Bi-seksuaalin kanssa avioliitossa.

_neuvoton_

Elikkä häät tulossa ja vaimo on biseksuaali(vain lievästi kylläkin), minkä tiesin alusta lähtien. Kaikki hyvin aluksi, voitiin yhdessä katsella naisia kadulla tms. ei mitään mistä pitäisi nostaa haloota.

Nyt sitten reilun vuoden jälkeen hän haluaisi päästä pillun päälle. Aluksi olin asian kanssa ihan ok, ei siinä mitään, mutta asiaa syvemmin pohdittuani alkoi ahdistaa ihan helvetisti.

Koitin ehdottaa, että voisin olla mukana, mutta hän suhtautui asiaan nuivasti. Hän haluaisi tehdä sen niin etten olisi mukana, eikä kertoa asiasta mitään ja tästä aiheutunut tietämättömyys tuntui todella ahdistavalta. Hän ei koe että asiassa on mitään ongelmaa, suuttuu vain siitä kun minusta tuntuu pahalta, enkä anna 100% tukea hänen naisiin menemisilleen.

Aina välillä koitan asiasta keskustella, mutta yleensä hän suuttuu tai hermostuu. Sanoi hyväksyvänsä jos itse kävisin miehissä, mutta ei naisissa. Itse kun olen taas hetero, niin eipä tuollainen tarjous tunnu houkuttelevalta. Helppohan sitä on toiselle hyväksyä se, mitä itselleenkin.

Välilla asian kanssa on helpompi olla ja koitan olla ajattelematta tulevaa. Joka tapauksessa tuntuu kuitenkin hieman ahdistavalta, molemmissa tapauksissa. Jos en anna hänen mennä, hän tuntee itsensä kahlituksi ja jos antaisin, itseäni ahdistaisi entisestään.

Hänestä on melkein väärin että koen oloni mustasukkaiseksi tällaisesta asiasta ja itse kuitenkin olisi todella mustasukkainen kolmen kimpassa ja kokisi ettei saa sitä mitä haluaa...

Onko kohtalo tovereita? Miehiä tai naisia? Ei oikein tiedä mitä tämän asian kanssa tekisi...

38

3666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Tietäväinen!

mitä odotuksia Sinulla on avioliitollenne. Kahden kauppa? Lapset? Kaunis parisuhde? Vanheneminen yhdessä?

Ota jalat allesi, ja jatka etsimistäsi, et ole sitä vielä löytänyt.

MUTTA, jos sinulle riittää, Seksisuhde hetken aikaa, ? kaikki siitä koituvat ongelmat esim ei toivotut lapset jotka loppupeleissä jäävät lepakkosuhteeseen, /ainainen epätieto siitä missä vaimosi kulloinkin pimperoaan levittelee niin siitävain, mutta mihin tässä AVIOLIITTOA tarvitaan, ja kai teillä on kirjotettuna avioehto jo valmiiksi ennen liittoa?

• _neuvoton_

Itse tosiaankin olen enemmän yhden suhteen mies. Siksi ei ole ollut pahemmin mitään yhden illan juttujakaan koskaan. Pari kertaa kokeilin ensimmäisen kohtalaisen pitkän suhteen(4 vuotta) jälkeen, mutta tuli vaan huono olo.

Itselleni kuitenkin avioliitto tarkoittaa sitä mitä sen kuuluukin, eli elämää yhdessä tämän ihmisen kanssa, perhettä, yhdessä vanhenemista, toimivaa rakkaus suhdetta, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Aion hänen kanssaan avioon mennä vaikka siinä saattaa olla riskinsä, koska rakastan tulevaa vaimoani koko sydämestäni. Ja tiedostan tosiaan mahdolliset varjopuolet jos sattuisi huonosti käymään.

Ehkä joltain osin biseksuaalisuus kysymys häiritsee kun ei seksielämä ole toiminut molemmin puolisessa sopusoinnussa. Ymmärrän kyllä että tulevaa vaimoani ei haluta kun hän on raskaana ja hänelle on tullut raskaus pahoinvointia, mutta jossain takaraivossa kolkuttaa välillä hänen perusteluja haluttomuuteensa. "Voi haluta osoittamatta sitä fyysiesti", "Olet vain epätavallisen halukas, ei ole normaalia"(mieluusti olisin vaikka kerran päivässä, joka toinen päivä tai 3-2 kertaa viikossa). Aluksi oli kuitenkin hyvinkin vilkas seksielämä ja molemmat olivat tyytyväisiä.

Toivon vain etten ala kylmettyä ihmisenä tulevaisuudessa...

• ............
        _neuvoton_ kirjoitti:

Itse tosiaankin olen enemmän yhden suhteen mies. Siksi ei ole ollut pahemmin mitään yhden illan juttujakaan koskaan. Pari kertaa kokeilin ensimmäisen kohtalaisen pitkän suhteen(4 vuotta) jälkeen, mutta tuli vaan huono olo.

Itselleni kuitenkin avioliitto tarkoittaa sitä mitä sen kuuluukin, eli elämää yhdessä tämän ihmisen kanssa, perhettä, yhdessä vanhenemista, toimivaa rakkaus suhdetta, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Aion hänen kanssaan avioon mennä vaikka siinä saattaa olla riskinsä, koska rakastan tulevaa vaimoani koko sydämestäni. Ja tiedostan tosiaan mahdolliset varjopuolet jos sattuisi huonosti käymään.

Ehkä joltain osin biseksuaalisuus kysymys häiritsee kun ei seksielämä ole toiminut molemmin puolisessa sopusoinnussa. Ymmärrän kyllä että tulevaa vaimoani ei haluta kun hän on raskaana ja hänelle on tullut raskaus pahoinvointia, mutta jossain takaraivossa kolkuttaa välillä hänen perusteluja haluttomuuteensa. "Voi haluta osoittamatta sitä fyysiesti", "Olet vain epätavallisen halukas, ei ole normaalia"(mieluusti olisin vaikka kerran päivässä, joka toinen päivä tai 3-2 kertaa viikossa). Aluksi oli kuitenkin hyvinkin vilkas seksielämä ja molemmat olivat tyytyväisiä.

eihän kukaan voi noin tyhmä olla, että valittaisi naisen vähentyneitä seksihaluja raskausaikana?!?

Että koska nainen ei raskaanaollessaan raskauspahoinvoinnin vuoksi jaksa olla jalat levällään sua varten, se selvästikin suunnittelee pettämistä.

Voi vittu, että voi maa kantaa päällään täysidiootteja! Usko kuule poikarukka, että raskaanaollessa on vähän muut jutut mielessä!

Toivottavasti jätät naises ja hän löytää itselleen paremman miehen - sellaisen, joka ei ole noin vitun itsekäs.

• _neuvoton_
        ............ kirjoitti:

eihän kukaan voi noin tyhmä olla, että valittaisi naisen vähentyneitä seksihaluja raskausaikana?!?

Että koska nainen ei raskaanaollessaan raskauspahoinvoinnin vuoksi jaksa olla jalat levällään sua varten, se selvästikin suunnittelee pettämistä.

Voi vittu, että voi maa kantaa päällään täysidiootteja! Usko kuule poikarukka, että raskaanaollessa on vähän muut jutut mielessä!

Toivottavasti jätät naises ja hän löytää itselleen paremman miehen - sellaisen, joka ei ole noin vitun itsekäs.

Taisit nousta väärällä jalalla sängystä?

Tosiaankin totesin tuossa tekstissä että hän on raskaana ja sen ymmärrän. Ja molemmat kyllä odotamme lastamme innolla.

Piti se arvata, että osa ihmisistä ei kykene asialliseen kommentointiin. Ja saat puolestani luulla mitä haluat aitoudestani. Mutta jos sinulla ei ole asiaan kuuluvaa kommentoitavaa voit varmaan viedä vihasi varmaan jonnekin muualle.

Kyseessä oli kuitenkin biseksuaalin ihmisen kanssa yhdessä eläminen avioliitossa,( tai avoliitossa, kokemuksia kuitenkin asiasta muilta kaipailen) eikä seksi raskauden aikana. Ymmärrän kyllä että vihoissaan voi asiasta karata helposti.

• läheisyyttä ja rakastelua
        _neuvoton_ kirjoitti:

ehkä naisesi ei halua seksiä NAISEN kanssa, vaan ylipäättän seksiä, jossa on enemmän läheisyytä ja kohtaamista --jos SINÄ olisit mukana niin menisi panemiseksi.. ja sitähän saa kotonakin..?

--rakastelu voiolla ihan vaan eroottista oleilua/ yhdessäoloa ja siitä nauttimista -aika moni mies ei tätä oivalla --biseksuaalinaisilla on se onni, että voivat hakea tuon puuttuvan osion naisilta..

• niin...

avioliitto on avioliitto. Itse olen bi-nainen, mutta kyllä minä olin koko 10-vuoden avioliittoni miehen kanssa yksiavioinen.

Ei bi-seksuaalisuus tarkoita sitä, että olisi jokin pakonomainen tarve harrastaa seksiä molemman sukupuolen kanssa, vaan sitä, ettei ole väliä kumpaa sukupuolta kumppani on.

Eihän heterouskaan tarkoita sitä, että on pakko harrastaa seksiä kumppanin lisäksi myös muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa avioliiton ulkopuolella. Sitä kutsutaan pettämiseksi.

Ei bi-seksuaalisuus ole yhtä kuin nymfomania, pettäminen, kevytmielisyys tms. Se on vain seksuaalinen suuntautuminen. Jokaisen omasta luonteesta ja moraalista on sitten kiinni se, että pystyykö parisuhteessa olemaan uskollinen.

Oikeasti minä luulen, että aloituksesi on provo.

• _neuvoton_

Aloitukseni ei ole provo. Eikä tule pahemmin tänne kirjoiteltua yleensäkään, niin miksi käyttäisin aikani sellaiseen? Minusta on törkeää olettaa tuollaista kun on tosissaan.

Tulevan vaimoni mielestä asia kuitenkin on näin että hän haluaa seksiä naisten kanssa eikä siihen riitä mikään pelkkä "itsensä tiedostaminen", että haa! olen biseksuaali, ja se siitä.

• joujhr

"Ei bi-seksuaalisuus tarkoita sitä, että olisi jokin pakonomainen tarve harrastaa seksiä molemman sukupuolen kanssa, vaan sitä, ettei ole väliä kumpaa sukupuolta kumppani on. "

Lue aloitusviesti uudelleen huolellisesti läpi

• olevas homo

tai siis bi myöskin. Käyt "Heikin" kanssa rimpsalla, ja kun vaimollasi ei kerran ole mitään sitä vastaan, hänelle ei kuulu se että onko Heikki nyt sitten oikeasti enemmänkin Henrietta.

Haluatko nyt varmasti sellaisen suhteen jossa pettäminen joka suuntaan on arkipäivää?

• sitä naimisiin menoa

En ymmärrä, miksi biseksuaalisuus joidenkin mielestä oikeuttaa pettämisen (tai siis parisuhteen ulkopuolisen seksin). Mielestäni vaimosi on itsekäs. Hän käyttää biseksuaalisuuttaan vain porsaanreikänä, että pääsisi harrastamaan seksiä muiden kanssa. Miksi hänen on mielestään ok olla naisen kanssa, muttei miehen? Minä en näe siinä mitään eroa.

Teille tulee kehkeytymään tästä vielä SUURIA ongelmia.

• .........

tuo aloittaja on joko täysi feikki tai pohjattoman itsekäs idioootti, joka vaan etsii tekosyytä jättää raskaanaolevan vaimonsa.

Etkö lukenut noita muita hänen juttujaan.. Epäilee, että tuleva vaimonsa aikoo pettää häntä, koska nainen ei raskauspahoinvoinnin vuoksi jaksa harrastaa tarpeeksi seksiä. Nainen ei siis ole menossa sänkyyn muiden kanssa, mies vaan epäilee sitä.

SUURIA ongelmia varmasti tiedossa, mutta ei naisen bi-seksuaalisuuden vuoksi, vaan miehen vainoharhaisen mustasukkaisuuden, ylivilkkaan mielikuvituksen ja itsekkyyden vuoksi.

• _neuvoton_

Tuossa on pointtia minkä olen hänellekin tuonut esille. Hän onneksi kysyi lupaani asiaan. Ei hän selän takana sellaista tekisi, omien sanojensa mukaan, joihin kyllä luotan.

Biseksuaalisuuden kanssa tuntuukin ongelmana olevan se etten ainakaan henkilökohtaisesti kykene ymmärtämään, miksi minun pitäisi hyväksyä hyvin mielin se, että hän olisi naisen kanssa silloin tällöin sängyssä. Pahalta se tuntuu, oli se sitten mies tai nainen, niinkuin myös totesit.
        Bisseille ei vaan mikään taida riittää pohjimmiltaan.

Pitäisi sitten kai olla bi että täysin ymmärtäisi...kun ei vaan ole :/

Mitä mahdollisiin suurin ongelmiin tulee, niin mieltäni helpottaa se että olen varautunut, vaikka tilanne voi niiden vastaan tullessa olla joko paljon pahempi, tai helpompi kuin osaisi kuvitellakaan. Toisiamme näistä ongelmista huolimatta rakastetaan perhettä halutaan. Uskon ja toivon, että sellaiset asiat menevät kuitenkin meillä edelle tulevaisuudessakin.

• _neuvoton_
        ......... kirjoitti:

tuo aloittaja on joko täysi feikki tai pohjattoman itsekäs idioootti, joka vaan etsii tekosyytä jättää raskaanaolevan vaimonsa.

Etkö lukenut noita muita hänen juttujaan.. Epäilee, että tuleva vaimonsa aikoo pettää häntä, koska nainen ei raskauspahoinvoinnin vuoksi jaksa harrastaa tarpeeksi seksiä. Nainen ei siis ole menossa sänkyyn muiden kanssa, mies vaan epäilee sitä.

SUURIA ongelmia varmasti tiedossa, mutta ei naisen bi-seksuaalisuuden vuoksi, vaan miehen vainoharhaisen mustasukkaisuuden, ylivilkkaan mielikuvituksen ja itsekkyyden vuoksi.

...jo viimeiseen tuliseen viestiisi. Mutta se taisi jäädä lukematta? Pistetään nyt vielä kuitenkin.

Rakastan tulevaa vaimoani ja odotan innolla tulevaa lastamme, sekä ymmärrän että halut saattavat olla raskaudesta riippuen vähäiset. Nyt oli kuitenkin kyse tulevaisuudestakin, ei tästä hetkestä. Biseksuaalisuus kun ei katoa minnekään vaan ihminen on mitä on.

Ja jos sinulla ei oikeasti ole mitään aiheeseen sanottavaa tai omakohtaista kokemusta asian suhteen ja haluat itse provoilla, niin ole hyvä ja vie se muualle.

• Perheessä on
        _neuvoton_ kirjoitti:

Tuossa on pointtia minkä olen hänellekin tuonut esille. Hän onneksi kysyi lupaani asiaan. Ei hän selän takana sellaista tekisi, omien sanojensa mukaan, joihin kyllä luotan.

Biseksuaalisuuden kanssa tuntuukin ongelmana olevan se etten ainakaan henkilökohtaisesti kykene ymmärtämään, miksi minun pitäisi hyväksyä hyvin mielin se, että hän olisi naisen kanssa silloin tällöin sängyssä. Pahalta se tuntuu, oli se sitten mies tai nainen, niinkuin myös totesit.

Mitä mahdollisiin suurin ongelmiin tulee, niin mieltäni helpottaa se että olen varautunut, vaikka tilanne voi niiden vastaan tullessa olla joko paljon pahempi, tai helpompi kuin osaisi kuvitellakaan. Toisiamme näistä ongelmista huolimatta rakastetaan perhettä halutaan. Uskon ja toivon, että sellaiset asiat menevät kuitenkin meillä edelle tulevaisuudessakin.

koettu tällainen juttu!

Poikamme seurusteli hauskan tytön kanssa, muuttivat sitten yhteen. Kuulin jossain vaiheessa, että tyttö kävi lesbopiireissä, mutta en kiinnittänyt siihen huomiota - eihän asia minulle kuulunutkaan.

Sitten syntyi lapsi, joka on meille hyvin rakas. Naimisiin mentiin ja toinenkin lapsi syntyi - nyt sitten on tullut ero, koska tuo suuntautuneisuus on muuttunut totaaliseksi eikä tyttö voi sietää miestään (miehiä ylipäätään) enää ollenkaan.

Jos en olisi nähnyt, että olivat todella rakastuneita aluksi voisin kuvitella, että tässä vain käytettiin hyväksi miestä vähän aikaa - saatiinhan lapsia ja elättäjä heille!

En tiedä, koska en ole perehtynyt bi-seksuaalisuuteen enkä homoseksuaalisuuteen enkä voi sanoa tietäväni niistä mitään.

Kehottaisin sinua kuitenkin ajattelemaan kahdesti riskejä, joita suhteeseen sisältyy - voipihan käydä niinkuin pojallemme, joka on aika katkera - tyhmä hän tietenkin oli aloitettuaan suhteen koska tiesi asiasta.

Lapset ovat hyvin rakkaita molemmille isovanhemmilleen ainakin - vanhemmista en aina osaa sanoa, koska ovat niin nuoriakin vielä - tuo kariutunut suhde on vienyt voimia ainakin yksin jääneeltä osapuolelta aika tavalla.

Mieti nyt tarkoin ja ajattele kaikkia mahdollisuuksia! Lapsi on tärkeä ja hänestä on pidettävä huoli kävi miten kävi - vanhemmuutta ei voi lopettaa vaikka suhteissa kävisi kuinka!

• Tristar
        _neuvoton_ kirjoitti:

että kaikilla biseksuaaleilla hinku pettämiseen olisi, älä niin pitkälle mene. Niinkuin minä ja taisi pari muutakin ketjussa todeta, biseksuaallisuus ei ole mikään määre siihen että liiton ulkopuolisia kumppaneita on pakko olla, se kertoo vain sen ettei ole väliä kumpaa sukupuolta se ihminen on johon rakastuu.

• ehtä yhtä
        Perheessä on kirjoitti:

koettu tällainen juttu!

Poikamme seurusteli hauskan tytön kanssa, muuttivat sitten yhteen. Kuulin jossain vaiheessa, että tyttö kävi lesbopiireissä, mutta en kiinnittänyt siihen huomiota - eihän asia minulle kuulunutkaan.

Sitten syntyi lapsi, joka on meille hyvin rakas. Naimisiin mentiin ja toinenkin lapsi syntyi - nyt sitten on tullut ero, koska tuo suuntautuneisuus on muuttunut totaaliseksi eikä tyttö voi sietää miestään (miehiä ylipäätään) enää ollenkaan.

Jos en olisi nähnyt, että olivat todella rakastuneita aluksi voisin kuvitella, että tässä vain käytettiin hyväksi miestä vähän aikaa - saatiinhan lapsia ja elättäjä heille!

En tiedä, koska en ole perehtynyt bi-seksuaalisuuteen enkä homoseksuaalisuuteen enkä voi sanoa tietäväni niistä mitään.

Kehottaisin sinua kuitenkin ajattelemaan kahdesti riskejä, joita suhteeseen sisältyy - voipihan käydä niinkuin pojallemme, joka on aika katkera - tyhmä hän tietenkin oli aloitettuaan suhteen koska tiesi asiasta.

Lapset ovat hyvin rakkaita molemmille isovanhemmilleen ainakin - vanhemmista en aina osaa sanoa, koska ovat niin nuoriakin vielä - tuo kariutunut suhde on vienyt voimia ainakin yksin jääneeltä osapuolelta aika tavalla.

Mieti nyt tarkoin ja ajattele kaikkia mahdollisuuksia! Lapsi on tärkeä ja hänestä on pidettävä huoli kävi miten kävi - vanhemmuutta ei voi lopettaa vaikka suhteissa kävisi kuinka!

lailla on pettämistä oli miehen tai naisen kanssa - ei se miksikään muutu!

Sitä ei poikamme älynnyt pelätä, hän sanoi, ettei pitänyt asiaa niin "vaarallisena"! Ei siinä ehkä pettämisestä liiton aikana kysymys ollutkaan, mutta on minusta tuollainen suuntautuneisuus pettämistä jo itsessään, jos avioliittoa toisen sukupuolen kanssa havittelee.

Ei ole kysymyksessä leikin asia - jos lapsia on mukana kuvioissa on kysymys koko elämästä.

Rakkauden sijaan voi tulla syvä inho ja vastenmielisyys toista kohtaan. Lapset kuitenkin ovat ja pysyvät ja heille kuuluvat sekä isä että äiti!

• päästyäni
        ehtä yhtä kirjoitti:

lailla on pettämistä oli miehen tai naisen kanssa - ei se miksikään muutu!

Sitä ei poikamme älynnyt pelätä, hän sanoi, ettei pitänyt asiaa niin "vaarallisena"! Ei siinä ehkä pettämisestä liiton aikana kysymys ollutkaan, mutta on minusta tuollainen suuntautuneisuus pettämistä jo itsessään, jos avioliittoa toisen sukupuolen kanssa havittelee.

Ei ole kysymyksessä leikin asia - jos lapsia on mukana kuvioissa on kysymys koko elämästä.

Rakkauden sijaan voi tulla syvä inho ja vastenmielisyys toista kohtaan. Lapset kuitenkin ovat ja pysyvät ja heille kuuluvat sekä isä että äiti!

jatkan vielä sen verran, että nähdessäni lapsen tuskan siitä, että isä ja äiti eivät enää ole yhdessä tekisi mieleni kumauttaa kumpaakin nuijalla niin että tuntuu...siis sekä isää että äitiä!

• turpaan
        _neuvoton_ kirjoitti:

"Hän onneksi kysyi lupaani asiaan."
        Ai että, "kulta, saanko lyödä sua puolen tunnin päästä naamaan pesäpallomailalla?" On täysin eri asia kuin vain lyödä puolen tunnin päästä naamaan pesäpallomailalla... Sattuu se kummassakin tapauksessa.. Ja jos jätetään lyömättä, niin jäähän se kaivelemaan miksi toinen haluaisi niin tehdä. ja miksi ihmeessä toinen haluaisi tehdä jotain mikä satuttaa puolisoa? Sitä sopii miettiä, kun lähtee samassa veneessä ulapalle souteleen..

• kun tuollaisia kyselee

Kun ei ole saanut lupaa, niin helposti seuraava askel on sitten homman toteuttamin omin luvin, kun ei se hänen omasta mielestään ole väärin.

"Jos en anna hänen mennä, hän tuntee itsensä kahlituksi ja jos antaisin, itseäni ahdistaisi entisestään. "

Sano, että tunnet itsesi kahlitukse, ellet saa silloin tällöin käydä huorissa. Huorissa käyminenkin on ihan puhtaasti tunteetonta seksiä, joten naisen on turha argumentoida että siinä olisi jotain vakavampaa takana.

• Tristar

Itsekin olen biseksuaali mutta ei tulisi mieleenikään vaatia mieheltäni hyväksyntää pettämiselle sen varjolla! Mies tai nainen, se kumppani jonka on valinnut on se jonka on valinnut, ja jos tuo kumppani alkoi suhteeseen jonka pitäisi olla yksiavioinen, ei hänellä ole mitään velvollisuutta hyväksyä muuta.

Mies tai nainen, parisuhteen ulkopuolinen ihminen on aina sitä. Jos hänen tekisi mieli toista miestä, vaatisiko sinua hyväksymään senkin, vai onko kyse vai naisista? Seksuaalisen suuntautumisensa syyttäminen pettämisen halusta on typerää eikä sinun pidä sitä hyväksyä. Pane kova kovaa vastaan; jos on sovittu että suhde on yksiavioinen, se on sitä mihin sinä lupauduit. Se että hän haluaa aidan toiselle puolelle, ei missään nimessä ole asia joka sinun pitäisi vain hyväksyä!!!

• BinMies

Bin kanssa oleminen on alkuun houkuttelevaa varsinkin, jos kolminpelistä on sovittu periaatteellisesti. Mutta, mutta.

Aika kuluu ja nainen tapaa naisen. Voi olla että kysyy muodollisesti miehen hyväksyntää, mutta minun kokemukseni mukaan miehen mielipiteellä ei ole sittenkään mitään painoarvoa. Kolminpelistä ei mitään tietoa.

Tuskin kaiki bit ovat samanlaisia, mutta omastani haluaisin päästä jo eroon. Hän ottaa itselleen vapauksia, joita ei suo minulle. Hän on pettänyt minua jo monesti ja kun minulla oli (platoninen) ystävä-nainen, hän teki parhaansa tuhotakseen tuon suhteen minulta ja onnistui. Vitun itsekäs harakka. Perskarvainen utare-elukka.

Vihainen? Ei kun kyllästynyt ja pettynyt.

• bi-nainen (uskollinen)

Aika moni täällä jo kartoittanut sinulle biseksuaalisuuden ja uskollisuuden suhdetta.

Kaikkia seksuaalisia suuntauksia tähän ikään nähtyäni sanoisin, että sinulla eivät ole pullat uunissa erityisen hyvin. Vaikka pulla onkin uunissa :=)

Luin rivien välistä sellaista ahdistuneisuutta, että et tule kestämään tässä liitossa. Lienet sataprosenttisesti hetero ja jokseenkin tasaisesti uskollinenkin mies. Miksi haluat itsellesi onnettoman tulevaisuuden?

Mieti millaisen avioliiton haluat? Millaista teillä on käsittääksesi viiden vuoden päästä häistä? Entä kymmenen?

Valistunut veikkaus: bi-nainen ei ole sopiva aviovaimo juuri sinulle - ei varsinkaan kuvaamasi kaltainen biseksuaali.

Peruuta häät. Mutta ole aina lapsellesi hyvä isä. Olet nyt viehättynyt elämäntapaanne ja rakastunut naiseesi. Hetken päästä olet katkera ja ahdistunut mies.

• sfdfds
        bi-nainen (uskollinen) kirjoitti:

Aika moni täällä jo kartoittanut sinulle biseksuaalisuuden ja uskollisuuden suhdetta.

Kaikkia seksuaalisia suuntauksia tähän ikään nähtyäni sanoisin, että sinulla eivät ole pullat uunissa erityisen hyvin. Vaikka pulla onkin uunissa :=)

Luin rivien välistä sellaista ahdistuneisuutta, että et tule kestämään tässä liitossa. Lienet sataprosenttisesti hetero ja jokseenkin tasaisesti uskollinenkin mies. Miksi haluat itsellesi onnettoman tulevaisuuden?

Mieti millaisen avioliiton haluat? Millaista teillä on käsittääksesi viiden vuoden päästä häistä? Entä kymmenen?

Valistunut veikkaus: bi-nainen ei ole sopiva aviovaimo juuri sinulle - ei varsinkaan kuvaamasi kaltainen biseksuaali.

Peruuta häät. Mutta ole aina lapsellesi hyvä isä. Olet nyt viehättynyt elämäntapaanne ja rakastunut naiseesi. Hetken päästä olet katkera ja ahdistunut mies.

Hyviä pointteja on tässä tullut jo roppakaupalla, mutta kerronpa vielä omat mielipiteeni.

Vaimosi halulla olla toisen naisen kanssa ei ole mitään tekemistä hänen biseksuaalisuutensa kanssa, vaan hänen luonteensa. Lahjakkaasti hän kyllä seksuaalisuuttaan syyttää, ja ottaa marttyyriasenteen, mutta yksiavoinen suhde on yksiavoinen suhde, joka ei näytä vaimollesi sopivan. Sukupuolella ei tässä asiassa ole väliä, sillä jos sinusta asia tuntuu pahalta, etkä sitä voi hyväksyä, on se pettämistä. Minusta on järkyttävää vaimoltasi vaatia sinulta hyväksyntää tällaiselle. Avioliitossa on kaksi osapuolta, ja se mitä toinen ei hyväksy, pitäisi olla automaattisesti poissuljettu vaihtoehto. Keskustella tottakai voi ja pitääkin, mutta vaimosi vaatimus sinun mukautumisellesi tässä asiassa on todella itsekästä.

Näyttää siltä, etteivät teidän halut ja arvot suhteessanne oikein kohtaa. Sinänsä vaimosi ei ole väärässä halutessaan toista naista, se ehkä kuuluu vain hänen luonteeseensa. Mutta kyllä avioliitossa molemmilla pitää olla samat pelisäännöt. Teidän arvomaailmanne näyttää olevan liian kaukana toisistanne ja halunne eivät kohtaa. Hätäisiä johtopäätöksiä ei kannata tehdä, enkä usko että teetkään, mutta näin järkiperäisesti ajateltuna kannattaisi miettiä vakavasti, onko kahden näin erilaisen ihmisen suhteella vakaata tulevaisuutta.

• Miettijä222

Että hän silloin on naisten kanssa kun käy kierroksellaan. Jos sinulle ei kerrota mitään tapahtuneesta, voihan sillä olla tyttöjen lisäksi vielä pari äijääkin kierroksessa.

Vaatii kyllä todella vahvaa ja suvaitsevaista luonnetta että moisen epävarmuuden kestää. Vaikutat fiksulta kaverilta, kannattaisiko vielä harkita tätä suhdetta. Itse en moiseen suostuisi paitsi jos saisin olla kolmantena pyöränä, heh heh.

• onko miehen tai naisen kanssa?

Bi tai ei, miehen tai naisen kanssa, pettäminenhän on pettämistä. Tai toisen tietäessä "vain" muiden kanssa olemista. Musta oli aika kummaa, että entiselle poikaystävälle olisi sopinut hyvin se, että bi-seksuaalina olisin ollut naisen kanssa. Kuulemma tuntuisi erilaiselta kuin jos olisin toisen miehen kanssa! Miksi ihmeessä? Entä jos olisin rakastunut täysillä naiseen? Toiseksi mies olisi kuitenkin jäänyt. Ihan kuin se olisi eri juttu, jotakin kivaa pikkujännää josta mieskin voi nauttia...ei mitään Oikeaa:-/. Niin, en ole edelleenkään koskaan naisen kanssa ollut, en edes suudellut. En varmaan koskaan sitä koekaan, koska nyt olen ollut 1,5 vuotta sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa haluan elämäni elää. Ei sekään poista biseksuaalisuutta. Sehän on osa persoonaa mutta ei pakota tekemään mitään. Rakastan miestäni. Yhtä lailla naisen kanssa oleminen olisi mieheni pettämistä.

Tuo edellinen, "vapaamielinen" poikaystävä jäi kun tapasin nykyiseni:-). Sitä ennen koin iloisen kesän satunnaisten tapaamisten ja seksisuhteiden kera, luvan kanssa. Ja olen iloinen ettei nykyinen mieheni sellaista voisi hyväksyä eikä kestää..en haluaisi sitä enää itsekään. Naisista voin silti aivan vapaasti haaveilla omassa mielikuvituksessani:-)).

• loukkaantuisin todella
        onko miehen tai naisen kanssa? kirjoitti:

Bi tai ei, miehen tai naisen kanssa, pettäminenhän on pettämistä. Tai toisen tietäessä "vain" muiden kanssa olemista. Musta oli aika kummaa, että entiselle poikaystävälle olisi sopinut hyvin se, että bi-seksuaalina olisin ollut naisen kanssa. Kuulemma tuntuisi erilaiselta kuin jos olisin toisen miehen kanssa! Miksi ihmeessä? Entä jos olisin rakastunut täysillä naiseen? Toiseksi mies olisi kuitenkin jäänyt. Ihan kuin se olisi eri juttu, jotakin kivaa pikkujännää josta mieskin voi nauttia...ei mitään Oikeaa:-/. Niin, en ole edelleenkään koskaan naisen kanssa ollut, en edes suudellut. En varmaan koskaan sitä koekaan, koska nyt olen ollut 1,5 vuotta sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa haluan elämäni elää. Ei sekään poista biseksuaalisuutta. Sehän on osa persoonaa mutta ei pakota tekemään mitään. Rakastan miestäni. Yhtä lailla naisen kanssa oleminen olisi mieheni pettämistä.

Tuo edellinen, "vapaamielinen" poikaystävä jäi kun tapasin nykyiseni:-). Sitä ennen koin iloisen kesän satunnaisten tapaamisten ja seksisuhteiden kera, luvan kanssa. Ja olen iloinen ettei nykyinen mieheni sellaista voisi hyväksyä eikä kestää..en haluaisi sitä enää itsekään. Naisista voin silti aivan vapaasti haaveilla omassa mielikuvituksessani:-)).

jos miehelleni olisi sama petänkö häntä naisen kanssa. rakastan miestäni tosissaan, ja binä olemiseni näkyy ajatuksen tasolla siinä, että haluaisin olla mieheni kanssa vaikka hän olisikin nainen! siihen ihmiseen minä olen rakastunut, en sukupuoleen!

(itselläni on lyhyt suhde naiseen takana)

• vastaa kysymykseen..

Kuten jo aikaisemmista viesteistä tuli esille, seksuaalisuus ei ole naisille yleensä "vain seksiä" eli selkeämmin sanoen vaimollasi on mielessä joku nainen, johon on kiintynyt ja johon haluaa tutustua intiimimmin. Tämä ei poikkea pettämisestä yhtään vaikka kyseessä olisikin samaa sukupuolta oleva, onhan kyseessä tunteet. Lupaa sinun ei tarvitse antaa, ainoastaan kysyä, MIKSI puolisosi tarvitsee enää sinua kun hänellä on himot muualle?
      Elättäjäksi lapsellenne?
      Mihin rakkautenne perustuu, kun hän haluaa muita..olipa sitten miehiä tai naisia.
      Ikävää mutta todellista teille, mietinnän paikka teidän suhteessanne. Olen itse bi, ja lähinnä itselle suhteelle on aina ihminen, ei se onko toinen mies vai nainen.

• Bitsie

Yhdyn kaikkiin niihin, jotka ovat sinulle kertoneet, että seksuaalinen orientaatio ja yksiavioisuus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Minä olen bi, mutta en kykene yksiavioisuuteen. Olen yrittänyt, kaikissa suhteissani, ja epäonnistunut jokaisessa. Nyt olen onnekseni löytänyt kumppanin, jolle sopii sekä suuntaukseni, että useammat seksipartnerit. Joskus kumppanini on mukana, toisinaan ei. Hänellä on myös vapaus hankkia seksipartneri ilman minua niin halutessaan, sukupuolta ei ole määritelty, vaikka hän ei olekaan bi. Hän on sovussa asian kanssa ja suhteessamme vallitsee harmonia. Tärkeintä on kuitenkin, että meidän välisemme suhde on se ensisijainen ja olemme keskustelleet avoimesti asiasta, kriiseiltäkään ei ole vältytty. Yhteisen näkemyksen löydyttyä on keskinäinen seksimme ja suhteemme kaiken kaikkiaan tullut täydemmäksi ja läheisemmäksi. Luottamus on luja ja sitä tällaisessa järjestelyssä tarvitaan todella paljon.

Älä kuitenkaan taivu antamaan lupaa naisellesi naisten väliseen seksiin, mikäli se ei oikeasti sinulle sovi, vaan aiheuttaa mielipahaa ja ahdistusta. Mutta laita kuitenkin asia jonkinlaiseen perspektiiviin: Suhteissa, ja elämässä yleensä, tapahtuu paljon karmivampia asioita kuin satunnainen seksi suhteen ulkopuolella.

• seksi

voi johtaakkin rakastumiseen ja se riski piilee aina kahden ihmisen välisessä suhteessa.

• Bitsie
        seksi kirjoitti:

voi johtaakkin rakastumiseen ja se riski piilee aina kahden ihmisen välisessä suhteessa.

Riski rakastumisesta, jos tuota ilmaisua halutaan tässä yhteydessä käyttää, sisältyy aina ihmisten välisiin kanssakäymisiin, vaikka seksiä ei harrastettaisi lainkaan.

• parittelu?
        Bitsie kirjoitti:

Riski rakastumisesta, jos tuota ilmaisua halutaan tässä yhteydessä käyttää, sisältyy aina ihmisten välisiin kanssakäymisiin, vaikka seksiä ei harrastettaisi lainkaan.

Seksuaalinen kanssakäyminen ilman tunteita tekee sitä tekevistä ihmisistä eläimiä..vain elukat parittelevat..ihmiset rakastavat..

• Bitsie
        parittelu? kirjoitti:

Seksuaalinen kanssakäyminen ilman tunteita tekee sitä tekevistä ihmisistä eläimiä..vain elukat parittelevat..ihmiset rakastavat..

Kukin ajatelkoon miten tahtoo, onhan niitäkin, jotka ajattelevat seksin olevan vain lisääntymistä varten ja huvikseen sitä ei pidä tekemän. Minusta siinä on jotain eläinmaailmallista enemmän, kuin siinä että oikeasti viehättyy jostain ihmisestä niin paljon, että haluaa hänen kanssaan jakaa lempeä, vain siksi, että haluaa tuottaa toiselle hyvää oloa ja saada sitä samalla itsekin.
        Tunne se on himokin, mutta ei siihen liity välttämättä rakkautta ja on sellaisia tapoja harrastaa seksiä, joita ei helposti nimittäisi rakasteluksi.
        Mutta kuten sanottua, kukin tavallaan, me olemme löytäneet tavan, joka meille ja partnereillemme sopii. Muiden mielipide minua ei oikeastaan edes kiinnosta, kerroin kuitenkin oman näkemykseni ap:n asiaan.

• _neuvoton_

Kiitos paljon kaikille vastanneille. Kirjoituksenne herättivät paljon ajatuksia aiheest puolin ja toisin. Asian tuntemattomuus ja vieraus ovat varmasti niitä tekijöitä mitkä tuovat epävarmuutta mieleeni asian suhteen.

Keskustelinkin asiasta jälleen kihlattuni kanssa, kerroin murheistani, sekä peloistani ja hän totesi ettei minulla todellakaan ole mitään hätää, että menettäisin häntä. Hänkään ei sellaista tyyppiä ole että tuosta vaan menisi naimisiin, vaan antaa asialla paino arvoa.

Nyt on varmasti hyvä tehdä näin, koska häät tuntuvat oikealta ja rakasta sydämestäni tulevaa vaimoani. Tulevaisuus sitten saattaa tuoda ja varmasti tuokin kaikenlaista, mahdollisesti juuri tähänkin asiaan liittyviä ongelmia, mutta niitä nyt murehtimalla saattaisin menettää jotain erityistä ja korvaamatonta.

Ja kiitos paljon vastanneille vielä kerran!

• niin se vain on

Minusta tulevan vaimosi käytös on törkeää. Hän siis biseksuaalisuutensa (heh, joka ei kovinkaan LIEVÄLTÄ kuulosta, vaikka niin sanotkin) varjolla haluaa harrastaa seksiä jonkun muun kuin tulevan miehensä kanssa. Ei naimisiin menevä, yhteen ihmiseen sitoutuva HALUA harrastaa seksiä muun kuin sen tulevan puolisonsa kanssa - vaimollasi on jo tässä vaiheessa haluna harrastaa seksiä jonkun avioliiton ulkopuolisen kanssa, siis pettää sinua, joskin avoimesti. (Mikä ihmeen tossukka sinä jo oletkaan?) Biseksuaalisuus ei ole mikään tekosyy pettää kumppaniaan - eihän heterotkaan saa pettää vain siksi, että ovat heteroita!

Minusta sinulla on yhtäläinen oikeus noudattaa seksuaalista suuntautumistasi. Kerran olet hetero, eivät miehet sinua kiinnosta. Mutta tulevalla vaimollasi ei pitäisi olla mitään sitä vastaan, että hommaat toisen naisen tai "käyt naisissa" kuten hänkin. Miksi olisi - olettehan molemmat seksuaalisesti naisista kiinnostuneita?

Morsiamesi ei selvästikään ole kypsä sitoutumaan sinuun, eihän hän voi olla kun himottelee muita ihmisiä - ihan sama olivatpa miehiä vai naisia, tässä tapauksessa! Antaisitko hänen mennä vieraitten miesten kanssa sänkyyn? Ilmeisesti, kun naisetkin ovat sallittuja...?

Ehkä kannattaisi perua häät ja etsiä morsmaikku, joka ei ole kiinnostunut muista kuin sinusta. Niin sen pitäisi mennä, suhteen pitää perustua molemminpuoliseen tasa-arvoon ja kunnioitukseen. Jos menette naimisiin, niin tuskin se liitto kauaa kestää ellet halua kärsiä - joten miksi edes mennä alunperinkään naimisiin väärän ihmisen kanssa? Hyvä, että pohdit asiaa ENNEN papin aamenta, vielä voi kaiken peruakin. :)

• pikkuisia

Etkö tajua että hän ei halua sinusta muuta kuin aviomiehen. Hän haluaa sinusta laskujensa maksajan yms..mutta silti haluaa mennä naistensa ja kohta miestensä kanssa. En voi ymmärtää miksi haluat naimisiin tämänkaltaisen ihmisen kanssa, hän käyttää sinua hyväkseen.
      Mieti asiaa ennen kuin sanot tahdon.

• Suostut siis maksumieheksi!

Avioliitto ei ole kahden asia.
        Jos liitossa on lapsia, liitossa on useampi kuin kaksi osapuolta.

Ymmärrän erinomaisesti, miksi raskaana oleva naisesi haluaa mennä naimisiin.

Mutta sinua en, hyvä ap, todellakaan käsitä.

Moniko lähtee matkalle, jos tietää etukäteen loukkaantuvansa pahasti?

Ennen pitkää joudut selittelemään monia lapseen/ lapsiin liittyviä kiemuroita - erotilanteessa joudut monessa mielessä altavastaajaksi.

• Bitsie

Jospa naisesi halusikin vastaukseksi jotain sellaista, että sinä et halua jakaa häntä kenenkään kanssa, naisenkaan, ja että et itsekään halua ketään muuta kuin häntä ja vain häntä? Ja häntä ehkä loukkasi kysymyksesi päästä mukaan kahden naisen sekaan?

Naisten tapa ilmaista asioita on joskus mutkikas ja oikullinen. Varsinkin jos naisesi on raskaana, voivat hormoonit tehdä yllättäviä mielihaluja ja nostattaa pinnalle tunteita, jotka eivät ns. normaalitilassa tulisi mieleenkään. Ehkä teidän kannattaa laittaa asia hyllylle ja palata asiaan, kun vaimosi on toipunut synnytyksestä ja muista käytännön asioista, joita vastasyntyneen kanssa väistämättä eteen tulee. Useimmilla naisilla ei seksi tule mieleenkään heti lapsen synnyttyä, vaan turvallisuus, pysyvyys sekä kiinteä suhde lapseen ja lapsen isään on tärkeimpänä mielessä.

• jiisus sentään..

eihän se että on bi tarkoita että puoliso saa pettää. siis mitähän ihmettä teidän päissä liikkuu??

olen itsekin hieman bi-henkinen. itselläni oli yhdenillan juttu naisen kanssa (välimatkan takia suhde ei olisi toiminut vaikka kovin ihastuneita olimme) hieman ennen kuin tapasin nykyisen avomieheni. rakastan häntä nyt eniten maailmassa enkä voi kuvitellakaan katselevani toisia, sukupuolesta riippumatta!! tämän miehen kansaa haluan naimisiin ja lapsia ja olla ja elää koko lopun elämääni!

kirjoittaja on kaksikymppinen nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe