Mies ei pyydä anteeksi?

hälläköväliä

Onko se ihan yleistä kenties että mies ei riidan tai muun konfliktin jälkeen yritä sovitella asiaa tai pyydä anteeksi?
Tai jos on pahoittanut toisen mielen tai toinen on mieheen liittymättömästä asiasta surullinen, ovatko miehet välinpitämättömiä lohduttamaan tai auttamaan asiassa? Millainen ihminen antaa toisen olla surullinen välittämättä asiasta? Laji nimeltä mieskö?
Riidoissahan ei ole edes väliä kuka on oikeassa ja kuka väärässä vaan se että miten asia saadaan soviteltua..miksi siis mies ennemmin on vain oikeassa kuin pyrkisi suhdetta rakentavaan ratkaisuun?
Mistä tällainen hälläväliä asenne johtuu?

22

10817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villiruusu-kristalli

      miehen huonosta itsetunnosta kun ei osaa myöntää virheitään.

      Ei voi yleistää.

      Oli kuin itse olisin tuon kirjoittanut...

      Tsemppiä!

      • sisäinen

        Oletko kertonut miehelle tunteitasi loukatun?


    • tuollaisen naisen kokenut...

      "miksi siis mies ennemmin on vain oikeassa kuin pyrkisi suhdetta rakentavaan ratkaisuun?"

      Jos kerran sattuu jossakin asiassa olemaan oikeassa, niin ei kai sitä suhdetta paremmaksi rakenneta sillä, että myöntää olevansa väärässä vaikkei olisikaan...? On kyllä typerää ja tossun alle joutumista jos pyytelee anteeksi jotakin mitä ei ole tehnytkään, sillä ei rakenneta suhdetta vaan alistutaan toisen epäreiluun kohteluun ja tämä se vasta suhdetta murentaa.

      Voihan sitä olla riidasta pahoillaan, vaikka olisikin itse asiassa oikeassa. Mutta tämä edellyttää myös naiselta ymmärrystä siihen, että ei itsekään aina voi olla oikeassa.

    • uhuri

      "narsisti" ei todellakaan ole vastaus kaikkeen jos joku on vähän kenkku, mutta mulla ihan oikeasti on pomo, jolla on aika selkeesti joko narsistinen persoonallisuushäiriö tai narsistisen persoonallisuushäiriön toimintamalleja paljolti omaksuttuna. Olen nyt irtisanoutunut ja löytänyt uuden työn ja ah autuutta... Oli oikeen öklömöntti mahassa kun rupesin perehtymään narsistien uhrien tuki sivuilla aiheeseen ja 99,7% ellei enemmänkin narsistin kuvauksista osui pomooni ja olisin voinut jopa kertoa jokaisesta mainitusta kuvauksesta jonkin esimerkin mitä töissä on hänen kanssaan tapahtunut.

      En todellakaan sano poikaystäväsi olevan narsisti, mutta tästä lähin tekee mieli kailottaa kaikille että tämmönen häiriö on oikeasti olemassa, jotta kukaan ei joutuisi kärsimään "turhaan" niin pitkään syyllistäen ehkä itseäänkin ja potien sitä käsittämättömän pahaa oloa tajuamatta mikä iski.


      http://www.narsistienuhrientuki.info/

    • ettei mies katso tehneensä mitään väärää.

      Narsismista en tiedä, yleensä narsisti yrittää vierittää syyn toisen niskoille, johdattelemalla häntä.

    • tietenkään..........

      Jos mies ei ole tahllisesti tehnyt mielestään mitään väärää, ei ole syytä anteeksipyyntöönkään.

      Miehelle lohduttaminen on yleensä vaikeaa.
      Jos toinen on pahoittanut mielensä asiasta, jossa ei ole itse osallisena, on aivan turha kommentoida millään tavalla.

      Riidassa on oleellista ainoastaan se, kumpi on oikeassa. Riita syntyy vain jos ollaan eri mieltä asiasta. Toinen on silloin oikeassa.

      Mies pyrkii rakentavaan ratkaisuun eli ratkaisemaan kyseisen ongelman.
      Anteeksipyynnöt ja lohdutukset ovat silloin toisarvoisia.

      • miehet marsista

        todella kaukaa olemme toisistamme me miehet ja naiset, ei voi muuta todeta!!


      • ..............................
        miehet marsista kirjoitti:

        todella kaukaa olemme toisistamme me miehet ja naiset, ei voi muuta todeta!!

        Se on aina miehen vika.


      • fewfewfvf
        miehet marsista kirjoitti:

        todella kaukaa olemme toisistamme me miehet ja naiset, ei voi muuta todeta!!

        Sinä haluaisit, että sinulta pyydettäisiin anteeksi, vaikka sinä olet ollut väärässä ja sinun takiasi on riidelty? Tottahan sinä haluaisit niin ja mies ei. Pyytäisitkö itse anteeksi mieheltä, jos olisit ollut koko ajan oikeassa ja mies olisi aloittanut riidan? Tuskin. Silloin miehelle varmaan kuitenkin kelpaisi anteeksipyyntösi (vaikkei siinä järkeä olekaan) ja sinulle ei.

        Oletko ihan tosissasi, vai hiukan hölmö tms?


    • DWQ

      Ei kai kukaan täysjärkinen rupea pyytelemään anteeksi sitä, että on oikeassa. Sen tehtävä on aina pyytää anteeksi, joka oli väärässä ja joka riidan aloitti, ELI ILMEISESTI SIIS SINUN.

    • Miehet marssista!

      Mies ei ole mikään turhan lässyttäjä, ja suurin osa naisista taasen ON läheisriippuvaisia, (lässyttäjiä) -johtuu kai hormooneista, eihän lapsikaan opi puhumaan, ellei sille höpötetä kaikkee kummallista koko ajan, siks kait naiset on siinä niin hyviä. Turhan löpinöissä.

      • .,.,.,

        Oma mies ei osaa koskaan pyytää anteeksi tai sopia. Siinä vaiheessa, kun riidat koskevat jotain jokapäiväisiä pikkuasioita, on aivan sama kumpi sopii, kunhan saadaan sovittua. Eli voin pyytää anteeksi, vaikka olisinkin väärässä.

        MUTTA, mies on useampaan kertaan alkanut yhtäkkiä ilman syytä haastamaan riitaa, joillain omilla mustasukkaisuuskuvitelmillaan. Kun minulla ei ole riitaan osaa eikä arpaa, en jaksa ymmärtää, miksi mies ei osaa pyytää anteeksi.

        Luuleko hän, että voi haukkua minua ensin huoraksi, ja sitten olettaa, että elämä jatkuu aamulla samaan tahtiin kuin aina ennenkin?!


      • hei kuule........
        .,.,., kirjoitti:

        Oma mies ei osaa koskaan pyytää anteeksi tai sopia. Siinä vaiheessa, kun riidat koskevat jotain jokapäiväisiä pikkuasioita, on aivan sama kumpi sopii, kunhan saadaan sovittua. Eli voin pyytää anteeksi, vaikka olisinkin väärässä.

        MUTTA, mies on useampaan kertaan alkanut yhtäkkiä ilman syytä haastamaan riitaa, joillain omilla mustasukkaisuuskuvitelmillaan. Kun minulla ei ole riitaan osaa eikä arpaa, en jaksa ymmärtää, miksi mies ei osaa pyytää anteeksi.

        Luuleko hän, että voi haukkua minua ensin huoraksi, ja sitten olettaa, että elämä jatkuu aamulla samaan tahtiin kuin aina ennenkin?!

        Jos sun mieskaveri haukkuu sua huoraksi,
        niin älä missään nimessä ole tommosen kanssa.


      • ääliö täällä
        hei kuule........ kirjoitti:

        Jos sun mieskaveri haukkuu sua huoraksi,
        niin älä missään nimessä ole tommosen kanssa.

        Meillä samanlaista kuin ketjun aloittajalla. Mies ei osaa pyytää anteeksi eikä kadu. Jonkun mielestä miehen ei tarvitsekaan, jos on ollut oikeassa. En kai kukaan nyt niin typerä ole, että haluaisi anteeksipyynnön siksi, että toinen on mielestään ollut väärässä VAAN SITÄ, ETTÄ ON JONKUN NAURETTAVAN ERIMIELISYYDEN TAKIA TAAS HAUKKUNUT ÄÄLIÖKSI, IDIOOTIKSI YM. JA OLLUT KYVYTÖN ITSEHILLINTÄÄN VAIKKA LAPSI ITKEE PELOISSAAN VIERESSÄ.
        Ei kai nyt herranjestas sitä pyydetä anteeksi, että "anteeksi kun olin eri mieltä" vaan "anteeksi kun menetin itsehillintäni ja menin täysin asiattomuuksiin".


      • paha mieli
        ääliö täällä kirjoitti:

        Meillä samanlaista kuin ketjun aloittajalla. Mies ei osaa pyytää anteeksi eikä kadu. Jonkun mielestä miehen ei tarvitsekaan, jos on ollut oikeassa. En kai kukaan nyt niin typerä ole, että haluaisi anteeksipyynnön siksi, että toinen on mielestään ollut väärässä VAAN SITÄ, ETTÄ ON JONKUN NAURETTAVAN ERIMIELISYYDEN TAKIA TAAS HAUKKUNUT ÄÄLIÖKSI, IDIOOTIKSI YM. JA OLLUT KYVYTÖN ITSEHILLINTÄÄN VAIKKA LAPSI ITKEE PELOISSAAN VIERESSÄ.
        Ei kai nyt herranjestas sitä pyydetä anteeksi, että "anteeksi kun olin eri mieltä" vaan "anteeksi kun menetin itsehillintäni ja menin täysin asiattomuuksiin".

        pienen kinan takia mieheni haukkuu minut pystyyn nuortemme kuullen. tätä tapahtuu usein. ei koskaan pyydä anteeksi rumia sanojaan. olettaa illalla kaiken olevan hyvin ja kun käännän selkäni loukkaantuu.


      • näin meillä
        hei kuule........ kirjoitti:

        Jos sun mieskaveri haukkuu sua huoraksi,
        niin älä missään nimessä ole tommosen kanssa.

        Meilläkin on tismalleen samanlainsta, toisinpäin tosin. Avovaimo ei ikinä ole mistään pahoillaan ja kaikki on minun syytäni. Yleisimmat riidan ja mykkäkoulun aloituksen syyt johtuvat kuulemma minusta, koska hänen mielestään sanon väärällä tavalla/väärästä asiasta/väärillä sanoilla. Asioista keskusteleminen tai sen yrittäminen on täysin turhaa, koska avokki ottaa sen riidan haastamisena ja alkaa heti puolustelemaan itseään ja syyttämään minua.

        Olenkin tullut siihen tulokseen etten enää edes jaksa yrittää ratkoa asioita jossa toinen osapuoli on kokoajan hyökkäys- tai puolustusasemissa. On lienee parempi nostaa kytkintä ja olla vaikka yksin kuin huonossa suhteessa, tosin sekin on helpommin sanottu kuin tehty :(


    • vammattaa

      ainakin meillä. itse olen mies ja aina se olen minä joka menee sopimaan ja pyytelemään anteeksi naiseni ei vain jostain syystä kykene pyytämään anteeksi tai tekemään edes aloitetta riidan sovitteluun vaikka olisin itse ollut ns. syytön riitaan. eli jos naiseni tulee kotiin ja kiukuttelee ja haukkuu ilman aihetta, koska sillä on ollut huono päivä niin välit vain kiristyvät kunnes itse menen pyytelemään anteeksi ja ehdottelemaan sopua.. siis JÄRJETÖNTÄ mielestäni!

    • MuuMii

      Meillä mies ei osaa myöskään pyytää anteeksi. Jos sanoo mulle pahasti, niin että minä siitä loukkaannun, ei hän osaa tulla luokseni pyytämään anteeksi. Sitten jos illalla esimerkiksi käännän selän hänelle sängyssä, on hän loukkaantunut kun minä olen loukkaantunut. Pimeetä... Minun pitää ottaa asia puheeksi, jos ylipäätään koskaan haluan asiasta päästä sopuun.

      Viimeksi mieheni kommentoi, että minulle on tullut vatsamakkaroita. Olin tullut juuri jumpalta ja viikonloppuna sanonut miehelleni, että toivon joskus kauniita sanoja kun nyt on vähän itseluottamuspulaa. Otin tästä typerästä kommentista herneen nenääni ja aivan aiheesta. Illalla kun menin sänkyyn, emme olleet puhuneet välissä mitään, mies käänsi minulle kylkensä. Kun kysyin onko hän minulle vihainen, sain vastaukseksi "En, mä oon vaan tämmönen idiootti paskakasa, joka ei osaa mitään"

      Yhtäkkiä tilanne kääntyi niin, että minä lohdutin miestäni ja mies pyysi anteeksi vasta kun sanoin hänelle, että pitäiskös pyytää sitten anteeksi.

      Miten se on niiin vaikeata pyytää anteeksi heti, ennen kuin älytön tilanne ehtii syntyä. Tässäkin mieheni oli heti älynnyt, mitä sanoi, mutta ei tehnyt mitään anteeksipyynnön eteen. Ärsyttää välillä niin, että pää räjähtää!

      • xxxxxxää

        Miehen ei tarvi ikinä pyytää anteeksi koska aina mies on oikeassa, se on luonnon laki. Nainen on aina riidan aloittaja koska naiset on niin heikkoja jotka luulevat olevansa jotain muuta mitä ovat. Näin se vain menee ja naisen kuuluu aina pyytää anteeksi.


      • Välillä toivotonta

        Jos meillä tulee riitaa jostain mieheen liittyvästä asiasta, yleensä se kääntyy miehen mielessä sellaiseksi, että minä olen syypää ja joudun pyytelemään ensiksi anteeksi (yleensä anteeksipyyntöni kaikuvat kuuroille korville). Mieheni on tosi paha suustaan ja puhuu mulle välillä tosi törkeästi, mutta silti ei tajua pyytää sanojaan anteeksi ja jatkaa vain. Olen monesti ihmetellyt, että mikä siinä tosiaan on, ettei hän voi ajoissa lopettaa solvaamista ja pyytää anteeksi? Yleensä riita huipentuu siihen, että minä aloitan mykkäkoulun, jota saattaa jatkua aina seuraavaan päivään asti. Ja mies harvoin myöntää käyttäytyneensä typerästi, koska omasta mielestään hänen käytöksessään ei ole mitään vikaa. Minä vain käyttäydyn typerästi, lapsellisesti, jätän asioita tekemättä tai en tee tarpeeksi, olen kiinnostunut kaikista muista miehistä kuin omastani jne...

        Usein tuntuu, että pääsisin paljon helpommalle, jos olisin pysynyt sinkkuna...


    • juttu meillä

      Olen itsekin miettinyt samaa. Riitelin eilen rakkaani kanssa puhelimen ja spostin välityksellä (pitkä välimatka). Nyt sain tänään viestin, että ei ole varma haluaako ollenkaan kanssani enää. Tiedän, että riita alkoi koska sanoin pahasti ja loukkaannuin syyttä. Pyysinkin anteeksi, mutta minulta ei ole pyydetty vaikkakin rakkaani sanoi minulle pahasti myös. Nyt sitten en voi muuta kun odottaa itku kurkussa mihin tilanne johtaa...

    • Anonyymi

      Täällä taas nainen ei ikinä pyydä mitään anteeksi. Ei ole mikään sukupuoliasia, vaan kyse on persoonallisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe