Onko kellään tietoa, kuinkahan arvokkaita Kangasalan urkutehtaan harmoonit nykypäivänä ovat? Omistan itse kyseisen harmoonin ja pitäisi päästä siitä eroon tilan puutteen vuoksi.
Harmoonin takana näkyy "5992" -numerotunnus (varmaan tarkoittaa sarjanumeroa?). Kapineen iästä ei ole mitään hajua.
Kangasalan harmooni?
28
7582
Vastaukset
- Juupas
No, tuollahan niitä on huuto.netissä ollut aina joskus myytävänä.
Hintaan vaikuttaa monta seikkaa:
Onko kysymyksessä kasaan laitettava matkaharmooni vaiko tavallinen? Kangasalalla kun tehtiin kumpiakin.
Montako äänikertaa?
Montako vetonappulaa edessä?
Mikä kunto? Tuleeko ääni jokaisesta koskettimesta?
Mistä päin Suomea sitä sitten pitäisi alkaa kuljettamaan, jos kaupat syntyvät?- Joops1234
tavallinen harmooni, jossa 10 vetonappulaa. Valkoisia koskettimia on 36 ja mustia 25. (Jokaisesta koskettimestä lähtee ääni poljettaessa) Laite toimii ihan hyvin, mutta lakkapinta on aikalailla kulunut.
Harmooni muistuttaa aikalailla tuota:
http://www.nba.fi/kuvat_iso/e3ba2ffb.jpg
Takaa löytyy myös merkintä No 60 - Joops1234
Joops1234 kirjoitti:
tavallinen harmooni, jossa 10 vetonappulaa. Valkoisia koskettimia on 36 ja mustia 25. (Jokaisesta koskettimestä lähtee ääni poljettaessa) Laite toimii ihan hyvin, mutta lakkapinta on aikalailla kulunut.
Harmooni muistuttaa aikalailla tuota:
http://www.nba.fi/kuvat_iso/e3ba2ffb.jpg
Takaa löytyy myös merkintä No 60kuvattuna, laite on juuri tämän näköinen:
http://www.pelimanni.net/Tiainen_uusi.jpg - Lefa
Joops1234 kirjoitti:
kuvattuna, laite on juuri tämän näköinen:
http://www.pelimanni.net/Tiainen_uusi.jpgTerve!
Vieläkö sulla on se harmooni? Olisin kiinnostunut siitä. Laita tänne viestiä, jos olet vielä myymässä. - Leoppo
Lefa kirjoitti:
Terve!
Vieläkö sulla on se harmooni? Olisin kiinnostunut siitä. Laita tänne viestiä, jos olet vielä myymässä.Vieläkö olet kiinnostunut Kangasalan urkutehtaan harmoonista, minulla on hieno sellainen ja rulokantinen. Ota yhteyttä jemmaaja(at)gmail.com Voin lähettää kuvia harmoonista sitten myös.
- Soi...
On kasaan laitettava matkaharmooni, jossa teksti Kangasalan urkutehdas
- matkaharmooni
Soi... kirjoitti:
jos tallella, ottaisitkonyhteyden [email protected] - kiitos!
- Näppäilijä
Soi... kirjoitti:
Ota yhteyttä matkaharmoonista osoitteeseen [email protected] Kiitoksia jo etukäteen.
- vanha hanuristi
Näppäilijä kirjoitti:
Ota yhteyttä matkaharmoonista osoitteeseen [email protected] Kiitoksia jo etukäteen.
Voisitko auttaa minua käymään paskalla?
- Soi...
vanha hanuristi kirjoitti:
Voisitko auttaa minua käymään paskalla?
Tommonen ei oon yhtään kivvaa, näppäilijä. :(
- Weinbach
Hei! Minultakin löytyisi antiikkinen harmooni nimeltään Weinbach!!Myydään mielellään pois!!!
Kangasalla on ollut suomen ensinmäinen urkutehdas. Minullakin on harmooni Kangasalan urkutehtaalta
- Vanha harmooni
Kuusamosta tervehdys. Meillä on vanha harmooni,Bröder Anderssons Orgelfabrikin tekemä. Pohjalla lukke 1905. Ollut suvussa v. 1920,
Kukaan ei sillä soittele. Olisiko sinulla myyntihinnasta tietoa?? - harvooni
Vanha harmooni kirjoitti:
Kuusamosta tervehdys. Meillä on vanha harmooni,Bröder Anderssons Orgelfabrikin tekemä. Pohjalla lukke 1905. Ollut suvussa v. 1920,
Kukaan ei sillä soittele. Olisiko sinulla myyntihinnasta tietoa??onkos bröder andersson urku pienikokoinen? Olisin kiinnostunut jos se on tuollainen pienikokoinen. Pukkaa viestiä [email protected]
- vanha mummeli
Polttopuiks kelpaavat moiset hökötykset.
- vanha pappa
Mulla täällä kangasalalla on hormoonit jo aikalailla vähenemään päin, mutta kiitos kysymästä.
- vanha-teemi
Joo sama täällä! Ei ole keppi kovettunut enää pitkään aikaa, vaikka kuinka tuota mummoa olen tuijottanu.
- Kangasala
Olisiko jollakin kiinnostusta ja tarvetta matkaharmoonille? Voisin myydä ehkä yhden tai kaksi kokoelmastani. Ilmaise itsesi.
- ehkäpäkiinnostaisi
Laitatko vähän tietoa noista matkaharmooneista. Valmistaja, onko ns. lyhyet koskettimet, montako äänikertaa jne. Ja tietysti hintapyyntö. Kuva jossakin olisi myös hyvä.
- Kangasala
ehkäpäkiinnostaisi kirjoitti:
Laitatko vähän tietoa noista matkaharmooneista. Valmistaja, onko ns. lyhyet koskettimet, montako äänikertaa jne. Ja tietysti hintapyyntö. Kuva jossakin olisi myös hyvä.
Löytyy molempia, lyhyillä ja pitemmillä ja merkeissä valita asti, muunmuassa Kangasala. Esimerkiksi tuossaYamahassa, jossa on koneistossa kaksi riviä kieliä, on noin kolme senttiä lyhyemmät (10,5 cm) koskettimet, kun jossain toisessa merkissä. (13,5 cm). Kangasalasta en kerennyt vielä mitata. Löytyy myös kaksi samanlaista harmoonia, joissa on kussakin kahdeksan vetorekisteriä. Eli täytyyhän siinä äänikertojakin olla useita. Hinta on aina neuvottelutulos, riippuu mikä harmoonikin on kysessä.
- pelimann
Löytyykö yhtään Mannborg kinkerimallia, siis sellainen, josta polkimet putoavat esiin, kun päissä olevia vipusia painaa. Ja mitä maksaa ?
- Mannborg
pelimann. Löytyy yks Mannborg kinkerimalli, jossa polkimet putoavat esiin juuri kuvailemallasi tavalla. Pistä sähköpostia jemmaaja(at)gmail.com
- Anonyymi
pelimann. Löytyy Mannborgin kinkerimallin harmooni multa.
- Kangasala
Ei ole yhtään Mannborgia, tiedän mallin. Mut sehän on aika iso kooltaan.
- pelimann
Tupaharmoonit eivät paljoa maksa, muutama satanen tai silleen. Matkaharmoonia ei alle tonnin saa, mannborgin matkamalli maksaa enemmän, jos sellaisen ylipäätään mistään ssaa.
- Kangasala
Multa löytyy joka merkkiä matkaharmoonia!
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta näin äskettäin kirpputorilla tosi siistissä kunnossa olevan Kangasalan urkuharmonin. Aika iso, tummaksi lakattu. Päällä oli hintalappu 60€ ja siinä kommentti "myyty".
- Anonyymi
Vastaa tähän viestiin yhteystietosi, jos olet kiinnostunut matkaharmoonista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804