Miksi en tule uskoon?

Kertokaa...

Miksi kaikki ihmiset eivät tule uskoon vaikka rukoilisivat ja lukisivat raamattua?

Miksi mitään ei tapahdu? Voiko sellainen ihminen jäädä pelastuksen ulkopuolelle jos uskoa ei ole, vaikka haluaisi uskoa ja päästä taivaaseen?

En mahda tilanteelle mitään. Miten ratkaisette tämän ongelman?

65

3242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerron tässä lyhyesti uskoon tulostani. Ehkä todistuksellani on jokin merkitys Sinulle.

Olin ateisti ja suhtauduin pilkallisesti uskoviin ja uskonasioihin nuorukaisena. Vanhempieni painostuksesta (vaikka eivät olleetkaan uskovaisia) menin kuitenkin pari vuotta muita myöhemmin rippikouluun ja muistan kuinka säälin pappia, joka otti opetuksensa tueksi kohtia raamatusta. Todella säälin häntä. Kuinka kukaan saattoi tänä sivistyksen aikakautena vedota raamattuun, tuohon sekavaan ja täynä ristiriitoja olevaan hölynpölyyn.

Menin kotiin ja otin vanhempieni vihkiraamatun esille. Päätin lukea sieltä muutaman sivun ja osoittaa seuraavalla iltarippikoulutunnilla papille, kuinka ristiriitainen kirja raamattu oli. Luin muutaman sivun jostain evankeliumista ja teksti valtasi minut. Kuka olikaan tuo mies, joka rakasti syntisiä ja sairaita. Kuinka hän saattoi puhua sellaista viisautta ja pysyä rauhallisena myrskyssä ja ihmisten yrittäessä kivittää hänet. Yhtäkkiä mieleni oli täynnä kysymyksiä. Raamattu oli ottanut minut valtoihinsa. Eikä aikaakaan, kun halusin etsiä tuota Jeesusta, sillä päivä päivältä ymmärsin yhä syvemmin olevani syntinen ja tarvitsevani anteeksiantoa.

Pääsin ripille keväällä 1971 ja alttarilla rukoilin Jumalalta anteeksiantoa. En kuitenkaan ymmärtänyt mitä edes uskoontuleminen tarkoitti vaikka tiesin raamatun ilmoituksesta pääasiat; sen, että Jeesus on kuollut syntiemme tähden ja "elämän kallein asia on Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen".

Kesällä päätin mennä Tampereelle, jossa Kalevi Lehtinen johti nuorten tapahtumaa. Istuin suuressa teltassa, jossa nuoria oli paikalla arviolta pari tuhatta, ja kuuntelin jotain raamattutuntia. Aiheesta en muista mitään, mutta kesken Kalevi Lehtisen puheen minun ymmärrykseni avautui pienessä ajanrahdussa ymmärtämään, että pelastus merkitsee sitä, että otan Jeesuksen, johon uskoin, sydämeeni asumaan. Kukaan ei rukoillut puolestani tuossa hetkessä, mutta kaikki synnin kuormat katosivat ja sydämeni oli täynnä kiitosta. Olin vain ehtinyt sanomaan hiljaa mielessäni: "Tässä olen Jeesus. Saat tehdä minulle mitä tahdot, mutta pyydän, anna minulle synnit anteeksi ja tule sydämeeni asumaan". Vasta myöhemmin ymmärrykselläni käsitin, että tuossa hetkessä minulle oli lahjoitettu usko ja olin saanut uuden elämän itseltään Herralta.

Uskoa ei synny omin voimin ja ponnisteluin. Se on Jumalan lahja ja syntyy Jumalan sanan kuulemisesta ja vastaanottamisesta. Uskoa ei voi selittää. Siinä on jotain yliluonnollista ja jumalallista. Usko tarttuu Jumalan lupauksiin ja omistaa ne.

Toivon sydämestäni, että tämä usko syntyisi sydämeesi ja omistaisit sen kautta anteeksiantamuksen ja uuden elämän, joka on Jeesuksessa. Raamattua lukeneena tiedät, että Jeesus on sovittanut ristillä koko maailman synnin ja koko maailmaan sisällyt Sinäkin. Hän on siis sovittanut Sinut Jumalan kanssa ja pelastus on sitä, että tämä Jeesus tulee asumaan sydämeesi.

Jeesuksen lupaus on voimassa: jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. "Taivas ja maa katoavat, mutta Minun sanani eivät koskaan katoa", sanoi Jeesus.

JK. Älä niinkään "halua taivasta" vaan "halua Jeesusta" ja missä Hän on, siellä olet Sinäkin oleva.

• Anonyymi

Tarkoitatko sitä, että jos Jumala ei ole valinnut antaa sinulle uskoa, niin pelastusmahdollisuutesi on täysi nolla vaikka kuinka haluaisit tuntea Jeesuksen ja uskoa häneen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että jos Jumala ei ole valinnut antaa sinulle uskoa, niin pelastusmahdollisuutesi on täysi nolla vaikka kuinka haluaisit tuntea Jeesuksen ja uskoa häneen?

Sivusta. Raamattu opettaa, että Jumala kutsuu jokaista ihmistä. Tuota sanotaan etsikkoajaksi.

• Odotatko kenties jotain erityistä merkiksi uskoontulostasi? Jotain erityisen sensaatiomaista tai ihmeellistä? Kaikki eivät koe kokemuksia tullessaan uskoon.

• JEESUS KUTSUU!

Muutaman vuoden juot viinaa olan takaa ja pillerit päälle niin eiköhän polla ole sekaisin ja jos saat siihen vielä vankilasta kierrettä niin pääset tunnelmaan!

• Sulla ei ole Oikea sydämentarve tulla uskoon ja sen takia sun pyyntö on pinnalisen ulkokultaisen rasvainen. Niin käännynnäinen susta hyvinkin vois tulla,,, kun sä vain rupeat olemaan kristitty. Mutta hyödyttääkö sesinua helvetissä sitten mitään?

Uskavaisex susta ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta tulla,,, koska jos ei Isä vedä niin on aivan mahdotnta tulla Uskoon.

Mutta siunaan sulle synnintuntoa ja Jumalanpelkoa,,, niin alkaa tulla tarve tulla uskoon.

• Siinä on liian vähän

kirjoitusvirheitä ja äksiä. Tuo tuomion pasuuna ja helvetin esille vetäminen ovat kyllä ihan savismaista, mutta miten Savis sai loihdittua kasaan näinkin vaikean virkkeen?

"Sulla ei ole Oikea sydämentarve tulla uskoon ja sen takia sun pyyntö on pinnalisen ulkokultaisen rasvainen"

Virheitä vain kaksi:
        1. sana "oikea" on keskellä lausetta aloitettu isolla alkukirjaimella
        2. sanasta "pinnallinen" puuttuu toinen l-kirjain

Verratkaapa Saviksen omassa tänäisessä aloituksessa esiintyviin kirjoitusvirheisiin? Päätelmä: joku muu kuin Savis kirjoitti yllä olevan vastauksen aloitukseen tai auttoi sen koonnissa.

• Anonyymi

Höpöhöpö! Sinä et pysty sieltä kotisohvaltasi määräämään sitä kuka on haluamassa aidosti tulla uskoon ja kuka ei. Häpeäisit edes vähän! Tuomitset toisen suoraan tuntematta häntä laisinkaan.

• hätänumero112

Mitä sitten ajattelet uskoon tulosta?
      Pitäisikö se olla kokemus pohjainen?
      Itse en kokenut yhtään mitään, kun tulin uskoon.
      Minä vain päätin, että nyt annan koko elämääni Jeesukselle.
      Kysymys on siis TAHDON ratkaisusta.
      Kun joku mene naimisiin hän sanoo TAHDON vaikka ei tiedä mitä edessä on ja mitä liitto tuo tullessaan.
      Ei sinun tarvitse Raamattua ulkoa osata, eikä sinun tarvitse juuri tietyllä tavalla osata rukoilla, että voisit tulla uskoon.
      Ryöväri ei varmasti tiennyt kirjoituksista paljoakaan eikä hän selvästikkään osannut edes rukoilla kuin omalla tavallaa.
      Hän kääntyi Jeesuksen puoleen ja sopersi hänelle omin sanoin jotain ja Jeesus näki hänen sydämeensä.
      Jeesus näki, että hän sydämessäään sanoo TAHDON.
      Tärkeintä on se mitä sinä sydämessäsi ajattelet ja olet oikeasti, koska Jeesus näkee sinun sydämeesi.
      Rukoile vain ihan omin sanoin, että Jeesus antaisi syntisi anteeksi ja pyydä häntä sydämesi Herraksi, niin olet hänen omansa.
      Tartu tähän Raamatun paikkaan.
      Joh. 1:12
      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä

Sinun kannatta myös hakeutua muiden uskovaisten yhteyteen ja liittyä omaan paikallisseurakuntaan, jos sellainen paikkakunnalla on.
      Rukoile tähän asiaan erityistä johdatusta.

• PakanainHuuto

kertoo "112". Kerro sitten myös mistä TAHTO tulee?
        Vertaat uskoa avioliittoon. Niin että onko avioliittokin vain tahdon asia?

• hätänumero112
        PakanainHuuto kirjoitti:

Enhän minä puhunut uskosta vaan pelastuksesta.
        Usko tulee kuulemisesta Jumalan sanan pohjalta.
        Uskoon tuleminen taas vaatii meidän oman tahdon ratkaisun.
        Usko on se väline jonka sinä tarvitset, että voit vastaanottaa Jeesuksen.
        Ilman uskoa ei on mahdotonta olla otollinen, mutta sinä omalla valinnallasi päätät mitä teet.
        Tällä tahdon ratkaisulla takoitin tätä valintaa.
        En kovin laajasti kirjoittanut avioliitosta tai pelastuksesta.
        Ilmeisesti kuitenkin olisi tarpeellista ottaa huomioon se, että porukassa on aina mukana myös yksinkertaisia.
        Tuskinpa sinä tahdot mennä naimisiin ellet rakasta ja tuskinpa sinä tahdot ottaa Jeesusta vastaan ellet ole myös häneen rakastunut.
        Toisaalta se on niinkin, että rakkaus sanaan meissä kasvaa vaelluksen myötä.
        Olen myös kuullut jonkun sanovan, että rakkauskin on pohjimmiltaan tahdon valinta.
        Täytyy kait sitten pilkkoa tämä sana tahtokin.
        Jos tahdot jotain täytyy sinulla olla varmaan tieto siitä mitä se on mitä tahdot.
        Olet siis kuullut.
        Jos tiedät mitä tahdot on tahtomasi kohde saanut sinut vakuuttumaan ja kiinnostumaan.
        Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
        Jumala siis kutsuu ja vetää puoleensa, mutta ei hän päätöksiä meidän puolestamme tee.
        Sinun on kuitenkin sanottava se, että TAHDON.
        Se on samalla päätös.

• Anonyymi
        PakanainHuuto kirjoitti:

Jos olisit itse ollut aviossa useita vuosia, ymmärtäisit kyllä, mitä sana "tahdon" tarkoittaa..Kuten avioliittokin pitkässä juoksussa, myös Jeesuksen SEURAAMINEN on päivittäisiä valintoja, siis "tahdon". Avioliittoon ei tule astua kevyellä asenteella, vaan on ymmärrettävä, mikä on avioliiton merkitys instituutiona, missä ovat sen juuret ja mikä on sen tosiasiallinen merkitys ja tarkoitus. Nykyään mennään naimisin heppoisella asenteella "kyllä kaikki järjestyy" ja "nyt kun minusta TUNTUU tältä, niin kyllä tämä ihminen on minulle se oikea, jonka kanssa tahdon elää. Ei ymmärretä, että avioituminen on paljon muutakin, kuin hienot hepeneet yllä kirkon alttarilla lausuttu lause. Rakkaus on kärsinyt inflaation. Todellinen rakkaus on sitä, että olet valmis antamaan oman henkesi toisen edestä, mutta kuka siihen on valmis sitoutumaan, todella?

• Alias1

Vaikea sanoa mikä on syynä, pitäisi tietää enemmän sinun asenteestasi nimenomaan Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä Golgatalla. Uskotko tarvitsevasi sitä kipeästi? Tämä kysymys voi ehkä auttaa sinua ratkaisemaan asia. Ehkä itse yrität kelvata jotenkin Jumalan edessä? Omat pyrkimykset ja oma hyvyys on hyvin usein esteenä sille ettei Hän näytä vastaavan. Ihmisen omat teot eivät kelpaa jos Jeesuksen työ puuttuu. Kyllä Hän kuitenkin aina vastaa vilpittömille ihmisille, ennemmin tai myöhemmin. Jumalan vastaukset ovat useimmiten niin hienovaraisia että on oikein hiljennyttävä odotettava ja hiljennyttävä niitä miettimään. Raamattu on niistä kuitenkin varmin ja selkein ja onneksi meillä aina saatavilla. Myös jokin tapahtuma elämässäsi voi olla vastaus tai vaikkapa kristillinen lehti tai puhe, hengellinen laulu. Näin Jumala puhuttelee meitä.

• on Jumalan

työtä että rukoilet ja luet Raamattua. Ethän vain yritä surtsia itseäsi johonkin uskovaisen muottiin? Eivät kaikki uskovat ole samanlaisia, että kokevat hienoja tunteita kokouksissa, puhuvat kielillä ja sanovat aamen halleluja kun kuulevat hyvän jutun.
      Kun luet Sanaa, kysele asioita Jumalalta!

• Tuttu tarina

Samaa olen ihmetellyt ja päätynyt tällaiseen ajatukseen. Kun luet uskovaisten kertomuksia, voit tehdä seuraavanlaisen yhtenvedon: toiset uskoontulleet sanovat että olivat synnin tunnossa ja saivat syntinsä anteeksi ja kokivat suuren huojennuksen; toiset taas eivät tunteneet mitään, he vain päättivät uskoa, he olivat ehkä uskovien perheiden lapsia tai sitten vain kaipasivat suurempaa selitystä elämälle.

On helppo nähdä että sellaisella joka on tehnyt pahojaan ja tietää että se on väärin ja pahaksi, alkaa omatunto kolkuttaa jossain vaiheessa ja kun täydellistä anteeksiantoa tarjotaan, niin sellainen otetaan mielellään vastaan. Siksi uskoontulleissa on nimenomaan paljon entisiä rikollisia, mutta myös ketä tahansa pienempiä rikkeitä tehneitä joiden omatunto painaa. Mikä muu voisikaan "antaa todella synnit anteeksi" tässä yhteiskunnassa kuin jokin ihmistä suurempi. Joten on hyvin mielekästä kuvitella jokin ihmistä suurempi anteeksiantaja, joka anteeksi antamalla ottaa vastuun kaikista ihmisen rikkeistä. Se voi olla psykologisesti valtavan huojentavaa.

Toisaalta suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia tallaajia, joilla ei juurikaan ole rikkeitä tunnollaan eivätkä koe mitään suurta synnin tuntoa. Mutta jos omaa hyvin tiukat moraalikäsitykset (esim. saamansa kasvatuksen seurauksena), sitä saattaa muuttua omaksi moraalipoliisikseen joka ei jätä itseä rauhaan, ja niin sitä on sitten tehtävä suuren luokan parannus joka johtaa uskoontuloon.

Olettaisin että suurin osa uskovaisista on kuitenkin uskossa koska heillä on tarve nähdä jokin suurempi selitys elämälleen. Luonnollisestikin Suomessa parhaiten markkinoitu ehdokas on kristinusko joten se ja sen eri muodot ovat hyvin edustettuina.

Sinun ongelmasi, kuten minunkin, on ilmeisesti siinä ettemme ole rikollisia, juoppoja tai muita jotka tuntevat jonkinlaisen syntilastin niskassaan, joten toinen vaihtoehto on se elämän tarkoitus -selitys. Ongelmana on vain se että se on järkeen perustuva valinta, samalla kun kristinuskon sanoma itse ei perustu järkeen. Joten meidän on hyväksyttävä se tosiasia, että samalla kun olemme järkeä käyttäen valinneet kristinuskon, niin järjellä ei sen jälkeen kannata yrittää selittää uskoa (vaikka monet yrittävätkin), vaan on elettävä "tunteessa".

Kristitty on nähtävästi sellainen ihminen jolla on tarve huojentua synneistään tai selittää elämä yliluonnollisesti. Kristinusko on ollut tarjolla ja se on poimittu koska sen sanoma vetoaa siihen ihmiseen. Jossain muussa maassa he olisivat valinneet jonkin muun opin. Huomattava on myös se että valittua oppia ei myöskään helposti vaihdeta, omaa oppia siis puolustetaan kiivaastikin, oikeasti ihan vain siksi että se on oma oppi, tiedän tämän omasta kokemuksesta.

Itse olen jonkinlaisessa siirtymävaiheessa. Kristinusko on tuntunut yhä vieraammalta ja raamattu yhä enemmän ihmisten sepustukselta. Koska haluat ymmärtää asioita järjellä, niin ehkä kannattaisi sinunkin miettiä perusteellisemmin mitä oikeasti haluat ja miksi.

• paikanetsijä

omasta tahdostaan tai siis omin avuin, se on alusta saakka Jumalan työtä,sillä kukaan ihminen ei omassa itsessään edes halua tulla Jeesuksen tykö-sen verran pahoja olemme kaikki -

se,että haluat,kertoo siitä että sydämessäsi olet jo pelastettu - et sinä muutoin edes haluaisi uskoon tulla--

• "Miksi mitään ei tapahdu? Voiko sellainen ihminen jäädä pelastuksen ulkopuolelle jos uskoa ei ole, vaikka haluaisi uskoa ja päästä taivaaseen?"

Ef. 2:8-9 "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä."

Ihminen ei omilla teoillaan ansaitse taivaspaikkaa, vaan Jumalan armosta.

Uskonratkasu syntyy aina Pyhän Hengen voimasta, joka aiheuttaa taas synnintunnon ihmiselle.

• Anonyymi

Taas sotketusta raamatusta, ihmiskynän sepustusta. Katsoppa paikka Rkäännös 33/38 tai Raamattu Kansalle -käännöksestä.
        Johan tulee suolaisempaa Totuuden Sanaa, siihen Pyhä Henkikin yhtyy.

Totuuden Rakkaudellista pääsiäisjuhlaa!

• Luukas 11:9. "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. 10. Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. 11. Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa? 12. Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa? 13. Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät."

• SANANSAATTAJA 10

Pyydä vain Taivaalliselta Isältä Jeesuksen nimessä
      tai Jeesukselta ihan luottavaisena, että haluat
      tulla uskoon.

Jeesus tekee tuon mielellään, että johdattaa ihmisen hänen uskoonsa; se on hänen tahtonsa, koska on kärsinyt hänenkin synnin ja pahuuden rangaistuksen ristillä, ettei hänen tarvitsisi rangaista itse ihmistä.

Jeesus ei välttämättä lahjoita uskoa heti, vaikka
      sitä pyytäkin ja uskon lahjoittaminen on hänen
      tahtonsa. Tuohon voi mennä vuosiakin, koska joskus
      Jeesuksen on tehtävä paljonkin työtä ihmisessä,
      että hän voi lahjoittaa uskon, niin että se pysyykin je tekee hedelmää hänessä.

Usko on pieni juttu Jumalalle, Jeesukselle, mutta
      joskus on käännettävä ihmisen sisin perusteellisesti ympäri, että siihen voi laskea
      uskon.

Tuolloinkin, vaikka usko antaa odottaa itseään,
      voi olla sata prosenttisen huoleton, koska on
      turvannut ikiaikojen Jumalaan, Jeesukseen, koska
      hän antaa vaikka kansakuntia yhdestä, joka on
      pyytänyt häneltä apua ja turvannut häneen-Hän
      kyllä huolehtii!-loppuun saakka!

• Jeesusmissäon

Elämme nyt lopunaikoja enkä ole tullut uskoon, en tiedä onko aloittaja tullut, tahdon päästä taivaaseen mutta uskon askel puuttuu enkä tiedä miten sen saa.... Olen rukoillut jo 2 vuotta mutta mitään ei ole tapahtunut.... Tiedän olevani liian sielullinen ja maallinen enkä tahtoisi olla, enkä tahtoisi myöskään ihmis pelkoa, haluan vaan sen uskon jeesukseen

• Hohhoijaah

2. Tess. 3:2 ... usko ei ole joka miehen.

Usko ei ole joka miehen. Vain puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan.

Trollaajilla ei ole puhdas sydän. Lopeta trollaaminen, niin löydät sen mitä ensin vitsillä etsit.

• Oletko tunnustanut syntisi Jumalalle Jeesuksen nimessä ja kertonut suoraan kuin toiselle ihmiselle puhuisit puhtaasta sydämmestä ilman vilppiä .
      Samoin Jumalalta voi pyytää poistamaan ne esteet ,mitkä ovat esteenä ,että seinä on sinun ja Jumalan välissä poistuu.
      Ajatukset mahdollisimman paljon keskitettynä Jumalaan ja ajatuksissa myös pyyntöjä Jumalalle ja keskustelua.
      Jumalalle kannattaa puhua kuin ihmiselle sille parhaalle kaverille ,mutta tietysti kunnioituksella .
      Sitten se tärkein ....on sitkeä ja jatkaa ja niin ,että ei päästä Jumalaa helpolla .

• selvä.sana

Aloittajankin pitäisi lukea raamattua enemmän, niin oppisi tietämään sen, miksi ihmiset eivät tule uskoon, vaikka rukoilisivat ja lukisivat raamattua.

Monella se usko on omaleimaista, jossa istutaan oman valtajakkaran penkillä ja muotoillaan, sekä luodaan uskonnollisuutta. Siinä ei ole uskoa.
      Siinä ei ole Jumalallista rakkautta, ei rakasteta Herraa- vaan sitä valtajakkaraansa, sekä ihannoidaan omaa tietoa. Jumala sanoo: "Minä olen"!.. Oma valtajakkarainen sanoo, että "minä se vasta olen ja luo jumalansa omaksi kuvakseen"!

• hhdh

Raamatun mukaan uskoon ei tulla rukoilemalla tai raamatunluvulla. Apt. 9-11 todistaa, että uskoontulo tapahtuu suullisen evankeliumin julistuksen kautta. USKO TULEE KUULOSTA ( room. 10: 17)

• jooeisitäjeesustataas

Joka lukee avoimin mielin raamattua, toteaa sen väistämättä satukirjaksi eikä todellakaan tule enää uskoon.

• Heitaas

Jos haluat eroon niin miksi olet helluntaipalstalla? Täällä törmäät aiheeseen varmasti usein eli Jeesukseen.

• Anonyymi

Ymmärrän aloittajan ahdistusta. Etsin Jumalaa eikä sieltä tullut vastausta minullekaan Tein paranuksia ja luin raamattua mutta mitään ei tapahtunut. Seurauksena oli itseinhoa, syyllistymistä ja epäilystä. Sitten pohdiskelin että oma osuus on joka tapauksessa tehty enkä enempään pysty. Että tämä on tarkoitettukin menevän näin. Tutkin kalvinismin , arminiolaisuuden ja luterilaisuuden pelastuskäsityksiä ja siellä oli sama sanoma. Turha potkia tutkainta vastaan kun kaikki on joka tapauksessa ennaltamäärätty. Kaikkea ei voi ymmärtää kuten miksi toiset pelastuvat ja toiset eivät. Kalvin oli itse asiassa aika älykäs mies ja tuntuu että siitä? johtuen piikki helluntalaisten lihassa. Ja nyt hellarit niitä vähemmän viisaita vinkkejä, vaikka melkein arvaankin mitä olette ohjeistamassa.

• Anonyymi

Ei kukaan mihinkään ihmeellisen uskoon tule, erottavat vaan hyvän ja pahan eivätkä mene saatanan kieroihin suunnitelmiin tai yrittävät sinakin välttää niitä. Näistä puhuu ortodoksi kirkko. Ev.lut. ei ole enää kokonaisuudessaan hyvä vaan saatanan vallassa ainakin osittain. Helsinki eri toten tällainen. Lue mitä täällä tapahtuu ja millaiset ihmiset johtaa kirkkoa niin ehkä valaistut.

• Katsos se on Jumalan Teko että joku saa Jumalalta Uskon. Se on hyvä että tämän opit alkumetrillä ja myöhemmin tiedät että ei mitään omiin voimiin tulee yhtään mitään vaan Hengellä Jumalaan Pelastutaan ja vaellamme ja ollaan samanlaisia kuin Hän tässä ajassa. Meillä on silloin Kristuksen tuoksu eikä haise kun koira eikä Lamppu on pimeä vaan loistaa ja antaa valoa koko kaupungille missä asut.

• Anonyymi

On olemassa hyviä ja huonoja asioita. Valinnalla hyvä tullaan uusiin valintoihin.
      Hitaasti edeten tekojensa voimalla.
      Siinä on uskoa aika lailla.

• Pääasia on että Jumala valitsee sinua. Ja Hän tekee sen jos jätät Hänelle kaiken myöskin sen että olet niin rikas että et voi luopua rikkauksista köyhille. Kova paikka luopua kaikesta löytääkseen kaiken. Ei omiin ihmisvoimiin vaan Hengellä Jumalaan on mahdollisuus ja ainoa.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Pääasia on että Jumala valitsee sinua. Ja Hän tekee sen jos jätät Hänelle kaiken myöskin sen että olet niin rikas että et voi luopua rikkauksista köyhille. Kova paikka luopua kaikesta löytääkseen kaiken. Ei omiin ihmisvoimiin vaan Hengellä Jumalaan on mahdollisuus ja ainoa.

Kaikkien ei ole tarkoituskaan tulla uskoon. Raamatun mukaan Jumala valitsee ne, jotka haluaa omikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien ei ole tarkoituskaan tulla uskoon. Raamatun mukaan Jumala valitsee ne, jotka haluaa omikseen.

Kaikki, jotka tahtovat tulla uskoon, tulevat uskoon. Heidät jokaisen on Jumala valinnut.

He, joita Jumala ei ole valinnut, heitä ei uskoontulokysymys kosketa lainkaan.

• Anonyymi

Vaikka aloitus vuosia vanha niin vastaan:minullakin on vaikea tulla uskoon, haluan pelastua, mutta ei ole uskoa vaikka haluaisinkin uskoa, vaikea tulla uskoon jos Jumala ei vedä puoleensa, lisäksi Ihmis pelko aiheuttaa ahdistusta ja stressiä myös ylöstempauksesta ja mikrosirusta puhuminen uskovien kesken ahdistaa sen verran et tuntuu helpommalta luovuttaa, mitä siitä jos joutuukin kidutettavaksi kadotukseen ikuisesti, kun omissa voimissa ei voi tulla uskoon ja lisäksi vain murto osa ihmisistä pelastuu

• Anonyymi

Jos sinua kiinnostaa uskon asiat ja tahdot tulla uskoon ja pelastua,
        Jumala vaikuttaa sitä sinussa. Hän vaikuttaa sitä juuri siitä syystä,
        että Hän tahtoo pelastaa sinut. Hän tahtoo, että sinä tulet Jeesuksen
        luokse ja jotta Jeesus pelastaisi sinut.

Uskoon tulo on useimmiten pitkällinen prosessi koska meillä ihmisillä
        on luonnostamme taipumus vastustaa Jumalaa ja Hänen tahtoaan
        meille ja meissä. Tiedämme Jumalan tahdon mutta me vastustamme sitä.
        Kun me luovutamme vastustamisemme ja annamme Jumalan tahdon
        tapahtua meille, Jumalan tahto tapahtuu ja me pelastumme.

Itse asiassa uskoon tuleminen on erittäin helppoa: Luovutamme
        itsemme Jeesukselle Kristukselle Hänen pelastettavakseen.
        Uskoon tulon vaikeus on siinä, että me emme tahdo luovuttaa itesämme
        Jeesukselle Hänen pelastettavakseen. Tahtoisimme itsekin tehdä jotakin
        ja ansaita pelastuksen omilla teoillamme. Siinä on se vaikeus.
        https://www.jumala-kanssamme.se/439627485

• Anonyymi

Kun puhut noin, olet jo uskossa, alkutaipaleella.
        10 vuotta sitten päätin, en vieläkään erota oikeaa syyllisyyden tunnetta ja painajaisten kauhua noin yleensä. Olinkin vain enimmäkseen välikädessä mutta sekin on Raamatun mukaan synti.
        En kuuntelisi ohjeita ettei ihminen voi itse tehdä mitään, kannattaa vahvistaa uskoa osallistumalla johonkin toimintaan jonka kokee oikeaksi.
        Usko on lahja, mutta jotain me tarvitsemme jotta voimme vedota, se on merkinnyt meille muutakin kuin kirjainta.

• Anonyymi

Monet ihmiset sairastavat perinnöllistä uskottomuutta, siksi raamatun sanoma ei mene perille tälle potilaalle, vaikka takoisi häntä puukantisella raamatulla päähän.

• Anonyymi

Armonvirrat ovat vielä avoimet.Sinulla on mahdollisuus tulla uskoon. Otat Jeesuksen vastaan ja pyydät syntejäsi anteeksi. Jeesus on ovi taivaaseen. Eikä sinun tarvitse yksin tehdä matkaa omissa voimissasi vaan Jeesus on luvannut joka hetki olla kanssamme.
      Armosta kun saa uskoa, se on ihmeellinen asia.
      Ei tarvitse pelätä mitään. Eikä omin teoin yrittää tavoitella taivaspaikkaa.

• Anonyymi

Kaikki taudit ja vaivat ei tartu kaikkiin.

• Anonyymi

Yrittäny tutustua uskontoon mutta en löydä totuutta, jumalan olemassa olokin tuntuu haetulta, keksityltä, jeesuskin selitetään ollee jonkinlainen julistaja, matka saarnaaja ja siinä kaikki joka perustuu uskoon jostai jota ei voi todistaa.
      Eikä uskoa tarvittaisi jos tämä olisi faktaa.

Uskoa saa

• Anonyymi

Jeesuksen eläminen maapallolla aikanaan on faktaa. Aiitä todistaa 11 löydettyä kirjallista lähdettä. Näistä seitsemän on vielä täysin erillisiä toisistaan. Tässä on asia, jota ei tarvitse uskoa. Se on faktaa.

• Anonyymi

En yritä nyt vastata aloittajalle enkä kenellekään. Enhän tunne aloittajaa ja hänen tilannettaan. Sen sijaan yritän kertoa joitain syitä, miksi ihmiset eivät ole tulleet uskoon.

Yksi juttu on okkulttinen side, joka estää uskoontulon. Niitä voi olla hyvin erilaisia ja usein ihmiset itse eivät edes ole niistä tietoisia.. Eräs vapaamuurari, joka oli osallistunut vapaamuureiden istuntoihin ja sitoutunut heidän oppiinsa halusi tulla uskoon. Hän ymmärsi, että hänen täytyy luopua vapaamuurarien opeista ja hän hävitti kaikki kirjatkin, joita hänellä oli vapaamuurareiden kirjoittamia. Kuitenkin hän säästi yhden kalliin nahkakantisen kirjan, joka näytti hyvältä kirjahyllyssä. Se muodostui siteeksi ja esteeksi hänen uskoontulolleen. Kun hän lopulta hävitti kirjan, hän tuli uskoon.

Okkulttisia siteitä on voinut syntyä myös perhetaustan ja elinolosuhteiden seurauksena. Esim. erään noidan pojan piti sanoutua irti niistä siteistä, joilla noita-äiti oli hänet sitonut jo lapsena.

Ihminen on voinut omaksua myös erilaisia pakanallisia tapoja, jotka voivat olla luonteeltaan okkulttisia. Esim. horoskooppeihin uskomista tai varvulla kaivon etsimistä.

Eräs syy, miksi ihmiset eivät tule uskoon, on se, että he eivät osaa ottaa pelastusta vastaan Jumalalta lahjana vastaan. Suomalaisille on opetettu, että "ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu". Tuollainen periaate ei voi toimia pelastusasioissa, ihmisen pelastus on niin kallisarvoinen asia, ettei kenelläkään ole varaa maksaa omasta pelastuksestaan. He eivät jaksa uskoa, että heidän ei tarvitse olla hyviä ihmisiä tai heidän ei tarvitse maksaa mitään. Jeesus on maksanut hinnan heistä ja ostanut vapaaksi Saatanan vallasta.

• Anonyymi

Mua pelottaa, en meinaa millään tulla uskoon, haluan uskoa, en ymmärrä missä vika, pelottaa, Jeesuksen paluu lähellä, haluan että minun puolesta vielä rukoillaan, en ymmärrä mistä kiikastaa

• Anonyymi

Mulla paljon elokuvamaisia maallisia ajatuksia olen yrittänyt sitten yksin ollessa suullisesti puhua ja ajatella nimeä Jeesus, auta

• Anonyymi

Ei tarvi pelätä. Uskoon ei tarvitse tulla saadakseen pelastuksen. Jeesus teki sen hyvin selväksi, että pelastus kuuluu jokaiselle, koska hän kuoli. Siihen ei tarvitse uskoa vaan se on joka tapauksessa fakta, uskot tai et.

Paavalilla oli oma tulkintansa tästä ja se oli se, että sinä pelastut jos uskot ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Jeesus ei tätä uskoa vaatinut. Ole hyvä vain ja lue Raamatusta Jeesuksen sanoja niin voit vakuuttua, että tämä on totta. Jeesus ei koskaan vaatinut uskoa kuolemaansa eivätkä opetuslapset kuolemiseen uskon perusteella olisi pelastuneetkaan, sillä he eivät pystyneet uskomaan, että Jeesus tulisi kuolemaan. Paavali jostakin syystä muutti Jeesuksen opetusta.

Mutta kumpaa kuutelet, Jeesusta vain Paavalia? Minä kuuntelen Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvi pelätä. Uskoon ei tarvitse tulla saadakseen pelastuksen. Jeesus teki sen hyvin selväksi, että pelastus kuuluu jokaiselle, koska hän kuoli. Siihen ei tarvitse uskoa vaan se on joka tapauksessa fakta, uskot tai et.

Paavalilla oli oma tulkintansa tästä ja se oli se, että sinä pelastut jos uskot ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Jeesus ei tätä uskoa vaatinut. Ole hyvä vain ja lue Raamatusta Jeesuksen sanoja niin voit vakuuttua, että tämä on totta. Jeesus ei koskaan vaatinut uskoa kuolemaansa eivätkä opetuslapset kuolemiseen uskon perusteella olisi pelastuneetkaan, sillä he eivät pystyneet uskomaan, että Jeesus tulisi kuolemaan. Paavali jostakin syystä muutti Jeesuksen opetusta.

Mutta kumpaa kuutelet, Jeesusta vain Paavalia? Minä kuuntelen Jeesusta.

Sinä kyllä valhtelet etkä ole uskossa. Sinun sanojasi ohjaa viha Paavalia kohtaan. Homot vihaavat Paavalia Roomalaiskirjeen 1. luvun takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kyllä valhtelet etkä ole uskossa. Sinun sanojasi ohjaa viha Paavalia kohtaan. Homot vihaavat Paavalia Roomalaiskirjeen 1. luvun takia.

No ei todellakaan ohjaa. Enkä vihaa Paavalia. En ole myöskään homo, vaikkei sillä ole merkitystä olenko vaiko en, koska tässä mennään puhtaasti Raamatun mukaan.

Paavali levittää omaa evankeliumiaan ja Jeesus omaansa. Niissä on eroja. Tämä on helppo huomata kun lukee niitä rinnakkain. Kummallakin evankeliumilla pelastuu. Mutta niiden, jotka menevät Jeesuksen evankeliumin mukaan on toisaalta helpompi pelastua, koska Jeesuksen kuolemaan ei tarvitse uskoa mutta toisaalta vaikeampi pelastua, koska Jeesus sanoi, että ihminen ei pelastu jos ei tee hyviä töitä. Paavalihan taas sanoi, että ihminen pelastuu armosta ilman omia töitä ja että hyvät työt ovat vain usoitus uskosta.

Mutta kuten sanottu, on ihan sama kumpaa evankeliumia uskoo, sillä Paavali, Pietari ja Jaakob vertasivat omia evankeliumejaan keskenään, josta Paavali totesi, että hänen opetuksensa on sama kuin mitä Pietari ja Jaakob opettivat. Näin ollen on tosiaan toisarvoista uskooko Jeesuksen kuolemaan vai ei, koska Pietari ja Jaakob opettivat Jeesuksen evankeliumia ja Paavalin omaansa mutta Paavali totesi omansa olevan sama evankeliumi kui näillä opetuslapsilla, jotka sen suoraan Jeesukselta kuulivat. Ja niin kuuli Paavalikin omassa näyssään suoraan Jeesukselta. Tästä tiedämme Jeesukselle on samantekevää kummalla tavalla uskoo. Mutta jos rakkauden teot puuttuvat, ei voi pelastua, molemmat ovat siitä samaa mieltä.

Tässä Jeesus on siis selkeästi osoittanut, että ei ole niin pilkuntarkkaa, miten evankeliumia saarnataan. Uskon, että Jeesuksen mielestä ei myöskään ole niin pilkuntarkkaa nämä eri kirkkokuntien oppierot, eli uskooko kolminaisuuten tai uskooko Jeesuksen ollut neitsyestä syntynyt tai uskooko hänen olleen edes Jumala.

Tietysti tätä ei tarvitse uskoa mutta silloin se, mihin ei usko on Raamatun sana. Voi aivan hyvin olla uskomatta Raamatun sanaan. Se on jokaisen oma valinta.

• Anonyymi

Huumeiden käyttäjistä vain osa saa psykoosin. Sama pätee uskontoon.

Mahdollisesti sinulla on kuitenkin taustalla tervettä ajattelukykyä joka suojaa sinua sinne saakka ja niin syvälle luisumiselta.

• Anonyymi

Ukkini oli uskossa,sen ajan lapsi uskonto kuului elämään, en oo itekkään uskoon tullut,johtuu siitä että Jumala ei ole kutsunut,vaikka jatkoajalla ollaan.Sekin kokemus.Kyllä tunnistan olemassa olon..

• Anonyymi

USKO TULEE kuulemisesta ja Jumalan Sanan kautta.
        Ilman synnintuntoa ei ihminen voi uudestisyntyä.
        Kyse on uudesta elämästä ja suhteesta Jeesuksen kanssa.
        Usko "asuu"sydämessä ja uskon tuntee Jumalan rakkaudessa ja armoss hänen henkensä kautta.

Uskolla on selkeä päämäärä iankaikkisen kirkkauden toivo ja sielun pelastus.
        Jeesus Kristus on kuollut sinun syntiesi takia ja hän on voittanut ylösnousemuksellaan synnin, kuoleman ja pahan vallan.

Sielunvihollinen haluaa ettet tulisi uskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

USKO TULEE kuulemisesta ja Jumalan Sanan kautta.
        Ilman synnintuntoa ei ihminen voi uudestisyntyä.
        Kyse on uudesta elämästä ja suhteesta Jeesuksen kanssa.
        Usko "asuu"sydämessä ja uskon tuntee Jumalan rakkaudessa ja armoss hänen henkensä kautta.

Uskolla on selkeä päämäärä iankaikkisen kirkkauden toivo ja sielun pelastus.
        Jeesus Kristus on kuollut sinun syntiesi takia ja hän on voittanut ylösnousemuksellaan synnin, kuoleman ja pahan vallan.

Sielunvihollinen haluaa ettet tulisi uskoon.

Uskonto on siis kuten kuvailitkin, itsesuggestiolla saavutettu puutteellinen tajunnan tila

• Anonyymi

Ihminen, joka ymmärtää ja uskoo miten usko Jeesukseen on kaikkivaltiaan JUMALAn teko - on aivan erilaiset asenteet toisiin ihmisiin. Tämän ihmisen ei tarvitse vaatia tai odottaa uskoa uskomattomilta ihmisiltä.
      Erittäin merittävä tekijä ihmissuhteissa.
      Asioiden tiedottaminen on taas er asia.

m.l

• Anonyymi

Et tule uskoon, koska tahdot olla oman itsesi ja elämäsi herra, etkä sen vuoksi alistu Jumalan tahdon alle ja Jeesuksen Kristuksen alamaiseksi.

Kapinoit siis Herrautta vastaan!

• Anonyymi

Mistäs tiedät?

• Anonyymi

Jospa he eivät tule uskoon raamattua lukiessaa sen vuoksi, etteivät tahdo laittomuuden herrojen jumaloijiksi.:
      Markuksen evankeliumi 12:38-40
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
      -
      NÄIN OPETTAA Kaikkivaltias Lait antanut Jeesus KIELTÄMÄLLÄ uskomisen ja asettamalla tuomion laittomille:
      Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." (Viitaten: Apostolien teot:13:6)
      -
      KAIKKIVALTIAAN ANTAMA KIELTO KOSKEE NÄITÄ HERROJA:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      -
      Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
      -
      Uskonvapautta koskeva Laki ei kiellä uskomasta mutta laittomuudeksi se muuttuu kun Lain antaneiden Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen palveleville kun HEIDÄN nimeen laittomuutta edustetaan.
      Joten itse olette itsellenne uskomalla tuomiota hankkimassa ja pilkkaatte Lakeja kunnioittavia ihmisiä laittomuuksiinne. Kristittyjen herroja palveleminen ei ole laillista suomalaisten kansan perinnettä....
      Lainattua tekstiä:"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

• Anonyymi

Siis miksi et tule uskoon, tarkoittaen sitä, että maailma on viisaampi huumejutuissa, ihmiskaupassa ja petoksissa ja se on sinulle rakkaampi.
      Uskot siihen, et siihen, että muutokseen olisi mahdollisuus.
      Muutoksen idean Isä on Hän, joka kertoo- mikä on rakkaus ja rakkauden päämäärä.

Ei tässä sen suurempia erotteluja uskoissa ole. Jos et tule uskoon, että rakkaus on ideana parempi päämäärä ja sillä on opissa, sekä ohjeissa se Isä- tarkoittaen Luoja.
      Ehkä et ole sisäistänyt maailmoja, millä perusteilla mikäkin lepää

• Anonyymi

Aloitus on vanha.
      Näyttää todennäköiseltä että aloittaja on uskovainen ja hän ihmettelee sitä että miksi kaikki eivät tule uskoon kun heidän puolestaan rukoillaan käsi päälle laskien tai kun joku yksinäisyydessään polvistuu kysyen ja tahtoen tulla uskoon, vaikka ei tiedä mitä se tarkoittaa, saada asiaan varmuus.

Myös on olemassa raamatullinen tapa se että tuo henkilö kastetaan uskovaiseksi ja hänelle sanotaan että nyt sinä olet uskossa ja kastettu itsekin toteaa ja tunnistaa että näin on. Tuo tapa ei ole herätyskristillisissä piireissä käytössä.

Joka tapauksessa,
      Jeesus sanoo: sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      Anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Kaikki jotka tahtovat tulla uskovaiseksi tulevat ennen pitkää uskoon.

• Anonyymi

> Miksi mitään ei tapahdu? Voiko sellainen ihminen jäädä pelastuksen ulkopuolelle jos uskoa ei ole, vaikka haluaisi uskoa ja päästä taivaaseen?

> En mahda tilanteelle mitään. Miten ratkaisette tämän ongelman?

Ensinnäkin, Raamattu lupaa ikuisen elämän vanhurskaille. Se on hiukan eri juttu kuin pelkkaä usko johonkin.

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

Ja vanhurskas elää, jos on uskollinen Jumalalle. Uskollisuus Jumalalle tarkoittaa, että pidät Hänen käskyt, eli rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Jos olet vanhurskas ja toimit noin, ei sinulla ole mitään hätää, vaikka et olisi vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

Mutta, herää kyllä kysymys, miksi et usko jumalan olevan?

• Et voi tulla Uskoon vaan sä voit otta Jeesus vastaan ja Hän tekee sinut uskovaiseksi niin että uskot mitä Hän on ja mitä Hän on sua käskenyt Tehdä.

• Anonyymi

Miksi kaikki ei silti pelastu, miksi minä en tule uskoon vaikka haluaisi uskoa

• Anonyymi

Jeesuskin tunsi tämän ongelman.
      Luukkaan evankeliumi:
      13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

Tuota on tulkittu esim. siten, että jos ihmisellä on iso ego, hän ei mahdu ahtaasta portista. Sellainen ihminen ei pysty nöyrtymään Jumalan edessä eikä pysty pyytämään anteeksi syntejåään, koska hän kuvittelee olevansa parempi kuin muut ja kuvittelee, ettei hän ole mitään väärää tai syntiä tehnyt.

Uskossa ei ole kysymys siitä, että uskoo Jumalan olemassaolemiseen, riivaajatkin sen uskovat.

Usko lähtee siitä, että uskot Jeesuksen Jumalan Poikana kuolleen ristillä sinun puolestasi. Sinä olet siis niin kelvoton, että synnittömän piti kuolla ristillä sinun puolestasi. Jos sinä tämän aidosti uskot, siitä seuraa monia positiivisia asioita sinun elämässäsi ja sielussasi.

Jumala vaatii ihmiseltä rehellisyyttä, valehtelemalla ei kukaan pelastu.

Vielä erillisenä spektaakkelina mainittakoon, että joskus syynä sille , että ihminen ei voi pelastua, on okkulttiset siteet, esim. vapaamuurareihin kuuluminen ja spiritismin harrastaminen, joskus syynä voi olla jopa vanhempien harrastama noituus. Kaikesta sellaisesta on sanouduttava irti ja niiden harrastaminen on lopetettava. Myöskään mihinkään jooga-juttuihin tai mietiskelyihin ei kannata jäädä nalkkiin.

• Anonyymi

Kaikki ihmiset eivät pysty näyttelemään, sillä sitähän uskoontulo usein on.

• Anonyymi

Uskoontulo ei koskaan ole näyttelemistä mutta uskovaisten joukossa on ihmisiä, jotka näyttelevät olevansa uskossa. Tässä on kysymys ihan eri asioista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6413
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2337
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      95
      2151
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2041
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1457
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1356
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      382
      1237
    Aihe