Asusteliikkeessä

Rosalia*

Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt miltei pöyristyttävää palvelua ikääntyneitä henkilöitä kohtaa asusteliikkeissä.

Eräs alle 70v pyöreähkö rouva etsi jakkua itselleen. Myyjällä ironinen hymy, kun kerran 40 numero teki tiukkaa hiukan rehevän naisen päällä, tempaisi myyjä kokoa 46 kehui sen sopivuutta ylisanoilla. Nainen epäili jakkua liian suureksi johon myyjä vastasi, täytyy tyytyä siihen mikä päälle mahtuu!

Palveluvuoroni tuli, sain vastauksen ei meiltä taida löytyä, toi minulle kuitenkin yhden näytille, jota kieltäydyin edes sovittamasta.
Ylimielisen oloisesti myyjä vei asusteen pois. Lähdin paikkakulla arvostetusta liikkeestä ulos laitimmaisen kerran.

Onko nyt niin, meitä sekä miehiä ja naisia voidaan kohdella miten vain, yrittää myydä sopimattomia asusteita asenteella täytyy tyytyä siihen mitä myyjä tarjoaa.

Tuli mieleen juttu.
Maalaisisäntä meni reppu selässä ostamaan uutta pukua. Kauppias kaapaisi puvun takin miehen päälle ja kehua retosteli sen tyylikkyyttä kuinka hyvin takki istuu miehen päälle.
Isäntä vaivautuneesti vastasi, otan tässä repun selästäni pois ja kokeillaan uudestaan pienenpää kokoa

6

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katicat2

      Nykyään melkein kaikki liikkeet toimivat itsepalveluperiaatteella, ja siellä saa rauhassa katsella ja sovitella. 70 ikään ehtiessä oma tyyli on löytynyt ja tietää mitä haluaa. Melkein käy niin kun myyjä tarjoaa apuaan, kiitän kohteliaasti ja lupaan pyytää häntä tarvittaessa avukseni. Kertomasi tapauksen myyjä ei ollut sopiva asiakaspalveluun.

    • sen~ora lyyyli

      tottahan sie haastat palvelus ei ole olt kehumista, minulta taas usein myyjä porhaltaa ohi toiselle asiakkaalle ,vaik hää on näht minun olleen ensin. mie nyt oon kuitenki niin tottunu siihen ,ettei se minun mielenrauhaa häiritse ja aikaa ko on odottaa.
      .
      usein myyjä kyssyy no, mitäs sie haet ja jo vilkuilee onko muita asiakkkaita.

      mutta jalmarin elläissä ko mentii kauppaa kyllä mie rouva olin ja puhuttelu olikin toista luokkaa.

      ja voi veikkonen jo ol toine ääni kellos ko meeri oli suomessa ja myö käytii ostoksilla, niin kyseltii mitä rouvalle saap olla, tavaraa haettii ihan varastosta asti ja toimittaa luvatti mihin v aa.

      meininki se on ameriikaskin mut toisenlainen jko oltii ostoksilla, meeri ain kertoo mikä minulle soppii ja sovittaa eri vaateita päällein, että löyettäs minulle sopivimmat.

      aina ko mie kysyin myyjältä, miltä mie näytän. ossaan sen sannoo englanttiksi, osasin sen jo enne sinne mennoo ko meil mennee se pukeutumisohjelma tääl suomessa joka on sen niminen. en nyt pane sitä tähän ko en ossaa sitä kirjottaa, sannoo vaan ossaan.

      ooh rouva on kaunis ja niin seksikäs, toisis liikkeissä en olt byytifuul ainostaan seksikäs. mie jo aloin eppäilee meerin makkuu, jos aloin näyttämäää seksiltä joka mekossa, jote minun vaate ostokset jäi vähhiin.

      mie en taho olla seksikäs ennää täs iäs, seksii on muuteki liikaa.

      nykyää jos tarviin jottain ostaa en mäne yksin otan toivon mukkaa, hää saap myös hyvvää kohtelua ja tietyst mie siin sivussa. en ole koskaa puhunu toivolle miksi pyydän hänet mukaan, minust tuntuu nololle ettei minnuu arvosteta kaupassa.

      voiha olla jos myyjääkin arvostettaa paljo hää saap myytyy, ja siks hänen on valittava rikkaan näkösii ostajii.

      terveisin lyyli

      • Rosalia*

        Olen samaa mieltä kanssasi, jos on mies mukana ostoksilla kyllä silloin rouvitellaan. Nauran ukko kullalle, kyllä nuo myyjät huomaa että sinulla on rahapussi mukana. Vaatteita esitellään ihan eri malliin.
        On sillä ukko kullalla vaan iso merkitys, vaikka joskus rahat ovat paidan rintataskussa.
        Kait ne myyjät ajattelevat on tuolla naisella takkuumies mukana.

        Ukkokulta on minun pituinen joten miehen koollakaan ole merkitystä. On siinä toinen tunne kun mies reilusti maksaa eikä tingi alennuksia, sanookin sillä tinkimisellä voi munata itsensä.

        Huomenna on taas meno ostoksille, pitääkin kysyä olisiko seksikkäitä mekkoja. Sellaisia Johanna Tukiaisenkin muodoille sopivia joissa povi korostuisi. Tietysti ukkokulta mukaan vähän niinkuin meriittinä että saisin rouva kohtelua ostoksilla ollessa.


      • Rosalia* kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, jos on mies mukana ostoksilla kyllä silloin rouvitellaan. Nauran ukko kullalle, kyllä nuo myyjät huomaa että sinulla on rahapussi mukana. Vaatteita esitellään ihan eri malliin.
        On sillä ukko kullalla vaan iso merkitys, vaikka joskus rahat ovat paidan rintataskussa.
        Kait ne myyjät ajattelevat on tuolla naisella takkuumies mukana.

        Ukkokulta on minun pituinen joten miehen koollakaan ole merkitystä. On siinä toinen tunne kun mies reilusti maksaa eikä tingi alennuksia, sanookin sillä tinkimisellä voi munata itsensä.

        Huomenna on taas meno ostoksille, pitääkin kysyä olisiko seksikkäitä mekkoja. Sellaisia Johanna Tukiaisenkin muodoille sopivia joissa povi korostuisi. Tietysti ukkokulta mukaan vähän niinkuin meriittinä että saisin rouva kohtelua ostoksilla ollessa.

        Sellainenkin seikka,että pukeutumisella on merkitystä.
        Aikoinaan vielä töissä olessani,ompelin jotain,lanka loppui,joten ostamaan sitä.
        Oli kiire, piti joutua töihin kellolleen!
        Sattui tuulinen ja sateinen sää, joten kumpparit jalkaan. Sadetakki päälle.Kiireellä kauppaan.
        Joka oli SOKOS !
        Monta lierihattuista hienoa rouvaa palveltiin ennen minua. Ihan vaan vaatetuksesta johtuen.
        Koska aikaa on niin montavuotta että ryppyinenkään en vielä ollut kuten nyt.

        Puhe saman arvoisesta kohtelusta on täyttä huu-haata. Pitäisi tosiaan olla ylipukeutunut tai sitten se mies kainalossa, saadakseen kunnon kohtelua, tai se rahanippu pursuamassa rintataskussa,,,


      • olla
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Sellainenkin seikka,että pukeutumisella on merkitystä.
        Aikoinaan vielä töissä olessani,ompelin jotain,lanka loppui,joten ostamaan sitä.
        Oli kiire, piti joutua töihin kellolleen!
        Sattui tuulinen ja sateinen sää, joten kumpparit jalkaan. Sadetakki päälle.Kiireellä kauppaan.
        Joka oli SOKOS !
        Monta lierihattuista hienoa rouvaa palveltiin ennen minua. Ihan vaan vaatetuksesta johtuen.
        Koska aikaa on niin montavuotta että ryppyinenkään en vielä ollut kuten nyt.

        Puhe saman arvoisesta kohtelusta on täyttä huu-haata. Pitäisi tosiaan olla ylipukeutunut tai sitten se mies kainalossa, saadakseen kunnon kohtelua, tai se rahanippu pursuamassa rintataskussa,,,

        kyse ikärasismista. Se vain on vaikea itselle tunnustaa. Siihen ei auta edes paksu lompsa, että vanhenee.


      • tokkopa

        Uskon että ei señora lyyli itse ole nyr tuota kirjoittanut, koska n kirjaimen päällä ei ollut tätä merkkiä, enkä muutenkaan usko, ei ollut lyylin tapainen kirje.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe