tänään töissä.
Tää voi olla teistä uskomaton juttu, mutta se on tosi.
Työkaverini sairastui, ja hänelle tuli lomittaja perjantaihin saakka.
Meillä on aina radio auki työpisteessä.
Olin työpisteestä aamupäivällä vähän aikaa pois, ja kun tulin takaisin, radio oli laitettu kiinni.
Mä sitä ihmettelemään, niin tää lomittaja tuumas, et hänellä on uskonnollinen vakaumus, eikä voi kaikenlaista musiikkia kuunnella. Kysyin, mitäs vikaa siinä musiikissa on, hän vastasi että sellainen musiikki, mitä kanavalta kuuluu, herättää hänessä synnillisiä ajatuksia.
Voi varjele!!
Tais radio olla suomi-pop kanavalla silloin. Sanoin, että meillä on tapana kuunnella radiota joka päivä, ja laitoin radion radio suomi kanavalle. Kysyin, että kait hän sitä kanavaa voi kuunnella. Noh.. hän ei puhunut mitään, mutta oli loukkaantuneen näköinen.
Ei siinä vielä mitään. Hän toi tänä aamuna mukanaan cd:n hengellistä musiikkia, ja laittoi sen soimaan.
Arvatkaa oliko mun pinna kireellä? Hammasta purren kuuntelin cd:n, ja kun se loppui, sanoin, etten minä taas jaksa kuunnelle niin raskasta musiikkia.
Laitoin radion päälle, ja suomi poppia soimaan :=))
Meinasin työpäivän päätyttyä sanoa, että rukoilee illalla, ja pyytää synnit anteeksi, mutta onneksi pidin suuni kiinni.
Vähän luulen, ettei hän huomenna edes tule töihin, mutta teen mieluummin ylitöitä vaikka 2 vuoroa peräkkäin, kun siedän tuollaista.
Mun mielestä muutaman päivän lomittajalla ei ole oikeutta tulla työpaikalle sanelemaan ehtoja. Minä en ainakaan sellaista vois tehdä.
Pinna meinas palaa
23
1135
Vastaukset
...pölvästiä minkä tilaisuuden päästit käsistäs, ekaksikin olisit onnellinen että tuuraaja töihin löytyi, ja toisekseen olisi ollut sinulta kaukoviisasta olla hyvissä väleissä tuon uskovaisen kanssa koska hän jos joku olis voinut iltarukouksissaan vähän jutella yläkertaan sinusta hyviä asioita ja vähän siloitella tietä sinnekin päin, sulla kuten mullakin on varmaan sinne paratiisiin jo ennakkobanni, vaikka ihan täyttä varmuutta siitä ei vielä ole, niin pahaa pelkään..
Tuosta ennakkobannista taivaan iloihin olen niin varma että olen tämän maanpäälisen elämäni yrittänyt tehdä niin paratiisinomaiseksi että iänkaikkinen kadotus helvetissä on ihan sopivaa lomailua tällaisen irrottelun jälkeen- yxitypy evk
olekin tapana pyytää myös läheisten syntejä anteeksi. Ilmankos mulla onkin nyt niin kevyt olo :=))
Varmaan mulla on banni yläkertaan. Siitä nyt ei ole epäilystäkään. Jos syntiä on kaikki, mitä eräs uskonlahko syntinä pitää, en ole muuta eläissäni tehnytkään :=))
Esim. lapsuudessani tapahtui seuraavanlainen juttu:
Mä sain elämäni ekat pitkät housut pikkutyttönä (tytöt piti sitä ennen vain mekkoja ja hameita) ja menin innoissani näyttämään naapurin tytöille (uskovaisia), niin heidän vanhin siskonsa ei päästänyt mua edes sisälle, vaan sanoi että pitkät housut tytöllä on syntiä.
Tänä päivänä hekin pitävät pitkiä housuja, että mikähän niistä sitten synnittömät teki :=)) yxitypy evk kirjoitti:
olekin tapana pyytää myös läheisten syntejä anteeksi. Ilmankos mulla onkin nyt niin kevyt olo :=))
Varmaan mulla on banni yläkertaan. Siitä nyt ei ole epäilystäkään. Jos syntiä on kaikki, mitä eräs uskonlahko syntinä pitää, en ole muuta eläissäni tehnytkään :=))
Esim. lapsuudessani tapahtui seuraavanlainen juttu:
Mä sain elämäni ekat pitkät housut pikkutyttönä (tytöt piti sitä ennen vain mekkoja ja hameita) ja menin innoissani näyttämään naapurin tytöille (uskovaisia), niin heidän vanhin siskonsa ei päästänyt mua edes sisälle, vaan sanoi että pitkät housut tytöllä on syntiä.
Tänä päivänä hekin pitävät pitkiä housuja, että mikähän niistä sitten synnittömät teki :=))...läheisten syntejä anteeksi, vaan ei sellaisten jotka harrastavat työpaikalla musaterrorismia ;)
Tuo housujuttu oli hyvä, mutta ajattels vähän mitä sen isosiskon päässä on ajatuksia liikkunut kun näki sinut syntisissä housuissas? Siinä on varmaan käyty läpi koko tunteidenkirjo..? Ehkä se ulkopuolista hymyilyttää mutta minkäs teet jos toinen katsellee erilailla maailmaa vaikkapa uskontonsa vuoksi
Jaa mikä teki housuista synnittömän?...tuskin housut muuttui synnittömäksi vaan taisi hkäydä niin että hameesta tehtiin syntinen joten housut on pienempi paha ;)
Toisaalta minun mielestä hame on paljon syntisempi, on paljon nopeampi vetäistä hame korviin kuin ähertää housujen kanssa ;)
- Hengetön naikkonen
Että joillakin on kanttia. Mä oisin tehny saman sun asemassas, laittanu jopa heviä soimaan piruillessani ;)
- yxitypy evk
se Teräsbetonin: missä miehet ratsastaa, siellä lampaat ei voi laiduntaa, pari kertaa iltapäivällä :=)))
- Masse setä
Meikäläinen ryhtyi etsimään itseänsä tässä juuri hiljakkoin. Mitään kummoista ei ole vielä löytynyt, mutta ajatteli ryhtyä seuraavaksi Ninjaksi.
- yxitypy evk
Kun tarpeeksi etsii, niin löytää :=))
Näitä asioita tulee niin monesti esiin. Täällä tundralla se on aika tavallista :=))
jos radio ei työpaikallasi jostain syystä huomenna toimi, niin se ei välttämättä ole pyhänhengen tekosia... *Tarkasta johto* :)
- yxitypy evk
viisas ja ottaa huomenna oman mp3 soittimen mukaan, ja laulaa kappaleiden mukana isolla äänellä.
Hyvä kappale olis: Juodaan viinaa tullaan viisaammiksi näin, juodaan viinaa on todellisuus piinaa selvin päin :=))
- mitään oikeutta
talossa eletään talon tavalla, jollei se sovi tuuraajalle...sopii mennä kotia.
Voit huoleta sanoo sille, että jos haluaa kuunnella hengellistä-tuo mukanaan soittimen ja korvakuulokkeet.- yopollo
saman voisi sanoa jokaiselle joka haluaa huudattaa omaa 'mieli'musaansa koko työyhteisölle.
Ainakin itse olen kyllä täysin tympääntynyt joka puolelta raikaavaan bulkkihumppaan.
Huomaavaisuutta ei enää juuri löydy. - talossa on
yopollo kirjoitti:
saman voisi sanoa jokaiselle joka haluaa huudattaa omaa 'mieli'musaansa koko työyhteisölle.
Ainakin itse olen kyllä täysin tympääntynyt joka puolelta raikaavaan bulkkihumppaan.
Huomaavaisuutta ei enää juuri löydy.keskusradio ja sieltä tulee mitä tulee, sopi se porukalle tai ei.
- yopollo
talossa on kirjoitti:
keskusradio ja sieltä tulee mitä tulee, sopi se porukalle tai ei.
ainakaan, vain noita yksityisiä valintoja, enemmän tai enemmänkin vähemmän huomaavaisia.
Esimerkiksi kauppojen muzakki on keino asiakkaan manipuloimiseksi, ja siihen henkilökunta sitoutuu työhön hakeutuessaan. Jos siitä ei pidä, voi aina hakeutua muihin töihin (korvatulpat tai omat kuulokkeet kun eivät sovi asiakaspalveluun).
varma, mutta eiköhän noi uskonnolliset ja (poliittiset), ohjelmat ole kielletty työyhteisössä.
- mayanna
:D Tai sit ei.
Kuule... vie huomenna ite omat cd:t! Vauhdikkaat rytmirytkytykset, poskivalssit ja intohimoiset tangot, death metallia unohtamatta tietenkin! Sitten voitte vuorotella kiltisti ;)- yxitypy evk
siinä kävi, että annoin periksi, ja pidin radion kiinni loput pari päivää.
Ajattelin, että antaa nyt asian olla, kun ei ollut kyse pidemmästä lomituksesta.
Tiedätkö että mä aloin säälimään sitä naista. Ei ole varmaan helppoa ihmisen olla niin ahdasmielinen :=(( - mayanna
yxitypy evk kirjoitti:
siinä kävi, että annoin periksi, ja pidin radion kiinni loput pari päivää.
Ajattelin, että antaa nyt asian olla, kun ei ollut kyse pidemmästä lomituksesta.
Tiedätkö että mä aloin säälimään sitä naista. Ei ole varmaan helppoa ihmisen olla niin ahdasmielinen :=((varmaan tehnyt samoin, vähän samasta syystä. Mutta jos vakkarityökaveriksi osuisi tiukkapipo (missä asiassa tahansa), mulla menis varmaan hermot. Kyllä sitä joustavuutta tuollaisissa tilanteissa tarvitaan molemmilta osapuolilta, sellainen ei ole mistään kotoisin, että yksi sanelee ehdot.
- HänJokaKulkeeÖisin
raskaamman hevin eli uskonnollismusan kuuntelijan kanssa. Molemmilla samat oikeudet tasapäisyysdemokratian sääntöjen mukaan. Mitenkö yli tästä? Kukaan ei kuuntele mitään tai sitten vuorotunnein... heh-heh-heh-hee.
Itse olen sitä mieltä että uskontoa ei pitäisi sekoittaa reaalielämään. Uskonnot ovat entisaikojen pelimaailmoja ja monet ovat jääneet koukkuun niihin. Muinaisina aikoina oli sama keskustelu siitä että vaikuttaako virtuaalimaailma ihmisen henkiseen kypsymiseen ja samalla lailla väkivaltaisena vaikutti silloinkin. Kokonaisia kansakuntia on tuhottu vetoamalla omaan parempaan kaikkivaltiaaseen.että mitä tarkoittaa reaalimaailma??
Kuinka me voidaan tässä valmiissa maailmassa edes tajuta kaikkien asioiden syntyjä ja niiden kietoutumista toisiinsa aikojen saatossa.
Jos ajattelisin maailmaa ilman hengellisyyttä tai uskontoja,niin mitä jää jäljelle?
Tuossa lopputeksteissä sanoit ,että kansakuntia on tuhottu vetoamalla omaan parempaan valtiaaseen..niin eihän se kerro mitään muuta uutta kuin ihmisen itsekkyys on ollut aina ja on täällä tänäkin päivänä.- HänJokaKulkeeÖisin
tintti.kotivintti kirjoitti:
että mitä tarkoittaa reaalimaailma??
Kuinka me voidaan tässä valmiissa maailmassa edes tajuta kaikkien asioiden syntyjä ja niiden kietoutumista toisiinsa aikojen saatossa.
Jos ajattelisin maailmaa ilman hengellisyyttä tai uskontoja,niin mitä jää jäljelle?
Tuossa lopputeksteissä sanoit ,että kansakuntia on tuhottu vetoamalla omaan parempaan valtiaaseen..niin eihän se kerro mitään muuta uutta kuin ihmisen itsekkyys on ollut aina ja on täällä tänäkin päivänä.ilman kuvitteellisia sankareita. Maailma ilman uskontoja olisi rehellinen ja reilu siellä asuvia kohtaan. Mainitsemasi ihmisen raadollisuus ja itsekkyys olisi läpinäkyvämpää ja sitä kautta hallittavampaa ilman vallanpitäjien luomiin myytteihin kietomisen mahdollisuutta. 15 kivitaulusta on nyt tuhottu tietoisesti viisi ja hävitetty kaksi. Tekstiä on muutettu ainakin seitsemän kertaa, kuka vallanpitäjä mistäkin itsekkäästä syystä.
Jos meillä maailmassa on kymmenen eri armeijaa ja jokaisen armeijan pappi siunaa omalla valtiaallaan jokaisen armeijan ja kuitenkin kaikista armeijoista kuolee sattumanvaraisesti tavallisia ihmisiä joista jokainen uskoo olevansa oikealla asialla ja se armeija jolla on parhaat aseet ja parhaat mahdollisuudet selviytyä voittaa niin paljonko on valtiailla osuutta asiaan? En suostu uskomaan että kaikkivaltias olisi noin tyhmä ja yksinkertainen. Mielestäni se on selkeää jumaltenpilkkaa. Kuka loikaan ihmisen omaksi kuvakseen? Tuon täytyy olla vitsi vailla vertaa.
Jokainen ihminen luo oman kaikkivaltiaansa omilla teoillaan ja ajatuksillaan. Mikseivät nuo teot voisi olla epäitsekkäitä ja rehellisiä, ilman ainaista oman edun tavoittelua ja kieroutta? Silloin Viimeinen Kuoppa on reunoiltaan tasainen, huolitellusti tehty ja oikean syvyinen, juuri tarkoitukseensa sopiva. Ja tekijä on kuoppansa mittainen käyttäen sitä ryhdikkäänä tietäen että "tämä oli hyvä elämä, kaikki tuli tehdyksi." HänJokaKulkeeÖisin kirjoitti:
ilman kuvitteellisia sankareita. Maailma ilman uskontoja olisi rehellinen ja reilu siellä asuvia kohtaan. Mainitsemasi ihmisen raadollisuus ja itsekkyys olisi läpinäkyvämpää ja sitä kautta hallittavampaa ilman vallanpitäjien luomiin myytteihin kietomisen mahdollisuutta. 15 kivitaulusta on nyt tuhottu tietoisesti viisi ja hävitetty kaksi. Tekstiä on muutettu ainakin seitsemän kertaa, kuka vallanpitäjä mistäkin itsekkäästä syystä.
Jos meillä maailmassa on kymmenen eri armeijaa ja jokaisen armeijan pappi siunaa omalla valtiaallaan jokaisen armeijan ja kuitenkin kaikista armeijoista kuolee sattumanvaraisesti tavallisia ihmisiä joista jokainen uskoo olevansa oikealla asialla ja se armeija jolla on parhaat aseet ja parhaat mahdollisuudet selviytyä voittaa niin paljonko on valtiailla osuutta asiaan? En suostu uskomaan että kaikkivaltias olisi noin tyhmä ja yksinkertainen. Mielestäni se on selkeää jumaltenpilkkaa. Kuka loikaan ihmisen omaksi kuvakseen? Tuon täytyy olla vitsi vailla vertaa.
Jokainen ihminen luo oman kaikkivaltiaansa omilla teoillaan ja ajatuksillaan. Mikseivät nuo teot voisi olla epäitsekkäitä ja rehellisiä, ilman ainaista oman edun tavoittelua ja kieroutta? Silloin Viimeinen Kuoppa on reunoiltaan tasainen, huolitellusti tehty ja oikean syvyinen, juuri tarkoitukseensa sopiva. Ja tekijä on kuoppansa mittainen käyttäen sitä ryhdikkäänä tietäen että "tämä oli hyvä elämä, kaikki tuli tehdyksi."että olemme samoilla linjoilla vaikka lähestymme samaa asiaa eri kautta.
Vallankäyttöä on harjoitettu uskonnon varjolla tietenkin,mutta ei se tarkoita,ettö se on uskonnon vika.Valtaa käyttää se,jolla on siihen omat itsekkäät lähtökohdat ja muutenkin manipuloimisen taito..konstit on niin monet.
Oikeastaan voisimme jopa käsinuken avulla nukketeatterissa lapsille esittää ja osoittaa valtaa tasapäistämisen saattamiseksi,ei siihen uskontoa tarvitse.
Epäilen pahoin,että itsekkyys olisi helpommin todettavissa tässä reaalimaailmassa,kun se pukeutuu mustaan ja pakenee kaikin keinon peittääkseen kasvonsa.
Itsekkyyttä ja raadollisuutta joudumme ja parhaiten kitkemme sen pois itsestämme,kuin että etsisimme sitä toisista.
:)- yxitypy evk
tietenkin samalla viivalla.
Jos hän olisi vakituinen työntekijä, tilanne olis aivan toinen. Mutta kun ainoastaan kolmeksi päiväksi tuli lomittamaan.
No kuitenkin siinä kävi niin, etten aukaissut kahtena viimeisenä päivänä radiota lainkaan. Sen verran piti periksi antaa.
Uskonnolla on saatu ja saadaan niin paljon maailmassa pahaa aikaan. Monta sotaa jäis sotimatta, kun uskottais vaan itteemme :=)) - uskovaisista.
yxitypy evk kirjoitti:
tietenkin samalla viivalla.
Jos hän olisi vakituinen työntekijä, tilanne olis aivan toinen. Mutta kun ainoastaan kolmeksi päiväksi tuli lomittamaan.
No kuitenkin siinä kävi niin, etten aukaissut kahtena viimeisenä päivänä radiota lainkaan. Sen verran piti periksi antaa.
Uskonnolla on saatu ja saadaan niin paljon maailmassa pahaa aikaan. Monta sotaa jäis sotimatta, kun uskottais vaan itteemme :=))Minun elämässäni juuri uskovaiset ovat olleet kaikista paskamaisempia ihmisiä työpaikoilla. Ovat kateita ja moralisoivat toisia työntekijöitä.
Nytkin on uskovaisia työyhteisössä ja koko ajan saa olla varuillaan sanomisissaan tai tekemisissään. Selvemmin sanoen, tavallisen tallaajan on alistuttava orjailemaan uskovaisia eikä voi olla oma itsensä! Ei tämäkään ihan oikein ole kun tarkemmin ajattelee?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 565995
- 575452
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1113813- 543802
- 143735
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930