Miten muuttaa biisien nimiä

Iivana Julma II

Onko mitään keinoa muuttaa biisien nimiä seuraavasti:
Listalla olisi esim 100kpl biisejä, näissä näkyy biisien nimenä esim. "2-esittäjä-biisi.mp3" ja muita tämän kaltaisia nimiä. Nyt haluaisin muuttaa biisien nimiksi "esittäjä-biisi.mp3" ja biisit on eri esittäjien. Onko tähän muutokseen mahdollisuutta vai joudunko muuttamaan biisin kerrallaan?
Kiitos etukäteen!

12

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iivana Julma II

Tosiaankin tarkoitin sitä nimeä mikä näkyy esim resurssienhallinassa, ei tageja.

• uudelleen nimeäminen

onnistuu juuri tagien avulla.

• nimeämiseen...

Easytag ohjelmaa. Todella helppo, hyvä ja ilmainen ohjelma. Käytän sitä Linuxissa, mutta näkyis olevan Windows pakettikin. Tiedä sitten toimiiko?

http://easytag.sourceforge.net/

• Iivana Julma II

Mutta eihän tagien muokkaaminen muuta näkymää sitten itse windowsin salkussa oleviin biiseihin. Tagien muokkaaminen näkyy kun biisejä soitellaan esim WinAmpilla tms... öööh... menikö oikein? Kommentoikaa, kiitos!

• Öjja

• Iivana I

Mä menen dos-tilaan ja muutan rename-käskyllä. Se tukee jokerimerkkejä. Mutta mä olenkin lähes satavuotias.

Eiks kukaan tosiaan tiedä muuta konstia?

• piru niitä

tageja käskee muokata? Nimeä biisit uudelleen tagin sisällön perusteella.

• Iivana Julma II
        Öjja kirjoitti:

..voit muokata nimiä,idtageja,ym. http://www.download.com/Mp3-Tag-Tools/3000-2141_4-10073195.html?tag=lst-8&cdlPid=10514930
        Pistä valinta merkki ruutuun "Use filename format" ja katso "Format options" osastolta sopivat asetukset.Tai muokkaa omat,tyyliin " - - " ihan miten haluat.

Tämä softa teki sen mitä kaipasin käden käänteessä, kiitos!

Mutta tiedostonimeen ei tullut esittäjän ja biisin nimen väliin "viivaa", vaikka tämä oli valittuna "format options" ikkunassa, voisitko vielä jelpata tähän? Vai jättikö se sen "viivan" pois välistä tagien asetuksien takia... jos siellä on jotain joka vaikuttaa tähän...

• akka&kissa
        Iivana Julma II kirjoitti:

Tämä softa teki sen mitä kaipasin käden käänteessä, kiitos!

Mutta tiedostonimeen ei tullut esittäjän ja biisin nimen väliin "viivaa", vaikka tämä oli valittuna "format options" ikkunassa, voisitko vielä jelpata tähän? Vai jättikö se sen "viivan" pois välistä tagien asetuksien takia... jos siellä on jotain joka vaikuttaa tähän...

Klikkaa "Format Options" ja sieltä "Add Separator",laita viiva,piste tai mitä haluat.
        Jos haluat biisien nimet muotoon "numero - esittäjä - kappale",kopioi tämä siihen "Use Filename Format" tekstin alla olevaan kenttään: - -

• jkgljfdfg
    • zibuliz

Hiiren oikealla napilla ->ominaisuudet->yhteenveto välilehti. Siellä voi muutella win xp'ssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      90
      4019
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      26
      2228
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2100
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      98
      1820
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      382
      1654
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      137
      1266
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      97
      1227
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1025
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      805
    Aihe