Mikä idea siinä on? Siis että jätetään viimenen 10-15cm tms nostamatta. Ottaako enemmän rintaan kuin ojentajiin vai mikä moisessa on tavoitteena?
lyhyt penkkipunnerrus
5
754
Vastaukset
- Arska
Ei mitään tarkoitusta, nosto on lyhyt sen takia, että kaveri ei jaksaisi painaa täysmittasta sarjaa läpi.
- aimo tinnitys
ainut tarkoitus on jättää vajaaksi sarjat, on siinä, että jatkuva jännitys säilyy lihaksilla.
jos työnnät penkin aivan ylös asti ja pysäytät niin painot lepäävät "lukossa" käsien varassa ja rinta ei tee työtä yhtään, vaan jännitys katoaa lihaksilta joka kerta kun teet liikkeen loppuun, vaikka pysäytys olisi ainoastaan minimaalisen lyhyt.
jos teet penkkiä niin, että liikerata jää ylhäältä vajaaksi, jännitys säilyy lihaksilla koko sarjan ajan,paino on lihaksilla jatkuvasti ja lihakset työskentelevät koko sarjan pituuden.
kokeilkaa itse tätä. laittakaa 100 kg penkkiin ja tehkää sarjat molemmilla tavoilla, niin huomaatte mikä ero on, voi tulla yllätystä. :)
- fgjhgjkk
Eräs pohjoismaiden kovimmista voimanostajista kulki samalla salilla ja laittoi kakkosnelosen pätkän rinnalle paidan alle ja pumppas pitempää sarjaa. Eli ojentajiinhan se liike keskittyy. Eli jos hänellä on esim ojentajat hieman jäljessä niin tollasilla erikoisliikkeillä saa niitä treenattua sit
- flkdfdsf
Lankkupenkistä nytte. Vaan että tanko viedään rintaan asti, mutta ei kokonaan ylös asti.
- -weider-
flkdfdsf kirjoitti:
Lankkupenkistä nytte. Vaan että tanko viedään rintaan asti, mutta ei kokonaan ylös asti.
Kuten jo todettu tällä tavoin saadaan pidettyä jännitys rintalihaksilla joka on hyvin tärkeä asia kun pyritään kohdistamaan penkkipunnerrus rintalihaksille. Tämä ei sinäänsä liity voimanostoon mitenkään vaan on yksi tunnetuista kehonrakennus jiboista.
Tärkeitä juttuja rintalihaksien aktivoimiseen penkkipunnerruksessa:
-Leveähkö ote
-Kyynärpäät sivuille
-Kaari selkään, lavat taakse, olkapäät alas
-Hidas nosto, vielä hitaampi lasku
-Keskitytään puristamaan toistot rintalihaksilla (tuntuma)
-Ei lukita kyynärpäitä yläasennossa
-Lasketaan tanko rintaan asti, mutta ei pompauteta (nosteen siis lihaksilla)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006