Muuttaako Teuvo Suni

oppiaan

Alexsin lista kohta 6
Kirjoittanut: TeuvoSuni 4.6.2008 klo 07.33

6) - Suni on sunilaisten profeetta, jonka mukana Jumalan Pyhä
henki palasi maailmaan.. (sillä sunilaisuudessa uskotaan että
Jumalan Pyhä Henki poistui maailmasta alkukirkon vaiheiden jälkeen).

Missään en ole noin sanonut, koska kahdenkin läheisen ihmisen
viimeisistä hetkistä tiedän, että Pyhän Hengen hekin ennen kuolemaansa
saivat, mutta eivät enää viimeisillä elämänsä minuuteilla ole voineet
lähteä totuutta maailmalle julistamaan.

Teuvo Suni on kirjoittanut selvästi kirjassaan, että Jumalan Henki poistui maailmasta apostoli
Johanneksen kuoleman myötä, mutta nytkö Teuvo kiistääkin asian kun toteaa:

"Missään en ole noin sanonut, koska kahdenkin läheisen ihmisen
viimeisistä hetkistä tiedän, että Pyhän Hengen hekin ennen kuolemaansa
saivat,..."

Muuttuva oppi osoittaa, että mies alkaa nöyrtyä huomaamaan, ettei hänen kirjansa olekaan "totta joka sana". Hyvä niin! Parannushan on kaikkien tehtävä, jotka aikovat Jumalan armosta, uskon kautta, Jeesuksen tähden pelastua.

8

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..On jatkuva muutos, kuin jehovalaisilla.
      On vain liki parinkymmenen vuoden arvosteluperspektiivi.

• Timoriepu

Häneltä puuttuu Jumalan antama nöyryys ( koettelemusten kautta saatu ), joka vaikuttaisi hänessä sen tunnustamista, että hän on vain vajavainen ihminen.
      Hän ei ole minun nähteni koskaan myöntänyt olleensa väärässä. Sellainen on hänen mukaansa heikkouden tunnustamista itsessään ja sitä sanaa hän vihaa. Hän käsittää käsittääkseni niin, että vajavaisuus ja heikkous ovat saatanan ansoja, joihin Jumalan mies ei lankea.
      Jumalan Sana sanoo kuitenkin, että Hän ( Jeesus ) on heikoissa väkevä. Se on eräs Jumalan paradokseista.

• Asiile

tuossa jakeessa tarkoita sellaista, joka syntisyyttään vajavaisuudella puolustelee, vaan Jumala tahtoo riisua kaikesta lihallisuudesta, ja sitä kautta tehdä ihmisen heikoksi. Heikoksi eli Jeesuksen orjaksi, joka ei enää itse elä, vaan Jeesus hänessä elää.

• Timoriepu
        Asiile kirjoitti:

tuossa jakeessa tarkoita sellaista, joka syntisyyttään vajavaisuudella puolustelee, vaan Jumala tahtoo riisua kaikesta lihallisuudesta, ja sitä kautta tehdä ihmisen heikoksi. Heikoksi eli Jeesuksen orjaksi, joka ei enää itse elä, vaan Jeesus hänessä elää.

En tosiaankaan.

• Asiile

sitä, että Pyhä Henki ei ole maailman Henki.
      Maailman herra on Saatana, eli se henki, joka maailmassa vallitsee, on Saatanan henki.

Teuvo ei varmasti ole milloinkaan väittänyt, etteikö Pyhä Henki Jumalan omissa olisi vaikuttanut kautta aikojen.

Maailma ei voi vastaanottaa Pyhää Henkeä, Jumalan valittu ihminen sen sijaan saa Pyhän Hengen Jumalalta silloin, kun Jumala hänet uudestisynnyttää.

• ymmärrä että

Teuvo ajattelee ja selittää, että Jumalan Henki poistui kokonaan maan päältä "sinne mistä oli tullutkin eikä jäänyt maan päälle hortoilemaan" eli Teuvon mukaan apostoli Johannes oli viimeinen Hengen saanut kristitty ja sitten seurasi n. 1900:n vuoden tauko.

Näin Teuvo Sunin mukaan on pääteltävissä että sekään Jeesuksen lupaus: Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään, ei ole missään toteutunut n. 1900 vuoden ajan Johanneksesta Lappeenrannan kirkkoon vuoteen 1985 jKr. Tämä ei ole Raamatun ilmoitusta, vaan sunilaisuutta.

Suni on "höllännyt" välillä tätä oppiaan kirjoittaen mm. kutakuinkin näin: Johannes oli viimeinen alkuseurakunnan Totuuden Hengen saaneista. Ja näin: Jeesuksen elämä jatkui hänen opetuslapsissaan ja heidän elämänsä heidän opetuslapsissaan.

Suuri kysymys onkin, kuinka uskon elämä jatkuisi apostolien jälkeen apostolien opetuslapsissa ilman Henkeä! Etkö jo huomaa miten mahdoton on sunilaisuuden oppi.

Yhdessä vaiheessa Teuvo on väittänyt, ettei Pyhä Henki ole Golgatan jälkeen tullut sisälle yhteenkään käsin tehtyyn temppeliin tai synagoogaan jne. Kun joku sitten osoitti Raamatulla, että alkuseurakunnan kristityt kokoontuivat temppelissä Teuvo muutti jälleen tarinaansa sanoen, että Jumalan Henki on kyllä voinut tulla em rakennusten sisälle kutsumaan pois omiaan, mutta saatana on pitänyt huolen siitä, etteivät opetuslapset ole voineet pitää niissä yhtään puhetta. Kun sitten joku osoitti Apostolien teoista, että Paavalikin piti pitkän puheen synagoogassa, Teuvo vaikeni.

Muuttuvaa harhaoppia on sunilaisuus.

• ymmärrä että kirjoitti:

Teuvo ajattelee ja selittää, että Jumalan Henki poistui kokonaan maan päältä "sinne mistä oli tullutkin eikä jäänyt maan päälle hortoilemaan" eli Teuvon mukaan apostoli Johannes oli viimeinen Hengen saanut kristitty ja sitten seurasi n. 1900:n vuoden tauko.

Näin Teuvo Sunin mukaan on pääteltävissä että sekään Jeesuksen lupaus: Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään, ei ole missään toteutunut n. 1900 vuoden ajan Johanneksesta Lappeenrannan kirkkoon vuoteen 1985 jKr. Tämä ei ole Raamatun ilmoitusta, vaan sunilaisuutta.

Suni on "höllännyt" välillä tätä oppiaan kirjoittaen mm. kutakuinkin näin: Johannes oli viimeinen alkuseurakunnan Totuuden Hengen saaneista. Ja näin: Jeesuksen elämä jatkui hänen opetuslapsissaan ja heidän elämänsä heidän opetuslapsissaan.

Suuri kysymys onkin, kuinka uskon elämä jatkuisi apostolien jälkeen apostolien opetuslapsissa ilman Henkeä! Etkö jo huomaa miten mahdoton on sunilaisuuden oppi.

Yhdessä vaiheessa Teuvo on väittänyt, ettei Pyhä Henki ole Golgatan jälkeen tullut sisälle yhteenkään käsin tehtyyn temppeliin tai synagoogaan jne. Kun joku sitten osoitti Raamatulla, että alkuseurakunnan kristityt kokoontuivat temppelissä Teuvo muutti jälleen tarinaansa sanoen, että Jumalan Henki on kyllä voinut tulla em rakennusten sisälle kutsumaan pois omiaan, mutta saatana on pitänyt huolen siitä, etteivät opetuslapset ole voineet pitää niissä yhtään puhetta. Kun sitten joku osoitti Apostolien teoista, että Paavalikin piti pitkän puheen synagoogassa, Teuvo vaikeni.

Muuttuvaa harhaoppia on sunilaisuus.

Saatana on sinut valheeseen vienyt, kun et ole edes lukenut kirjoituksiani,
        vaan toistelet niitä valheita, joita muut Saatanan omat ovat totuudesta kirjoittaneet.

Opetuslapset saattoivat kokoontua temppelissä siihen hetkeen saakka,
        kunnes hidasälyiset papit viimein tajusivat, mitä sanomaa
        he siellä julistivat. Ja niin ylipappi Ananias viimein päätti
        lopettaa totuuden julistamisen hänen temppelissään,
        pidätti Paavalin ja toimitti hänet vankeuteen Roomaan:

"Hän yritti saastuttaa temppelinkin, mutta siitä teosta me otimme hänet kiinni."

• totuuden julistaminen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatana on sinut valheeseen vienyt, kun et ole edes lukenut kirjoituksiani,
        vaan toistelet niitä valheita, joita muut Saatanan omat ovat totuudesta kirjoittaneet.

Opetuslapset saattoivat kokoontua temppelissä siihen hetkeen saakka,
        kunnes hidasälyiset papit viimein tajusivat, mitä sanomaa
        he siellä julistivat. Ja niin ylipappi Ananias viimein päätti
        lopettaa totuuden julistamisen hänen temppelissään,
        pidätti Paavalin ja toimitti hänet vankeuteen Roomaan:

"Hän yritti saastuttaa temppelinkin, mutta siitä teosta me otimme hänet kiinni."

tapahtui Golgatan jälkeen ja se kumoaa sinun oppisi.

Teuvo vaikeni- sanoilla tarkoitan, että lopetit vastaamisen aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2917
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2468
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      42
      2147
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1798
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1399
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      992
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe