urbaanilegenda

vai totta

Nyt kun on ollut helteitä niin voiko piikkikorot uppoutua lämpimään asvalttiin vai onko se tarua?Kommentia please! Myös muut piikkikorko-jutut kiinnostaa.

18

2184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävelevä naisimmeinen

Kyllä ne voivat upota! Olen pari kertaa repinyt korkojani irti Helsingin Hakaniemen torin kiveyksen välissä olevasta asfaltista kesähelteellä.

• piikkareihin

liittyviä juttuja kellään? Kiva kuulla että jollekin on niin käynyt, ei tietty kiva kokemus? Entä muita paikkoja missä korot on uponneet,esim. maahan?

• piikkareihin kirjoitti:

liittyviä juttuja kellään? Kiva kuulla että jollekin on niin käynyt, ei tietty kiva kokemus? Entä muita paikkoja missä korot on uponneet,esim. maahan?

Kerran baari-illan jälkeen oikaisin kostean nurmikon poikki ja ihanien samettibuutsien korot upposivat multaan. Jäihän siitä ikävät läiskät korkoihin, mutta ei se samettipinta sentään siitä lähtenyt pois. Harmitti vietävästi...

• millaiset korot?
        finnish_rose kirjoitti:

Kerran baari-illan jälkeen oikaisin kostean nurmikon poikki ja ihanien samettibuutsien korot upposivat multaan. Jäihän siitä ikävät läiskät korkoihin, mutta ei se samettipinta sentään siitä lähtenyt pois. Harmitti vietävästi...

normaalit buutsikorko vai joku muu? miten pehmeää se nurtsi oli eli paljon uppos?

• millaiset korot? kirjoitti:

normaalit buutsikorko vai joku muu? miten pehmeää se nurtsi oli eli paljon uppos?

Piikkarit eli korkoa taisi olla jotain 6-7 cm. Upposi siis n. puolet korosta.

• aika yleistä
        finnish_rose kirjoitti:

Piikkarit eli korkoa taisi olla jotain 6-7 cm. Upposi siis n. puolet korosta.

että piikkikorot uppoo helposi? Haluisin kuulla lisää tollasia juttuja. Mitenkähän nyt kun noi festarit on alkaneet( ja tietty aiemilta kesiltä)niin liikutaankohan siellä piikkareilla? Olosuhteet olis varmaan aikas makeet.Onks kellään heittää juttuja sellasesta?

• irti het

... housuistani noita kenkiä?

• Jytinämies

Hei miten lopulta kävelet mukukivillä?

Kumppanini nähtävästi osaa kävellä korkokengillä mukulakivikaduilla.
        Ainakin kopina kuuluu jo kauas Tiedän varautua, kun hän tulee kotiin.

• e-eh
        Jytinämies kirjoitti:

Hei miten lopulta kävelet mukukivillä?

Kumppanini nähtävästi osaa kävellä korkokengillä mukulakivikaduilla.
        Ainakin kopina kuuluu jo kauas Tiedän varautua, kun hän tulee kotiin.

Se on luontaista osata kävelle korkkareilla.
        Älä puhu minusta, noin nettiin tai on läppäys poskelle.

• LiljanKukkaLumiValkoinen

piikkareilla sipsutellut nainen kaatui valintatalon eteisessä, kun kengän korko juuttui siihen eteismattoon (sellainen kuminen ja reikäinen) kiinni. ja kenkää sai oikein kunnolla kiskoa siitä kuramatosta irti ; ) (minä toimin kiskojana).

• kiinni niillä kyl

Olen uponnut korkkareissani kesähäissä (vihkiminen ulkona) nurmikkoon, juuttunut samassa tilaisuudessa vessan palaritilämattoon ja kerran ravintolan jalkaritilään.

• sulla oli
        kiinni niillä kyl kirjoitti:

Olen uponnut korkkareissani kesähäissä (vihkiminen ulkona) nurmikkoon, juuttunut samassa tilaisuudessa vessan palaritilämattoon ja kerran ravintolan jalkaritilään.

kun upposit nurmikkoon,olit siis morsian vai vieras? Kuinka korkeet korot oli?

• Asfalttiin minulla ei ole uponnut. Tämä nyt sitten tietty riippuu asfaltin pehmeydestä ja kävelijän elopainosta myös.
      Sen sijaan suojatiellä kun kävelee, niin siihen valkoiseen maaliin kyllä uppoavat helposti, jos on oikein kuumat helteet. Mutta kyse ei onneksi ole kuin parista millistä.

Märällä nurmella käveleminen onkin sitten ihan eri asia, siksi tuollaisia paikkoja pitäisikin luonnollisesti välttää.

Noihin kauppojen muovimattoihin en kyllä ihan piikkikoroilla ole jäänyt jumiin, koska korot ovat usein ohuemmat, kuin ne reiät. Mutta piikkikorosta kun on hieman paksummat korot (about sentin paksuiset?), niin silloin jäävät oikein lahjakkaasti jumiin noihin mattoihin. Pari päivää sitten minulla oli Dumondin jotkut korkkarit, joissa juuri tuollainen piikkikorosta vähän paksumpi korko, olin menossa Mäkkäristä hakemaan pehmiksen, niin ensin juuttui toinen kenkä mattoon korosta kiinni, sitten astuin toisella jalalla alas, että voisin vetää toisen ylös - tietty olin sitten molemmista kengistä jumissa. Ei muuta kuin pomppasin pois kengistä, ja poimin kengät käsin siitä matosta irti. Aika noloja tilanteita :-) Yleensä noilla tuon paksuisilla koroilla koitan kovasti kävellä varpailla aina kun tulee ritilä ja tuollainen reikämatto. Silloin se nyt vaan unohtui...

• piikkari88

Onks piikkareissasi muoviset vai metalliset korkolaput ? Olen huomannut että metalliset painuu paljon helpommin eri materiaaliin, mm. Suojatieviivoihin ja joidenkin kauppojen puulattioihin. Ite pidän enemmän metallisista, ovat myös selvästi kestävämmät.

• metalliset
        piikkari88 kirjoitti:

Onks piikkareissasi muoviset vai metalliset korkolaput ? Olen huomannut että metalliset painuu paljon helpommin eri materiaaliin, mm. Suojatieviivoihin ja joidenkin kauppojen puulattioihin. Ite pidän enemmän metallisista, ovat myös selvästi kestävämmät.

juurikin siksi kun uppoavat(tuhoavat) tehokkaammin kuin muoviset!Parasta juuri se kun korko upppoutuu ihanasti esim. nurtsiin ja nousee ylös hieman(tai enemmänkin) likaantuneena.

• märkä

nurmi, ookko joutunut käveleen piikkareissa ja miten on käynyt? Paras tapaus oli kun näin erään naisen seisovan balleriinoilla eräässä tilaisuudessa ulkona. Kun hän lähti liikkeelle niin maasta nousi ylös n.10 cm piikkikorot jotka hän oli upottanut ilmeisesti tahallaan maahan saaden paremman asennon seistäkseen paikallaan. Onko tällaisesta muilla kokemusta ja naiset,ootteko tehneet niin koskaan?

• Annika K
        märkä kirjoitti:

nurmi, ookko joutunut käveleen piikkareissa ja miten on käynyt? Paras tapaus oli kun näin erään naisen seisovan balleriinoilla eräässä tilaisuudessa ulkona. Kun hän lähti liikkeelle niin maasta nousi ylös n.10 cm piikkikorot jotka hän oli upottanut ilmeisesti tahallaan maahan saaden paremman asennon seistäkseen paikallaan. Onko tällaisesta muilla kokemusta ja naiset,ootteko tehneet niin koskaan?

Metron sisääntuloauloissa helposti tarttuu korot kiinni, ne ritilät. Onko joku idea tähän, miksi sellaisia käytetään? Sipsutankin varpaillani aina noissa tunneleissa. En halua pilata kenkiäni. Nupukivillä kävely onnistuu hyvin, vaikkakin metallikorot ovat liukkaat, mutta ne paremmat ja kestävämmät kuin muoviset. Olen esimerkiksi käyttänyt samoja avokkaita jo vuosia. Ei ne minulla ole uponneet mihinkään. Jos osaa kävellä korkokengillä, kaikki ei osaa.

• superhelle
        Annika K kirjoitti:

Metron sisääntuloauloissa helposti tarttuu korot kiinni, ne ritilät. Onko joku idea tähän, miksi sellaisia käytetään? Sipsutankin varpaillani aina noissa tunneleissa. En halua pilata kenkiäni. Nupukivillä kävely onnistuu hyvin, vaikkakin metallikorot ovat liukkaat, mutta ne paremmat ja kestävämmät kuin muoviset. Olen esimerkiksi käyttänyt samoja avokkaita jo vuosia. Ei ne minulla ole uponneet mihinkään. Jos osaa kävellä korkokengillä, kaikki ei osaa.

vaikuttanut tähän aiheeseen vai onko piikkarit jääneet vähemmälle käytölle helteisessä säässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      179
      1492
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1071
    3. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      194
      921
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      755
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      680
    6. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      670
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      29
      663
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      663
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      603
    Aihe