Carrot

pvän:n vai kk:n?

Ei kannata mennä kyseiseen paikkaan töihin,lupaavat tälläistä sekä tuollaista,toteutus heikkoa ja palkka tulee miten sattuu sekä muutenkin tylyä kohtelua!Olet pelkkä pelinappula niille ja muut vuokrafirmat samanlaisia hyväksikäyttäjiä myös!Miksei yritykset enää suoraan ilmoittele työkkärissä,jos tarvitsevat työntekijää?Pelkkiä vuokrafirmojen ilmoituksia,että asiakasyrityksemme etsii sen ja sen alan osaajaa,eikä voida edes mainita kyseisen asikasyrityksen nimeä sekä selvästi toimenkuvaa yksityiskohtaisesti johon työntekijää etsitään!Vuokrafirmat pitäisi lailla kieltää!!!!!

151

24892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkää kusetusta

      On se kumma kun ne lupailee mitä sattuu ja soittaa millon sattuu ja sitten on joku parin päivän keikka josta saa rahaa silleen että se vähennetään työkkärikorvuksista.

      Ainut joka nettoaa voittoa tollasista paska keikoista on se vuokrafirma.

      Ihan perseestä muutenkin kun haastattelijat vittuilee ja mollaa haastattelijaa kyselee ihan idiootti kysymyksi, kuten miten purat stressia ja mitä harrastat ja muuta paskaa.

      vuokraus on perseestä pitemmän päälle, sopii vain opiskelijan rentuille lisätulona.

      • porkkkana

        eihän lain mukaan haastattelussa edes saa kysyä harrastuksista, eihän ne vaikuta työssä pärjäämiseen!


      • hylkyhenkilo
        porkkkana kirjoitti:

        eihän lain mukaan haastattelussa edes saa kysyä harrastuksista, eihän ne vaikuta työssä pärjäämiseen!

        Ikkunafirma kyseli terveellisistä elämäntavoista. Hakemalla haki jotain johon olla tyytymätön. "Etkö urheile? Aijjaa..."
        Missä 'laki' haastatteluista? Meinaan HR-haastattelijat aika rasistisia nykyään.
        Pitäisi nauhoittaa. Siihen pitänee olla suostumus. Toisaalta mikä estää hr-firmaa? Asuntomyyjille tuli lkv-järjestely, mutta hr:ssä ei standardeja.


      • einäin

        Tottakai vähennetään työkkärikorvauksesta, sehän täytyy olla itsestään selvää..


    • ja nauraa sulle

      sä olet niiden orja ja ne pitää sua tyhmänä idioottina, kun menet niitten duuniin. se on sellanen typerä systeemi ja osa porukkaa tekee mitä vaan, että saa olla vuokraorjia.

      noitten vuokratyyppien haastattelut ja jutut on välillä sellasta sontaa, että olisi mielenterveys testien aika näille vuokrafirmoille.

    • voihan zeesus

      Mikä virma aantaa nimekseen itselle: porkkana ja vielä amerikan kielellä? suomalinen virma kaiken lisäksi. juups kävin haastattelussa kun soittivat , tyyppi ei vaan ollut ite paikalla, eka kerta tälleen. aika hiljasta oli niillä toimistossa aamusella,selvä kusetus virma.

      • ihanhyväfirma

        Kuka antaa firmalle nimeksi apple? ihan sama haista p3rs3


      • Kosti

        Niin, ylläoleva jeesus ei osaa edes kirjottaa Suomea että turhaan tuosta otat ryppyjä 😂😂


    • et ole hyvä

      Carrotista sanoivat että pääsen hommiin jos olen hyvä tyyppi, taitaa olla niin että sä ja mä ei olla niitten mielestä hyviä tyyppejä.

      Hyvä ja paha, voi saatana sanon minä.

    • valehtelevat carrotissa.

      täytin hakemuksen netissä. carrot soitti haastatteluun. haastattelussa lupasivat ilmoittaa pääsenkä vai enkä pääse asiakasfirmaan haastatteluun. Mitään ei kuulunut.

      = ihan paska firma.

      • pers.......

        Kävin siellä haastattelussa, samanlaisia vajakkeja ku muutkin rekrytoijat.
        Paskaa osaavat puhua, eikä kokemusta tunnu olevan mistään.


    • jeppiskamaaaaaaaa

      Miks sä luulet että niitä pätkätöitä on?? niitä on just sen takia kun ääliöt suostuu niitä pakon edestä tekemään, huonoilla ehdoilla jotkut vielä tekee puoli-ilmaseks, jos ei tee halvalla niin sitten ei meinaa löytää duunia. Höpistään työvoimapulasta, ammattijätkät ei halua duuniin ilmaseks, no sitten järkkäillään työperäistämaahanmuuttoa, että saatas jo ne kiinalaiset ja muut tänne ilmaseks hommiin. Onneks ei nyt ihan täysin oo romuttunu koko systeemi.
      Työvoimaviranomaiset on mukana tuossa paskassa, täysin epämääräisiä työehtoja noilla rekryfirmoilla muuta kusetusta. Joku hommahan siellä ei kestä päivänvaloa jos firmoilla nimet vaihtuu mutta homma pyörii, kierretäänkö siellä veroja vai mitä siellä tehdään?? ketä siellä firmojen hallituksissa istuu?? tuetaanko niitä verovaroilla vielä?? Kuka vois tutkia tätä asiaa enemmän??

      suomea ajetaan suohon..

      • Remontix

        Itse ymmärrän osittain vuokrafirmoja ainakin siinä, että jos sulla on joku pieni homma johon tarviit työntekijän niin se työntekijän palkkaaminen on tehty pirun vaikeaksi pitää täytellä työsopimuksia ja kirjoitella työtodistuksia vaikka kyseessä olisi yhden päivän homma tms...

        Esim. Itse teen remonttia tällähetkellä ja välillä tarvitsisin apu-miestä muutamaksi päiväksi, jolle olisin valmis maksamaan palkkaa. En vain palkkaa ketään, koska siitä on tehty niin pirun vaikeeta. Sen lisäksi, että pitää ettiä työntekijä pitää täytellä lappua ja lippua tilitellä ennakonpidätyksiä ja TEL ja LEL ties mitä maksuja. Helpommalla pääsee kun soittaa vuokraus firmaan ja pyytää, että jos sieltä löytyis joku ja maksaa sinne koko palkka summan ja ne hoitaa koko paperisodan.

        Eipä se ennen vaan ollut noin vaikeeta se työn tekeminen. Se, että homma tuli valmiiksi oli pääasia eikä papereiden pyörittäminen.


    • naananen

      Mistä päin Carroteista nämä jutut? Onko oulussaki ihan perseestä?

    • JK

      Mulle soitettiin Carrotilta pari kuukautta sitten, että haluaisinko haastatteluun. Outoa tästä teki se, että olin täyttänyt niille yhden hakemuksen puolisen vuotta sitten. Seuraavasta päivästä lähtien olen ollut aivan unelmatöissä, ja kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin. Työvaatteet ja -kengät on tullut parin päivän sisällä, kun olen niistä edes kysynyt. Palkat on tullut juuri kun niistä on sovittu. Saan jopa parempaa palkkaa kun osa talon omasta väestä! Perääni on vielä jopa soiteltu, että miten sielä on mennyt! Viimeksi tänään.
      Minulla siis on aivan erilaiset kokemukset, kuin muilla teistä...

      Tämä on siis Porin toimistossa.
      Kiitos ja kumarrus heille!

      • Antero R

        Vuokrafirmat ovat olemassa sitä varten että kaikessa kommunikoinnissa olisi olemassa välikäsi. Ressukkamaiset työnantajat eivät uskalla kommunikoida työntekijöiden kanssa. Tai eivät halua. On niin helppoa siirtää vastuu toimistolle tai toimistolta työmaalle. Palkanlaskukin on toimistolta siirretty toiseen firmaan jossa joku tietty palkanlaskija on aina sopivasti sairaslomalla. Eli summa summarum: entisaikojen oikeisiin työpaikkoihin verrattuna nykyisin työnteettäjä on ulkoistanut vittuilun ja syyttelyn
        vuokraajalle ja vuokraaja on ulkoistanut palkanmaksun (ja huijaamisen?) taloushallintofirmaan ja mahdolliset työsuhdeasuntoasiat siihen erikoistuneeseen majoituspalveluun. Noista palkanlaskija tekee ehkä oikaa työtä, muut elää vittuilemalla ja ovat duunarin elätettävänä. Vituttaahan tuo kun yrittäjät on peloteltu nykyään siihen että työntekijöitä ei uskalla palkata ellei siinä ole jos jonkinlaista konsulttia kimpussa hääräämässä ja työntekijä ole pilalle ylikoulutettu ja loppuunpoltettu pyrkyri jolla ei ole siinä vitun seeveessä yhtäkään aukkoa.


      • Anonyymi

        Olen itsekin tuntenut sekä firman omistsjan ja monta eri firmoissa työskentelevää jotka on olleet tosi tyytyväisiä, ja pari on jäänytkin vakituiseksi psikkaan vuokratyön jälken.
        Jos lähtee naama norsunv***ulla ja sillä asenteela että tulee kusetetuksi niin ei ihme jos ei tuu työpaikkaa.
        KUKAAN ei halua negstiiviisia ihmisiä työpaikalle.
        Kasvattakaa munat ja lopettaka ruikutus.
        Ja voi töitä kysyy suoraan yritykseltäkin.
        Jos ootte niin hyvä kuin sjattelette niin myykää sitä ammattitaitoanne.


      • Anonyymi
        Antero R kirjoitti:

        Vuokrafirmat ovat olemassa sitä varten että kaikessa kommunikoinnissa olisi olemassa välikäsi. Ressukkamaiset työnantajat eivät uskalla kommunikoida työntekijöiden kanssa. Tai eivät halua. On niin helppoa siirtää vastuu toimistolle tai toimistolta työmaalle. Palkanlaskukin on toimistolta siirretty toiseen firmaan jossa joku tietty palkanlaskija on aina sopivasti sairaslomalla. Eli summa summarum: entisaikojen oikeisiin työpaikkoihin verrattuna nykyisin työnteettäjä on ulkoistanut vittuilun ja syyttelyn
        vuokraajalle ja vuokraaja on ulkoistanut palkanmaksun (ja huijaamisen?) taloushallintofirmaan ja mahdolliset työsuhdeasuntoasiat siihen erikoistuneeseen majoituspalveluun. Noista palkanlaskija tekee ehkä oikaa työtä, muut elää vittuilemalla ja ovat duunarin elätettävänä. Vituttaahan tuo kun yrittäjät on peloteltu nykyään siihen että työntekijöitä ei uskalla palkata ellei siinä ole jos jonkinlaista konsulttia kimpussa hääräämässä ja työntekijä ole pilalle ylikoulutettu ja loppuunpoltettu pyrkyri jolla ei ole siinä vitun seeveessä yhtäkään aukkoa.

        Sitte kun ne tutustuu ni on helppo kysyy vakipaikka...


    • Elämän virta

      Itse pääsin carrotin kautta 1 päivän varoitusajalla töihin. Ilmoituksen olin jättänyt yli vuosi sitten. Sitäkään työpaikkaa ei koskaan olisi näkynyt mollin sivuilla.

    • Arvoton kansalainen

      Vuokrafirmat pitäisi kieltää. Kaikki ne lupaavat paljon, paljon enemmän kuin antavat, mutta tosi asia on, että ne käyttävät vain työttömien ahdinkoa törkeästi hyväkseen. En kyllä arvosta sellaisia yrityksiäkään, jotka reppufirmoja käyttävät.... Itse en enää toiste vuokrafirman palvelukseen mene, vaikka sitten lyötäisiin karenssi eteen.

    • 06-2010 asti töissä

      Palkkataso parempi kuin monella muulla yrityksellä......14e-17e.....Töitä enempi kuin kerkee tehdä.ei voi sanoa että olisi kakka firma ....ja noi palkat on tullut ajallaan ja oikein... ja ovat kyllä pitäneet työntekijän puolta ...

    • porkkaska

      Yrittäjä voi vähentää verotuksesssa vuokratyön alvin. Firman palkoilla näin ei voi tehdä. Jos ottaa paljon vuokramiehiä töihin niin tulee halvemmakls kun et jos palkkais suoraan

    • Esaaaaaa

      Olen ollut kuukauden Carrotin hommis, eikä vielä ole pahaa sanottavaa. Piakkoin on ens kuun alussa ensimmäinen palkkapäivä, joten saas nähä kuinka toimii ja syönkö ensimmäisen lauseeni. Hommia on ollut nyt mukavasti, harmillisesti vaan lyhyitä keikkatöitä ja minut palkannut tyyppi on aivan mahtava. Todella rento ja mukava mies ja aina ku soittaa ja kysyy uutta hommaa nii heti on tullut seuraavalle päivälle, eikä näin ollen turhia vapaitakaan ole ollut. Vielä olen tyytyväinen, mutta saas nähdä olenko vielä viikon kuluttua.

    • vuokrahuora

      kaikki firmat yrittävät kusettaa lomarahoissa eli olkaa tarkkoina.

      • .....23

        Ja ylityökorvauksissa. Täällä Hesan Carrotissa ei meinata maksaa ja kun perään soittaa niin palkanlaskennassa on aina se asiaa hoitanut akka äitiyslomalla tai jossain ja puhelimeen vastaaja ei tiedä asiasta sitten yhtään mitään.


    • innokas kassa

      Minkä ihmeen takia teette vuokratyöfirmoille töitä, jos kerran koette että ne ovat täyttä huijausta eivätkä maksa teille mitään? Kirjoituksistanne saa käsityksen, ettette hyödy itse niistä mitään vaan ainoastaan vuokratyöfirmat hyötyvät teistä.

      Teen itse tällä hetkellä töitä eräällä vuokrafirmalle, eikä minulla ole kyseisestä firmasta mitään pahaa sanottavaa. Minulle ollaan oltu hyvin ystävällisiä ja kaikki on toiminut juuri niin kuin on pitänytkin. En kuvitellut vuokratyöfirmaan mennessäni että heillä olisi tarjolla töitä pilvin pimein, enkä myöskään odota että minulle maksettaisiin mitään huippupalkkaa jos minulla ei ole tekemältäni alalta mitään aikaisempaa kokemusta. Palkka on kyseisen alan TES:sin mukainen, eikä kyseinen vuokratyöfirma ole tätä TES:siä määritellyt.

      Keikkatyöskentely on toki stressaavaa, ja etsin koko ajan vakituista työtä. Etenkin tähän aikaan vuodesta on kuitenkin valtavasti muitakin hakijoita, joten vakituisen paikan saaminen on todella vaikeaa. Eikö se siis ole hyvä asia, että on vuokratyöfirmoja, joihin on helpompi päästä ja jotka auttavat työkokemuksen ja sitä kautta vakituisen työpaikan saamisessa?

      Mutta jos olette sitä mieltä että kaikki nykyiset vuokratyöfirmat ovat niin paskoja, niin perustakaa toki oma vuokratyöfirma ja maksakaa työntekijöillenne vaikka triplapalkka TES:siin verrattuna. Se on toki omasta palkastanne pois (aika huijausta muuten että vuokratyöfirmassa työskentelevätkin saavat palkkaa!), mutta oikeus ainakin tapahtuu ettekä ole paska firma?

      • kummaepeli

        taidat olla vuokrafirmassa töissä....?


    • kfdjhglökdhäkedjp

      Kaksi-Kolme vuotta, toki antaavat potkut, jos ei pärjää tehtävissä.

    • Jussi 40

      Carrotilla tehdään kuten muissakin vuokratyö firmoissa laittomia työsopimuksia - tehdään muka määräaikaisia sopimuksia ilman määräaikaa...tällaista työlaki ei tunne ? Palkka on rimaahipoen työehtosopimusten tasolla ja surkea. Asiakaspalvelu on epäasiallista ensin ollaan tosi lipeviä ja kohteliaita ja sitten jos kaikki ei menekään kuten he ovat suunnitelleet -he kohtelevat tosi töykeästi ja ylimielisesti. Tyyliin " Älä nyt viitsi kuule siellä jankuttaa aikuinen ihminen mää en jaksa tätä nyt enää millään kuunnella enkä jankata tätä " näin he sanoivat minulle kun tiedustelin miksi työsuhteeni päättyi kuukauden päästä vaikka piti olla 4 kk den koeaika ja sitten vakityö ..näin he ensin lupasivat ! ÄLKÄÄ VAIN IKINÄ MENKÖ MIHINKÄÄN VUOKRATYÖHÖN .- jo useampi huono kokemus eri firmoista

      • Työnantaja

        Et taida tietää, että koeaikana työnantajalla on oikeus lopettaa työntekijän työsuhde ilman selittelyjä. Tai työnantaja voi vedota suoraan neljän kuukauden koeaikaan. Tarkempaa syytä ei tarvitse työntekijälle kertoa. Näin sanoo laki. Sinua ei siis huijattu vuokrafirman taholta.


    • keke66

      Paljon on tullut eri vuokravirmoissa oltua eri pitusissa työsuhteissa, Carrotin kanssa kaikki on mennyt OK ja saimpa jopa vakipaikan heidän kautta, jossa työskentelen edelleen.
      Tietääkseni kaikissa työsuhteissa on 4 kk koeaika, joten en syyttäisi työnantajaa jos hommat loppuvat koeajalla. Se lienee lain mukaista

    • fdafads

      itsekin hain heiltä yhden inventaarion paikkaan, johon haettiin 15 työntekijää ja työt kestivät 3 päivää. on sanomatta selvää, että ne jotka kutsutaan haastatteluun ovat "melko" varmoja nakkeja, vaan eipä mulle töitä sitten ollutkaan..

      ei kyllä oltu haastattelijan kanssa ihan samaa pataa, mutta kyllä mun historiastani pitäis se näkyä että muhun voisi luottaa EDES 3 päivän ajan.. huoh.

      olisi tullut siinä tilanteessa todella tarpeeseen, että jälleen kerran vitutti ankarasti tämä suomen työelämä varsinkin nuorten kohdalla.

    • janecy2

      Jussi 40,samaa mieltä sun kans,ite viemässä carrotia oikeutee ja just tuo määräaikainen työsopimus ilman määräaikaa osasyy,yks syy se et sairasloman aikana carrot irtisano työsuhteen,itelle asia selvis vasta palkkalaskelmasta ku oli samaa tilii laitettu lomarahat,siihe asti asiat meni hyvin carrotin kans mut sitte alko sota....mansen toimiston tyyppi piti mun vaatimuksia henkilökohtasena vittuiluna...heh se on sen propleema....yhtäkaikki,ku mun asianajaja otti carrotii yhteyttä ni ne sanoki et mun irtisanominen tapahtu vahingoissa??ihmettelen vaa et mite siel asiat hoidetaa jos työntekijöitä irtisanotaa vahingoissa...?olen kuulemma edellee carrotin palkkalistoilla mut eipä oo sairasloman loppumisen jälkee tullu ainoatakaa soittoa töihin.....aika näyttää kui käräjillä käy.Tän vuoden tammikuussa korkein oikeus antanu ennakkopäätöksen et määräaikainen työsopimus ilman määräaikaa on laiton(luulisin et oon aika vahvoilla) päivitellää tilannetta käräjien jälkee jos carrot ei sopimusta muute hyväksy,sitä epäilen ku asianajaja oli pyytäny sielt mm.palkkatodistuksia ym. mut eivät lähettäny mitää saati et olisivat vastannukaa mitää....semmonen pulju carrot on....

    • porkkanaa

      Säälittäviä reppanoita taas keskustelupalsta täynnä. Ei kai carrotti tai muukaan vuokravirma irtisano työntekijöitään kiusallaan/ huvikseen. Sillähän tietääkseni nämä vuokrapuljut elävät että heillä on paljon ihmisä töissä. Työ päättyy jos teet hommat huonosti tai asikasyrityksellä ei ole enää tarvetta. minä olin carrotin kautta töissä 7 kk ja sain sitten vakituisen sopimuksen carrotin asiakasyritykseen. Carrotin kanssa homma on toiminut niin kuin pitää, vastaavat puhelimeen jos kysyttävää, muuta "palvelua" en vaadikkaan.

      • ei vuokralle

        eivät viitsi vastata puhelimeen palkat tulee miten sattuu omia vähennyksiä ja laittavat palkka ennakoita vaikka ei pyydä kauheeta kielen käyttöä palkka nauhat tulee miten sattuu en itse mene yhteekään vuokra firmaan kiitti mulle riitti. koko ajan saa tapella joka asiasta enkä jaksa enää pelleillä. aluks kaikki toimi hyvin sit yks kaks alko nää maksu ongelmat.


    • ddfgrgtrg

      Miten on mahdollista, että tästä samasta firmasta saa kuulla jatkuvasti negatiivista palautetta..

    • hfghhgjj
    • CarrotJuice

      Pysy poissa porkkanasta. Henkilö kenet tapasin kyseisestä firmasta oli töykeä, epäasiallinen eli ei osannut työtäänsä. Työhaastattelussa olin. Työkokemusta useammalta ja pidemmältä ajalta kuin itse kyseisellä herralla varmaankin. Hänen asenne oli se että minusta täytyi jollain tavalla löytyä jotain vikaa ja hän aikoo sen paljastaa, että jonkinlainen huijarihan minä olen ja heidän ei tarvitse palkata minua. Aika outo asenne jos firman bisnes perustuu siihen työntekijäiden välittämiseen. Toki pitää seulia mahdollisesti hyvät ja huonot työntekijät mutta hänen asenne oli että yritetään pitää kaikki poissa koska kaikki ovat tietenkin huonoja ihmisiä. Sitä saa mitä tilaa. Jos jossain tulee kyseisen firman nimi eteen, niin minulla ei ole positiivista sanottavaa. On se kumma ajatus että työhaastattelussa työnhakijan ikäänkuin oletetaan tai ajatellaan että hakijan pitää olla nöyristelevä mutta haastattelija saa laukoa juuri mitä sattuu. Yhtä hyvin minä voisin kysyä työhaastattelussa että onko tuleva pomoni kenties alkoholisti tai muuten epäpätevä ja ikävä ihminen. Tai viihtyykö kukaan oikeasti tässä firmassa? Mutta eihän tuo kannata.

      • afsrgsrgs

        Komppaan!!


      • Kokemusta on

        Kaikki nuo vuokrafirmat on huijarifirmoja,vukatyön tekijän asema työ kohteessa
        on tosi heikko,voivat kohdellla täysin mielivaltaisesti.Ky. vukrafirmat pitäis
        lailla kieltää kaikki.Nuo jotka tossa kehuskelevat tätä skeida touhua on varmasti
        firman porukkaa ja jtain veetun osakkaita,haisee selvästi läpi.Vuokra työntekijällä
        ei ole mitään oikeusia voivat antaa lopputilin mielivaltaisesti,koiran virka.Olen
        tossa lueskellut mielipiteitä,ja melkein kaikki on samoja kun minulla.
        Pitäis loprttaa koko hanurrsta kotoisin oleva touhu.


    • Ei ikinä...

      Kehotan välttämään Carrottia. Carrot on ihan epätoivoinen firma, joka on toimintansa alusta lähtien polkenut hintoja alas, on ns. "markkinahäirikkö". Kun on keikoista pulaa, on pakko tehdä bisnestä lähes ilmaiseksi. Siinä poljetaan iloisesti kaikkien oikeuksia, kunhan vaan joko ropo kilahtaa ko. firman kassaan.

      En itse ikinä käyttäisi Carrottia, en työnhakijana/-tekijänä enkä tilaajana, siis oman työni puolesta asiakasyrityksen ominaisuudessa.

      • töissä

        Carrotilla tulee palkkanauhat aina myöhässä ja palkka on useasti väärin. Ensimmäinen sairasloma päivä palkaton ja he eivät tarjoa työpaikkalääkäriä vaan joudut pulittamaan sairasloma todistuksen omasta pussista. Huom olen ollut kerran sairaslomalla! Carrotin henkilökunta on ystävällistä ja asiallista. Mutta en silti jaksaisi jatkuvasti selvitellä itsestään selviä asioita heidän kanssaan.


      • Työmies Porvoosta
        töissä kirjoitti:

        Carrotilla tulee palkkanauhat aina myöhässä ja palkka on useasti väärin. Ensimmäinen sairasloma päivä palkaton ja he eivät tarjoa työpaikkalääkäriä vaan joudut pulittamaan sairasloma todistuksen omasta pussista. Huom olen ollut kerran sairaslomalla! Carrotin henkilökunta on ystävällistä ja asiallista. Mutta en silti jaksaisi jatkuvasti selvitellä itsestään selviä asioita heidän kanssaan.

        Missään ei määrät, että lääkärissäkäynnin maksaa työnantaja. Poikkeus on työtapaturma - vakuutus maksaa - ja ns. työhöntulotarkastus, jos sellaista edellytetään.


      • EiIhanNoinkaan

        Wanha kommentti, mutta korjataanpas nyt tuollainen väärä informaatio:

        Yleensähän työntekijä menee lääkärille vain koska työnantaja vinkuu lääkärintodistuksen perään. Lisäksi työnantaja saattaa sanoa, että pitää käyttää "just tätä lääkäriä". Siinä tilanteessa työnantajan kuuluu maksaa lääkärikin.


      • soolo
        Työmies Porvoosta kirjoitti:

        Missään ei määrät, että lääkärissäkäynnin maksaa työnantaja. Poikkeus on työtapaturma - vakuutus maksaa - ja ns. työhöntulotarkastus, jos sellaista edellytetään.

        Kaikki firmat joissa yli 5 työn tekijää, on työn antaja velvollinen järjestää ns; työ terveys lääkäri palvelut.


    • hyvin menee

      Itselläni ei ole ainakaan mitään valittamista ja töissä olen ollut jo melkein vuoden. Palkka on tullut ajallaan ja kohtelu asiallista. Alunperin menin carrotille kun sain suosituksia parilta kaverilta, jotka olivat työllistyneet carrotin kautta. Peukkua siis täältä!

    • kalle667

      Sama homma kuin ylempänä kirjoittaneella. Palkka on aina tullut ajallaan, mutta tilinauhat tosin välillä myöhässä. Olen ollut töissä yli vuoden samalla asiakasyrityksellä vuokramiehenä ja palkkaani on nostettu kahdesti. Ei siis hullumpi firma ollenkaan. Itse asiassa paras vuokrafirma jossa olen tähän mennessä ollut.

      • Asenne kohdallaan

        Hyvä kokemus ko firmasta, joka on jo toinen vuokrafirma missä teen työtä. Nyt meneillään heidän kautta pitkä työrupema. Työntilaajalla on oikeus irtisanoa työntekijä, joka ei sovellu tai tee hommia kuten kuuluu. Samat Oikeudet on yritykseen suoraan palkatulla henkilöllä....työsuhde voidaan purkaa koeajalla puolin ja toisin.


    • i hate carrot

      joo saman firman uhri. mulle kävi kans sama juttu on muuten eka ja vika vuokra firma missä töissä olen laittavat palkka ennakkoa vaik en ole pyytänyt. sitten niil on omat karenssit maksavat liksaa miten sattuu palkka nauhat tulee miten sattuu koko ajan liksankaa ongelmia. törkeetä kielen käyttöä. vältäkää carrot firmaa.. taotta pitäs tehä. jouluks just otti palkka ennakon takas vaik en pyytänyt ennakkoa.

    • vikakerta

      Aika ärsyttävää ko firmassa. Kerrotaan kuinka kysyä voi sähköpostilla, niihin ei kuitenkaan edes vaivauduta vastaamaan.
      Tilit tulee miten sattuu.
      työtodistukseen muutetaan asiat työnantajan mieleiseksi jne.

      Kivan tuntuinen mutta oikeesti ei toimi.

    • Onnellinen nykyään

      Carrot/personel oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen henkilöstövuokrausfirma minkä palvelukseen koskaan menen. Haastattelu oli nopea ja kivuton, töitä luvattiin heti vaikka kuinka paljon. 2 kk meni, mitään ei kuulunut joten soitin perään ja siellä ihmeteltiin miten mulla ei ole töitä. Muutama päivä myöhemmin soittavat ja tarjosivat töitä! Alkuun oli pari kertaa viikossa hommia, mutta nopeasti työnjohto huomasikin kuinka pätevä ja tehokas työntekijä olen joten hommia ruvettiin tarjoamaan enemmänkin, kesäisin jopa ylitöitä runsaasti!
      Ongelmana oli puuttelinen palkka lähes joka kerta, aina puuttui joku lisä ja aina keksittiin tekosyitä esim. faksi ei toiminut tms. Palkat kuitenkin tuli aina kun soitti ja nosti mekkalan. Puutteet palkassa osui aina muillekin Cärottilaisille ei pelkästään mulle.
      Tapaamani Carrottilaiset/Personellit "pomot" olivat ( kaikki 3 miestä ) ylimielisen oloisia ja epämiellyttäviä ihmisiä.

    • johny2342

      Palkasta puuttui osa ja lupasivat töitä. kutsuivat haastatteluun, paitsi että heillä ei ollutkaan töitä, noh kohta kävin taas ja silloin ei tiedytty mitä työtä se on mutta menin silti, töissä kerrottiin että et voi olla täällä koska ei ole kokemusta, noh kävin kerran jossakin hanttihommassa päivän ja sekin kusi myös siinä palkanmaksussa.. ihansama, vihaan näitä firmoja ja niiden alistelua, kiellettäs lailla mun puolesta..

    • ncbv

      Olen ollut Carrotilla yli vuoden ja mitään ongelmia ei ole ollut. Palkka on kohdallaan ja tullut juuri silloin kun pitänytkin kuin palkkakuitit myös.

    • Ex-orjapoika

      Viimeisin vastaaja on orjakordinaattorina ja ihan turhaa yrittää kehumalla poistaa kakin hajua tuotteestaan eli auktorisoidusta pökäleestä nimeltään elinkeinoelämän syöpäkasvain..

    • vuokramies123

      moro
      ite oon ollu carrotin kautta töissä 5 kk metallifirmassa ja homma on toiminut tosi hyvin. heillä oli paikka hakusessa mollissa johon lähetin hakemuksen. soittivat samantien haastatteluun ja työt alkoi heti seuraavana maanantaina. palkan sovin käyttäjäyrityksen kanssa ja se on kohdallaan ja carrotilta tilit on tullut ajallaan ja oikein. hyvä firma mun mielestä!

    • larvatsalo

      Carrot on luotetta firma ja he rekrytoivat vain hyvämaineisiin työpaikkoihin eikä mihinkään firaabeli yrityksiin. Mikäli joku yritys joihin he rekrytoivat alkaa pelleilemään suuntaan jos toiseen vuokramiesten suhteella, he saattavat harkita yhteistyötä uudelleen noihin. Carrot pitää omien vuokralaisten puolia lain puitteissa.

      • aku301

        Et itsekkään usko tota!!


      • ?????
        aku301 kirjoitti:

        Et itsekkään usko tota!!

        oletteko hakemuksen (jos olette hakeneet jotain tiettyä paikkaa) jälkeen soittaneet vuokratyöfirmaan, vai odotelleet soittoa?


    • juupa juu

      Mun mielestä huijaa ja pahoin... Ainakun kysyy jotain, lupaa ottaa selvää ja soitella,
      No sit odotellaan ja soitetaan ite uudesta.. En oo muistanu, mut työ ehtoo noudatetaan.. aina sama vastaus.. No kysyin et kuis ne pekkaset jos noudatetaan.. Haastattelussa oli pekkaset.. ja sit ku kyselee nii yht äkkiä niitä ei olekkaan... HMMM... mihin ne katos yht äkkiä. Metalliliiton tessiä käytetään.. Jos on noin että ei olekkaa pekkasia.. nii eikö ne pitäis maksaa sit jotenkin palkkaa ?!?!

      Onko jollain tietoo??

    • kiitokset vuokrafirm

      Itse olen ollut Cityworkilla Etelä-Karjalassa (yli vuoden, koko ajan samassa asiakasyrityksessä) ja VMP:llä Satakunnassa (puoli vuotta, koko ajan samassa asiakasyrityksessä), ja molemmissa toimi asiat täysin moitteettomasti.

      Cityworkilla arkea hankaloitti vain hieman se, että tuntilistat piti kiikuttaa paperiversioina toimistoon kahden viikon välein - tästä on aikaa muutama vuosi ja luulen, että heilläkin on sittemmin siirrytty nettiversioon.

      Sen sijaan minua on huijattu / yritetty huijata ns. perinteisissä, suoraan palkanneissa yrityksissä: nuorena jäätelönmyynnissä maksettiin alle minimipalkan useampi kesä (sain lopulta takautuvasti, kun kysyin apua jostain virastosta).
      Eräs siivousfirma taas väitti, että siirtymiset kohteesta toiseen on laskettu mukaan kohteen siivousminuutteihin, vaikka TES:in mukaan siirtymisestä tuli maksaa erikseen. (Koska olin vain tuuraajana, esimies "antoi mennä tämän kerran" ja maksoi siirtymisistäkin.)

      Suosittelen liittymään liittoon, jolloin apua saa varmasti - oli huijari sitten "tavallinen" firma tai vuokrafirma.

    • eki-68

      Täältä kympin arvosana carrotille. lähetin hakemuksen, seuraavana päivänä carrotin haastattelun, sitä seuraavana carrotin asiakasyritykseen ja tätä seuraavana päivänä duuniin. hommia tein 6 kk ja sen jälkeen pääsin asiakasyrityksen palkkalistoille. homma toimi juuri niin kuin vuokravirmalla kuuluisi.

    • jepp1

      Piti olla palkkapäivä, ei näy liksaa...vetosivat op:n tekniseen ongelmaan, ongelma korjattu klo 15.08 ...palkkaa ei näy edelleenkään. Mielenkiintoinen tekninen ongelma osuuspankilla kun tuntuu koskevan vain Carrotilta maksettuja palkkoja, kaikille muille vuokraduunareille, vakiduunareille ja itsellekkin muualta tilitety rahat näkyi ongelmitta jo ennen tuota klo 15.08

      Muutenkin palkanmaksulle ja laskennalle arvosanaksi -4, joka tilipäivä on kuin joulua, koskaan ei tiedä mitä saa tai saako mitään.

    • syklissä menee

      Vävypoika kokelas ollut nyt 1,5kk töissä carrotin kautta aika isossa firmassa.
      Palkkaa ei ole saanut vieläkään,ei ole kuulemma osunut sykleihin.Kaveri puhui
      ottavansa kohta vuokrafirman kautta omaan firmaansa työntekijöitä,kehoitin
      välttämään syklicarrottia,näin lupas tehdä

      • skoda fabia

        No on toi nyt vähän suppeeta jos ei ymmärretä että Hiltusen Jukka ajaa Rallissa
        SM sarjaa ja jos autossa vikaa täytyyhän ne korjata että pääsee seuraavaan kisaan
        kyllä ne palkat sieltä tulee


    • juu6

      Juu ei mitää valittamista tänää soitettii et työt alkaa maanantaina. Helvetin idiootit jossette osaa tarjota itteenne paremmi ja sit ihmettelette kun ei soitella takasi.

    • Carrot On Jees!

      Puol vuotta carrotilla. Palkat tulee ajallaan aina, 10 pojoo!

    • candiaran10

      olen itse ollut 2013 kesästä asti carrotilla duunissa siis stadissa bygga-puolella ja duunia sain kuin marssin toimistoon ja ilmoitin että on iso keikka yit:llä mutta tarviin välittäjäyrityksen kun yit ei palkkaa suoraan,sain oman palkka toivomuksen mukisematta läpi ja aloitin seuraavana päivänä carrotin kirjoissa ja tänä päivänäkin olen carrotilla duunissa,yhden kerran palkat on tullut myöhässä mutta silloinkin oma esimieheni maksoi kottia omalta tililtään että ei mennyt vk-loppu vituiksi niin jotain joku on ryssinyt kun noin kovasti dissaa firmaa,ja kotinkin sain sovituksi että maksoin 4erässä niin sain tehtyä viimein isompia hankintoja perheelleni...kiitos helsingin carrotin rekrytoija Marko Pihlajamäelle...ja jos työmaalle tarvitsee jotain esim kledjuja tai mitä vaan niin sitä varten on malmilla lafka josta kamasi haet kunhan olet ensin sopinut asiasta esimiehesi kanssa....T:29v kirvesmies

    • Hitsarimies

      Itse olen carrotilla ekaa keraa koskaan. Itseasiassa olen ensimmäistä kertaa eläässäni vuokrafirman kautta töissä.

      Vähän mieltä latisti se että heidän ilmoituksessa luki työpaikan keston kohdalla yli12kk. Yhtäkkiä sopimus onkin 2kk. Kirjallista sopimusta olen nyt viikon odotellut postista kun lupasivat viime viikon alussa sen mulle postittaa.

      Huomenna eka palkkapäivä tai oikeastaan tänään. Vähän varauksella olen että tuleeko se palkka ajallaan ja onko oikein. No eikös palkkakuitin pitäisi tulla myös huomenna josta asian tarkistan.

      Kuitenkin ihmetyttää että missä viipyy luvattu sopimus?

      Hommia muutenkin sillein että ei ole joka päivä ollut ja kun töihin tulin niin mielestäni tulin ihan kokopäivätöihin enkä mihinkään "silloin tällöin töitä" pilipali pelleily työhön.

      Kunhan soppari tulee niin tarkastan sen viisaampien kanssa ja jos joku mättää niin en allekirjoita tai jos palkka myöhästyy /palkkakuittia ei näy perjantaina viimeistään niin nousee meteli.

      • hitsarimies

        Lisään vielä että on mullekkin kerran soitetttu että miten mulla menee ja palkka on erittäin hyvä. Harmittaa vaan tämä kun joinain päivinä ei olekkaan töitä. En olisi mennyt tuonne töihin jos sen olisin tiennyt. Sopimuksen kun nään ja jos vähänkin mättää joku asia niin jätän heidät nuoemaan näppejään ja lopetan siihen paikkaan ja sanon ettei tarvitse koskaan soitella.

        Tai jo vielä tulee sellasta että on töitä 2 päivää ja sitten ei olekkaan ja taas on ja taas ei niin myöskin lopetan.


      • hitsarimies
        hitsarimies kirjoitti:

        Lisään vielä että on mullekkin kerran soitetttu että miten mulla menee ja palkka on erittäin hyvä. Harmittaa vaan tämä kun joinain päivinä ei olekkaan töitä. En olisi mennyt tuonne töihin jos sen olisin tiennyt. Sopimuksen kun nään ja jos vähänkin mättää joku asia niin jätän heidät nuoemaan näppejään ja lopetan siihen paikkaan ja sanon ettei tarvitse koskaan soitella.

        Tai jo vielä tulee sellasta että on töitä 2 päivää ja sitten ei olekkaan ja taas on ja taas ei niin myöskin lopetan.

        Sekä vaikka henkilökuntakin on puhelimessa ollut mukavaa niin silti tässä mennään päivä kerrallaan varauksella.

        Olen jo yhden työnantajan joutunut laittamaan korvaamaan mulle maksuja joita ei ollut mulle maksanut vaikka ne olisivat mulle kuulunut. Toki liittoon jouduin turvautumaan .


    • JokapaikanHöylä

      Minäkin sain ekan tilin porkkanalta. Palkka tuli kuten pitikin eli tänään ja palkkakuittikin tuli tänään postissa.

      Tarkastin palkkakuitin ja kaikki on täysin oikein.

      Sopimusta en ole minäkään saanut. Syy ei ole porkkanan vaan käyttäjäyrityksen. Käyttäjäyritys ei tiedä yhtään että miten pitkän sopimuksen tekisivät. Porkkanalta sanottiin että he soittavat sinne ja koittavat saada sitä tietoa kestosta.

      Se kesto on kuitenkin tärkeää olla oikein sopimuksessa eikä mitenkään epämääräisesti kuten porkkanan neiti mulle jotenkin noin asian kertoi.

      Minä en voi kuin suositella tuota firmaa oman kokemukseni pohjalta.

      • Järkikäteen

        Oot ehtiny saada ekan tilin, mut et työsopimusta :'D Kenenkään ei pitäisi edes mennä töihin ennenkuin työsopimus on allekirjoitettu ja käyty läpi mitä se tuo sisällään.
        Ja kerrotaan nyt vielä sinullekkin, että vaikka porkkana ei saisi vastausta käyttäjäyritykseltä tarpeen pituutta on porkkanan jonkunlainen määräaika sinulle annettava sillä he ovat sinun työnantajasi ja se on työnantajan velvollisuus.


    • iida0000

      Minulla on kokemusta vain yhdestä toisesta firmasta kuopiosta, jonka kanssa oli yhteistyö niin vaikeaa etten ihan helposti vuokratyöhön lähde enää.
      Maksoivat mm. tilille huomattavasti huonomman tuntipalkan palkan, kuin työsopimuksessa luki, sekä suullisesti oli sovittu. Oli kuulema virhe jolle eivät voineet mitään, yrittivät vierittää syytä vuokraavalle työpaikalle.
      Lyhyestä pätkätyöstä palkkaa ei muistettu maksaa ennen kuin erikseen aloin kysellä perään ja työtodistusta sain ronkua pitkään ja useamman kerran ennenkuin sain. Siinä kerkesi nälkä tulla ja vuokra myöhästyä kun kela pisti työttömyystuen jäähylle kunnes saa selvitykset viikonloppukeikasta....että semmosta.

    • JokapaikanHöylä

      Eli Carrot pirkanmaalla olin 4kk. Työsuhde oli määrä-aikainen niin siksi päätty. Samalla asiakasyrityksellä olin tuon 4kk tietenkin koska muutoin en menisikään vuokrafirmaan jos joutuisi pompoteltavaksi firmasta toiseen.

      Kuitenkin töitä oli joka päivä se 8h eli 40h/viikko. Palkat tuli oikein ja ajallaan myös palkkakuitti tuli päivää ennen tai viimeistään palkkapäivänä. Kaikki arkipyhäkorvaukset ym. ylityöt jne. tulivat oikein.

      Menisin uudelleen jos mahdollista. Polvi reistailee siihen malliin etten tiedä kestääkö mun alan töitä. Leikkaukseen menisi todennäköisesti mutta polvileikkauksissahan on aina se iso riski että ei korjaannu vaan menee pahemmaksi tulpan mahdollisuus niin en oikein mielelläni menisi.

      • akuankkanen

        Carrot pirkanmaa. vitsien vitsi!


    • JokaPaikanHöylä

      Carrotille tuli uusi työpaikkailmoitus ja soitin heille että voin tulla JOS työsopparissa lukee että kokopäivätyö ja 40h/viikossa eikä mitään osa-aikatyö 20-40h/viikossa.

      Sanoivat että soittelevat. Ei ole mitään kuulunut. Tuosra on kohta kuukausi. Hahaha. Tässä sen näkee että eivät halua tehdä tuollaisia kunno sopimuksia. Eli todellakin taitaa olla vitsien vitsi vaikka mulla oli kokoaikaisesti töitä mutta sit' ei haluta kirjata soppareihin.

      Moneen muuhunkin vuokrafirmaan olen hakemuksessa ilmoittanut ehdot millä tulen töihin eli 40h/vko, kokopäivätyö ja minimiajan työsuhteelle jos työpaikka kaukana. en kotoa ala kulkemaan 100km päässä töissä minkään 2kk takia.

      Mistään vuokrafirmasta ei ole kuulunut mitään :)

      Olen jo ilmoittanut niihin että voivat mun tiedot poistaa järjestelmästään.

      • TÖISSÄ_TÄYSPÄIVÄISESTI

        Ettekö te äpärät ole ikinä miettineet miksi kukaan ei halua suoraan teitä palkata, saati sitten kokopäiväisesti. Kävikö mielessä ettei nykyisen lainsäädännön mukaan ole tuolaisesta paskasta kovin helppoa eroon päästä, jonka takia suositaan vuokrafirmoja ja "vajaita" sopimuksia. Hyvät ukot pääsevät aina töihin ja töitä riittää.


    • liikaamadellut

      Vuokrafirmat laittaa "haamupaikkoja" mol sivuille ja onkii näin reserviä listoilleen. Kun saavat mielestään hyvän tekijän niin alkavat markkinoida yrityksille. Tähän pitäisi ehdottomasti puuttua lainsäädännöllä. Vuokrafirmat voi ilmoitella paikkoja nimeämättä asiakasta joka työllistää! Miten tämä on mahdollista? Pienemmissäkin asioissa kuulutetaan läpinäkyvyyttä. Tällaisen salliminen mahdollistaa "kusetuksen". mol on tätä nykyä vuokrafirmojen luvattu maa... MOT voisi tehdä tästäkin aiheesta teurasdokumentin - ja hyvän!

      • Toivo31

        Näin tapahtukoon. Aamen!


    • nuorentyoura

      Lupauksia annetaan paljon! Kun niiden perään kysyy niin olet hankala.

    • allinrolku

      Nyt vois joku taas trollata!

    • Hyvätkokemukset

      Tämä on hyvä firma! Kaikkia kuunnellaan ja palvellaan. Työura lähtee nousuun.

    • JETlumimies

      Lumimies 5 paikkaa. Paikat täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

    • JokahöylänPaikka

      Ihmettelenpä vaan, että miten joku yritys vajoaa niin alas, että täältä jonkun töihin ottaa!? Ammattitaidottomia on sekä tekijät että rekrytoijat...

    • Pottia

      Noin kuukausi sitten laitoin hakemuksen koskien avointa työpaikkaa. Haastatteluun kutsuttiin saman päivän aikana ja kaikkia näytty/tuntui hyvältä. Sitten ei kuulunutkaan enää mitään. Otin yhteyttä ja kyselin, että eteneekö homma. Vastaukseksi sain, että "olemme lähettäneet rekrytointi yritykselle mielestämme sopivien henkilöiden tiedot." Kysyin vielä, että olenko minä kenties siinä listalla. Sitä ei pystytty tarkastamaan ja pyydettiin vain odottamaan kiltisti. Mitään ei tietenkään tämän jälkeen enää kuulunut, vaikka yritin ottaa vielä yhteyttä, viesteihini ei enää vastattu.

      Ja nyt muutama kuukausi tämän episodin jo unohtaneena jälkeen huomaan, että tuo sama avoin työpaikka johon hain on tullut uudestaan avoimeksi mol.fi sivuille tismalleen samalla ilmoituksella kuin aikasemmin. Olen hämmentynyt.

    • JarmoManninenOnMulkku

      Carrot on vuokrafirmoista varmaankin kaikista paskoin (ei muissakaan kehumista ole). Laittelevat päivittäin Molliin työpaikkailmoituksia töistä, joita ei ole. Ilmoituksissa vielä ilmoitetaan, että "Tarjoamme hyvät työkaverit ja kilpailukykyisen palkan". Paskapuhettahan se on, sen nyt tietää jokainen.

      Itse lähetin Carrotille työhakemuksen ja soitto tulikin melko pian ja sain töitä omalta paikkakunnalta rakennustyömaalta. Työpaikkailmoituksessa ilmoitettiin työn kestävän useita kuukausia. Puhelimessa vielä kysyin, että kuinka kauan tämä työ suurinpiirtein kestää, johon sain vastauksen "luultavasti työmaan loppuun saakka". Kysyin vielä, että milloin työmaa sitten on valmis, johon sain vastauksen "en tiedä". Työmaalle saavuttuani mestari kuitenkin oli hyvinkin tietoinen työnkestosta ja näkyihän se isossa kyltissä työmaan porteillakin. Työmaa valmistui samalla viikolla ja kyseessä oli parin päivän homma. Tuli kusetettu olo ja olinkin työmaalla vain yhden päivän. Eniten ärsytti se, että jätin tämän homman takia toisen homman väliin, koska oletin tämän homman kestävän kuukausia kuten ilmoituksessa luki.

      En suosittele Porkkanaa pahimmalle vihamiehellekkään. Paska mikä paska.

    • hyväettätöitäon

      Itse tällä hetkellä Carrotilla kun yritys missä duunissa olen niin vaihtoi studentworkista carrottiin, ja sopimus kirjotettiin omalla työpaikalla ja sai suoraan sen käteen. Palkat on tullut ajallaan ja samoin palkkalaskelma tullut palkkapäivänä. Ei valittamista.

    • orjapuljut

      Kaikki vuokrafirmat ovat riistäjä paskoja jotka pitää kieltää lailla.
      Paskafirmat vetävät välistä joka tunnista ja kusettavat joka asiassa.

      Täyttä riistoa ja nykyajan orjuuttamista.

      • 85668980

        Henkilöstövuokraukset ovat agressiivisen urasuunnittelun firmoja. Se on aivan sama millä alalla ne toimivat, urasuunnittelu on heille se mistä maksetaan. Eli joillekin vain suunnitellaan hieno ja virheetön ura ja lellikersoilla on aina vastatekijänsä, eli joillain lähtee ura laskuun. Reaalityötä kun ei Suomessa enää juuri ole, niin tälläistä paskaa keksitään ja jotkut kieroilijat sillä sitten elättävät itsensä.


      • Hmmhhhggff

        Sen takiahan näitä on että joidenkin täytyy tyytyä pätkätöihin kun eivät muuta saa. Esim minun. Insinöörin tutkinto taskussa eikä tietoakaan oman alan hommista. Carrot uusimaa maksanut nyt kahdestu palkan väärin. Tuntipalkka oli puoli euroa liian pieni ja palkkakuittikin tulee postissa vajaan viikon palkkaa jäljessä..


    • jutzi

      ei kannata mennä pyysin viikon isyys lomaa sanottiin vaan et kerää kamas ei oo tollasil käyttöö mikkä ei töissä käy

      • Anonyymi

        Isyysloma on lakisääteinen.
        Toi oli laiton irtisanominen.
        Jos tapahtuneesta ei ole kulunut 5v, siitä voi mahdollista saada oikeusjuttu jonka voittanet.

        Vilunkipeli meininki.

        Carrot ja sen touhut haisee -> stay away from it.


    • jutzi

      todella tyytyväinen carrotin palveluihin tienaan nykyään 200000€ vuoteen rauno tunnistaa kyllä patolokisen valehtelian

    • näinsemeni

      Minä olin 2014 vuonna Carrot Pirkanmaan kautta töissä enkä löydä valittamista. Työmatkani päivittäin oli 90km suuntaansa. Työsopimuksen sain postitse kotio eli ei tarvinnut mennä paikan päälle eikä työsuhteen aikana koskaan tarvinnutkaan käydä paikanpäällä eli en nähnyt Carrotin työntekijöitä koskaan.

      Palkat ja täyspäivärahat muut arkipyhäkorvaukset ym. oikein ja ajallaan eli omalla kohdallani kaikki meni kuten piti.

      Vieläkin olisin sen kautta töissä jos sillä asiaksfirmalla olisi täitä tarjota. Onhan sillä ollut jotain parin viikon äkkitarpeita mutta ei parin viikon pituinen työkeikka auta mitään.

      • 30centtiä

        Paljonko maksoivat kertakorvausta mainoksesta.


      • näinkösemeni

        Lupasivat maksaa 2,50 per mainos, mut palkka ei tullut xDDDDD


      • hähhähähähäh

        siis maksoivat vai eivät?


    • carrot12

      Skeida paikka. Liksa maksetaan myöhässä.

    • Huonoin_on

      Ihmetyttää, että kaikki paska-henkilöstöfirmat ne saavatkin ilmoitella MOL:n sivuilla ns. muka työpaikoista. Tämäkin firma ilmoituksillaan vain kartoittaa saatavilla olevan alakohtaisen työvoiman määrän kulloisena ajankohtana, ja MOL tyhmyyksissään antaa ilmaisen pelikentän nettisivullaan tälle carrotin kusetusharrastukselle.
      MOL:ssa nuo laatukriteerit heidän toiminnassaan ovat täyttä nollaa, ja ovat olleet jo pidemmän aikaa, (eli useita vuosikymmeniä).
      Sen turhanpäiväisen työvoimavirkailijan olisi voinut jo aikoja sitten korvata painonapilla, jota voi käydä määräajoin painamassa, jotta myös lopulta MOL:ssakin tiedettäisiin työnhakijoiden olevan hengissä.

      Nimittäin vähissä ovat ne ihmiset, jotka carrotin omille sivuille menevät töitä hakemaan.

      • Karenssitoimisto

        Työkkäri antaa työtarjouksia juurikin näihin vuokrafirmoihin jotta saavat ihmiset kirjoille näille lafkoille ja puljut sitten todellakin "tarjoavat" nollatuntisoppareita ja alipalkattua paskaduunia sekä pitävät ihmisiä listoillaan jos voivat hyötyä heistä jollaintapaa jatkossa.

        Työkkärin voisi lakkauttaa myös tarpeettomana ja laittaa nettiin tämän byrokratian kummajaisen mistä ei ole mitään hyötyä eikä mitään järkeä, ainoastaan turhia kuluja.

        Töitä sieltä ei ole saanut koskaan ja sen tarkoitus tuntuu nykyään olevankin vain saada valtiolle säästöjä karenssien muodossa eli karenssitoimisto onkin oikeampi nimiytys koko typerälle laitokselle.


    • TemminMOLli

      MOL on jo ihan vitsi! Pelikenttää pyörittää vuokrafirmat 6-0. Ottavat kaiken hyödyn irti ja härskisti toimivat joka suuntaan. Jonkun pitäs nyt ottaa virkavastuullansa homma haltuun

    • TemminMOLllii

      Kokeilin just MOL -sivujen hakua. Laitoin hakusanaksi carrot. Tulokseksi 208 osumaa!

    • pkyrittäjä

      Miksi on vuokratyöfirmoja, ei ole niiden vika vaan vika on siinä, että Suomessa on niin hiton vaikea irtisanoa työntekijää, että kukaan ei uskalla palkata ketään suoraan kun edes niistä luusereista, joista ei nappaa yhtään, ei pääse eroon.

      • määtiiän

        oletko kuullut koeajasta?jos et tiedä mitä se tarkoittaa niin olet yrittäjä huonoimmasta päästä!pelle


    • Juupaseipäsjuu

      Carrot tuskin tietää työkohteesta muuta kuin laskutushinnan..
      Työkohteessa näkee myöhemmin todellisen tirehtöörin.

    • eitöitäolekaan

      Kovia hymyilemään ja haastattelemaan, hyvä kun riitti parkkirahat sen tyhjänpäiväisen jaarittelun aikana. Sitten kun hakee aktiivisesti niiden töitä niin heistä ei kuulu enää mitään. Tästä haastatttelusta jo siis 2,5 vuotta. Turussa. Ajan haaskuuta hakea heille enää.

      • Anonyymi

        Ymmärrän jos joku haluaa tehdä työtä ihan oikeassa sirkuksessa ( trapetsilla, jonglööri, tiikerinkouluttaja, ... ) ,
        mutta tämä Carrot on sitten ihan toinen juttu
        ( forget it ) .

        Siinä kohtaan kun mol sivuja pällistelee ja näkee carrot-ilmoituksen,
        mieti ainakin 2* ennenkuin painat enteriä.

        Ja jos minulta kysyt, mielummin ei paineta enteriä.


    • excarrot

      Kannattaa olla pekkasten ,lomien ja arkipyhäkorvausten kanssa tarkkana,yrittävät aina kusettaa

    • Reissutimo

      Miksihän carrot saa maksaa alle tes minimin ja miksiköhän ylitöistä ei saa korvausta. Miksihän heidän palkanlaskija ei kuuntele palkattavan toivomusta vero% . Liekkö sieltäkin vetävät. Eivät he kyllä päivärahojakaan maksele.

      • AhmedA

        Alle tes ja vielä vällityspalkio koko palkkasta. Minulla vero palkakuittisa 11% ja silti menee 49%.


      • Anonyymi

        Se on laitonta. Haasta oikeuteen.
        Voitat takuuvarmasti.
        Saat vielä bonukset kaupan päälle.
        Ja pulju saa lisää mainosta ( jos ei ole jo tarpeeksi).


      • Anonyymi

        Älä mene tommoseen paikkaan, pysy pois sieltä.


    • Oselotti

      Täällä kanssa yksi iso pettymys kyseiseen firmaan. Lupasivat töitä ja aina löytyy töitä. Suostuin vielä kaikkeen mahdolliseen ”paska” työhön vaikka maalarin koulutus. Työt oli sovittu tietylle päivälle, tein kyseisestä työstä sopimuksen. Pitivät epätietoisuudessa millon menen ja minne jos menen ollenkaan. Eivät ehtineet selvitellä asioita lupasivat lähettää työmaan tiedot mutta eipä niitäkään kuulunut :D Ei vastata puhelimeen kun vasta parin päivän päästä ja ilmoitetaan että ei olekkaan mitään töitä ollenkaan. Heille suosittelisin lämpimästi lisähenkilökunnan palkkaamista ainakin Helsingin toimipisteeseen jos ei edes viestien lähettelyt tai minuutin kestävät puhelut onnistu. Todella huonoa organisointia.

    • Dontgo

      Turussa oleva carrot, höpöhöpö mesta.
      Kertaakaan päässyt töihin vaikka on ammattitutkinto paperit.
      Et kysymyksiä kysytään mutta ei tiedä itse mitään.
      Kaiffari on kaljaveikko.

      • Anonyymi

        Just samat reaktiot täällä = ammattitutkintopaperit mutta ei töitä näytti ihan dorka.lta se kaiffari joka istui Turun Carrotissa.
        Ja muutenkin, tyhmä ku saapas, ihan apina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just samat reaktiot täällä = ammattitutkintopaperit mutta ei töitä näytti ihan dorka.lta se kaiffari joka istui Turun Carrotissa.
        Ja muutenkin, tyhmä ku saapas, ihan apina.

        Heh hee sama meno jatkuu toimistolla edelleenkin, turha käynti ja paskajuttua kyllä löytyy mutta ei töitä.


    • Pekkanen69

      Carotin kautta työllistyin. Sopimukset ovat pitäneet, palkkaus reilu ja tulee ajallaan.
      Toimialueena Uusimaa. Ei valittamista.

    • Anonyymi

      Vuokrafirman kirjoilla olet b-luokan duunari. Tämä koskee kaikkia vuokrafirmoja. Ainoa toivo näissä on että pääset asiakasyrityksen kirjoille jossain vaiheessa, mikäli heillä on siihen tarvetta. Yli 10 vuotta useita vuokrafirmoja kiertäneenä on tullut tietty kuva näistä työnantajista. Pääsääntöisesti työ on yhdestä päivästä pariin kuukauteen ja jokainen työpaikka on yksittäinen työsopimus joita ketjutetaan, eli olet kiertävä sijainen. Esimerkiksi Staffpointilla sinulla ei ole oikeutta heidän tarjoamiin yksityisiin lääkäripalveluihin ellet ole ollut 6kk saman asiakasyrityksen palveluksessa yhtäjaksoisesti vaikka olisit ollut joka päivä töissä vuokrafirmalle vuosia. Näitä palveluita saavat siten hyvin harvat koska työsuhde asiakasyrityksessä lähes aina on lyhyempi kuin puolivuotta ja olet ollut siinä ajassa jo useammassa paikassa mitä todennäköisemmin. Saattaa olla myös että asiakasyritys ei tarvitse sinua esim viikkoon ja siinä katkeaa myös tuo yhtäjaksoisuus. Kieroa eiko? Tehdyistä tunneista kannattaa pitää omaa kirjaa, etenkin jos työaika vaihtelee, sillä jalkikäteen niiden selvittely voi olla tuskallisen vaikeaa ja jotain voi jäädä saamatta mutta et muista mitä. Työsopimus on usein 7,5 tuntia / päivä tai 37,5 tuntia / viikko, jolloin niitä pekkaspäiviä ei tarvitse maksaa. Tämä myös siinäkin tapauksessa että ylitöitä riittäisi joka viikolle. Tällä tavalla säästävät yhden päivän joka kuukausi palkastasi. Jotkut alat ovat kausiluontoisia, eli on olemassa kuukausia jolloin asiakasyrityksissä tapahtuu vähemmän ja arvatkaapa ketä joutuu istumaan silloin kotisohvalla vaikka tekisi mieli töihin? Se vuokraduunari tietenkin ja Kelasta on turha mennä pyytämään mitään työttömyyspäivärahaa lukuunottamatta, jolla ei maksa muuta kuin vuokran... jos sitäkään. Kertovat sieltä että olisi pitänyt säästää siitä palkasta mitä oli saanut edellisinä kuukausina. Sopimusta tehdessä kannattaa myös kysyä lomapalkasta sillä jotkut jättävät sen maksamatta ellet osaa sitä pyytää. Työtarjoukset saattavat tulla aikaisin aamulla soittona tai tekstiviestinä ja jos et vastaa nopeasti, vuorot menee jollekin toiselle. Kaikkien kanssa ei aina tule toimeen vaikka kuinka yrittäisi. Jos työpaikalla tulee ongelmatilanteita, sinä olet se joka lähtee ilman selityksiä. Valitettavasti sinun työnantajasi ei pidä puoliasi vaan yrittää hiljaisuudessa sijoittaa sinut muualle tai ei enää soita. Totuus on että vuokrafirman on helpompi menettää työntekijä kuin asiakasyritys. Eli kun yhteen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää. Osamaksusopimukset, luotot ja lainat voit unohtaa pääsääntöisesti sillä et ole vakituisessa työsuhteessa. Niiden myöntäjät tietävät että vuokratyössä sinulla ei välttämättä ole töitä enää huomenna. En suosittele kenellekään ellet ole varma siitä itse että töitä riittää koko vuoden tai ole valmis ottamaan töitä useammasta vuokrafirmasta... tämäkään ei takaa sitä että töitä on jatkuvasti. Vika ei välttämättä ole siinä vuokrafirmassa vaan asiakasyrityksissä jotka yrittävät säästää kustannuksissa. Niin kauan kuin vuokratyötä tehdään, niin kauan tilanne vain huononee. Itse en enää siihen oravanpyörään lähde.

    • Anonyymi

      kuopion carrot ainakin ihan kusetusta. samat työpaikat ilmoitetaan viikon välein nyt ainakin jo neljättä viikkoa putkeen. haastattelija ei edes tiennyt firman nimeä eikä tessiä mikä on käytössä.
      samoin total henkilöstöpalvelu.
      järkyttävää paskanjauhantaa.
      en voi suositella kenellekään.

    • Anonyymi

      Carrot keksii eri nimikkeillä 5-10 paikkaa kun tosiasiassa heillä on yksi ja sama paikka tarjota. Tällä kikalla monet hakee samaan paikkaan useasti. Ja vaihtavat jatkuvasti viimeistä hakupäivää kun tietävät että TE toimiston vaatima Paikkavahti ilmoittaa heti uusista työpaikoista tai jos muutettu viimeistä hakuaikaa. Tätä Carrotin paskaa puskee sähköpostiin päivittäin. Välttäkää viimeiseen asti em. lafkaa!

    • Anonyymi

      Juuri hain Carrotille hommiin kun näytti olevan useampia paikkoja auki paikkakunnallani mollissa. Kävin haastattelussa ja sain sellaisen kuvan touhusta, että hakevat vaan reserviin koko ajan porukkaa, mutta työpaikat ovat kiven alla.

      Koko ajan huudetaan kuinka mollissa on niin ja niin monta työpaikkaa auki, mutta moniko niistä on oikeasti "auki". Vuokrafirmat pitävät samoja paikkoja vuodesta toiseen mollissa. Välillä vaan uudistavat ilmoituksen. Aikamoista kusettamista, kun mollissa lukee että tarvitaan heti työntekijää, vaikka oikeesti kerätään reserviä listoille.

      Katotaan nyt pari viikkoa tässä ja sitten olen yhteydessä porkkanalle taas että löytyykö hommia.

      • Anonyymi

        Turussa Marine-systems niminen yritys käyttää rekryfirmaa jatkuvasti.
        4kk työntekijä on siellä ja sen jälkeen taas uusi haku. Ei työntekijä kauan ole siinä firmassa.
        Vähän väliä on mol.fi sivustolla haku.
        Tuulinen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turussa Marine-systems niminen yritys käyttää rekryfirmaa jatkuvasti.
        4kk työntekijä on siellä ja sen jälkeen taas uusi haku. Ei työntekijä kauan ole siinä firmassa.
        Vähän väliä on mol.fi sivustolla haku.
        Tuulinen paikka.

        4kk sen takia että ei tarvitsisi maksaa henkilökohtaista palkan lisää...joka firma kiertää näitä teettämällä lyhyttä pätkää ja jotkut pöljät tekee jatkuvasti. Itse ainakin otan näistä vain ansiosidonnaisen irti.


      • Anonyymi

        Niillä on edelleen samat paikat auki mollissa joihin hain viime marraskuussa. Eivät kuitenkaan minulle niitä tarjonneet. Aikamoista.

        Noh, onneksi olen jo ollut toisen firman kautta töissä nyt neljättä kuukautta, että ei se mun persettä hievauta.


    • Anonyymi

      Täytin hakemuksen ja pääsin haastatteluun.
      Ensimmäiseksi sanoi : "en anna tätä työpaikkaa sinulle, se on liian vaativa".

      Jäin katsomaan haavi auki että minkä takia sitten pyydettiin paikalle.

      Sanoin :"olet käynyt siinä yrityksessä, kerro millaista elämä on siellä" .
      Ei mun tarvitse kertoa mitään siitä yrityksestä vastasi haastattelija.

      Sitten alkoi : "sulla on vähän taukoa tuolla kun olet ollut töissä (joskus 10v sitten), miksi?"
      Vastasin :"olen opiskelemassa ollut"
      Carrot :"tiedän ihmisiä jotka käy töissä vaikka opiskelee".

      Sitten aloin kertomaan kun hitsauskoulutuksen jälkeen hain 70 työpaikkaa mutta lopetin sen ja lähdin muihin meininkeihin niin carrotin tyyppi totesi tähän :"tiedän 17vuotiaan pojan joka pääsi töihin vakituiseksi kun teki hyvää jälkeä ja asenne on ok. Sinulla on selvästi nyt asenne vika".

      Alkoi vedet valumaan silmistä.
      Otin kassin lattialta, jota en ollut edes avannut, ja lähdin pois. Perästä kuului :"ehkä näin on parempi"
      Vastasin:"hyvää ruokahalua".

      Haastattelija oli Johanna, Puistokatu 8, Turku.

      Henkilökunta on vaihtunut tässä osoitteessa mutta en ole aikasemmin saanut töitä tästä puljusta.

      Samankaltaisia kohteluja ollut myös aiemmin tässä Turun Carrotissa.

      Viime vuoden puolella olin ihan oikeassa firmassa töissä, ja silti sain tämmösen kohtelun.

      Eikä ole meininki kovin kaksista toisissakaan rekrypuljuissa.

      • Anonyymi

        Otan osaa. Kuulostaa hieman samalta kun minut kutsuttiin rekryfirmaan ja sitten vielä asiakaskohteeseen haastatteluun (eri rekryfirma, ei Carrot).

        Asiakaskohteessa heti suoraan sanottiin, että me emme palkkaa muita kuin työntekijöiden sukulaisia.
        (Aha. Kiva tietää. Miksi sitten kutsui minut haastatteluun?). En tietenkään saanut työpaikkaa.


      • Anonyymi

        Näyttää olevan rekrytoimistoissa töissä tyyppejä jotka ei arvosta opiskelua.

        Täytyy tämmösten tilanteiden välttämiseksi miettiä jos laittaa cv.n normikuvan lisäksi pari treenikuvaa salilta.
        Toisessa ilman paitaa jossa näkyy 6palaa.
        Toisessa kuvassa molemmissa käsissä samaan aikaan 50kg käsipainot jossa väännetään habaa.
        Ja pari muuta.

        Rekrytoimistoissa olevien tyyppien rahkeet ei näytä edes tähän riittävän.
        Päänaukomista kyllä riittää mutta eri asia kuka sitä haluaa.

        Menepä kokeilemaan vastaavaa pään rääpimistä perjantai illalla Turun keskustaan niin voi olla että on nenä kipiä kun tulee huippuluokan thaiboxareita vastaan, tai voimannostaja joka nappaa kurkusta kiinni niin peli on selvä.

        Mutta rekrytoimistoissa tuntuu olevan silti tän sarjan meininki.

        "Kun työ sinulle sopii" voisivat ottaa sen sloganin pois nettisivuilta.

        Koita saada elämäs kondikseen ja yritä kysyä jobia niin tässä on tulos mitä Carrotista saat,
        p... niskaan.

        Hyvä Turku, loistavaa.


    • Anonyymi

      Ei enää ikinä Carrotin kautta töihin. Tuolla on henkilöstö aivan pihalla omista hommistaan toimistolla. Palkanmaksu kyllä onnistui, mutta olisipa se ollut oikein edes joskus. En voi suositella kenellekään, jos haluat mielenterveytesi säilyttää.

    • Anonyymi

      henkilöstövuokrausfirmojen toimistot on täynnä peukalokeskellä kämmentä aaseja jotka ei tiedä oikeista käytännön töiden tekemisestä yhtään mitään.

      Toisekseen mollin sivut tulvii henkilöstövuokraus työpaikka ilmoituksia joita ei edes ole oikeasti olemassa.
      TÄRKEINTÄHÄN ON SAADA VAIN AVOINTEN TYÖPAIKKAMÄÄRIEN TILASTOT KAUNIIKSI.
      VAIKKA NIILLÄ EI OLEKAAN MITÄÄN TEKEMISTÄ TODELLISUUDEN KANSSA.

      • Anonyymi

        Mollin sivuilla on paljon tämmöistä, että kun yksityiselämässä puhut puhelimessa jostain asiasta x niin seuraavana päivänä ilmestyy Molliin työpaikka alasta x, josta edellisenä päivänä puhuit puhelimessa. Sama jos selaat nettiä tai kommentoit tiettyä alaa/asiaa netissä niin seuraavana päivänä ilmestyy juuri siltä alalta Molliin työpaikka (jota ei oikeasti ole edes olemassa).

        Aikoinaanhan nämä vuokrafirmat halusivat skannata passin ja kaikko työ/koulutidistukset sekä kuvata sinusta videoita. Sattumalta koko työpaikkaa ei ole olemassakaan eikä firmasta kuulu mitään. Mihin lie tiedot myyty.


    • Anonyymi

      Ihan paska firma, liika vale työpaika hakemuksuia.

    • Anonyymi

      Absoluuttisesti samaa mieltä. Kaikki on tehty kansankielellä "helkkarin " vaikeaksi. Ellei ole työkokemusta tai papereita, vaikeaa päästä mihinkään. Vaikka olisit rehellinen, luotettava,
      Hyväkäytöksinen, pitää mennä näiden ehdoilla. Juu itseään ei oikein pääse työnantajille edes tarjoamaan. Vanhan ajan oppimaan ns kisälli periaatteella työpaikaikalla kilpailun, mammonan tuoksinnassa, hyödyn ja edun aikakautena on mennyttä maailmaa. New normal, not normal

    • Anonyymi

      Välttäkää Transvallia!

    • Anonyymi

      Yritykset eivät tietenkään ilmoita työpaikoista itse, vaan ulkoistavat rekrytoinnin vuokratyöfirmoille kiertäen täten irtisanomissuojat ja irtisanomispalkat yms.

      Voidaan ottaa työntekijä vartiksi töihin ja ilmoittaa ettei tarvita enää huomenna.

      Ja vuokratyöfirmalle työntekijät ovat vain numeroita paperilla, ei niitä kiinnosta "työhyvinvointi" niin kauan kun jaksat mennä työpaikalle että saavat asiakasyritykseltä rahaa.

    • Anonyymi

      EI NE VUOKRAFIRMAT EDES HALUA HYVIÄ JA SÄNTILLISIÄ TYÖNTEKIJÖITÄ. JOS OLET LIIAN KUNNOLLINEN JA HALUAT SEN MIKÄ KUULUU SULLE, NIIN EI TAIDA TULLA SEURAAVAA KEIKKAA. AJATTELEVAT ETTÄ ONPA HANKALA TYÖNTEKIJÄ, ITSE OLIN SOL:ILLA TÖISSÄ, MEINASIVAT JÄTTÄÄ USEIDEN VIIKONLOPPUTÖIDEN YLITYÖ KORVAUKSET MAKSAMATTA, JOUDUN PENÄÄMÄÄN SAATAVIA AINAKIN 600 - 700 EUROA VIIKONLOPPUYLITÖISTÄ. MAKSOIVAT LOPULTA SUURIMMAN OSAN LAUANTAI JA SUNNUNTAI-YLITYÖKORVAUKSISTA, JA JOUDUIN LÄHETTÄMÄÄN HIRVEÄN MÄÄRÄN SÄHKÖPOSTIA SOL:IN YHTEYSHENKILÖLLE. SELITTIVÄT ETTÄ OLI "PALKANLASKIJAN VIRHE" ! MIKÄ SELITYS ! NORMAALEISSA FIRMOISSA JOISSA OLEN OLLUT TÖISSÄ PALKKA ON AINA MAKSETTU JUST JETSULLEEN.

      • Anonyymi

        ÄLÄ MENE PORKKANALLE TÖIHIN, ON JÄRKYTTÄVÄN ÄRSYTTÄVÄ NIMIKIN FIRMALLE, EI TÄSSÄ MITÄÄN PORKKANOITA KAIVATA. SITÄ PAITSI NORMAALIFIRMOISSA VOIT SOITTAA SUORAAN PALKANLASKENTAAN JOS ON JOTAIN VIRHETTÄ PALKANMAKSUSSA. VUOKRAFIRMOISSA JOUDUT OTTAMAAN YHTEYTTÄ YHTEYSHENKILÖN KAUTTA,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ MENE PORKKANALLE TÖIHIN, ON JÄRKYTTÄVÄN ÄRSYTTÄVÄ NIMIKIN FIRMALLE, EI TÄSSÄ MITÄÄN PORKKANOITA KAIVATA. SITÄ PAITSI NORMAALIFIRMOISSA VOIT SOITTAA SUORAAN PALKANLASKENTAAN JOS ON JOTAIN VIRHETTÄ PALKANMAKSUSSA. VUOKRAFIRMOISSA JOUDUT OTTAMAAN YHTEYTTÄ YHTEYSHENKILÖN KAUTTA,

        NE VUOKRAFIRMOJEN REKRYTOIJAT TAI MITÄ NE NYT ONKAAN ON KAIKKI SEMMOSIA KOKOOMUS WANNA-BE -TYYPPEJÄ, JOTKA KUVITTELEE OLEVANSA JOTAIN "TAVALLISTEN DUUNARIEN YLÄPUOLELLA", JA NÖYRYYTTÄVÄT IHMISIÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NE VUOKRAFIRMOJEN REKRYTOIJAT TAI MITÄ NE NYT ONKAAN ON KAIKKI SEMMOSIA KOKOOMUS WANNA-BE -TYYPPEJÄ, JOTKA KUVITTELEE OLEVANSA JOTAIN "TAVALLISTEN DUUNARIEN YLÄPUOLELLA", JA NÖYRYYTTÄVÄT IHMISIÄ.

        VUOKRAFIRMAT ILMOITTAVAT MOL.FI -SIVUSTOLLA "TYÖPAIKOISTA", JOITA EI TODELLISUUDESSA EDES OLE OLEMASSA, VAAN KERÄÄVÄT LISTOILLE RESERVIIN TYÖNTEKIJÖITÄ, JOILLE NYT" EHKÄ VOIS OLLA KÄYTTÖÄ". ITSE OLIN TÖISSÄ YHDESSÄ VUOKRAFIRMASSA, JONKA TYÖPAIKKAILMOITUKSESSA SANOTTIN, ETTÄ AINAKIN 1 KEIKKA VIIKOSSA ON TULOSSA. ALUKSI OLI 2 VIIKKOA 1 KEIKKA, MUTTA SEN JÄLKEEN KULUI 4 VIIKKOA ENNEN KUIN REKRYTOIJA SOITTI ETTÄ HUOMENNA OLIS KEIKKA. PAHOITTELI ETTÄ MENI NÄIN PITKÄÄN. SEURAAVANA PÄIVÄNÄ KUN PITI MENNÄ TÖIHIN, SOITIN REKRYTOIJALLE JA ILMOITIN ETTÄ OLEN KUUMEESSA ENKÄ VOI OTTAA KEIKKAA VASTAAN REKRYTOIJA SANOI ETTÄ OLIS PITÄNYT ILMOITTAA AIKAISEMMIN, ETTÄ MISTÄ HÄN NYT SAA TYÖNTEKIJÄN HOITAMAAN KEIKAN. EI TULLUT SEN JÄLKEEN MULLE TÖITÄ KYSEISESTÄ VUOKRAFIRMASTA.


    • Anonyymi

      Ihan pelle firma, palkasta kun puhutaan niin aina on liikaa, maksavat varmaan porkkanoilla palkankin.

      • Anonyymi

        MENEN TÖIHIN HETI KUN LÖYTYY KUNNON FIRMA.


    • Anonyymi

      Turussa ainakin paskaa asiakaspalvelua työnhakijalle, kyseiset rekrytoijat ei ymmärrä yksinkertaista lausetta ja muutenkin epäkohteliaat tavat, suosittelen jatko koulutusta asiakaspalveluun. Pääsen ilman paskojen vuokrafirmojen apua myös töihin.

    • Anonyymi

      Aloitin joitain kuukausia sitten Carrotilla. Toimiston tyypit on ihan mukavia ja vaikuttaa olevan kiinnostununeita kuulumisista tms. mutta ovat TÄYSIN ulapalla mistään alasta. Heiltä kysyessä vastaus on aina "en tiiä" ja muutenkin ovat ihan hukassa raukat. Carrotilta unohdettiin tehdä mulle uusi sopimus ja vanha soppari oli loppunut yli viikko sitten, jonka takia joutuivat maksamaan mulle lomarahat käteen "koska järjestelmän mukaan olet irtisanottu" xd pahottelivat kyllä omaa virhettään mutta minun kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe