Palstan tasossa ei ole hurraamista!

jukka.finland

Otsikon toteamuksesta huolimatta aivan ensiksi aurinkoista ja hyvää perjantaiaamua Karjalohjalta, Kuuselan tilalta, jossa elohopea on kivunnut aamuyöstä hieman plussan puolelle ja pihanurmikko riisuu itseään valkean kuuran peitosta. Nähtäväksi jää saammeko tällä seudulla satoa viinimarjapensaista, omenapuista, mansikoista ja mustikoista; ongelmana ei ole olleet vain pakkasyöt vaan pölyttäjien vähäisyys.

Olen ollut sairaslomalla, joka yhä jatkuu, mutta ajattelin -koska en voi tehdä kevyttäkään ruumiillista työtä, jota tilalla aina olisi- palata palstalle. Ne teistä, jotka ovat ahertaneet työelämässä kymmeniä vuosia, tietävät ehkä parhaiten, kuinka turhauttava olo on, kun pitää pysytellä toimettomana toipuakseen. Oli kyllä riemullista eilen tehdä tämän vuoden ensimmäisen kävelylenkki metsässä koiran kanssa.

Avasin tässä varhaisaamun aikana palstan kirjoituksia muutaman viime päivän ajalta eikä niistä juuri ilonaiheita löytynyt. Mutta haasteita kylläkin.

Palstalla esitettyihin kysymyksiin tulisi uskovaisten vastata asiallisesti (tunnustan itsekin langenneeni asiattomien vastausten antamiseen) ja välttää riitoja ja oppikysymyksistä väittelyitä, jotka synnyttävät epäilyksiä ja katseen/ajatusten siirtymistä Herrasta ihmisoppien ja -viisauden pettävälle maaperälle.

Palstalla liikkuu rekistöröimättömiä kirjoittajia, jotka näyttävät yhä vilpittömin mielin tukevansa mm. menestysteologiaa ja torontolaisyyden jälkimainingeista syntyneitä uusia herätyksiä. Ne jotka muistavat kannanottojani jo vuosien takaa tietävät, että suhtaudun tällaisiin herätyksiin ja niiden sisällä tapahtuviin ilmiöihin kielteisesti, perustelunani se, ettei tuollaisista ilmiöistä kerrota raamatussa myönteisessä mielessä.

Palstalla kirjoittaa myös ateisteja ja he ovat uskovaisille haaste ja esirukouksen aihe. He perustavat uskonsa luodun tieteeseen, minä Luojan sanaan. Itse entisenä ateistina tiedän, ettei minkäänlainen väittely ateistin kanssa auta häntä uskomaan Jumalaan. Ei kukaan voi tulla Jeesuksen luokse, ellei Jumala häntä herätä ja vedä. Mielenmuutos (parannus), kääntyminen omalta tieltä Jumalan puoleen ja uskominen Herraan Jeesukseen syntyy Jumalan sanan kuulemisesta ja sen vastaanottamisesta.

Tällaisia ajatuksia pohdittavaksi tänä aamuna ja jokaiselle lukijalle hyvää perjantaipäivää.

19

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Oikeassa olet palstan suhteen, toivomisen varaa on riittämiin.
      * Toivon että toivut ja pääset nauttimaan kesästä siellä "tilallasi", ja ymmärrän sua täysin, kun ei voi tehdä käsillään mitä haluaisi ja touhuta kaikenlaista?
      * Sitä tulee turhautunut olo, eikä aina jaksa istua kokeen ääressä ja kirjoittaakkaan. Ja mikäpä ulkona liikkumisen ja mielekkään tekemisen voittaisi?

* On totta sekin, että monesti on sormissaan pitelemistä, kun vastailee tai muuten kommentoi palstan Jumalan kieltäjille, että säilyisi asiallisuus ja jopa rakkaus heitä kohtaan Jumalan Hengen avulla, muutoinhan se ei juurikaan ole mahdollista.
      * On vaan vahinko, kun palstalta on poistunut monia hengellisiä asioita oikein ymmärtäviä kirjoittajia!?
      * Ja ehkä ei nämä ateistit ole kuitenkaan vaikeimpia keskutelijoita kuitenkaan?
      * Ekivaarin tapaiset jumaluusoppillisesti viisaat ovat kaikkein vaarallisempia.
      * He kun eivät "osaa" keskutella lainkaan, he vaan siteeraavat heille omastamielestään sopivia Raamatun kohtia ja lauseita poimitaan läpi Raamatun.
      * Raamattu on niin rikas sanastoltaa, että jos sitä aletaan pilkkomaan asioita asiayhteyksistään, saadaan syntymään ihan mitä oppeja tahansa, joita sitten Raamatulla muka tuetaan.
      * Nuo viisastelijat ovat sytisiä paljon vaarallisempia evankeliumin vastustajia ja vääristäjiä omaksi mieleisekseen.
      * Tervetuloa vaan takaisin tänne sekalaiseen seurakuntaan, sinua todella tarvitaan täällä, jos vain teveytesi antaa tilaa ja voimia olla täällä.
      * Siunausta ja pikaista tervehtymistä ja Jumalan rauhaa kesääsi!

• Jumalan armoa ja rauhaa samoin Sinulle.

Olen asettumassa viettämään eläkepäiviä tänne synnyintilalleni. Vuosien tauon jälkeen on minulla jälleen laajakaista täällä käytössä. En varmaankaan joka päivä palstalla käy, mutta haluan osallistua keskusteluihin sen mukaan, kuin koen sen mielekkääksi.

Olen muuten kanssasi samaa mieltä siitä, että ateistiset kirjoitukset ovat peräti harmittomia verrattuna väärään opetukseen, joka vetoaa irrallisiin raamatun lauseisiin.

"Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen" (1 Tm. 6:3-5).

Siunattua perjantaipäivää ja viikonloppua.

• poikalapsi

Kas, kas: veljet valheessa, vainon ja panettelun mestarit Jukka ja Mohikaani ovat taas löytäneet toisensa. Ketä NYT alatte kaivella? Kuka saa uhkailut niskaansa tällä kertaa? Ketä pelotellaan nyt asiattomasti raastuvalla, helvetillä ja milloin milläkin?

Olette molemmat pahoja valheen vankeja. Kaverinne Frihet kuuluu vielä samaan joukkoon. Te olette vaaraksi, ei Ekivaari, eivät ateistit. Te olette vainolaisia. Kokemusta sattuu olemaan, kanaljat!

Kohtapa räävä-Jukka poistaa joko koko ketjun tai poistattaa minun kannanottoni. Niinhän se teillä ketkuilla menee...

• suosittelen Herramme Jeesuksen Kristuksen opetusten noudattamista, että Raamattu kertoo Jumalan Pojasta ...

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa-joka LIHAN PUOLESTA on syntynyt DAAVIDIN SIEMENESTÄ
        4 ja PYHYYDEN HENGEN PUOLESTA KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".

Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Joh. 10:29
        "Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, on SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI".

Minä, ekivaari, uskon siis että Isä on Jeesusta suurempi, mutta Mohikaani ja jukka.f. eivät sitä usko! Minä uskon että hengen mukaan Kristus Jeesus on syntynyt jokaisen Jumalan tahtoa tekevän sydämessä, jotka kaikki ovat Kristuksen, eli "Voidellun elämän äitejä", Mutta Mohikaani ei sitä usko!

Matteus 12
        48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

• mkljio

"* Nuo viisastelijat ovat sytisiä paljon vaarallisempia evankeliumin vastustajia ja vääristäjiä omaksi mieleisekseen. "

Voi niin. Palstalla on sMohikaanin mielestä ainakin kolmenlaisia kirjoittajia.

On viisastelijoita, joilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat eri mieltä Mohikaanin kanssa.

Sitten on syntisiä, joilla Mohikaani tarkoittaa ateisteja.

Ja sitten lopuksi on synnittömiä, joihin Mohikaani näyttää itsensä lukevan.

• suomennos
        ekivaari kirjoitti:

suosittelen Herramme Jeesuksen Kristuksen opetusten noudattamista, että Raamattu kertoo Jumalan Pojasta ...

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa-joka LIHAN PUOLESTA on syntynyt DAAVIDIN SIEMENESTÄ
        4 ja PYHYYDEN HENGEN PUOLESTA KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".

Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Joh. 10:29
        "Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, on SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".

Joh. 14:28
        "Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI".

Minä, ekivaari, uskon siis että Isä on Jeesusta suurempi, mutta Mohikaani ja jukka.f. eivät sitä usko! Minä uskon että hengen mukaan Kristus Jeesus on syntynyt jokaisen Jumalan tahtoa tekevän sydämessä, jotka kaikki ovat Kristuksen, eli "Voidellun elämän äitejä", Mutta Mohikaani ei sitä usko!

Matteus 12
        48 "Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"

1.
        >> Minä, ekivaari, uskon siis että Isä on Jeesusta suurempi, > Minä uskon että hengen mukaan Kristus Jeesus on syntynyt jokaisen
        Jumalan tahtoa tekevän sydämessä

• Jukan omatunto
        poikalapsi kirjoitti:

Kas, kas: veljet valheessa, vainon ja panettelun mestarit Jukka ja Mohikaani ovat taas löytäneet toisensa. Ketä NYT alatte kaivella? Kuka saa uhkailut niskaansa tällä kertaa? Ketä pelotellaan nyt asiattomasti raastuvalla, helvetillä ja milloin milläkin?

Olette molemmat pahoja valheen vankeja. Kaverinne Frihet kuuluu vielä samaan joukkoon. Te olette vaaraksi, ei Ekivaari, eivät ateistit. Te olette vainolaisia. Kokemusta sattuu olemaan, kanaljat!

Kohtapa räävä-Jukka poistaa joko koko ketjun tai poistattaa minun kannanottoni. Niinhän se teillä ketkuilla menee...

En aio poistaa omia aloituksiani. Aion haastaa oikeuteen kaikki jotka kirjoittavat minua vastaan. Ja aion myös haastaa oikeuteen kaikki jotka hyökkäävät ystävääni Jukkaa vastaan. Aloittakaamme oikeustaistelu vaikka jääkiekko-ottelulla tai let's play chess.

• Ennustajan kykysi
        poikalapsi kirjoitti:

ei ainakaan heti ole toteutunut. Millä tavalla alottaja on räävä tai kanalja? Ootte erikoista väkeä te hellarit kun haukutte toisianne.

• merim.raimo

Totinen etsijä, joka esittää mailman tärkeimmän kysymyksen :kuinka voi pelastua? sellaset ne tosiaankin on harvassa.

• sairaslomalla.

Pysyisit poissa hellareitten palstalta, täällä ei kaivata kaltaistasi "nuorisotyöntekijää". Ota mukaasi mohikaani ja fritsu, sillä he ovat kanssasi tarpeeksi loanneet hellareitten mainetta.

• 28 "Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'EN, ETTETTE LUSTETTA KOOTESSANNE NYHTÄISI SEN MUKANA VILJAAKIN.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta VILJA korjatkaa minun aittaani.'"

(Luste = rikkaruohoa, valhevehnää).

• frihet

Aloitan samoin, kuten sinäkin.
      Selkä on taas niin lopuillaan, että saa nähdä miten pari todella suurta kaappia saan kaatopaikan kontteeniin, kun eilen ne just, just sain autoon, eli täytyy tässälähteä uudestaan purkaan kuormaa.

Pari matkaa nyt tulevina viikkoina ja sit kait ois tulo Suomen puolelle, koirakin voi taas mainiosti, joten ehkä tästä selkäkin saadaan kuntoon.

Palsta on mikä on ja jopa "noituuteen viittaavaa" no itse olen kuin tattarit konsanaan, menossa sinne sun tänne, kun soittoja näin kevään aikana tulee solkenaan.

Jeesus on synnin voittanut ja ylösnoussut Herramme, joka vie aloittamansa työn päätökseen, tuntuipa miltä tuntui.

Ei uskomme perustu tunteisiin, vaan Jumalan sanaan ja sen lupauksiin.

Nyt on aika taas häippästä, vaikka äsken koiran kanssa tuimme lenkiltä, Voi hyvin, koitan päästä siellä käymään jo Kesäkuun aikaan, katsotaan sit miten eteen päin.

Jeesus teitä siunatkoon!

• että palstan aihe on helluntailaisuus.

Yrität savustaa keskustelun pois helluntailaisuudesta.

Helluntailais-karismaattiset menestysteologiat torontolaisuuksineen ovat helluntailaisuutta.

Perinteiset helluntailaiset joita ei ole kuin "kourallinen" laskevat menestysteologiat omiin jäsenmääriinsä.

• nousi heti

pari pykälää, kun ilmaannuit paikalle.

Tunsin suorastaan Pyhän Hengen tuulahduksen käyvän laajakaistan läpi.

• Jos haluat tietää niin n.viikko sitten kirjoitin sinusta ilman nimiä(joku ne nimet sitten keksi)otsikolla"eikö tähän saada selvyyttä." Ystäväs "Frihet" sitten vastaili ja sen haluan nyt sinullekkin sanoa että anteeksi menneet kirjotukseni.
      Mun osalta mitään riitaa ei ole mutta sinun tulisi hyväksyä se anteeksipyyntö.(Eikö se ole kristillistä-tee toiselle sitä toivot itsellesi tehtävän.)
      Vaadinkohan liikaa? Toivottavasti en.
      Hienoa että sinulla on terveyttä ja mahdollisuudet viettää eläkepäiviäsi tilalla ja koirasi kanssa ja on ystäviä ja kaikki kunnossa.

• Tulin käymään pikaisesti palstalla erinomaisen grilli-illallisen jälkeen. Pari ystävääni tuli käymään ruokakassi kainalossa ja sain istuutua omassa kodissa valmiiseen ruokapöytään. Miten se ruoka tuntuu maistuvan aina paremmalta, kun joku toinen sen valmistaa?

Viittaat johonkin noin viikko sitten palstalle kirjoittamaasi. En viipynyt päätteellä aamusella niin pitkään, että olisin selannut ja lukenut tekstejä viikon takaisiin. Mutta annan anteeksi, jos on jotain anteeksi annettavaa. Älä siis suotta anna menneiden painaa ja taakoittaa mieltäsi.

Jotta nousisin aamulla pirteänä lintujen lauluun niin vetäydyn nukkumaan. Ja vanhan tavan mukaan toivotan Sinulle ja kaikille palstalaisille "hyvää yötä, Jeesus myötä".

• sovit tänne

omien luulojesi kanssa hyvin, raitista oppia on vähän, Pyhä Henki on niin halveksittu täällä noin yleensä.

Terveisiä Nokia Mission Helsingin lauantai-illasta, josta tätä kirjoittelen parhaillaan....

• että miksi sä

käyt täällä harhaoppisten palstalla, oikeeoppinen nokiamissiolainen? Ootko muute kännissä, kun on hiukan noita kirjotusvirheitä?

• sivullisen kommentti vaan
        että miksi sä kirjoitti:

käyt täällä harhaoppisten palstalla, oikeeoppinen nokiamissiolainen? Ootko muute kännissä, kun on hiukan noita kirjotusvirheitä?

Asia ei minulle yhtään kuulu, mutta sekaannun silti ulkopuolisena tähän minulle kuulumattomaan asiaan. Esitän vähän kysymystä.

Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä?

Pyhällä Hengellä täyttyneet hengelliset ihmiset eivät nimittäin ole yleensä ilkeitä ihmisiä.
        Sen sijaan uskonnollisille, lihallisille "kristityille" se on kovin yleistä, olen sen täällä huomannut. Hedelmistään puu tunnetaan.

Minua kiusattiin uskonnollisten taholta silloin, kun vuosi sitten heiveröisenä ihmisenä aloin kirjoittelemaan tällä palstalla. Soimaako omatunto yhtään?

Nyt olen tehnyt parannusta, enkä alistu siihen enää. Kiusattavaksi alistuminen on synti Jumalaa kohtaa, itsekunnioituksen puutetta.

Olet siis ilkeä ihminen. Aamen.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      97
      4832
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      171
      4509
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      88
      4244
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2688
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2207
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2097
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1880
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1769
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1757
    Aihe