Amalgaamipaikat

pois vai ei

mitä mieltä? minulla muutama amalgaamipaikka ja olen harkinnut niiden vaihtoa. Kannattaakohan? Paikat kyllä täysin hyväkuntoiset, mutta mihin ne kannattaa vaihtaa, keraaminen paikkakin kuulemma kuluu ajan kanssa, totta vai tarua? Paikat tulisi purentapinnoille.

12

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      Kuluminenko on suurin ja pahin ongelma?

      • ap.

        vaan pelkään että amalgaameista on haittaa ja siten haluaisin ne pois ja ovathan ne rumatkin... Keraamista olen miettinyt ja siinä tosiaan on pahin ongelma se paikan kuluminen, kallis paikka ja jos kuluu pilalle niin eipä ole varaa uusia kovin useasti.


      • ap. kirjoitti:

        vaan pelkään että amalgaameista on haittaa ja siten haluaisin ne pois ja ovathan ne rumatkin... Keraamista olen miettinyt ja siinä tosiaan on pahin ongelma se paikan kuluminen, kallis paikka ja jos kuluu pilalle niin eipä ole varaa uusia kovin useasti.

        kun ei oo tullut mitään sairauksia. Posliinipaikat on puolet kalliimpia, mutta kestäviä. Suosittelen bio-hammaslääkäriä.


      • ajattele,,
        ap. kirjoitti:

        vaan pelkään että amalgaameista on haittaa ja siten haluaisin ne pois ja ovathan ne rumatkin... Keraamista olen miettinyt ja siinä tosiaan on pahin ongelma se paikan kuluminen, kallis paikka ja jos kuluu pilalle niin eipä ole varaa uusia kovin useasti.

        Amalgamin haittoja on liioiteltu. Amalgamin kanssa on ollut kaikkein vähiten ongelmia. Ongelmat alkavat vaihdatettuasi paikat.
        Amalgami taisi olla hammaslääkärille suurempi riski kuin asiakkalle. Tosin sekin riski oli aika minimaalinen.
        Amalgaami ei ole lyhentänyt ihmisten elinikää, eikä myöskään aiheuttanut mitään muuta kuin luulosairautta.
        Jos vaihdatat ne paikat, niin kirjoitathan tännne ja kerrot kaikista ongelmista, vaikkei ne ihan heti tulisikaan.


      • olet,
        ajattele,, kirjoitti:

        Amalgamin haittoja on liioiteltu. Amalgamin kanssa on ollut kaikkein vähiten ongelmia. Ongelmat alkavat vaihdatettuasi paikat.
        Amalgami taisi olla hammaslääkärille suurempi riski kuin asiakkalle. Tosin sekin riski oli aika minimaalinen.
        Amalgaami ei ole lyhentänyt ihmisten elinikää, eikä myöskään aiheuttanut mitään muuta kuin luulosairautta.
        Jos vaihdatat ne paikat, niin kirjoitathan tännne ja kerrot kaikista ongelmista, vaikkei ne ihan heti tulisikaan.

        noin varmat tietosi hankkinut?


      • ooo11
        olet, kirjoitti:

        noin varmat tietosi hankkinut?

        Taitaa olla hammaslääkäri


      • Elohopea.
        ap. kirjoitti:

        vaan pelkään että amalgaameista on haittaa ja siten haluaisin ne pois ja ovathan ne rumatkin... Keraamista olen miettinyt ja siinä tosiaan on pahin ongelma se paikan kuluminen, kallis paikka ja jos kuluu pilalle niin eipä ole varaa uusia kovin useasti.

        Amalgaamista poistuu ainesosia, ei tietty suuria määriä, mutta mielestäni joillekin se on jo terveysriskikin. Minulle se oli sitä ja poistatin kaikki amalgaamit. 100%;n varma, että minulle amalgaamit aiheuttivat huonovointisuutta, jota ei ole ollut sen jälkeen. Paikkojen kulumisesta varmaan puhutaan, kun halutaan tehdä mieluummin helposti työstettävä amalgaamipaikka! Minulla vanhimmat vaihdossa tehdyt paikat taitavat olla kohta parikymmentä vuotta vanhoja. Amalgaamisaneeraustahan ei saisi tehdä kertaheitolla, siitä saa ongelmia pitkäksi aikaa.


      • suosittelee
        Elohopea. kirjoitti:

        Amalgaamista poistuu ainesosia, ei tietty suuria määriä, mutta mielestäni joillekin se on jo terveysriskikin. Minulle se oli sitä ja poistatin kaikki amalgaamit. 100%;n varma, että minulle amalgaamit aiheuttivat huonovointisuutta, jota ei ole ollut sen jälkeen. Paikkojen kulumisesta varmaan puhutaan, kun halutaan tehdä mieluummin helposti työstettävä amalgaamipaikka! Minulla vanhimmat vaihdossa tehdyt paikat taitavat olla kohta parikymmentä vuotta vanhoja. Amalgaamisaneeraustahan ei saisi tehdä kertaheitolla, siitä saa ongelmia pitkäksi aikaa.

        todellakin amalgaamia!

        http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Amalgaami pitää pintansa/HS20080121SI1TL01n5m


      • toisin.

    • sanna,

      Amalgaanit kestävämpiä kuin muovipaikat. Itse vaihdoin kaikki amalgaanipaikat pois. Siitä syystä että yhdestä amalgaanista oli lohjennut pala ja päätettiin laittaa muovi tilalle. Kun amalgaanit ovat olleet vuosia, niin hammas sieltä alta on usein kuin juustoa, sellaista venyvää, voi olla reikiä (jos on olllut pieniä halkeemia jo amalgaanissa) tai hammas on haljennut. Töissä tuli kerran puheeksi, ja moni on huomannut saman, hammas on pehmennyt ihan sököksi tai haljennut siellä amalgaanin alla. Kysyin tätä hammaslääkäriltäkin kerran, ja hän sanoi että niin tapahtuu usein kun amalgaanit on vuosia/kymmeniä vuosia ollut suussa. Mulla oli nuo laitettu n 15-17 v sitten. Eli oman kokemuksen mukaan, suosittelen vaihtamaan ainakin sellaiset todella pitkään olleet.

    • Anonyymi00010

      Minulta vaihdettiin parikymmentä painavaa amalgaamipaikkaa vuonna 21-22. Samat paikat olleet suussa 6-vuotiaasta, noin 45-50 vuotta. Kun paikat poistettiin, pää oli kevyt kuin ilmapallo ja poskien vekit ja haavaumat poistuivat. Kuinkahan moni niska-hartiakuluma johtuu näistä paikoista? Näen edelleen pahoja unia siitä, että nyökyttelen pää kyyryssä paikkojen takia.

      Nykyäänhän amalgaamipaikat on kielletty

    • Anonyymi00011

      hirveän rikkinäinrn hammas oli j oka jatkuvaa riesaa eräästä sanoin lääkärille oyetaan se takahampi pois... niin, joo en tarvinnut antti-bottejakaan, kudos paranee ja täyttää sen hampaan aukon, tyhjän jutun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe