Hei!
Onko Sunlight- merkistä kokemuksia? Otsikon auto on yksi vaihtoehto perheemme matkailuautoksi. Miten pärjää pakkasilla ja mitä oleellista kannattaa hankkia autoon varustukseksi mukaan?
Sunlight A69 -07 kokemuksia
8
9199
Vastaukset
- höh
Auto on paremminkin kolme vuodenajan käyttöön tarkoitettu. http://www.sunlight-motorcaravans.de/fi/
Lisävarusteluettelossa ei ole mitään mainintaa saatavilla olevista talvivaruste paketeista. http://www.sunlight-motorcaravans.de/fi/motorcaravans/sonderausstattung.php
Talvikäyttöön on parempi katsoa Dethleffs mallistosta sopivaa, ja tilata siihen sopiva talvivarustelu paketti. Malliksi vaikka Advantage varustepaketit. http://www.dethleffs.de/2006/fi/motorcaravans/advantage/ausstattungspakete.php?folder1=motorcaravans&folder2=advantage&CatName=Advantage&sprache=fi
Talvipaketti "Truma"
Sähköpatruuna C 6002-lämmityslaitteeseen
Jätevesitankki ja -putket lämmitetyt ja lämpöeristetyt
Hajulukot lämmitetyt ja lämpöeristetyt
Foam-eristys
Vesipumpun pääkytkin
Lattialämmitys
Pakettihinta €
2.455,-
Talvipaketti "Alde"
Alde-vesikeskuslämmitys (Compact)
Jätevesitankki ja putket lämmitetyt ja lämpöeristetyt
Hajulukot lämmitetyt ja lämpöeristetyt
Foam-eristys
Vesipumpun pääkytkin
Lattialämmitys
Pakettihinta €
3.215,-
Talvipaketti "Luxus"
Webasto-lisälämmitys (Thermo Top C)
Ohjaamon ikkunapeite
Ohjaamon matto
120 Ah geeliakku tai 2 x 80 Ah geeliakkua (mallista riippuen)
Pakettihinta €
2.005,-
Luxus-talvipaketti saatavana ainoastaan talvipakettien "Truma" tai "Alde" yhteydessä- dethlefs
Kaiken maailman talvipaketteihin sijoittaminen on täyttä huuhaata ja rahan tuhlausta. Kaikkein yksinkertaisimmin ja helpoimmin selviää, kun pitää auton "kuivana" talven. Talvikaudella kun matkailee niin tarvittavn veden voi kuljettaa pullossa/kanisterissa ihan helposti, ei tarvitse taistella ikuisen jäätymisongelman kanssa. On nähnyt lukemattomia jäätyneitä systeemeitä ja niiden kanssa teppuroivia karavaanareita. Meikäläisellä on tästä touhusta yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Aikoinaan yhtenä talvena kokeilin pitää autossa vesiä, mutta se oli yhtä sulattelua se matkailu.
- kirjoittelet!
dethlefs kirjoitti:
Kaiken maailman talvipaketteihin sijoittaminen on täyttä huuhaata ja rahan tuhlausta. Kaikkein yksinkertaisimmin ja helpoimmin selviää, kun pitää auton "kuivana" talven. Talvikaudella kun matkailee niin tarvittavn veden voi kuljettaa pullossa/kanisterissa ihan helposti, ei tarvitse taistella ikuisen jäätymisongelman kanssa. On nähnyt lukemattomia jäätyneitä systeemeitä ja niiden kanssa teppuroivia karavaanareita. Meikäläisellä on tästä touhusta yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Aikoinaan yhtenä talvena kokeilin pitää autossa vesiä, mutta se oli yhtä sulattelua se matkailu.
Juuri näin talvimatkailijan on toimittava. Ja myös käytettävä puhdasta maatiaisjärkeä sellaisen aineen kanssa kuin vesi, jolla on taipumus jähmettyä pakkasella. Ja on se talouskysymys myös, miksi turhaan maksaa kaikenmaailman vastuslämmityksistä, kun ne eivät toimi silloin, kun tarve olisi. Kieltämättä ne ovat kivoja leluja, mikäli kompuutterilta ehtii niiden kanssa pelehtimään.
- esimerkiksi siksi
dethlefs kirjoitti:
Kaiken maailman talvipaketteihin sijoittaminen on täyttä huuhaata ja rahan tuhlausta. Kaikkein yksinkertaisimmin ja helpoimmin selviää, kun pitää auton "kuivana" talven. Talvikaudella kun matkailee niin tarvittavn veden voi kuljettaa pullossa/kanisterissa ihan helposti, ei tarvitse taistella ikuisen jäätymisongelman kanssa. On nähnyt lukemattomia jäätyneitä systeemeitä ja niiden kanssa teppuroivia karavaanareita. Meikäläisellä on tästä touhusta yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Aikoinaan yhtenä talvena kokeilin pitää autossa vesiä, mutta se oli yhtä sulattelua se matkailu.
Kirjoitamasi on totta mikäli valinta on sattunut kohdistumaan autoon/vaunuun joka ei ole oikeasti tehty talvikeleille.
Kun valinnassa kiinnittää huomioita olennaisiin seikkoihin talvikäytön kannalta eikä anna jalopuujäljitelmien, liukuvalokiskojen tai muun krumeluurin hämätä, on mahdollista ostaa auto jossa vedet eivät jäädy talvellakaan eikä talvikäyttö ylipäätänsä vaadi minkäänlaisia ylimääräisiä kikkailuja. Vain sen että kun auto ei ole lämmössä, lasketaan vedet pois.
Mutta toki jos olet ostanut jonkun sellaisen merkin tai mallin jossa talvivarustus tarkoittaisi sitä että jokaikinen letku joudutaan (yrittämään) pitää lämpimänä sähkövastuksilla tai jossa lämmitysputket/letkut kulkevat ulkoilmassa, voi käytettävyys lämpötilan laskiessa pakkaselle hieman kärsiä. Mutta sellainen auto jonka "talvivarustus" rakentuu sähkövastuksille, ei ole talviauto. - autoilla...
dethlefs kirjoitti:
Kaiken maailman talvipaketteihin sijoittaminen on täyttä huuhaata ja rahan tuhlausta. Kaikkein yksinkertaisimmin ja helpoimmin selviää, kun pitää auton "kuivana" talven. Talvikaudella kun matkailee niin tarvittavn veden voi kuljettaa pullossa/kanisterissa ihan helposti, ei tarvitse taistella ikuisen jäätymisongelman kanssa. On nähnyt lukemattomia jäätyneitä systeemeitä ja niiden kanssa teppuroivia karavaanareita. Meikäläisellä on tästä touhusta yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Aikoinaan yhtenä talvena kokeilin pitää autossa vesiä, mutta se oli yhtä sulattelua se matkailu.
12 vuotta ympärivuoden matkailleena voin sanoa, että kyllä niissä vedet voi säiliöissä pitää ja laskea ulos hanojen kautta.
- höhheli
antaa hyviä linkkejä ja joskus hyviä neuvoja, mutta useimmiten muut sen jutut on puuta heinää.Ota netistä esiin joku saksalainen jälleen myyjä, ja kas kummaa saat autoon vaikka alden jos haluat.Ja mikä mukavinta, halvemmalla kuin suomipojulta ostettuna.Vaikka se hinnan ero ei suuri ole suomi-autoon, on se varustelu ero iso.Ja mikä tärkeintä on Sunlightissa sama eristys kuin pefletiisä.
- esimerkiksi siksi
Detleffissä on vakiona styroksieristys niinkuin tuossa budjetti-versio sunlightissakin. Mutta Deehen saa halutessaan foam-eristyksen lisämaksusta.
Se, onko foam-eristys tarpeen, jääkin sitten maksajan mietittäväksi.
Mutta kuten sanottu; Sunlight on Dethleffsin budjetti-versio ja se näkyy rakenteissa ja materiaalivalinnoisa. Kun Dethleffsikään ei ole mikään erinomainen noissa asioissa, lienee selvää että vielä edullisemmin tehty Sunlight on jo aika "rihveliä" tekoa. Mutta mitä se haittaa jos omistajalleen riittää, kukin maksaa siitä mistä haluaa ja jos Sunlight riittää niin miksi maksaa enempää?? - saippuakotelo
esimerkiksi siksi kirjoitti:
Detleffissä on vakiona styroksieristys niinkuin tuossa budjetti-versio sunlightissakin. Mutta Deehen saa halutessaan foam-eristyksen lisämaksusta.
Se, onko foam-eristys tarpeen, jääkin sitten maksajan mietittäväksi.
Mutta kuten sanottu; Sunlight on Dethleffsin budjetti-versio ja se näkyy rakenteissa ja materiaalivalinnoisa. Kun Dethleffsikään ei ole mikään erinomainen noissa asioissa, lienee selvää että vielä edullisemmin tehty Sunlight on jo aika "rihveliä" tekoa. Mutta mitä se haittaa jos omistajalleen riittää, kukin maksaa siitä mistä haluaa ja jos Sunlight riittää niin miksi maksaa enempää??Hihii........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046