Helix- korvalävitys

Matoöadda

20

11559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nennuh

      Mulla ei ainakaan sattunut yhtään. :)

      • ericaz

        Oon ite vasta 12v vuotta ja mulla on helix.Ei sattunu yhtää ! Sattu paljon vähemmän mitä tavalliset korvikset ((:
        Otakko ampumalla vai lävistysliikkeessä??


      • AchtungBaby
        ericaz kirjoitti:

        Oon ite vasta 12v vuotta ja mulla on helix.Ei sattunu yhtää ! Sattu paljon vähemmän mitä tavalliset korvikset ((:
        Otakko ampumalla vai lävistysliikkeessä??

        Ampumalla tehdyssä reiässä kudos "siirretään", oikeassa lävistyksessä neula silppaa pienen palan pois. Varsinkin noissa lävistyksissä, jotka tehdään rustoon, se ampumakone voi tehdä tosi isoa hallaa. Eikä sitä konetta voi autoklaavata tms. joten täysin steriiliksi sitä ei saa, eli jos yhdellä lävistettävällä on bakteeritulehdus, se voi siirtyä kaikkiin seuraaviin lävistettäviin. Ns. oikeat lävistäjät taas käyttävät kertakäyttöisiä neuloja.


      • Achtung tatskat!!!!
        AchtungBaby kirjoitti:

        Ampumalla tehdyssä reiässä kudos "siirretään", oikeassa lävistyksessä neula silppaa pienen palan pois. Varsinkin noissa lävistyksissä, jotka tehdään rustoon, se ampumakone voi tehdä tosi isoa hallaa. Eikä sitä konetta voi autoklaavata tms. joten täysin steriiliksi sitä ei saa, eli jos yhdellä lävistettävällä on bakteeritulehdus, se voi siirtyä kaikkiin seuraaviin lävistettäviin. Ns. oikeat lävistäjät taas käyttävät kertakäyttöisiä neuloja.

        Tyyppi puhuu pyssyn autoklavoinnista vaikka tietää et tatskakonetta ei ikinä steriloida.Ja silti omaat tatskaakin. Kannattaisko mennä tonne tatskapuolelle riehuun tatskakoneen tartuttavuudesta?

        Muuten se neula ei "silppaa" mitään pois vaan tekee kuunsirpin muotosen viiltohaavan joka on tosi paha niinki aralle paikalle kun rusto. Se pyöree koru vääntyilee siinä viiltohaavassa eikä anna haavalle mahiksia parantua. Pyssyllä se on paljon nopeempaa ja viel nopeempaa jos ottaa sen lukon sieltä vielä pois. Ja ne korut on steriilipakattuja. Sillä se reikä tulee eikä mikään bakteeritartunta, höh!


      • AchtungBaby
        Achtung tatskat!!!! kirjoitti:

        Tyyppi puhuu pyssyn autoklavoinnista vaikka tietää et tatskakonetta ei ikinä steriloida.Ja silti omaat tatskaakin. Kannattaisko mennä tonne tatskapuolelle riehuun tatskakoneen tartuttavuudesta?

        Muuten se neula ei "silppaa" mitään pois vaan tekee kuunsirpin muotosen viiltohaavan joka on tosi paha niinki aralle paikalle kun rusto. Se pyöree koru vääntyilee siinä viiltohaavassa eikä anna haavalle mahiksia parantua. Pyssyllä se on paljon nopeempaa ja viel nopeempaa jos ottaa sen lukon sieltä vielä pois. Ja ne korut on steriilipakattuja. Sillä se reikä tulee eikä mikään bakteeritartunta, höh!

        ton keuhkoomisen luulis jo hengästyttävän. Käy juttelemassa asiasta ensin lävistäjän luona jossain ihan oikeassa firmassa ja kysy sit samat kysymykset näitä ampuma"lävistyksiä" tekeviltä. Ja sitten huuda, jos siltä vielä tuntuu.
        Tatuointikone taas... olet ilmeisesti tämä yksi höyrypää (ilman nicciä on mameroiden hyvä huudella). Tatskakone ei kosketa missään vaiheessa tatuoitavaa, tuubi ja neulatanko/neulat kylläkin.


      • Achtung tatskat!!!!
        AchtungBaby kirjoitti:

        ton keuhkoomisen luulis jo hengästyttävän. Käy juttelemassa asiasta ensin lävistäjän luona jossain ihan oikeassa firmassa ja kysy sit samat kysymykset näitä ampuma"lävistyksiä" tekeviltä. Ja sitten huuda, jos siltä vielä tuntuu.
        Tatuointikone taas... olet ilmeisesti tämä yksi höyrypää (ilman nicciä on mameroiden hyvä huudella). Tatskakone ei kosketa missään vaiheessa tatuoitavaa, tuubi ja neulatanko/neulat kylläkin.

        Ei mitään uutta noissa jutuissa!
        Tatskakone levittää verta-kudosnesteitä-tauteja, kun ne kehonesteet leviää metrien päähän. Kylhän sun se pitäis tietää, ku tollai keuhkoot...


      • Achtung tatskat!!!!
        AchtungBaby kirjoitti:

        ton keuhkoomisen luulis jo hengästyttävän. Käy juttelemassa asiasta ensin lävistäjän luona jossain ihan oikeassa firmassa ja kysy sit samat kysymykset näitä ampuma"lävistyksiä" tekeviltä. Ja sitten huuda, jos siltä vielä tuntuu.
        Tatuointikone taas... olet ilmeisesti tämä yksi höyrypää (ilman nicciä on mameroiden hyvä huudella). Tatskakone ei kosketa missään vaiheessa tatuoitavaa, tuubi ja neulatanko/neulat kylläkin.

        Lue jos tajuut:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000195&posting=22000000034915034

        Tossa käy hyvin ilmi miten jotkut vähättelee ja yrittää piilotella totuutta...tää on kyl ihan totta jos vaan haluu lukee ja ymmärtää...


      • mar1a^^

        mä otin 13 vuotiaana kanssa Helix:in. ei sattunut yhtään ja olen siihen todella tyytyväinen :) itse en ottanut lävistäjällä vaan ammuttiin samalla tavalla, kun normaalit korviksetkin.


    • ;)

      Oon myös 13 ja suunnitteilla ois helix tai outer conch ampumalla. Kokemuksia?

    • -hunaja-

      Otin Helixin toissapäivänä ja se sattui ja paljon sattuikin.. Mainas taju lähteä. Onneksi sain hetken pötkötellä ja lävistäjä setä tarjoili mulle vettä. Kyllä sen kivun kuitenkin kestää! Kipeä se ei oikeastaan ole lävistämisen jälkeen ollut ollenkaan. Taidanpa käydä tässä piakkoin ottamassa vielä toisen Helixin tuonne aivan yläruston tyveen.. Innostuin! :)

    • älkää ampuko rustoon

      EIEIEI ! ÄLKÄÄ VAIN AMPUKO IKINÄ ! MININ LÄVISTÄJÄNI KERTOI RISKIT JA HUHHUUH ! EN HALUA AMPUA !

    • Heliiiixtraguuuus

      Mäki haluisin helixin ja traguksen, oon 12v.

    • lävistetty94

      NYT KAIKILLE JOTKA TÄTÄ KETJUA VIELÄ LUKEVAT;

      Älkää tosiaankaan ottako ampumalla rustolävistyksiä, eikä muitakaan kuin korkeintaan korvanlehdet. Voin omasta kokemuksesta sanoa että kaksi ampumalla otettua helixiäni voivat kyllä hyvin tänä päivänä, mutta varsinaiseen paranemiseen meni n 6 vuotta. Ampuessa KORU lävistää reiän, eli tylppä, epäsopiva koru lävistää rustosi runnomalla. Korun takaosa (eli se "perhoslukko" painaa todella monella ikävästi, mikä ärsyttää myös lävistystä. Kun otat lävistäjällä rustokorun, lävistävät he neulalla ERITTÄIN NOPEASTI, yhtä nopeaan kuin koneellakin ammutaan, mutta he käyttävät tosiaan neulaa jonka jälkeen he asentavat siihen rustoon sopivan korun. Lävistysneula on ontto, ja se ottaa sen pienen ylimääräisen palan rustoa mukanaan, eli reiästä tulee siisti, toisin kuin ampumalla. Ampumalla koru vaan siirtää kudosta, eli ei poista mitään, mikä voi johtaa komplikaatioihin. Lävistäminen neulalla sattuu vähemmän kuin ampumalla mielestäni, koska ampumalla se voima on tosiaan niin suuri ja koru tylppä. Lävistysneula on niin nopeaan läpi, ettei sitä kipua oikeasti tarvitse pelätä. Menkää ammattilaisen luokse vaikka lävistysliikkeeseen saattaakin olla isompi kynnys mennä kuin kultasepänliikkeeseen.. Kaikki lävistäjät joiden luona olen tähän päivään mennessä tullut ovat olleet huumorintajuisia ja saivat minut rentoutumaan, eli eivät ole pelottavia :)

      • 12w

        Njoo, mä otin korvikset 1lk ampumalla ja hyvä ku kerroit koska haluisin toisen korvakorun ja helixin


    • Anonyymi

      Ite otin helixin tossa melkein vuos siteen olin 11 vai 12 en muista mutta, korva turpos peukalon pään kokoseks ja tulehtu vaikka sitä hoidettiin hyvin... No tossa kuukaus sit käytii vaihtaa koru siihen että se parantuis... Se oli sit kaks viikkoo ihan hyvä mutta taas turvonnu ja arka

      • Anonyymi

        Otikko sie ampumalla vai lävistäjällä


    • Anonyymi

      Otin itse eilen helixin ja se ei sattunut juuri ollenkaan, vain pieni nipistys ja sitten tilanne oli nopeasti jo ohi. Suosittelen 👍🏻

    • Anonyymi

      Mulle ei tulisi mieleenkään ottamalla ampumalla rustoa🥴mulla rustot tehty neulalla ja hyvin parantuneet👌🏻

      • Anonyymi

        Ja eikä sattunut yhtään paitsi forward helix oli tosi kivulias lävistää😵‍💫


    • Anonyymi

      Käytin autossani 1990-luvun lopulla Shell-Helix öljyjä. En suosittele. Menivät läpi koneesta aika nopeasti. Suosittelen sen sijaan Castrol-tuotteita. Kalliita, mutta kannattaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe