vasta siinä vaiheessa, että huomenna varaan ajan lääkärille, joka toivottavasti on yhtä mieltä asiasta kanssani. En aio mennä terveyskeskukseen, koska pelkään, että lääkärin reaktio tulee olemaan vastaava kuin tällä palstalla aiemmin on kerrottu. Kuva kannattaa siis ottaa mukaan! Kiitos siitä neuvosta!
Niin helpottavaa kun täällä voi purkaa tuntojaan ja saa tukea muiden kokemuksista.
- DragonKati
Onko se sit ihan normaalia jos menee terveyskeskuksen omalle lääkärille? Mullakin sattuu olemaan tubulaariset rinnat ja aina on ollutkin, niin kauan kun vain jaksan muistaa. Kylmässä ne näyttää joskus ihan normaalilta ja kauniilta, mut sit ne taas löpsähtää jonkin ajan päästä takas normaalinäköseksi. Mitä teen? varaanko ajan tk.sta? vai jostakin plastiikkakirurgilta? Yksityiselle ei oo varaa viellä joten oisi tarkoitus päästä jonottamaan julkiselle :/ Mulla on pienet rinnat ja niit ei tarvi suurentaa, vai ja ainoastaan jos sais ne ihan normaalin näkösiks korjaamalla, niin se olis hyvä juttu. Olen monestikkin masentunut rintojeni takia... mitä mieltä olette?
- Nimetön
En tiedä miks mun viesti ei ole tässä ketjussa.
VAstasin silloin lääkärin jälkeen heti "4 äipälle". oon ehkä itse sössinyt jotain ja nyt vasta huomasin, että mun vastaus puuttuu.
tosiaan kävin siellä tk:ssa. lääkäri oli erittäin myötätuntoinen, kuunteli, kyseli ja lopuksi tietysti katsoi..
yritin olla reipas. kerroin asiat tarkasti ja monipuolisesti ja välillä itkeä vollotin. kaikki meni siis niinkuin olin ajatellut. vaikka tilanne oli inhottava ja nöyryyttävä, lääkärille täytyy antaa tunnustus ammattitaitoisesta palvelusta.
MUTTA.. Lääkäri totesi, että rintani ovat normaalit!! joskin erikokoiset ja blaablaa, mutta kaikki normaalien rajoissa. Hän sanoi, että jos rinnoistani otetaan kuva ja kirurgilta pyydetään lausunto, vastaus on varmasti sama.
No, mitä mun olis pitänyt tehdä? olin niin henkisesti ja fyysisesti kuitti tästä äärimmilleen pinnistämisestä, että sanoin vaan, että niin kai sitten ja näkemiin. Olin tavallaan helpottunut jo siitä, että nyt joku on edes tutkinut rintani, kun olen aina murehtinut sitä, että osaanko tutkia itse oikein kaikki patit ja kyhmyt. Nyt asia on pysähtynyt tähän. rintani ei edelleenkään ole normaalit, ei sinne päinkään. yhdyn täysin edellisen kommenttiin siitä, että rinnat saattavat hetkellisesti näyttää kylmässä ihan erilaiselta kuin normaalisti. lisäksi lääkäri tutki rintani oikeastaan vain makuuasennossa (siis minä makasin, ei lääkäri ;) ) ja jäin miettimään vaikuttiko se tulkintaan? Lääkäri yritti näin tehdä tilanteen minulle mahdollisimman helpoksi. oli miten oli, en pysty samaan uudestaan PIIIITKÄÄÄN aikaan, joten nyt on jatkettava vaan näillä. - DragonKati
Nimetön kirjoitti:
En tiedä miks mun viesti ei ole tässä ketjussa.
VAstasin silloin lääkärin jälkeen heti "4 äipälle". oon ehkä itse sössinyt jotain ja nyt vasta huomasin, että mun vastaus puuttuu.
tosiaan kävin siellä tk:ssa. lääkäri oli erittäin myötätuntoinen, kuunteli, kyseli ja lopuksi tietysti katsoi..
yritin olla reipas. kerroin asiat tarkasti ja monipuolisesti ja välillä itkeä vollotin. kaikki meni siis niinkuin olin ajatellut. vaikka tilanne oli inhottava ja nöyryyttävä, lääkärille täytyy antaa tunnustus ammattitaitoisesta palvelusta.
MUTTA.. Lääkäri totesi, että rintani ovat normaalit!! joskin erikokoiset ja blaablaa, mutta kaikki normaalien rajoissa. Hän sanoi, että jos rinnoistani otetaan kuva ja kirurgilta pyydetään lausunto, vastaus on varmasti sama.
No, mitä mun olis pitänyt tehdä? olin niin henkisesti ja fyysisesti kuitti tästä äärimmilleen pinnistämisestä, että sanoin vaan, että niin kai sitten ja näkemiin. Olin tavallaan helpottunut jo siitä, että nyt joku on edes tutkinut rintani, kun olen aina murehtinut sitä, että osaanko tutkia itse oikein kaikki patit ja kyhmyt. Nyt asia on pysähtynyt tähän. rintani ei edelleenkään ole normaalit, ei sinne päinkään. yhdyn täysin edellisen kommenttiin siitä, että rinnat saattavat hetkellisesti näyttää kylmässä ihan erilaiselta kuin normaalisti. lisäksi lääkäri tutki rintani oikeastaan vain makuuasennossa (siis minä makasin, ei lääkäri ;) ) ja jäin miettimään vaikuttiko se tulkintaan? Lääkäri yritti näin tehdä tilanteen minulle mahdollisimman helpoksi. oli miten oli, en pysty samaan uudestaan PIIIITKÄÄÄN aikaan, joten nyt on jatkettava vaan näillä.Oli hyvä kuulla sun kokemus lääkäristä. Hienoa, että uskalsit mennä lääkärille ja kertoa asiasta. se homma on viel mulla *gulp* Eikös kuitenkin makuuasennossa rinnat näyttävät vähän erillaiset kun istualteen..? Joku sanoi että Tubulaariset rinnat yhdistetään rintasyöpään. Totta? Kuinkas sitten rintojen muoto joka pysyy muodottomana? eikö sekin ole tubulaarinen sairaus? jotkuts sanovat että niin se on... muodolla on psyykkista haitta minulle ja varmasti toisillekkin ihmisille. :/ Siskollani sattuu olemaan samanlaiset mutta pahemmat, luulen että se on periytyvää. Elikkä jos nyt sekoitan Tubulaariseihin rintoihin jotain joka ei pidä paikkansa niin kertokaa ihmeessä mitä se sit tarkoittaa muuta kuulin, että se on rintasyövän aihuttaja.? :/ En ole oiken perillä näist asioista, kun jokainen ihminen kertoo eri asioita tubulaarisista rinnoista. On niin paljon kysyttävää ja tahto tietää... Help*
- 4 äippä
DragonKati kirjoitti:
Oli hyvä kuulla sun kokemus lääkäristä. Hienoa, että uskalsit mennä lääkärille ja kertoa asiasta. se homma on viel mulla *gulp* Eikös kuitenkin makuuasennossa rinnat näyttävät vähän erillaiset kun istualteen..? Joku sanoi että Tubulaariset rinnat yhdistetään rintasyöpään. Totta? Kuinkas sitten rintojen muoto joka pysyy muodottomana? eikö sekin ole tubulaarinen sairaus? jotkuts sanovat että niin se on... muodolla on psyykkista haitta minulle ja varmasti toisillekkin ihmisille. :/ Siskollani sattuu olemaan samanlaiset mutta pahemmat, luulen että se on periytyvää. Elikkä jos nyt sekoitan Tubulaariseihin rintoihin jotain joka ei pidä paikkansa niin kertokaa ihmeessä mitä se sit tarkoittaa muuta kuulin, että se on rintasyövän aihuttaja.? :/ En ole oiken perillä näist asioista, kun jokainen ihminen kertoo eri asioita tubulaarisista rinnoista. On niin paljon kysyttävää ja tahto tietää... Help*
alkoi kiinnostamaan että onko ne syöpäjutut totta,en ole itse kuullutkaan,toivottavasti ei pidä paikkaansa. joku sanoi mulle että kannattaa ottaa rinnoista kuva kun ovat pahimmillaan,koska lääkärissä ne saattaa kylmyyden takia näyttääkin suht.hyville. itse jouduin joskus sydänkäyrään ja en todellakaan tiennyt että siellä pitää olla rinnat paljaan,kylmänviileesti sitten vaan paitaa pois huh! itselläni on henkisesti vaikeaa rintojen takia,ja pakko rohkaistua ja mennä lääkäriin!
- DragonKati
4 äippä kirjoitti:
alkoi kiinnostamaan että onko ne syöpäjutut totta,en ole itse kuullutkaan,toivottavasti ei pidä paikkaansa. joku sanoi mulle että kannattaa ottaa rinnoista kuva kun ovat pahimmillaan,koska lääkärissä ne saattaa kylmyyden takia näyttääkin suht.hyville. itse jouduin joskus sydänkäyrään ja en todellakaan tiennyt että siellä pitää olla rinnat paljaan,kylmänviileesti sitten vaan paitaa pois huh! itselläni on henkisesti vaikeaa rintojen takia,ja pakko rohkaistua ja mennä lääkäriin!
Jostakin kuulin tosta syöpäjutusta ja luulen et se ei pidä paikkansa. tai kai se voi mut varma en ole. En ole nähnyt/lukenut siitä, että näin olisi. Kuulin vaan tuttavalta joka kertoi kuulleensa siitä. Tässä mietiskelly sitä lääkäri juttua. Huomenna soittelemaan omalle lääkärille aikaa. Ajattelin tota samaa, että otan kotona omista rinnoista vois pari kuvaa ottaa ja viiä kuvat omalle lääkärille jotta hän näkee sitten, että millaiset ne sitten oikeasti ovat. Kun se on totta, että viilee ilma ja kylmä ilma saa rinnat erillaiseksi kuin mitä ne on lämpimässä ilmassa. Juuri siksi on hyvä ottaa ne kuvat niin lääkäri näkee ja ei voisi kommentoida niitä ihan normaaliksi ja passittaa kotiin ja taas oltaisiin lähtöpisteessä. =/ Toivon kovasti, että pääsisin julkiselle puolelle, mutta sehän vain nähdään menemällä sinne ja katomalla mitä lääkäri tuumii.. toisaalta erillaisia lääkäreitä on eri terveyskeskuksissa, jotkut ottavat ja jotkut eivät ota asiaa vakavasti. Hyvä kun voi puhua täällä näist asioista. jotenkin rauhoittaa ja on kiva kuulla, että en ole ainoa jolla on tällainen problem. Olen lukenut noita vanhoja palstoja ja olen varma että minulla on tubulaariset rinnat. Onnee kaikille jotka päättävät uskaltaa lääkärille :)
- minä vaan
Eikö vaatimalla voisi saada lääkäriltä pääsyä julkiselle puollelle leikattavaksi?, jotkuthan kertoivat, että menivät suoraan plastiikkagirurgin vastaan otolle ja kyselivät juuri tätä julkiselle puolelle leikattavaksi pääsyä. Jonossa kuitenkin joutuu sitten odottamaan.
- nennakoo
Kävin siis pari kuukautta sitten leikkauksessa,jossa minulle laitettiin proteesit koska yleensä tubulaariset rinnat eivät korjaudu muuten.
Leikkaus onnistui hyvin.4 viikon sairasloman jälkeen takaisin työelämään.Ei kipuja ole ollut ollenkaan.
Ihmettelen suuresti tätä alkuperäisen kyselijän lääkärillä käyntiä??Jos tiedät itse ettei rintasi ole "normaalit" niin miten lääkäri on voinut tokaista että sulla on normaalit rinnat??!
Olisin itsekin murtunut siinä tilanteessa.Itse en mennyt juuri tämän takia oman kunnan lääkärille,siellä olisi ollut juuri tämän tyyppinen vastaanotto=(
Siksi ehdotan että menet yksityisen plastiikkakirurgin juttusille.He ymmärtävät kyllä..Ja heidän kauttaa pyydät päästä julkiselle puolelle leikattavaksi. - katieti
nennakoo kirjoitti:
Kävin siis pari kuukautta sitten leikkauksessa,jossa minulle laitettiin proteesit koska yleensä tubulaariset rinnat eivät korjaudu muuten.
Leikkaus onnistui hyvin.4 viikon sairasloman jälkeen takaisin työelämään.Ei kipuja ole ollut ollenkaan.
Ihmettelen suuresti tätä alkuperäisen kyselijän lääkärillä käyntiä??Jos tiedät itse ettei rintasi ole "normaalit" niin miten lääkäri on voinut tokaista että sulla on normaalit rinnat??!
Olisin itsekin murtunut siinä tilanteessa.Itse en mennyt juuri tämän takia oman kunnan lääkärille,siellä olisi ollut juuri tämän tyyppinen vastaanotto=(
Siksi ehdotan että menet yksityisen plastiikkakirurgin juttusille.He ymmärtävät kyllä..Ja heidän kauttaa pyydät päästä julkiselle puolelle leikattavaksi.Minä kävin tk ja lääkäri nauroi minut pihalle, oli aika masentavaa, lääkäri oli viroilainen ja sanoi että epämuodostuneet rinnat on erikokoiset pieni ja iso rinta, siis muodossa ei ole mittän vikaa hänen mielestä vaikka minun mielestäni on..
Minulla on aina isot nännipihat ja rinnat roikkuvat ku mitkäkin.. kylmässä ne ovat kuitenkin erillaiset.. pahensi vaan minu mielipidettä tuo lääkärin vastaanotto.. - Nimetön
katieti kirjoitti:
Minä kävin tk ja lääkäri nauroi minut pihalle, oli aika masentavaa, lääkäri oli viroilainen ja sanoi että epämuodostuneet rinnat on erikokoiset pieni ja iso rinta, siis muodossa ei ole mittän vikaa hänen mielestä vaikka minun mielestäni on..
Minulla on aina isot nännipihat ja rinnat roikkuvat ku mitkäkin.. kylmässä ne ovat kuitenkin erillaiset.. pahensi vaan minu mielipidettä tuo lääkärin vastaanotto..Kiitos Nennakoolle viestistä. Tuntuu kivalta, kun joku edes tajuu, ettei kyse ole mistään turhamaisuudesta tai kitinästä. Nyt kun on vihdoin ollut vähän lämmintäkin, olen tosissani ihmetellyt uimarannoilla mikä yhdistää minun ja keskivertonaisten rintoja.. Juu-u.. olen siis tiiraillut ihmisiä vähissä pukeissa ja peitellyt itseäni entistä enemmän. Sellaisia vaatteita/uimapukuja ei ole, että voisin näyttää edes siedettävältä rintojen osalta.
Toinen asia on sitten tämä, että rintani ovat huomattavan eri kokoiset. Se on jopa kohtuullisen helppo ongelma korjata visuaalisesti, mutta on todella ikävää kun joka hetki tuntee selkeästi, että toinen puoli painaa enemmän. Ei ole kovinkaan NORMAALI olo :( En voi kuitenkaan väittää, että minulla olisi kipuja, koska toinen rintani on ehkä A ja toinen C. Harmittaa, ettei leikkausta voi saada ilmeisesti tälläkään perusteella. Aaargh..
Täytyy vaan opetella nauttimaan näistä normaaleista rinnoista, kävellä vinossa ja heittää ne olalle pesulla. Lääkäriin menolle on Mount Everestin kokoinen kynnys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685