Lehdessä oli taannoin artikkeli äijästä, joka oli omistanut fiat-kaupan.
Toiminnan lopetettuaan oli talliin jäänyt useampi vanha liki ajamaton fiatti.
Oli 127:a ja 128:a ja mitä muuta lie.
Muistaako kukaan missä päin ruotsia kyseinen liike oli?
En linkkiä uutisartikkeliin,
Fiat 127 ruotsista
7
1956
Vastaukset
- uudenkarheita
Tarkoitat varmaankin sitä Autobildin juttua? Mulla ei ole sitä lehteä, mutta luin sen hiljattain. Äijä myi vielä 70-80 lukujen vaihteessa uusia Fiat-henkilöautoja, mutta vaihtoikin myynnin tavara-autoihin. Häneltä jäi tosiaan myymättä varmaankin kymmeniä lähes ajamattomia Fiateja (mittarilukemat useissa vain kaksinumeroisia). Kuvissa näkyi ainakin useita 127-malleja, jokunen Mirafiori, jokunen vanhempikin malli (olikohan 1500 Venezia) jne. Unojakin oli useita. Oli myös vähän ajettu Lancia Beta ja muitakin merkkejä esim. Datsun 100 A -78. Yhdestäkin 127;sta oli kuva mittaristosta (lukema 16 km!) ja yksi kuva etupenkeistä, jossa oli vielä tehtaan suojamuovit verhoilun päällä. Uskomaton juttu! En muista paikkakuntaa, mutta Tanskassa se sijaitsi.
- Tanskassa
taisi olla ko. liikkeen sijaintipaikka
- zfdsgaerhwsht
Tanskassa kirjoitti:
taisi olla ko. liikkeen sijaintipaikka
oli vaan niin kiinnostava juttu, että oli pakko kysyä.
Mitenköhän mahtaa olla kyseisten autojen rekisteröinnin laita?
Jos sieltä toisikin tuollaisen helmen, saisiko sen katsastettua täällä suomessa? - =uusi auto
zfdsgaerhwsht kirjoitti:
oli vaan niin kiinnostava juttu, että oli pakko kysyä.
Mitenköhän mahtaa olla kyseisten autojen rekisteröinnin laita?
Jos sieltä toisikin tuollaisen helmen, saisiko sen katsastettua täällä suomessa?Olisikin hauskaa kuinka tulli määrittelisi verot. Eikös alle 6000km ajettuina menisi uuden auton verotuksella eli hintaa tulisi kivasti...
- Meillä on ollut
Tanskassa kirjoitti:
taisi olla ko. liikkeen sijaintipaikka
Siis ostettiin vuosimallia 72 Fiat 127, ensimmäinen automme, pari vuotta vanhana, ei sillä ollut paljoa ajettu. Mutta siinä oli vikoja niin perskeleesti aina saatiin olla korjaamassa milloin mitäkin osia vaihtamassa ja kaikista "huvittavin vika oli kun sähköt meni, eikä huoltoasemaa mailla halmeilla, pimeällä, ilman valoja, autolla ajettiin syksyllä toisten perässä että nähtiin jotenkin ajaa, noin 100 km kotiin. Jos auto jonka perässä ajettiin kääntyi, niin täytyi tien sivuun mennä odottamaan seuraava autoa, jonka peräsä taas voitiin ajaa. Sitä remontoitiin noin 5 vuotta, kun ei raskittu luopua siitä ja se olis vieläkin rakas, koska oli ensi autoperheenjäsenemme. Mutta viimeinkin oltiin niin täynnä remonttia ja sitten hommattiin Corolla puoli vuotta vanhana ja auto oli kuin eri planeetalta, ei koskaan mitään vikoja eikä jääty välille pidettiinkin sitä kymmenen vuotta, kunnes hommattiin uudempi, isompi Toyota Carina ja siitä ei enää auto parane!
- 127 noin
Meillä on ollut kirjoitti:
Siis ostettiin vuosimallia 72 Fiat 127, ensimmäinen automme, pari vuotta vanhana, ei sillä ollut paljoa ajettu. Mutta siinä oli vikoja niin perskeleesti aina saatiin olla korjaamassa milloin mitäkin osia vaihtamassa ja kaikista "huvittavin vika oli kun sähköt meni, eikä huoltoasemaa mailla halmeilla, pimeällä, ilman valoja, autolla ajettiin syksyllä toisten perässä että nähtiin jotenkin ajaa, noin 100 km kotiin. Jos auto jonka perässä ajettiin kääntyi, niin täytyi tien sivuun mennä odottamaan seuraava autoa, jonka peräsä taas voitiin ajaa. Sitä remontoitiin noin 5 vuotta, kun ei raskittu luopua siitä ja se olis vieläkin rakas, koska oli ensi autoperheenjäsenemme. Mutta viimeinkin oltiin niin täynnä remonttia ja sitten hommattiin Corolla puoli vuotta vanhana ja auto oli kuin eri planeetalta, ei koskaan mitään vikoja eikä jääty välille pidettiinkin sitä kymmenen vuotta, kunnes hommattiin uudempi, isompi Toyota Carina ja siitä ei enää auto parane!
vuoden, eikä mitään murheita.
Patsi ne vetoakselin kumit vaihdoin aivan turhaan. - alkanut kaduttaa
127 noin kirjoitti:
vuoden, eikä mitään murheita.
Patsi ne vetoakselin kumit vaihdoin aivan turhaan.itselläni niitä oli kaksikin 90-luvun loppupuolella kun niiden arvostus oli tyylillä 500mk.. ihan ok auto, kaupunkiominaisuudet ihan hyviä, sähköthän noissa on vähän.. -mutta niin oli muissakin aikalaisissa.
nyt kun autotallissa on tilaa niin:
ostan fiat 127:n 70-luvulta, kaikki alkuperäiset huomioidaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,714225Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt152684Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242317Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod112253Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1082178Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072143Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992131Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6061931MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141905Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673