Bisnestyyliä pienille?

Mini-minä

Apua, mistä löytää pienikokoisille siistejä aikuisten naisten vaatteita?

Olen 160cm ja noin 45kg, ja vaatekaapissani on pino hyvännäköisiä farkkuja ja mekkoja. Mutta esimerkiksi suorat housut... voi ei. Seppälästä löysin Linkin mallistosta 34-kokoiset suorat mustat housut, joista lahkeita lyhentämällä ja vyötä käyttämällä sain käyttökelpoiset. Jäi kuitenkin harmittamaan, miksei pienille/ hoikille/ lyhyille löydy helpommin siistejä vaatteita.

Kuka tietää, mistä saisi? En ole ompelutaitoinen, pitäisi vissiin opetella;) Mutta esimerkiksi leveälahkeiset, prässätyt, lahkeista muotoonommellut (valmiit "upslaakit") housut ovat haaste jo ompelijallekin. Rekeistä löytyy edullisia ja kauniita housuja normaalikokoisille, mutta ei meille keijuille. En etsi mitään kalliita jakkupukuja, enkä haluaisi maksaa itseäni kipeäksi, ei ole niin "vakavasta" bisneksestä kyse kuitenkaan ;)

Lasten/nuorten osastoilta löytyy kyllä kokoja, mutta mallit ovat sitten teiniä farkkutyyliä, jolla ei aina pärjää. Lisäksi nuorten mallit on tehty n. 13-vuotiaille, joilla ei ole takapuolta eikä muutenkaan kurveja. Omat mitat 81-59-86. Uskottavuus kärsii kohta, helppikää nyt ystäväiset!

9

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiUkUneiti

      siellä on mun mielestä osasto jossa on vähän "fiksumpia" vaatteita ja koko 32/xs on aika pieni ku siellä on pienet mallit joten ei roiku päällä mut pituus voi taas olla hankala juttu ku en ole törmänny meille lyhyille sopiviin pituuksiin toistaiseksi missään. et lyhentelemään vaan :) ja hintakin tuolla kohtuullinen... en tiedä oliko tuosta mitään apua..

      • Mini-minä

        Henkkamaukkaa olen jo juossut hädissäni edestakaisin pari kertaa ;) Siellä oli kuin olikin aivan ihanat harmaat housut, hinta kymmenen euroa alennuksessa! Pienin koko 34 ja nehän olivat sitten kymmenen senttiä liian pitkät muutenkin kuin teltta. Meinasi jo masentaa. Niitä on vaikea edes lyhentää kun ovat todella leveälahkeiset ja vielä "pliseeratut", ilman että alkuperäinen idea menisi pilalle. Ja sivusaumojen sisäänotto on jo operaatio sinänsä.

        Ei se auta kuin olla loppukesästä ensimmäisenä jonossa, kun syksyn muotia alkaa taas tulla. Tähän aikaan vuodesta bisneslook on aika epätoivoinen yritys, kun rekit pursuavat (sinänsä ihania) aurinkoisia lomavaatteita....


        Onneksi on olemassa hameita, tuollaisia puolihameita ja mekkoja siis. Ovat nekin liian pitkiä, mutta laskeutuvat sitten sattumalta juuri tuohon polven tuntumaan ja kelpaavat virallisiin menoihin. ;) Tyyliltäni muutenkin olen tyttömäinen ja nuoren näköinen (ainakin luulen olevani)=) joten mekoissa ja hameissa on potentiaalia...

        äh, ostetaan 5cm lisää jalkoja, jos joku myy! =)


      • kaikkisat rilsiä
        Mini-minä kirjoitti:

        Henkkamaukkaa olen jo juossut hädissäni edestakaisin pari kertaa ;) Siellä oli kuin olikin aivan ihanat harmaat housut, hinta kymmenen euroa alennuksessa! Pienin koko 34 ja nehän olivat sitten kymmenen senttiä liian pitkät muutenkin kuin teltta. Meinasi jo masentaa. Niitä on vaikea edes lyhentää kun ovat todella leveälahkeiset ja vielä "pliseeratut", ilman että alkuperäinen idea menisi pilalle. Ja sivusaumojen sisäänotto on jo operaatio sinänsä.

        Ei se auta kuin olla loppukesästä ensimmäisenä jonossa, kun syksyn muotia alkaa taas tulla. Tähän aikaan vuodesta bisneslook on aika epätoivoinen yritys, kun rekit pursuavat (sinänsä ihania) aurinkoisia lomavaatteita....


        Onneksi on olemassa hameita, tuollaisia puolihameita ja mekkoja siis. Ovat nekin liian pitkiä, mutta laskeutuvat sitten sattumalta juuri tuohon polven tuntumaan ja kelpaavat virallisiin menoihin. ;) Tyyliltäni muutenkin olen tyttömäinen ja nuoren näköinen (ainakin luulen olevani)=) joten mekoissa ja hameissa on potentiaalia...

        äh, ostetaan 5cm lisää jalkoja, jos joku myy! =)

        Pienuus ei ole mulla ongelma, mutta kokeile Rilin housuja, aina on myynnissä mysö tavallisia peruspitkiksia ja yksiväristä mustaa ja tummaa sinistä on väri. Käy moneen menoon, on villasekoitetta eli ei ole heti sen näköinen kuin olisi nukkunut housut jalassa niinkuin pellavahousuissa käy.
        Rilsinllä on mielestäni konttorirotalle sopivia asukokonaisuuksia ja onhan Sirkka Mertalakin niitä ostanut ihan Ruotisnmatkalle (vaikkei noi caprit nyt ihan nappiin mennytkään ja ovat hiukan last season).


    • vinkki vitonen

      Itse olen tilannut esim. kauluspaidat Victorias Secretiltä jenkeistä. French Cuff shirtistä löytyy koko petite XXS (koko 00). On tosi tyylikäs kauluspaita ja kauniisti leikattu malli. Lisäksi olen tilannut VS:ltä esim. silkki&cashmere -sekoiteneuleita kokoa XS; ovat yleensä leikkaukseltaan hyvin kapeita. Housuja, jakku- tai housupukuja en ole uskaltanut VS:ltä tilata, mutta matkustan parin kk:n päästä jenkkeihin ja ajattelin käydä myymälässä tsekkaamassa itselleni parit hyvät puvut :)

      Jakkupukuja koossa 32 olen löytänyt Mexxiltä, Your Facelta ja Sisleyltä (Italian 38). Your Facella on lisäksi naisten housuissa valmiiksi 3 eri lahjepituutta, en nyt muista tarkkaan minkä pituinen se short lahje oli, mutta oli minulle lyhyt (!) korkokenkien kanssa (pituutta itsellä 161cm).

      • Kotimainen liike

        Kävin pari vuotta sitten USA:ssa Victorias Secretin liikkeessä, ja jo silloin edullisesta dollarin kurssista huolimatta hintataso oli minulle liian korkea, en hennonut ostaa mitään, vaikka en itseäni ihan nuukimpana pidäkään...
        Ehkä nettikaupassa myyvät edullisemmin.

        Bisnespukeutumiseen pienelle naiselle löytyy hyviä malleja Tazzialta, mutta nekään eivät ole kaikista edullisimpia, aivan eriluokassa kuin H&M, mutta laatukin on sitten hyvä.

        Netissä pieniä vaatteita löytyy hyvin Netti-Sofialta, www.nettisofia.fi, enemmän ehkä rennompaan menoon, mutta myös jotain työkäyttöönkin varmaan.


      • vinkki vitonen
        Kotimainen liike kirjoitti:

        Kävin pari vuotta sitten USA:ssa Victorias Secretin liikkeessä, ja jo silloin edullisesta dollarin kurssista huolimatta hintataso oli minulle liian korkea, en hennonut ostaa mitään, vaikka en itseäni ihan nuukimpana pidäkään...
        Ehkä nettikaupassa myyvät edullisemmin.

        Bisnespukeutumiseen pienelle naiselle löytyy hyviä malleja Tazzialta, mutta nekään eivät ole kaikista edullisimpia, aivan eriluokassa kuin H&M, mutta laatukin on sitten hyvä.

        Netissä pieniä vaatteita löytyy hyvin Netti-Sofialta, www.nettisofia.fi, enemmän ehkä rennompaan menoon, mutta myös jotain työkäyttöönkin varmaan.

        Itse tilasin alennushinnalla netistä. Esim VS:n kauluspaita 29 dollaria (20 euroa) ja silkki-cashmere neule 39 dollaria (25 euroa).

        Mielestäni käsittämättömän halpaa ja hinta-laatusuhde erinomainen.

        En tosiaan ole koskaan käynyt liikkeessä eli en tiedä pitävätkö liikkeissä eri hintaa.


      • muotimimmi

        Andiata on ehdoton ykkönen koot 32- Todella hyvin leikattuja ja korkealaatuiset materiaalit. Ril'llä myös samat koot ja kohtalaiset materiaalit. Myös Marimekolla bisnes-mallistossa koot 32 ylöspäin. Jos kaipaat ulkolaista Armani on hyvä. Mene Piccola Donnaan Hesassa, saat varmasti. Bisnespukeutumisessa kannattaa satsata meriaaleihin ja laatuun eikä missään nimessä pintamuotiin. Näillä olen hyvin pärjännyt.


      • Asiaa tutkinut
        vinkki vitonen kirjoitti:

        Itse tilasin alennushinnalla netistä. Esim VS:n kauluspaita 29 dollaria (20 euroa) ja silkki-cashmere neule 39 dollaria (25 euroa).

        Mielestäni käsittämättömän halpaa ja hinta-laatusuhde erinomainen.

        En tosiaan ole koskaan käynyt liikkeessä eli en tiedä pitävätkö liikkeissä eri hintaa.

        VS:llä on myös ale nyt, mutta kun laskin kokonaishintaa, ei tuotteita kyllä hinnan takia kannata tilata. Pitää muistaa, että USA:ssa ilmoitetaan aina arvonlisättömät hinnat (myös liikkeissä) ja niihin lisätään kassalla tai toimitusvaiheessa (posti/nettimyynti) alv, joko siellä paikallinen tai Suomeen tuotaessa meidän paikallinen 22 %. Lisäksi VS:n toimituskulut ovat korkeat, pienillekin tilauksille n. 30 USD eli n. 20 €. Suomessa alv maksetaan vain jos lähetyksen arvo sisältäen toimituskulut ylittää 50 €, mutta se ehtohan täyttyy tosi helposti. Lisäksi vielä tulli, olikohan 8 %, samalla ehdolla. Eli jo noin 50 USD (33 €) tuotteen hinnaksi tulee n. 65 €. Eli kannattaa tilata tosi pieniä tilauksia, jotka toimituskuluineen jää alle 50 € tai isompia, joissa toim.kulut jäävät suhteessa pieniksi, mutta edullisia näistä nettivaatetilauksista USA:sta ei missään tapauksessa tule!


      • vinkki vitonen
        Asiaa tutkinut kirjoitti:

        VS:llä on myös ale nyt, mutta kun laskin kokonaishintaa, ei tuotteita kyllä hinnan takia kannata tilata. Pitää muistaa, että USA:ssa ilmoitetaan aina arvonlisättömät hinnat (myös liikkeissä) ja niihin lisätään kassalla tai toimitusvaiheessa (posti/nettimyynti) alv, joko siellä paikallinen tai Suomeen tuotaessa meidän paikallinen 22 %. Lisäksi VS:n toimituskulut ovat korkeat, pienillekin tilauksille n. 30 USD eli n. 20 €. Suomessa alv maksetaan vain jos lähetyksen arvo sisältäen toimituskulut ylittää 50 €, mutta se ehtohan täyttyy tosi helposti. Lisäksi vielä tulli, olikohan 8 %, samalla ehdolla. Eli jo noin 50 USD (33 €) tuotteen hinnaksi tulee n. 65 €. Eli kannattaa tilata tosi pieniä tilauksia, jotka toimituskuluineen jää alle 50 € tai isompia, joissa toim.kulut jäävät suhteessa pieniksi, mutta edullisia näistä nettivaatetilauksista USA:sta ei missään tapauksessa tule!

        Itselläni tilatessa esim. juuri tuo silkki-cashmere -neule ja kauluspaita maksoivat postikuluineen 90 dollaria eli yhteensä alle 60 euroa. Mielestäni erittäin edullista.

        Tein toisenkin samanlaisen tilauksen eikä tälläkään kertaa jäänyt tulliin. Tilaan ulkomailta joka kuukausi ja USAsta tullirajan ylittävän määrän useamman kerran vuodessa (olen tilannut säännöllisesti jo vuodesta 2005) ja mulla on tasan kerran jäänyt jenkeistä tullut paketti tulliin. Ja tulleineen maksuineen vaatteet olivat siltikin todella halvat.

        VS ei muuten lisää veroja netissä olevien hintojen päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe