Mies aina oikeassa.

surumielinen

Mieheni on mielestään aina oikeassa eikä siksi ikinä pyydä anteeksi, vaikka on yhtä lailla huutanut minulle riidan aikana. Kun jossain vaiheessa alan itkeä ei hän edes yritä lohduttaa tai sanoa mitään. Minun on aina pyydettävä anteeksi, eikä sekään kuulemma enää riitä.. minussa se vika on. Ei kai minulla ole enää oikeuttakaan kaiken pahan jälkeen mitä hänelle olen aiheuttanut, vaikka hän on kyllä hyväksynyt tekoni. Tuntuu että hän kostaa olemalla kylmä silloin kun tarvisin lämpöä eniten.

Miten miehen saa tajuamaan, että hänessäkin on vikaa, ja hänkin voisi pyytää anteeksi vaikkei aina olisikaan syytä siihen?

206

41607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duuumi

      parisuhteessa pitää huomata toinen ja sen mukaan myötäillä,ei olla itsekeskeinen....anteeksipyytäminen on nykyjään jo taito, minkä harva osaa ees.monesti ihminen odottaa, et toinen käyttäytyis eri tilanteissa samanlaila, kun itse olettaisi käyttäyvänsä,mut se meidän ihmisten erillaisuutta.itse olen empaattinen luonne ja kaipaan rinnalleni empaattista ihmistä myös.entisessä suhteessani halusin vain olla hellä ja huomaavainen vaikka riideltäisiinki,parempi laiha sopu kuin lihava riita.kaikkea hyvää toivon teille.........

      • Kiukkusia tutkitusti

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.


      • teeskentelijä
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Kirjoittaja syyllistää, sanoo naisten olevan syyllisiä muutokseen jonka korkea elintaso on mahdollistanut. Ehkäisypillerit kehitettiin miesten toimesta, suomalainen mies ei ole halunnut perhettä, vaimoa, lapsia. Tai sanotaanko näin: haluaa perheen, mutta ei huolehtia siitä, rakastaa sitä, elää sen ehdoilla, se jää vaimolle!

        Yhdelläkään palstalla en ole nähnyt miehen kirjoittavan siitä miten hän rakastaisi, huolehtisi perheestä? Kuinka hän on ajatellut osallistua lasten hoitoon, kasvatukseen? Mitä edellytyksiä HÄNELLÄ on isäksi? Mitkä hänen arvonsa, ajatuksensa, koulutuksensa ovat kun puhutaan miehenä, puolisona ja isänä, kasvattajana olemisesta?

        Minä ymmärrän, että olisi niiiin ihanaa saada perhe ja lapsia, olla yhteiskuntakelpoinen, arvostettu ilman, vastuuta, sitoutumista, panostamista parisuhteeseen, isyyteen!! Vaikka feminismiä ei olsi koskaan keksitty niin kukaan täysjärkinen aikuinen ei perusta perhettä tänä päivänä vatatakseen siitä yksin!


      • Yvipäällikkö
        teeskentelijä kirjoitti:

        Kirjoittaja syyllistää, sanoo naisten olevan syyllisiä muutokseen jonka korkea elintaso on mahdollistanut. Ehkäisypillerit kehitettiin miesten toimesta, suomalainen mies ei ole halunnut perhettä, vaimoa, lapsia. Tai sanotaanko näin: haluaa perheen, mutta ei huolehtia siitä, rakastaa sitä, elää sen ehdoilla, se jää vaimolle!

        Yhdelläkään palstalla en ole nähnyt miehen kirjoittavan siitä miten hän rakastaisi, huolehtisi perheestä? Kuinka hän on ajatellut osallistua lasten hoitoon, kasvatukseen? Mitä edellytyksiä HÄNELLÄ on isäksi? Mitkä hänen arvonsa, ajatuksensa, koulutuksensa ovat kun puhutaan miehenä, puolisona ja isänä, kasvattajana olemisesta?

        Minä ymmärrän, että olisi niiiin ihanaa saada perhe ja lapsia, olla yhteiskuntakelpoinen, arvostettu ilman, vastuuta, sitoutumista, panostamista parisuhteeseen, isyyteen!! Vaikka feminismiä ei olsi koskaan keksitty niin kukaan täysjärkinen aikuinen ei perusta perhettä tänä päivänä vatatakseen siitä yksin!

        Siinä taas yksi tyypillinen naisellinen, empaattinen nykynaisemme joka suorastaan hehkaa miehen kunnioittamista, herkkyyttä ja äidinvaistoja ;)

        Ei kai siellä vaan kirjoittanut itse valtion päämiehemme ja armeijamme ylipäällikkö ;)

        ps. jos näillä nykynaisilla olisi samanlainen älyllinen, fyysinen ja tekninen ylivoima suhteessa miehiiin, mitä miehillä on suhteessa naisiin - niin he varmaan abortoisivat meidät kaikki miehetkin täältä Suomesta ;)


      • Teeskentelijä
        Yvipäällikkö kirjoitti:

        Siinä taas yksi tyypillinen naisellinen, empaattinen nykynaisemme joka suorastaan hehkaa miehen kunnioittamista, herkkyyttä ja äidinvaistoja ;)

        Ei kai siellä vaan kirjoittanut itse valtion päämiehemme ja armeijamme ylipäällikkö ;)

        ps. jos näillä nykynaisilla olisi samanlainen älyllinen, fyysinen ja tekninen ylivoima suhteessa miehiiin, mitä miehillä on suhteessa naisiin - niin he varmaan abortoisivat meidät kaikki miehetkin täältä Suomesta ;)

        No niin, päästiin asiaan! Olen ollut 40- vuotta naimisissa, synnyttänyt kolme poikaa. Käynyt työssä hoitanut kodin ja lapset yksin! Meillä asui myös mieheni kaksi sodankäynyttä velipoikaa, oli sukulaismies lomalla lataamosta ja niin edelleen!

        Minä olen RAKASTANUT JA HUOLEHTINUT ihan ilman ylipäällikkyyksiä perheeni, vaikka sitä ei KUKAAN PIDÄ YHTÄÄN MINÄÄN! Nyt kun olen vanha ja sairas minua saa nimitellä joka käänteessä femakoksi, rumaksi, tyhmäksi ja mitä niitä SUOMALAISEN MIEHEN antamia arvonimiä sitten onkaan!

        Viimeksi tai sanotaanko viimeinen TEESKENTELYNI oli olla mieheni ja äitini omaishoitajana!! PERHONEN!! Tervetuloa tähän vastuunkantajien kusipäiseen porukkan!! Tee perässä jos pystyt, lopeta vikinä suomalainen mies ja kerro mitä ANNETTAVAA SINULLA SUOMALAISELLE NAISELLE ON!! Muutakin kuin ainaista vähättelyä, ylenkatsetta, halveksyntaa!!!


      • aivan liikaa
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Pieni teoreettinen ajatusleikki: tällä hetkellä maapallolla on jo yli 6 miljardia ihmistä ja lasten kuolleisuus on vähentynyt kaikkialla maailmassa. Jos jokainen pariskunta saisi 4 lasta, jotka kaikki jäisivät eloon, maapallon väkimäärä tuplaantuisi joka sukupolvessa. Äiti maan kantokyky on jo ylitetty, väestönkasvu johtaa ennenpitkää vääjäämättä katastrofiin. Kuka siis onkaan itsekäs, se joka hankkii liudan lapsia, vai se joka ei hanki lapsia lainkaan? Toisaalta mitäpä väliä, joka tapauksessahan ihmislaji jossain vaiheessa häviää pois täältä maailmankaikkeudesta turhaa sontaa jauhamasta.


      • ..........
        Teeskentelijä kirjoitti:

        No niin, päästiin asiaan! Olen ollut 40- vuotta naimisissa, synnyttänyt kolme poikaa. Käynyt työssä hoitanut kodin ja lapset yksin! Meillä asui myös mieheni kaksi sodankäynyttä velipoikaa, oli sukulaismies lomalla lataamosta ja niin edelleen!

        Minä olen RAKASTANUT JA HUOLEHTINUT ihan ilman ylipäällikkyyksiä perheeni, vaikka sitä ei KUKAAN PIDÄ YHTÄÄN MINÄÄN! Nyt kun olen vanha ja sairas minua saa nimitellä joka käänteessä femakoksi, rumaksi, tyhmäksi ja mitä niitä SUOMALAISEN MIEHEN antamia arvonimiä sitten onkaan!

        Viimeksi tai sanotaanko viimeinen TEESKENTELYNI oli olla mieheni ja äitini omaishoitajana!! PERHONEN!! Tervetuloa tähän vastuunkantajien kusipäiseen porukkan!! Tee perässä jos pystyt, lopeta vikinä suomalainen mies ja kerro mitä ANNETTAVAA SINULLA SUOMALAISELLE NAISELLE ON!! Muutakin kuin ainaista vähättelyä, ylenkatsetta, halveksyntaa!!!

        40 vuotta naimisissa ... ei netissä heti hypännyt ekana mieleen.. jotenkin pystyisin päättelemään silloin ilman mensatason järkeänikin että tämä yllä kirjoitettu ei sitten koska sinua:

        "Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan."

        ELI KIITOS VAAN SINULLE, MUTTA VALITETTAVASTI NYKYNAISET OVAT TÄYSIN ERI MAATA KUIN SINÄ. Historian tutkijatkin ovat todenneet että kulttuuri muuttuu niin nopeasti, että sama muutos mitä ennen tapahtui sadassa vuodessa tapahtuu nyt kymmenessä vuodessa.

        Mainittakoon siis että kumpakin iso-äitini ei voi/voinut sietää feminismiä ;) Ja olivat kanssa tehneet melkoisen työmäärän elämässään tunnetusti -rintamalottana olona ynm lisäksi.


      • teeskentelijä
        .......... kirjoitti:

        40 vuotta naimisissa ... ei netissä heti hypännyt ekana mieleen.. jotenkin pystyisin päättelemään silloin ilman mensatason järkeänikin että tämä yllä kirjoitettu ei sitten koska sinua:

        "Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan."

        ELI KIITOS VAAN SINULLE, MUTTA VALITETTAVASTI NYKYNAISET OVAT TÄYSIN ERI MAATA KUIN SINÄ. Historian tutkijatkin ovat todenneet että kulttuuri muuttuu niin nopeasti, että sama muutos mitä ennen tapahtui sadassa vuodessa tapahtuu nyt kymmenessä vuodessa.

        Mainittakoon siis että kumpakin iso-äitini ei voi/voinut sietää feminismiä ;) Ja olivat kanssa tehneet melkoisen työmäärän elämässään tunnetusti -rintamalottana olona ynm lisäksi.

        Kyllä se kaikki koskee myös minua! Minä OLEN NAINEN!! Suomalaiset miehet eivät oikeasti arvosta suomalaista naista! Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että MOLEMPIA NIIN MIEHIÄ KUIN NAISAKIN pitää kouluttaa, opettaa ottamaan vastuu omasta elämästään, ei vaan odottavan, että joku tekisi sen heille! Peruskoulussa pitää opettaa huolehtimaan itsestään, terveydestään ja kuinka perheestä, kasvatuksesta otetaan vastuu!

        Voi olla, että olen vanhanaikainen, jäänyt näitä nykyvirtauksia vaille, mutta koen todella ahdistavana sen kuinka suomalaisista naisista puhutaan, halveksien, ylenkatsoen! En koe ansainneeni ihan tätä, vaikka mikään valioyksilö en olekkaan! Olen vanha , sairas, eletty elämä näkyy minussa, mutta ei se voi olla syy tai anna oikeutta nimitellä rumaksi ja ties miksi. Yhtä hyvin voi kysyä suomalaisen miehen käytöksen, arvojen perään!


      • jeyvhr
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Ei mulla muuta.


      • Saijali
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Kyllä taas joku katkera rutkuttajaäijä pääsi ääneen. Alkuperäisessä viestissä ei ollut tasan tarkkaan kysymys mistään viestissäsi olleesta asiasta tai naisten vallankäytöstä. Itse elän samanlaisessa tilanteessa mieheni kanssa, ja minä yritän miellyttää häntä, mutta paskat. Mikään ei riitä.


      • yvipäällikkö
        Saijali kirjoitti:

        Kyllä taas joku katkera rutkuttajaäijä pääsi ääneen. Alkuperäisessä viestissä ei ollut tasan tarkkaan kysymys mistään viestissäsi olleesta asiasta tai naisten vallankäytöstä. Itse elän samanlaisessa tilanteessa mieheni kanssa, ja minä yritän miellyttää häntä, mutta paskat. Mikään ei riitä.

        se on helppo uskoa sinun ja näiden muiden naisten vastauksista...; ) Vai olisiko sittenkin tuo teeskentely juttu ja IL tutkimus oikeassa ;)


      • Saijali
        yvipäällikkö kirjoitti:

        se on helppo uskoa sinun ja näiden muiden naisten vastauksista...; ) Vai olisiko sittenkin tuo teeskentely juttu ja IL tutkimus oikeassa ;)

        Älä sinä puhu siitä mistä et tiedä mitään..
        Kuvittelet olevasi fiksu, mutta viesteistäsi päätellen olet ainaki aika kapeakatseinen..


      • Jarkoffi
        Teeskentelijä kirjoitti:

        No niin, päästiin asiaan! Olen ollut 40- vuotta naimisissa, synnyttänyt kolme poikaa. Käynyt työssä hoitanut kodin ja lapset yksin! Meillä asui myös mieheni kaksi sodankäynyttä velipoikaa, oli sukulaismies lomalla lataamosta ja niin edelleen!

        Minä olen RAKASTANUT JA HUOLEHTINUT ihan ilman ylipäällikkyyksiä perheeni, vaikka sitä ei KUKAAN PIDÄ YHTÄÄN MINÄÄN! Nyt kun olen vanha ja sairas minua saa nimitellä joka käänteessä femakoksi, rumaksi, tyhmäksi ja mitä niitä SUOMALAISEN MIEHEN antamia arvonimiä sitten onkaan!

        Viimeksi tai sanotaanko viimeinen TEESKENTELYNI oli olla mieheni ja äitini omaishoitajana!! PERHONEN!! Tervetuloa tähän vastuunkantajien kusipäiseen porukkan!! Tee perässä jos pystyt, lopeta vikinä suomalainen mies ja kerro mitä ANNETTAVAA SINULLA SUOMALAISELLE NAISELLE ON!! Muutakin kuin ainaista vähättelyä, ylenkatsetta, halveksyntaa!!!

        ARVOSTAN sinua todella !!

        Halaukset ja *suukko poskelle*

        Marko


      • Nainen 21vuotias
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Tota noin...Siis nuorena suomalaisena nykynaisena sanoisin,että tilanne on todella mahdoton. Jos nykyään naiselta odotetaan että hän hoitaa äitiyden, parisuhteen ja työn sekä myös ystävät yms. sosiaalinen elämä omat vanhemmat sekä miehen vanhemmat, niin ei onnistu!!!

        Kyllähän se onnistuisi, jos ei tarvisi käydä töissä. Mutta ei nykyään.

        Sen takia miehetkin joutuvat esim.tekemään kotitöitä. Tosin suurimmassa osassa perheitä naiset tekevät yhä suurimman osan kotitöistä hoitavat lapsia. Se on faktaa. Tietysti on olemassa myös isiä,jotka oikeasti myös tekevät yhtä paljon kotihommia hoitavat lapsia,mutta faktaa on että suurin osa kuitenkin antaa nämä hommat naiselle. Eihän se onnistu mitenkään koska nainen (kin) käy töissä.

        Joten lopputulos: Kiukkuisia naisia. Ja tietenkin naiset valitsevat että hoitavat mielummin lapset kuin parisuhteen. Eli eivät jätä lasta paskavaippoihin ja jättävät seksin miehen kanssa väliin paskavaippojen takia. Tottakai tulee ero, jos ei enää ole aikaa parisuhteelle. IHMINEN,ei mies/isä,ei nainen/vaimo/äiti ole mikään kone. Ei kukaan jaksa hoitaa oikeasti niin paljon asioita kuin suomalaisen naisen pitäisi nykyään.

        Itse tämän takia olen valinnut ei lapsia, abortti, HYVÄ parisuhde,työ,sosiaalinen elämä: omat vanhemmat,miehen vanhemmat,ystävät =mun elämä.

        Ja haluaisin vaan sanoa,että harva feministi haluaa naisen ylivaltaa. Monet feministit haluavat samat oikeudet naiselle kuin miehelle.


      • Nainen 21vuotias
        Nainen 21vuotias kirjoitti:

        Tota noin...Siis nuorena suomalaisena nykynaisena sanoisin,että tilanne on todella mahdoton. Jos nykyään naiselta odotetaan että hän hoitaa äitiyden, parisuhteen ja työn sekä myös ystävät yms. sosiaalinen elämä omat vanhemmat sekä miehen vanhemmat, niin ei onnistu!!!

        Kyllähän se onnistuisi, jos ei tarvisi käydä töissä. Mutta ei nykyään.

        Sen takia miehetkin joutuvat esim.tekemään kotitöitä. Tosin suurimmassa osassa perheitä naiset tekevät yhä suurimman osan kotitöistä hoitavat lapsia. Se on faktaa. Tietysti on olemassa myös isiä,jotka oikeasti myös tekevät yhtä paljon kotihommia hoitavat lapsia,mutta faktaa on että suurin osa kuitenkin antaa nämä hommat naiselle. Eihän se onnistu mitenkään koska nainen (kin) käy töissä.

        Joten lopputulos: Kiukkuisia naisia. Ja tietenkin naiset valitsevat että hoitavat mielummin lapset kuin parisuhteen. Eli eivät jätä lasta paskavaippoihin ja jättävät seksin miehen kanssa väliin paskavaippojen takia. Tottakai tulee ero, jos ei enää ole aikaa parisuhteelle. IHMINEN,ei mies/isä,ei nainen/vaimo/äiti ole mikään kone. Ei kukaan jaksa hoitaa oikeasti niin paljon asioita kuin suomalaisen naisen pitäisi nykyään.

        Itse tämän takia olen valinnut ei lapsia, abortti, HYVÄ parisuhde,työ,sosiaalinen elämä: omat vanhemmat,miehen vanhemmat,ystävät =mun elämä.

        Ja haluaisin vaan sanoa,että harva feministi haluaa naisen ylivaltaa. Monet feministit haluavat samat oikeudet naiselle kuin miehelle.

        Niin ja vielä haluaisin sanoa feminismistä. ELi se ei ole mikään kirosana. Sen on tarkoitus pyrkiä myös miehen etuun. Tosin monet kuten sinä, olet ottanut sen kirosanana,valitettavasti.


      • Nainen 21vuotias
        Nainen 21vuotias kirjoitti:

        Niin ja vielä haluaisin sanoa feminismistä. ELi se ei ole mikään kirosana. Sen on tarkoitus pyrkiä myös miehen etuun. Tosin monet kuten sinä, olet ottanut sen kirosanana,valitettavasti.

        Nii ja sen voisin vielä sano,että en tarvi mitään emäntäkouluja. En tosiaan ole uusavuton. Olen asunut maaseudulla kuitenkin....Tosin siellä huomasin omilla vanhemmillani tämän mistä äsken puhuin. Isä mitätöi äitiä,kun äiti ei leivo ja tee ruokaa tarpeeksi niin kuin mummo aikanaan. Mummopa ei ajanut 30kilsaa töihin autolla ja ollut 8tuntia siellä.........

        Äiti se silti vaan hoiti meidän lapsien ruoan (joskus valmisruokaa), katsoi että me tehään läksyt, soitteli koululle jos oli asiaa, oli läsnäoleva vanhempi enemmän kuin isä, siivosi koko talon (joka oli vähän isompi kuin kaupunkilaisten kolmiot), joskus kävi myös navetassa omien töiden lisäksi yms. Että ei kyllä kukaan saisi mun rautarouva-mammaa haukkua, vaikkei ollut aina itseleivottua sämpylää niin kuin mummolla.


      • teeskentelijä
        Jarkoffi kirjoitti:

        ARVOSTAN sinua todella !!

        Halaukset ja *suukko poskelle*

        Marko

        Kaunis kiitos sinulle Marko! Se tuntui, tuntuu todella hyvältä. Näen kauniita, ihania unia, en painajaisia! Niin naisissa kuin miehissä on joka lähtöön, maailma ei muutu paremmaksi toisiamme mollamalla, halveksimalla. On ihana, että on edes yksi joka kannustaa, nostaa, kunnioittaa! Kaikkea hyvää elämääsi, elämäämme!


      • faktat faktoina
        teeskentelijä kirjoitti:

        Kirjoittaja syyllistää, sanoo naisten olevan syyllisiä muutokseen jonka korkea elintaso on mahdollistanut. Ehkäisypillerit kehitettiin miesten toimesta, suomalainen mies ei ole halunnut perhettä, vaimoa, lapsia. Tai sanotaanko näin: haluaa perheen, mutta ei huolehtia siitä, rakastaa sitä, elää sen ehdoilla, se jää vaimolle!

        Yhdelläkään palstalla en ole nähnyt miehen kirjoittavan siitä miten hän rakastaisi, huolehtisi perheestä? Kuinka hän on ajatellut osallistua lasten hoitoon, kasvatukseen? Mitä edellytyksiä HÄNELLÄ on isäksi? Mitkä hänen arvonsa, ajatuksensa, koulutuksensa ovat kun puhutaan miehenä, puolisona ja isänä, kasvattajana olemisesta?

        Minä ymmärrän, että olisi niiiin ihanaa saada perhe ja lapsia, olla yhteiskuntakelpoinen, arvostettu ilman, vastuuta, sitoutumista, panostamista parisuhteeseen, isyyteen!! Vaikka feminismiä ei olsi koskaan keksitty niin kukaan täysjärkinen aikuinen ei perusta perhettä tänä päivänä vatatakseen siitä yksin!

        Eipä tuota paremmin voisi enää sanoa...!!!!!!!!!!!!!


      • varsinainen miesaktivisti ; )
        teeskentelijä kirjoitti:

        Kyllä se kaikki koskee myös minua! Minä OLEN NAINEN!! Suomalaiset miehet eivät oikeasti arvosta suomalaista naista! Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että MOLEMPIA NIIN MIEHIÄ KUIN NAISAKIN pitää kouluttaa, opettaa ottamaan vastuu omasta elämästään, ei vaan odottavan, että joku tekisi sen heille! Peruskoulussa pitää opettaa huolehtimaan itsestään, terveydestään ja kuinka perheestä, kasvatuksesta otetaan vastuu!

        Voi olla, että olen vanhanaikainen, jäänyt näitä nykyvirtauksia vaille, mutta koen todella ahdistavana sen kuinka suomalaisista naisista puhutaan, halveksien, ylenkatsoen! En koe ansainneeni ihan tätä, vaikka mikään valioyksilö en olekkaan! Olen vanha , sairas, eletty elämä näkyy minussa, mutta ei se voi olla syy tai anna oikeutta nimitellä rumaksi ja ties miksi. Yhtä hyvin voi kysyä suomalaisen miehen käytöksen, arvojen perään!

        Täytyy vielä lisätä... Jo siitäkin syystä että valitettavasti maailmassa tuntuu vallitsevan sellaiset henkiset lait joissa kärsimys jalostaa ihmistä ja tämä jalous usein näkyy tiettynä herkkyytenä. Näin ollen tällaiset netin verbaaliset miekan kolistelut sinne sun tänne voivat vahingossa osua aivan sivullisiin uhreihin, juuri niihin herkimpiin. Oman itsenikin kautta tiedän tämän.

        Joten... En usko että ketään suomalainen mies halveksii varttuneempia jo eläkeiässä olevia kaltaisiasi naisia jotka ovat hoivanneet lähimmäisiään ja lapsiaan oikeasti. Päinvastoin..
        Ei ainakaan yksikään ns "miesaktivisti" - päinvastoin yleinen suunta on se, että teitä käytetään esimerkkeinä siitä millaisia naiset olivat parhaimmillaan ja mikä valitettava ero on nykypäivän naisiin verrattuna.

        Tässä voi olla sellainen huono asia kannaltasi että kun olet löytänyt itsesi nettiin (mikä on hieno asia varttuneelta ihmiseltä) niin tämä meidän nuorempien tyyli voi olla aika shokeerava teille konservatiivisimmille polville. Ethän ota sitä liian vakavasti.

        Uskon myös että vilpittömästi et ehkä täysin voikaan oivaltaa sitä miten suurissa ongelmissa nuoret miehet ovat nykysuomessa. Useasti myös suhteessa naisiin. Ja tilanne pahenee koko ajan.

        Sosiaalipsykologiakin sanoo että maailmassa on maailmoja maailmojen sisällä ja me katsomme tätä todellisuutta omasta maailmastamme käsin.

        Sen voit aavistaa jos mietit miesten masis, burn out, humalajuomis ja itsemurhatilastoja. Ne ovat aivan maailman kärkeä.

        Haepa kirjastosta joskus ajankuluksesi uutuuskirja: Mies vailla tasa-arvoa ja lueskele se niin varmaan ymmärrät meitä nuorempia miehiä asteen paremmin sen jälkeen. Siinä mm kerrotaan miten miehet ovat täysin yliedustettuja kaikissa eri kurjaliston ja kurjuuden muodoissa.

        Ja jos olet yksinäsi ja sairas niin tulen henkilökohtaisesti sinua auttamaan jos tarvitset nyt itse apua vanhempana pitkän päivän tehneenä.
        Olen tehnyt ennenkin erilaisia auttamistöitä mm lasten ja nuorten parissa eri järjestöissä. Vanhemmista ihmisistä pidän erityisesti joten laita vain sähköposti osoite rohkeasti jos tarvitset apua - omaani en uskalla laittaa koska se voisi täyttyä törkystä tämän miesaktivismini takia ;)
        Ja todella tarkoitan nyt mitä sanon tämän auttamisen kanssa! Ja jos sinua oikeasti vanhempaa ihmistä jotkut nimittelevät tai muuta vastaavaa (olin vaistoavanani reaktiostasi jotain tällaista - niin voin varmastikin auttaa sinua siinäkin mahdollisessa ikävässä tilanteessa)

        ---

        Ps.Valitettavasti tätä miesaktivismiani en voi luvata lopettaa. Minulla on siihen painavat syyni. Joten älä turhaan lue rajuja kommentteja yleensäkään netistä -tämä tapa kirjoittaa täällä ei ole sopivaa ikäisellesi vielä fiksun kasvatuksen saaneelle. Eli älä ota sitä itseesi, se on kohdistettu muualla, äläkä ainakaan ota sitä vakavasti.

        ---

        Voimia elämänmatkallesi. Ja kuten vanhassa tekstissä todetaan joka tapauksessa maailmankaikkeus kehittyy niin kuin sen pitääkin joten pidetään ennenkaikkea rauha itsemme kanssa - jopa netin virtuaalitodellisuudessa. Lämmin halaus vielä päälle sovinnon eleeksi ; )

        28.7.2008 A.D. T:"netin varsinainen yvipäällikkö aktivisti jolla välillä mopedi karkaa käsistä" ; )


      • <3 <3

        Ei anteeksipyytäminen vaan anteeksiantaminen, siihen kehotetaan raamatussa, se on vapauttavaa jos/kun antaa anteeksi. Mutta myös rakasta lähimmäistä NIINKUIN ITSEÄSI. AP:lle itteään vain voi muuttaa ei toista niin yritä muuttaa riitelyä esim. kirjoita rakkauskirje miehellesi missä käsittelet järjestykses:viha, suru, pelko, toivo ja rakkaus, ei oo pakko edes näyttää sitä mutta saat käsiteltyä eka tunteitas ennenkö puhutte tmv. kannattaa lukea John Grayn kirjoja :)


      • eripuranen
        Kiukkusia tutkitusti kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/keskustelu/forum.jspa?forumID=3183

        Juuri oli koko vkl keskustelua siitä miten Suomen nuoret naiset ovat maailman kiukkuisempia jopa jo tutkimustenkin valossa.

        En tiedä mihin äänestystulos on kadonnut IL sivulta, mutta siinä vaiheessa kun itse äänestin niin äänestäjiä oli yli 6000 ja 93% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat kiukkusia!

        ...

        Naisten seksuaalinen valta kirjan kirjoittaja ja tutkija toteaakin osuvasti - TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

        Todellisuudessa jo -90 luvulla maailman tunnetuin sosiologian professori työryhmineen kirjoitti yleisesti länsimaiden tilasta seuraavaa (ei v.2008 maailman feministisimmässä valtiossa Suomessa)

        Franceso Alberoni: Häälento


        "Naisen ja miehen suhteissa on menossa vallankumous...miesten asema on syvästi muuttunut"

        "Pojille, päinvastoin kuin tytöille, rakkaus ja seksuaalisuus ovat alun alkaen täysin eri asioita."

        "Tyttöjen rakkaudenvalintoihin eroottinen arvoasteikko vaikuttaa paljon enemmän kuin poikien...heti herättyään tytöt kts niitä joilla on korkein eroottinen arvoasteikko, siis julkisuutta, valtaa, statusta jne"

        "nykyään kaikki näyttää voimistuneen, koska nainen näkee televisiossa äärimmäisen korkean rakkauden mallin... myöskään painetta naimisiin ei enää ole...60 luvun jälkeen femismi muutti kaiken..."

        "Nykyään miehet eivät ole lainkaan parempia. Tytöt ottavat ja jättävät noin vain.

        "Aikoinaan juuri tytöt tavoittelivat avioliiton vakautta, nykyään taas miehet. Nykyään nainen onkin se joka menettää eroottisen kiinnostuksen, kun mies ei ole tarpeeksi korkea statukseltaan ynm.

        "...Ja turhautunut arvostelu tekee noidankehän, miehet aliarvioituneena vastaavat yhä huonommin heidän ihannettaaan."

        "nykypäivän naiset ovat alttiita turhautuneisuudelle, sillä miehet joiden kanssa he ovat tekemisissä päivittäin, pystyvät yhä vähemmän yltämään heidän unelmiensa mittaiseksi."

        "Nykyään miehet tavoittelevat avioa, naiset nöyryttävät, jättävät - on kuin roolit olisivat muuttuneet"

        "Mitä tapahtuu tulevina vuosina? naisten pyrkimystaso ei voi jatkuvasti pysyä näin korkealla, sillä se johtaa liian usein pettymyksiin. Mutta yksi asia tuntuu selvältä, muutoksen päähenkilöitä, sen liikkeellepanijoita ovat naiset..."

        .......



        PS. ..vai ei olla itsekeskeinen -sanoo Suomen nykynainen...heheh ;) ;) ... Suomessahan tutkitusti nainen on se "jättäjä" erotilanteissa lähes 3/4 tapauksista.
        Tähän juuri feministi on pyrkinytkin ja sen tietää jokainen ketä feminismin kehitystä on seurannut ... ja tästä syystä siis erolukemamme ovat yhtäkkiä avioliitoissa n. 50% ja avoliitoissa 90%.
        Päälle mm vanhenemme kansana maailman nopeiten koska näistä äärimmäisen itsekkäistä nykynaisistamme ei ole aviovaimon lisäksi edes enää äideiksikään...äidinvaistot ovatkin mm siinä kunnossa, että lapsia ollaan jo abortoitukin puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu jne jne jne

        Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan.

        Avoliittomme alussa olin kotona hoitamassa lapsiamme, tytöillä oli ikäeroa vuosi ja viisi kuukautta. Mies teki 3-vuorotyötä ja katsoin sen rasittavan häntä tarpeeksi joten hoidin lapset, kodin, pankki- ja kauppa-asiat, koti oli aina siisti, matot vietiin pihalle kerran viikossa ja perheidylli kukoisti.

        Rakennettiin talo. Odotin poikaamme, maalasin, paneloin kattoja, autoin rakennuksella minkä kerkesin.

        Muutettiin uuteen taloon. Poika syntyi, piha piti laittaa. Mies ei jaksanut tehdä mitään ennenkuin komensin, olin auttamassa nurmikon tasauksessa ja kylvössä. Imetin välillä.

        Tuli kevät ja sukulaisella oli puumetsää, ilmaista polttopuuta tarjottiin, kyllä kiitos. Poika oli vahdittavana, en kerennyt auttelemaan.

        Lapset varttuivat, olin kaikessa mukana heidän kanssaan, uimakoulut ja vanhempainillat, harrastukset ja eläinsairaalaleikit. Istutin pihaan omena puita, kukkia ja pensaita. Mies sai olla vapaalla, kolmivuorotyöhän on raskasta.

        Miehelle tuli masennus. Paniikkikohtaukset eivät sallineet edes omien vanhempien nimipäiville menoa ilman minua.Minä autoin ja hain lääkkeet apteekista.

        Miehen vanha työkaveri jäi eläkkeelle, tilalle tuli ikäiseni nainen. Mukava. Menin itsekin töihin. Kahteen vuoroon, mieheni joutui ottamaan vastuun jälkikasvustaan ihan itse.

        Ja huuto alkoi, tytöistä tuli "vitun ämmiä" ainoa lause minkä hän heille soi oli "siivotkaa huoneenne". Tyttöjä vedettiin hiuksista ja heitä jopa potkittiin. Poika oli isän poika, paitsi kiukutelleessaan hänkin sai oman osansa.

        Ja erään pikkujoulun jälkeen kuulin mieheni kännykästä naisen äänen, sen kivan työkaverin, kello puoli kuusi aamulla, kun olin itse lähdössä töihin. Kavereitahan he vaan olivat, kun kyselin, ihan vaan kavereita senkin jälkeen kun löysin sen "rakastan sinua" -viestin.

        Olen näyttänyt ovea monta kertaa, mutta mies ei lähde. Ja minähän kaikkeen syyllinen olen, Aina töissä enkä koskaan tee mitään, makoilen vaan rannoilla (lasten uimakoulut) ja kun niitä PUITA piti tehdä, niin minä vain laiskottelin. Ja kun hänellä on ystävä, niin minä en saa siihen puuttua. Koska se nainen on kuulemma vain ystävä, vaikka mies humalassa kertoi olevansa rakastunut.

        Niin että minä kai tässä syyllinen olen, sen verran tuota edeltävän miehen tarinaa luin, että naiset ne miehiä pettää, kusettaa ja vituttaa. Kuka vaan kertoisi, että jos minua petetään, kusetetaan ja laitetaan vitutukselle alttiiksi, niin kenelle valitan?


      • poikanen kaukaista kauempaa
        teeskentelijä kirjoitti:

        Kaunis kiitos sinulle Marko! Se tuntui, tuntuu todella hyvältä. Näen kauniita, ihania unia, en painajaisia! Niin naisissa kuin miehissä on joka lähtöön, maailma ei muutu paremmaksi toisiamme mollamalla, halveksimalla. On ihana, että on edes yksi joka kannustaa, nostaa, kunnioittaa! Kaikkea hyvää elämääsi, elämäämme!

        Hei siellä
        kuullostat hirmu tuohtuneelta mutta toisaalta ymmärrän vihasi suomalaista miestä kohtaan hyvin.
        omakin äitini on yksityisyrittäjä, pitää firmaa isäni kanssa, olen vuosia katsonut vierestä miten hän tekee niin kotityöt kuin hoitaa firman paskaisimmat duunit, ei koskaan lepää, tekee työtä 24/7 pahemmin valittamatta eikä isäni oikein pitänyt minään tätä "kotityö" puolta saati osallistunut siihen. hänellä aikaa harrastuksillekin, äidilläni ei oikeastaan koskaan.
        mutta älä menetä toivoasi, suomesta löytyy vielä miehiä jotka kunnioittavat kauniimman sukupuolen edustajia ja haluavat panostaa perheeseen muutenkin kun "tuomalla leivän pöytään", eivätkä pelkästään halua huolehtia tulevista lapsista vaan myös naisestaan! tsemppiä sulle, olet jaksanut paljon, etkä kyllä ole suotta tuohtunut toisin kuin ihmiset ehkä heti ekaksi ehkä ajattelevat.

        -pojankloppi kaukaista kauempaa


      • Onni omassa elämäsä
        eripuranen kirjoitti:

        Avoliittomme alussa olin kotona hoitamassa lapsiamme, tytöillä oli ikäeroa vuosi ja viisi kuukautta. Mies teki 3-vuorotyötä ja katsoin sen rasittavan häntä tarpeeksi joten hoidin lapset, kodin, pankki- ja kauppa-asiat, koti oli aina siisti, matot vietiin pihalle kerran viikossa ja perheidylli kukoisti.

        Rakennettiin talo. Odotin poikaamme, maalasin, paneloin kattoja, autoin rakennuksella minkä kerkesin.

        Muutettiin uuteen taloon. Poika syntyi, piha piti laittaa. Mies ei jaksanut tehdä mitään ennenkuin komensin, olin auttamassa nurmikon tasauksessa ja kylvössä. Imetin välillä.

        Tuli kevät ja sukulaisella oli puumetsää, ilmaista polttopuuta tarjottiin, kyllä kiitos. Poika oli vahdittavana, en kerennyt auttelemaan.

        Lapset varttuivat, olin kaikessa mukana heidän kanssaan, uimakoulut ja vanhempainillat, harrastukset ja eläinsairaalaleikit. Istutin pihaan omena puita, kukkia ja pensaita. Mies sai olla vapaalla, kolmivuorotyöhän on raskasta.

        Miehelle tuli masennus. Paniikkikohtaukset eivät sallineet edes omien vanhempien nimipäiville menoa ilman minua.Minä autoin ja hain lääkkeet apteekista.

        Miehen vanha työkaveri jäi eläkkeelle, tilalle tuli ikäiseni nainen. Mukava. Menin itsekin töihin. Kahteen vuoroon, mieheni joutui ottamaan vastuun jälkikasvustaan ihan itse.

        Ja huuto alkoi, tytöistä tuli "vitun ämmiä" ainoa lause minkä hän heille soi oli "siivotkaa huoneenne". Tyttöjä vedettiin hiuksista ja heitä jopa potkittiin. Poika oli isän poika, paitsi kiukutelleessaan hänkin sai oman osansa.

        Ja erään pikkujoulun jälkeen kuulin mieheni kännykästä naisen äänen, sen kivan työkaverin, kello puoli kuusi aamulla, kun olin itse lähdössä töihin. Kavereitahan he vaan olivat, kun kyselin, ihan vaan kavereita senkin jälkeen kun löysin sen "rakastan sinua" -viestin.

        Olen näyttänyt ovea monta kertaa, mutta mies ei lähde. Ja minähän kaikkeen syyllinen olen, Aina töissä enkä koskaan tee mitään, makoilen vaan rannoilla (lasten uimakoulut) ja kun niitä PUITA piti tehdä, niin minä vain laiskottelin. Ja kun hänellä on ystävä, niin minä en saa siihen puuttua. Koska se nainen on kuulemma vain ystävä, vaikka mies humalassa kertoi olevansa rakastunut.

        Niin että minä kai tässä syyllinen olen, sen verran tuota edeltävän miehen tarinaa luin, että naiset ne miehiä pettää, kusettaa ja vituttaa. Kuka vaan kertoisi, että jos minua petetään, kusetetaan ja laitetaan vitutukselle alttiiksi, niin kenelle valitan?

        Ota ero ja lähde omaan elämään. Se on parasta mitä voit tehdä. Mies maksakoon kunnon korvaukset sinulle niistä vuosista,jolloin hoidit lapsia kotona ja lisäksi mojovat elatusmaksut. Eiköhän hänellä hyvätuloisena liene siihen kaikkeen varaa. Sinun ehdottomasti kannattaa jättää se p*skiainen omiin oloihinsa.


      • teeskentelijä
        varsinainen miesaktivisti ; ) kirjoitti:

        Täytyy vielä lisätä... Jo siitäkin syystä että valitettavasti maailmassa tuntuu vallitsevan sellaiset henkiset lait joissa kärsimys jalostaa ihmistä ja tämä jalous usein näkyy tiettynä herkkyytenä. Näin ollen tällaiset netin verbaaliset miekan kolistelut sinne sun tänne voivat vahingossa osua aivan sivullisiin uhreihin, juuri niihin herkimpiin. Oman itsenikin kautta tiedän tämän.

        Joten... En usko että ketään suomalainen mies halveksii varttuneempia jo eläkeiässä olevia kaltaisiasi naisia jotka ovat hoivanneet lähimmäisiään ja lapsiaan oikeasti. Päinvastoin..
        Ei ainakaan yksikään ns "miesaktivisti" - päinvastoin yleinen suunta on se, että teitä käytetään esimerkkeinä siitä millaisia naiset olivat parhaimmillaan ja mikä valitettava ero on nykypäivän naisiin verrattuna.

        Tässä voi olla sellainen huono asia kannaltasi että kun olet löytänyt itsesi nettiin (mikä on hieno asia varttuneelta ihmiseltä) niin tämä meidän nuorempien tyyli voi olla aika shokeerava teille konservatiivisimmille polville. Ethän ota sitä liian vakavasti.

        Uskon myös että vilpittömästi et ehkä täysin voikaan oivaltaa sitä miten suurissa ongelmissa nuoret miehet ovat nykysuomessa. Useasti myös suhteessa naisiin. Ja tilanne pahenee koko ajan.

        Sosiaalipsykologiakin sanoo että maailmassa on maailmoja maailmojen sisällä ja me katsomme tätä todellisuutta omasta maailmastamme käsin.

        Sen voit aavistaa jos mietit miesten masis, burn out, humalajuomis ja itsemurhatilastoja. Ne ovat aivan maailman kärkeä.

        Haepa kirjastosta joskus ajankuluksesi uutuuskirja: Mies vailla tasa-arvoa ja lueskele se niin varmaan ymmärrät meitä nuorempia miehiä asteen paremmin sen jälkeen. Siinä mm kerrotaan miten miehet ovat täysin yliedustettuja kaikissa eri kurjaliston ja kurjuuden muodoissa.

        Ja jos olet yksinäsi ja sairas niin tulen henkilökohtaisesti sinua auttamaan jos tarvitset nyt itse apua vanhempana pitkän päivän tehneenä.
        Olen tehnyt ennenkin erilaisia auttamistöitä mm lasten ja nuorten parissa eri järjestöissä. Vanhemmista ihmisistä pidän erityisesti joten laita vain sähköposti osoite rohkeasti jos tarvitset apua - omaani en uskalla laittaa koska se voisi täyttyä törkystä tämän miesaktivismini takia ;)
        Ja todella tarkoitan nyt mitä sanon tämän auttamisen kanssa! Ja jos sinua oikeasti vanhempaa ihmistä jotkut nimittelevät tai muuta vastaavaa (olin vaistoavanani reaktiostasi jotain tällaista - niin voin varmastikin auttaa sinua siinäkin mahdollisessa ikävässä tilanteessa)

        ---

        Ps.Valitettavasti tätä miesaktivismiani en voi luvata lopettaa. Minulla on siihen painavat syyni. Joten älä turhaan lue rajuja kommentteja yleensäkään netistä -tämä tapa kirjoittaa täällä ei ole sopivaa ikäisellesi vielä fiksun kasvatuksen saaneelle. Eli älä ota sitä itseesi, se on kohdistettu muualla, äläkä ainakaan ota sitä vakavasti.

        ---

        Voimia elämänmatkallesi. Ja kuten vanhassa tekstissä todetaan joka tapauksessa maailmankaikkeus kehittyy niin kuin sen pitääkin joten pidetään ennenkaikkea rauha itsemme kanssa - jopa netin virtuaalitodellisuudessa. Lämmin halaus vielä päälle sovinnon eleeksi ; )

        28.7.2008 A.D. T:"netin varsinainen yvipäällikkö aktivisti jolla välillä mopedi karkaa käsistä" ; )

        Minäkin olen sodankäyneen alkoholisoituneen skitsofeenikon kasvattama nainen ja äiti ja luulen ihan oikeasti jotain tietäväni tämän maan miesten "hyvinvoinnista! Olen kasvanut lue, rakentunut, niin tahdonalaisen kuin tahdosta riippumattoman hermoston osalta niin psyyken kuin fyysisten ominaisuuksieni osalta, KOTIRINTAMA OLOSUHTEISSA!

        Kun tälläinen nainen kuin minä perustaa perheen saa lapsia, se on selviytymiskeino, kotirintamalta karkaus "käpykaarttiin"! Sain poikani aivan liian nuorena, aivan liian köykäisin eväin kasvattamaan lapsiani, rakastamaan arvostamaan miestäni! En ymmärtänyt niitä voimia, sitä dynamiikkaa jota mukanani kannoin ja jota joka sukupolvi kantaa vuorollaan!

        Nyt näen kuinka minä kaipasin niitä olosuhteita joista lähdin ja enenkaikkea: minä toimin näissä uusissa olosuhteissa samalla tavalla kuin KOTIRINTAMALLA! Tällä tarkoitan sitä, että kun mieheni oli hellä, lempeä ja huolehtiva en kokenut, että hän rakasti minua!! En pitänyt häntä miehenä, miehekkäänä koska hän ei vaatinut, uhannut tai muutenkaan käyttäytynyt sillä tavalla, että minun olisi pitänyt pelätä! Tämän pelon puuttuminen sai minut kokemaan niin! Elimistöni kaikki mitä minussa oli ja on tottui pelkoon, kauhuun ja "alitajuntani" vaati tätä adrenaliini annostaan! Jos olisin tämän ymmärtänyt tai mieheni osannut vastata tähän tarpeeseeni olisin kokenut olevani rakastettu, hyväksytty!

        Olen myös "hoitanut" mieheni kahta veljeä, sodankäyneitä miehiä, jotka eivät osanneet muuta kuin käydä työssä ja ryypätä! Se oli se miehen malli jonka he osasivat! Eivät he harrastaneet mitään, se sosiaalinen ympäristö jossa he kasvoivat ei eväitä enempään antanut,EIKÄ HEILTÄ VOI ENEMPÄÄ VAATIA!

        Silloin kun he tulivat kotiimme 48 neliön kaksioon jossa asui 4-hekinen perhe ja kävin sosiaalitoimistossa juttelemassa perheemme tilanteesta ja kun sosiaalitantta sanoi, että heitä ulos!! Mitäs otit!! Teidän lapsenne eivät enää ole lastensuojelulain alaisia!! Poikani olivat silloin 16- ja 14-vuotiaita. Kotimatkalla mielessäni hirtin tuon tantan monta kertaa!!

        Tässä maassa ei miehen, eikä naisen olo parane ennen kuin syyttely, halveksiminen, vähättely puolin ja toisin loppuu!! Miehet ja naiset opettelevat hoitamaan omat asiansa ja itsestään, kunnioittavat ITSEÄÄN ilman toisen syyttämistä, halventamista!

        Muuten tämä kolmas maailman sota kotirintamalla jatkuu sukupolvesta toiseen aina vain repivämpänä, katkerampana!! Minua ovat auttaneet ja suuresti lohduttaneet Tommy Helsteenin kirjat, hänen koko tuotantonsa. Suosittelen sinulle niiden lukemista. Ne antavat oikean perspektiivin tämän hetkiseen tilanteeseen niin miesten kuin naistenkin osalta.

        Lopuksi on todella ihana, hyvä asia, että pidätte miesten puolta! Mitä paremmin pidätte miesten puolta, sitä paremmin me kaikki voimme! Tsemppiä siihen, mutta se asia pitää ymmärtää oikein!

        Suukkoja, haleja teille!


      • Nainen 2
        Teeskentelijä kirjoitti:

        No niin, päästiin asiaan! Olen ollut 40- vuotta naimisissa, synnyttänyt kolme poikaa. Käynyt työssä hoitanut kodin ja lapset yksin! Meillä asui myös mieheni kaksi sodankäynyttä velipoikaa, oli sukulaismies lomalla lataamosta ja niin edelleen!

        Minä olen RAKASTANUT JA HUOLEHTINUT ihan ilman ylipäällikkyyksiä perheeni, vaikka sitä ei KUKAAN PIDÄ YHTÄÄN MINÄÄN! Nyt kun olen vanha ja sairas minua saa nimitellä joka käänteessä femakoksi, rumaksi, tyhmäksi ja mitä niitä SUOMALAISEN MIEHEN antamia arvonimiä sitten onkaan!

        Viimeksi tai sanotaanko viimeinen TEESKENTELYNI oli olla mieheni ja äitini omaishoitajana!! PERHONEN!! Tervetuloa tähän vastuunkantajien kusipäiseen porukkan!! Tee perässä jos pystyt, lopeta vikinä suomalainen mies ja kerro mitä ANNETTAVAA SINULLA SUOMALAISELLE NAISELLE ON!! Muutakin kuin ainaista vähättelyä, ylenkatsetta, halveksyntaa!!!

        Tiedän monia tuollaisia naisia jotka on uhrautuneet ja sitten on vanhempana itse sairaana. Tuon ovatkin nähneet nämä heidän kasvavat tyttönsä ja siksi se katkeruus tuleekin varmaan jälkipolvien kautta esiin.

        Toivon sinulle todella kunnollista loppuelämää!


      • 40 v. ja eronnut
        .......... kirjoitti:

        40 vuotta naimisissa ... ei netissä heti hypännyt ekana mieleen.. jotenkin pystyisin päättelemään silloin ilman mensatason järkeänikin että tämä yllä kirjoitettu ei sitten koska sinua:

        "Ainoa lääke olisi joku tasa-arvoinen velvollisuus kummallekin sukupuolelle eli laitettaisiin naisille myös joku sivari/emäntäkoulu jossa edes vähän oppisivat olemaan syyllistämättä miehiä tämän aloituksen tapaan ynm naisellisia taitoja iso-äitiensä tapaan jotka synnyttivät keskimäärin 4-5 lasta, eivät abortoineet yhtäkään, kunnoittivat miehiä, kotia, perhettä ja perinteisiä arvoja feminismin sijaan."

        ELI KIITOS VAAN SINULLE, MUTTA VALITETTAVASTI NYKYNAISET OVAT TÄYSIN ERI MAATA KUIN SINÄ. Historian tutkijatkin ovat todenneet että kulttuuri muuttuu niin nopeasti, että sama muutos mitä ennen tapahtui sadassa vuodessa tapahtuu nyt kymmenessä vuodessa.

        Mainittakoon siis että kumpakin iso-äitini ei voi/voinut sietää feminismiä ;) Ja olivat kanssa tehneet melkoisen työmäärän elämässään tunnetusti -rintamalottana olona ynm lisäksi.

        Minä olen sitten varmaan niitä halveksimiasi nykynaisia. En ole ollut neljääkymmentä vuotta naimisissa, koska ikää minulla on vasta 40 v. Olen kyllä aiemmin ollut useita vuosia avoliitossa, miehen kanssa, joka teki elämästäni helvetin narsimillaan ja alkoholiongelmallaan. Seuraavaksi varmaan saan tässäkin ketjussa kuulla kaiken johtuneen siitä, että olen ruma suomalainen femakko ja läskiperse.

        Pyydänkin siksi anteeksi, että vakavan fyysisen tai psyykkisen sairastumisen sijaan tuosta liitosta lähdin. Itseni tappaminenkin kävi kyllä usein synkkinä hetkinä mielessä. Pyydän siis anteeksi myös sitä, että vielä olen täällä, suht terveenä ja työkykyisenä tuottavana kansalaisena. Vaikka olenkin halveksimasi eron ottanut sinkkunainen ja siksi ilmeisesti jonkinlaista ongelmajätettä.

        Pyydän myös anteeksi sitä, että en tehnyt lapsia tuohon ongelmien täyttämään liittoon, jättämällä vaikka ehkäisyn salaa pois. Mies kun ei edes halunnut lapsia vaivoikseen ja rahanmenokseen. Paitsi tietysti sitten, kun olin jo häntä jättämässä - sitoakseen minut lasten avulla itseensä. Nyt olen sitten vielä halveksimasi lapseton nainen, ja tuskin enää tässä iässä lapsia saan. Kolme olisin mielelläni synnyttänyt, jos suhteemme olisi toiminut ja mieskin olisi lapsia halunnut.

        Ai niin, pyydän myös anteeksi sitä, että olen sinkku, olen ollut jo jonkin aikaa. En tuon helvetillisen suhteen jälkeen uskalla riskeerata terveyttäni ja työkykyäni, siitä pelosta, että uusi mies olisi samanlainen kuin entiseni. Ei exästänikään olisi suhteen alussa arvannut, millaiseksi kontrollifriikiksi ja riippuvuusongelmaiseksi hän myöhemmin osoittautui.

        Kun sanalliset uhkailut ja henkinen väkivalta muuttuivat myös fyysiseksi väkivallaksi, sain onneksi jalat alleni ja lähdin. (Tosiasiassa meni kuitenkin pitkään, ennen kuin exäni erostamme huolimatta jätti minut rauhaan.) Sinun mielestäsi minun kai olisi pitänyt jäädä ottamaan turpaani ja tehdä tilanteeseen vielä iloisesti ne 4-5 lastakin. Miehelle, jonka oma ihan normaali palkka ei riittänyt enää edes oman itsensä elättämiseen. Minä kyllä halveksimiesi nykynaisten tapaan elätin itse itseni paljon pienemmällä palkallani.

        Sinun mielestäsi tietysti oli oma vikani, kun mies minua huonosti kohteli, sillä kaikkihan palautuu aina naisen viaksi. Joko valitsin väärän miehen (alussa hän oli kuitenkin normaalinoloinen, hyvin koulutettu, työssäkäyvä mies), tai sitten en ollut mielestäsi riittävän kuuliainen miehelleni. Tai sitten se oli jokin mystinen naisten kollektiivinen vika, ja koska olen nainen, tietysti siksi myös minun vikani.

        Siinä mielessä se tietysti oli oma vikani, että olin suhteemme alussa liian kiltti, ymmärtäväinen ja kärsivällinen. Minut oli kasvatettu juuri haikailemaksesi perinteiseksi kiltiksi naiseksi. Uskoin, että kohtelemalla miestä hyvin, hänkin lopulta kohtelisi minua hyvin. Ja juuri tämän uskomuksen takia kärsin liian pitkään ja sain huonoa kohtelua.

        OLEN KYLLÄSTYNYT MINÄKIN PYYTELEMÄÄN KOKO AJAN ANTEEKSI OLEMASSAOLOANI SUOMALAISENA NAISENA, EROANI JA LAPSETTOMUUTTANI SINUN KALTAISILTASI! Melkein joka hemmetin keskusteluketjun kun avaa, aiheesta kuin aiheesta, niin samaa syyllistämistä sataa niskaan lähes samassa sanamuodossa!

        Miesten, kuten naistenkin, asian ajaminen on sinällään hyvä asia. Onhan hyvinvoivien miesten kanssa mukavampi olla suhteessakin tai työtoverina, perheenjäsenenä ja ylipäätään tämän yhteiskunnan jäsenenä. Mutta kuten nimimerkki "Teeskentelijä" suunnilleen totesi, ei sitä naisvihalla, nimittelyllä, syyllistämisellä ja yleistämisellä ajeta, vaan niillä vain lisätään ongelmia sukupuolten välillä.


      • Häpeänpuolestanne_
        yvipäällikkö kirjoitti:

        se on helppo uskoa sinun ja näiden muiden naisten vastauksista...; ) Vai olisiko sittenkin tuo teeskentely juttu ja IL tutkimus oikeassa ;)

        Tarkoitat varmaan, että me viisaampina otuksina kestämme teitä, otamme paskan usein niskaamme - esim. juuri tuon mollaamisen tuossa merkityksessä että miehet olisivat muka älyllisestikin meitä ´´parempia´´, tajuamme sentään että tarvitsemme miehiä.
        Muista myös se, että älykkyystestit soveltavat vain jotakin osaa kaikesta älykkyydestämme - siihen eivät kuulu monet käytännön asiat, eikä etenkään VIISAUS tms. sosiaaliset taidot.

        Miehet ovat aina olleet itse arvostelevia jne. ja nyt kun viimein naiset on päässyt samalle tasolle ainakin Suomessa, niin eihän ne sitä tietenkään kestä. Aletaan heti kritisoimaan ja vaikka mitä! Tekemään tyhmiä tutkimuksia, jotta saataisiin taas löydettyä ´´syyllinen´´. Pyh, tyhmää sormenosoittelua vaan joltakin turhautuneelta mieheltä, jolle onni on kääntänyt selkänsä.
        On jokaisen naisen ja miehen oma asia, minkälaisen haluaa.

        Sitäpaitsi itse en ole huomannut oikeassa elämässä tätä ilmiötä kovinkaan suureksi, että naiset muka ottaisivat vain kuuluisia ja lihaksikkaita miehiä - nuo vaatimukset korostuvat ainoastaan netissä ja pinnallisesti muuallakin, mutta oikeasti tunteet voivat yllättää kenen kanssa vain ja silloin nainen harvemmin pistää vastaan.

        Kaikesta huolimatta on normaalia, että nainen etsii sukupolvelleen hyviä geenejä. Esimerkiksi urheilullinen ja hyvännäköinen mies vaikuttaa terveeltä, ja fyysisesti vahvalta, miksi emme haluaisi edes vaistonvaraisesti siirtää tätä geeniä sukupolvellemme?
        Kyllähän yleensä miehetkin etsii naisellista naista, joka laitattaa itseään - siitähän näkee että nainen on erittäin hedelmällinen!
        Kaikesta huolimatta nämäkään asiat eivät mielestäni korostu nyky-yhteiskunnassa, etenkään tunteissa. Ehkä netissä korostuukin.


      • semmosta se on
        teeskentelijä kirjoitti:

        Minäkin olen sodankäyneen alkoholisoituneen skitsofeenikon kasvattama nainen ja äiti ja luulen ihan oikeasti jotain tietäväni tämän maan miesten "hyvinvoinnista! Olen kasvanut lue, rakentunut, niin tahdonalaisen kuin tahdosta riippumattoman hermoston osalta niin psyyken kuin fyysisten ominaisuuksieni osalta, KOTIRINTAMA OLOSUHTEISSA!

        Kun tälläinen nainen kuin minä perustaa perheen saa lapsia, se on selviytymiskeino, kotirintamalta karkaus "käpykaarttiin"! Sain poikani aivan liian nuorena, aivan liian köykäisin eväin kasvattamaan lapsiani, rakastamaan arvostamaan miestäni! En ymmärtänyt niitä voimia, sitä dynamiikkaa jota mukanani kannoin ja jota joka sukupolvi kantaa vuorollaan!

        Nyt näen kuinka minä kaipasin niitä olosuhteita joista lähdin ja enenkaikkea: minä toimin näissä uusissa olosuhteissa samalla tavalla kuin KOTIRINTAMALLA! Tällä tarkoitan sitä, että kun mieheni oli hellä, lempeä ja huolehtiva en kokenut, että hän rakasti minua!! En pitänyt häntä miehenä, miehekkäänä koska hän ei vaatinut, uhannut tai muutenkaan käyttäytynyt sillä tavalla, että minun olisi pitänyt pelätä! Tämän pelon puuttuminen sai minut kokemaan niin! Elimistöni kaikki mitä minussa oli ja on tottui pelkoon, kauhuun ja "alitajuntani" vaati tätä adrenaliini annostaan! Jos olisin tämän ymmärtänyt tai mieheni osannut vastata tähän tarpeeseeni olisin kokenut olevani rakastettu, hyväksytty!

        Olen myös "hoitanut" mieheni kahta veljeä, sodankäyneitä miehiä, jotka eivät osanneet muuta kuin käydä työssä ja ryypätä! Se oli se miehen malli jonka he osasivat! Eivät he harrastaneet mitään, se sosiaalinen ympäristö jossa he kasvoivat ei eväitä enempään antanut,EIKÄ HEILTÄ VOI ENEMPÄÄ VAATIA!

        Silloin kun he tulivat kotiimme 48 neliön kaksioon jossa asui 4-hekinen perhe ja kävin sosiaalitoimistossa juttelemassa perheemme tilanteesta ja kun sosiaalitantta sanoi, että heitä ulos!! Mitäs otit!! Teidän lapsenne eivät enää ole lastensuojelulain alaisia!! Poikani olivat silloin 16- ja 14-vuotiaita. Kotimatkalla mielessäni hirtin tuon tantan monta kertaa!!

        Tässä maassa ei miehen, eikä naisen olo parane ennen kuin syyttely, halveksiminen, vähättely puolin ja toisin loppuu!! Miehet ja naiset opettelevat hoitamaan omat asiansa ja itsestään, kunnioittavat ITSEÄÄN ilman toisen syyttämistä, halventamista!

        Muuten tämä kolmas maailman sota kotirintamalla jatkuu sukupolvesta toiseen aina vain repivämpänä, katkerampana!! Minua ovat auttaneet ja suuresti lohduttaneet Tommy Helsteenin kirjat, hänen koko tuotantonsa. Suosittelen sinulle niiden lukemista. Ne antavat oikean perspektiivin tämän hetkiseen tilanteeseen niin miesten kuin naistenkin osalta.

        Lopuksi on todella ihana, hyvä asia, että pidätte miesten puolta! Mitä paremmin pidätte miesten puolta, sitä paremmin me kaikki voimme! Tsemppiä siihen, mutta se asia pitää ymmärtää oikein!

        Suukkoja, haleja teille!

        Minusta sinulta puuttuu eräs tärkeä elementti ajattelustasi. Ehkä se on naisen heikkouttakin, tunnustaa tosiasioita. Olet luullut, että elämä olisi sinusta kiinni. EI se ole.
        Et voinut koskaan muuta, kun mitä pieni ymmärryksesi sanoi ja toimit myös sen mukaan.
        Kyllä sinua voisi moittia monestakin asiasta. Olisit vaan hetkeksi pysähtynyt ja miettinyt rakastavalla tavalla.


    • Tuplu

      Täysin vastaavaa kestin kaksi vuotta ja olin tulla hulluksi. Lähde! Miehesi on tunnevammainen, sinussa ei todellakaan ole kaikki vika. Ei ole normaalia käytöstä tuollainen.

      • Pirkko

        Hei,
        Lähde nopeasti ja pelasta itsesi (ja mahdolliset lapsesi). Tuon kaltainen täydellinen ihminen tulee hajoittamaan Sinut kokonaan. Minä kestin 22-vuotta enkä edes ymmärrä miksi ihmeessä. En usko siihen, että ihminen muuttuu! Pohjalla on käyty, mutta nyt aurinko paistaa ja voin todella hyvin. Suosittelen. Ihmisellä on vain yksi elämä - ihan itse voi valita elämänkumppaninsa.... Voimia Sinulle!


      • Nainen27v
        Pirkko kirjoitti:

        Hei,
        Lähde nopeasti ja pelasta itsesi (ja mahdolliset lapsesi). Tuon kaltainen täydellinen ihminen tulee hajoittamaan Sinut kokonaan. Minä kestin 22-vuotta enkä edes ymmärrä miksi ihmeessä. En usko siihen, että ihminen muuttuu! Pohjalla on käyty, mutta nyt aurinko paistaa ja voin todella hyvin. Suosittelen. Ihmisellä on vain yksi elämä - ihan itse voi valita elämänkumppaninsa.... Voimia Sinulle!

        Jos ni pelasta ittes...narsisti on aina narsisti. Ite olin takavuosina suhteessa joka oli aivan ihana aluks mut sit alkoki helvetti!
        Kaikki oli mun syytä oli sit mistä tahansa kyse!!!
        Ärsyttävintä oli kun rakastin miestä mutta en kuitenkaan enään rakastanut.
        Loppupeleissä asiat oli niin että minä olin joka asiasta tilivelvollinen..roskapussin viemisestäki piti tehdä tiedote jos vaik juttelin naapurin kanssa. En saannu tavata enää kavereitani tai ne minua. Ja puheluista tuli erittely mistä mieheni tarkasti kaikki mihin olin soittanu. Puhelin ratsattiin kun olin suihkussa..jos istuin vessassa ja kirjotin viestiä niin heti epäiltiin vieraista ja joka käänteessä oli tappelu pystyssä.

        Kauheinta oli kun lapseni kanssa menin ulos rattailemaan..mies soitti että toisinko tupakkaa..myönnyin..ja kun palasin virkistävän lenkin jälkeen kotiin, tuli mies ovella työvaatteet päällä vastaan(työaikaan oli 5h aikaa) ja ilme kerto taas et jotain oli tapahtunu..tää oli laskenu ajat mistä minne menee kuinki kauan. joten minulla meniki enemmän aikaa ku tämän kellonaika oli, matka udeltiin tietenki ekana.

        Pelottavinta oli kun mies yritti kuristaa ja saada hengitystiet tukittua samalla..ja istu mun päällä siten että käteni oli sen polvien/jalkojen alla.
        Onneksi sain käteni vapaaksi ja sain raavittua/revittyä kaulasta ja korvista kunnolla!
        Tämän sain siitä kun olin baarissa ilman hänen lupaa kun tämä oli töissä. Onneksi lapseni oli yökylässä.

        Koulussa ollessani tää keksi että mulla on jo 2 päivän jälkeen suhde johonki poikaan..huh..en olis edes uskaltanu!!
        Vihelsin pelin poikki siinä vaiheessa ja sanoin et mulle riitti.
        Tämäpä sit alko jotain kautta tiedusteleen kuka tää poika oli ja jostainhan sai tietää jotain paskaa ja usko sen.
        Seuraavaksi sain aamulla puhelin soittoja ja viestejä et hän kostaa vielä ja tappaa mut ja sen tyypin.
        Jouduin menemään poliisi laitokselle asti josta sit otti yhteyttä exään. Näytin niille kaikki viestit millasia uhkauksia olin saannu.. Itseni puolesta en pelänny mutta lapseni kyllä!

        Hommat loppu mut kuitenki vahtiminen jatku ajelemalla autolla edestakasin asuntoni ohi.

        Et tässä osviittaa millaseksi ihana mies voi muuttua. Tällasia asioita en toivo tapahtuvan edes pahimmalle viholliselleni. Ja mun neuvoni onki et äkkii pois sieltä jos merkit näyttää menevän yhtään siihen suuntaan!!!
        Voimia sulle kauheesti ja toivottavasti teillä asiat olis eriluokkaa! =)
        googleta sana narsisti ja kato mitä kaikkee siihen liittyy ni tiedät..


      • narsistin
        Nainen27v kirjoitti:

        Jos ni pelasta ittes...narsisti on aina narsisti. Ite olin takavuosina suhteessa joka oli aivan ihana aluks mut sit alkoki helvetti!
        Kaikki oli mun syytä oli sit mistä tahansa kyse!!!
        Ärsyttävintä oli kun rakastin miestä mutta en kuitenkaan enään rakastanut.
        Loppupeleissä asiat oli niin että minä olin joka asiasta tilivelvollinen..roskapussin viemisestäki piti tehdä tiedote jos vaik juttelin naapurin kanssa. En saannu tavata enää kavereitani tai ne minua. Ja puheluista tuli erittely mistä mieheni tarkasti kaikki mihin olin soittanu. Puhelin ratsattiin kun olin suihkussa..jos istuin vessassa ja kirjotin viestiä niin heti epäiltiin vieraista ja joka käänteessä oli tappelu pystyssä.

        Kauheinta oli kun lapseni kanssa menin ulos rattailemaan..mies soitti että toisinko tupakkaa..myönnyin..ja kun palasin virkistävän lenkin jälkeen kotiin, tuli mies ovella työvaatteet päällä vastaan(työaikaan oli 5h aikaa) ja ilme kerto taas et jotain oli tapahtunu..tää oli laskenu ajat mistä minne menee kuinki kauan. joten minulla meniki enemmän aikaa ku tämän kellonaika oli, matka udeltiin tietenki ekana.

        Pelottavinta oli kun mies yritti kuristaa ja saada hengitystiet tukittua samalla..ja istu mun päällä siten että käteni oli sen polvien/jalkojen alla.
        Onneksi sain käteni vapaaksi ja sain raavittua/revittyä kaulasta ja korvista kunnolla!
        Tämän sain siitä kun olin baarissa ilman hänen lupaa kun tämä oli töissä. Onneksi lapseni oli yökylässä.

        Koulussa ollessani tää keksi että mulla on jo 2 päivän jälkeen suhde johonki poikaan..huh..en olis edes uskaltanu!!
        Vihelsin pelin poikki siinä vaiheessa ja sanoin et mulle riitti.
        Tämäpä sit alko jotain kautta tiedusteleen kuka tää poika oli ja jostainhan sai tietää jotain paskaa ja usko sen.
        Seuraavaksi sain aamulla puhelin soittoja ja viestejä et hän kostaa vielä ja tappaa mut ja sen tyypin.
        Jouduin menemään poliisi laitokselle asti josta sit otti yhteyttä exään. Näytin niille kaikki viestit millasia uhkauksia olin saannu.. Itseni puolesta en pelänny mutta lapseni kyllä!

        Hommat loppu mut kuitenki vahtiminen jatku ajelemalla autolla edestakasin asuntoni ohi.

        Et tässä osviittaa millaseksi ihana mies voi muuttua. Tällasia asioita en toivo tapahtuvan edes pahimmalle viholliselleni. Ja mun neuvoni onki et äkkii pois sieltä jos merkit näyttää menevän yhtään siihen suuntaan!!!
        Voimia sulle kauheesti ja toivottavasti teillä asiat olis eriluokkaa! =)
        googleta sana narsisti ja kato mitä kaikkee siihen liittyy ni tiedät..

        Kaikki mitæ kirjoitit on todella totta. KYllæ kirjoittamasi asiat kuuklaamalla netistæ løytyy. Sitten vain toimimaan: flirttailemaan, soimimaan...

        Tarkoititko siis, ettæ mielestæsi sinæ olit se joka rakensit baarissa vieraitten "poikien" kanssa miehesi ja sinun parisuhdetta, mutta miehesi oli niin typeræ, ettæ hajotti koko jutun? -Tietenkin, ja yleinen mielipide ja poliisikin ovat sinun vilpittømyytesi takaajana?

        Keep on cooling, baby, Yes, keep on fooling!


      • Nainen27v
        narsistin kirjoitti:

        Kaikki mitæ kirjoitit on todella totta. KYllæ kirjoittamasi asiat kuuklaamalla netistæ løytyy. Sitten vain toimimaan: flirttailemaan, soimimaan...

        Tarkoititko siis, ettæ mielestæsi sinæ olit se joka rakensit baarissa vieraitten "poikien" kanssa miehesi ja sinun parisuhdetta, mutta miehesi oli niin typeræ, ettæ hajotti koko jutun? -Tietenkin, ja yleinen mielipide ja poliisikin ovat sinun vilpittømyytesi takaajana?

        Keep on cooling, baby, Yes, keep on fooling!

        Miksi olisin hakenu muualta ku kotona oli kaikkea??? En ole niin tyhmä että olisin alkanu rikkomaan toimivaa parisuhdetta!

        Siinähän se oliki kun ei ollut mitään muita "poikia"..ne ei kiinnostanut edes!


    • mieti ny vähän

      Ei kai sitä nyt silloin mitään anteeksi pyydellä (ainakaan itse asiasta) jos ei kerran ole väärässä (silloin kun näin on -omienkin sanojesi mukaan). Mitä ihmeen järjetöntä naisen logiikkaa tämä taas on? Ja miksi sinun pitää alkaa vollottamaan, aikuinen ihminen (oletan), vain sen vuoksi että teillä on erimielisyyttä?? Lapsellista ja samalla eräänlainen vallankäytön yritys tuollainen. Kokeile aluksi kasvaa aikuiseksi ja lakkaa olemasta niin huomionkipeä.

      • huomionkipeä?

        Naisena tiedän että minkäs sille mahtaa kun me nyt itkemme hieman herkemmin, olimmepa sitten nuoria tai vanhuksia. Sekin, että nainen uskaltaa näyttää kyyneleet, mutta mies ei. Pitää olla aina niiiiin kova jätkä.

        Miesten pitäisi oppia se, että naiselta tulisi pyytää anteeksi, mikäli on pahoittanut tämän mielen, vaikkakin sitten mies olisi oikeassa.

        OPETELKAA MIEHET KOMMUNIKOIMAAN NIIN KUIN AIKUISET IHMISET EIKÄ LUOLAMIEHET! Kiitos.


      • ...
        huomionkipeä? kirjoitti:

        Naisena tiedän että minkäs sille mahtaa kun me nyt itkemme hieman herkemmin, olimmepa sitten nuoria tai vanhuksia. Sekin, että nainen uskaltaa näyttää kyyneleet, mutta mies ei. Pitää olla aina niiiiin kova jätkä.

        Miesten pitäisi oppia se, että naiselta tulisi pyytää anteeksi, mikäli on pahoittanut tämän mielen, vaikkakin sitten mies olisi oikeassa.

        OPETELKAA MIEHET KOMMUNIKOIMAAN NIIN KUIN AIKUISET IHMISET EIKÄ LUOLAMIEHET! Kiitos.

        samaa mieltä olen. Ja ei pelkästään miehen vaan ihan muidenkin ihmisten kohdalla... Minäkin olen sellainen ihminen että en yleensä jaksa/ kykene pistämään vastaan riita tilanteissa ja sitten pitää vielä pyydellä anteeksi jos ei ole tehnyt mitään ja sekin ottaa päähän ettei oo saanu sanottua miltä itsestä tuntuu.


      • Parodie

        Jospa lukisit alkuperäisen vistin uudelleen? Viestissä kuvataan klassisin sanoin narsistisen luonnehäiriön omaavaa henkilöä. Sen sijaan, että syyllistät uhria, olisi tässä tuen ja ymmärtämisen paikka. Ellet sitten itse satu olemaan narsisti?


      • no huh huh..... oletko sinäkin samalainen?? aina oikeassa!! ei miehet aina oikeassa ole....


      • kuullut

        miehen ja naisen välisestä erosta? kommenteistasi päätellen et. En todellakaan haluaisi olla kanssasi elävä ihminen. Muutamalla rivillä kerroit niiiin paljon ;) toivotaan että löydät jonkun elämänkumppanin itsellesi josta on sinulle "vastusta" tai kuka jaksaa alkaa vääntää rautalangasta asioita ;)


    • eräsN1

      Et mitenkään voi saada häntä tajuamaan sit, että hänkin on joskus väärässä. On olemassa tietty ihmistyyppi, joka on sitä mieltä, että heidän pieleen mennyt elämä, on aina jonkun muun syytä.

      He ovat täydellisiä ihmisiä. Joiden mukaan muut elävät. Etkö ole jo aikaisemmin huomannut sitä. Että hän nöyryyttää ja alistaa sinua, teidän parisuhteessa. Jos et tee, niin kuin hän tahtoo. On useinmiten "piru irti".

      • nuori nainen

        olen ihan samaa mieltä siitä, että on ihan naisten tapaista sanoa tuollaista, että pitäisi muka pyytää anteeksi, vaikkei olisikaan siihen aihetta! Mitäs kumman touhua tuollainen on? Minä ainakin tarpeen mukaan rauhoittelen itseäni enkä päästä suusta kaikkia sammakoita, joille olisi aihetta, jos mieheni näyttää ahdistuvan suunnattomasti, mutta en todellakaan pyytele olemattomia anteeksi. Nimim. Nainen itsekin.


      • Nimetön

        Mäkin olen meidän suhteessa se jonka syytä kaikki on..enkä tunnu hänelle kelpaavan, aina pitäs vain yrittää miellyttää..


    • väärässä

      Vielä vinkkiä kun kerran sitä halusit. Itselläni myös ollut silloin tällöin tunne että ukko tietää kaiken. Itsevarmuus hohkaa tyypistä jo kauas.
      Sinä voit vetäytyä sivummalle ja hauskuuttaa sukulaisia/tuttuja vetoamalla avuttomuuteesi ja tietämättömyyteesi tyyliin "älä multa kysy, kyllä ´Veijo´ tietää", "PYYHKIMÄÄN!", "nyt ei oma kapasiteetti riitä", "meidän oma oraakkeli". Jos kahden kesken olette ja se hermostuu vs. lauseista niin voit suosiolla pitää edelleenkin omasta tietämättömän asenteestasi kiinni ja vedota hänen oikeassa olemiseensa. Kysy häneltä mitä hän sinusta haluaa. Älä pidä niin lujaa kiinni miellyttämisen halustasi. Lopeta anteeksipyytely. Onko miehesi sitä edes pyytänyt? Vai oletko sitten tehnyt jotain todella kauheaa joka vedetään jokaiseen riitaan esille eikä sitä ole kunnolla selvitetty? Näköjään ei ole hyväksytty jos miehelläsi on jatkuva marttyyriasenne. Sinä voit nousta sen yläpuolelle ja voit rohkeasti harjoitella olevasi jokaisen riidan jossain vaiheessa aikuinen nainen, joka pitää puolensa ilman itsesyytöksiä. Niistä on vaikea päästä eroon, mutta on myös fyysiselle terveydelle parempi että laskee ns. suojukset kokonaan kuin pitää kokoajan niitä päällä. Vetoa hänen oikeassa olemisen taitoon ja aikuisen ihmisen armon antamiseen. Pakko laittaa pientä peliä tämän kaltaisten ihmiskunnan valioyksilöiden kohdalla. Siinä ei ole mitään pahaa, koska se perustuu todenmukaisiin asianhaaroihin. Itku tulee herkästi myös minulta, mutta olen huomannut että se kertoo enemmänkin luonteesta kuin "kylmästä taktikoinnista". Jos ukko heittäytyy kylmäksi ja mykäksi, toimi siinä vaiheessa samoin, mutta voit sanoa sen ääneen esim. "en minäkään jaksa tapella", "minäkin olen väsynyt tähän lapselliseen vääntöön". Seuraa reaktioita. Jos ei jaksa niin ei jaksa. Jäät henkiin ja karhu paskoo metsään. Jos miehen ylpeys ei anna periksi niin esitä taas kysymys. Mitä hän sinusta haluaa?

    • sargofagi

      Ei sitä ihmistä saa millään tajuamaan, itse elän samankaltaisen ihmisen (nainen) kanssa ja en jaksa enää asiaa hänelle tolkuttaa, kun tiedän ettei mikään auta. Parempi olla tappelematta, kun itse tietää olevansa oikeassa!

      Jaksamista sinulle =)

      • Rouva Kevät

        et millään saa miestäsi muuttumaan. been there, bought the t-shirt. kaikki konstit käytin avioliittoneuvojaa myöten. kun hän ei kerran koskaan ole väärässä eikä anteeksipyydettävää hänen osaltaan ole niin turha sitä on hällen, aikuiselle ihmiselle, monen toimin yrittää opettaa. lopetin pääni hakkaamisen kiviseinään ja erosin. hyvä niin.

        ei ne opi jos ei niitä ole niille lapsena kukaan opettanut. yli-ihmisiä ovat.


      • anneliis
        Rouva Kevät kirjoitti:

        et millään saa miestäsi muuttumaan. been there, bought the t-shirt. kaikki konstit käytin avioliittoneuvojaa myöten. kun hän ei kerran koskaan ole väärässä eikä anteeksipyydettävää hänen osaltaan ole niin turha sitä on hällen, aikuiselle ihmiselle, monen toimin yrittää opettaa. lopetin pääni hakkaamisen kiviseinään ja erosin. hyvä niin.

        ei ne opi jos ei niitä ole niille lapsena kukaan opettanut. yli-ihmisiä ovat.

        Itse yritin 5 vuotta olla kiltisti, keskustella, välillä itkin, välillä pakkasin, ja sitten tuli piste iin päälle. Aloin antamaan takaisin. Ja nyt menee kyllä hyvin, mies on oppinut pitämään turpavärkkinsä pienemmällä. Olen sanallisesti yhtä lahjakas, ja nyt olen pari vuotta tutustuttanut mieheni naiseen, joka ei enää itke vaan taistelee, ei keskustele vaan huutaa, ei ole kiltti vaan vahva eikä pakkaa hänen rumien ja tuomitsevien sanojensa takia. Ja hyvin menee, vaikka olenkin joutunut aika urakan käymään läpi. Nyt voi olla tulevaisuuttakin tällä suhteella! Suosittelen tätä kaikille naisille ja miehille, joilla on kumppanina ilkeä rääväsuu eikä ero ole vaihtoehto; kyllä se siitä hiljenee...:)


    • ihan oikein sulle

      Kannattiko käydä pettämässä miestäsi? Luuletko, että anteeksi pyytämällä siitä selviää? Ei ei. Siitä ei selviä mitenkään. Olet kohtalosi ansainnut ja itse suhteesi tuhonnut. Sinun pitää nyt kärsiä tekojesi seurauksista.

      • kuka?

        Puhuiko joku pettämisestä... on sitä muitakin asioita mistä riidellään...


    • villiruusu-kristalli

      ainakin omasta mielestään.

    • entinen uhri

      Suosittelen lainaamaan kirjastosta kaikki kirjat, jotka kertovat narsismista. Karua luettavaa, mutta ehkäpä sieltä löytyy vastaus miten sinun tulee toimia miehesi kanssa.
      Jos kyseessä sattuu olemaan narsismi, hänellä ei ole , eikä tule olemaan empatiakykyä sinua kohtaan, missään tilanteessa. Joten ainoa vaihtoehto onkin sitten ottaa räpylät alle ja lähteä, niin kauas ja nopeasti kuin voit ja pääset. Taakse ei kannata vilkuilla, saati palata. Ko.tapauksessa olet jokatapauksessa yksin (kuten hän jo nyt sinut on jättänyt) ja joudut repimään itsesi irti, aloittamaan elämäsi nollasta. Mutta otahan selvää ja voimia sinulle. Niitä tarvitset todella.

      • anneliis

        ...voittaa, luepa edellinen kirjoitukseni!
        Olen voittaja, silti muuttumatta itse hirviöksi!


      • anneliis kirjoitti:

        ...voittaa, luepa edellinen kirjoitukseni!
        Olen voittaja, silti muuttumatta itse hirviöksi!

        Ei voi. Narsistin, jos kyseessä on todella narsisti voi muuttua inhimillisemmäksi vain, jos tämän saa ymmärtämään että toisenlainen käytös malli on hänelle itselleen edullisempi, ja tämä onnistuu vain, miukäli narsisti on itse mukana muutosta ajamassa. Laskelmoidusti ajatellen sanoisin, ettei kannata edes yrittää, maailmasta löytyy miehiä. Ja jollei löytyisikään voi elämän laatu olla kuitenkin paljon parempi ilman höykyyttäjää.


    • narsistin omainen

      Ei kannata odotella muutosta, hän on ihan selvästi narsistinen, eikä narsisti ihminen tunne empatiaa ketään kohtaan. Syyttelee aina muita. Olen asunut hyvin pitkään narsistin kanssa. On raskas suhde. Vaikka lyö toista,niin häntä on lyöty.
      Ei pyydä anteeksi, eikä anna anteeksi. Se on hänen mielestään turhaa, koska kuitenkin taas tehdään väärin.
      Narsistin olkapäähän ei voi nojata, turvata.
      Syyttelee kaikkia takanapäin, vaikka flirttaa vieraille ja esittää niin mukavaa...

      • diagnoosit ammattilaisten asia

        Ei tarvinnut kymmentäkään riviä kirjoittaa ja puhtaasti omasta näkökulmasta. Ei kuultu toista osapuolta. Mutta jo on diagnoosit valmiina!

        Toisen osapuolen leimaaminen narsistiksi tuskin auttaa selvittämään parisuhdeongelmia, narsismiin kun ei ole lääkettä ja terapiaan on melkoisen vaikea päästä, etenkään nopeasti. Ehkäpä se jotain eväitä selviytymiseen tarjoaa eron tullessa, että ajattelee vian olleen ihan kokonaan siinä toisessa... Suhteen jatkuessa narsistiksi syyttämisen voisi kuitenkin nähdä jopa manipuloivana vallankäyttönä, 'todistaakseen' ettei syytös pidä paikkaansa joutuu sopeutumaan toisen näkökulmaan, mikä ikinä se sitten sillä kertaa onkaan. Kumpihan siinä tilanteessa se narsisti sitten onkaan?

        Ikäväähän se on, jos ihan oikeasti joutuu narsistin uhriksi. Varmasti haluaa varoittaa muita joutumasta samaan tilanteeseen, ehkäpä jopa ehdottaa hankkiutumaan 'narsistista' eroon. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei muilla ole välttämättä sama tilanne kuin itsellä, vaikka itse näkisikin joitain samoja merkkejä siinä toisen tilanteessa...


    • selväpeli minusta

      Mies on ilmeisesti sitten aina oikeassa.

    • MimuliMamuli

      Turhaa asiaa on pitkittää. Miehesi on tyypillinen psykopaatti. Laita ero vireille ennen kuin hän on onnistunut lyömään sinut lattianrakoon ihan totaalisesti. Hanki hyvä juristi ja toimi HETI

    • kohtalotoveri

      Ihan on kuin omasta kynästäni kirjoitettu!! Uskomatonta miten voikin olla niin samanlainen sun tilanne!! Paitsi et meillä se loppui kaikki eilen enkä oo pyytäny anteeks enkä aio! Tuli selväks eilisen riidan jälkeen et toi mies ei musta välittäny enää vaik väittikin toista. Tuntui välillä että seurustelin "isäni" kanssa, niin kaikkitietävä ja -voipa mun ex oli. Aina vika muissa ihmisissä. Onneks pääsin eroon siitä, mut tietty se haikeeta on kolmen vuoden jälkeen olla yksin taas kun ei puhelin piippaa ym. Mut tsemppiä sulle, toivottavasti te saatte vielä selvitettyä asianne!

      • toinen kohtalon toveri

        Miten sait itsestäsi irti noin paljon.??
        Minut on alistettu niin paljon, että en saa itsestäni irti mitään. Olen läheisriippuvainen.
        Kuka auttais??
        Tämä on raskasta ja kuluttavaa.
        Pelkään


      • kohtalotoveri
        toinen kohtalon toveri kirjoitti:

        Miten sait itsestäsi irti noin paljon.??
        Minut on alistettu niin paljon, että en saa itsestäni irti mitään. Olen läheisriippuvainen.
        Kuka auttais??
        Tämä on raskasta ja kuluttavaa.
        Pelkään

        kun tarpeeks kauan hakkasin päätä seinään ja eilisen riidan aikana näin että ex ei musta todellakaan välitä! Kyllä se voima sitten löytyy kun on tarpeeks vahva ja tarpeeks kattelu ja kestäny huonoa kohtelua. Tulee mitta täyteen vaan yksinkertaisesti. Ja meillä asiaa helpotti se, et yritettiin olla ystäviä, mut eihän siitä mitään tullu. Nähtiin harvemmin ja oli omaa aikaa miettiä asioita, ja luojan kiitos, oma kämppä!! Yhteisestä kodista oliskin varmaan ollu vaikeempaa lähteä. Kaikki päivitteli suhteen aikana et miks me ei asuta yhdes, onneks äijä ei suostunu siihen. Joskus tietty olin eri mieltä. Nyt oma tupa ja oma lupa! :) Tosin sitä odottaa et tekstarii tai soittoa tulis mut kohta eka päivä ohi ilman et kuulen exästä! Sekin osoittaa sen, et mun se pitäis taaskin olla joka pyytelee anteeks eka ja sit ex suuresta armosta ehkä antaa anteeksi. Yritän olla sortumatta... :) Hae sinä ihan oikeasti apua, ystäviltä tai ammattilaiselta, kaikki järjestyy eikä tarvii pelätä. Elämä kantaa kyllä yksinkin, usko pois! Saat elämänilosi takaisin ja itsekunnioituksesi! Aikaa se vie, mutta tunnelin päässä on valoakin...


    • Huittinen78

      Jätkä on ilmiselvä narsisti, ei kukaan voi aina olla oikeassa. Lähde viipottamaan moisesta suhteesta!

      • anneliis

        '
        Kyllä pitää ensin lakata itkemästä ja taistella suhteen puolesta. Ei ihme että erotaan paljon jos asenne on toi mitä täällä lukee. Ja lasten kanssa se ei aina olekaan niin helppoa. Älkää nyt hyvät ihmiset heti olko eroamassa. Kun huomasin päässeeni taistelussa voitolle, pärjään elämässä muutenkin paremmin, muidenkin hankalien ihmisten kanssa. Ja niihin aina törmää. Ihan nautinto osata pitää puolensa! Kiitos siitä narsistimiehelleni, jonka kanssa voin nyt suunnitella elämää eteenpäin.


    • Reilunainen

      Potkaise sitä narsistia persuuksille ja näytä ovea.

      • samoja kokenut

        kannattaa lähteä ennen kuin hyväksyt sen että sinussa on aina se vika.. miehesi on selvästi "sairas".. maailma on täynnä kunnollisia miehiä, sääliksi käy sitä seuraavaa uhria. miehesi voi auttaa vain itse itseään kunnes hän huomaa itsessään vikaa.. äläkä palaa takaisin vaikka kuinka väittäisi olevansa muuttunut, se ei kauan kestä


      • samoja kokenut
        samoja kokenut kirjoitti:

        kannattaa lähteä ennen kuin hyväksyt sen että sinussa on aina se vika.. miehesi on selvästi "sairas".. maailma on täynnä kunnollisia miehiä, sääliksi käy sitä seuraavaa uhria. miehesi voi auttaa vain itse itseään kunnes hän huomaa itsessään vikaa.. äläkä palaa takaisin vaikka kuinka väittäisi olevansa muuttunut, se ei kauan kestä

        vastaavassa tilanteessani mies oli tämän kaiken päälle vielä mustasukkainen eikä saanut itsestään mitään irti.. kaikki asiat mitkä menivät pieleen olivat minun syytäni jopa se ettei hän saanut työpaikkaa vaikka minulla ei todellakaan ollut osaa eikä arpaa tämän asian suhteen. yritin monesti palauttaa häntä takaisin maanpinnalle ja hän myönsi olevansa väärässä vain jos oli vailla jotain kuten rahaa!!


    • Machiavelli

      Kuvaamasi asia ei mielestäni ole mikään sukupuoli- vaan valtakysymys. Se, jolla on enemmän valtaa suhteessa, on aina enimmäkseen oikeassa. Sama pätee hallituksiin ja hallitsijoihin yksilöitä laajemmallakin tasolla. Koskahan oppositio esimerkiksi on ollut oikeassa?
      Tai milloinkahan hallitus on pyytänyt oppositiolta anteeksi?

    • tapaus!

      Mä kun olen aina luullut että vain naiset ei osaa koskaan myöntää olevansa väärässä...

      • väärä nainen

        Mies voi uhkailla ja lyödä minua.
        Kuitenkin minä pyydän anteeksi.
        Rukoilen armoa ym
        Riita on voinut alkaa vaikka siitä, että katon väärää tv ohjelmaa.


      • anneliis

        ...kasvavat yleensä narsisteiksi. Narsistin taustalla on usein vahva outo äitihahmo, ja poika on ollut useimmiten pienenä pikku prinssi...Oletteko havainneet muut saman?
        Mutta kyllä pikku prinssistäkin saa esiin miehen.
        Olen nähnyt myös isäni muuttuvan vahvan naisen käsittelyssä...:)


      • Machiavelli
        anneliis kirjoitti:

        ...kasvavat yleensä narsisteiksi. Narsistin taustalla on usein vahva outo äitihahmo, ja poika on ollut useimmiten pienenä pikku prinssi...Oletteko havainneet muut saman?
        Mutta kyllä pikku prinssistäkin saa esiin miehen.
        Olen nähnyt myös isäni muuttuvan vahvan naisen käsittelyssä...:)

        Olen kanssasi samaa mieltä, presidentin valtaoikeuksia pitää lisätä, eritotenkin vaikutusmahdollisuuksia hallituksen työskentelyyn.


    • kokenut myös

      älä anna miehesi lannistaa sinua,kukaan ei ole oikeassa aina

      älä pyydä anteeksi jos et ole tehnyt mitään väärää

      Onko tilanne jos niin huono että sinut on aivopesty huonoon omatuntoon ja arvottomuuteen?

      tiedän että sinulla on vaikeaa ja en todellakaan tiedä suhteenne yksityiskohtia,mutta jos voit huonosti ja sinua kohdellaan huonosti sen ihmisen taholta jonka pitäisi rakastaa sinua niin LÄHDE!

      ÄLä alistu typerään sortoon tai toisen huonoon itsetuntoon,älä haaskaa elämääsi huonoon omatuntoon jota ehkä tunnet syyttä!

      Vapaus ja arvostus odottavat sinua

    • Haastava juttu...

      Jos asia / fakta pohjalta kokee jääneensä keskustelussa, väittelyssä tai riidassa kakkoseksi niin eikö silloin pitäisi myöntää tosiasiat / tarkastaa omaa näkemystään tai toimintatapojaan? Miksi tällaisessa tilanteessa pitäisi pyytää anteeksi? Pyytävätkö naiset anteeksi toisiltaan vastaavissa tilanteissa väitelleessään keskenään - en ole havainnut tällaista...

      Monesti voi olla kysymys itsetuntoasioista. On kokonaan toinen asia jos toinen osapuoli (nainen tai mies) jää jatkuvasti keskusteluissa altavastaajan asemaan - silloin kai pitäisi keskustella siitä, että miten miten keskustelut / väittelyt voidaan päättää molempien näkökulmasta rakentavasti tai mitkä ovat säännöt?

    • pakko vastata!

      Yleensä en tänne kirjoittele, mutta nyt aihe oli kuin minulle tehty! Olen jo keski ikäinen nainen, mutta siitä huolimatta avoin ja uskoa löytyy tulevaan! Tapasin vuosi sitten aivan ihanan miehen! Hänen ensi sanat oli minulle voimmeko alkaa seurustelemaan koska tunsi heti että minä olen se oikea! Parin viikon kuluttua hän kosi! Mutta minulla oli onneksi jalat maassa kun tiesin että hän oli jäänyt leskeksi 2 kuukautta aikaisemmin???? Silloin jo ajattelin missä TUNTEET??? Olimme tiiviisti yhdessä jopa muutinkin saman katon alle. Meillä ei ollut riitaa rahasta, seksistä, alkoholista vaan minun käyttäytymisestä. En saanut katsoa tv:tä, en olla tietokoneella vaan piti joka hetki palvoa ja paapoa häntä! Minulle riitti koska kaikesta Hänen rakkauden ym. lässytyksen seurauksena oli etten saanut olla minä! Nyt olemme eronneet ja hänellä meni viikko kun uusi tilalla. Voin vain sääliä tuota naista sillä hänellä ei ole kohta omaa elämää!

    • Parodie

      Suoraan sanottuna et mitenkään. Miehesi täyttää kaikki narsistisen luonnehäiriön omaaavan henkilön tuntomerkit. Et voi tehdä muuta, kuin pelastautua sinut tuhoavasta suhteesta - ja PIAN! Sillä teet tai sanot mitä tahansa, sinä olet AINA väärässä. Et pysty millään muuttamaan miestäsi, sillä hän ei koe olevansa sairas. Mieheltäsi et tule koskaan saamaan tarvitsemaasi ja kaipaamaasi lämpöä etkä kunnioitusta.

      Kirjastosta löydät aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Joka tapauksessa voimia koettelemuksessasi. Sillä sinä olet rakkauden arvoinen, joten etsi itsellesi sellainen mies, joka osaa arvostaa sinua!

    • Ei toki pitäisi yleistää mutta itse olen huomannut naisten ja miesten välisissä riidoissa naisen menettävän herkemin kontrollin.
      Eli suomeksi sanottuna naiset lyö vyön alle sanallisesti kun miehet taas pysyvät varsin persoonattomissa pikku loukkauksi ilman varsinaista tunne pohjaa.
      Niinpä mies usein kokee että ei ole anteeksipyydettävää kun nainnen on ampunut täydeltä laidalta.

    • uoveli

      Ikävä kyllä näinhän totuus on turha nurista

      • Surullinen tarpoja myös

        huono vitsi. Pelkäänpä että uskot siihen itse.


    • Narsisti tai Sinä itse olet tai molemmat olette, mutta on päivänselvää että aikuinen täyspäinen ihminen EI huuda, hauku, käytä sopimatonta kieltä, ei vaadi pyytämään anteeksi varsinkaan kun ei ole puolueettomasti tutkittu kumman teistä pitäisi pyytää anteeksiantoa. Tilanteesi pystyy vain pahenemaan, joten jos teillä ei ole yhteisiä lapsia niin pakene välittömästi...mutta jos on...luoja sinua auttakoon. Tiedän mistä puhun, sillä olen ollut kohta kymmenen vuotta naimisissa narsistisen naisen kanssa. Huomasin liian myöhään, mutta helpotti kun tajusin mistä riitaisuus johtuu. Lähes päivittäin on vallan mahdottomia tilanteita ja riitoja, valehtelua ja asioitten vääristelyä. Kannattaa lukea Sam Vakninin kirjoitukset aiheesta. Kirjoita hakusanaksi vaikka narsisti. Parempaa loppuelämää toivottaen: [email protected]

      • Surullinen tarpoja myös

        tunnistaa, kumpi heistä on narsisti - vai onko kumpikaan ylipäätään. Joskus joku asia, on vaan syystä tai toisesta toiselle "ihmekapula tai sytytyslanka". Ei parisuhteessa tarvita lakitutkintaa. Riittää kun asiat osaa sopia. Anteeksipyyntö on ihmelääke, mutta jos toinen on aina lääkitsijä loppuu varastot.


      • Surullinen tarpoja myös kirjoitti:

        tunnistaa, kumpi heistä on narsisti - vai onko kumpikaan ylipäätään. Joskus joku asia, on vaan syystä tai toisesta toiselle "ihmekapula tai sytytyslanka". Ei parisuhteessa tarvita lakitutkintaa. Riittää kun asiat osaa sopia. Anteeksipyyntö on ihmelääke, mutta jos toinen on aina lääkitsijä loppuu varastot.

        perehtymään narsismista kertoviin artikkeleihin ja ihme kyllä palat loksahtavat paikoilleen. ps.narsistin kanssa et voi sopia mistään. Turhaa on myös pyydellä anteeksi, ne kun sattuvat nauttimaan siitä et heiltä anellaan... lyövät sitten uudelleen.


    • Oletko ajatellut, että jos hänellä onkin vaikeaa päästä tilanteesta ulos. Jos hän mököttää viikon, niin se saataa vain vaikeutua. Lopputuloksen kannalta sinun kannattaa ajatella, että ihan sama, kenen syy oli, kuhan riita saadaan loppumaan ja mökötys.

      Ai miten saat miehen myöntämään syyllisyyden. Tuttu tilanne monessa taloudessa. Sinun ei pitäs naisena olla tietämätön tavasta, jolla syyllisyys saadaan myönnettyä.


      Ps. Iske aamulla. Heti vaan päälle, ennenkuin kaveri on herännyt. Silloin ihminen on herkimmillään. Heh heh

      • Surullinen tarpoja myös

        niin seksi ei maistu. Onnellinen nainen tarjoaa seksiä. Vihainen mies on pelottava ja kaiken lisäksi sitä tuntee itsensä kuin joksikin "pakotetuksi työntekijäksi". Se aiheuttaa vastenmielisyyttä läheisyyteen, sanovat niitä seksuaalisiksi ongelmiksi, MUTTA kokeiltu on joskus.


      • Surullinen tarpoja myös kirjoitti:

        niin seksi ei maistu. Onnellinen nainen tarjoaa seksiä. Vihainen mies on pelottava ja kaiken lisäksi sitä tuntee itsensä kuin joksikin "pakotetuksi työntekijäksi". Se aiheuttaa vastenmielisyyttä läheisyyteen, sanovat niitä seksuaalisiksi ongelmiksi, MUTTA kokeiltu on joskus.

        Kuule. Jos se nukkuu, niin ei se ole vihainen. Pitää iskee silloin, kun se on selallään puolustus kyvytönnä. Pari pusuu. Se herää, eikä kerkii muistamaan, että on sota aika päällä.

        Tämä on vähän samanlailla, kuin jos on äkänen eukko ja on kotimatkalla käyty baarissa. Silloin pitää iskeä, myös kuin goobra. Heti, kun astuu sisälle, pitää huutaa, että missä ruoka viipyy.


    • herra Huu

      Narsisti on kyseessä. Parantumaton tapaus, voit vain paeta.

      • Surullinen tarpoja myös

        sitten itse toimii silloin "kun on oikeassa?" Minua kyllä kyllästyttää nuo narsistijutut. Kaikkihan nykyään on narsisteja, jotka väärin toista kohtaan toimivat.


      • herra Huu
        Surullinen tarpoja myös kirjoitti:

        sitten itse toimii silloin "kun on oikeassa?" Minua kyllä kyllästyttää nuo narsistijutut. Kaikkihan nykyään on narsisteja, jotka väärin toista kohtaan toimivat.

        tuotakaan tiedä.. kokemusta on aiheesta sen verran että tiedän vain että häviölle jää aina


    • Surullinen tarpoja myös

      tyypillisimmillään meilläkin. Vaikea on saada muuttamaan käyttäytymistään, mutta itse olen joskus raivon keskellä saanut saneltua kuuleville korville, että vaikka olen joku kerta itse aiheuttanut riidan ja väärässä, niin siitä huolimatta aina kun hän raivoaa, loksahtaa yhdessäolo luonnottomaksi yhdessäoloksi. Tila jatkuu siihen asti, kunnes hän pyytää anteeksi. Ei onneton ja mielensä pahoittanut vaimo ole kenenkään onni. Minäkään en helposti virkisty, mikäli uhkaavat pilvet jää ylle.

      Kirjoita joskus paperille miltä sinusta tuntuu kun hän on huutanut ja raivonnut. Ehkä niin voit onnistua, ellet saa edes avata suutasi tilanteen ollessa päällä.

    • Tunttari

      VOK=Virallisten Oikeassaolijoiden Klubi.

    • The Man

      Ehkä mainitsemasi pahat tekosi ovat niin pahat, ettei miehesi niiden yli pääse. Ne seuraavat teitä loppuun asti.

    • Nubs

      Kerron tarinan teille, jotka ehdotatte miehen jättämistä. Kukaan mies ei ole täydellinen. Aina vikoja löytyy, mutta luuletteko te perkeleet, että riidan jälkeen mies tulee lohduttamaan. EI TOD.

      *Mutta itse tarinaan*

      Kaverin äiti sai lapsen miehen kanssa, joka ei tehnyt mitään. No tottakai tämä jätti sen ja rupesi yksin huoltajaksi (ehtivät menemään naimisiin). Talous kävi tiukoilla, mutta selvisi. Siinä samalla häntä alkoi jo hieman kiinnostaa feministiset aatteet. No hän löysi toisen miehen, jonka kanssa meni naimisiin ja sai lapsen. Mies oli työnarkomaani ja nainen otti eron. Talous meni vielä huonommin ja feminismi iskostui päähän. Hän sai kumminkin vielä yhden miehen ja meni naimisiin (kaverin isä). Nainen kumminkin kyykytti miestä niin paljon, että mies otti eron. Ja nyt hän tekee töitä 8,5€ tuntipalkalla, eikä ole varaa edes vaihtaa vanhaa autoaan hieman uudempaan käytettyyn.

      Kaveri sanoi pubissa kerran, että hänen isänsä oli sanonut, että leikki liikaa miesten kanssa ja alkoi pikkuvioista ottamaan eroja. Oma vikansa.

      Joten mieti tarkkaan! Minäkään en ikinä myönnä olevani väärässä ja olen aina omalla kannallani. Mutta ei nyt vittu sen takia voida äijää jättää. JA kun tyttöystävän kanssa tapellaan, niin oli kumpi tahansa voittaja niin ei se sitä toista lohduta, eihän se perkules olisi silloin mikään riita... Vaan esileikki...

    • Manda44

      Hei... Minulla on usein sama tunne että hän on "muka" aina oikeassa, vaikka ei olisikaan.
      Päätä ei saa kääntymään sitten millään, vaikka olen aikuinen nainen ja minullakin on järjen ääni.Mutta vielä on anteeksianto sujunut...

    • joku

      onko miehesi psykopaatti?

    • senkin

      nynny!!!

      • Polliisi antaa pamppua.

        miehen puolesta????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


    • kuukiulu

      jätä se paskahousu! tuota voisi jo sanoa henkiseksi väkivallaksi. Jätä ihmeessä se!

    • on aina!

      NUIJA! MENE ITSEESI, ÄLÄKÄ RYVE ITSESÄÄLISSÄ!

    • Minäkin olen useimmiten oikeassa, vaikka en olekaan kenenkään mies. En myöskään katso aiheelliseksi pyytää tätä keneltäkään anteeksi.

    • akkojen vollotus on out

      Tuo on jo niin wanha konsti että akka alkaa vollottaan kun sille sanoo vastaan. Keksikää välillä jotain uutta, näyttäkää vaikka tissit.

      • Vaan tunne

        Säälittäviä nämä tälläset..
        Eniten tässä keskustelussa ottaa päähän se kun yleistetään. Me kaikki olemme YKSIlÖITÄ. Emme vain "naisia" ja "miehiä" ........
        Minä ainakin itken siksi, koska sattuu sydämeen.
        En siksi, että saisin tahtoni läpi jossain asiassa.


    • pillerijjk,j

      sellaista on omassa suhteessani!!!! sitä kutsutaan NARSISTIKSI :(

    • jepjepjep

      siinä taas yksi minä itse mies,säälittävä tyyppi.

      • Nimetön

        Mies on perheen pää, ja naisen homma on pitää mies tyytyväisenä. Tottakai miehesi on oikeassa, koska miehet pyörittävät tätä maailmaa. Tyydy kohtaloosi, ja lopeta vollotus!!


      • Ellira%
        Nimetön kirjoitti:

        Mies on perheen pää, ja naisen homma on pitää mies tyytyväisenä. Tottakai miehesi on oikeassa, koska miehet pyörittävät tätä maailmaa. Tyydy kohtaloosi, ja lopeta vollotus!!

        Toi voi toimia hyvinkin, jos on sattunut saamaan hyvän miehen. Muuten valitettavasti ei... Kyllä miehellekin tehtäviä on siunaantunut - niitä et maininnut lainkaan. Ja voihan se mies silti olla joskus väärässäkin... senkin provosoija.


      • Tarx
        Ellira% kirjoitti:

        Toi voi toimia hyvinkin, jos on sattunut saamaan hyvän miehen. Muuten valitettavasti ei... Kyllä miehellekin tehtäviä on siunaantunut - niitä et maininnut lainkaan. Ja voihan se mies silti olla joskus väärässäkin... senkin provosoija.

        Niin se vain on Luonnon laki, että Naiset voivat pyörittää maailmaa jos Miehet ovat suunnitelleet ja rakentaneet sen sellaiseksi.


      • Asiantunteva1.....
        Ellira% kirjoitti:

        Toi voi toimia hyvinkin, jos on sattunut saamaan hyvän miehen. Muuten valitettavasti ei... Kyllä miehellekin tehtäviä on siunaantunut - niitä et maininnut lainkaan. Ja voihan se mies silti olla joskus väärässäkin... senkin provosoija.

        Vie miehesi hirviliigaaan


      • joku
        Nimetön kirjoitti:

        Mies on perheen pää, ja naisen homma on pitää mies tyytyväisenä. Tottakai miehesi on oikeassa, koska miehet pyörittävät tätä maailmaa. Tyydy kohtaloosi, ja lopeta vollotus!!

        ei mies ole perheen pää aina.. myös nainen voi olla.. ota se huomioon..


      • tasapuolisuus kaikille
        Nimetön kirjoitti:

        Mies on perheen pää, ja naisen homma on pitää mies tyytyväisenä. Tottakai miehesi on oikeassa, koska miehet pyörittävät tätä maailmaa. Tyydy kohtaloosi, ja lopeta vollotus!!

        Ei todellakaan johda ym..Ei ainakaan meidän perheessä, yhdessä mitä voimme teemme askareet ym kun lapsia jne...Ei tollanen dominointi mistään kotoisin ym..enemmän vaa harmia saat jos jäät suhteeseen jne..Eroa miehestä ett ole sen arvoinen, saunan taakse tollaset miehet jotka ei vähääkää osaa olla suhteessa ja antaa tilaa toiselle osapuolelle...Ota uusi mies sinunarvoisesi vaik ujokin se arvostaa eri tavalla ja sitä elämän rikkautta/rakkautta saat kaikessa nii hellyydessä ett käytännössä...Yhdessä arvokkaasti toista kunnioittaen!!! Mihin tää maailma menossa kun yhdet kusipäät ääliöt mukamas tietää ja vie tuhoon lasten äidit...jne....


      • Takametsien kurko
        tasapuolisuus kaikille kirjoitti:

        Ei todellakaan johda ym..Ei ainakaan meidän perheessä, yhdessä mitä voimme teemme askareet ym kun lapsia jne...Ei tollanen dominointi mistään kotoisin ym..enemmän vaa harmia saat jos jäät suhteeseen jne..Eroa miehestä ett ole sen arvoinen, saunan taakse tollaset miehet jotka ei vähääkää osaa olla suhteessa ja antaa tilaa toiselle osapuolelle...Ota uusi mies sinunarvoisesi vaik ujokin se arvostaa eri tavalla ja sitä elämän rikkautta/rakkautta saat kaikessa nii hellyydessä ett käytännössä...Yhdessä arvokkaasti toista kunnioittaen!!! Mihin tää maailma menossa kun yhdet kusipäät ääliöt mukamas tietää ja vie tuhoon lasten äidit...jne....

        Yritä mitenkään koskaan selvittää asioita. Kaikki kiukkuset miehet vaa saunan taakke, tehään kokonaan naisten johtama valtio, koska yhtä älykkäät yksilöt kuten sinä tiedätte aina kaikki vastaukset ja selitykset kaikkiin asioihin. Miehiä ei tarvita kun lasten tekoon. Sinun kannaltasi toivon, ettei kohta siihenkään tekniikan kehittyessä. Vitun äiti teresa vedä vittu päähäs ja pakene vuorille.


      • aina paskaa
        Tarx kirjoitti:

        Niin se vain on Luonnon laki, että Naiset voivat pyörittää maailmaa jos Miehet ovat suunnitelleet ja rakentaneet sen sellaiseksi.

        ihan sama, mistä aiheesta.


      • teeskentelijä
        Nimetön kirjoitti:

        Mies on perheen pää, ja naisen homma on pitää mies tyytyväisenä. Tottakai miehesi on oikeassa, koska miehet pyörittävät tätä maailmaa. Tyydy kohtaloosi, ja lopeta vollotus!!

        Jos naisen tehtävä on pitää mies tyytyväisenä niin kuka pitää naisen tyytyväisenä??


      • Tarx
        aina paskaa kirjoitti:

        ihan sama, mistä aiheesta.

        elämän totuus noin hermoon?
        Totuus satuttaa, sanotaan.
        Ainakin sinä olet pelkuri. Minä en.


    • Paramithi

      etsipäs varalta lisätietoa narsismi-teemasta. Löydät sitä esim. www.narsistienuhrientuki.info -osoitteesta tai lukemalla kirjan Sata tapaa tappaa sielu / Välipakka&Lehtosaari.

    • arimas

      tosin en teitä tunne ja muutenkin jäi aika avoimeksi mielikuva kertomasi jälkeen..

      Mikä on yleensä aiheena kun keskustelunne ajautuu riitaan ja toisen väitöksiin oikeassa olemisesta? Onko kyse mielipiteistä vai ihan jostain aihepiiristä josta toisella kenties enemmän "kokemusta"? Kokemusta tai ei, aina pitäisi pystyä rauhassa vertailemaan toisenkin mielipiteiden suhteen. Usein ainakin omalta kohdalta päätynyt tulokseen että kumpikin osapuoli sekä oikeassa että väärässä, oli kyse sitten kumppanista tai kaverin kanssa jutustelusta.

      Vai ei anteeksipyyntö enää riitä ja itkukaan ei ns.syytöksiä estä :( onko tätä jatkunut pitkäänkin? En tosiaan halua ruveta täysillä arvioimaan kun en sinua tunne, mutta toivon todella että teillä vähän pehmenisi kulku :)

    • T Akila M

      Nainen on tehty miehen kylkiluusta elikkä nainen ei olisi mitään ilman miestä. Mies on luotu johtamaan ja naistensa palvottavaksi.
      Mies on aina oikeassa.
      Naisella ei ole kykyä ajatella itsenäisesti.
      Nainen on vain nainen joka soveltuu synnyttämään ja mies hoitaa perheen talouden ja asumisen. Nainen hoitakoon keittiön, tiskit ja pyykit sillä nainen ei muuhun kelpaa.

      Mies on luomakunnan kruunu ja on viinaryyppynsä ansainnut

    • öläåpopot

      antamasta ukolles ja sano ruppee pikkuhiljaa ehtimmään uutta hellapolliisia sillä mun kohtu on nyt kiinni ja pyssyy,luulen että sun on muitenkin parasta etti sellane ukko joka ymmärtää myös teittiä sano.

    • Once in Lifetime

      Sehän ei tietysti tullut rouvan mieleen että jospas miehesi onkin aina oikeassa?

      Iso osa nykynaisista on itsekkäitä, oman navan tuijottavia joille mikään muu kuin oma etu ei merkitse mitään.

      Tahto saadaan läpi itkemällä, kiristämällä, painostamalla ja uhkailemalla.

      Todella usein nainen hakee eroa miehestä, sitten aletaan hankaloittamaan miehen elämää kaikin mahdollisin tavoin, jos ei muuten niin kiristämällä lapsilla, tapaamisilla etc. Kukaan ei ole niin kylmä ja kostonhimoinen kuin eronnut keski-ikäinen nainen.

      • aina oikeassa...

        ...ei edes hänen miehensä.


    • tilinteko

      ....Antamatta....Niin kyllä se siitä!

    • --->
    • revi siitä

      En sisareni tavoin mennyt aikanani naimisiin, ja isäni kuvitelee jotenkin omistavansa minut. Suunnittelee elämääni, ja loukkaantuu kun en toimi hänen suunnitelmiensa mukaan (olen perheen "musta lammas"); käydessään kylässä tutkii postini. Viis hirveän repivistä riidoista, viis siitä, että yritän parhaani mukaan karkoittaa hänet - hän ei opi. Eikä sen puoleen vaimonsakaan, ts. äitini. Ja tietenkin he ovat aina oikeassa, esim. vävypoika (siskon mies) on ihan surkea tyyppi. En haluaisi lapsenlapsen vuoksi katkaista kokonaan suhteita heihin, mutta vaikeaa on.

      Miten siis päästä eroon patriarkaalisesta kulttuuriperimästä? Kyselee sovinnollinen, ja siksi pulassa.

      • olemaan nainen

        Vittu kun meidät on just kaikki opetettu olemaan naisia! Jos ei meitä isä omista niin sitten mies. Ainakin miehet näin luulee.

        Jos vaihteeksi (1. kerran 10 000 vuoteen) miehet menis peilin eteen!!!

        Opetellaan olemaan naisia, ja siis itsejämme, ja paskat piittaamaan määräilevistä miehistä. Se ei ole helppoa, koska kieltämättä tarvitsemme toisiamme, mutta please face it: nykymaailmassa miehet saavat valita kiinnostavat hommat itselleen ja jättävät tylsät ja raskaat hommat naisille. Kertoo nimimerkki kokeillut.

        Siis ryhtymäämme tosiaankin naisiksi eikä miksikään barbie-nukeiksi! Tai kotiorjiksi.


      • Ainoa tepsivä keino !

        Eroon et pääse muuta kuin panemalla välit poikki. Sillä on erittäin tervehdyttävä vaikutus elämääsi. Kokeile. Itse tein näin omien narskuvanhempieni kanssa,jotka kuvittelivat omistavansa minut - keski-ikäisen perheellisen naishmisen. Tämä on aivan totta, tiedän, kun oen itse kokenut. Se, joka EI ole kokenut narsistiperheen elämää ei tiedä näistä kuvioista mitään.


    • kyse sitten mistä?

      Onko se miehesi oikeassa, eikä osaa olla asiasta kiihtymättä, vai käyttäytyy miten käyttäytyy huolimatta siitä, onko oikeassa vai väärässä?

      Se, että on oikeassa tai väärässä ei ole mikään henkilökohtainen piirre, joten sellaisena asiana ei sitä pitäisi ottaa. Kaikissa on vikaa, mutta niiden esilletuominen ei yleensä (ainakaan kiihtyneessä tilassa) auta asiaa yhtään, vaan parempi keskittyä siihen kuinka käyttäytyy ja miltä tuntuu, ja myös argumentoida sen mukaan (l. 'miksi käyttäydyt noin' eikä 'miksi olet tuollainen').

      • mietityttää

        Jos toinen on AINA oikeassa, hän on todennäköisesti aika usein väärässä. Kumpaa sukupuolta hyvänsä.


    • väärässäkö?

      Ei ikinä!

      • fwefw

        Miehen pitäisi sanoa olevansa väärässä ja pyytää anteeksi, olihä väärässä tai ei. Kuten kirjoittaja itse sanoi: "ja hänkin voisi pyytää anteeksi vaikkei aina olisikaan syytä siihen?"


    • Tuttua juttua!

      Kuulostaa erittäin tutulta. Pelottavan tutulta, ties vaikka samasta miehestä olisi kyse... Minkä ikäinen miehesi on?

      Kärsin täsmälleen samanlaisista ongelmista exäni kanssa. Kipu loppui kun erottiin.

      • ihan samanlainen

        niin että tutulta kuulostaa, vaikken aviossa olekaan joutunut kärsimään. Hän sen sijaan ammentaa besserwisseriyttään jo toiselle vaimoparalle. Ihan komia mies, ei siinä mitään.

        Mutta äärimmäisen rasittava oli myös meille sukulaisnaisille. Ei oltu kuin parikymppisiä, kun hän jo 1. häissään alkoi hurskastella meille biologisen kellon tikityksestä. Erottuaan hän toi varoituksetta lomallaan vaativaisen lapsensa (ja itsensä) meille hoidettavaksi, että sai itse ottaa aurinkoa, ja ruikutti, miten lastenkasvatus on vaikeaa, kun ei kyennyt jälkikasvultaan mitään kieltämään (meidän piti).

        Nyt kun on omaakin jälkikasvua, en kyllä ole huomannut, että lastenkasvatus ihan NOIN vaativaa olisi ollut...

        Nyt hänellä on toinen rundi meneillään, enkä halua tietää tuloksista mitään.


    • katos jos se sulle jo huuta ja raivoo,saa sinut itkemään se on jo anteeksi pyydettävää tiedän sen vaikka olenkin mies, anteeksi pyydössä ei ole mitään hävettävää vaikka monet ei sitä myönnä, joskus joku on väärässä vaikka se olis sun miehesi,
      sen pitäis silloin tueata kun sulla on paha olla voit saada masennuksen siitä kun ei se sua lohduta,voit luulla ettei se välitä susta ollenkaan, tiedän olen mies mutta ajattelin kertoa mitä luulen

      • puhuu toden sanoja

        Jos joutuu huutamaan, se on merkki siitä, että on epävärma asiastaan. Oli sitten oikeassa tai väärässä; volyymin kohottaminen on merkki siitä, ettei seiso oikeasti sanojensa takana.

        Kokeile tätä (en vanno, että toimii, mutta kokeile): kuvittele, että toisen huutaminen tukkii hänen korvansa. Se on kuin neste, joka täyttää hänet korvien yli niin kauan, kuin hän on kiihtynyt. Odota, että hän huutaa niin kauan, että vihan pinta laskee korvien alapuolelle, ja hän taas kykenee kuulemaan. Tämän aikaa tarvitsee vain olla hiljaa.

        Kun toinen taas kykenee kuulemaan, sanot rauhallisesti oman asiasi. Jos vihan pinta nousee taas yli korvien, odotat taas. Niin monta kertaa kuin on tarpeen.

        Tämä on ihme, joka toimii. Olen kokeillut niin työ- kuin yksityiselämässäkin (tosin aina minusta ei ole ollut toteuttamaan tätä). Mutta valmistaudu, ja kokeile. Resepti on paras mahdollinen.

        Anna vihan laskeutua korvien alle, niin monta kertaa kuin on tarpeen. Jaksa.


      • toimiva perhe
        puhuu toden sanoja kirjoitti:

        Jos joutuu huutamaan, se on merkki siitä, että on epävärma asiastaan. Oli sitten oikeassa tai väärässä; volyymin kohottaminen on merkki siitä, ettei seiso oikeasti sanojensa takana.

        Kokeile tätä (en vanno, että toimii, mutta kokeile): kuvittele, että toisen huutaminen tukkii hänen korvansa. Se on kuin neste, joka täyttää hänet korvien yli niin kauan, kuin hän on kiihtynyt. Odota, että hän huutaa niin kauan, että vihan pinta laskee korvien alapuolelle, ja hän taas kykenee kuulemaan. Tämän aikaa tarvitsee vain olla hiljaa.

        Kun toinen taas kykenee kuulemaan, sanot rauhallisesti oman asiasi. Jos vihan pinta nousee taas yli korvien, odotat taas. Niin monta kertaa kuin on tarpeen.

        Tämä on ihme, joka toimii. Olen kokeillut niin työ- kuin yksityiselämässäkin (tosin aina minusta ei ole ollut toteuttamaan tätä). Mutta valmistaudu, ja kokeile. Resepti on paras mahdollinen.

        Anna vihan laskeutua korvien alle, niin monta kertaa kuin on tarpeen. Jaksa.

        Vaikket olisikaan väärässä, olet heikoilla; mutta heti kun toimit tämän mukaan, olet vahvoilla.

        Mielikuvaharjoitus: Istu alas. Kuvittele miehesi ja sinun viimeinen riita. Kun hän alkaa huutaa, aseta kätesi vaakatasoon osoittamaan hänen vihansa tasoa. Kun hän huutaa, ja viha joko kasvaa tai vähenee, seuraa sitä ja joko kohota tai laske kätesi tasoa.

        Kun miehesi on aikansa huutanut, hänen vihansa taso laskee alle korvien, ja silloin hän pystyy taas kuulemaan. Siihen asti sinun tehtäväsi on vain kuunnella. Sitä ennen et voi tehdä mitään.

        Tämä ei ole itse keksimäni metodi, vaan koulutuksissa oppimani. Ja hyväksi havaitsemani! Toimii ihmeesti, jos vain itse muistan odottaa lämpömittarin laskemista korvien alapuolelle (se usein unohtuu, ja tuiskahdan heti ensi matsissa kaikki sammakot suustani).


    • järkevä2

      Jätä se sosiopaatti tms. mikä diagnoosi sitten olisikaan. Sillä ei väliä, jotkuthan nauttii kusipäisistä miehistä.

    • suosittelen

      Ihan vain vinkkinä lue kirja "sata tapaa tappaa sielu"

    • se on...

      miehet sattuu aina olemaan oikeassa, oli väärässä tai ei ^^

    • opettelen minäkin

      Miesystäväni on esimerkkini. Hän sanoo asian keran, mutta ei koskaan jankuta. Samaan olen pyrkinyt. Saa nähdä koska se kaunis päivä koittaa, etten provosoidu sukulaisen kommenteista vaan sanon rehellisesti asian ilman että löisin ja Vain sen kerran tai kaksi, jos ei kuullut.

      • etten sanallisesti

        löisi. Tässä on vanhan ja nuoren sielun ero.


      • itseni kaltaisen miehen
        etten sanallisesti kirjoitti:

        löisi. Tässä on vanhan ja nuoren sielun ero.

        kanssa niin luultavasti naapurit olisivat jo tehneet pari valitusta metelistä.


      • myös se
        itseni kaltaisen miehen kirjoitti:

        kanssa niin luultavasti naapurit olisivat jo tehneet pari valitusta metelistä.

        että joku asia tai sana ärsyttää, mutta perimmäistä syytä ärsytykseen ei tiedosta. Vaan saattaa erehtyä luulemaan, että missa hermoissa on vaan vähän vikaa.


    • et saa tajuamaan, että hänestä voisi löytyä vikaa.

      Ne viat on aina toisessa, kuten olet jo huomannut.
      Nyt, kun olet huomioinut jatkuvan syyllistämisen, on paras ratkaisu kerätä tavarat ja lähteä.

    • tyhmää

      Lue Savon Sanomat 28.07 kirjoitus.

    • isopossu

      Valitettavaa, näitä itsekkäitä, elämää ymmärtämättömiä vaan on, Pyri hänestä eroon!!

    • ASBERGER

      SORI. MIEHESI ON NARSISTI. SIITÄ EI MUUTEN JUSTIINSA PARANEKKAAN. TAISTELE TAI PAKENE - TAI PAKENE JA TAISTELE!

    • miehesi on....

      jos miehesi on narsistisen persoonallisuus häiriön omaava mies niin kannattaa lähteä suhteesta.
      Tekstisi oli lyhyt mutta ei tuo kyllä kuulostaa klassiselta narsistilta. Toivottavasti olen väärässä.

      • pooopppe

        http://www.nuortenkeskus.fi/sivu.php?artikkeli_id=28

        Toimiva perhe - toimiva koulu - metodi puree aina! Saatat saada tästä vaikka ammatin!

        Olen kokeillut ja hyväksi havainnut nämä metodit. Siis jos haluat tehdä työtä suhteesi eteen. Jos et, parempi ottaa ritolat.


    • Ymmärrän sinua

      Rakasta minua eniten silloin kun ansaitsen sitä vähiten,näin luki eräässä postikortissa ja siinä oli pieni kissan poikanen.Olisiko siinä jotain viisauden siementä,minusta ainakin oli.

      Katsoin illalla TV:stä onnellisuudesta avioliitossa,siinä sanottiin mm.että jokaista huonoa tekoa tai sanaa kohti pitäisi tehdä vastaavasti puolisolleen viisi hyvää tekoa tai "kehu-sanaa" että onnellisuuden määrä pysyisi ennallaan.Siinä sitä onkin tekemistä meillä kaikilla.Onnellisiahan me kaikki haluaisimme olla.

      Se että miten miehen saisi ymmärtämään.En vastannut siihen sinun kysymykseesi se onkin tosi vaikea tehtävä.

      • aikuisten oikeasti auttavat

        En missään nimessä ole uskovainen, vaikka Thomas Gordonin ihmissuhdeoppeja usein seurakuntien kautta ihmisille tarjotaankin. Kuitenkin olen itse havainnut (ihmissuhdealan ihmisenä) miten loistavia metodeja Thomas Gordonin erilaiset koulutukset tarjoavat.

        Kokeile ihmeessä! Itse osallistuin Toimiva koulu -kurssille, ja olen huomannut, että minulla on työkalupakillinen enemmän keinoja murkkujen kanssa kuin kollegoillani. Uskoisin, että myös perhe-elämän kriiseihin samat keinot pätevät.

        Hanki ihmissuhteiden työkalupakki. Sisäistä ne ja käytä niitä aviosuhteessasi. Jos nekään eivät auta, on parempi lähteä suhteesta.


      • KEHITTÄVÄT
        aikuisten oikeasti auttavat kirjoitti:

        En missään nimessä ole uskovainen, vaikka Thomas Gordonin ihmissuhdeoppeja usein seurakuntien kautta ihmisille tarjotaankin. Kuitenkin olen itse havainnut (ihmissuhdealan ihmisenä) miten loistavia metodeja Thomas Gordonin erilaiset koulutukset tarjoavat.

        Kokeile ihmeessä! Itse osallistuin Toimiva koulu -kurssille, ja olen huomannut, että minulla on työkalupakillinen enemmän keinoja murkkujen kanssa kuin kollegoillani. Uskoisin, että myös perhe-elämän kriiseihin samat keinot pätevät.

        Hanki ihmissuhteiden työkalupakki. Sisäistä ne ja käytä niitä aviosuhteessasi. Jos nekään eivät auta, on parempi lähteä suhteesta.

        itseään ihmissuhteisiin liittyen, kirjallisuuden avulla ynnä monin muin tavoin.
        Sillä aikaa miehenpuolet surffailevat pornosivuilla, kuvitellen, että naisellisen naisen tulisi näyttää lumpulta.
        Tällaista on nykyisin tosi monella. Huh!


    • nainen####

      Luulen että tuosta suhteesta on parempi lähteä kävelemään. Joskus suhde ei vain toimi syystä A tai B joskus on vain helpompi lähteä pois suhteesta. Yleisesti joillakkin miehillä on tarve olla aina oikeassa jokaisessa asiassa, luulen että se on merkki huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta itseensä.

      • pitäis olla se viksumpi

        ota psykologia käyttöön. Miksi miehesi huutaa? Miksi hän on aina oikeassa? Koska hän on heikko. Anna hänen huutaa. Älä huuda vastaan, ole vahva. Kun hän aikanaan pysähtyy huohottamaan, esitä asiasi ihan hiljaa. Kuuntele häntä, kun hän lakkaa huutamasta. Ja odota, että hän jaksaa kuunnella sinua.

        Anna miehen huutaa. Hänellä on miehen paineita. Hänet on ehkä jopa kasvatettu väärin (mieheksi), kuten moni muu.


    • oli...

      ukko joka tiesi kaiken,osasi kaiken,eikä ollu koskaan väärässä,koko muu maailma oli aina väärässä hän ei.Ja varsinkaan naiset ei ymmärtäny yhtään mitään.Hän ei koskaan pyytäny keltään anteeksi,ystäviä hänellä ei ollut ollenkaan,koska hän oli kaveri niinkauan kun kaverista oli hälle jotain hyötyä.Minä onnex erosin moisesta epelistä.

      • mun isältä

        ja edelleenkin isä ja äiti vetää yhtä köyttä. Kaikkien muiden vahingoksi, mutta ovatpahan yhdessä...

        Kun äiti saa tarpeekseen, hän muuttuu krokotiiliksi. Siis hymyilee, mutta pistää ilkeitä piikkejä salaa. Kaikkiin muihin paitsi aviomieheensä: vanhapiikatyttäreensä, vävyynsä, naapureihinsa. Muttei armaaseen aviomieheensä.

        Myötä- ja vastoinkäymisissä: onko tämä sen arvoista? Kuka saa marttyyrinkruunun viimeisenä päivänä, oikeasti?


    • juutanen

      Kysyt: "Miten miehen saa tajuamaan, että hänessäkin on vikaa..."
      Vastaan: Ei mitenkään!
      Jos miehelläsi ei ole kunnioitusta ja empatiaa omaa vaimoaan kohtaan, niin ei sellaista miestä voi saada mitenkään tajuamaan. Hänen oma egonsa nielee liian suuren osan hänen energiastaan, voidakseen osoittaa huomaavaisuutta toisia kohtaan.

      Ilman anteeksipyytämistä ja anteeksiantoa suhteella ei ole kaikkia tarvittavia edellytyksiä toimia täysipainoisesti. Anteeksiantaminen voi joskus olla työlästä, sillä ihminen ei ylpeydessään halua osoittaa jotakin, joka yleisesti tulkitaan heikkoudeksi.
      Itseasiassa se on kuitenkin juuri päinvastaista.
      Anteeksipyytäminen osoittaa, että ihminen on vahva yksilö, joka osaa tutkia itseään ja asioita joita sanoo ja tekee.

      Annan kaiken tukeni sinulle, sillä anteeksiantaminen on kuin lukitsisi oven takanaan ja heittäisi avaimen mereen. Anteeksiantamisen jälkeen on vapaa siitä asiasta, jota se koski. Silloin voi itse nukkua yönsä hyvin.

    • heikku

      näin se valitettavasti menee. Miehet kun luulevat olevansa maailman napa. Nainen oma vaimo ei kelpaa ku silloin tällöin. Tunteita ne miehet eivät ymmärrä ollenkaan. Pettävät joko netissa tai livenä. Puhu siinä järkeä miehelle yritä saada kommunikaatioa aikaiseksi ei ei onnistu. Lannistaa. Rakkaus miksi se ei kestä. Siksi kun miehet eivät oikeesti koskaan ajattele naisen tunteita.

    • mmn-

      et saa häntä tajuamaan koska se ikävä kyllä kuuluu hänen luonteeseensa.hänen on pakko todistaa olevansa oikeassa.hän ei tule ikinä kunnioittamaan sinua tarpeeksi joten on parempi että jätät hänet.

    • AAHUTIN

      Mulla kävi juuri samalla lailla kun sulla, ei sen tarvitse olla välttämättä mies. Kyllä meitä on moneksi.. kyseessä voi olla yhtä hyvin nainen. Tarkoitan vaan,että toi sun kirjoitus vois olla ihan hyvin suoraan mun elämästä:-\

    • viisauden_sarvi

      Sinulla on nähtävästi yhtä viisas mies kuin vaimollani :)

    • nainen-

      Olisko narsismia miehellä. Sellainen mies joka ei ole kiinnostunt suhteesta tiettyyn naiseen voi käyttäytyä noin kylmästi tai /ja tunnevammainen ... et ole tehnyt varman yhtään mitää väärää, hän vaan on lapsellinen ja antaa syyn sinulle ikäänkuin. Ego suuri ja itsestään kovat luulot kuinka komea on... ehkä.

      En tiedä mitä tuollainen mies kuuntelee ja jos ei halua muuttua. Kirjoitusta voi koittaa tekstin muodossa - ehkä hän ei vaan ymmärrä sitäkään. Vertauskuvallinen tarinakin

    • Ukkonen

      Miksi et ole tyytyväinen siihen, että olet saanut noin viisaan miehen kalastetuksi itsellesi?

    • Ei muuta kuin kenkää tuommoselle miehelle, huomaahan tuosta ettei kemiat natsaa. Turhaan kutjotat suhteessa jossa mies pistää sut itkemään tuon tuosta. Kaikki ansaitsee parempaa.

      Tuohon jos alistuu tarpeeksi kauan, huomaat ettet pääse enää pois.

    • Meitähän on monenlaisia persoonia aian mitä on suhdettakin,mutta riippuu siitä tietenkin mitä sinä olet tehnyt niin että miehesi kokee sen niin että hänellä ei ole anteeksipyyntöön aihetta!!?? Eli,oletko pettänyt,jos niin,silloin voit pyytää anteeksi,mutta et saa anteeeksi sitä KOSKAAN!! Mutta jos on arkisista jutuista kyse,kyllä niistä pitää pystyä puhumaan ja kompensoimaan ne niin ettei niistä mitään jälkijuttua saisi jäidä koskaan. Eihän suhteessa ole mitään kärkeä jos toisen vain pitää aina pyytää anteeksi ja nöyristellä vain,sehän ei tule koskaan toimimaan,lullkoon kukin sen miten tahtoo. Mutta kunnioittakaamme toisiamme kaikessa,oli se sitten positiivista tai negatiivista asiaa. Puhukaa,puhukaa,asiat aina selviää,mutta älkää eläkö suhteessa missä pitää nöyristellä ja elää pelossa tulevasta kuitenkaan!!!! :)

    • onkse suomlainen

      dooreevimasisdol

    • NarsistinExPuoliso

      Miehesi on hyvin tyypillinen narsisti joka saa iloa ja oman egon pönkitystä kun toinen kärsii ja alistuu!

      Olen tällaisessa suhteessa ollut ja aina olisi saanut olla anteeksi pyytämässä ja kerjäämässä.

      12h työpäivän jälkeen ei saanut olla väsynyt vaan olisi iloisesti viettää "laatuaikaa" perheen kanssa.
      Ikinä ei olisi saanut olla pahalla tuulella vaan kaiken olisi pitänyt olla juuri niinkuin mies sanoi.

      Kodin piti olla TIPTOP ja jos pölyhiukkanenkin jostain eksyi pöydälle niin avot->Katastrofi ja riita pystyyn.

      Kun en sitten enää totellutkaan Herra kaikkivaltiasta, herran keinot kävi vähiin ja piti käydä päälle! No onneksi pääsin tämän Jumalaksi itsensä kuvittelevan miehen otteen alta pois ja pääsin jatkamaan elämääni paljon onnellisempana ilman häntä.

      Joten jos yhtään olet viisas nainen niin jätät miehesi ennenkuin tuo muuttuu pahemmaksi.

      Ja ennen päätöstä voit tutustua narsismiin netissä, löytyy paljon tietoa.


      Onnea sinulle ja parempaa tulevaisuutta.

    • vielä kun voit

      kuulostaa todella huolestuttavalta.

    • tiedän tunteen

      Miehesi taitaa olla ainoa lapsi jolle ei ole opetettu että kaikki on erehtyväisiä eikä ole pakko päteä jatkuvasti. Ehkei ole ollut tarpeeksi huomiota tai sitten on vaan niin itsekeskeinen tai narsistinen tyyppi. Ehkä jopa huomaamattaan. vaikea uskoa mutta kyllä tällaisiakin on, luulevat vielä olevansa vaan "kilttejä ja hyviä" kaupan päälle

    • Tasa-arvoa 2000-luvulla?

      Kerro miehellesi pohtineesi, mistä mahtaa johtua, että naapurin kiva setä ei väheksy älykkyyttäsi eikä huuda.

      Etkö arvosta itseäsi vai miksi pidät miehiä itseäsi arvokkaampana

    • Onneksi ei oma kulta tollai

      Jos mies käyttäytyy niin kuin kerroit, olet ehkä ansainnut tulleesi kohdelluksi aivan kuin kerroit, eli olet alistuva typerys, jonka kuuluukin alistua, sillä miehesi ei kestäisi alempana pitämää naista itsensä kanssa tasaveroisena. Ikävä juttu, ei noissa
      psykiatrikaan oikein voi auttaa, sillä teet niin tai näin, olet aina väärässä: kuulostaako vähän narsistiselta psykopaatilta, se miehesi.

      Joskus naiset vaan ovat tunteittensa sokaisemia, eikä heidän päästään löydy järjen hiventäkään, mutta miehen totuus ja naisen totuus voivat toki olla aivan eri asioita

    • joku poku

      Joo samanlaista täällä ollut muutoma vuosi...heräsin siihen kun tajusin että itken kokoajan itsesääliä koska olen muka tehnyt väärin kokoajan ja olen huono....
      Mutta valoa tunnelin päässä kuitenkin! Sainme jotenkin avattua keskustelun asiasta,niin että molemmat ymmärsivät missä mennään... Tultiin siihen tulokseen, että molemmissa on vikaa ja itsensä muuttaminen on vaikeaa jos ei mahdotonta, mutta niin paljon tykätään toisistanme, että kannattaa viellä yrittää!

      Mieheni mielestä suurin osa näistä jutuista johtuu siitä että olen kuulemma ymmärtänyt hänen sanomisensa ja eleensä väärin...(?)....noh...saa nähdä. Saattaa hyvinkin olla oikeassa.

      Kuitenkin sovittiin, että jos ylös ei päästä niin erotaan, koska turha siihen on sitten jäädä jos toinen vollottaa ja toinen on raivoissaan vähän väliä...ihan turhaa.

      Minäkin toivotan onnea sinne teidän taisteluun...mutta on myös annettava itselleen lupa luovuttaa...

    • enää rupee äijäs miettiin..

    • :((

      Tuo kaikki kuullostaa liian samalta mitä itse koin parisuhteessa noin vuosi sitten. Olimme kaksi vuotta yhdessä. Sen jälkeen riitti ja otin askeleen parempaan ja tänäkin päivänä kadun sitä, kun en tehnyt eroa aikaisemmin.

    • entinen uhri..nykyinen selv...

      ..joka on kaikenlaisten tilanteiden herra. Miehesi ei ikinä tule sinua arvostamaan, vaikka kuinka kunnostautuisit. Aina vain sinussa on syy. Narsisti ei nöyristele, vaan käyttää sinua ja myös muita ihmisiä hyväksi, niin kauan kuin teistä on hyötyä. Hän on manipuloinnin mestari. Hän ei ikinä anna periksi. Ja hän tulee asettamaan sinulle koko ajan ehtoja ja rajoittaa kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä muihin läheisiisi. Olet uhri, jonka hän on valinnut kumppanikseen. Hänen kanssaan on ihan turha lähteä pariterapiaan, sillä hän osaa puhua psykologin pyörryksiin ja lopulta kaikki kääntyykin sinua vastaan. Se mies ei ole tarkoitettu sinulle, vaan jollekulle muulle. Sinun kannattaisi erota siitä miehestä ja lähteä ennenkuin on liian myöhäistä. Hän saattaa eron uhatessa näytellä katuvaa ja itkaistakin, mutta se on vaan osa suurta näytelmää silmän lumeeksi, että saisi sinut pitää häkissä. ÄLÄ PILAA ELÄMÄÄSI TUOLLAISEN MITÄTTÖMYYDEN RINNALLA, sillä se ei ole sen arvoista. Lähde, kun vielä voit!! Hae apua ystävistäsi..Kokemusta löytyy lähes 25-vuoden ajalta.

      • täyttä totta!

        Joku löysi sanat siihen mitä meinasinkin! Lukekaa ihmiset tämä kommentti! Itse pääsin helvetistä yli!


      • Parempi elämä odottaa sinua

        Täsmälleen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Lähde vielä, kun voit ja pelasta elämäsi.
        Se mies ei muutu - muuta kuin pahempaaan päin sinun kannaltasi.
        Katso sivut www.narsistienuhtientuki.info. Etsi sieltä keskustelusivut ja kerro oma tarinasi nimettömänä keskustelusivuilla, esimerkiksi otsikon "narsismi parisuhteessa" alla. Saat halutessasi hyvää vertaistukea muilta saman kokeneilta.
        Asiasta on myös julkaistu hyviä suomenkielisiä kirjoja viime vuosina. Itse luen parhaillaan kirjaa "Sata tapaa tappaa sielu" - narsisimin uhrit kertovat, tekijät Tuija Välipakka ja Arja Lehtosaari. Kirja on tuore, ilmestynyt vuonna 2007. Muista hyvistä alan kirjoista löydät tietoja edellä mainituilta sivuilta.

        Tsemppiä sinulle. Parempi elämä odottaa sinua,kun otat oman elämäsi käsiisi.


      • älä arvostele, kun et tunne...

      • oman elämänsä asiantuntija
        älä arvostele, kun et tunne... kirjoitti:

        En tarvitse sinun neuvojasi ja näkemyksiä psykologiasta. Oma runsaan 20 vuoden kokemus narsistiperheessä antaa kyllä pitkän oppimäärän tiedot narsistista aivan pohjanmaan kautta.

        Joo. Tehdäänpä kaikki sen mukaan miltä itsestä tuntuu, ollaanhan sentään oman elämän asiantuntijoita. Niin se vaan on että turha kenenkään tulla tuputtamaan mitään näkemyksiä ja neuvoja. "Mitäpä muut voisivat tietää MINUN asioistani paremmin kuin MINÄ!"

        Mutta on se vaan kumma että näiden samaisten pitää sitten muita syytellä omasta pahasta olosta... "Se oli se TOINEN, se saakelin NARSISTI... MINUSSA ei ollut mitään vikaa!" ;-)


    • mmmn-

      lisäisin vielä sen verran että,tuollaisia ihmisiä on kohdeltu lapsuudessa huonosti kunnes heille on tullut tuo luonteenpiire,en usko että häntä voi muuttaa kukaan,hän on aina samallainen.enkä usko että kukaan sellainen voi ymmärtää sinua miltä sinusta tuntuu ennen kuin itse on nähnyt sinun tilanteesi tai on tuntenut tuollaisen ihmisen..itse olen tuntenut ja se on oikeasti vaikea tilanne! siihen ei auta mitkään keskustelut jos hänellä sattuu olemaan tuollainen luonne..lopeta suhde ajoissa,ennen kuin se etenee vielä pahempaan suuntaan!sinä eikä kukaan muukaan ansaitse tuollaista suhdetta!

      • mmmm-

        ja hei sinä entinen uhri!puhut täyttä asiaa!minäkin olen joutunut kestää tuollaista ihmistä!sellainen ihminen osaa näytellä muille..


    • sama juttu........

      aina oikeassa, (minä itte viisas). Ei ole ikinä lapsiaankaan syliin ottanu. Aina pois kotoa. Yksin olen lehmät ja lapset hoitanu, ei ole auttanut koskaan syötettävää ja liikuntakyvytöntä 34v.lastaan.

      • että joku edes ajattellee..

        Ota hatkat "kaikki tietävältä" , lopulta vastauksia ei löydykkään. Uskolla, totuuteen on aivan liian helppo vedättää heidän joilla tietoa on mitä vähimmin tai oivallusta.

        Ainoastaan mitä suurimmat,uhkaavimmat sanat. Ei, ei todellakaan mitään muuta perustetta kuin pelote tyhjänpäiväinen. Täysin ontto ajatus elämän hallinasta, hallinnasta vain sekundäärisellä perinne argumentillä. ;)

        * lie ymmärrät yskän aiheeuttajan ? *


    • Kaula

      Eikö se näin ole perinteisesti. Mies on perheen pää ja nainen kaula, joka sitä liikuttaa.
      Että silleen...sopua vain yhteiseloon.

      • haluaa asettua

      • usein myös sadisti

        Hyvä neuvo, mutta ei onnistu narsistin kanssa. Sanotaa, että riitaan tarvitaan kaksi, mutta narsistin tämä ei päde.
        Narsisti saa riidan aikaan yksinkin: hän yksinkertaisesti haastaa riitaa ja jankuttaa niin kauan, että toiselta menevät hermot. Ja, jos riitaa ei saada aikaan ensimmäisestä aihepiiristä, niin vaihdetaan aihetta ja tarkastelukulmaa niin kauan, että kunnon flaidis syntyy........


    • Siis ihan täydellinen. Ei tarvitse muilta kysyä, kun hän tietää kaiken.

    • kga

      "Miten miehen saa tajuamaan, että hänessäkin on vikaa, ja hänkin voisi pyytää anteeksi vaikkei aina olisikaan syytä siihen?"

      Toiselta ei voi vaatia anteeksipyyntöä, jos siihen ei ole syytä.

    • Ei mikään ole niin viisas kuin insinööri (paitsi anoppi). Joten, vaihda humanistiin, jos haluat tulla huomioiduksi ja kuulluksi.

    • oikea mies

      Usko miestäsi.Mies on asemansa puolesta aina oikeassa.

      Valitettavasti miehesi on ilmaissut itseään hieman puutteellisesti.Se,että on oikeutettu olemaan oikeassa,ei tarkoita,että pitäisi huutaa tai olla ilkeä.
      Miehelläsi on vielä paljon opittavaa:suuri tehtävä tuo suuren vastuun.

      Anna hänelle aikaa.Mies ei aina muutu hetkessä.

    • sökö

      Eipä taida onnistaa kuin miestä vaihtamalla!

    • olevansa aina oikeassa?

      Vai onko se vaan sinun oma näkemyksesi?

      Tuo sinun kuvauksesi tuo mieleeni oman jo edesmenneen parisuhteeni, jossa minä olin omilla jaloillani seisova ihminen ja vaimoni minun kauttani elämäänsä elävä eheytymätön ihminen, joka oli aina tyytymätön ja kaipasi koko ajan valtavasti huomiota. Vaimoni oli tietyllä tavalla kuin pikkutyttö, joka ei kyennyt oikein täysipainoisesti elämään omaa elämäänsä, vaan tarvitsi siihen toista ihmistä. Parisuhde on kuin osakeyhtiö, jossa on kaksi itsenäistä osakasta, joiden pitäisi kyetä elämään omaa elämäänsä. Parisuhteessa alkaa se heikompi reppana aika herkästi kokemaan niin, että vahvempi käyttää valtaa ja on narsistinen, mutta totuus on varmaan aika usein se, että heikomman pitäisi opetella kasvamaan aikuiseksi, että päästäisiin edes tasapuoliseen keskusteluun. Omassa suhteessani jäi kaikki asiat selvittämättä, kun vaimo ei kyennyt keskustelemaan mistään, kun aina tuppasi tulemaan itku. Miten ihmeessä sellaisen kanssa voi mitään puhua, joka pillittää heti jos vähänkään syvällisempiä selvitellään. Kyllähän se totuus taitaa olla se, että aika moni tämän maailman ns. aikuisesta ihmisestä on henkisesti niin keskenkasvuinen, että ei ole mitään edellytyksiä elää minkäänlaisessa parisuhteessa. Ihmisen pitää ensin opetella tulemaan yksin itsensä kanssa toimeen ja sitten vasta on mahdollisuutta elää toisen ihmisen kanssa. Usein se vaan on niin, että etenkin naiset tarvitsevat miehen elämäänsä, vaikka kyllä niitä taitaa olla pilvin pimein sellaisia miehiäkin, joiden elämästä ei oikein tule mitään ilman naista. Tuollaiset ihmiset ovat kuin pikkupoikia ja - tyttöjä.

    • Læpikæynyt

      Joo, minulla on ihan sama tilanne tæællæ. Vaimo aloittaa jostain asiasta muka keskustelemaan viisaasti ymmærtæmættæ kuitenkaan itse siitæ asiasta hølkæsen pølæystæ. Jos kuuntelen hiljaa antamatta hænen tyhmiin lauseisiinsa mitææn kommenttia, niin pian hæn alkaa nalkkuttamaan tuppisuisuudesta. Jos yritæn kysyæ perusteluja, ettæ voiko se asia nyt ihan niinkææn olla, niin alkaa nalkutus siitæ, ettæ aina olen hæntæ opettamassa, ja ettæ kyllæ hæn sen asian paremmin tietææ. Kolmas vaihtoehto, jota olen kokeillut, on se, ettæ menen mukaan hænen tyhmiin juttuihinsa, mutta siinæ pettææ pian omat hermot, kun sellaista idiotismia ei kauan jaksa kestææ. Yleensæ tilanne pæættyy siihen, ettæ sanon, etten jaksa enææ puhua tæstæ asiasta. Hæn taas kokee, kuten ilmeisesti sinækin, itsensæ hylætyksi, heitteillejætetyksi, ihmiseksi, jota kukaan ei rakasta, ja jolta kenenkææn ei, ensin hæntæ loukattuaan, tarvitse koskaan pyytææ edes anteeksi...Ei mutta PERKELE!.... ei kai se vain ole itse meijæn muija, joka siellæ taas kirjoittelee???
      -MÆÆ OTAN SUSTA HETI HUOMENNA ERON!

      • Yöäk !

        Oletko koskaan käynyt missään testissä selvittämässä, mikä on pipin asenteesi nimi ?


    • faktahomma

      Ämmien kanssa ei muuten pärjää. Jos ei kiinnosta kuunnella äijäjärkeä lähde menemään. Ämmillä on mitä kummallisimpia seltyksiä ja tekosyitä. Se on jo nähty monesti. Muija on laitetta ruotuun ja jos ei kiinnosta niin pihalle. Jokaisella on velvollisuudet ja säännöt ukolla ja akalla. Jos suhde äityy väkivallaksi mitä todennäköisemmin. Taustalla on akan provosointi joka on ärsyke. Moni nainen ei tätä ongelmaansa myönnä sen vuoksi koska ei tunnista ongelmaa tai ei halua sitä tosiasiaa myöntää.

      Viesti tosimiehille..

      Laita pelleilevät ämmän retaleet tuotuun. Voitte aloittaa homman tekemällä DNA testin joka voi tuoda yllättäviä vastauksia. Älä ole liian sinisilmäinen naisten kanssa.

    • Ulos vaan

      Hyvä oivallus! Mies on aina oikeassa. Kaikki miehet tietävät kaikesta kaiken. Keski-ikäisenä tulee vielä sellainen lisämauste, että he ovat myös aina oikeassa. Naisen pitää lähteä pois huonosti käyttäytyvän miehen luota. Naiset eivät vain keskimäärin lähde, vaan jäävät odottamaan, että jospa mies muuttuisi. Ei muutu, uskokaa pois. Olette vapaita, naiset! Mikään muu eikä kukaan muu estä teidän lähtöänne kuin oma päänne, omat ajatuksenne. Kaikki muut ovat tekosyitä, joiden taakse piiloudutte. Kaikkein julminta on vetää omat lapset suojamuuriksi ja syyksi jatkaa perhehelvettiä. Katkaiskaa kierre, älkääkö siirtäkö menneiden sukupolvien vaikeuksia vielä tulevienkin sukupolvien selviteltäviksi.

      • Omat polut

        Jeee, olemma niiiin samaa mieltä; mikään ei muutu miksikään koskaan elleivät naiset muutu ja muuta ajattelu- ja toimintatapojaan. Miesten aivot uinuvat niin kaukana pimeällä keskiajalla, että menee vielä monta, monta sukupolvea, ennen kuin alkaa olla pikkuinen käsitys siitä, missä mennään, ehkä.


    • Herra Oikea

      Jäkä mäkä.
      Taidat olla läski ja nariseva ääni.

    • lara_h

      Minun mieheni on samanlainen. Ei pyydä anteeksi juuri koskaan ja loukkaa todella pahasti. Olen kovettanut itseni ja loukkaan samalla mitalla takaisin. Toimii!

    • mylife!

      Googletappa narsissi syndroomasta...he ovat aina oikeassa ja parempia kuin muut...tunnevammaisia,kylmiä.Empatiakyvyttömiä,täynnä omaa erinomaisuuttaan.Mestari manipuloijia jne..alussa toki hurmaavia jne.....ennenkun uhri on varmaa kamaa....
      Muista,sun elämä - älä tuhlaa sitä turhan odotteluun. Lehmät ei vaan lennä....eikä seepra pääse raidoistaan,mutta sinä voit tehdä valintoja,voidaksesi hyvin.Voimia ja rohkeutta!

    • theshtsjhtsjtjnj

      Keskustele miehesi kanssa, mitä odotat häneltä ja mene psykologille jos on masennusta.

      • Narsismi=Ihminen

        Toi sana on niin merkityksetön kyllä. Kaikki ihmiset omaavat noita narsismin piirteitä enemmän ja vähemmän. Kukahan idiootti on tuon keksinyt? Etsikää netistä narsismin oireet ja vastatkaa rehellisesti niihin ja todetkaa että olette itsekin narsisteja.


      • Ihminen2011
        Narsismi=Ihminen kirjoitti:

        Toi sana on niin merkityksetön kyllä. Kaikki ihmiset omaavat noita narsismin piirteitä enemmän ja vähemmän. Kukahan idiootti on tuon keksinyt? Etsikää netistä narsismin oireet ja vastatkaa rehellisesti niihin ja todetkaa että olette itsekin narsisteja.

        Totta. Kaikissa meissä on narsistisia piirteitä ja eri elämänvaiheissa ne saattavat korostua enemmän (esim. kasvuvaiheet, kriisit) mutta normaali ihminen palaa jälleen ns. tasapainoon. Narsisti ei kasva eikä myönnä olevansa väärässä vaikka saattaakin osata hyvin näytellä. Ongelmallisen suhteen jälkeen mietin jo välillä että olenko ehkä sittenkin itse se suurin ongelma. Onneksi ajan kanssa ja muiden ihmisten (myös terapeutin) avulla olen ymmärtänyt ettei asia ole näin. Jossain vaiheessa ei kukaan tervekään ihminen jaksa yrittää puhua järkevästi jos toinen vain haluaa riidellä ja loukata. Mutta totta on se ettei ketään pitäisi kovin heppoisin perustein leimata narsistiksi. Itse olen luottanut tässä asiassa terapeutin mielipiteeseen. Keskustelu on jo vanha mutta aihe "ikuinen"


    • Hyvä hyvä

      Kiva olet ottanut Timon mieheksesi.

    • alistetturakki

      Minä en pyydä anteeksi silloin, jos en mitään vääryyttä tehnytkään. Tämä ei valitettavasti toimi, koska nainen saa yhtäkkiä päähänsä aivan kummallisia asioita, syyttää sanomisista, joita ei ole tapahtunut ym. Vääntää siis asioita väkisin sellaiseen muotoon, että ikäänkuin heitä olisi loukattu ja sitten ulisevat säälittävästi itsekseen. Sitten jos et reagoi (suomeksi: myönnä olleesi paha, vaikket mitään olisi tehnytkään) he alkavat syyllistää sinua pahasta olostaan ja suurinpiirtein hyperventiloida ja tappaa itseään. Tämä on siis täysin huominhakuista toimintaa. He hakevat juuri sitä, että koiran lailla alistut ja myönnät olleesi paha, vaikket ehkä edes tiedä mistä on kysymys, tuskin tietävät he itsekään.
      Naiset kaipaavat draamaa, se on valitettava tosiasia. Ainakin nykynaiset. Olen huomannut että ehkä n. 40 naiset eivät tätä kovin paljon harrasta. Ehkäpä omankin ikäpolven naiset tässä lähivuosina rauhoittuvat? Onko kyse vaihdevuosista?

    • kamala elämä

      just. ja tämmöisen kanssa sit pitäisi olla onnellinen, joka ajattelee naisesta noin.
      taitaa olla karvapesän pula.

      Kärjistäminen kuuluu heikkojen miesten keinovalikoimaan. Myös hysteerisiä miehiä on, huomionhakuisista puhumattakaan.

      Monivuotinen kokemus, että huomionhakuisuudessaan mies kiristää, uhkaa, uhmaa, uhkaa tappaa itsensä jos ei saa mitä haluaa.. potkii pois yhteisestä sängystä, kun sattuu sille päälle, raiskaa, häipyy salaa puhumatta sanaakaan, hakkaa, murskaa sormeni, heittää mut rappusista alas, kun vituttaa, sulkeutuu saunaan sen päätteeksi, minä yöpaitasillani ulkona ilman kännykkää metsätaipaleen takana.

      Tosi mies onkin.. ja tämän kaiken kokeneena en kaipaa enää miestä, vaan olen päättänyt, että seuraava kumppani on nainen.

    • oikeesti kiltti mies

      Idiootti miehiä asuu joka kadun kulmassa.

    • xepertti

      Mitä järkeä on riidellä kun itse rupeaa sitten pillittämään kun ei saa tahtoaan läpi. Ei mitään järkeä. Lisäksi riitelyn jälkeen aika harvan tekee mieli heti halia ja lohduttaa.

    • Anonyymi

      Potkia koneet ideat miehet

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe