Työnantajat epäilevät lintsaamisesta...

D. Uunari

"Lähes puolet työnantajista epäilee pohjoismaisen tutkimuksen mukaan työntekijöidensä poissaolojen syitä."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12528&ext=rss

Jukoliste... Jos duunissa tulee jatkuvasta prässistä burn out, niin sitten vika onkin työntekijässä. En käsitä tätä pomojen vainoharhaa.

"Kolmasosa työntajista puolestaan haluaisi myös päästä eroon toistuvasti kotiin jäävistä työntekijöistä."

Just just. Entä jos ovat itse aiheuttaneet tilanteen?

77

8729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riistäjiä noi kapitalistit!

"älä tee sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä;)" kannatan että suomalaisetkin duunarit ottais käyttöön "italialaiset lakot" koska suomi on euroopan amerikkalisin maa!!!

• lapin äijä

Koska työnantajat ovat myös muka maksavinaan.Työntekijä seuraa myös työnantajaa.

• perskele

Meilläkin revitään viimeisetkin mehut irti työntekijöistä ja saikkuaallon tullessa ihmetellään ja epäillään. Kyllä vituttaa. Suomalaiset ovat liiankin tunnollisia, pitäisi saikkuilla enemmän.

• Lintsarit pihalle
        perskele kirjoitti:

Meilläkin revitään viimeisetkin mehut irti työntekijöistä ja saikkuaallon tullessa ihmetellään ja epäillään. Kyllä vituttaa. Suomalaiset ovat liiankin tunnollisia, pitäisi saikkuilla enemmän.

Jos ei yrityksen toimintasäännöt lintsareille kelpaa, niin ainahan voitte perustaa oman yrityksen, jossa lyhyitä sairauspoissaoloja (lue: rokuleja) ei tarkkailla ja katsokaa kauanko firmanne pysyy niillä toimintaohjeilla pystyssä.

• kyllä
        Lintsarit pihalle kirjoitti:

Jos ei yrityksen toimintasäännöt lintsareille kelpaa, niin ainahan voitte perustaa oman yrityksen, jossa lyhyitä sairauspoissaoloja (lue: rokuleja) ei tarkkailla ja katsokaa kauanko firmanne pysyy niillä toimintaohjeilla pystyssä.

jatkuvaa prässiä ei kestä kukaan mutta ei firmakaan kestä niitä työläisiä joilla on aina flunssa pari päivää ennen ja jälkeen loman sekä vatsatautia maanantaisin. Omaa oksaa sahaatte poikki jos kuvittelette että firma pysyy pystyssä ja työpaikka säilyy jos siellä käydään vain satunnaisesti seurustelemassa.

• perskele kirjoitti:

puolet työnantajista niin uskoo, koska 3/4 duunareista sitä on. Kukapa ei joskus lintsaisi....
        Vastatkoon tähän se henkilö, joka ei ole koskaan duunissaan lintsannut.

• ...kun....
        karu_a kirjoitti:

puolet työnantajista niin uskoo, koska 3/4 duunareista sitä on. Kukapa ei joskus lintsaisi....

Jokaikisestä sairauspäivästä on vietävä lääkärin todistus. Mutta toisaalta, itse en ole oikein kotona viihtyvää sorttia, joten menen töihin mielelläni. Joskus olen joutunut menemään jopa sairaana, koska tilalle ei saa nopeasti ketään, ja on ihminen hoidettavana. Silloin toki pääsen lähtemään kotiin heti, kun jokin toinen saadaan tuuraamaan. Eikä takuulla pidä työnantaja minua lintsarina. Kyllä se asia on niin, että jos töissä viihtyy, ja sieltä puolelta tarvittaessa joustetaan esim. vuorojen vaihdolla tai palkattomilla vapailla uupumuksen iskiessä, ei ole tarvetta lintsata. Ja itsekin mielelläni vaihtelen vuoroja, koska tiedän, että joskus noita toimia saattaa tarvita itsekin. Toimiva työaikaratkaisu on minulle ollut se, että teen hiukan pidempää vuoroa, ja saan viikoittain kolme peräkkäistä vapaata. Silloin tällainen perheellinen ehtii oikeasti lataamaan akkujakin. Yksittäiset vapaat kun tahtovat mennä muita asioita hoidellessa, jolloin ei ehdi henkäistä lainkaan. Tunteja kertyy kuitenkin aina tuo 160 kuukaudessa, tosin joskus vielä teen vähemmän, jos halukkaita lisävuorojen tekijöitä vaan löytyy. Ja yleensä kyllä löytyykin.

Aikanaan kyllä jouduin sairaslomalle yli neljäksi kuukaudeksi, lääkäri oli sitä mieltä, että pitää olla ja levätä, mutta itse alkuun olisin kyllä varmaan jaksanut, jos työtä olisi voitu jollakin tavoin keventää. Silloin oli vähän sellainen olo, että lintsaan, mutta en usko,että työantaja ajatteli niin. Ainakaan ei ilmeen puolikkaallakaan vihjaillut sinne suuntaan.

• äiskä86
        karu_a kirjoitti:

Itse poissa työstä vain, kun sairaana.
        Odottaessani esikoista olin viikon sairaslomalla selän kiukutellessa niin etten pääsyt edes istumasta ylös ilman apua.Vein saikkutodistuksen LÄÄKÄRILTÄ ja pomon vaimo tuli selittään miten eräässä toisessa firmassa työntekijä ilmoittanut olevansa pahoinvoinnin takia koko odotusajan poissa..Jäipä siinä sit hieman huono fiilis ku syyllistetään vaikkei työhön pysty ja kädessä lääkärin lausunto. Eli voisi ne työnantajatkin hieman miettiä ketä alkaa sättimään turhaan.

• Tiedokas

Err...
        Pitäisikö kouluttamattoman / alhaisen koulutuksen (ammatikoulu) omaavan tyypin muka saada enemmän kuin esim 7e tunnissa? Palkkaus koulutuksen ja tuloksen mukaisesti. Tai sitten ahkeria virolaisia lisää tänne.

• saaaaaaaatsna
        Tiedokas kirjoitti:

Err...
        Pitäisikö kouluttamattoman / alhaisen koulutuksen (ammatikoulu) omaavan tyypin muka saada enemmän kuin esim 7e tunnissa? Palkkaus koulutuksen ja tuloksen mukaisesti. Tai sitten ahkeria virolaisia lisää tänne.

no just joo ja HALOO ONKS KETÄÄN KOTONA

• sitten
        Tiedokas kirjoitti:

Err...

Korkeakoulun käynyt? YHTEISKUNNAN varoilla, työnteosta et tiedä pätkääkään. Lukioo 3 vuotta, ei ammattia edelleenkään, ja yhteiskunta maksaa, korkeakouluja jopa 10 vuotta, ja yhteeiskunta maksaa jälleen, tuurilla siitä töihin ja ammattitaidosta ei tietoakaan. Lukio, ja korkeakoulut tulisi laittaa maksullisiksi, jotta päästään siitä rahareijästä eroon, opiskeluusi tienaat rahasi iltatöillä, ja kas samalla pääsee sitä työtäkin tekemään, josta sitä kokemusta karttuu.

• Leka-Antero
        Lintsarit pihalle kirjoitti:

Työhän ei siis ole mikään itseisarvo, vaan konsti hankkia leivänpäälle laardia ja mopon tankkiin gasoa. Rengeillä on oikeus olla välillä pois duunista ja piste, tosin tyhmät kapitalistit luulee toisin, sillä heillä ei ole aikaa miettiä ihmisyyttä ja muuta paskaa sillä aikaa kun tekevät niin maan perusteellisesti rahaa. Tosin mukaan taivaaseen tai luultavimmin helvettiin ei tuo tyhmä mulkero saa penniäkään.

• ne on duunareitten sumuttam...
        Leka-Antero kirjoitti:

Työhän ei siis ole mikään itseisarvo, vaan konsti hankkia leivänpäälle laardia ja mopon tankkiin gasoa. Rengeillä on oikeus olla välillä pois duunista ja piste, tosin tyhmät kapitalistit luulee toisin, sillä heillä ei ole aikaa miettiä ihmisyyttä ja muuta paskaa sillä aikaa kun tekevät niin maan perusteellisesti rahaa. Tosin mukaan taivaaseen tai luultavimmin helvettiin ei tuo tyhmä mulkero saa penniäkään.

keksittyjä satuja. Raatakaa nyt, olkaa pomoillennen kilttejä ja rehellisiä ja antakaa kaikkenne, niin pääsette paratiisiin. LOL!

• niin paljon, että inhimilli...
        perskele kirjoitti:

johtajaa panis kyllä jo hävettämään. Mutta porvari ei turhia häpeile. Kai olette jo nähneet. Porvarihallituskin käyttää kaiken aikansa omien etujensa parantamiseen ja naisjuttujensa ja unohtamiensa lahjusten selittelyihin jälkikäteen.

Ketäköhän kokoomuslaista tai kepulaista äänestäisin seuraavissa vaaleissa? Porvarit voittaa taas seuraavatkin vaalit, koska duunarit on niin helvetin tyhmiä, että jättävät mieluummin kokonaan äänestämättä kuin että äänestäisivät jotain oikeasti heidän puoliaan pitävää.

• ja porvarit auttavat siinä ...
        sitten kirjoitti:

Korkeakoulun käynyt? YHTEISKUNNAN varoilla, työnteosta et tiedä pätkääkään. Lukioo 3 vuotta, ei ammattia edelleenkään, ja yhteiskunta maksaa, korkeakouluja jopa 10 vuotta, ja yhteeiskunta maksaa jälleen, tuurilla siitä töihin ja ammattitaidosta ei tietoakaan. Lukio, ja korkeakoulut tulisi laittaa maksullisiksi, jotta päästään siitä rahareijästä eroon, opiskeluusi tienaat rahasi iltatöillä, ja kas samalla pääsee sitä työtäkin tekemään, josta sitä kokemusta karttuu.

Suuntaus on menossa siihen, että koulut tulevat maksullisiksi. Sen jälkeen olemme taas tilanteessa, että ylioppilaaksikin pääsevät vain rikkaiden lapset yliopisto-opinnoista puhumattakaan. Niinhän se pitää mennäkin, eikös vain, että rikkaiden lapsista pomoja ja köyhistä duunareita.

• nimierkitön
        Tiedokas kirjoitti:

Err...

"ahkeria virolaisia tänne lisää" kuulostat joltain raksapampulta joka ottaa töihin työkkärin kautta nuoria raksamiehiä työhönharjaantumisehdoilla tai muilla kepulikonsteilla jolloin et joudu maksamaan edes palkkaa!

• vaurastunut yrittäjä
        Leka-Antero kirjoitti:

ne yrittäjät tyhmiä mulkeroita kun osaavat tehdä rahaa?
        Jopa sinun mielestä sinun kustannuksellasi.
        Vaan antaa sinullekin jotain.
        Olis varmaan hyvä kun ei olisi yhtään tyänantajaa.
        Niin kuin Afrikan savannilla. Ihan keräilytaloudessa.
        Parempi vaihtoehto?

• ...ja kateus
        niin paljon, että inhimilli... kirjoitti:

johtajaa panis kyllä jo hävettämään. Mutta porvari ei turhia häpeile. Kai olette jo nähneet. Porvarihallituskin käyttää kaiken aikansa omien etujensa parantamiseen ja naisjuttujensa ja unohtamiensa lahjusten selittelyihin jälkikäteen.

Ketäköhän kokoomuslaista tai kepulaista äänestäisin seuraavissa vaaleissa? Porvarit voittaa taas seuraavatkin vaalit, koska duunarit on niin helvetin tyhmiä, että jättävät mieluummin kokonaan äänestämättä kuin että äänestäisivät jotain oikeasti heidän puoliaan pitävää.

Jos itse pääsisit porvariksi porvarin paikalle niin toimisit samoin. Kaikkihan tässä yhteiskunnassa haluavat itselleen mahdollisimman paljon rahaa ja paras ois jos sitä sais mahdollisimman vähällä työnteolla, eikö niin? Ja sit kadehditaan muita... Ahneus, laiskuus ja kateus, niistä kun pääsis eroon...

• iloinenmieli

Minä olen vain tekevinäni töitä kun työnantaja on vaan maksavinaan palkkaa...

• --------------

"sairastuneista" suurin osa on naisia... esim. Hkin kaupungin sos ja terv puolella työntekijät ovat poissa keskimäärin sairauden takia 5 viikkoa vuodessa.

Samalla alueella, samoilla viruskannoilla jne ovat yrittäjät sairaita vain yhden viikon vuodessa. Viisi kertaa vähemmän.

Yksi viikko keskimäärin on pari flunssaa vuodessa ja varmaan aika rehellinen keskiverto. Naiset taas kaupungilla pitävät about kuukauden ommaa lommaaa vuodessa ja me miehet maksamme tämän tuottavan työn tuloksista.

Samoin kuin naisten keskiverrosti 8 vuotta kauemmin eläkelomalla olon valtion säästöistä.

• Niin ja miesten aloilla taas on näitä juoppoja jotka menevät mieluummin juomaan kuin töihin. Heillä on myös krapulapäiviä jolloin myös jäädään pois työstä.

Eräs nykyinen miespuolinen työkaveri juuri kertoi.

• Maija vaan

Työkaveri sen sijaan hoitelee itseään ja kipeitä lapsiaan harva se viikko, taisi mennä tuo viisi viikkoa umpeen jo helmikuussa tokalla viikolla. Heillä se vatsatauti on kaksi viikkoa, sitten kuumetta seuraavat kaksi viikkoa jne. Ja kun on kolme sairasta kersaa, niin eihän sitä töitä tarvi tehdä, työnantaja maksaa helposti kotona hoidon. Ja kyllä ketuttaa suoraan sanottuna...

Ei ole ihme, ei, että työnhaku tilanteessa uutta työnantajaa kiinnostaa lapset...yksi voi pilata kaikkien maineen.

Itse olen ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana kolme viikkoa sairaana.

• Jossu78
        Maija vaan kirjoitti:

Työkaveri sen sijaan hoitelee itseään ja kipeitä lapsiaan harva se viikko, taisi mennä tuo viisi viikkoa umpeen jo helmikuussa tokalla viikolla. Heillä se vatsatauti on kaksi viikkoa, sitten kuumetta seuraavat kaksi viikkoa jne. Ja kun on kolme sairasta kersaa, niin eihän sitä töitä tarvi tehdä, työnantaja maksaa helposti kotona hoidon. Ja kyllä ketuttaa suoraan sanottuna...

Ei ole ihme, ei, että työnhaku tilanteessa uutta työnantajaa kiinnostaa lapset...yksi voi pilata kaikkien maineen.

Itse olen ollut kuuden vuoden aikana kokonaista 2pvä sairaslomalla ja en tosiaankaan ole missään toimistotöissä vaan työni on fyysisesti raskasta ja olen vieläpä nainen...

• kolmen lapsen äiti
        Maija vaan kirjoitti:

Minulle ei palkka juokse, jos lapset sairastavat, mutta on sentaan oikeus jäädä pois. Tosin siihen ei ole varaa, kun oikeasti saattaa mennä tuo kaksi viikkoa yhden mahataudin kanssa. Mutta onneksi puolisoni työnantaja maksaa sairaan lapsen hoidosta, joten hän voi lähteä aikaisemmin töistä tullakseen hoitamaan, jotta itse ehdin töihin. Teemme siis töitä vuorotellen, juuri siksi, että nuo lasten sairastumisten vuoksi olevat poissaolot olisivat minimaaliset. Kaikista pahin oli vesirokko. Siinä meni kyllä kuukausi, että lapet sai terveiksi.

Toisten lapset sairastavat paljon, toisten ei ihan niin paljon, mutta meille lääkäri sanoi, että lapsi sairastaa pienenä flunssa tms keskimäärin 10-12 kertaa vuodessa. Tuon mukaan meillä on siis suht terveitä lapsia... En tiedä vetikö tuon summan hatusta, korkealta kuulosti.

• vastuullinen olisin jos...

Niinhän se on. Työntekijöitä on vähennetty ja se näkyy sairauspoissaoloissa. Minä ainakin pelastan ensin oman nahkani, sitten perheeni ja vasta kolmantena arvojärjestyksessäni tulee työ.
      Teen työtä joka käy kovasti liikuntaelimiin. Työpaikalla oleva huono henki on aiheuttanut useammankin loppuun palamisen. Kytätään, jousto on olematon ja puhutaan paljon pahaa. Pitäkää työntekijjät puolenne. Työpaikalla jossa viihtyy on vähemmän poissaoloja. Jos saa vastatakseen itsenäisesti jostain osa-alueesta jota ei muut hoida puolesta, vähentää sekin poissaoloja. Kannattaa kokeilla. Kyttäämispolitiikka lisää eripuraa. Työnantajan pitää osata myös kiittää ja kannustaa. Kukaan ei tahdo olla mitätön työssä jossa pitää viihtyä ~8 h vuorokaudessa.

• Kiristymään.

Työ-markinoilla.Moni kyllä on pilannut itse työ-paikanssa.Olis paljon muuta sanomista.Mutta olkoon nyt.....

• mytime

VARMASI SYYTÄ EPÄILLÄ JOITAKIN, TOIMISTOSSA KAIKKI ON KUITENKIN JO NAKKISUOJASSA..

TYÖNTEKIJÄN ON TARKKAAN MÄÄRITELTÄVÄ TYÖTEHTÄVÄÄN KÄYTETTY AIKA - TYÖNANTAJALLE JA PÄINVASTOIN. KANNATAN SELKEETÄ TULOSPALKKAUSTA, JOSSA KELLÄÄN PORVARI-HÖPPÄNÄLLÄ EI JÄÄ MITÄÄN HAMPAANKOLOON.

• John Maynard

Suosittelen perehtymistä marxilaiseen filosofiaan. Muiden muassa siitä käy ilmi, mikä on kapitalismin logiikka. Tokihan sen jokainen kokee nahoissaankin, mutta pystyäkseen yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen pitäisi duunarillakin olla käsitteitä kapitalismin hahmottamiseksi.

Tosin voissapaistettu kapitalisti ei tietenkään ymmärrä marxilaisuudesta mitään, joten saattaa olla, että hukkaan menee nämäkin opilliset ponnistelut.

Mutta todettakoon, että kapitalistin pääperiaate on riisto, joka ilmenee esimerkiksi kerman kuorimisena maidon päältä ja sitten tämän kuoritun maidon myyminen ehtana, tosin pääperiaate on se, että kapitalisti maksaa työntekijän työstä aina vähemmän kuin mitä on työn arvo ja tästä syntyy primaari kapitalistinen riisto.

• mytime

OLISIKO AIKA JO TULLA SIELTÄ KOULUNPENKILTÄ TODELLISUUTEEN, JOPA ALAS RIVIIN SEISOMAAN. -SUURIN OSA ON JO KÄSITTÄNY ETTEI YHTÄ AINOAA TOTUUTTA OLE OLEMASSAKAAN. -->HYVIÄ KIRJOJA ON AINA KIRJOITETTU.

• John Maynard
        mytime kirjoitti:

OLISIKO AIKA JO TULLA SIELTÄ KOULUNPENKILTÄ TODELLISUUTEEN, JOPA ALAS RIVIIN SEISOMAAN. -SUURIN OSA ON JO KÄSITTÄNY ETTEI YHTÄ AINOAA TOTUUTTA OLE OLEMASSAKAAN. -->HYVIÄ KIRJOJA ON AINA KIRJOITETTU.

Kapitalismi perustuu työläisen tuottamaan arvoon, vaikkakin kapitalisti yrittää naama punaisena selittää, että arvo määräytyy markkinoilla.

Markkinoilla ei nimittäin ole mitään arvoja ennenkuin sinne jotakin arvokasta tarjotaan.

Se, ettei yhtä totuutta ole, on harhaanjohtava ilmaus. Totuus on aina olemassa siitä riippumatta, mitä kukin totuudeksi uskottelee.

Se taas, että hyviä kirjoja on aina kirjoitettu, ei välttämättä tarkoita sitä, että niitä edelleen kirjoitettaisiin.

Jokaisella pitää myös olla oikeus päättää siitä, osallistuuko kapitalistiseen riistoon vai ei. Sehän on jo ihmisoikeuskysymys. Siksi kansalaispalkka pitäisi olla kapitalistiselle riistolle käypä vaihtoehto.

• Hohhoijaa, unettaa

Miten kuule kävisi jos työstä maksettaisiin enemmän kuin se tuottaa, eli mikä on sen arvo?

Neukuissa maksettiin vain vähän, mutta kun työllä ei ollut sitäkään arvoa, niin miten kävi?
        Kuka riisti ja ketä?
        Eikä saanut edes itse valita asuinapikkaansa/työtänsä.

Marxilainen väittämä: Yrityksen voitto = jakamaton palkka !

Kukas sitä työtä sitten haluaisi ja kykenisi antamaan? Kuka kantaisi riskin epäonnistumisesta?
        Neukuissa koko kansa!
        Miten kävi?
        Suurimmat kommarijohtajat ovat ryöstäneet maan rikkaudet. Se siitä "aatteesta".
        Olisihan sinullakin ehkä siinä järjestelmässä riistettäviä kun olisit puolueen uskollinen jäsen.

• kysyn ihan aikuisten oikeasti
        John Maynard kirjoitti:

Kapitalismi perustuu työläisen tuottamaan arvoon, vaikkakin kapitalisti yrittää naama punaisena selittää, että arvo määräytyy markkinoilla.

Markkinoilla ei nimittäin ole mitään arvoja ennenkuin sinne jotakin arvokasta tarjotaan.

Se, ettei yhtä totuutta ole, on harhaanjohtava ilmaus. Totuus on aina olemassa siitä riippumatta, mitä kukin totuudeksi uskottelee.

Se taas, että hyviä kirjoja on aina kirjoitettu, ei välttämättä tarkoita sitä, että niitä edelleen kirjoitettaisiin.

Jokaisella pitää myös olla oikeus päättää siitä, osallistuuko kapitalistiseen riistoon vai ei. Sehän on jo ihmisoikeuskysymys. Siksi kansalaispalkka pitäisi olla kapitalistiselle riistolle käypä vaihtoehto.

Kansalaispalkkaan?

• lintsareita

Meidän tyopaikalla ainakin suurin osa on lintsareita. Porukka pitelee "pitämättömiä sairaslomia" jatkuvasti. Teettävät työnsä muutamalla tunnollisella työntekijöillä. Yleensä nämä lintsarit ovat näitä kovaäänisiä vöyhöttäjiä.

• Jossu78

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.... Joten se siitä..

• ...älähtää..

johon kalikka kalahtaa... Niinhän se on aina ollut! :)

• lintsaile...

mielestäni turhaan. Omasta mielestäni ansaitsen toisinaan vähän vapaata ja lepoa. Silloin pitää uhrata työpäivä (korkeintaan yksi päivä kuukaudessa) omaan oleskeluun. Pidän omaa hyvinvointiani kaikkein tärkeimpänä. Ja jos mielestäni oma terveys vaatii vapaapäivää, niin hitto vie minä myös pidän sen vapaapäivän vaikka pakolla.

• isoeki

Eikö ne viikonloput riitä vapaaseen ja lepoon, vai tuleeko ryypättyä silloin niin perkeleesti ettei aina jaksa mennä maanantaina töihin. Hölynpölyä tuollainen perustelu. Taidat vaan olla vähän laiska, saamaton ja vieläpä työtä vieruksuva.

• Siksi väsyn...
        isoeki kirjoitti:

Eikö ne viikonloput riitä vapaaseen ja lepoon, vai tuleeko ryypättyä silloin niin perkeleesti ettei aina jaksa mennä maanantaina töihin. Hölynpölyä tuollainen perustelu. Taidat vaan olla vähän laiska, saamaton ja vieläpä työtä vieruksuva.

tavallista nopeammin kiireeseen, kun olen siihen tottumaton laiska ja saamaton vätys. Kyllä työn tekoon suhtaudun muuten ihan vakavasti. Ajoissa suoritan hommat enkä jää vitkuttelemaan tai mitään muuta. Mutta kyllä minä vapaata otan, kun siltä tuntuu. Siitä en luovu.

Ja niin, en juo viikonloppuisin (tai muutenkaan) vaan lepään silloinkin.

• Niimpä taas

"Myös työntekijöistä 70 prosenttia kertoo ärsyyntyvänsä työkaverin toistuvista poissaoloista."

Ja muutenkin ihan kaikki työntekijtä eivät tee niskalimassa töitä, jotku osaavat myös lusmuilun.

• mytime

OLISIKO AIKA JO TULLA SIELTÄ KOULUNPENKILTÄ TODELLISUUTEEN, JOPA ALAS RIVIIN SEISOMAAN. -SUURIN OSA ON JO KÄSITTÄNY ETTEI YHTÄ AINOAA TOTUUTTA OLE OLEMASSAKAAN. -->HYVIÄ KIRJOJA ON AINA KIRJOITETTU. Peseydy ja ole ihminen.

• poissa..

Minä olen lähes joka kuukausi poissa töistä 1-3 päivää.. Se on aika paljon, ja siksi mua hävettää, mut en voi asialle mitään. Olen nainen ja mulla on erittäin kivuliaat kuukautiset. Uskon, että aika moni pitää mua lintsarina. En mie kuitenkaan kehtaa mennä koko firmalle kailottaa mun menkoista, uskoo ken tahtoo. Olen näin nopeasti laskettuna käynyt asian takia joku 8kertaa erilaisilla lääkäreille.. Aina ne on tuputtanut mulle eri lääkkeitä jotka eivät auta.. Mutta ihanaa.. VIHDOIN ja VIIMEIN tämä työterveyslääkäri suostui kirjoittamaan lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Häneltäkin olen aikaisemmin saanut 4eri reseptilääkettä :S Toivon kovasti pääseväni joskus näistä kamalista kivuista eroon..

• itsellesi

kierukka, jo loppuvat kuukautisvaivat. Et muuten ole ainoa nainen, jonka vaivoista eivät miehet tai kuivikkaat naisihmiset (eivät muista tai eivät itse ole koskaan kärsineet)mitään tiedä, mutta vaivoihin saa parannusta ainakin tässä asiassa.

• olet aivan oikeassa

Itsekkin koen jatkuvan työkuorman alla kärsivän burn out oireista, ja suorastaan vit... mennä töihin.
      Muutenkin aion pian ottaa lopputilin, ja pitää kunnon
      loman, mahdollisesti jopa vuosia.
      Työn teko tällä kuormalla, painostuksella, ja natsi säännöillä ei enää kiinnosta tippaakaan.

• yleislakon

aika, ja pitkän sellaisen, pistettäisiin nuo kapitalisti pomot kerralla hiljaseksi.
      Eivät varmaan lääkärit huvikseen sairaslomaa määrää, saatikka sitten määrää lääkkeitä. Miettisitte, ennenku alatte syyllistämään sairaslomilla olevia. Työpaikoilla lisääntynyt kyttääminen, toisen duunarin taholta aiheuttaa myös poissaoloja, ketä viitsii niitä perseen nuolijoita katsella? En minä ainakaan. Tietysti on niitäkin, jotka ryyppäävät viikollakin, mutta heitä ei voi laskea todellisiin sairastelijoihin, he ovat niitä lintsareita.

• Tiedän esim tapauksen jossa työntekijä menee työterveydenhoitajalle ja koittaa saada loppuviikon vapaaksi vetoamalla räkätautiin. Ei saa lappua, mutta pidennetty viikonloppu järjestyi seuraavana aamuna kun työntekijä soitti pomolle ja sanoi olevansa mahataudissa.

Hei ihan kun ihmiset olis tyhmiä.. Mut ei ole soveliasta epäillä ääneen näissä piireissä, vaan toivottaa paranemisia.

• Palkanmaksaja

Juuri näin on tilanne. Meilläkin käy firmassa usein niin, että yksi tyyppi haluaa lähteä aiemmin mökilleen. Hän rupee usein jo keskiviikkona kohimään. Työkaverit vinoilee, että mökkiyskää pukkaa. Keskiviikkona tai torstaina hän menee työpaikkalääkärille, joka joskus antaa, usein ei pari päivää saikkua. Jos ei anna, niin perjantaina tyyppi soittaa matkapuhelimella (ei koskaan kotipuhelimella), että ei pääse tänään (pe) töihin, kun on huono oli, heikottaa tai on maha kipeä.

Minä olen insinööri enkä lääkäri, niin pakkohan sitä on toivottaa paranemisia, vaikka tekisi mieli toivottaa ikuisia lomia. Jos muuta toivottaisi, niin heti syytettäisiin henkisestä väkivallasta ja sairaan työntekijän pakottamisesta töihin. Voihan hän toki oikestikin aina perjantaisin ja maanantaisin sairaskin olla, mutta saisi pysyä kotona potemassa eikä mökillä verkkoja kokemassa.

Tästä ollaan keskusteltu työporukan kanssa, ja työkavereitakin harvittaa, kun työt kaatuvat muiden tehtäväksi. Meillä porukka tajuaa, että tässä ollaan samassa veneessä. Pakkohan asialle on jotain tehdä, mutta kun vielä ei ole pakko, niin olkoon, kun tulee seuraava laskusuhdanne.

• lääkärintodistus
        Palkanmaksaja kirjoitti:

Juuri näin on tilanne. Meilläkin käy firmassa usein niin, että yksi tyyppi haluaa lähteä aiemmin mökilleen. Hän rupee usein jo keskiviikkona kohimään. Työkaverit vinoilee, että mökkiyskää pukkaa. Keskiviikkona tai torstaina hän menee työpaikkalääkärille, joka joskus antaa, usein ei pari päivää saikkua. Jos ei anna, niin perjantaina tyyppi soittaa matkapuhelimella (ei koskaan kotipuhelimella), että ei pääse tänään (pe) töihin, kun on huono oli, heikottaa tai on maha kipeä.

Minä olen insinööri enkä lääkäri, niin pakkohan sitä on toivottaa paranemisia, vaikka tekisi mieli toivottaa ikuisia lomia. Jos muuta toivottaisi, niin heti syytettäisiin henkisestä väkivallasta ja sairaan työntekijän pakottamisesta töihin. Voihan hän toki oikestikin aina perjantaisin ja maanantaisin sairaskin olla, mutta saisi pysyä kotona potemassa eikä mökillä verkkoja kokemassa.

Tästä ollaan keskusteltu työporukan kanssa, ja työkavereitakin harvittaa, kun työt kaatuvat muiden tehtäväksi. Meillä porukka tajuaa, että tässä ollaan samassa veneessä. Pakkohan asialle on jotain tehdä, mutta kun vielä ei ole pakko, niin olkoon, kun tulee seuraava laskusuhdanne.

Pyydä kaveria hankkimaan lääkärin todistus jokaisesta poissaolopäivästä, niin ainakin joutuu vähän enemmän näkemään vaivaa vapaapäivän saadakseen.. Työnantaja voi aina halutessaan vaatia lääkärintodistuksen sairauspoissaolosta --jos joku sellaisen kirjoittaa, niin siihen on sitten kuitenkin tyytyminen.. mutta jollei edes vaadi todistusta, niin turha on vinkua, että joku lintsaa..

• lääkärintodistus kirjoitti:

Pyydä kaveria hankkimaan lääkärin todistus jokaisesta poissaolopäivästä, niin ainakin joutuu vähän enemmän näkemään vaivaa vapaapäivän saadakseen.. Työnantaja voi aina halutessaan vaatia lääkärintodistuksen sairauspoissaolosta --jos joku sellaisen kirjoittaa, niin siihen on sitten kuitenkin tyytyminen.. mutta jollei edes vaadi todistusta, niin turha on vinkua, että joku lintsaa..

Toki lääkärintodistus tuodaan, jos työsopimuksessa niin sanotaan. Toisaalla ei tarvitse, toisaalla voi saada lapulla ties kuinka kauan, mutta ei joka päivä uutta tarvitse tuoda tietenkään...

Lääkärit myöntävät suhteellisen helposti sairaslomaa. Ei niitä ottaa riskiä tahria omaa pätevyyttään lähtemällä epäilemään jotain työpaikkalintsareita.

Myyntitöissä ainakin riittää kun yskii pari minuuttia ennen lääkärille menoa, sanoo että kurkku rasittunut puhumisesta, lääkäri katsoo valon kanssa ja toteaa että joo on se vähän punainen, huilaa tässä ke-pe. Sit on myyjällä jippii -fiilikset.

• saa sairastaa
        lääkärintodistus kirjoitti:

nykyään ilman lääkärin, tai terveydenhoitajan todistusta?? Pekkasellekkin pitää jo nykyään olla kaiken maailman syyt, että saa pitää pekkaspäivän.

• huoh

Ai, kun yksi työntekijä lintsaa, niin se tarkoittaa kaikkien sairauslomalla olevien lintsaavan? Yleistys toimii aina... Mätämunia nyt joukkoon mahtuu, mutta turhapa siitä on kaikkia sairauslomalla olevia epäillä. Vainoharhaista sellainen.

• tai terv.hoitajan..
        saa sairastaa kirjoitti:

nykyään ilman lääkärin, tai terveydenhoitajan todistusta?? Pekkasellekkin pitää jo nykyään olla kaiken maailman syyt, että saa pitää pekkaspäivän.

todistuksen saa ihan liian helposti... Yleensä ei tutkita vaan kirjoitetaan lappu suoraan "potilaan" kertoman perusteella ja kaikkihan nyt valehdella osaavat...

• werew

Pamput koventaa otetta, paljonko kusetetaan palkanmaksussa. Ei mekaaninen konenekkaan kestä jatkuvaa kierrosten nostoa.

• jo pitkän

aikaa, että nyky työelämä alkaa muistuttaa Saksan keskitysleirejä, työtä pitäisi tehdä vuorotta, jatkuvalla prässillä, ei ole ihme, jos sairaslomat, ja luvattomat lomat lisääntyy. Työnantajat ovat niin helvetin tyhmiä, etteivät näe, jos työntekijä voi pahoin työssään, se kertoo työnantajien pätemättömyydestä, ja ammattitaidottomuudesta toimia johtavassa asemassa.

• tynantajalle on täysin yhde...
        jo pitkän kirjoitti:

aikaa, että nyky työelämä alkaa muistuttaa Saksan keskitysleirejä, työtä pitäisi tehdä vuorotta, jatkuvalla prässillä, ei ole ihme, jos sairaslomat, ja luvattomat lomat lisääntyy. Työnantajat ovat niin helvetin tyhmiä, etteivät näe, jos työntekijä voi pahoin työssään, se kertoo työnantajien pätemättömyydestä, ja ammattitaidottomuudesta toimia johtavassa asemassa.

miten duunari voi. Duunaria käytetään niin kauan kuin siinä on jotain käytettävää. Kun ei enää ole, otetaan tilalle uusi. Ja tulijoitahan riittää ja entistä pienemmällä palkalla.

Jatkakaa vaan edelleen kokoomuksen ja keskustan ja demareiden äänestämistä. Ja on niin kivaa olla porvari, eikös vain.

• Jee jeex

No mikäs ihme se on että epäilee?

En minä ole ollut koskaan poissa töistä todellisen syyn takia. Sairaslomaa olen hakenut kun olen tarvinnut palkallista lomaa kun sen saaminen on niin helppoa.

• työnantajia

lukuisista työaika, työehtosopimus, ja Suomen lain rikkomisesta. Oli duuni paikka mikä tahansa, niin nämä ns. työpaikan säännöt tosi asiassa ei kestä päivän valoa. Helppoahan niitä on työnantajien rikkoa, kun ketään ei valvo, liitotkin höpöttää (kusettaa) duunareilta jäsenmaksut, edustamatta itse duunaria, ja sallii kaikenlaiset laittomat työpaikan säännöt, ja työaika rikkomukset. Mikäli niihin itse puuttuu, uhataan irtisanomisella, vaikka mulle se on yhden tekevää, vaikka heti saisi potkut, mutta pätevä syy pitää olla, muuten vien sen oikeuteen. Tietenkin taistelen laittomasta irtisanomisesta, ja otan korvaukset pois. Nythän astui voimaan eu:n laki, joka mahdollistaa pian Suomessakin 48 tunnin työajan / viikko. Mikäli tuo 48h työviikko otetaan/astuu Suomessa voimaan, niin minä ainakin morjestan koko työelämälle lopullisesti.

• Jossu78

Ihan samaa mieltä siitä, et osa työntekijöistä on varmasti aiheettomasti pois töistä. Olen huomannut tämän muutamista työkavereistani ja kuullut juttuja siitä miksi muut ovat olleet pois töistä. En ole muuten mikään pomo, vaan ihan tavallinen työntekijä...
      Kaikki eivät ole tosiaankaan tottuneet työntekoon ja haluavat mennä siitä mistä aita on matalin. Töitä ei tehdä kunnolla ja keksitään kaikenlaisia tekosyitä olla pois. Valitetaan joka asiasta ja palkkaa on aina liian vähän. Myös stressin sietokyky on ihmisillä erilainen ja ne ELINTAVAT, elämäntilanne ja arvomaailma... Esim. töissä jaksaa olla paremmin kun on terveelliset elämäntavat... Alkoholin käyttö aika yleistä..

• tupakoinnille STOP!!!.

myös "tupakkatauoista" ja vuosittainhan sairas-kulut ovat tuhansia euroja ja pelkästään tupakoinnin aiheuttamia...!!.Ne ei nyt pelkästään,mutta suuren osan.

• pässi sinäki

vihdoin käsittää, että se on JOKAISEN OMA ASIA jos polttaa.
        Itse lopetan lopunki työnteon, jos tupakointi kielletään tauoilla, se on yksityisyyteen puuttumista, ja siihen vedän yksinkertaisesti rajan.
        On sama asia, jos kielletään viinan juonti viikonloppuisin, koska se johtaa alkoholismiin, joka taas johtaa poissa oloihin töistä.

• ...ajatelleet
        pässi sinäki kirjoitti:

vihdoin käsittää, että se on JOKAISEN OMA ASIA jos polttaa.
        Itse lopetan lopunki työnteon, jos tupakointi kielletään tauoilla, se on yksityisyyteen puuttumista, ja siihen vedän yksinkertaisesti rajan.
        On sama asia, jos kielletään viinan juonti viikonloppuisin, koska se johtaa alkoholismiin, joka taas johtaa poissa oloihin töistä.

...miten paljon rahaa palkastanne kuluu tupakan ostoon ja kännäämiseen (kaljat,viinat yms.)? Sit juuri nämä kyseisten aineiden käyttäjät valittavat isoimmalla äänellä, et palkkaa on liian vähän ja töitä ihan liikaa ja sit lintsataan, lakkoillaan jne...

• ollut oikeassa...
        ...ajatelleet kirjoitti:

...miten paljon rahaa palkastanne kuluu tupakan ostoon ja kännäämiseen (kaljat,viinat yms.)? Sit juuri nämä kyseisten aineiden käyttäjät valittavat isoimmalla äänellä, et palkkaa on liian vähän ja töitä ihan liikaa ja sit lintsataan, lakkoillaan jne...

...kun kukaan ei ole vaivautunut kommentoimaan asiaa... :) Arvasin..

• harkita sitten

työpaikan vaihtoa, jos tunnet olevasi niin prässissä? Kaikki suomalaiset duunarit pitäis pistää pellolle työskentelemään 14 tunniksi, jotta tietäisivät mitä TYÖNTEKO on!

Ja kuka kuvittelee että työnantajat on niin tyhmiä etteivät he tiedä esim. kuinka helposti lääkärit myöntävät sairaslomia. Kuka tahansa voi mennä sanomaan pokerinaamalla kärsivänsä vatsataudista...ja taas pamahti kolme päivää saikkee. Mitenkäs se lekuri voi väittää ettei ihminen puhu totta. Turha sitten ihmetellä kun joku työntekijöistä toimii näin, että kaikkia epäillään. Olen kuullut niin uskomattomia tarinoita näistä poissaoloista, että kaikki ovat syyllisiä kunnes toisin todistetaan!

Tervetuloa työnantajaksi!

BTW, tässä duunissa ei aina 14 tuntia riitä...termiä sairasloma ei tunneta...lomatkin ovat vajaata viikkoa kerrallaan...että näin...joten turha duunareitten valittaa!

• ja duunareilla helppoa,

ala ihmeessä duunariksi! Mitä täällä valitat?

• varaa palkata

Vanhushuollon ja yleensäottaen koko sairaanhoidossa työskentelevien jatkuvat sairaspoissaolot johtuvat vain ja yksinomaan suuresta työmäärästä ja pienestä työntekijämäärästä!! Ei ole rahaa palkata lisäporukkaa, kuuluu yleinen selittely! Valtiovallan päättäjien tulisikin huomata, että hekin vanhenevat ja joutuvat vanhainkotiin vaippoihin kitisemään loppuvuosikseen...

• se meitillä menee

Mie oon niinku se laulaja Ryynäsen Topi. Oon ollu työttömänä jo tovin aikaa eikä oo tullu ainuttakaan sairaspoissoloa ku oon niitä työttömyysilmoituslappusia täytelly?

• Johdon kyvykkyyttä

Monikohan työntekijä mahtaa vuorostaan epäillä työnantajiensa kyvykkyyttä kehittää firmaa myös heidän etujaan huomioivaksi menestyksellisesti ja tasapuolisesti menestyksen myötä…

• yritystaito kunniaan

-etsiä omasta mielestään parempi työnantaja
        -perustaa oma firma jos osaa asiat paremmin ja siellä huolehtia työntekijöistään niin hyvin kuin taitaa.
        -tunnustaa, että firman omistaja päättää siinä firmassa.
        - tunnustaa, että yrittäjä on osannut jotain paremmin kuin muut koska sillä on asiakaskuntaa joka maksaa sen palveluksista
        -yrittäjä on ottanut taludellisen riskin ja saa nauttii mahdollisista voitoista ja kantaa seuraukset jos menee huonosti.

• joo...

Kunpa saisikin pitää edes sairaslomaa. Itsellä on sellainen viimeaikainen kokemus että on soitettu sairaslomalta töihin. Tämän mahdollistaa erään liiton hyväksymä sopimus ns. korvaavasta työstä, jota kukaan ei kuiteskaan valvo. Tässä alkaa olla kohta invaaliidi tasoa kun on käsi paskana, mutta töissä pitää yrittää olla. Porukkaa muutenkin niin vähän ettei varaa olisi kenenkään olla poissa, edes oikean syyn takia. Ei varmaan muu auta kuin lopputilin ottaminen, että näkis joskus vielä terveen päivän :(

• Jää kotiin makaamaan, se pa...

Oikea ratkaisu sinulle.

• TyöLintsari

Mikä sen hauskempaa kuin jättää työaikana tarjouksia työnantajan puhelimella häjyhuutoon!=)

www.häjyhuuto.fi

• Työn antelija

Pitkäaikaisena yrittäjänä, työllistäjänä täytyy todeta, että valtaosa, jopa yli puolen työntekijöistä ovat tavalla tai toisella lintsareita ja yrittävät päästä mahdollisimman laiskasti ja vähällä läpi tekemisistään. Itse joudun paahtamaan pitkää päivää ja siinä ohessa katsomaan perään, että työt ovat tulleet tehdyiksi. Nytkin olen tullut työkentältä vajaa tunti sitten ja aamulla joutuu taas lähtemään jo 7.00 liikkeelle. Minulla on vastuu. Työntekijällä lintsaamisen ja helpon palkan tarve. Näin on ja pysyy. Onneksi on valta potkia pihalle pahimmat paskiaiset. Kestää aina aikansa ennen kuin monen "koeajon" (testaamalla työntekijöitä) löytää lopulta suht luotettavan uuden työläisen. Sellaiselle jo voi maksaakin palkkaa, jopa mielellään, ja yli listanormien. Olen hyvä työnantaja, mutta lintsarit ovat sontiaisia.

• Lintsarit OUT !!

Olen samaa mieltä siitä, että ORJAT lintsaa jatkuvasti.
      Mutta minä en luule mitään, vaan TIEDÄN !!

T. Yrittäjänä vasta 23 vuotta.

• varma tieto

Onko oikein?
      Työn luonteen vuoksi yrityksessämme on monelaisia työvuoroja.
      Jonkun on aina tehtävä hankalammatkin vuorot.
      Ne on jaettu tasapuolisesti kaikille.
      Muutama kaveri vain sattuu säännöllisesti sairastumaan juuri kun heille iskee tuo HEIDÄN MIELESTÄÄN hankalampi työvuoro.
      Yleensö ovat juuri poikamiehiä.
      Perheelliset sitten paikaavat näiden poikamiesten "saikkuja".
      Kenen syy on silloin huono työilmapiiri?
      Arvostavatko työntekijät silloin toisiaan?
      Kyllä se vain niin on työntekijöitten keskenkin että sitä saa mitä tilaa.
      Ei olisi ollenkaan väärin että olisi voimakkaampia konsteja saada järjestykseen nuo säännölliset "sairastasjat".

• Ropokopp

Meikäläisen tuntuman mukaan moni työnantaja on oikeassa epäillessään poissaolojen syitä.

Täytyy kuitenkin muistaa, että suurin osa työntekijöistä on poissa silloin, kun ovat oikeasti sairaita. Sitten nämä onnettomat sluibaajat kusevat työtovereidensa vihtoihin turhilla poissaoloilla, sillä esim.lyhyiden sairaspoissaolon sopiminen suoraan työnantajan / työnantajan edustajan kanssa tulee aina vaikeammaksi.

Nykynuorison kynnys poissaoloon töistä on alentunut (tämä taas pelkän oman tuntuman mukaan sanottuna), mutta vastavuoroisesti suurimmat ja pisimmät poissaolot tulee vanhempien, kokeneiden "ammattisairastajien" toimesta.

Ei todellakaan ole normaalia, että joku hyväkuntonen 25- vuotias jäppinen on vuoden aikana 6 kertaa kovassa vatsataudissa tai joku 3-kymppinen sairastaa kerran viikossa migreenin. Kyllä siinä luulisi henkilön itsensäkin huolestuvan, jos noin usein olisi klesana. Sitten on oma ryhmänsä nämä 10 kertaa vuoden aikana nuhakuumeen sairastavat..Monesti tuntuu osuvan to-pe ja ma-ti päiville nuo pikkukrempat..

• olen kolmekymppinen

Minulla on riesanani sellainen migreeninlaji, joka onneksi vaivaa harvoin, mutta tullessaan saattaa olla 5-10 migreenikohtausta päivässä kestäen kahdesta kolmeen viikkoa. Joakus ei auta kuin hakea sairaalasta lääkitys, kun ei oikein tehokasta lääkitystä ole löytynyt. Ja minulla tuo oireyhtymä on lääkärin mukaan lievä, useimmilla se on kuulemma paljon pahempi. Joten voi olla täysin normaalia, että kolmekymppisellä on migreeni kerran viikossa. Ei kannattaisi puhua mitään, jos ei tunne migreenien kirjoa. Ikävä vaiva, jota ei kannata kadehtia.

• Ropokopp
        olen kolmekymppinen kirjoitti:

Minulla on riesanani sellainen migreeninlaji, joka onneksi vaivaa harvoin, mutta tullessaan saattaa olla 5-10 migreenikohtausta päivässä kestäen kahdesta kolmeen viikkoa. Joakus ei auta kuin hakea sairaalasta lääkitys, kun ei oikein tehokasta lääkitystä ole löytynyt. Ja minulla tuo oireyhtymä on lääkärin mukaan lievä, useimmilla se on kuulemma paljon pahempi. Joten voi olla täysin normaalia, että kolmekymppisellä on migreeni kerran viikossa. Ei kannattaisi puhua mitään, jos ei tunne migreenien kirjoa. Ikävä vaiva, jota ei kannata kadehtia.

Ymmärrän, että migreeni vaivana on äärimmäisen kiusallinen. Eräs meikän tuttu kärsii kovista migreenikohtauksista, joita onneksi tulee erittäin harvoin. Mutta sitten kun kohtaus tulee, se on raju. Ei näe kun pikku-ukkoja ja puolikkaita immeisiä, senat menee täysin sakaisin ja yrjöttää ja niin edelleen..Myötätuntoni siis migreenistä kärsiville.

Pointtini ei kuitenkaan ollut migreenin tai muun vaivan vähätteleminen. Sen sijaan ihmettelen, jos migreenin takia saigonille jäävä työntekijä lähtee kauniina kesäpäivänä sairastamaan prätkällä :)

Yleisesti siis kynnys sairaspoissaoloon on turhan monella turhan matala. Sairaana pitää sairastaa kotona eikä töissä. Mutta terveenä ei pidä sairastaa..

• alkaa olemaan

paljo sairaspoissaoloja, niin työnantajan olisi syytä katsoa peiliin! Jossain mättää ja pahasti, jos ihmiset sairastelevat. 30 % on varmaan niitä, jotka sairaanakin tulevat töihin tartuttamaan muut flunssaan, kun eivät itse jää kotiin sairastelemaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe