Pistättekö postiin paketteja

sabiya

puolisonne kotimaahan? Lähetättekö siis koskaan mitään puolisonne perheelle?

Meillä on tapana muutaman kerran vuodessa lähettää paketti Algeriaan menemään, missä on vaatteita yleensä lapsille ja miehen sisaruksille. Tykkään ostella alennuksista vaatteita, joita sitten lähetetään aina kun on kertynyt sen verran että raaskii lähettää. Kenkiä, housuja ja paitoja lähinnä tulee lähetettyä. Jalkapallo, ym. on nuorille miehille myös lähtenyt.... :D

Ei sillä että vaatteet sen kalliimpia siellä olisi tai huonompia, muuten vaan kiva heille terveiset välillä postin kautta lähettää.... :D

15

1807

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähetään

paketteja miehen kotiin Intian puoleiseen Kashmiriin, vaikka käydäänkin siellä vähintään kerran vuodessa. On vaan kiva laittaa aina silloin tällöin jotain menemään postissa. Lähettäminen vaan on aika kallista, sillä paketteihin on aina otettava kuljetusvakuutus - ei siis pakollinen, mutta kannattaa ottaa. Kaikki ulkomaan paketit kulkevat Mumbain kautta, ja siinä vaiheessa paljon paketteja kummallisesti katoaa.

• Kairoon

Kyllä minä lähetän noin kerran pari vuodessa miehen pikkusiskolle (24v.) muotikuteita Kairoon. Yleensä se on alle 2,5 kg DHL pikapaketti.

Viimeksi lähettämäni valkoiset leveälahkeiset Zaran pellavahousut oli kova sana, sillä Egyptistä on kuulemma vaikea löytää pellavaa, mutta sopii ihanasti ilmastoon. Miehen sisko lähetti minulle vastalahjaksi silkki-kashmir pashminan. Se on todella ylellinen eikä mikään viskoosiresu ja maksaisi Euroopassa maltaita, mutta Egyptistä niitä saa tietysti edullisemmin.

Nyt tämä sisko on raskaana ja ostin hänelle juuri pari trendikästä ja nuorekasta H&M äitiysvaatetta alennusmyynnistä, sisko kun on ollut ihan epätoivoinen, kun ei löydä Kairosta mitään kivaa ja muodikasta päällepantavaa siinä tilassa.

• sporttikuteita

Minä lähetän paketteja lähinnä Suomeen. Olen Euroopassa erään urheiluvaatemerkin palveluksessa ja hankin sieltä varastosta koko perheen urheiluvetimet pilkkahintaan. Minulla on yksi hauska valokuvakin veljen perheestä mökillä, kaikki olivat pukeutuneet lenkkareista sadetakkien kautta lippiksiin työnantajani lahjoituksiin.

• Emme ole lähettäneet ikinä mitään, kun samat tavarat saa mieheni kotimaassa huomattavasti halvemmalla. Tietty jotkin suomalaiset tuotteet ovat asia erikseen, mutta nekin viemme yleensä ihan tuliaisiksi.
      Tarvetta lähettämiseen ei ole ollut, kun kuitenkin käymme siellä suht usein.

• Observer...

ne paketit mitä niistä maista lähetetään tänne Suomeen.

• vaikka haluaisinkin

En ole koskaan tavannut mieheni perhettä, nähnyt ainoastaan valokuvista. Puhua en voi heidän kanssaan esim. puhelimessa,koska meillä ei ole yhteistä kieltä. Minä haluaisin lähettää heille täältä Suomesta jotain kivaa pientä (kuvia, jotain Suomeen liittyvää, siskolle vaatteita tai esim. koru tms.). Mutta mieheni on sellainen ääh...ei he tarvitse mitään-tyyppi. Mut kun nyt ollaan oltu yhdessä pari vuotta ja kun ei ole mahdollista ainakaan vähään aikaan livenä heitä tavata, niin olisi kiva muistaa heitä jollain tavalla ja ehkä myös ilmoittaa itsensä olemassa olosta ja ilmaista että vaikka ei olla nähty, niin silti heitä ajatellaan ja he ovat minullekin tärkeitä, koska ovat mieheni perhe.

• vaan ennemminkin

tilaamme sielta tarvittavaa tavaraa, siella kun enemman kaikkea,tyylikkaampaa ja paljon halvemmalla.Lahi-idasta kysymys.Taalta ei olisi lahetettavaa.Sielta loytyy kaikki monesti edullisemmin.

• useinkin

Monet tuttavamme vievät autoja, vanhoja kodinkoneita jne. mieheni kotimaahan. Samaan rahtiin laitetaan sitten aina mukaan pari kassia vaatteita, kenkiä jne., koska mieheni äidillä on pieni kauppa, jossa sitten myy tavarat. Kaupaksi menee kaikki, mikä ei nyt ihan riekaleina ole.

• mihin..

maahan moiset tavarat menevat? Onko siella niin pula tavarasta, tai kovinkin koyhaa? Ihan vaan uteliaisuuttani..

• edellinen
        mihin.. kirjoitti:

maahan moiset tavarat menevat? Onko siella niin pula tavarasta, tai kovinkin koyhaa? Ihan vaan uteliaisuuttani..

Siellä kaikki Euroopasta tuotu myy kuin häkä, on kyseessä sitten vaikka minun vanhat, mitkälie-merkkiset kenkäni ;) Ei kyse ole niinkään puutteesta (vaikka toki siitäkin), vaan siitä, että siellä eurooppalaisuudessa nähdään vielä jotain "hypeä"...Ja anoppi myy tavarat superhalvalla, jopa paikalliseen hintatasoon nähden, joten moni tarvitseva oikeasti saa jotain, mitä ei muuten mistään voisi hankkia. Vauvanvaatteet varsinkin ovat tosi kovaa "valuuttaa" olleet kaikissa lähetyksissämme.

Autot menevät kaupaksi, koska Afrikassahan ei autoteollisuutta ole. Sinne voi myydä sellaiset autot, joita Suomessa ei enää jaksettaisi alkaa korjata. Sama pätee kodinkoneisiin. Täällä ei enää juurikaan rikkinäisiä pienkoneita korjata, joten yleensä näitä vehkeitä saa täältä ilmaiseksi.

• pistetä

Koska kyseisen maan postilaitos varastaa jokaikisen lähetyksen, olisi kirjattu/vakuutettu tai ei. Siellä mikään ei ole pyhää, tärkeintä on oma etu. Aasian maa...

• pikapaketitkaan?

Eikö edes DHL tai UPS mene perille? Nämä lähetykset kun eivät sinänsä kuulu paikallisille korruptio-postilaitoksille ja menevät eri varaston kautta kuin tavallinen posti.

• Evelyn...

Me ei olla koskaan lähetetty mitään miehen perheelle, paitsi joulukortteja. Säästetään lahjat aina niihin hetkiin, kun lähdetään itse vierailulle.

• Meillä liikkuu paketteja kumpaankin suuntaan.
      Kaikkea ei sentään jaksa säästää siihen kun massa vieraillaan ja onhan se kiva välillä vierailujen välilläkin toisia muistaa :)

• paketteja

mutta mies vie joka kerta käydessään vaatteita ja muuta tavaraa. Alennusmyynneistä ostaa vaatetta eikä mitään huippumuotia, vaan aivan tavallista vaatetta. Tyytyväisiä ovat saajat olleet. Tavaraakin katselee tarjouksista sillä silmällä, että kelpaisi kotona jollekin tietylle henkilölle. Lahjoja menee aikuisille ja lapsille. Mies väittää, että täältä saisi parempaa vaatetta. En ole aivan samaa mieltä, mutta jos hän uskossaan on tyytyväinen tähän ajatukseen, niin olkoon niin ;) .

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2256
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      72
      1151
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe