Olisko jollakin kokemuksia ehkäisyrenkaasta? Oletko ollut täysin tyytyväinen? Kun siitä mainostetaan että on nin vähähormooninen ettei pitäisi aiheuttaa lihomistakaan?..
Ehkäisyrengas
15
4376
Vastaukset
- kokeilen78
En vielä osaa kommentoida tuota, kun hain vasta reseptin renkaaseen maanantaina. Parin viikon päästä ajattelin sen "asentaa". Mutta otin sen ihan sen takia, kun olen kuullut vain positiivaista juttuu siitä. Enpä siinä varmaan mitään häviä.=)
Terkuin Kokeilunhaluinen- m81
Tyttöystävälläni on ollut rengat nyt jonkun aikaa, koska pillerit eivät hänelle sopineet.
Rengas on toiminut hyvin ja on aktin aikana ollut täysin huomaamaton. Joskus sormilla sen saattaa huomatta mutta kalun päässä se on tuntunut korkeintaan hyvältä :D
Miehen puolesta vain suositella. Ei tarvii murehtia tulikohan ne pillerit otettua. - tyttönen
m81 kirjoitti:
Tyttöystävälläni on ollut rengat nyt jonkun aikaa, koska pillerit eivät hänelle sopineet.
Rengas on toiminut hyvin ja on aktin aikana ollut täysin huomaamaton. Joskus sormilla sen saattaa huomatta mutta kalun päässä se on tuntunut korkeintaan hyvältä :D
Miehen puolesta vain suositella. Ei tarvii murehtia tulikohan ne pillerit otettua.minulla niin pieni/tiukka, joten itse en saanut paikalleen, gynekin vain vaivoin. eli ei sovi kaikille.
- N (39)
Maaliskuussa laitoin ekan renkaan sisälle. Ensimmäisen kuukauden aikana oli vähän päänsärkyä, mutta mitään muita oireita ei ole ollut. Rengas on huomaamaton ja erittäin helppokäyttöinen. Muutaman kerran on rengas meinannut tulla ulos, mutta ei muuta kuin työnnetään takaisin. Kerran on otettu rakastelun ajaksi rengas pois, muuten olen sitä sisällä pitänyt. Menkat on minulla ainakin muuttuneet erittäin säännöllisiksi ja niukentuneet huomattavasti. Suosittelen.
- minä
renkaassa ja laastareissa on samat hormoonit kuin pillereissä, mutta ne imeytyvät tasaisemmin, kuin pillereistä. Olen myös ajatellut kokeilla jompaa kumpaa, ne vain maksavat 3kk n10e enemmän kuin pillerit
- Maria25
renkaissa ja laastareissahan on huomattavasti vähemmän hormonia kuin pillereissä. Esim. renkaasta se hormoni imeytyy suoraan oikeaan paikkaan eikä sitä tarvita silloin niin paljon. Samojahan ne hormonit on, mutta vähemmän vain. Rengas on tällä hetkellä vähähormonisin valmiste.
Minulla itsellä on rengas ollut jo 9 kuukautta ja voin vain kehua. Mitään sivuoireita ei ole ollut koko aikana (kuten ei koskaan tullut pillereistäkään), eikä muitakaan ongelmia. On paljon kätevämpi pillreihin verrattuna koska muistamista on paljon vähemmän. Niin tyytyväinen olen, että maksan mielelläni tuon ~kymmenen euroa enemmän kolmessa kuukaudessa.
Olen enemmän kun tyytyväinen, muistini on niin surkea ei tartte paljoa pinnistellä, kyllä nyt kerran kuussa muistaa. Minulla on ollu päänsärkyä ei muita sivuvaikutuksia. Kierto on muuttunut säännölliseksi ja vuoto huomattavasti vähentynyt. Miehenikin on tyytyväinen :)
- Kna
Miten rengas toimii?
Kuinka usein se vaihdetaan ja miten hyvin se pysyy sisällä? Entä jos se putoaa huomaamatta?
Saako renkaan kuka tahansa kuten pilleritkin?- n (39)
Rengas on kerrallaan kolme viikkoa sisällä ja sitten viikon pois, jolloin alkaa vuoto. Hyvin pysyy sisällä. Muutaman kerran olen huomannut että on tulossa ulos, mutta kun vaan työntää takaisin niin ei haittaa. Renkaan voi ottaa pariksi tunniksi pois ilman että sen vaikutus vähenee. Rengas on kyllä huomaamaton sisällä, mutta kyllä sen tuntee jos se on ulos tulossa.
Renkaan saamisessa pätee samat säännöt kuin pillereissäkin. Helpotusta tuo ettei tarvitse kuin kaksi kertaa kuukaudessa ajatella asiaa silloin kun laittaa renkaan sisälle ja kun ottaa sen pois.
Lue täältä lisää
http://www.ehkaisy.com/nuvaring/default.asp
http://www.ehkaisy.com/nuvaring/NuvaRing_Suomi.pdf - tyttö tietämätön
n (39) kirjoitti:
Rengas on kerrallaan kolme viikkoa sisällä ja sitten viikon pois, jolloin alkaa vuoto. Hyvin pysyy sisällä. Muutaman kerran olen huomannut että on tulossa ulos, mutta kun vaan työntää takaisin niin ei haittaa. Renkaan voi ottaa pariksi tunniksi pois ilman että sen vaikutus vähenee. Rengas on kyllä huomaamaton sisällä, mutta kyllä sen tuntee jos se on ulos tulossa.
Renkaan saamisessa pätee samat säännöt kuin pillereissäkin. Helpotusta tuo ettei tarvitse kuin kaksi kertaa kuukaudessa ajatella asiaa silloin kun laittaa renkaan sisälle ja kun ottaa sen pois.
Lue täältä lisää
http://www.ehkaisy.com/nuvaring/default.asp
http://www.ehkaisy.com/nuvaring/NuvaRing_Suomi.pdfhei olen tässä itsekkin lukenut tätä keskustelua tästä ehkäsyrenkaasta.. ja onko kellään tietoa mistä tämän renkaan voi saada? siis pitääkö eka käydä lääkärissä vai saako suoraan apteekista? ja onko hyvä ehkäisy teho tällä renkaalla? minkä hintainen tämä rengas suurinpirtein on? ja joutuuko renkaan käyttäjätkin kuten pillereidenkin käyttäjät käymään kerran vuodessa lekurissa ja papassa?
neuvoja kaivaten:) hyvää alkavaa syksyä kaikille! - n (39)
tyttö tietämätön kirjoitti:
hei olen tässä itsekkin lukenut tätä keskustelua tästä ehkäsyrenkaasta.. ja onko kellään tietoa mistä tämän renkaan voi saada? siis pitääkö eka käydä lääkärissä vai saako suoraan apteekista? ja onko hyvä ehkäisy teho tällä renkaalla? minkä hintainen tämä rengas suurinpirtein on? ja joutuuko renkaan käyttäjätkin kuten pillereidenkin käyttäjät käymään kerran vuodessa lekurissa ja papassa?
neuvoja kaivaten:) hyvää alkavaa syksyä kaikille!Hei tietämätön
Jotta saat ehkäisyrenkaan niin pitää käydä lääkärin vastaanotolla. Renkaan teho on hyvä ja se on luotettava. Katso lisää linkeistä. Hintaa yhdelle renkaalle yksittäin ostettuna tulee noin 15 euroa ja kolmen renkaan paketille noin 40 euroa. Tämä on hintavampi kuin pillerit, mutta ainakin itse pidän tästä vaihtoehdosta enemmän. Gynellä kannattaa käydä ainakin kerran kahdessa vuodessa, vaikka nyt ei mitään pillereitä tai muuta ehkäisyä käyttäisikään.
- Drew
Mäkin vähän kyselisin tästä renkaasta...Kun koulun terkkari sano et sen sais ilman reseptii apteekista,jos on esim.e-pillereitä joskus käyttäny...?Ja sit et myydäänks niitä ihan yksittäin?Ettei esim jossain kolmen pakkauksis..?Mites sit viä se,kun siinä on se viikon "tauko",millon sitä ei pidetä,nii tartteeks sillon jotai kortsuu tai jotai?Ja entä alotus?Voiks ekan renkaa laittaa millon vaa vai tartteeks olla joku tietty aika kuusta?
- Kokelas
Mä just "asensin" ensimmäisen ehkäisyrenkaan. Osaako kukaan sanoa, voiko rengas mennä liian syvälle? Asennuksen jälkeen en tuntenut rengasta sormilla, ikäänkuin se ois hukkunut johonkin. Niin kai se pitääkin asentaa ettei se tunnu, mutta silti jotenkin se tuli hölmö olo, että näinkö se nyt vaikuttaa oikein.
- Ikioma kultasi
Voi kuule, tätä lukiessasi tiedät jo, että kaikki on niinkuin pitääkin. Mehän kokeiltiin sitä eilen, vaikkakin vähän "etuajassa".. Se ei tuntunut yhtään, en ainakaan huomannut. Eikä ainakaan pahalta tuntunut. Kondomit saamme unohtaa tämän jälkeen. Haluan taas pian päästä kokeilemaan sitä sun kanssa. Eniten arvostan sitä, että sinä itse ehkäisyrenkaan hankkimista ehdotit. Silti pitää muistaa, että ehkäisy on molempien yhteinen asia.
Rakastan sua kulta... - Ex- kokelas :)
Ikioma kultasi kirjoitti:
Voi kuule, tätä lukiessasi tiedät jo, että kaikki on niinkuin pitääkin. Mehän kokeiltiin sitä eilen, vaikkakin vähän "etuajassa".. Se ei tuntunut yhtään, en ainakaan huomannut. Eikä ainakaan pahalta tuntunut. Kondomit saamme unohtaa tämän jälkeen. Haluan taas pian päästä kokeilemaan sitä sun kanssa. Eniten arvostan sitä, että sinä itse ehkäisyrenkaan hankkimista ehdotit. Silti pitää muistaa, että ehkäisy on molempien yhteinen asia.
Rakastan sua kulta...Voi, voi... oikeassa olet. Kokeilu sujui ihan mallikkaasti, mutta vielä jäi loppuhuipennukselle tilaa... sen hoidamme sitten heti, kun meillä on siihen mahdollisuus. Kondomit todellakin joutavat unholaan, tämän lähemmäksi en sinua enää pääse, rakas sielunkumppanini. Rakkaudella ~Ikiomasi~
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634