Moi, mietin tässä että
1. Onko menneistä suhteista jäänyt henkisiä arpia?
2. Millaisia henkisiä arpia edelliset suhteen ovat jättäneet?
3. Onko sinulla ollut sellaisia suhteita, mistä ei ole jäänyt yhtään hyvää mieleen toisesta ihmisestä?
4. Miten käsittelet noita tunteita nykyisessä (tulevassa) suhteessasi?
5. Tuottavatko edelliset suhteen negatiiviset vaikutukset ongelmia nykysuhteessasi?
Menneiden suhteiden arvet
7
895
Vastaukset
- Neiti Sievänen
1. Kyllä
2. Huonon huono itsetunto mm.
3. Edellisestä suhteesta ei tule nyt juuri mitään hyvää mieleen, vaikka erostakin on jo aikaa 3 vuotta.. oli se niiin kuluttavaa sekä henkisesti että fyysisesti
4. Nykyisessä suhteessa koitan pitää itseni lähinnä kasassa, tarkoittaen tällä sitä että koitan olla pelkäämättä ja koitan luottaa siihen että hyviäkin miehiä on oikeasti olemassa ja mulla on nyt sellainen.
5. Tuottaa jonkin verran. Huonon itsetunnon takia on vaikea luottaa, pelkään että toinen lähtee ja jättää. En oikeastaan pelkää että mies pettäisi, vaan että en ole kyllin hyvä hänelle. Ja siksi koitan olla joskus liiankin täydellinen. En silti halua esittää mitään, mutta on vaikeaa välillä... - ...
1. Kyllä
2. riittämättömyyden tunnetta, oletus ettei toinen kuitenkaan ymmärrä minua ja siitä johtuvaa kommunikointi vaikeutta.
3. ei
4. Pyrin kuuntelemaan nykyitä kumppaniani. Vältän turhaa riitelyä ja koitan keskustella asioista rakentavasti.
5. Kyllä. Joskus toistan vanhoja käyttäytymis malleja ja oletan asioita unohtaen että nykyinen kumppanini ei tiedä kaikkia vanhan suhteeni ongelmia ja loukkaa minua tietämättään. - lilyaaa
1. on
2. kaipaan yhä exääni ja rakastan häntä edelleen, mutta samalla hänen ajattelemisensa saa minut vihaiseksi koska hänen tekemiensä asioiden takia en enää osaa luottaa keneenkään ja katkaisen uudet jutut alkuunsa ettei minua satutettaisi taas..
3. ei taida olla
4.en osaa vielä sanoa..
5. tuottavat ongelmia suhteen aloittamisessa - Vastauksia
Jonkin verran jokaisesta.. Ajan kanssa arvet ja "traumat" ;D hiljalleen parantuneet ja alkaneet jäämään taka-alalle.
Erään miehen vuoksi olen alkanut halveksia ja suorastaan tuntea vastenmielisyyttä erityisen "boheemia" elämäntapaa kohtaan. Vihaan saamattomia ihmisiä, ts velttous pistää vituttamaan uskomattoman paljon.
On tullut mös opittua erinäisiä asioita rahan käsittelystä. Ainakin sen, että nimeä en mihinkään papereihin alle laita vaikka kuinka läheinen olisi!
3. Onko sinulla ollut sellaisia suhteita, mistä ei ole jäänyt yhtään hyvää mieleen toisesta ihmisestä?
Ei onneksi. Aina löytyy jotain hyvää, ja useimmiten olen oppinut kääntämään kokemani voitoksi. Kokoajan oppii uutta, joskus kantapäänkin kautta.
Puhuen silloin kun mahdollisuus löytyy. Liian usein tilanne kuitenkin ehtii jo kärjistyä riitaan ennenkuin asioista saadaan julteltua. Mutta; parempi vaikka sitten hitaasti ja varmasti.
5. Tuottavatko edelliset suhteen negatiiviset vaikutukset ongelmia nykysuhteessasi?
Ei enää (Kts edellinen vastaus). Aikaa se vaati, mutta sopeutuvaisena ihminen oppii kyllä "uusillekin tavoille". Vanhat arvet haalistuvat ennenpitkää ja uskaltaa taas luottaa. - ..............
Kyllä!
Ekasta jäi hirveä hylätyksi tulemisen pelko. Miehestä tuli vuosien varrella alkoholisti ja usein heräsin aamulla yksin vuoteesta, mies oli kadonnut. Hain häntä milloin pihapiirin ojasta, milloin putkasta. Juopon tuurilla on edelleenkin elossa. Lopulta jätin hänet vaikka selvin päin oli ihana ihminen. Näin kuitenkin kaksi vuotta painajaisia ja edelleen hätäännyn välillä öisin kesken unien ja herään jos olen pitkän yhdessäolon jälkeen yksin kotona yötä. Tai jos mies on baarissa tms.
Tässä suhteessa olen antanut anteeksi mieheni syrjähypyn. Vaikka on antanut anteeksi, niin ei luottamuksen menettämistä pysty koskaan täysin unohtamaan. En katso enää miestäni samoin kuten ennen. Kyllä rakastan, mutta eri tavalla. Ehkä en osaa enää kunnioittaa häntä, ihailla kuten joskus.
Ei onneksi.
Puhumalla, mutta ei liikaa. Se virhe vie vaan pahemmin metsään. Kävin terapiassa ekan suhteen jälkeen ja pettämisen jälkeen. on tärkeää kertoa toiselle miksi suhtautuu kuten tekee tai on surullinen tms.
Kyllä se aina mukana kulkee tavalla tai toisella, eletty elämä. - Nevermore
1) Kyllä, valitettavasti.
2) Kyvyttömyyden (koskaan?) täysin luottaa toiseen ihmiseen. Pelon siitä, että rakkainkin ihminen tekee pahaa. Inhon vieraiden ihmisten kosketusta kohtaan.
3) Samainen suhde on juuri tällainen.
4) Jonkin aikaa nykyisen mieheni kosketus tuntui pahalta, eron partaallakin käytiin. Uskomattoman kärsivällisen ja rakastavan mieheni kanssa puhuminen on kuitenkin auttanut, pikkuhiljaa tässä alkaa elämä palautua sellaiseksi kuin sen olisi pitänytkin olla.
5) Kyllä. Vaikka erittäin epäonnistuneesta suhteestani on jo vuosia, pelko ja inho palaavat aina joskus. Mies ymmärtää, mutta ymmärrettävästi myös turhautuu joskus. - mumi65
Hmm,kaikkeni olen yrittänyt,mutta kyllä edellisten suhteiden arvet vaikuttavat myös uusiin suhteisiin.Ehkä mua satutettu liian paljon...tai jotain.Ne henkiset arvet mitä mulle on jäänyt edellisistä suhteista,ovat niin massiivisia,ettei niit täs pysty kertomaan,mut kuitenkin aina löydän kaikist jotain hyvää sanottavaa.Yritän uskotella itselleni,ettei kaikki miehet ole samanlaisia petturiluusereita,mut huonol menestyksellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815