14 vuotiaalle töitä!!

töitä haluava

Olen 14-vuotias tyttö vantaalta ja haluaisin kesätöitä. Löytyiskö vielä näin nuorelle mitään kesätyötä kun jostain luin että koululaisille on myös kesätöitä mutta en kyllä löydä oikeen mitään työtä mihin voisi mennä. Rahaakin pitäisi koululaisen saada jostain kesätyöstä 800-1000 euroa.Voisitteko kertoa mitä kesätyö paikkoja olisi?

30

5455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla vaikeaa

      14 vuotiaan työntekoa säätelee jo laki. Jotain kevyttä työtä voi löytyä. Mainosten jakajiltakin muistaakseni vaaditaan enemmän ikää.
      Koululaisille kyllä kesätöitä löytyy, mutta pitäisi olla vähintään 15, että mitään järkevää löytyy.

    • Nimetön

      Hienoa että jo nuorena innostut tienaamaan omaa rahaa.. Oletko kokeillut naaruristossa esim laittaa puh.nroa ja tarjota koirankuljetus, kukkienkastelu tms hommaa. Tietysti asiasta kannattaa ensin keskustella vanhempien kanssa ettei häiriköt innostu. Muutenkin kauppojen seinillä on kaikenlaista pientä ilmoitusta. Ole itse aktiivinen- niin pääsee pitkälle. Samanikäisenä minäkin aloitin vahtimalla naapurin muksuja aamulla ja illalla pari tuntia ennenkuin ne sai viedä tarhaan. Vanhemmat oli todella aamutyöläisiä. Mun päivät alkoi melko varhain siis.. Mutta se oma raha!!! Ei tarvinnut vonkua vanhemmilta.

      • Nuorisotyöllistäjä

        Heillä on juuri nuorille sopivia pikkuduuneja.


      • It's meee
        Nuorisotyöllistäjä kirjoitti:

        Heillä on juuri nuorille sopivia pikkuduuneja.

        Olen lukenut näitä kommentteja monesta paikkaa, mikä on 4H alue?


    • :D:D:D

      Siinä olis homma, mihin kaikki vanhemmat sedät kannustaa.

      • Nimetön

        voi vittu olet ääliö 1


      • :D:D:D
        Nimetön kirjoitti:

        voi vittu olet ääliö 1

        "Mutta se oma raha!!! Ei tarvinnut vonkua vanhemmilta."    

        No joo, nuo ehdottamasi hommat kuulostivat ihan hyviltä tuon ikäiselle... Työssä muutama tunti päivässä ja saa vähän rahaa.

        Eri asia on sitten se, kun tämä oma raha tulee niin cooliksi, että sen eteen ollaan valmiita tekemään melkein mitä vaan.
        Voin kertoa, että jos töitä tekee mieli tehdä, niin tonne Kiinan maanjäristysalueelle voi aina ilmoittautua palkattomaksi vapaaehtoiseksi.
        Veikkaan, että harvaa kiinnostaa.

        Ahneus rahaan kasvaa ja myöhemmin sitä ollaan valmiita tekemään ahneuksissa niin paljon töitä, ettei rahoja koskaan ehditä käyttää, eikä niillä oikein mitään tehdäkään.
        Turha on alkaa millään ahneudella ylpeileen, sillä se on tyhmyyttä.

        Sitäpaitsi teinitytöthän nyt tekee monet töitä ihan siksikin, että se tuo mielihyvän tunteen aikuisuudesta. Ehkäpä joku rahanahne vielä keksii alkaa rahastamaan näitä teinejä työnteosta.

        Oma raha ja sen käyttö on myös yksi asia, mistä löytyy paradoksi: kun katsoo nuoria ja aikuisiakin, niin työssä käydään lähinnä siksi, jotta olis rahaa ostaa viinaa, millä saada pää sekasin vapaa-ajalla. Elämä työn ulkopuolella on henkisesti niin rankkaa, kun siihen ei olla totuttu, että sitä ei selvinpäin kestetä. Paljon parempi olisi minusta, että majoitettaisiin nämä ihmiset työpaikkojen yhteydessä oleville vankileireille ja steriloitaisiin, ettei pääse syntymään häiriintyneitä lapsia.
        Majoitus ja ruoka tulee palkkana ja työtä saa tehdä vaikka vuorokauden ympäri.


      • on ongelmallista
        :D:D:D kirjoitti:

        "Mutta se oma raha!!! Ei tarvinnut vonkua vanhemmilta."    

        No joo, nuo ehdottamasi hommat kuulostivat ihan hyviltä tuon ikäiselle... Työssä muutama tunti päivässä ja saa vähän rahaa.

        Eri asia on sitten se, kun tämä oma raha tulee niin cooliksi, että sen eteen ollaan valmiita tekemään melkein mitä vaan.
        Voin kertoa, että jos töitä tekee mieli tehdä, niin tonne Kiinan maanjäristysalueelle voi aina ilmoittautua palkattomaksi vapaaehtoiseksi.
        Veikkaan, että harvaa kiinnostaa.

        Ahneus rahaan kasvaa ja myöhemmin sitä ollaan valmiita tekemään ahneuksissa niin paljon töitä, ettei rahoja koskaan ehditä käyttää, eikä niillä oikein mitään tehdäkään.
        Turha on alkaa millään ahneudella ylpeileen, sillä se on tyhmyyttä.

        Sitäpaitsi teinitytöthän nyt tekee monet töitä ihan siksikin, että se tuo mielihyvän tunteen aikuisuudesta. Ehkäpä joku rahanahne vielä keksii alkaa rahastamaan näitä teinejä työnteosta.

        Oma raha ja sen käyttö on myös yksi asia, mistä löytyy paradoksi: kun katsoo nuoria ja aikuisiakin, niin työssä käydään lähinnä siksi, jotta olis rahaa ostaa viinaa, millä saada pää sekasin vapaa-ajalla. Elämä työn ulkopuolella on henkisesti niin rankkaa, kun siihen ei olla totuttu, että sitä ei selvinpäin kestetä. Paljon parempi olisi minusta, että majoitettaisiin nämä ihmiset työpaikkojen yhteydessä oleville vankileireille ja steriloitaisiin, ettei pääse syntymään häiriintyneitä lapsia.
        Majoitus ja ruoka tulee palkkana ja työtä saa tehdä vaikka vuorokauden ympäri.

        sunkin elämäsi.. Oletko jotenkin ahdistuneessa tilanteessa ja lääkkeet ottamatta. Minun mielestäni voisi asiallisesti suhtautua nuorten ihmisten työntekoon eikä ihan heittäytyä vankileiriasteelle. Vai sielläkö vietit aikaasi lapsena? Kummallinen ajatuksenjuoksu..


      • Nimimeerkki
        :D:D:D kirjoitti:

        "Mutta se oma raha!!! Ei tarvinnut vonkua vanhemmilta."    

        No joo, nuo ehdottamasi hommat kuulostivat ihan hyviltä tuon ikäiselle... Työssä muutama tunti päivässä ja saa vähän rahaa.

        Eri asia on sitten se, kun tämä oma raha tulee niin cooliksi, että sen eteen ollaan valmiita tekemään melkein mitä vaan.
        Voin kertoa, että jos töitä tekee mieli tehdä, niin tonne Kiinan maanjäristysalueelle voi aina ilmoittautua palkattomaksi vapaaehtoiseksi.
        Veikkaan, että harvaa kiinnostaa.

        Ahneus rahaan kasvaa ja myöhemmin sitä ollaan valmiita tekemään ahneuksissa niin paljon töitä, ettei rahoja koskaan ehditä käyttää, eikä niillä oikein mitään tehdäkään.
        Turha on alkaa millään ahneudella ylpeileen, sillä se on tyhmyyttä.

        Sitäpaitsi teinitytöthän nyt tekee monet töitä ihan siksikin, että se tuo mielihyvän tunteen aikuisuudesta. Ehkäpä joku rahanahne vielä keksii alkaa rahastamaan näitä teinejä työnteosta.

        Oma raha ja sen käyttö on myös yksi asia, mistä löytyy paradoksi: kun katsoo nuoria ja aikuisiakin, niin työssä käydään lähinnä siksi, jotta olis rahaa ostaa viinaa, millä saada pää sekasin vapaa-ajalla. Elämä työn ulkopuolella on henkisesti niin rankkaa, kun siihen ei olla totuttu, että sitä ei selvinpäin kestetä. Paljon parempi olisi minusta, että majoitettaisiin nämä ihmiset työpaikkojen yhteydessä oleville vankileireille ja steriloitaisiin, ettei pääse syntymään häiriintyneitä lapsia.
        Majoitus ja ruoka tulee palkkana ja työtä saa tehdä vaikka vuorokauden ympäri.

        Suosittelisin ottaa lääkkeet :D

        ''kun katsoo nuoria ja aikuisiakin, niin työssä käydään lähinnä siksi, jotta olis rahaa ostaa viinaa, millä saada pää sekasin vapaa-ajalla. Elämä työn ulkopuolella on henkisesti niin rankkaa, kun siihen ei olla totuttu, että sitä ei selvinpäin kestetä.''

        ->harmi jos sulla on näin huonosti asiat.


    • Hazuuuuu

      Juu juu..itte oon kanssa 14 vuotias ja olen hankkiutumassa kesätöihin kesäduuni.fi oli lehtien jakoa paitsi että palkka on jotain 50-85 euroa/kk

      Mut mansikan poimista on melko palkitsevaa.mun tuttu oli yhellä tilalla töissä pari viikkoa ja sai 700 euroa.mutta se edellytti sitä että päivässä oli ehkä 3 5 minuutin taukoa.Ja koreja piti kerätä ainakin 20 päivässä jos tahtoo tuollaisen summan..

      www.mol.fi laita sinne vaan et mansikanpoimija sinne sanahakuun nii rapsahtaa paikkoja :)

      • MMMM

        Itse saan rahaa n. 200€ kuukaudessa kun klikkailen linkkejä 20 minuuttia päivässä kotoa käsin. Todella helppoa ja mukavaa, eikä vie oikeastaan ollenkaan aikaa kun tätä voi tehdä samalla kun on koneella tekemässä muita juttuja. Ja tuloille ei ole ylärajaa vaan voit tienata lähes rajattomasti. Lue lisää: http://rahaa.urli.fi


      • siiiiis
        MMMM kirjoitti:

        Itse saan rahaa n. 200€ kuukaudessa kun klikkailen linkkejä 20 minuuttia päivässä kotoa käsin. Todella helppoa ja mukavaa, eikä vie oikeastaan ollenkaan aikaa kun tätä voi tehdä samalla kun on koneella tekemässä muita juttuja. Ja tuloille ei ole ylärajaa vaan voit tienata lähes rajattomasti. Lue lisää: http://rahaa.urli.fi

        onko tuo ihan turvallinen ja laillinen juttu??? siis tuo helppoa rahaa


      • Damaskox
        siiiiis kirjoitti:

        onko tuo ihan turvallinen ja laillinen juttu??? siis tuo helppoa rahaa

        Mietin vaan, noista linkkiklikkauksista...

        Ite en oo tähän asti luottanu sellasiin vippaskonsteihin, mut ainahan voi esim. tehä tyhjän tilin ja antaa sen numeron jolleki klikkaussivustolle. Sitä kautta tilintyhjennysriskit saatais minimoitua. Ja kokemus siitäki asiasta lähtis kasvamaan.

        Ja mikäli homma tosiaan toimii, nii voi pitää useampaaki tilii useammalle klikkauspaikalle, mikäli jossaki klikkaussivustolla on vain rajallinen klikkailumäärä tietys ajas...

        Yks asia, mitä myös mietin...tällainen tapahan on niin sanottua "pimeää rahaa"?


      • maalaispoikanen
        Damaskox kirjoitti:

        Mietin vaan, noista linkkiklikkauksista...

        Ite en oo tähän asti luottanu sellasiin vippaskonsteihin, mut ainahan voi esim. tehä tyhjän tilin ja antaa sen numeron jolleki klikkaussivustolle. Sitä kautta tilintyhjennysriskit saatais minimoitua. Ja kokemus siitäki asiasta lähtis kasvamaan.

        Ja mikäli homma tosiaan toimii, nii voi pitää useampaaki tilii useammalle klikkauspaikalle, mikäli jossaki klikkaussivustolla on vain rajallinen klikkailumäärä tietys ajas...

        Yks asia, mitä myös mietin...tällainen tapahan on niin sanottua "pimeää rahaa"?

        Itse olin viime kesänä 14 ja tienasin raksalla 10e/h.Ylitöitten muitten lisien avulla noin 1900e/kk.


      • MädMäds
        maalaispoikanen kirjoitti:

        Itse olin viime kesänä 14 ja tienasin raksalla 10e/h.Ylitöitten muitten lisien avulla noin 1900e/kk.

        mis sää oliit kerro :D


      • moidfegde
        maalaispoikanen kirjoitti:

        Itse olin viime kesänä 14 ja tienasin raksalla 10e/h.Ylitöitten muitten lisien avulla noin 1900e/kk.

        missä sä olit? :D


    • 14 vuotiaille töit!!

      oon itekki 14 ja tarviin PAALJON rahaa amerikan kielimatkalle :) Ainakin puolet 2000:sta ku kai mun ite pitää maksaa, ettei vanhempien kaikkea tarvii... yms.
      Mun kaverin kanssa suunnitteleissa mennä ja sit töitä ehk yhessä tehtäis.

      Oiskohan jossai maatilalla mitää töitä? Esim maatilan eläinten hoitoa? :D


      Jotai kivaa hei :( ja vittu toi on niin tyhmä toi ":D:D:D" ..... kukaa vittu mikskää huaraks lähe , mikä su ongelmas on?

    • töitä haluava

      itelkin just kielimatkalle ja käyttörahaa yms.(oon toi viestikeskustelöun aloittaja)

      "Oma raha ja sen käyttö on myös yksi asia, mistä löytyy paradoksi: kun katsoo nuoria ja aikuisiakin, niin työssä käydään lähinnä siksi, jotta olis rahaa ostaa viinaa, millä saada pää sekasin vapaa-ajalla."

      Kiitos tästä upeasta kommentista... Mä en mee töihin pelkästään siksi että saan rajaa, vaan MYÖS haluan työkokemusta tulevaisuutta varten! se on mul se tärkein pointti.

      Ei kaikki tienaa rahaa siks että sais viinaa, eikö näihin nuorten työjuttuihin kannattais miettii mitä kirjoittaa, eikä tulla kirjoittamaan.

      "Ettei pääse synnyttämään häirintyyneitä lapsia... " Mitäs tuo nyt tarkoitti. Se että lapsi haluaa töitä ja ehk rahaakin ei tee lapsesta häiriintynyttä. Esim, mun vanhemmat ei juo koskaan viina ja ovat aina todella kannustavia, kunten tämän työjutun kanssa. he kuuntelevat tuleivaisuuden haavita, eivätkä vedä joka perjantai hirbeitä kännejä.


      En saanut tuosta viestistäsi ihan selvää mitä sillä ajoit takaa, mutta mieti mihin mitkäkin krijoitat.

      Kiitos kaikkille vinekistä ja lisää vaan tulemaaan :D

    • sinällään tyhmää kun 14 vuotiaat ei pääse muihin kuin kevyisiin töihin. koska jotkut 14 vuotiaatkin on nykyään paljon isokokoisempia ja vahvempia kuin 15 vuotiaat

    • trololololololololol

      Oletko harkinnut prostituutioa?

    • hehhehe

      Ei ole mitään mahdollisuutta että 14-vuotiaalle olisi töitä josta maksettaisiin 800-100 euroa, että tuleppas takaisin maan pinnalle.

    • Siticola

      D: Eikö tosiaan mitään järkevää löydy 30 min. ajomatkan päästä Ylöjärveltä? Mulle on ihan sama kuinka paljon saa rahaa, mut haluun vaan kesätöihin... D:

    • 14vee

      mulla on sama ongelma. olis kiva saada edes vaikka jotain lastenhoito työtä, mutta tuskin kukaan haluaa 14-vuotiasta lastenvahtia

      • E.L.K

        Olen itse ollut lapsenvahtina jo melkein vuoden ja olen 14-vuotias. Jos osoitat yhdelle ihmiselle että olet luotettava hän todennäköisesti levittää sanaa ja saat lisää lapsenvahihommia.


    • pippelipappa

      mene bordelliin töihin minä kävin siellä aikoinaan enkä sen jälkeen pitkään puutteessa.

    • karvaemätin

      älä nyt tuommoisia puhu senkin vanha kääkkä! bordelliin mennään vasta kun on nurmikko kasvanut

    • Mulle kans töitä!

      En ymmärrä sitä että kaikki hokevat ettei 14 vuotias pääse töihin josta saisi 800 euroa. Ystävälläni on hygienipassi ja hän pääsi suhteiden kautta Peijaksen kahvilaan töihin. hän saa siitä 800€. Ja kyllä, hän on 14. D:

    • en mä tiiä

      kysykää suvustanne löytyvistä suhteista töitä. Kun tunnet hepun on paljon helpompi saada töitä ja tienata eneemmän.

    • nuoriapulainen

      Olen 12 ja haluaisin myös kesä töihin koska en ole koskaan saanut viikko rahaa niin mulla ei oo mitään muuta keinoo hankkia rahea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe