Hei,
Minulla kävi asiakas huollossa, joka oli ottanut ulkomailla geelikynnet. Olivat kaikinpuolin siistit yms. Tipit olivat sellaiset, joissa oli valmiina ranskalainen manikyyri.
Osaisitteko sanoa mistä sellaisia voi tilata? En ole löytänyt netistä. Onko sellaiset usein käytössä suomessa, onko kokemuksia?
Itse en ole nähnyt kellään. Tiedän että ranskalainen tehdään usein käsin, mutta sitä harjoitellessa olisi kiva kokeilla toista vaihtoehtoa.
Kiva jos joku tietää :)
Auttakaa: tipit, joissa ranskalainen
54
5783
Vastaukset
- hyvät valikoimat
Itse olen tilannut kauneudenparatiisista tai sitten nail4you. Molemmilla suht nopea toimitus.
- jösses missä koulutit
Siis väität, että tukku johon sinulla on osto-oikeus eli missä olet koulutuksen saanut ei muka ole valkoisia tippejä?? Joka paikassa on, kauneuden paratiisi, nail4you, sky group, consult lady, miss lis, ja vaikka missä.
Jos et ole kouluttautunut niin et saa näitä tilattua muuten kun k.p:stä sekä nail4you koska muut ovat tarkkoja, että sinulla on sekä y-tunnus ja koulutus pohjalla ihan vaikka vaan tippejä ostaessa. - löydä ko. sivuilta sellaisia
tuotteita. Jos on niin linkitätkö dorkalle. :)
Siis kyselen tippejä, joissa valmiiksi tehty ranskalainen, eli että kynnen koko muu osa normi v.pun, ja ranskalaisen smaili vedetty ja tehty valmiiksi.
Eli siis jos ootte nähny vaiks Seppälässä niitä tekokynsiä jossa ranskis valmiina,niin sellainen mutta tippinä.
Hankalasti selitetty :D - suht isolla
löydä ko. sivuilta sellaisia kirjoitti:
Siis kyselen tippejä, joissa valmiiksi tehty ranskalainen, eli että kynnen koko muu osa normi v.pun, ja ranskalaisen smaili vedetty ja tehty valmiiksi.
Eli siis jos ootte nähny vaiks Seppälässä niitä tekokynsiä jossa ranskis valmiina,niin sellainen mutta tippinä.
Hankalasti selitetty :Dmaahantuojalla :)
Löydän siis valkoisia tippejä, mutta en esim tippiä, missä on _valmiiksi_ koristus tälläinen:
http://www.kauneudenparatiisi.fi/fi/Kynsivinkit/?
Tuossa linkissä esim. toinen kuva ylhäältä. Normi ranskalainen. Saako tälläisiä tippejä jostain, johon siis laitetaan vaan geeli päälle?
En valitettavasti osaa linkittää, sorry :D - kuinka urpo voi olla :D
suht isolla kirjoitti:
maahantuojalla :)
Löydän siis valkoisia tippejä, mutta en esim tippiä, missä on _valmiiksi_ koristus tälläinen:
Tuossa linkissä esim. toinen kuva ylhäältä. Normi ranskalainen. Saako tälläisiä tippejä jostain, johon siis laitetaan vaan geeli päälle?
En valitettavasti osaa linkittää, sorry :DIlmeisestikin ranskalainen on mahdollista siis rakentaa valkoisella tipillä?
Vaatiiko se värigeeliä enää? Voiko valkoisen päälle laittaa normigeeliä?
Mitäs jos asiakkaalla on seuraavalla huoltokerralla halu toisenlaisiin kynsiin (es glitter tms) niin pitääkö tipit ottaa pois?
Heh, oppia ikä kaikki. - EK-K
suht isolla kirjoitti:
maahantuojalla :)
En valitettavasti osaa linkittää, sorry :DOvat väliaikaisesti valkoisina loppuneet Kauneuden Paratiisin varastolta, mutta siis kyllä niitä saa ostettua. Luonnonvärisinä kärkitippejä on.
Uskoisin että SKY:lta löytyy valkoisia kärkitippejä. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä, jotta tulee varmasti oikein (ovat oikein ystävällisiä siellä)
Kärkitippi liimataan aivan kynnen kärkeen, eikä siitä häivytetä tippirajaa lainkaan.
Huolto kuitenkin tehdään valkoisella kärkigeelillä päälle, ettei tarvitse joka huollon yhteysessä tippiä vaihtaa. - vielä ja täsmentää
EK-K kirjoitti:
Ovat väliaikaisesti valkoisina loppuneet Kauneuden Paratiisin varastolta, mutta siis kyllä niitä saa ostettua. Luonnonvärisinä kärkitippejä on.
Uskoisin että SKY:lta löytyy valkoisia kärkitippejä. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä, jotta tulee varmasti oikein (ovat oikein ystävällisiä siellä)
Kärkitippi liimataan aivan kynnen kärkeen, eikä siitä häivytetä tippirajaa lainkaan.
Huolto kuitenkin tehdään valkoisella kärkigeelillä päälle, ettei tarvitse joka huollon yhteysessä tippiä vaihtaa.Eli jos halua ranskiksen, ei laiteta perustippiä ollenkaan, vaan tämä valkoinen erikoinen?
Sitten siihen geelit normisti päälle?
Huollossa normisti viilataan geeli "alas"? Sitten siihen valkoista geeliä ja sen päälle normigeelit vai? - tuolla tavalla
vielä ja täsmentää kirjoitti:
Eli jos halua ranskiksen, ei laiteta perustippiä ollenkaan, vaan tämä valkoinen erikoinen?
Huollossa normisti viilataan geeli "alas"? Sitten siihen valkoista geeliä ja sen päälle normigeelit vai?Juuri noin, normi geeli päälle kuin tekisit naturalleja, voit myös käyttää normaali tippejä ja geelata kärjen valkoisella kuten tekisit seuraavassa huollossa, kärjentipin ei ole pakko olla heti valkoinen tippi vaan jos valkoista tai vaikka sinistä geeliä on niin kärki värjätään niillä ja päälle normigeeli.
- oikeesti jos ei tiedä
tuolla tavalla kirjoitti:
Juuri noin, normi geeli päälle kuin tekisit naturalleja, voit myös käyttää normaali tippejä ja geelata kärjen valkoisella kuten tekisit seuraavassa huollossa, kärjentipin ei ole pakko olla heti valkoinen tippi vaan jos valkoista tai vaikka sinistä geeliä on niin kärki värjätään niillä ja päälle normigeeli.
Kyllä joka kurssilla noi käydään läpi, mikä kouluttaa noin oppilaansa??
- käyty ainakaan
oikeesti jos ei tiedä kirjoitti:
Kyllä joka kurssilla noi käydään läpi, mikä kouluttaa noin oppilaansa??
sillä kurssilla minkä minä kävin. Ja ei käyty montaa muutakaan asiaa, uskokaa pois. Harmittaa kun rahat meni. Oman kynnen geelauksesta mulla ei ole vielä mitään havaintoa.
Ja juu ei, en tänne kouluttajan nimeä uskalla laittaa. - valitettavaa
käyty ainakaan kirjoitti:
sillä kurssilla minkä minä kävin. Ja ei käyty montaa muutakaan asiaa, uskokaa pois. Harmittaa kun rahat meni. Oman kynnen geelauksesta mulla ei ole vielä mitään havaintoa.
Ja juu ei, en tänne kouluttajan nimeä uskalla laittaa.että jotkut maahantuojat antavat kynsimuotoilijoiden kouluttaa ilman että heitä testataan mitenkään. Pelkkä valokuvien lähettäminen ei ole peruste kouluttajaksi pääsemiselle, mutta sitäkin on tapahtunut. Jokaisella kouluttaja-koulutuksen käyneellä tulisi esittää todistus käydystä koulutuksesta.
- EK-K
valitettavaa kirjoitti:
että jotkut maahantuojat antavat kynsimuotoilijoiden kouluttaa ilman että heitä testataan mitenkään. Pelkkä valokuvien lähettäminen ei ole peruste kouluttajaksi pääsemiselle, mutta sitäkin on tapahtunut. Jokaisella kouluttaja-koulutuksen käyneellä tulisi esittää todistus käydystä koulutuksesta.
Tarkoitatko "kouluttaja-koulutuksella" ammatillista korkeakoulututkintoa, vai jotakin muuta, tiettyä todistusta?
- EK-K
vielä ja täsmentää kirjoitti:
Eli jos halua ranskiksen, ei laiteta perustippiä ollenkaan, vaan tämä valkoinen erikoinen?
Huollossa normisti viilataan geeli "alas"? Sitten siihen valkoista geeliä ja sen päälle normigeelit vai?Kärkitippi liimataan kynnen kärkeen siten että se peittää kasvurajan. Erona perustippiin, siinä on lyhyempi kiinnistyspinta ja kaari muodostaa hymyn kynnelle. Tippirajaa ei häivytetä kuten perustipissä.
Perustipin kiinnitys sensijaan tulee puoleen kynteen ja sen raja häivytetään viilalla.
Kynnet tehdään normaalisti, tekniikka riippuen siitä minkä merkkisellä geelillä teet. Jokaiselle rakennekynsiaineelle on tuotteen kehittäjätiimin suunnittelema ominaistekniikka jota ensisijaisesti tulisi noudattaa.
Erilaisia perusohjeita löydät rakennekynsien tekemiseen googlettamalla netistä ja varmaankin jokin niistä on Sinulle avuksi. Myös youtubessa löytyy ihan kuvaohjeita kynsien tekemiseen. - sulle
EK-K kirjoitti:
Tarkoitatko "kouluttaja-koulutuksella" ammatillista korkeakoulututkintoa, vai jotakin muuta, tiettyä todistusta?
tunnetuimpien merkkien maahantuojat testaavat ja kouluttavat kynsiteknikoita kouluttajiksi, myös vaaditaan useamman vuoden kokemus kynsimuotoilijan töistä. Ihmettelen, että et tuota tiedä ? Millainen koulutus sinulla on kouluttajillesi? Onko sitä ollenkaan ? Esim. LCN ei ota kouluttajaksi ketä tahansa.
- EK-K
sulle kirjoitti:
tunnetuimpien merkkien maahantuojat testaavat ja kouluttavat kynsiteknikoita kouluttajiksi, myös vaaditaan useamman vuoden kokemus kynsimuotoilijan töistä. Ihmettelen, että et tuota tiedä ? Millainen koulutus sinulla on kouluttajillesi? Onko sitä ollenkaan ? Esim. LCN ei ota kouluttajaksi ketä tahansa.
En kelpuuta minäkään ketä tahansa kouluttajaksi. Tällähetkellä kouluttajaharjoittelijoita on kolme.
Kouluttajaohjelma kestää heillä noin puoli vuotta, jonka aikana kouluttajaharjoittelijat suorittavat lähipäivillä useampia näyttöjä eri tekniikoita käyttäen, sekä lopputyönään tekevät kirjallisen osuuden, johon on koottu koko koulutusjakson aikana opittu. Koulutuksessa perehdytään mm. kynsisairauksien ja -ongelmien erityispiirteet, sivellin-, instrumentti- ja koristelutekniikat, geeli- ja lakkaustekniikat, käsihieronta, manikyyrit, hygienia, puhdistus, desinfiointi, sterilointi, aineet ja tarvikkeet, sähköviilan asiakasturvallinenkäyttö, uv-laite, työvälineet, niiden huolto ja puhdistus, vaatteet, tilojen materiaalit, kuluttajaoikeudet, yrittäjän velvollisuudet, turvallisuusohjeet, ympäristöohjelma, alan keskeinen lainsäädäntö, viranomaisohjeet ja määräykset, alaa valvovat viranomaiset, tuotteita koskevat asiakirjat, opetusmetodit, markkinoinnin perusteet jne. Eli tässä näin pääpiirteittäin lonkalta ulkomuistista aihepiirejä jotka sisältyvät kouluttajaohjelmaan. Kouluttajaohjelma räätälöidään kouluttajaharjoittelijan peruskoulutuksen ja kokemuksen mukaan.
Lisäksi kouluttajan tulee tarkastuttaa studionsa terveystarkastajalla.
Kouluttajaohjelma itsessään on kouluttajaharjoittelijalle maksuton ja sisältää työssäoppimista.
Koulutusten aikana päivystän siten että jos tulee mitä tahansa kysyttävää, kouluttaja voi ottaa yhteyttä vaikka kesken koulutuksen. Jos minä en jotain tietäisi, kysyn asiaa suoraan tehtaan tekniikka- ja tuoteasiantuntijoilta.
Koulutuksen läpäisy ei vielä takaa kouluttajasopimusta, koska myös henkilökohtaiset ominaisuudet, hyvä käytös, yleissivistys ja asiakaspalvelutaidot vaikuttavat valintaan. Nämä tulevat esiin koulutusjakson aikana.
Ihmettelen hieman kysymyksiäsi...? - oletkin
EK-K kirjoitti:
En kelpuuta minäkään ketä tahansa kouluttajaksi. Tällähetkellä kouluttajaharjoittelijoita on kolme.
Kouluttajaohjelma kestää heillä noin puoli vuotta, jonka aikana kouluttajaharjoittelijat suorittavat lähipäivillä useampia näyttöjä eri tekniikoita käyttäen, sekä lopputyönään tekevät kirjallisen osuuden, johon on koottu koko koulutusjakson aikana opittu. Koulutuksessa perehdytään mm. kynsisairauksien ja -ongelmien erityispiirteet, sivellin-, instrumentti- ja koristelutekniikat, geeli- ja lakkaustekniikat, käsihieronta, manikyyrit, hygienia, puhdistus, desinfiointi, sterilointi, aineet ja tarvikkeet, sähköviilan asiakasturvallinenkäyttö, uv-laite, työvälineet, niiden huolto ja puhdistus, vaatteet, tilojen materiaalit, kuluttajaoikeudet, yrittäjän velvollisuudet, turvallisuusohjeet, ympäristöohjelma, alan keskeinen lainsäädäntö, viranomaisohjeet ja määräykset, alaa valvovat viranomaiset, tuotteita koskevat asiakirjat, opetusmetodit, markkinoinnin perusteet jne. Eli tässä näin pääpiirteittäin lonkalta ulkomuistista aihepiirejä jotka sisältyvät kouluttajaohjelmaan. Kouluttajaohjelma räätälöidään kouluttajaharjoittelijan peruskoulutuksen ja kokemuksen mukaan.
Lisäksi kouluttajan tulee tarkastuttaa studionsa terveystarkastajalla.
Kouluttajaohjelma itsessään on kouluttajaharjoittelijalle maksuton ja sisältää työssäoppimista.
Koulutusten aikana päivystän siten että jos tulee mitä tahansa kysyttävää, kouluttaja voi ottaa yhteyttä vaikka kesken koulutuksen. Jos minä en jotain tietäisi, kysyn asiaa suoraan tehtaan tekniikka- ja tuoteasiantuntijoilta.
Koulutuksen läpäisy ei vielä takaa kouluttajasopimusta, koska myös henkilökohtaiset ominaisuudet, hyvä käytös, yleissivistys ja asiakaspalvelutaidot vaikuttavat valintaan. Nämä tulevat esiin koulutusjakson aikana.
Ihmettelen hieman kysymyksiäsi...?todella perusteellinen ja ihana kuulla ja tietää, kiitos tästä. Olen kuullut aikaisemmin, että sinulla on kouluttajana ihminen jota et ole edes koskaan tavannut. Ja pyydän anteeksi jos kysymykseni loukkasi sinua jotenkin, sitä en tarkoittanut. Valitettavan moni kokee että ei ole saanut tarpeeksi kattavaa koulutusta ja mielestäni se on erittäin harmillista, koska usein on sitten niin, että täytyy mennä kouluttautumaan toiselle, että saa rahoilleen vastinetta. Koulutukset ovat kalliita ja nykypäivänä kun rahaa ei useammallakaan ole ilmaan heitettäväksi. Enkä nyt puhunut sinusta tai sinun kouluttajistasi :)
- linkitän
EK-K kirjoitti:
Kärkitippi liimataan kynnen kärkeen siten että se peittää kasvurajan. Erona perustippiin, siinä on lyhyempi kiinnistyspinta ja kaari muodostaa hymyn kynnelle. Tippirajaa ei häivytetä kuten perustipissä.
Perustipin kiinnitys sensijaan tulee puoleen kynteen ja sen raja häivytetään viilalla.
Kynnet tehdään normaalisti, tekniikka riippuen siitä minkä merkkisellä geelillä teet. Jokaiselle rakennekynsiaineelle on tuotteen kehittäjätiimin suunnittelema ominaistekniikka jota ensisijaisesti tulisi noudattaa.
Erilaisia perusohjeita löydät rakennekynsien tekemiseen googlettamalla netistä ja varmaankin jokin niistä on Sinulle avuksi. Myös youtubessa löytyy ihan kuvaohjeita kynsien tekemiseen.youtubesta
koristelu ohjeita?
Sanalla kynnet en löytänyt. - nail art
linkitän kirjoitti:
youtubesta
koristelu ohjeita?
Sanalla kynnet en löytänyt.sillä pitäisi löytyä jotain.
- asialinja
Ja juu ei, en tänne kouluttajan nimeä uskalla laittaa.Voi teitä lapsia taas!
Ota nyt ihmeessä yhteyttä siihen kouluttajaan tai tukkuun niin eiköhän asia tule kuntoon.
Tällainen uusavuttomuus on ärsyttävää.
Tai vaadi rahat takaisin, pitää myös muistaa että halvalla ei saa laatua! - tekokynsi
Hankalasti selitetty :Dtekokynsiä saa Seppälästä tai jostain marketista, ammattilaisten käyttämiä ranskalaisia tippejä saa ostaa tarviketukuista
- EK-K
oletkin kirjoitti:
todella perusteellinen ja ihana kuulla ja tietää, kiitos tästä. Olen kuullut aikaisemmin, että sinulla on kouluttajana ihminen jota et ole edes koskaan tavannut. Ja pyydän anteeksi jos kysymykseni loukkasi sinua jotenkin, sitä en tarkoittanut. Valitettavan moni kokee että ei ole saanut tarpeeksi kattavaa koulutusta ja mielestäni se on erittäin harmillista, koska usein on sitten niin, että täytyy mennä kouluttautumaan toiselle, että saa rahoilleen vastinetta. Koulutukset ovat kalliita ja nykypäivänä kun rahaa ei useammallakaan ole ilmaan heitettäväksi. Enkä nyt puhunut sinusta tai sinun kouluttajistasi :)
Mutta miksi ihmeessä tekisin kouluttajasopimuksen kouluttajan kanssa joka ei olisi pätevä? Mitä paremmin kynsimuotoilijoilla joita he kouluttavat, menee, sen paremmin oma yritykseni pyörii, joten kattavan koulutuksen saaminen kynsimuotoilijoille on äärimäisen tärkeää, jotta kynsimuotoilijat oikeasti menestyvät pitkään alalla.
Kouluttajat toimivat itsenäisinä yrittäjinä ja hinnoittelevat palvelunsa itse, minä en hinnoitteluun millään tavalla puutu. He eivät maksa minulle provisioita mistään.
Sen sijaan tärkeänä edellytyksenä autorisoinnille on jatkuva itsensä kehittäminen ja koulutukset tulee järjestää parhaimman ammattitaidon mukaan. Up date koulutuksetkin ovat kouluttajille maksuttomia. Itse käyn ulkomailla saamassa oppia noin pari kertaa vuodessa. Seuraavaksi olisi tarkoitus vierailla muutamalla tehtaalla jälleen jne.
Kyseessä kouluttajien kanssa on siis yrittäjien välinen sopimus ja sopimus on irtisanottavissa puolin ja toisin ilman irtisanomisaikaa.
Varmasti jokaisen koulutuksen jälkeen tulee kysyttävää ja tilanteita eteen, jota ei koulutuksessa ole käsitelty ja sitä varten on tuote- ja tekniikkatuki, että voi ottaa yhteyttä ja kysyä.
Varmasti vielä kymmenen vuoden kuluttuakin saattaa tulla eteen kynnet, jollaisia ei ennen ole nähnyt, mutta ongelmienratkaisutaidot ja kokemus auttavat yleensä soveltamaan oppimiaan asioita uusiin ja yllättäviinkin tilanteisiin. - joka lähtöön...
valitettavaa kirjoitti:
että jotkut maahantuojat antavat kynsimuotoilijoiden kouluttaa ilman että heitä testataan mitenkään. Pelkkä valokuvien lähettäminen ei ole peruste kouluttajaksi pääsemiselle, mutta sitäkin on tapahtunut. Jokaisella kouluttaja-koulutuksen käyneellä tulisi esittää todistus käydystä koulutuksesta.
Minä tyhmänä kävin maahantuojan koulutuksen.. Kouluttaja ei osaa tehdä itse kynsiä ja pisti oppilaansa harjottelemaan yksin asiakkailla. Asiakkaat eivät monesti edes tienneet tulevansa oppilastyöhön.. Nyt olen menossa toiseen koulutukseen. Olisko vinkkejä miten olisi mahdollista periä rahoja takas?
- EK-K
joka lähtöön... kirjoitti:
Minä tyhmänä kävin maahantuojan koulutuksen.. Kouluttaja ei osaa tehdä itse kynsiä ja pisti oppilaansa harjottelemaan yksin asiakkailla. Asiakkaat eivät monesti edes tienneet tulevansa oppilastyöhön.. Nyt olen menossa toiseen koulutukseen. Olisko vinkkejä miten olisi mahdollista periä rahoja takas?
Ensin kannattaa reklamoida suoraan maahantuojalle ja pyytää vastaus reklamaatioon. Suosittelen asiallista yhteydenottoa kirjallisesti ilman tunteenpurkauksia, sillä reklamaatio on virallinen ja tärkein asiakirja, jonka pohjalta korvausvaateita mahdollisesti myöhemmin käydään.
Kyllä asiakkaiden tulee ennalta tietää tulevansa oppilastyöhön.
Kuluttajaviraston tehtävänä on kuluttajan aseman turvaaminen ja vahvistaminen yhteiskunnassa. - hankalaa..
EK-K kirjoitti:
Ensin kannattaa reklamoida suoraan maahantuojalle ja pyytää vastaus reklamaatioon. Suosittelen asiallista yhteydenottoa kirjallisesti ilman tunteenpurkauksia, sillä reklamaatio on virallinen ja tärkein asiakirja, jonka pohjalta korvausvaateita mahdollisesti myöhemmin käydään.
Kyllä asiakkaiden tulee ennalta tietää tulevansa oppilastyöhön.
Kuluttajaviraston tehtävänä on kuluttajan aseman turvaaminen ja vahvistaminen yhteiskunnassa.Kiitos neuvosta=) Täytyy kuitenkin yrittää. Kouluttaja ja maahantuoja on sama henkilö..
- EK-K
hankalaa.. kirjoitti:
Kiitos neuvosta=) Täytyy kuitenkin yrittää. Kouluttaja ja maahantuoja on sama henkilö..
Näin ymmärsinkin, reklamaatio tehdään nimenomaan sille yritykselle jota se koskee ja kirjallinen vastaus joka reklamaatioon tulee voidaan riitauttaa. Eli Sinun tapauksessasi reklamaatio tehdään juurikin maahantuojalle, joka on toiminut kouluttajana, silloin se menee oikein.
- ihmettä???
hankalaa.. kirjoitti:
Kiitos neuvosta=) Täytyy kuitenkin yrittää. Kouluttaja ja maahantuoja on sama henkilö..
Pitäisikö mun tietää jotain kun olen menossa juuri tällaiselle maahantuojan järjestämälle kurssille? Mistä tiedän et ei oo just tää sama mikä oli sulla? Vielä ehtii vaihtaa. Auttakaa nyt vähän ettei mene rahat hukkaan..
- maksoin turhaa
joka lähtöön... kirjoitti:
onkohan sama kouluttaja kun mul oli, mekin harjoiteltiin yksin toisessa huoneessa kun muut ja se vain kävi välillä katsomassa meit et onko ongelmia. Ei siin mitää opi jakun kaikki asiat tuli niin nopeest etei ees muistiin panoja ehtinyt tehdä kun piti koko ajan seurata vaan sitä opettajaa kun se näytti ja me tehtiin perässä. mul meni kyl puolet ohi kun oli niin paljon asiaa mut mä kyl pyysin ite mun mallin ja se tiesi et tulee mul kun mä harjoittelen.eikä tääkää kyl osannu niit kynsii ite tehä...
- kynsiteknikko
maksoin turhaa kirjoitti:
onkohan sama kouluttaja kun mul oli, mekin harjoiteltiin yksin toisessa huoneessa kun muut ja se vain kävi välillä katsomassa meit et onko ongelmia. Ei siin mitää opi jakun kaikki asiat tuli niin nopeest etei ees muistiin panoja ehtinyt tehdä kun piti koko ajan seurata vaan sitä opettajaa kun se näytti ja me tehtiin perässä. mul meni kyl puolet ohi kun oli niin paljon asiaa mut mä kyl pyysin ite mun mallin ja se tiesi et tulee mul kun mä harjoittelen.eikä tääkää kyl osannu niit kynsii ite tehä...
Mäkin kävin studio onen koulutuksen ja olen siellä nyt töissä. Ne ei muuten kouluta muuta kuin omaa porukkaa joten niiden koulutukset on pääsääntöisesti suunnattu niille, jotka ovat menossa niiden ketjuun töihin. Jos tekee kynsiä työseen, jossain vaiheessa ikävä kyllä pitää osata ihan itse. Tai vähintään alkaa tekemään harjoittelutöitä.
Jos olet ollut koulutuksessa etkä vieläkään tunnista ranskalaista tippiä (sekö se alkuperäinen ongelma oli?) ei se varmaan kouluttajan vika enää voi olla? Mulla oli hyvä koulutus ja nyt hyvä liksa sekä ihana työpaikka!
Onneksi et ole mun työpaikalla ruikuttamassa! - En siellä
Ja juu ei, en tänne kouluttajan nimeä uskalla laittaa.Onneks en siihen kelkkaan mennyt jos ei ees tollasta perus asiaa opetettu...
- kurssilainen
En siellä kirjoitti:
Onneks en siihen kelkkaan mennyt jos ei ees tollasta perus asiaa opetettu...
mäkin kuljen kelkalla
- perää?
kynsiteknikko kirjoitti:
Mäkin kävin studio onen koulutuksen ja olen siellä nyt töissä. Ne ei muuten kouluta muuta kuin omaa porukkaa joten niiden koulutukset on pääsääntöisesti suunnattu niille, jotka ovat menossa niiden ketjuun töihin. Jos tekee kynsiä työseen, jossain vaiheessa ikävä kyllä pitää osata ihan itse. Tai vähintään alkaa tekemään harjoittelutöitä.
Jos olet ollut koulutuksessa etkä vieläkään tunnista ranskalaista tippiä (sekö se alkuperäinen ongelma oli?) ei se varmaan kouluttajan vika enää voi olla? Mulla oli hyvä koulutus ja nyt hyvä liksa sekä ihana työpaikka!
Onneksi et ole mun työpaikalla ruikuttamassa!Éi ko yritykset edes kuulu työnantajarekisteriin. Miten sulla vois muka olla työpaikka siellä? Ettet kuitenkin olisi provikkaa maksava yrittäjä y-tunnuksella tai sitten ketjun osakas.
- kymysys..
perää? kirjoitti:
Éi ko yritykset edes kuulu työnantajarekisteriin. Miten sulla vois muka olla työpaikka siellä? Ettet kuitenkin olisi provikkaa maksava yrittäjä y-tunnuksella tai sitten ketjun osakas.
Mitä tarkoittaa "ko. yritykset"???
- mistä tietoa
perää? kirjoitti:
Éi ko yritykset edes kuulu työnantajarekisteriin. Miten sulla vois muka olla työpaikka siellä? Ettet kuitenkin olisi provikkaa maksava yrittäjä y-tunnuksella tai sitten ketjun osakas.
Hei, miten minä pääsisin ketjuun osakkaaksi? Osaako joku neuvoa? Miten se toimii jos on tällaisena osakkaana? Sit mä en oo kyl kuullu et yrittäjät maksais provikkaa, onkohan se edes laillista? Olin itse lehtimyynnissä, mutta työntekijänä en yrittäjänä, ja sain silloin provikkaa. Onko se sama jos on y-tunnuksella jos on yrittäjänä? Kuka sen yrityksen sitten omistaa jos on y-tunnuksella, maksaa vuokrat ja mainokset, sähkön ja mun? Onko se sama jos on osakkaana kun jos on y-tunnuksella, miten se eroaa? Sori tuli noita kysymyksiä nyt aika paljon mut osaisko joku neuvoo?
- EK-K
mistä tietoa kirjoitti:
Hei, miten minä pääsisin ketjuun osakkaaksi? Osaako joku neuvoa? Miten se toimii jos on tällaisena osakkaana? Sit mä en oo kyl kuullu et yrittäjät maksais provikkaa, onkohan se edes laillista? Olin itse lehtimyynnissä, mutta työntekijänä en yrittäjänä, ja sain silloin provikkaa. Onko se sama jos on y-tunnuksella jos on yrittäjänä? Kuka sen yrityksen sitten omistaa jos on y-tunnuksella, maksaa vuokrat ja mainokset, sähkön ja mun? Onko se sama jos on osakkaana kun jos on y-tunnuksella, miten se eroaa? Sori tuli noita kysymyksiä nyt aika paljon mut osaisko joku neuvoo?
Osakkaalla tarkoitetaan sitä että omistaa osuuden jostakin tai on osallisena johonkin.
**
Bruttosumma - provisio = nettosumma
Yleensä provisio on prosentuaalinen. Joissakin tilanteissa se voi olla myös kiinteä tai näiden yhdistelmä.
**
Yrittäjien välisellä sopimuksella on laillista sopia provisiosta. Yrittäjät voivat tehdä keskenään sekä huonoja että hyviä sopimuksia. Sopimusrikkomus on määritelty laissa. Sopimusasioissa kannattaa konsultoida aina itse hankittua juristia.
**
Työntekijöitä voidaan ottaa provisiopalkalla, mutta yhtä lailla provisiota voidaan käyttää yritysten välillä. Työntekijöiden palkkaamisesta ja irtisanomisista säädetään tarkasti laissa ja työehtosopimuksissa. Epäselvissä tapauksissa työntekijä voi kääntyä työsuojelupiirin puoleen maksutta.
**
Y-tunnus eli yritys- ja yhteisötunnus on yrityksen tai yhteisön yksilöimiseen käytetty, viranomaisten myöntämä tunnus.
Yhtiömuodoista ja niiden eroavaisuuksista saat tietoa http://www.vero.fi , http://www.ytj.fi ja http://www.finlex.fi ->ajantasainen lainsäädäntö.
Y-tunnuksesta löydät parhaiten tietoa lukemalla yritys- ja yhteisötietojärjestelmän sivuilta http://www.ytj.fi
Yritys vastaa yrityksen omista kuluista. Jos yrittäjien välille tehtyyn sopimukseen kuuluu käyttöoikeuden luovutuksia tai markkinoinnin keskittämistä tms tai et ymmärrä sopimuksen sisältöä, kannattaa palkata juristi selvittämään sopimuksen sisältö ennen sopimuksen allekirjoittamista. Sopimus sitoo aina sen allekirjoittajaa ja yritystä joiden välille sopimus on tehty. - Tyhmä oppilas
Ja juu ei, en tänne kouluttajan nimeä uskalla laittaa.Hah hah kyllä naurattaa... Jos oppilas on tyhmä eikä opi, kenen vika? Kaikki ei esim saa peruskoulun päättötodistusta mut ei se ole opettajien syy.
- EK-K
Tyhmä oppilas kirjoitti:
Hah hah kyllä naurattaa... Jos oppilas on tyhmä eikä opi, kenen vika? Kaikki ei esim saa peruskoulun päättötodistusta mut ei se ole opettajien syy.
Oppimis- ja opetusmetodeita on erilaisia ja hyvä kouluttaja pyrkiikin hahmottamaan oppimisvaikeudet ja tarjoaa useita erilaisia menetelmiä ja tekniikoita oppimisen tueksi.
- Kouluttaja koulutus
valitettavaa kirjoitti:
Onko vaikea ymmärtää että kaikilla Suomessa toimivilla merkeillä voi olla ihan omanlainen koulutusjärjestelmä.
Aineet ovat erilaisia.
Olen käynyt muutamia ja jokaisessa on ollut hyviä ja huonoja puolia mutta yhtään sellaista koulutusta tai kouluttajaa ei ole tullut vastaan miltä ei jotain olisi oppinut. - Takuukoulutusta
EK-K kirjoitti:
Oppimis- ja opetusmetodeita on erilaisia ja hyvä kouluttaja pyrkiikin hahmottamaan oppimisvaikeudet ja tarjoaa useita erilaisia menetelmiä ja tekniikoita oppimisen tueksi.
Onko näin että esim kp:n kurssilla kaikki varmasti oppivat?
Kuinka voit tietää jos joku ei olekaan oppinut ja tekee vaikka mulle kynnet ja mä en ole tyytyväinen?
Tai hän kysyy keskustelupalstalla vuoden päästä että miten se luonnon kynnen vahvistus tehdään kun ei ole ikinä kurssilla kuullutkaan sellaisesta.
Mä kuule luulen että kun massaa tulee enemmän niin aina sinne joku palikka mahtuu mukaan joka ei opi. Oli metodi mikä tahansa.
Itse olen opettanut kauneudenhoitoalalla vuosikaudet. - EK-K
Takuukoulutusta kirjoitti:
Onko näin että esim kp:n kurssilla kaikki varmasti oppivat?
Kuinka voit tietää jos joku ei olekaan oppinut ja tekee vaikka mulle kynnet ja mä en ole tyytyväinen?
Tai hän kysyy keskustelupalstalla vuoden päästä että miten se luonnon kynnen vahvistus tehdään kun ei ole ikinä kurssilla kuullutkaan sellaisesta.
Mä kuule luulen että kun massaa tulee enemmän niin aina sinne joku palikka mahtuu mukaan joka ei opi. Oli metodi mikä tahansa.
Itse olen opettanut kauneudenhoitoalalla vuosikaudet.Jos kutsut oppilaita palikaksi, vaikka anonyymistikin, sopisit ehkä paremmin johonkin toiselle alalle kuin kouluttajaksi. Mutta ehkä Sinäkin opit vielä jonain päivänä:D
- Edelleen anonyymisti
EK-K kirjoitti:
Jos kutsut oppilaita palikaksi, vaikka anonyymistikin, sopisit ehkä paremmin johonkin toiselle alalle kuin kouluttajaksi. Mutta ehkä Sinäkin opit vielä jonain päivänä:D
En kutsu nimellä palikka. Asian sisältö ei silti ole muuttunut, kaikki eivät vaan opi. Taisi osua johonkin kun noin kivahdit!
Mutta et silti kertonut mahtaako kp:n koulutus olla tällainen takuukoulutus? - apu löytyy Oulusta
Hankalasti selitetty :DMahdatko tarkoittaa valmiiksi ruiskumaalattuja tippejä? Ei siis mitään "kärkitippejä" vaan ihan tavallisia tippejä.
Studio Onessa Oulussa näiden nimi on Xtreme-kynnet tai Xtreme-tipit. En tiedä saako muualta.
Ne on sellaisia valmiiksi koristeltuja ranskalaisia.
Mulla on sellaiset! Hienot!
Jos asut Oulussa käy katsomassa studiolla ;) - EK-K
Edelleen anonyymisti kirjoitti:
En kutsu nimellä palikka. Asian sisältö ei silti ole muuttunut, kaikki eivät vaan opi. Taisi osua johonkin kun noin kivahdit!
Mutta et silti kertonut mahtaako kp:n koulutus olla tällainen takuukoulutus?Lähtökohtana opetukselle on se että tekniikan oppii jokainen. Tekniikoita on useita ja yksi yhdelle toinen tapa parempi toiselle.
Jos lähtökohta on se, että joukossa on aina yksi joka ei opi, on kouluttajan asenteessa vikaa ja silloin kouluttajan oma asenne estää oppilasta oppimasta.
Koulutuksen jälkeen on tekniikka- ja tuotetuki ja jos lähipäiviä tarvitsee lisää, on lisäpäivät ja uusintanäytöt hinnoiteltu erikseen, joko up datena 4h tai päivähinnalla.
Kuitenkin peruskoulutuksen käyneen tekniikkaa ja teoriaa saadaan hiottua etänäkin, jolloin tuki on täysin maksutonta oppilaalle. Eli mikään ei velvoita oppilasta maksamaan lisää.
Kauneuden Paratiisi on pääasiassa maahantuontiyritys ja yritykselle tärkein asia on että oppilas oikeasti oppii.
Toki oppilas itse tekee työn ja harjoittelee itse, sitä ei kukaan voi tehdä puolesta, itsenäisesti koulutuksessa saamillaan eväillä.
Rakennekynsien tekeminen on helppoa ja teorian oppii kyllä ja jos ei vaikkapa sitten vuoden päästä jotakin muistaisi, aina voi ottaa yhteyttä ja kysyä. Vastaan lyhyesti, suoraan ja napakasti jokaiseen esitettyyn kysymykseen koulutuksessa, kuin koulutuksen jälkeen. Kysymyksien esittäjä on mielestäni fiksu, koska kysyy jollei tiedä.
Oppimisvaikeuksia on useilla ihmisillä, eikä se ole haukkumisen asia, vaan hyvä kouluttaja kyllä osaa huomioida nämä vaikeudet.
Kyllä jokainen oppii, toiset hieman nopeammin kuin toiset.
Ilkeät ihmiset ovatkin asia erikseen...ilkeys ei tarvitse älykkyyttä, jokainen osaa potkia sylkeä, käyttäytyä huonosti ja sanoa pilkallisesti tai pahasti. Enemmän älykkyyttä ja yleissivistystä tarvitaan siihen ettei käyttäydy huonosti ketään kohtaan.
Huomasithan itsekin että Sinäkin opit:D Miksi ei sitten muut? - entinen oppilas
EK-K kirjoitti:
Lähtökohtana opetukselle on se että tekniikan oppii jokainen. Tekniikoita on useita ja yksi yhdelle toinen tapa parempi toiselle.
Jos lähtökohta on se, että joukossa on aina yksi joka ei opi, on kouluttajan asenteessa vikaa ja silloin kouluttajan oma asenne estää oppilasta oppimasta.
Koulutuksen jälkeen on tekniikka- ja tuotetuki ja jos lähipäiviä tarvitsee lisää, on lisäpäivät ja uusintanäytöt hinnoiteltu erikseen, joko up datena 4h tai päivähinnalla.
Kuitenkin peruskoulutuksen käyneen tekniikkaa ja teoriaa saadaan hiottua etänäkin, jolloin tuki on täysin maksutonta oppilaalle. Eli mikään ei velvoita oppilasta maksamaan lisää.
Kauneuden Paratiisi on pääasiassa maahantuontiyritys ja yritykselle tärkein asia on että oppilas oikeasti oppii.
Toki oppilas itse tekee työn ja harjoittelee itse, sitä ei kukaan voi tehdä puolesta, itsenäisesti koulutuksessa saamillaan eväillä.
Rakennekynsien tekeminen on helppoa ja teorian oppii kyllä ja jos ei vaikkapa sitten vuoden päästä jotakin muistaisi, aina voi ottaa yhteyttä ja kysyä. Vastaan lyhyesti, suoraan ja napakasti jokaiseen esitettyyn kysymykseen koulutuksessa, kuin koulutuksen jälkeen. Kysymyksien esittäjä on mielestäni fiksu, koska kysyy jollei tiedä.
Oppimisvaikeuksia on useilla ihmisillä, eikä se ole haukkumisen asia, vaan hyvä kouluttaja kyllä osaa huomioida nämä vaikeudet.
Ilkeät ihmiset ovatkin asia erikseen...ilkeys ei tarvitse älykkyyttä, jokainen osaa potkia sylkeä, käyttäytyä huonosti ja sanoa pilkallisesti tai pahasti. Enemmän älykkyyttä ja yleissivistystä tarvitaan siihen ettei käyttäydy huonosti ketään kohtaan.
Huomasithan itsekin että Sinäkin opit:D Miksi ei sitten muut?Kävin KP:n kurssin taanoin. Yli puolet oli ihan yhtä pihalla kun minäkin. En ainakaan niillä tiedoilla tai taidoilla, mitä parissa päivässä heltisi, uskaltaisi laittaa omaa studiota pystyyn.
Ei siellä ollut mitään takuuta.
Mutta oli siis kouluttajan vika ettei kolahtanut? - ammattioppilaitoksessa
EK-K kirjoitti:
Lähtökohtana opetukselle on se että tekniikan oppii jokainen. Tekniikoita on useita ja yksi yhdelle toinen tapa parempi toiselle.
Huomasithan itsekin että Sinäkin opit:D Miksi ei sitten muut?Niin siis en opeta kynsiaineita vaan tulevia parturi-kampaajia sekä kosmetologeja.
Valitettavasti kokemus on osoittanut sen, että vaikka kuinka käydään koulua ei se vielä takaa sitä että oppilas on saavuttanut tarvittavan ammattitaidon.
Meillä on ollut joka kevät myös näitä kiertäviä kynsikouluttajia pitämässä kahden päivän rakennekynsikoulutuksia ja yleisin kommentti on ollut että liian nopeasti ja liian paljon asiaa, ei jää päähän. - oppilas-89
ammattioppilaitoksessa kirjoitti:
Niin siis en opeta kynsiaineita vaan tulevia parturi-kampaajia sekä kosmetologeja.
Valitettavasti kokemus on osoittanut sen, että vaikka kuinka käydään koulua ei se vielä takaa sitä että oppilas on saavuttanut tarvittavan ammattitaidon.
Meillä on ollut joka kevät myös näitä kiertäviä kynsikouluttajia pitämässä kahden päivän rakennekynsikoulutuksia ja yleisin kommentti on ollut että liian nopeasti ja liian paljon asiaa, ei jää päähän.Kannattaa ottaa EKK opettajaksi, niin silloin kyllä oppivat. Kun hänen mielestä kerran on kouluttajan asenteessa vika, jos ei opi...
- EK-K
oppilas-89 kirjoitti:
Kannattaa ottaa EKK opettajaksi, niin silloin kyllä oppivat. Kun hänen mielestä kerran on kouluttajan asenteessa vika, jos ei opi...
Jos kouluttajan asenne jo lähtökohdiltaan on se että oppilas ei opi, niin silloin opettajan oma asenne jo estää oppilasta oppimasta.
Minun lähtökohtani on se, että kaikki oppii kun riittävästi harjoittelee. Jotkut tarvitsevat enemmän harjoitusta ja kannustusta kuin toiset. Osalla on myös erilaisia oppimisvaikeuksia, jotka täytyy vain opetuksessa ottaa huomioon.
Kaikista helpointa on opettaa heitä, jotka jo osaavat, mutta mielenkiintoisinta ja haastavinta on opettaa heitä, joiden oppimisen eteen itsekin joutuu oikeasti tekemään töitä.
- ammattimaista
tehdä valkoisilla tipeillä! Taitoa pitäisi olla sen verran ettei tarvitse edes kuuluttaa kyseistä mallia.
- sota käynnissä.. :)
Sen verran voin näin aloittajan ominaisuudessa sanoa, et en käynyt KP:n järjestämää koulutusta.
E K-K on kyllä vastannut niin ystävällisesti ja muutenkin , että herää kysymys, miksi en käynyt heidän tarjoamaa koulutusta.:-)
No,eniwei. Valkoisia tippejä aion hankkia, ja ainakin kokeilla niitä. - No johan on
LOL
- Voi voi
No johan on kirjoitti:
LOL
Oikeesti voisit jo lopettaa ja mennä vaikka töihin jos et muuten saa aikaasi kulumaan kun täällä haukkumalla. Kai sen verran ymmärrät että totta täytyy puhua.
- taas työtön
Voi voi kirjoitti:
Oikeesti voisit jo lopettaa ja mennä vaikka töihin jos et muuten saa aikaasi kulumaan kun täällä haukkumalla. Kai sen verran ymmärrät että totta täytyy puhua.
ei mua kukaan huoli töihin kun en tunnista ranskalaista tippiä. Nyyh. Kävin 6 päivän kolutuksen ja oli niin huono koulutus kun en osaa edes geeliä levittää. Ja kaiken lisäksi koluttaja lähti kuselle jä jätti mut yksin tekeen kynsiä. Enhän mä tunnista asiakasta kun oli niin huono koulutus ettei kukaan neuvonut. Miten ihmeessä mä voin saada rahat takaisin? Nyyh.
- alottelija:D
taas työtön kirjoitti:
ei mua kukaan huoli töihin kun en tunnista ranskalaista tippiä. Nyyh. Kävin 6 päivän kolutuksen ja oli niin huono koulutus kun en osaa edes geeliä levittää. Ja kaiken lisäksi koluttaja lähti kuselle jä jätti mut yksin tekeen kynsiä. Enhän mä tunnista asiakasta kun oli niin huono koulutus ettei kukaan neuvonut. Miten ihmeessä mä voin saada rahat takaisin? Nyyh.
HEI! Jos haluan geelikynsille lakkauksen laitanko sen vasta top geelin päälle?
entäs vastaako kertageeli alusgeeliä rakennegeeliä ja topgeeliä?Monta kerrosta sitä tulisi laittaa??
minulla on irtoglitteriä ja haluaisin tehdä niistä kynnen kärjet joten sekotanko sen geeliin vai ripottelen päälle??(ripotellessa tulee epätasainen?)
Kun teen rankalaista viilaanko kerrosta tasasemmaksi?
Kannattaako primeriä käyttää ennen tipin kiinnittämistä? Entä riittääkö rakennegeeliä vain yksi kerros?
Kiitos paljon jos joku jaksaa vastata:D:D:D
- just joo
Siis et ole nähnyt kennelläkään... Kuka päästi sinut rakennekynsibisnekseen mukaan?!
- ainavaansamaa
Siis mitä toi ed viesti tatrkoittaa, kuka ei ole nähnyt ja mitä kenelläkään?? :)
Hauska lukea EK-K:n juttuja, kuten että rakennekynsien teko on helppoa jne. No toki, onhan se, hehe.
Sekin mielenkiintoinen opastus, että tavallinen tai nk. full well tippi, joka ylettyy puoleen väliin kynttä, että siitä vain raja häivytettäisiin, joopa joo....
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81288- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031047Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62797- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613