Hiukset pilalla kesä pilalla

Kuka ottaa vastuun

Toivon tällä kirjoituksellani herättäväni asillista keskustelua siitä kuka ottaa vastuun,kun asiakkaan hiukset pilataan.
Myöskään en halua kyseeaalaistaa kaikkien kampaajien ammattitaitoa ja olen antanut kampaajalle jolla kävin palautetta todellakin ja minulla oli siihen täysi oikeus.
Kävin torstaina ottamassa keskisuomessa hyväkuntoisiin hiuksiin permanentin leikkauksen ja sävyn.
Hiukseni olivat päältä lyhyemmät ja niskasta pitemmät.
Toivomus oli saada päällysosaan napakka kihara ja niskaan hieman isompi kihara.
Kampaajalla oli jo puolaus vaiheessa ongelmia ja hän kysyi miten nämä on yleensä puolattu.
Sanoin etten ole kiinittänyt huomiota,nutta puolakoko ylemmissä hiuksissa on pienempi kuin niskaosassa.
Silloin jo ajattelin mitähän tästä tulee,ja pelko oli aiheellinen.
Monen huokauksen jälkeen hän sai puolat laitettua ja permanenttiaineen.
Kiinnitysainnen jälkeen kun hiukset ole huuhdottu oli minulta itku päästä.
Päälys osa oli pientä lampaan kiharaa ja niskaosa melkein suora.
Myös kampaaja säikähti ja alkoi selvittää hiuksia,kysyin miten tämä on mahdollista..
Hän ei ensin sanonut mitään sitten totesi että puolakoko taisi olla liian pieni ja mites se sävy.
Sanoin hanelle etten halua mitään sävyä vaan leikkaa latvoja ja kuivaa hiukset.
Leikkauksen jälkeen hiukset sojottivat hamppukasana kuin sähköiskun jälkeen.
Olin shokissa ja pyysin omistajaa paikalle.
Hän kävi läpi hiukset ja sanoi että nämä ovat vahinkoittuneet,puolakoko liian pieni tai väärin puolattu.
Oli todella pahoillaan ja sanoi että laittaa hoidon ja mitään ei veloiteta.
Minua ei tämäkään lohduta yhtään,hiukseni ovat pilalla ja ne piti leikata ihan lyhyeksi,haaveilin kiharoista ja nyt minulla on poika tukka kynitty lyhyeksi.
Miten tämä on mahdollista kyseessä iso kampaamo,ja kampaaja ei ollut aloittelija.
Miten asikkaan hiukset voidaan näin pilata oliko tämä täyttä välinpitämyyttä vai mitä.
Ainut hyvä asia oli omistajan asenne.

28

5226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me kaikki ollaan..

      Me olemme kaikki ihmisiä, jotka tekevät virheitä. Varmasti sinäkin teet joskus virheitä? Tuskin kampaaja on tahallaan pilannut hiuksiasi, eikä kyse mistään välinpitämättömyydestä varmasti ollut! Mielestäni ihan asiallista, ettei sinulta veloitettu mitään ja sait vielä hoidonkin. Ja muista, että hiukset ovat vain hiuksia ja elämässä on myös miljoona kertaa tärkeämpiäkin asioita kuin vain hiukset, vaikka nyt harmittaakin.

    • Miia vaan

      Niin no, tuo on vähän mutkikas juttu. Itse käyn hiukseni aina laittamassa tutulla niin en osaa kommentoida.
      Tietysti hiuksesi kyllä kasvavat ja jos nyt et halua mennä rannalle tai ulos niin hattuja ja huiveja löytyy monenlaisia.
      Itse en tiedä yhtään kuka ottaisi vastuun tuosta asiasta, jos ottaisit yhteyttä kuluttajaneuvontaan?

    • en ymmärrä

      Tiedän miltä sinusta tuntuu myös minun hiukseni ovat pilalla,kiitos kampaajalle.
      En jaksa käsittää ihmisten ajattelu tapaa no nehän ovat vaan hiukset ja kyl ne kasvaa.
      Hiukset ovat tärkeät ja jos ne pilataan ei se naurata,ja kyllä kasvamisessa aikaa menee.
      Minua on harmittanut jo kuukauden ja tekisi mieli tirvasta sitä kampaajaa joka hiukseni pilasi.
      On elämässä toki muutakin,mutta aina kun katson peiliin,totuus muistuu mieleen.
      Pitäsisiköhän minunkin työssäni tehdä samanlainen moka ja sitten nostella hartioita,sori vaan...
      ei ainakaan minulla töitä olisi.
      Minulla on sellainen tunne että monet kampaajat ovat aika täynnä itseään ja kuvittelevat ettei kukaan uskalla valittaa vaikka bähän saksii sinne päin.
      Menen ottamaan pidennyksen,en kestä näitä hiuksia,kalliksi kävi käydä hienosssa salongissa..
      Koeta kestää.

      • mieltä

        Kouvolassa nyös tälläistä toimintaa,mitä jos hammaslääkäri porais vahingossa väärin,ja sanois kyllä ne voi paikata.Siinähän menee koko ulkonäkö kun sotketaan hiukset,miten sattuun sitten vittuilevat päälle.Tähän asiaan pitisi puuttua,jotain korvaiksia pitää saada,vaikka ei se paljon lohduta.


      • kyllä ne
        mieltä kirjoitti:

        Kouvolassa nyös tälläistä toimintaa,mitä jos hammaslääkäri porais vahingossa väärin,ja sanois kyllä ne voi paikata.Siinähän menee koko ulkonäkö kun sotketaan hiukset,miten sattuun sitten vittuilevat päälle.Tähän asiaan pitisi puuttua,jotain korvaiksia pitää saada,vaikka ei se paljon lohduta.

        hammaslääkäritkin tekee virheitä,mun yx työkaveri kuoli,kun hammaslääkäri teki hoitovirheen,sää sentään elät ja onnex ne karvat kasvaa,mutta työkaveri makaa mullan alla ja kaksi pientä lasta jäi kaipaan äitiään...


      • alkuperäinen kirjoittaja
        kyllä ne kirjoitti:

        hammaslääkäritkin tekee virheitä,mun yx työkaveri kuoli,kun hammaslääkäri teki hoitovirheen,sää sentään elät ja onnex ne karvat kasvaa,mutta työkaveri makaa mullan alla ja kaksi pientä lasta jäi kaipaan äitiään...

        En ota kantaa ystäväsi poismenoon ja tuossahan on kyse törkeästä hoito virheestä.
        Minä en hyväksy ihmisten välinpitämyyttä ns ammattilaisten tekemiin virheisiin jolla esim hikset pilataan.
        Jos te muut suostutte ja tyydytte siihen että hiuksenne pilataan oma on asiann.
        Ja usein myös olen kuullut että kampaaja sanoo sun kannattaa näitä nyt hoitaa jollain hyvällä aineella.
        Toki varmasti moni koettaa korjattakin ja antaa aineita mukaan,mutta aina niin ei ole.
        Eli hiukset pilataan täysin ja todetaan hoidat näita kesän kyl se kuule siit.
        RAIVOSTUTTAVAA.
        Ajattelin päästä kesän helpolla pesen ja vähän päältä taivutan se on siinä.
        Koska näin aina on ennenkin onnistunut,nyt maksan viimeisistä rahoistani pidennyksen,jos näihin voi edes laittaa.
        Kasvatan tätä hamppua pidennyksen alla ja ehkä joskus voin vielä pitää omia hiuksia.
        MUTTA NEHÄN KASVAA TÄMÄ ON JUST SUOMALAISTE AJATTELU TAPA.


      • täällä palstalla
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        En ota kantaa ystäväsi poismenoon ja tuossahan on kyse törkeästä hoito virheestä.
        Minä en hyväksy ihmisten välinpitämyyttä ns ammattilaisten tekemiin virheisiin jolla esim hikset pilataan.
        Jos te muut suostutte ja tyydytte siihen että hiuksenne pilataan oma on asiann.
        Ja usein myös olen kuullut että kampaaja sanoo sun kannattaa näitä nyt hoitaa jollain hyvällä aineella.
        Toki varmasti moni koettaa korjattakin ja antaa aineita mukaan,mutta aina niin ei ole.
        Eli hiukset pilataan täysin ja todetaan hoidat näita kesän kyl se kuule siit.
        RAIVOSTUTTAVAA.
        Ajattelin päästä kesän helpolla pesen ja vähän päältä taivutan se on siinä.
        Koska näin aina on ennenkin onnistunut,nyt maksan viimeisistä rahoistani pidennyksen,jos näihin voi edes laittaa.
        Kasvatan tätä hamppua pidennyksen alla ja ehkä joskus voin vielä pitää omia hiuksia.
        MUTTA NEHÄN KASVAA TÄMÄ ON JUST SUOMALAISTE AJATTELU TAPA.

        urputat, miksi menit kampaajalle,hoida ite karvas,ja kuluttajasuojalautakunta on sitä varten siellä saat huutaa kurkku suorana.Äläkä vaan mee kampaajalle niitä lisähiuksia laittaan,koska se ammattikunta sun mielestäsi ei osaa mitään,laita ite,koska tunnut olevan erehtymätön ihminen.Oikeesti mee sinne kuluttajasuojaan valittaan.


      • olet just sitä
        täällä palstalla kirjoitti:

        urputat, miksi menit kampaajalle,hoida ite karvas,ja kuluttajasuojalautakunta on sitä varten siellä saat huutaa kurkku suorana.Äläkä vaan mee kampaajalle niitä lisähiuksia laittaan,koska se ammattikunta sun mielestäsi ei osaa mitään,laita ite,koska tunnut olevan erehtymätön ihminen.Oikeesti mee sinne kuluttajasuojaan valittaan.

        Kuka sinun mielipidettä kysyi


      • paikkakuntalainen
        mieltä kirjoitti:

        Kouvolassa nyös tälläistä toimintaa,mitä jos hammaslääkäri porais vahingossa väärin,ja sanois kyllä ne voi paikata.Siinähän menee koko ulkonäkö kun sotketaan hiukset,miten sattuun sitten vittuilevat päälle.Tähän asiaan pitisi puuttua,jotain korvaiksia pitää saada,vaikka ei se paljon lohduta.

        missä kouvolan liikkeessä olet saanu huonoo palveluu/lopputuloksen? Itsekin käyny samoin keskustan alueella


      • samaa mieltä
        täällä palstalla kirjoitti:

        urputat, miksi menit kampaajalle,hoida ite karvas,ja kuluttajasuojalautakunta on sitä varten siellä saat huutaa kurkku suorana.Äläkä vaan mee kampaajalle niitä lisähiuksia laittaan,koska se ammattikunta sun mielestäsi ei osaa mitään,laita ite,koska tunnut olevan erehtymätön ihminen.Oikeesti mee sinne kuluttajasuojaan valittaan.

        edellisen kanssa.


    • Toffeetyttöö

      Ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvojalle. Nämä tädit ovat puolueettomia ja vetoavat lakiin. Heiltä saa aina neuvoja tälläsessä tilanteessa.. Kannattaa kokeilla, kaiken lisäksi numerokin on mielestäni ilmainen :)

      Uskon, että sinua harmittaa kovasti! Yritä kuitenkin ajatella asia niin, että sinulla on vielä hiukset päässä. Juttu voisi olla niinkin, että kampaaja pitää vaikutusainetta vahingossa liian kauan tai seos vahingossa liian vahvaa ja hiukset karisevat pois.

      Lyhyet hiukset ovat mielestäni kauniit, minullakin on ja mielestäni sopivat kaikille jos malli vaan on oikealainen :)

      Moni malli kenellä on sanojesi mukainen "poikatukka" on tosi hyvännäkösiä! Asenteesta se on kiinni.

      Mutta siis, ota yhteys tuonne kuluttajaneuvojalle, hän kertoo kenellä on vastuu ja miten toimia.

    • .....

      Kuten edellisissä viesteissä sanottiin, ota yhteyttä henkilöön, joka tietää kuluttajansuoja asioista. Täällä palstalla mariseminen on aika turhaa, eikä niitä sun hiuksiasi saada tähän hätään nyt mitenkään entisenlaisiksi. Itsellänikin on kampaaja mokannut hiukset, tuli oikeasti tosi kamalat. Sain hyvitystä, kun mainitsin, etten ole tyytyväinen jne. Ja kyllähän se harmitti pirusti, kun tukka oli sellanen kananpylly :D Hiukset kasvo vuosien mittaan takas entisenlaisiksi, ja nyt asiaan suhtautuu lähinnä huumorilla, kun muistelee silloista lookkia :) En kertakaikkiaan ymmärrä sitä, miksi kaikki pitää ottaa niin vakavasti!

      • asiakkaassa!

        Asiakas on maksanut palvelusta, mutta hänen hiuksensa on pilattu ja kenties jopa päänahka on vaurioitunut - sitten joidenkin mielestä ei saisi muka asista puhua vaan pitäisi kotona naureskella!

        Kyse on huonosta palvelusta ja siitä pitää puhua, niin monet kärsivät näköjään asiasta. Suomessa pitää nykyisin oikein taistella että saa rahoilleen edes jonkinlaista vastinetta.

        Itse olen käynyt aikaisemmin usealla kampaajalla Helsingin keskustassa ja kokemukset ovat olleet huonoja; hiukset on joko kynitty väärin, ohennettu kaljuksi, poltettu permanenttiaineella, minut on haukuttu hankalahiuksisesksi jne... Olen asunut vuosia ulkomailla enkä ole koskaan joutununt kokemaan siellä mitään vastavaa.

        Nyt olen 2 vuotta kasvattanut pois edellisellä kerralla pilattuja hiuksia enkä ole uskaltanut mennä lähellekään kampaajaa.

        Olisi mukava kuulla, jos joillakin on tieto mistä löytyy asiakasta kuunteleva sekä hyvin ja trendikkäästi hiukset leikkaava kampaaja.


      • Mieltä kanssasi
        asiakkaassa! kirjoitti:

        Asiakas on maksanut palvelusta, mutta hänen hiuksensa on pilattu ja kenties jopa päänahka on vaurioitunut - sitten joidenkin mielestä ei saisi muka asista puhua vaan pitäisi kotona naureskella!

        Kyse on huonosta palvelusta ja siitä pitää puhua, niin monet kärsivät näköjään asiasta. Suomessa pitää nykyisin oikein taistella että saa rahoilleen edes jonkinlaista vastinetta.

        Itse olen käynyt aikaisemmin usealla kampaajalla Helsingin keskustassa ja kokemukset ovat olleet huonoja; hiukset on joko kynitty väärin, ohennettu kaljuksi, poltettu permanenttiaineella, minut on haukuttu hankalahiuksisesksi jne... Olen asunut vuosia ulkomailla enkä ole koskaan joutununt kokemaan siellä mitään vastavaa.

        Nyt olen 2 vuotta kasvattanut pois edellisellä kerralla pilattuja hiuksia enkä ole uskaltanut mennä lähellekään kampaajaa.

        Olisi mukava kuulla, jos joillakin on tieto mistä löytyy asiakasta kuunteleva sekä hyvin ja trendikkäästi hiukset leikkaava kampaaja.

        Olisi voinut tulla omasta suustani..nyt on löytynyt hyvä kampaaja ja oma mieheni leikkelee latvoja silloin tällöin.

        Kampaajani tosiaan leikkaa juurin niin kuin itse tahdon, eikä ala soveltamaan. Kaikille hänkään ei ole sopiva,kun makuja ja tyylejä on niin erilaisia.

        Vihastuttaa suuresti ylimieliset kampaajat,jotka luulevat osaavansa kaiken ja silti pilaavat toisen ulkonäön.


      • Variksen pelätti
        Mieltä kanssasi kirjoitti:

        Olisi voinut tulla omasta suustani..nyt on löytynyt hyvä kampaaja ja oma mieheni leikkelee latvoja silloin tällöin.

        Kampaajani tosiaan leikkaa juurin niin kuin itse tahdon, eikä ala soveltamaan. Kaikille hänkään ei ole sopiva,kun makuja ja tyylejä on niin erilaisia.

        Vihastuttaa suuresti ylimieliset kampaajat,jotka luulevat osaavansa kaiken ja silti pilaavat toisen ulkonäön.

        Minulle kävi samoin Tikkurilan Klipsissä .Kukaan ei ota vastuuta,vaikka monelle henkilölle viestitin.Sanoja väännellään,että mitä sanoin kenellekin.
        Tottakai he rahansa haluaa pitää.Liikkeen pitäjä oli pahin kaikista,käyttäytyi todella alaarvoisesti ja ivallisesti.Hyi olkoon tätä nykyistä välinpitämättömyyttä.
        Sinne meni rahat jahyvä tukka ,vaikka kuivat latvat piti läpi käydä.
        Meni melkein kaikki hiukset ,toiselta puolelta lyhennetty toiselta ei.Ohennettu
        aivan lituskaksi.On kai otettava kuluttaja asiamieheen yhteys.


    • =)

      Hei, olen itse hiusalalla ja tiedän, että kampaamot maksavat vakuutuksia, tähän kuuluu esim. hiusten pilaaminen tai jos leikkaa korvan. Vakuutusyhtiö korvaa asiakkaalle "kärsimyskulut."

    • yxvaan,

      Ei helvetti.. Kuule ottakaa kaikki kitisijät vaan sinne kuluttaja asiamieheen yhteyttä. Tällä alalla se vaan on niin, että luultavasti ne ei tee asialle mitään, koska nää on näitä MAKUKYSYMYKSIÄ. Ellei sitten oo kaikki hiukset tyyliin lähteny päästä ja korvaki vielä mukana. Ihmiset alkaa uhkaileen kuluttaja asiamiehellä jos leikatataan vahingossa sentti enemmän kun on pitäny. No, kuka sen sanoo, että onko se tukka sitten pilalla? Sehän on ihan omasta silmästä kii.
      Miks te saatana otatte sen riskin, että meette mihin sattuu kampaajalle? KYSELKÄÄ, kavereilta, tutuilta, perheeltänne, missä ne käy ja kenellä ja menkää samalle ketä ne on suositellu. Ottakaa kampaajalle kuvia mukaan.
      Oon huomannu että jos asiakas sanoo että ota 4cm, se tarkottaakin oikeesti 2cm. Ja myös joskus toisinpäin, sanotaan että ota 1cm ja sit ne onkin tarkottanu oikeesti 7 cm. NÄYTTÄKÄÄ ite ihan kunnolla mihin asti saa leikata maksimissaan. Selittäkää kunnolla, tulostakaa vaikka 50 kuvaa sinne kampaajalle. Siis en oikeesti yhtään sääli niitä joilla tukka on menny pilalle, jossei oo ite ollu sen vertaa aktiivinen että ois ettiny sen hyvän kampaajan ja havainnollistanu tälle kampaajalle käytännössä mitä haluaa. Mitäs otatte riskejä ja meette johki EIJA RIITAN parturikampaamoon. Tietysti ymmärrän, että myös niitä ammattitaidottomia kampaajia on olemassa jotka oikeesti osaa pilata sen tukan huolella. Siks kannattaaki kattoo vähän kenelle menee.

      • pro,pro...

        just ja viivotin tai mittanauha myös mukaan, et voidaan sitte mitata se tukka ennen ja jälkeen leikkauksen.
        Täällä on myös ihmeellisiä juttuja tai ihan kiusalla kirjoitettuja provoja jotka jätän omaan arvoonsa.
        Kukaan pa-kampaaja ei tee niin suuria virheitä mitä täällä väitetään, tai sitte ne on jotain" nettikampaajia", jotka luulee olevas suuria mestareita. tosiaanki katsokaa kelle menette.


    • jaredgt

      Ääähhähhäh vittu et repesin nois "lampaankiharaa" ja "sojottava hamppukasa" ai vittu ;D;D Nojoo mut ei kaikkee soossii kannata antaa tunkee päähän ja muutenki paljo kivemman näköset semmoset naiset jotka antaa hiustensa olla luonnolliset eikä yritä just mitää tommost ihme settii

    • Lettipiä

      Minä en ole käynyt vuosikymmeniin kampaajalla, enkä mene. Likinäköinen mummoni hoitaa hiustenleikkuun, ja aina on onnistunut.

      Olen käynyt ympäri suomea ihan hyvissä, hienoissa liikkeissä. Pari hyvää kokemusta minulla on, mutta yleensä lopputulos on pilattu:

      -leikattu epätasaisesti, toiselta puolen 10 senttiä, toiselta 3
      -huono värjäys, tuloksena siniharmaa tukka, tai juurikasvu on värjätty oranssiksi, kun muu hius on platinanvaalea
      -permanentti, joka tuhosi vaalennetun tukan(kampaaja ei varoittanut että vaalennetulle hiukselle ei sovi permanetti)
      -hiuksista on leikattu kaikki se pois minkä olen vaivalla kasvattanut, vaikka kampaaja on tasan tarkkaan tiennyt että kasvatan tukkaa(tiedoksi kaikille päteville kampaajille, kasvatusvaiheessa latvoja ei tarvitse "tasata", kun käyttää silikoonittomia tuotteita eikä käytä kuumavälineitä, latva pysyy hyväkuntoisena leikkaamatta vaikka 4 vuotta)

      Nyt värjään itse ja hoidan silikonittomilla ekotuotteilla. On pitkä, paksu ja hyväkuntoinen tukka. Ilmeisesti kampaamotuotteet on suunniteltu lisäämään kaksihaaraisia, jotta ihmiset ravaisivat kampaajilla.

      En usko että kampaajat tahallaan pilaavat hiukset. Mutta joskus ammattitaito vaan ei riitä ja tulee tehtyä virheitä. Eihän ne kuolemanvakavia ole, olen kohdannut elämässäni myös oikeita vaikeuksia, mutta kyllä se on henkeäsalpaavan vittumainen tunne kun on tukka mennyt pilalle.

      Otan osaa alkuperäiselle. Ei taida mikään anteeksipyyntö eikä korvaus nyt auttaa. Hiusten pidennyksiä suosittelen kyllä niille joilla on hiukset pilattu. Niiden alla hius kasvaa mukavasti. Itselläni oli joskus aikoinaan pidennyksiä silloin kun ne juuri tuli suomeen. Great lengths pidennys sopi minulle, mutta kuulema nykyisin ompelupidennykset on hellävaraisimpia.

      • homssupää

        Sen opin .että ketjukampaamoihin en mene.
        Kukaan ei ota vastuuta ,ei liikkeenpitäjä ,ei edes ketjupäällikkö.
        Todistaja olisi kuulemma pitänyt olla.


    • koettu on

      Se on hankala sanoa että paljonko pitäisi tuommoisessa tapauksessa hyvittää.. Hiuksillahan ei ole rahallista arvoa, mutta tunnearvo on valtava ja kyllä siinä voi itsetunto mennä ja masennus tulla kun hiukset menee pilalle!

      Itse olen vasta 20-vuotias, mutta mun hiukset on pilattu jo ties kuinka monta kertaa... Yleensä johtuu siitä, että olen luottanut kampaajan kauneudentajuun, ja pyytänyt häntä leikkamaan sopivan mallin esim. polkkapituisiin hiuksiin. Monesti kampaajat on vaan ronskisti leikelleet kerroksittain, niin että hiukset on ollu hirveän ohuet ja huonokuntosen näköset, vaikka mulla on aika paksut ja luonnonkiharat hiukset.

      Oon tullu hirveän epäluuloiseksi kampaajia kohtaan. Kävin viime syksyllä mukavalla kampaajalla, mutta seki leikkas kerroksittain ja vielä ohensi hiukset ohennussaksilla, ja sit ne sojotti joka suuntaa eikä asettunu millään. Nyt oon kasvattanu hiuksia, pitäny enimmäkseen nutturalla ja aion varmaan kasvattaa hiukset tasapitkiksi olkapäille tai pidemmiksi.
      Hyvä ystäväni valmistuu kampaajaksi, ja ajattelin että jospa uskaltaisin antaa hänen tasoittaa latvoja.. Mitään radikaaleja kampauksia en uskalla antaa tehä, on sen verra tullu traumoja ja huonoja hiuspäiviä!

      • 14

        paljonko pitäisi hyvittää? Eikö aloittaja sanonut, että mitään ei veloitettu...


    • anom

      ääää mä en kestä nää on ihan pilalla näyttää joltaki mummohiuksilta ja hävettää ees mennä kouluun no kyll nää joskus kasvaa

      • roosa nauha

        voi, voi mulla ei ole syöpähoitojen takia ollenkaan hiuksia, eikä harmita yhtään, pääasia et voitan tään syövän.


    • Permis

      En ymmärrä tätä "hiukset ovat vain karvaa" asennetta. Minulle hiukset ovat pyhä asia ja todella tarkka siitä kuka tekee niille ja mitä. Ne ovat osa persoonaani ja niiden kasvattaminen vie tuhottomasti aikaa ja vaatii paljon rakkautta. Ymmärrän siis pettymyksesi ja sinulla on siihen täysi oikeus.

      Sitäpaitsi kaikille se "karvan kasvu" ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Olen 23-vuotias miespuolinen henkilö ja olen huomannut jo ensimmäiset kaljuuntumisen merkit. Voi hyvinkin olla, että jos joutuisin leikkaamaan hiukseni, en kerkeäisi enää kasvattamaan niitä pitkiksi.

    • kampaajia välttävä

      Itselleni kävi vähän samoin, mutta nuorena teinityttönä en uskaltanut kampaajalle tietenkään valittaa :(
      Halusin pitkiin rintojen alapuolelle ylettyviin hiuksiini loivia ja isokokoisia kiharoita ja en edes tiennyt oliko tämä permanentilla mahdollista, mutta luotin kampaajan ammattitaitoon. Tuloksena oli hyvin pientä, melkeimpä afromaista kiharaa. Kampaajakin vain tuntui olevan tuloksesta jotenkin huvittunut, kun tukka oli kuin vappuperuukki. Maksoin koko lystistä yli 100€ ja kotiin päästyäni menin välittömästi itkien suihkuun. Siinä sitten suoristelin raudalla hiuksia seuraavat lähes kaksi vuotta ja hiukset selvisivät jotenkin hengissä, kun en halunnut täysin parisenttiseksikään niitä leikata.

    • Anonyymi

      Omistin kutosluokalla Brunet TODELLA paksut hiukset ja halusin värjätä päältä liilaksi ja latvoista sinisiksi, kuten kaverini olivat tehneet. värjäsin 12-vuotiaana kotikonstein ja lopputulos oli kauhea. Väri oli jäänyt kylmäksi joka aiheutti homeen
      Värin koko hiuksiin... yritin paniikissa korjata Liilalla (samalla kotivärillä), mutta sitten siihen tulikin sinisiä raitoja... Noh.. Mun hiukset meni totaallisesti pilalle, eikä väri lähtenyt värinpoistiaineella pois. Yön aikana tukastani lähti tuppuja. Ja näytin totaali peikolta. Joten äiti ajeli tukkani Melkeinpä kaljuksi... oli varmasti hauska näky, kun 160cm ja 90kiloinen kalju norsu tömmystelee kouluun:(. Olen nyt kasilla ja Mun hiukset on tosi paksut, huonokuntoset, epätasaiset ja lyhyet. Takanta aivam eri mittaiset ja edessä mulla on TODELLA PAKSU otsatukka:( kaiken lisäksi mun serkku leikkeli mun sivuilta tukkaa kun nukuin ja nyt ne on tosi lyhyet ja epätasaiset... argghh!!! Tekis mieli vaa ajella tää Takku pois!!::((

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe