saako 11 w muuta kesätyötä kun olla mansikkamaalla keräämässä mansikoita?
11 VUOTIAS
30
3189
Vastaukset
- alle 14v
Ei taida saada 11v olla edes mansikkamaalla töissä.-.
- ---
Täytyy olla 14v. että saa tehdä työsopiumuksen. Voit tietenkin tarjoitua esim. leikkaamaan nurmikkoa ja tekemään muita pihahommia kotonasi ja tutuillasi pientä korvausta vastaan. Näin saat edes vähän taskurahaa.
- jgndjhgkhdfdhguyuyuy
--- kirjoitti:
Täytyy olla 14v. että saa tehdä työsopiumuksen. Voit tietenkin tarjoitua esim. leikkaamaan nurmikkoa ja tekemään muita pihahommia kotonasi ja tutuillasi pientä korvausta vastaan. Näin saat edes vähän taskurahaa.
alle 13 vuotias saa tehdä vain erityisluvalla ja 13-14vuotias vanhempien luvalla 35h/viikko korkeintaan puolet loma- ajasta vanhempien suostumuksella.
- Kesätöitä
jgndjhgkhdfdhguyuyuy kirjoitti:
alle 13 vuotias saa tehdä vain erityisluvalla ja 13-14vuotias vanhempien luvalla 35h/viikko korkeintaan puolet loma- ajasta vanhempien suostumuksella.
12 vuotiaasta ylöspäin saat jotain kesätöitä esim.Mansikan kerääjänä jos on vanhempien lupa. Nurmikon ajoa,Lehtienjakoa jonkun vanhemman kanssa
- Niitä näitä...
jgndjhgkhdfdhguyuyuy kirjoitti:
Mikäs se erityislupa on ja mistä sen saa?
- JOO !
samaa kysyn !
- Töitä ? :)
Moikka !
Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Etelä-Vantaalta :) Etsin itselleni töitä pääkaupunkiseudulta, mieluiten Helsingistä tai Vantaalta. Minulla on todella paljon kokemusta koirista, kissoista ja jyrsijöistä. Meillä on tällä hetkellä kaksi koiraa ja kaksi marsua.
Jos etsit koirallesi/koirillesi ulkoiluttajaa/hoitajaa tai jollekkin toiselle eläimellesi hoitajaa, laita viestiä sähköpostiini: [email protected] - Kesätöitä hakusessa?
Inhottavaa, oon itekkin 11v. JA tarviin rahaa, mut ikää on kuulemma liian vähän kunnon kesätöihin..-.-'
- eilapsiatoihin
Mihin 11-vuotias tarvitsee rahaan? Tuskin vuokranmaksuunkaan.
- 11vkotiinkasvamaan
Tyypilliset nuorten kulutuskohteet: vaatteet, pelit, makeiset, virvoitusjuomat ja hieman vanhemmille jossakin vaiheessa mopo.
Ei siis mihinkään tärkeään, kuten esimerkiksi koulukirjoihin, vuokraan, ruokaan, bensaan tai muuhun. - 19
Hitto tässähä aletaan palata pikkuhiljaa takaisin 1800-luvulle. Kyllä tämä luterilainen työkulttuuri on mahtava asia. Jo 11-vuotiaat joiden pitäisi olla kotona leikkimässä haluvat toisten orjiksi.
- Haloo!!!
Siis oon 11v ja tartteen reippaasti rahaa vaik mihin koska sitä on vaa hauska tuhlata tarpeelliseen tavaraan ja mun suosikki ostokset on etu nenässä meikit
- Pomo29
Itse voisin hyvinkin palkata töihin jo vaikka 11 vuotiaita, mutta sosiaalinen paine on kova tuota palkkausta vastaan.. Harmi koska kyllähän kaikki tarvitsee lomalla rahaa
- Yritysjohto
Erittäin hienoa että nuoret haluavat työtä tehdä mielestäni erittäin terve piirre nuorissa jotka haluavat työllä tehdä itsellensä rataskurahaa.
Parempi sekin vaihtoehto kun kotona pelata pimpeli pompeli koneita yms potkia mummoja jne jne minunkin poikani itse sanoi että haluaa töihin ihan itse ja 4h päivässä tekee koko kesän töitä saaden rahan ihan omaan käyttöön ostakoon omilla tienaamilla rajoilla ihan mitä haluaa turhaakin tavaraa...
Pakko pojan ei töitä ole tehdä kaikki mahdollinen löytyy jo
- Kesätyö!!
Olen siis 11v. Osaan aika hyvin lemmikkien hoidon esim. koirien, kissojen , hevosten hoidon. Osaan myös vähän tekniikka alaa esim. Tietsikat , kännykät ja konsolit. Etsin kesätyötä...
- minä vaan
ihmiset 11-vuotiastyttö kesätyöhön hallitsen mm.ruohon leikkuun,hevosten,kissojen ja koirien hoito,mansikan poiminta,siivous.
- nimimerkki11
eräät ei ymmärrä että me 11vuotiaat halutaan ööh... vaatteita,leffoja,ja sen semmosta niii et siihen sitä rahaa tarvitaan :D
- Jeeeeeeeeeeeeeee
Moi, jos joku tarttee ruohon leikkaajaa tai koiran-kissan ulkoilittajaa nii kirjoita tai siis vastaa tähän..... niin jotain ja lohjalta
Kyllä munkin mielestä 11-vuotiaan kannattaa nauttia lapsuudestaan tekemättä töitä, toki se todellisuus tulee vastaan siinä kohtaa kun joutuu itse maksamaan koulukirjat, ruoat yms. kyllä sitä sitten ehtii töitä tekemään..
- kesätyö
Mä oon 11v. ja mun isoveli on 15v.
Ja mun isoveli on tehny kesätöitä 10-vuotiaasta asti!
tekee vieläkin ja samassa paikassa! - nuorimansikka
Eivät ne sua kuule sinne mansikkamaallekaan huoli! Ulkomaalaisia, tehokkaita, rahankiilto silmissä Suomeen tulevia ulkomaalaisia ne ottavat poimijoiksi.
11-vuotias pääsi töihin varmaan joskus 70-luvulla, mutta ei enää.- nuorimansikka
..... Lue vaikka: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/07/1776590/mansikkatilat-eivat-kaipaa-suomalaisnuoria---tyoasenteessa-ongelmia
- leevi
olen 11v asun tikkakoskella voin tehdä kaikkea kesä toitä ja pyydän 5e tunnilta
- laki on laki
Olen itse 15- vuotias poika. Itse olin paikallisen terveyskeskuksen vuodeosastolla hoiva-apulaisena. Sain siis hoitajien työvaatteet yms.
Ja avustin vanhuksia. Työ oli erittäin mukavaa-
Koittakaa jaksaa vielä muutama vuosi ja hakekaa sitten töitä. - bense
minä olen 11v ja olen toissä joka päivä koulun jälkeen
- bense
minulla on 9 e tunti
- Veeti001
Olen itsekkin 11v mutta, Miten pääsit työhön jo 11 vuotiaana. Sehän on kielletty laissa. Itse kyllä haluaisin kesätöihin esim vaikka mansikkamaalle lehtimyyjäksi esim pyörällä yms.
- LukekaaJaViisastukaa
"Kuluvan kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla. Työsuojeluviranomainen voi myöntää poikkeusluvan alle 14-vuotiaan työskentelyyn tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana esimerkiksi taide- tai kulttuuriesityksissä. Työhön pitää olla erityinen syy, ja se ei saa vaarantaa lapsen turvallisuutta eikä haitata hänen terveyttään, kehitystään tai koulunkäyntiään."
http://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/nuori-tyontekija - Anonyymi
Mäkin haluun kesätöitä
- Anonyymi
Emt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391