APUA, AUTTAKAA!

Häät lähestyy

Voi turkanen!

Voitteko ihmiset auttaa!? Olen kahden viikon ajan yrittänyt löytää tyylikästä hääasua, menettäen kohta mielenterveyteni kun mitään fiksua ei tunnu löytyvän. Myyjät levittelee käsiä ja poikakaveri saa kohta kohtauksen.. Viikon päästä pitäisi tavata poikaystävän koko suku serkkupojan häissä ja viikko eteenpäin toimitan kaason virkaa ystävän häissä.

Kieltämättä mulla on haastava vartalo: Olen 170cm pitkä, (117kg), koko noin 52, päärynävartaloinen - pienet b-kupin rinnat, paino keskittyy mahaan ja peppuun.

Hyviä puolia on kait kohtuu kapeat nilkat, ja kaula. Juuri rinnan alle osuva poikkileikkaus sopii hyvin, samoin venepääntiet. Geelirinsikat täytynee hommata yleisilmeen ryhdittämiseksi. Allit haluaisin piiloon.

Mistä hyvät ihmiset löytyy päärynävartalolle tyylikäs asukokonaisuus, ei mitään rönsyileviä hepeneitä vaan tyylikkyyttä ja istuvuutta, ei mitään säkkiä? Peruskaupat Lorella, H&M, Lindex, Kaphal, Seppälä, Sokos, Stockman käyty, mutta jos teidän silmään on jotain tarttunut, kerrothan?

Onko jossain hyvää pukijapalvelua? Sokoksella kävin, mutta kuten kaikkialla.. koot loppu!

Entäpä taitavaa (ja nopeaa) ompelijaa joka ymmärtää vartaloni haasteet ja osaisi ohjata kankaan hankinnassa. Onko Stilissiman iltapuvun kaltaiset liian kaukaahaettua tähän kiireeseen.

Apua, mulla on mennyt jo yöunet (ja sisälukutaito) tämän stressin vuoksi.

Auttakaaa......

27

4884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viserrä!

      Vaikeuksia on minullakin, vaikka olen hiukan pienempi: lihaksikas ja harteikas satakiloinen, koko n. 46-48, 165cm, C100 (hankala lukema tuokin, kun kuppeja löytyisi, mutta ympärykset loppuvat monesti kokoon 95).

      Mitään ei tunnu löytyvän! Olen siinä ja siinä valmiiden juhlavaatteiden kanssa. Jos sattumalta löytyy sopiva koko 46/48, niin yleensä ottaa hartioista ja käsivarsista kiinni, etenkin jos kangas ei jousta.

      Kysyntää olisi varmasti, mutta koot loppuvat kesken. En käsitä. Enkä ole edes isoimmasta päästä! Kovinkaan moni iso ihminen ei halua pukeutua muodottomaan säkkiin, se isontaa usein entisestään. Ja isoja kokoja tarjoavat liikkeet pursuavat liian tätimäisiä kankaita ja kuoseja, joiden takia lopputulos on aivan järkyttävä tällaiselle kolmekymppiselle!

      Miten olisi kaksiosainen asu? Jokin nätti tunika, jossa on hyvä leikkaus ja sen kanssa housut? Korosta yläosaa, häivytä keskiosaa ja paljasta nilkat. Valitse yläosaan korostava väri ja alaosaan neutraali väri, yhteensopivat kuitenkin. Tuohon vielä istuvat alusvaatteet, sopivat asusteet, kiva kampaus ja siisti meikki, niin hyvä tulee. Ja iloista mieltä ja hymyä! Viivasuu ei kaunista ketään. Tähän suunnitelmaan taidan itsekin tukeutua!

      Oon jo ajat sitten luopunut yksiosaisesta iltapuvusta (tai pikkumustasta) haaveilun: niissä ei ole hihoja ja huivi on hankala, se paljastaa allit kuitenkin! Lisäksi kokopitkä puku tekee paksun ihmisen ihan pötkyläksi. Jos on kotelomekko, niin sen kanssa pitäisi olla jakku, jonka löytäminen on taas kiven takana.

      Onneksi häissä hääparia tuijotetaan eniten! ;) Vieraat katoavat lopulta sinne toistensa sekaan...

      • Häät lähestyy

        Kiitos vinkistä! Tuo tunika-housu kombinaatio kuullostaakin aivan minulta. Ongelmaksi vaan on koitunut myöhäinen herännäisyyteni, kuukausi sitten tarjontaa olisi vielä ollut.

        Tuo kauppojen tarjonta on kyllä ihan p.....stä. Älä vaan liho tähän kuntoo--> Viime kesänä ennen sairastumistani olin hiukan alta 100kg ja koot 46/48 sopi kohtalaisen hyvin ja tarjonta oli kohtalaista. Nyt 52 kokoisena ei ole kuin telttoja tarjolla!

        Poikaystävä ei tajua yhtään tätä kriiseilyä. ”Pitäisi sitä nyt yhdet vaatteet löytyä tosta noin vaan. Annas kun löydän ne vartissa Stockalta.” ..Juu-u löytyihän ne, punainen polvipituinen farkkuhame, punainen toppi ja päälle pituussuunnassa mustavalkoraitainen iso paita. Näytin aivan koomiselta, mutta avulias aatuni oli sitä mieltä että ”hyvät ovat, vielä kunnon geelirintsikat ryhtiä tuomaan niin jo kelpaa”. Itku meinasi päästä, tai pääsikin. Näytin aivan möhköfantilta isoisän vankikarkuri-yöpaituli päällä pattipolvineni ja mahamakkaroineni. Voih.. Haluaisin niin näyttää kauniilta.

        Tiedän et tää on tosi turhamaista valitusta ja että kyllä valloittava hymy ja persoonallinen luonne vie huomion vaikka olisi millaiset ryysyt päällä, mutta kun ei ole sellainen valloittava-olotila. Olisi vaan kiva jos löytyisi kauniit juhlavaatteet häihin. Sekös vasta vie mielen maahan jos ei pääse kumpiinkaan häihin vaateongelmien vuoksi.

        Edellisiin häihin kevättalvella oli kiva mennä kun oltiin vieraita vieraiden joukossa eikä meillä ollut erityisroolia juhlissa. Nyt sen sijaan mut esitellään poikaystävän edesmenneen isän suvulle uutena miniä-ehdokkaana ja toisissa juhlissa häärään esillä kaasona.

        Apuaaa...


    • Etsijä ja löytäjä

      Löysin kesäjuhliin mm kauniin sifonkitunikan ja satiinicaprit Studio Divinestä Helsingistä. Missä asut? Be divine nettikaupalla on tuo studio, jonne voi sopia käynnin ja siellä on sellaisiakin vaatteita, joita ei ole verkkokaupassa. Ota yhteyttä verkkokaupan kautta (www.bedivine.fi) ja kysy mitä löytyisi sinulle ja jos pääset, mene ihmeessä käymään. Minulle oli kesän pelastus. Onnea etsintöihin!

      • Häät lähestyy

        Kiitos vinkistä! Varaanpa samantien ajan ja menen katsastamaan tarjonnan.


      • maaria;;
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Varaanpa samantien ajan ja menen katsastamaan tarjonnan.

        itse olen kokoa 44-46 ja varmin asu tälle kesälle on tunika ja ehdottomasti leveälahkeiset housut,jotkut hyvin laskeutuvat. ap on myös aika pitkä,niin housut ovat hyvä valinta. näillä eväin minä pärjään kesäjuhlissa. sitten vielä kivannäköiset korvakorut ja vaikkapa näyttävä kaulakoru. sitten tietty näyttävät korkeakorkoiset kengät.


      • Häät lähestyy
        maaria;; kirjoitti:

        itse olen kokoa 44-46 ja varmin asu tälle kesälle on tunika ja ehdottomasti leveälahkeiset housut,jotkut hyvin laskeutuvat. ap on myös aika pitkä,niin housut ovat hyvä valinta. näillä eväin minä pärjään kesäjuhlissa. sitten vielä kivannäköiset korvakorut ja vaikkapa näyttävä kaulakoru. sitten tietty näyttävät korkeakorkoiset kengät.

        Juu-u juhlatunika olisi pop, vaan kun ovat loppuneet. Yksi aika arkinen löytyi vaan se on MUSTA, josta poikakaveri aina valitti. Voikohan kaasona toimia kokomustissa??


      • maaria;;
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Juu-u juhlatunika olisi pop, vaan kun ovat loppuneet. Yksi aika arkinen löytyi vaan se on MUSTA, josta poikakaveri aina valitti. Voikohan kaasona toimia kokomustissa??

        paikkakunnallasi on varmaan kappahl,sieltä löytyy isojakin vaatteita. siellä on myös hyvä tunika valikoima. kävin juuri siellä.vaikka ei nyt ihan juhlavaa,mutta kuitenkin sellaisia,että voi ihan hyvin laittaa häihin. miksei kokomusta mekko voisi olla kiva,mutta riippuu vähän siitä mistä materiaalista ja minkä mallinen se on. ettei sitten tule sellaista oloa kuin hautajaisiin olisi menossa.


      • suositella...
        maaria;; kirjoitti:

        paikkakunnallasi on varmaan kappahl,sieltä löytyy isojakin vaatteita. siellä on myös hyvä tunika valikoima. kävin juuri siellä.vaikka ei nyt ihan juhlavaa,mutta kuitenkin sellaisia,että voi ihan hyvin laittaa häihin. miksei kokomusta mekko voisi olla kiva,mutta riippuu vähän siitä mistä materiaalista ja minkä mallinen se on. ettei sitten tule sellaista oloa kuin hautajaisiin olisi menossa.

        Yleensä häihin ei suositella laitettavaksi kokomustaa vaatetta, se kun mielletään vieläkin suruasuksi. Jos kuitenkin uskaltaa valita mustan asun, niin se täytyy kirkastaa jollakin värillä, nuo vanhat värisäännöt kun ovat aika syvällä vielä... Valitettavasti. (Hautajaisissakin ollaan nykyään aika rennosti, jopa arkisesti, niin miksei tuo "ei mustaa häihin"-saarna voisi jo loppua..? Varsinkin kun isot koot ovat usein mustia!)

        Kappahlissa on kyllä kivoja tunikoita arkeen ja arkisiin juhliin, mutta mielestäni siellä ei ole juhlavia tunikoita, jollaisen ainakin häissä kaasona toimiva (tai muuten hääparin läheinen) mieluiten tarvitsisi. Sifonki- tai satiinitunika on enemmän sellainen, jonka voisi häihin laittaa, mutta niitä ei kovin monessa paikassa myydä.

        Pitäisköhän kaivaa vanha onmpelukone esiin ja miettiä ompelua? Vielä olis muutama viikko aikaa. Se on kyllä tuskainen ratkaisu minulle, kun en oo mikään mestariompelija. :D

        Tuumailee nimimerkki "Älä muuta viserrä!"


      • Häät lähestyy

        Kävin eilen, ei tärpännyt :(. Myynnissä oli enemmänkin arkikäyttöön tarkoitettuja vaatteita, jotka olivat muuten aikas kivoja. Pari juhlavampaa (lyhyt satiinimekko, sifonkitunika ja caprit) kiinnostivat mutta koot olivat loppu.. Plääh..


      • Häät lähestyy
        maaria;; kirjoitti:

        paikkakunnallasi on varmaan kappahl,sieltä löytyy isojakin vaatteita. siellä on myös hyvä tunika valikoima. kävin juuri siellä.vaikka ei nyt ihan juhlavaa,mutta kuitenkin sellaisia,että voi ihan hyvin laittaa häihin. miksei kokomusta mekko voisi olla kiva,mutta riippuu vähän siitä mistä materiaalista ja minkä mallinen se on. ettei sitten tule sellaista oloa kuin hautajaisiin olisi menossa.

        Helsingissä asustan. Kävin eilen uudelleen KappAhlissa ja kovin ovat arkisia minun mielestä.


      • Häät lähestyy
        suositella... kirjoitti:

        Yleensä häihin ei suositella laitettavaksi kokomustaa vaatetta, se kun mielletään vieläkin suruasuksi. Jos kuitenkin uskaltaa valita mustan asun, niin se täytyy kirkastaa jollakin värillä, nuo vanhat värisäännöt kun ovat aika syvällä vielä... Valitettavasti. (Hautajaisissakin ollaan nykyään aika rennosti, jopa arkisesti, niin miksei tuo "ei mustaa häihin"-saarna voisi jo loppua..? Varsinkin kun isot koot ovat usein mustia!)

        Kappahlissa on kyllä kivoja tunikoita arkeen ja arkisiin juhliin, mutta mielestäni siellä ei ole juhlavia tunikoita, jollaisen ainakin häissä kaasona toimiva (tai muuten hääparin läheinen) mieluiten tarvitsisi. Sifonki- tai satiinitunika on enemmän sellainen, jonka voisi häihin laittaa, mutta niitä ei kovin monessa paikassa myydä.

        Pitäisköhän kaivaa vanha onmpelukone esiin ja miettiä ompelua? Vielä olis muutama viikko aikaa. Se on kyllä tuskainen ratkaisu minulle, kun en oo mikään mestariompelija. :D

        Tuumailee nimimerkki "Älä muuta viserrä!"

        Jos vaan taitoa riittää, kaiva toki ompelukone esiin! Kaupoista et juhlavaa tunikaa valitettavasti enää löydä! (Jos löydät kerro minullekkin, koko52!!! ;P)

        Niinpä, mustaa ei suositella. Ongelmaksi vain koituu se että tänään löysin Stockalta mustan tunikan! (Yhdistäisin sen vanhaan nilkkapituiseen tuubihameeseen, musta sekin.) Tunika ei ole juhlava, se on vain kohtalaisen hyvin istuva musta puuvillatunika. Somistaisin sen jollakin kauniilla ruusukkeella rintapelessä.. Ei hyvä. En haluaisi mennä tuo räti päällä häihin, mutta mitä muutakaan voi?

        Jaa-a, enää puuttuvat se pirskatin ruusuke, kengät, sukkahousut, istuva pushup-body, kampaaja, puuteri...

        Vooe tätä naisen elämää! Eikä miehiltä heru myötätunnon pätkääkään..:(


      • siellä oli
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Kävin eilen, ei tärpännyt :(. Myynnissä oli enemmänkin arkikäyttöön tarkoitettuja vaatteita, jotka olivat muuten aikas kivoja. Pari juhlavampaa (lyhyt satiinimekko, sifonkitunika ja caprit) kiinnostivat mutta koot olivat loppu.. Plääh..

        pari mekkoa, en tiedä olisko sopivia?


      • oliko se 52 vai
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Kävin eilen, ei tärpännyt :(. Myynnissä oli enemmänkin arkikäyttöön tarkoitettuja vaatteita, jotka olivat muuten aikas kivoja. Pari juhlavampaa (lyhyt satiinimekko, sifonkitunika ja caprit) kiinnostivat mutta koot olivat loppu.. Plääh..

        mikä se oli Hesassa Yrjönkatu 1, pieni kauppa, käy siellä.


      • yhden!
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Jos vaan taitoa riittää, kaiva toki ompelukone esiin! Kaupoista et juhlavaa tunikaa valitettavasti enää löydä! (Jos löydät kerro minullekkin, koko52!!! ;P)

        Niinpä, mustaa ei suositella. Ongelmaksi vain koituu se että tänään löysin Stockalta mustan tunikan! (Yhdistäisin sen vanhaan nilkkapituiseen tuubihameeseen, musta sekin.) Tunika ei ole juhlava, se on vain kohtalaisen hyvin istuva musta puuvillatunika. Somistaisin sen jollakin kauniilla ruusukkeella rintapelessä.. Ei hyvä. En haluaisi mennä tuo räti päällä häihin, mutta mitä muutakaan voi?

        Jaa-a, enää puuttuvat se pirskatin ruusuke, kengät, sukkahousut, istuva pushup-body, kampaaja, puuteri...

        Vooe tätä naisen elämää! Eikä miehiltä heru myötätunnon pätkääkään..:(

        Löysin Finnwearin Plus-mallistosta yhden kivan tunikan, jossa on mustalla pohjalla liloja ruusuja!

        Hihat ovat n. 1/2 pitkät, hihansuissa mustat resorit, Hihojen yläpäässä pienenpieni pussitus/rypytys, tunikan pituus reisiin asti (lähes siis mekko) ja rinnan alla leikkaus ja myös musta "resori". Ostin itselleni koon 46/48. Kokoja oli ainakin 50/52 asti. Materiaali on tosi joustavaa trikoota!

        En tiedä laitanko tuota häihin, mutta kerroinpa vaan, että Finnwearillakin on oma Plus-mallistonsa. Katselepa vielä omilta kulmiltasi, jos löytyisi Finnwearin myymälää/poistomyymälää! :)

        Terv. "Älä muuta viserrä!"


      • mokia...
        yhden! kirjoitti:

        Löysin Finnwearin Plus-mallistosta yhden kivan tunikan, jossa on mustalla pohjalla liloja ruusuja!

        Hihat ovat n. 1/2 pitkät, hihansuissa mustat resorit, Hihojen yläpäässä pienenpieni pussitus/rypytys, tunikan pituus reisiin asti (lähes siis mekko) ja rinnan alla leikkaus ja myös musta "resori". Ostin itselleni koon 46/48. Kokoja oli ainakin 50/52 asti. Materiaali on tosi joustavaa trikoota!

        En tiedä laitanko tuota häihin, mutta kerroinpa vaan, että Finnwearillakin on oma Plus-mallistonsa. Katselepa vielä omilta kulmiltasi, jos löytyisi Finnwearin myymälää/poistomyymälää! :)

        Terv. "Älä muuta viserrä!"

        Heh, sen siitä saa kun kiireessä kirjottaa... :)

        Siis tunikassa on lilalla/purppuralla pohjalla mustia ruusuja, ei toisinpäin kuten ensin väitin. Lisäksi ostin koon "L" eli 44/46, vaikka yleensä joudun ostamaan isomman!

        Nuo isoimmat koot tuntuivat kyllä aika reiluilta, kuten plus-mallistoissa yleensäkin. Kokeilin isompaa, "omaa kokoani", niin se melkein roikkui päälläni, eikä enää istunut niin hyvin kuin pienempi.

        Hintalapun hinta oli 28€, josta sai 20% tai 30% pois. Kävin siis Nokian Penkolassa, joka taitaa olla poistomyymälä.

        No, eipä tuokaan ihan juhlavimmasta päästä ole, mutta onpahan jotain muuta kuin kokomustaa ja esim. satiinisiin housuihin yhdistettynä kokonaisuus voisi olla ihana!

        T: minä taas.... :)


      • Häät lähestyy
        siellä oli kirjoitti:

        pari mekkoa, en tiedä olisko sopivia?

        Siellä oli kyllä yksi kiva sifonkitunika mutta pelkäämpä sen leikkauksen menevät ikävästi mahan päälle rinnanalusten sijaan. Toiseksi netin kautta ei enää ehdi tilata.


      • Häät lähestyy
        oliko se 52 vai kirjoitti:

        mikä se oli Hesassa Yrjönkatu 1, pieni kauppa, käy siellä.

        Joo kävin siellä tänään, mutta juhlavaatteet loppuneet.. :(


    • Häät lähestyy

      Juu taitaapi olla tämä "lento lennetty". En jaksa enää yrittää. Kokomusta saanee kelvata. Masentavaa. Ei edes rintaruusukkeita löytynyt (Haloselta ja Stockalta) jotka olisivat määritelleet kenkien ja laukun värin. Saanee vanhat mustat kelvata, vaikka kaikki myyjät tuntuivat tänään vakuutelleen ettei kokomusta ole sopivaa..

      Kaunis kiitos kaikille vastanneille. Se auttaa kun tietää muidenkin olevan samassa pattitilanteessa! Nyt ainakin opin että vaatehankinnat kannattaa tehdä HETI kun sesonki vaihtuu jos aikoo päästä osingoille.

      Onnea kaikille vaatehankintoihin!

      • viserrä!

        Kokeile vielä jotain värillistä, ohutta huivia kaulaan! Niitä myydään useissa paikoissa, eikä hinta päätä huimaa.

        Tuollaisen ruusukkeen voi muuten tehdä itsekin helposti, kun ottaa kaistaleen kivaa kangasta, taittaa pitkittäin yhteen, harsii reunan kiinni ja vetää harsinlangan avulla kankaan ryppyyn. Sitten vaan kiedotaan ruusukkeeksi ja ommellaan muutamalla pistolla kasaan. Pikkuisista ruusukkeista saa vaikka pääntiehen hauskan koristereunuksen!

        Tsemppiä vaan häihin! Ja iloista kesää muutenkin. :)


      • VIELÄ,,

        oletkos käyny onko se kämpin galleria, se uudehko liikekeskus keskustassa,( mä oon savosta en muista niin.) mutta siellä oli semmoinen kauppa kuin maria rinaldi, liikkeessä on vain muutamia vaatteita ja avuliaat myyjät hakee ne jostain alakerrasta. Hinnat on aokas korkeat mutta palvelu hyvää. Luulisin että siellä on juhlavampaa. Sitten oli pari muutakin liikettä joiden nimiä en muista mutta yritän muistella.


    • olisko,,,
      • 145

        mutta miksei niitä näy kaupoissa?? tuotemerkkihän on lena. no, lorellan valikoimaan tuo lena kuulunee kyllä ... loppuhan onkin sit sisäänostajista kiinni.


    • Naksu.

      Oletko miettinyt, että tilaisit jostain ulkomaisessta nettikaupasta. Itse tilasin juuri ebay:n kautta ihanan silkkisen mekon ja vieläpä edulliseen hintaa. Kokoja löytyy kaikille varmasti ja mallit on nuorekkaita.

    • sulla..

      ..meni niissä häissä? Millainen asusi loppujen lopuksi oli ja mitä poikakaverin suku sinusta muuten piti?

      Olis kiva kuulla! :)

      • Häät lähestyy

        Hei, kiitos kysymästä.

        Ensimmäiset häät menivät oikein hyvin. Pukeuduin mustaan Stockan puuvillatunikaan ja vanhaan mustaan melkein nilkkapituiseen tuubihameeseen. Koristin asun laittamalla rintapieleen Sokokselta löydetyn kultaisen ruusukkeen, hartioille laskostin Koreasta tuodun kultaoranssina hohkavan huivin ja jalkoihin Gaborin mustat mokkakorkokengät.
        Häät olivat kauniit ja niihin oli panostettu. Vieraita oli paljon ja poikakaverin suku vaikutti oikein mukavalta. Iltaa varjosti vain aikamoinen väsymy mikä päättyikin kiukutteluun kotimatkalla. Harmi kun anoppi joutui meidän eripuraa kuuntelemaan kotimatkalla...;-X

        Toiset häät nekin menivät aikas kohtalaisesti. Ne olivat paljon pienemmät eikä niihin ollut panostettu yhtä paljon kuin edellisiin. Pukeuduin samaiseen hameeseen ja Lindexiltä löytyneeseen mustavalkoiseen sifonkitunikaan. Mielestäni näytin ihan raskaanaolevalta(!?) vaikkakin muutamat kehuivat asuani.
        Näihin häihin liittyi hieman hämmennystä kun morsian oli pyytänyt minua toiseksi kaasokseen, lähinnä pukemaan häntä ja olemaan avuntarpeentullen lähellä. Morsiuskirjaa lukiessani huomasin kuitenkin ettei minua ollutkaan mainittu kaasona.. Lienenkö hoitaneeni homman huonosti...


      • knw
        Häät lähestyy kirjoitti:

        Hei, kiitos kysymästä.

        Ensimmäiset häät menivät oikein hyvin. Pukeuduin mustaan Stockan puuvillatunikaan ja vanhaan mustaan melkein nilkkapituiseen tuubihameeseen. Koristin asun laittamalla rintapieleen Sokokselta löydetyn kultaisen ruusukkeen, hartioille laskostin Koreasta tuodun kultaoranssina hohkavan huivin ja jalkoihin Gaborin mustat mokkakorkokengät.
        Häät olivat kauniit ja niihin oli panostettu. Vieraita oli paljon ja poikakaverin suku vaikutti oikein mukavalta. Iltaa varjosti vain aikamoinen väsymy mikä päättyikin kiukutteluun kotimatkalla. Harmi kun anoppi joutui meidän eripuraa kuuntelemaan kotimatkalla...;-X

        Toiset häät nekin menivät aikas kohtalaisesti. Ne olivat paljon pienemmät eikä niihin ollut panostettu yhtä paljon kuin edellisiin. Pukeuduin samaiseen hameeseen ja Lindexiltä löytyneeseen mustavalkoiseen sifonkitunikaan. Mielestäni näytin ihan raskaanaolevalta(!?) vaikkakin muutamat kehuivat asuani.
        Näihin häihin liittyi hieman hämmennystä kun morsian oli pyytänyt minua toiseksi kaasokseen, lähinnä pukemaan häntä ja olemaan avuntarpeentullen lähellä. Morsiuskirjaa lukiessani huomasin kuitenkin ettei minua ollutkaan mainittu kaasona.. Lienenkö hoitaneeni homman huonosti...

        ihan oma vikanne ettei vaatetta löyry.


    • Tampereen likka

      Hesassa Fredrikinkadulla on Aino Shop, joka myy tyylikkästä skandinaavista designiä ja kokoja löytyy. Palvelu on loistavaa. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe