Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Juna: Karjaa - HKI

op1

Kertokaapa kokemuksia Karjaa - HKI välin junayhteydestä. Miten pelaa? Olisiko rankkaa käydä sieltä pk-seudulla töissä päivittäin? Jos meinaa sattuisi muuttamaan Karjaalle....

7

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotona jo

      Juna on nopea ja helppo, jos asuu Karjaan keskustassa lähellä asemaa. Ja kyllä tänne suomenkielisiäkin saa tulla.

      • op1

        Huomasin juuri, että minulle paras yhteys Karjaalta Stadiin olisi aamun Pendolino (8:36). Kallista!
        Taisi olla juuri tämä junavuoro, jonka VR muutti penskaksi parisen vuotta sitten. Ei ihme, että asiasta nousi poru...


      • Pendelöijä
        op1 kirjoitti:

        Huomasin juuri, että minulle paras yhteys Karjaalta Stadiin olisi aamun Pendolino (8:36). Kallista!
        Taisi olla juuri tämä junavuoro, jonka VR muutti penskaksi parisen vuotta sitten. Ei ihme, että asiasta nousi poru...

        Ei pendelöinti ole köyhien huvia. Köyhä ajaa työmatkansa seutulipulla ja asuu lähiössä kerrostalossa. Rikkaat asuvat kivoilla alueilla ympäristökunnissa ja pendelöivät, kuka citymaasturilla kuka Pendolinolla, ja se maksaa! Turha valittaa, et kai edes kuvitellut että kukaan köyhä muuttaa Karjaalle?


      • op1
        Pendelöijä kirjoitti:

        Ei pendelöinti ole köyhien huvia. Köyhä ajaa työmatkansa seutulipulla ja asuu lähiössä kerrostalossa. Rikkaat asuvat kivoilla alueilla ympäristökunnissa ja pendelöivät, kuka citymaasturilla kuka Pendolinolla, ja se maksaa! Turha valittaa, et kai edes kuvitellut että kukaan köyhä muuttaa Karjaalle?

        Noinhan se taitaa mennä, kuten mainitsit. Talvella kun suuri pendelöintitutkimus julkaistiin, tuli heti mieleen, että pitääkin tästä muuttaa Helsingin ulkopuolelle, koska siinähän rikastuu! ;)

        Eli nyt mä oon vaan köyhä, mutta jos pendelöin, olenkin rikas!


      • noin se menee
        op1 kirjoitti:

        Noinhan se taitaa mennä, kuten mainitsit. Talvella kun suuri pendelöintitutkimus julkaistiin, tuli heti mieleen, että pitääkin tästä muuttaa Helsingin ulkopuolelle, koska siinähän rikastuu! ;)

        Eli nyt mä oon vaan köyhä, mutta jos pendelöin, olenkin rikas!

        Logiikka on tämä: Jos sulla on varaa asua omakotitalossa, ostaa sellainen auto, jolla kehtaa liikkua ruuhka-aikaan moottoritiellä ja laittaa bensaan n. 400 e/kk, et voi olla aivan köyhä. Aivan sama asia, jos on varaa matkustaa töihin Pendolinolla ja maksaa siitä n. 500 e/kk.

        Et varmasti rikastu pendelöimällä, mutta se on yksi tapa viestiä muille omasta varakkuudesta ja kohottaa sitä kautta statusta.


    • Kirkkonummelle

      Just oli eilen Iltasanomissa vertailua tästä, muistaakseni Kirkkonummella oli koknaisedullisinta asua, kun laskettiin yhteen junalippu ja asuntojen keskihinta. Toimittaja tosin oli unohtanut, että matkakulut julkisilla saa vähentää verotuksessa lähes kokonaan, mutta asumiskuluista ei saa vähennyksiin yleensä kuin pienen osan lainan koroista.

      Eli loppupeleissä kannattaa kuitenkin ostaa se halvempi asunto ja maksaa matkoista. Samalla saa rahassa mittaamattoman turvallisen ja kauniin kasvuympäristön lapsilleen ja perheelleen.

    • sjundeålainen.......

      karjaalta pääsee pikajunalla aina helsinkiin ja väliasemille..ja kirkkonummesta saakka yhteydet pelaa mutta inkoo ja siuntio niitä heikennetään vaikka väkeä muuttaa lisää.

      Olen itse paristi jäänyt ilman kyytiä kotiin ja oletin että jo saadut vuorot meni viikolla ja viikonloppuna mutta ne olikin supistettu???monta vuoroa oli poistettu.

      Nyt mennään vaikka miten myös, vkl:n loppuna töihin!!ja rankkaahan se on.Miettinyt jo pois muuttoakin kun ei ole kylässä mitään muutakaan.Karjaa on hyvä paikka.Käyn siellä usein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe