Kertokaapa viisaat kulkeeko teistä maailman aika etiä vai taakse päin.
Siis lisääntyykö aika vai väheneekö se koko ajan ,ajatellen maailmankaikkeutta tai vaikka vain maapalloa.
Aika käsite
42
1320
Vastaukset
- suloinen söpöliini
unohdit rinakkuustodellisuudet ja sen että aika on vain ihmisten määrittelemä mittari tiettyjen ilmiöiden toistuvuuden pohjalta.
- Pirre*
, kiitos!
- suloinen söpöliini
Pirre* kirjoitti:
, kiitos!
kirjaimellisesti luit oikein :DD
- Pirre*
suloinen söpöliini kirjoitti:
kirjaimellisesti luit oikein :DD
voisi olla psykiatrian termejä, skitsofrenikolle esim.
*olikohan mie (liian) viisas*
:/
Minun aikani on kolmiulotteinen. Se että kuinka paljon käyn tulevassa ja kuinka kauan menneessä on itsestä kiinni.
- kolmisen ulottuvuutta
Käyn sossussa alkossa ja apoteekissa. Hyvässt männöö.
Mielellään kalastaisi mato-onkella, ellei se niin selkään ottaisi. kolmisen ulottuvuutta kirjoitti:
Käyn sossussa alkossa ja apoteekissa. Hyvässt männöö.
Mielellään kalastaisi mato-onkella, ellei se niin selkään ottaisi.Ja niillä alkon ja apteekin tuotteilla voi myös sitten sitä aikakäsitettä hiukan säädellä...
- todistaa
ajan kulumista. Lisääntyminen, eneneminen kaikki, kasvu.
Samoin argeologiset kaivaukset todistavat ajasta, mikä on ollut.- se tuttu ...
... aika on rahaa. Ainakin modemilla ja pienitehoisella koneella surffaillessa.
- huudluud
Kuka tappaa aikaa?
No se,joka ei viesteihin vastaa.
Vastaa lopultakin,mutta vain yhdelle.
Tappaa odottavilta toivon
ja kerää pinnoja etusivulle.
Käsittäisin paremmin,
jos ajan kanssa saisin...
vastauksen.:) - Pirre*
mihin, - jos maapalloon, aika vähenee, maapallon aika :)
Ainakin kertoovat että aurinko sammuu joskus..
Samoin meijjän aika vähenee suhteessa maapalloon..maailmankaikkeudesta tiijjä...liian laaja käsite, - ehkä sen aika vaan lisääntyy, näin mutusti ahventen perkuun välissä ajatellen..:) - globedotter
Itään mennessä vähenee, länteen mennessä enenee. Tai sitten päinvastoin. ;D
- torivahti
...kenen kanssa keskustelee ja mikä on oma vireystila...
- HTZA
siis aikamoinen käsite? On sulla poika aika/aikamoinen käsite.
Noh, yhteenkirjoitettuna asia muuttuu toiseksi.
"Aikakäsite"
Aika on osa sitä maailmaa missä me olemme, suure, jota on yritetty ympätä mukaan muihin fysiikan lakeihin. Taitaa Einstein olla, vieläkin, paras ajattelija.
Jos rinnakkaistodellisuuksia on, voivat ne olla, täällä meidän maailmassamme. Mutta jos niiden aika on sekunnin murto-osankin erilainen kun meidän, ei heitä voi havaita, koska silloin kun katsomme, ovat he jo sen murto-osan jäljessä tai edellä siinä mitä me näemme.
300 vuotiaan kilpikonnan mielestä ihminen elää aika nopeasti.
3 päivää elävän hyttysen mielestä aika hitaasti.
Aika valuu ja tapahtumat ilmestyvät siihen omina aikoinaan. Ihan kuin bussi ja kuski. He kulkevat ja ihmisiä tulee ja menee.
Miljardien vuosien takaa saapuu kaukoputkeen valo joka kertoo jonkun maailman jossain tuhoutuvan, räjähtävän. Sen voisi sanoa jääneen jälkeen, tai voisimme ajatella sen tapahtuvan nyt.
Eli aika ei varmaan liiku mihinkään, siihen vain liittyy, ilmestyy asioita jotka sitten katoavat. Ihminen voi ajatella että joku alkaa tai loppuu,aikaa sekin on, mutta putoaa kärryiltä heti kun pitäisi kertoa mitä sen lopun takana on, milloin avaruuteen heitetty valonsäde törmää seinään.Ja mitä sen seinän takana on? jne.
Mitä miettii eläin häkissä?
Eli, en minäkään tiedä.
Otanpa uuden nimmarin joka koskee vain tätä juttua: Luulokirjailija- henrii
rakastelessa se 20. sek. tuntuu tunnilta. Kuoleena ei tiedä onko aikaa kulunut 100. tai 1000. vuotta, mutta epäilen, että lisääntyy.
- HTZA
henrii kirjoitti:
rakastelessa se 20. sek. tuntuu tunnilta. Kuoleena ei tiedä onko aikaa kulunut 100. tai 1000. vuotta, mutta epäilen, että lisääntyy.
"Kuoleena" = "kuoleentuneena".
"Kuolleena" = "kuolleena".
Mutta tavallaan oikein, nythän me 50 olemme aika kuoleentuneita.
Ja toiseksi, nuorena,neidon kanssa se 15 minuuttinen tuntui 20 sekunnilta.
Nyt, vanhemman leskirouvan kanssa se 20 sekunttinen tuntuu tunnilta, ikään kun ei pääsisi ikinä eroon. - henrii
HTZA kirjoitti:
"Kuoleena" = "kuoleentuneena".
"Kuolleena" = "kuolleena".
Mutta tavallaan oikein, nythän me 50 olemme aika kuoleentuneita.
Ja toiseksi, nuorena,neidon kanssa se 15 minuuttinen tuntui 20 sekunnilta.
Nyt, vanhemman leskirouvan kanssa se 20 sekunttinen tuntuu tunnilta, ikään kun ei pääsisi ikinä eroon.neitojen mielestä 20. sekkaa on liian vähän 2. min on taas liian pitä aika.
- taaksepäin,
sillä aika on ihmisen keksimä suure.
Aikaan liittyy käsite kiire, jota
ei ole olemassakaan. On vain
oravanpyörä, jota jotkut polkevat
aikansa, kunnes tajuavat
katoavaisuutensa.- HTZA
äsken kirjoitin, taisit lukea tarkkaan?
- NarsNars
HTZA kirjoitti:
miten niin, *sinä kirjoitit*?
Kyllä muutkin osaa! ;D - HTZA
NarsNars kirjoitti:
miten niin, *sinä kirjoitit*?
Kyllä muutkin osaa! ;Dselvä kopio että oli pakko sanoa.
Ja ne kopiot tuppaavat tulemaan aina minun jälkeeni.
Ja kun joku aloittaa taas "uuden" jutun niin monesti huomaan että aloittaja on lukenut minun juttuni jo kuukausia sitten.
Ei siinä mitään, jos aloituksessa on ihan oma idea, silloin saa lainata niin paljon kun haluaa.
Mutta tuossa äskeisessä kopiossa oli kaikki minun juttuani, vähän vain muutettuja sanoja, ei mitään omaa. - Kirjoittelijatar
HTZA kirjoitti:
ja huomasin että väänsit rautalankaa,
minä sanoin asian lyhyesti ja ytimekkäästi. - :o)
HTZA kirjoitti:
selvä kopio että oli pakko sanoa.
Ja ne kopiot tuppaavat tulemaan aina minun jälkeeni.
Ja kun joku aloittaa taas "uuden" jutun niin monesti huomaan että aloittaja on lukenut minun juttuni jo kuukausia sitten.
Ei siinä mitään, jos aloituksessa on ihan oma idea, silloin saa lainata niin paljon kun haluaa.
Mutta tuossa äskeisessä kopiossa oli kaikki minun juttuani, vähän vain muutettuja sanoja, ei mitään omaa.aina niin ihanan tiukka...
Oletko kaikissa muissakin asioissa samanlainen?
:) - HTZA
:o) kirjoitti:
aina niin ihanan tiukka...
Oletko kaikissa muissakin asioissa samanlainen?
:)mutta pyrin täyttämään kaiken vapaan tilan, niin hengessä kuin ruumiissakin.
- HTZA
Kirjoittelijatar kirjoitti:
ja huomasin että väänsit rautalankaa,
minä sanoin asian lyhyesti ja ytimekkäästi.useimmat, minun jälkeeni.
Kirjoita seuraavan kerran ensin, niin minä sitten sievennän. - ainoastaan
HTZA kirjoitti:
mutta pyrin täyttämään kaiken vapaan tilan, niin hengessä kuin ruumiissakin.
vapaa tila vai laajennatko sitä kenties? ;)
- Kirjoittelijatar
HTZA kirjoitti:
useimmat, minun jälkeeni.
Kirjoita seuraavan kerran ensin, niin minä sitten sievennän.isottele siellä, tules tänne niin saat emännän kädestä :D
- HTZA
ainoastaan kirjoitti:
vapaa tila vai laajennatko sitä kenties? ;)
kun puhallat sen täyteen niin saat tuntea kädessäsi hellän kosketuksen ja paineen.
Tunnet että kätesi on täynnä mutta että joku sitä pyrkii laajentamaan.
Sellainen suloinen, pehmeä tunne. - HTZA
Kirjoittelijatar kirjoitti:
isottele siellä, tules tänne niin saat emännän kädestä :D
karheassa emännän kädessä on aina ollut maalaispojan unelma.
- :o)
HTZA kirjoitti:
kun puhallat sen täyteen niin saat tuntea kädessäsi hellän kosketuksen ja paineen.
Tunnet että kätesi on täynnä mutta että joku sitä pyrkii laajentamaan.
Sellainen suloinen, pehmeä tunne.Nyt ainakin aika pysähtyi pelkästä ajatuksesta, jos se sitten johonkin oli menossakaan :)
- HTZA
:o) kirjoitti:
Nyt ainakin aika pysähtyi pelkästä ajatuksesta, jos se sitten johonkin oli menossakaan :)
kun lapsi pysähtyi ja katsoi kaukaisuuteen, ei häntä saanut häiritä, aivot kuulema kasvoivat.
Toivottavasti sinullekin käy nyt niin.
Henkisesti ja fyysisesti... kuten sanoin.
Tiedän kyllä että ajatuksesi ovat nyt matkalla, mutta tämä on perheohjelma joten en erittele enempää. - :o)
HTZA kirjoitti:
kun lapsi pysähtyi ja katsoi kaukaisuuteen, ei häntä saanut häiritä, aivot kuulema kasvoivat.
Toivottavasti sinullekin käy nyt niin.
Henkisesti ja fyysisesti... kuten sanoin.
Tiedän kyllä että ajatuksesi ovat nyt matkalla, mutta tämä on perheohjelma joten en erittele enempää.että sain ratsastaa kanssasi yhden ohikiitävän hetken ajan samalla aaltopituudella tässä ajassa, jota ei ehkä ole olemassakaan :)
- aika on
niinku maho lehmä, se makaa vaan.
- ihminen poistuu
maapallolta, lakkaa aika olemasta, koska ei sitä täällä mikään muu elääkseen tarvitse. Ihmisten keksimä -nerokkuus-.
- HTZA
uusi Dinosaurus tarvitse jonkun minuutin kusemiseen, ja vähän muuhunkin.
Kyllä se aika on silloinkin paikallaan. - kysymys ei
HTZA kirjoitti:
uusi Dinosaurus tarvitse jonkun minuutin kusemiseen, ja vähän muuhunkin.
Kyllä se aika on silloinkin paikallaan.ollutkaan dinosauruksen kusemisesta, vaan ajan kulumisesta ja sen mittaamisesta. Kun viimeinen ihminen poistuu maapallolta, ei täällä tarvita ajan mittaamista, eikä kelloja.
- HTZA
kysymys ei kirjoitti:
ollutkaan dinosauruksen kusemisesta, vaan ajan kulumisesta ja sen mittaamisesta. Kun viimeinen ihminen poistuu maapallolta, ei täällä tarvita ajan mittaamista, eikä kelloja.
on vajaan tunnin.
Ja mitä siitä ajan tarvitsemisesta, ei sitä varmaan tarvita siten kuten kello sen ihmisen aikana sanoi.
Mutta siellä se on.
Edelleenkin menee kaksi vuotta uuteen Norsuun.
Ja kuten tänäkin päivänä, Gnu-antiloopit vaeltavat sen mukaan miten aika kuluu ja Krokodiilit odottavat niitä, koska ne tietävät "milloin" ne tulevat.
Ne mittaavat aikaa vain vähän toisella tavalla.
Ehkä mahalla. - nyt hyvä toope!
HTZA kirjoitti:
on vajaan tunnin.
Ja mitä siitä ajan tarvitsemisesta, ei sitä varmaan tarvita siten kuten kello sen ihmisen aikana sanoi.
Mutta siellä se on.
Edelleenkin menee kaksi vuotta uuteen Norsuun.
Ja kuten tänäkin päivänä, Gnu-antiloopit vaeltavat sen mukaan miten aika kuluu ja Krokodiilit odottavat niitä, koska ne tietävät "milloin" ne tulevat.
Ne mittaavat aikaa vain vähän toisella tavalla.
Ehkä mahalla.Eläimet eivät mittaa aikaa, eivätkä käytä, eivätkä tarvitse kelloja.
- Algot
Hyvä on kysymyksesi, kulkeeko aika eteen vai taaksepäin, heh.
Minä olen sitä mieltä, että kun elämme päivästä toiseen, joka päivä tulee yksi päivä lisää elettyä elämää ja toisaalta yksi päivä vähemmin elettäväksi.
Sitä mieltä minä!- ???????
Aloitin tuon viestin sen takia,kun sitä minulta kysyi hyvin älykäs ihminen ,enkä osannut oikein vastata,mutta nyt on tietoo.
Itsekin mietin uni ja valve aikaa ,kun unessa elän aina menneessä ja vaikka näkisin enneunen sekin tapahtuu menneen ajan ja tapahtumien kautta .
Aikaa on tietysti monessa muodossa niinkuin nyt ihminen tai eläinkin.
Syntyy ,kasvaa,kehittyy ja just kun on parraissa voimissa alkaa rapistuminen .Ihan kuin biologinen aika alkaisi ja pysähtyisi ja palaisi alkuun .
Parasta lopettaa ennenkuin olen ihan ajassa.........
- tankavaara
hetken koko on
määrittelemässäsi
totuudessa ain
kuinka suurena näet
hetken muutoksen aikaan
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2762043Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131798- 1351283
Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1181280Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1351195- 83817
- 174796
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä176769Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala426700- 52592