CS (Counter-Strike) on ns. ammuskelu peli, jossa on kaksi joukkuetta ja he yrittävät tietääkseni tappaa toisiansa ja samalla yrittäen itse pysyä hengissä.
Seurustelukumppanini (22v) on täysin koukussa kyseiseen peliin. En ymmärrä häntä miten hän jaksaa pelata kyseistä peliä päivästä toiseen, istuen koneella parhaimmillaan päivässä yli 7 tuntia (tosin ei yhtäjaksoisesti). Toki hän kysyy minulta luvan välillä saako pelata CS, mutta silti tuntuu kuin peli olisi hänelle tärkeämpi kuin minä. En viitsi kieltää häneltä kyseistä peliä, sillä muuten hän "murjottaa" koko päivän/illan.
Välillä hän sanoo, ettei tänään meinaa pelata CS, mutta kuitenkin jo muutaman tunnin päästä kysyy voisiko hän sittenkin hetken pelata. Kun sanon, että voit hetken, niin hän istuu koneella kuulokkeet päässä seuraavat 2-3 tuntia kuulematta mitään mitä hänelle puhun. Kun pyydän, ettei kuulokkeita tarvitsisi pitää (jotta voisi jutella yhtäaikaa kun on asiaa) niin hän vain sanoo, ettei voi olla pitämättä kuulokkeita, muuten hän kuolee pelissä sillä ei kuule kun viholliset tulevat.
En jaksaisi jatkaa enää näin, mutta toisaalta se, että hän pelaa on minunkin ansiota kun en kiellä sitä häneltä. Tosin silloin on tiedossa hiljainen päivä/ilta jos näin tekisin. Joten en voi, haluanhan jutella enkä olla hiljaa koko päivää/iltaa. Yksinkään ei ole mukava jutella.
Mitä mieltä olette muut tästä asiasta? En tiedä enää kuinka menetellä hänen kanssaan...
(Ps. Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet)
CS - Koko elämä?
6
803
Vastaukset
- Tristar
peli on tosiaan niin koukuttava että sitä ajankulua ei edes huomaa. Kaikkein fiksuinta on istuttaa mies alas ja kertoa hänelle suoraan että monta tuntia peliä päivässä tuntuu sinusta ikävältä, tuntuu siltä että sinä olet hänelle ilmaa.
Toisaalta muista myös että mies Pitää pelaamisesta, eikä sinun paikkasi ole olla aikuisen ihmisen tekemisiä sallimassa tai kieltämässä.
(toisen samaisesta ongelmasta kärsivät kohdalla sanoin kyllä että ota koneesta piuhat pois -kyseisellä pariskunnalla oli pieni vauva jonka hoidossa äiti oli aivan yksin miehen istuessa koneella jokaisen vapaahetkensä)
Luulen että mies ei vain huomaa kuinka paljon aikaa pelissä viettääkään. Voit vain kertoa hänelle omat tuntemuksesi (kertoa, ei syyttää tai vaatia) ja antaa hänen tehdä oma päätöksensä.
*** - murmeliii
Tää on niin tuttua. Poikaystäväni on myös 22 ja hän pelailee cs:ssää. En tiedä mitä itsekää tehdä asialle. olen jutellut hänelle, mutta ei näytä tehoavan. Kyllä välillä on jaksoja jolloin hän huomaa minut ja ehkä päivän omistaa minulle eikä pelille. Mutta niitä päiviä on harvassa. Käskin poikaystäväni lukea tän palstan ja se luki ja naureskeli. Sit vain sanoin tähän; meillä on vähä eri tilanne sillä meillä ei ole lapsia. Plaaah! Ei se mun mielestä riitä syyksi... vai olenko väärässä ??!
- Bleeding love
En tiedä oletko väärässä vai et, mutta minusta tuntui silloin kun tämän keskustelun aloitin, että mikään ei auta. Nyt kun tilanne on mitä on, eikä hänellä ole edes mahdollisuutta pelata kyseistä peliä (ja näemme toisemme niin harvoin) niin tuntuu siltä, että olisi pitänyt antaa hänen pelata sitä peliä ihan rauhassa...
Tilanteet muuttuu, niinkun meidän kohdalla. Mikään ei ole enää samoin, vaan kaikki on muuttunut. Yhdessä olemme, mutta se on hankalaa (tosin en aio luovuttaa).
Minäkin mainitsin tästä palstasta hänelle silloin kun olin sen kirjoittanut ja olin saanut ensimmäisen kommentin keskusteluun. Tämän jälkeen hän huomioi minut taas hetkeksi, mutta sitten unohti kaiken niin sanotusti. Joinakin päivinä hän sanoi, että pelaa CS:ssää vain tänään ja sitten keskittää aikaansa enemmän minuun. Vaan toisin kävi: Päivä sujui hyvin, mutta illalla kun tv:stä ei tullut hänen mielestään mitään mielenkiintoista, niin koneellehan sitä marssittiin ja mitään kysymättäkään. Kun huomautin asiasta mitä hän oli luvannut, sanoi vaan että pelaa hetken. Siinä se yö sitten olikin mennyt.
Heitin "läpällä" myös poikastävälleni silloin, että pitääkö hankkia lapsi, jotta peli vähenisi. Asia tuli selväksi: "Ei se tietokone siltikään silloin pois huushollista lähtisi vaikka lapsi olisi."
Miehet kun eivät vaan tiedä, että mekin tarvitsemme huomiota? Emme tietääkseni ole vain ruuanlaittajia ja siivoojia, tai en minä ainakaan ole. Enkä aio tulevaisuudessakaan olla. Tottakai ymmärrän sen, että peli vie kaiken huomion ja aika kuluu sen parissa nopeasti, mutta miksei käy edes sellainen, että sovitaan peliaika/per päivä? Ensinhän se sopii, mutta kun aika on loppu niin jo sitä tullaan anelemaan lisää, että "jos nyt hetken vielä pelaisin..."
En tiedä.. Menee yli minun ymmärrykseni tämä tällainen pelaaminen. Tottakai jos tähän nyt joku mies sattuisi vastaamaan, niin todennäköisesti vastaushan olisi: "Et voi kieltää sitä pelaamista, koita puhua hänelle." (tms) Juuh, mutta kun ei se mene perille! Tai noh, ei mennyt silloin perille.. - murmeliii
Bleeding love kirjoitti:
En tiedä oletko väärässä vai et, mutta minusta tuntui silloin kun tämän keskustelun aloitin, että mikään ei auta. Nyt kun tilanne on mitä on, eikä hänellä ole edes mahdollisuutta pelata kyseistä peliä (ja näemme toisemme niin harvoin) niin tuntuu siltä, että olisi pitänyt antaa hänen pelata sitä peliä ihan rauhassa...
Tilanteet muuttuu, niinkun meidän kohdalla. Mikään ei ole enää samoin, vaan kaikki on muuttunut. Yhdessä olemme, mutta se on hankalaa (tosin en aio luovuttaa).
Minäkin mainitsin tästä palstasta hänelle silloin kun olin sen kirjoittanut ja olin saanut ensimmäisen kommentin keskusteluun. Tämän jälkeen hän huomioi minut taas hetkeksi, mutta sitten unohti kaiken niin sanotusti. Joinakin päivinä hän sanoi, että pelaa CS:ssää vain tänään ja sitten keskittää aikaansa enemmän minuun. Vaan toisin kävi: Päivä sujui hyvin, mutta illalla kun tv:stä ei tullut hänen mielestään mitään mielenkiintoista, niin koneellehan sitä marssittiin ja mitään kysymättäkään. Kun huomautin asiasta mitä hän oli luvannut, sanoi vaan että pelaa hetken. Siinä se yö sitten olikin mennyt.
Heitin "läpällä" myös poikastävälleni silloin, että pitääkö hankkia lapsi, jotta peli vähenisi. Asia tuli selväksi: "Ei se tietokone siltikään silloin pois huushollista lähtisi vaikka lapsi olisi."
Miehet kun eivät vaan tiedä, että mekin tarvitsemme huomiota? Emme tietääkseni ole vain ruuanlaittajia ja siivoojia, tai en minä ainakaan ole. Enkä aio tulevaisuudessakaan olla. Tottakai ymmärrän sen, että peli vie kaiken huomion ja aika kuluu sen parissa nopeasti, mutta miksei käy edes sellainen, että sovitaan peliaika/per päivä? Ensinhän se sopii, mutta kun aika on loppu niin jo sitä tullaan anelemaan lisää, että "jos nyt hetken vielä pelaisin..."
En tiedä.. Menee yli minun ymmärrykseni tämä tällainen pelaaminen. Tottakai jos tähän nyt joku mies sattuisi vastaamaan, niin todennäköisesti vastaushan olisi: "Et voi kieltää sitä pelaamista, koita puhua hänelle." (tms) Juuh, mutta kun ei se mene perille! Tai noh, ei mennyt silloin perille..voi että, iha naurattaa ku lukee tätä tekstiä,sillä tää ois iha niinku meidän tilanteesta :D
Mut siis näinhän se on.. turhaan sitä sanoo ukolle esim. et lopettais ton pelaamisen, koska ei se tule onnistumaan. Eikä sen tarviikkaan, kunhan nyt vähenis edes. Jos se pelailee, tai oikeastaan KUN hän pelailee, koitan saada hänen huomionsa hereille niin että käsken hänet lähtemään minun kanssani esim. kauppaan. Ja ostamaan jotai hyvää. Sit yleensä silloin ehdotan hänelle jos katsottais vaikka leffaa ja naposteltais jotain hyvää samalla.
Kyllä se yleensä suostuu siihen.
Yleensä ku kysyn siltä, Miksi pelaat ? Tällöin hän vastaa siihen, kun ei ole muutakaan tekemistä. Tai sit just sitä et pitäis pelata, kun alkaa meidän ''klaanilla'' matsi. Plaah :D Siis kyllähän toi pelaaminen vähentyisi jos sen kaverit ei siellä koneella ja irkis koko aikaa huutelis; saatiin matsi, kaikki pelaamaan. - Tyyliin. :D
Ja just vähenisi jos ukollani ois töitä tai opiskelisi ! Se on ollut nyt työttömänä aika kauan.. miten sun poikaystäväsi sitten ? Käykö se töissä tai koulua? - Bleeding love
murmeliii kirjoitti:
voi että, iha naurattaa ku lukee tätä tekstiä,sillä tää ois iha niinku meidän tilanteesta :D
Mut siis näinhän se on.. turhaan sitä sanoo ukolle esim. et lopettais ton pelaamisen, koska ei se tule onnistumaan. Eikä sen tarviikkaan, kunhan nyt vähenis edes. Jos se pelailee, tai oikeastaan KUN hän pelailee, koitan saada hänen huomionsa hereille niin että käsken hänet lähtemään minun kanssani esim. kauppaan. Ja ostamaan jotai hyvää. Sit yleensä silloin ehdotan hänelle jos katsottais vaikka leffaa ja naposteltais jotain hyvää samalla.
Kyllä se yleensä suostuu siihen.
Yleensä ku kysyn siltä, Miksi pelaat ? Tällöin hän vastaa siihen, kun ei ole muutakaan tekemistä. Tai sit just sitä et pitäis pelata, kun alkaa meidän ''klaanilla'' matsi. Plaah :D Siis kyllähän toi pelaaminen vähentyisi jos sen kaverit ei siellä koneella ja irkis koko aikaa huutelis; saatiin matsi, kaikki pelaamaan. - Tyyliin. :D
Ja just vähenisi jos ukollani ois töitä tai opiskelisi ! Se on ollut nyt työttömänä aika kauan.. miten sun poikaystäväsi sitten ? Käykö se töissä tai koulua?Mukavaa kun löytyy muitakin samasta tilanteesta ”kärsiviä” niin ei tarvitse yksin mietiskellä koko aikaa tätä miehen pelaamista. =)
Se on totta, että turha sitä on hänelle miljoonaa kertaa sanoa: Kun ei mene perille niin ei. On ne miehet sellaisia olentoja…
Niin minäkin sanoin, että ei sitä pelaamista kokonaan tarvitse lopettaa, mutta kun edes vähentäisi! Taitaa olla liikaa pyydetty, tai ainakin siltä se vaikuttaa. Ei saisi sanoa mitään negatiivista kyseisestä pelistä, sillä kun sanoo niin puolustuspuhe onkin sitten pitkä, todella pitkä. ”Mutta tässä voi olla yhteydessä kavereihin ja kun pelataan niin on jotain tekemistäkin, ei tarvitse aina tuijottaa telkkaria vaan joutuu keskittymään enemmän. Eikö olekin hyvä, että harrastan tämän pelaamista, sitten olen paljon virkeämpi.” No justiinsa näin! Ja mitähän se kuvittelee itsestään? Oikeastihan se menee niin, että kun on niin keskittynyt siihen peliin ja ”harrastelee yhdessä kaverien kanssa” tätä, niin aikaahan siinä menee, monta tuntia, huoh. Ja sitten kun on pelannut monta tuntia, niin johan siinä silmätkin menee, kun pitää olla niin ”keskittynyt”, joten pelaamisen loputtua ei sitä enää mitään järkevää jaksetakaan tehdä esimerkiksi minun kanssani.
Ruokakin pitää syödä välillä koneen ääressä peliä katsellen. No nyt menee kyllä jo yli ymmärryksen! Olisiko mitenkään mahdollista, että edes ruokailu suoritettaisiin yhdessä? Noh, onneksi sitäkin tapahtui JOSKUS. Meillä tuo elokuvan katseleminen onnistui harvemmin, ja silloin kun onnistui, niin eipä sitä kauppaankaan jaksettu lähteä. Jollekin lähellä asuvalle kaverillehan sitä soitettiin hyvissä ajoin, että ”jos satut käymään kaupassa, tuopas samalla sitä ja tätä, ja jos viitsisit vielä tänne tuoda? Maksan kyllä.” On siinäkin ja mies sanon minä. Ärsytti joskus harvinaisen paljon tuollainen käytös.
Tuo matsi - juttu oli myös yleinen meillä. ”Ei nyt just kerkeä, matsi kesken/ Ei nyt kerkeä, matsi alkaa ihan just.” Että näin sitten… Onnea vaan meille naisille, ketkä niin sanotusti kärsivät tästä miestensä CS:n pelaamisesta, ei ole aina ruusuilla tanssimista kun ottaa aivoon jonkun verran tuo pelaaminen. Ja sitten sitä ihmetellään, että mikäs nyt vaivaa kun hän ei ole mitään väärää tehnyt ja minä katson telkkaria sanaakaan sanomatta.
Poikaystävälläni piti alkaa koulu jonka jätti kesken ajat sitten nyt syksyllä, mutta tilanne muuttui, eikä ollut mitään mahdollisuutta päästä jatkamaan opiskeluja. Saa nähdä sitten ajan kuluessa, että miten tämä homma sitten toimii: töihin vai kouluun?
On se sitten rankkaa tämä naisen elämä! - murmeliii
Bleeding love kirjoitti:
Mukavaa kun löytyy muitakin samasta tilanteesta ”kärsiviä” niin ei tarvitse yksin mietiskellä koko aikaa tätä miehen pelaamista. =)
Se on totta, että turha sitä on hänelle miljoonaa kertaa sanoa: Kun ei mene perille niin ei. On ne miehet sellaisia olentoja…
Niin minäkin sanoin, että ei sitä pelaamista kokonaan tarvitse lopettaa, mutta kun edes vähentäisi! Taitaa olla liikaa pyydetty, tai ainakin siltä se vaikuttaa. Ei saisi sanoa mitään negatiivista kyseisestä pelistä, sillä kun sanoo niin puolustuspuhe onkin sitten pitkä, todella pitkä. ”Mutta tässä voi olla yhteydessä kavereihin ja kun pelataan niin on jotain tekemistäkin, ei tarvitse aina tuijottaa telkkaria vaan joutuu keskittymään enemmän. Eikö olekin hyvä, että harrastan tämän pelaamista, sitten olen paljon virkeämpi.” No justiinsa näin! Ja mitähän se kuvittelee itsestään? Oikeastihan se menee niin, että kun on niin keskittynyt siihen peliin ja ”harrastelee yhdessä kaverien kanssa” tätä, niin aikaahan siinä menee, monta tuntia, huoh. Ja sitten kun on pelannut monta tuntia, niin johan siinä silmätkin menee, kun pitää olla niin ”keskittynyt”, joten pelaamisen loputtua ei sitä enää mitään järkevää jaksetakaan tehdä esimerkiksi minun kanssani.
Ruokakin pitää syödä välillä koneen ääressä peliä katsellen. No nyt menee kyllä jo yli ymmärryksen! Olisiko mitenkään mahdollista, että edes ruokailu suoritettaisiin yhdessä? Noh, onneksi sitäkin tapahtui JOSKUS. Meillä tuo elokuvan katseleminen onnistui harvemmin, ja silloin kun onnistui, niin eipä sitä kauppaankaan jaksettu lähteä. Jollekin lähellä asuvalle kaverillehan sitä soitettiin hyvissä ajoin, että ”jos satut käymään kaupassa, tuopas samalla sitä ja tätä, ja jos viitsisit vielä tänne tuoda? Maksan kyllä.” On siinäkin ja mies sanon minä. Ärsytti joskus harvinaisen paljon tuollainen käytös.
Tuo matsi - juttu oli myös yleinen meillä. ”Ei nyt just kerkeä, matsi kesken/ Ei nyt kerkeä, matsi alkaa ihan just.” Että näin sitten… Onnea vaan meille naisille, ketkä niin sanotusti kärsivät tästä miestensä CS:n pelaamisesta, ei ole aina ruusuilla tanssimista kun ottaa aivoon jonkun verran tuo pelaaminen. Ja sitten sitä ihmetellään, että mikäs nyt vaivaa kun hän ei ole mitään väärää tehnyt ja minä katson telkkaria sanaakaan sanomatta.
Poikaystävälläni piti alkaa koulu jonka jätti kesken ajat sitten nyt syksyllä, mutta tilanne muuttui, eikä ollut mitään mahdollisuutta päästä jatkamaan opiskeluja. Saa nähdä sitten ajan kuluessa, että miten tämä homma sitten toimii: töihin vai kouluun?
On se sitten rankkaa tämä naisen elämä!No kyllähän meitä ''kärsiviä'' löytyy varmasti paljonkin lisää. Voi hitsi vieköön noita miehiä, sanon mä ! Toiki homma on meillä, et kun mä teen ruoan valmiiksi, nii poikaystävä hakee sitä ja vie sen koneen ääreen.. sit kaikki astiat lojuu siinä sen ''pelinurkkauksen'' pöydällä monta päivääki. Kyllä mä sanon sille et vois noi astiat viedä pois samantien ku on syönyt, nooh, siinähä menee näin et; joo mä vien iha kohta :D eli siis se kohta onki parin päivän päästä! Se vaan pitäis jotenki löytää tollainen yhteinen harrastus, mitä olen yrittänyt miettiä, enkä ole vieläkää keksiny. Tai sit joku yhteinen peli mitä kumpiki voidaan pelata cs:ssä tilalta.hmm.. mikähä se vois olla? Ja tos ku aiemmi joku laitto et pitäis piuhat vetää irti, nii sitä en ees uskalla tehdä :D ei tiedä mite siitä suhtaudutaan. Se on meinaa hirvee katastrofi jos esim. kesken matsin näytön kuva meneekin winkkariin, eli windows työpöydälle.
Mutta näin.. mä vhän arvelinkin ettei poikaystäväsi ole töissä tai koulussa. Se vaan jotenki vaikuttaa tohon pelaamiseen, kun on esim 8h tuntia ollu töissä, niin ei sitä paljoa jaksa katsella näytön ruutua, ku alkaa väsyttää, ainaki meillä oli niin sillon ku poikaystävä oli töissä. Aih että mä nautin siitä ajasta!
Nyt se on vaa sitä et mä käyn koulussa ja tanssiharkoissa.. ja toi ukko vaa pelaa ja istuu kotona homehtumassa.
Hmm, nyt ku kysyis mitä se ukko ny tekee.. no,tossahan toi pelaa :DD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988