Laitan tämän nyt tännekkin osastoon, eli olen jo pitkän aikaa miettinyt, että antaako lääkäri kuinka helposti e-pillereitä kuukautiskipuihin? Antaako vain, jos sanon että haluan e-pillerit kuukautiskipuihin vai tarvitseeko mainita, että saatan ne pian ehkäisyynkin tarvita? Kirjoittaako hän reseptiin, että ovat kuukautiskipuihin vai ehkäisyyn? Kannattaako minun edes hankkia mielestänne e-pillereitä?
Itse kun ajattelin e-pillerit hankkia, tänään taas oli syytä ajatteluun kun sängynpohjalla viruin. Kivut olivat taas kamalat, en pystynynyt oikein mitenkää olemaan. Ennen on auttanut yksi 400mg burana, mutta parin viime vuodon ajan (ennenkuin kivut ovat alkaneet) olen ottanut kaksi 400mg buranaa, mutta eivät hyödytä enää.
Ennen kuumavesipullokin auttoi, nyt tuntui vain pahentavan.. Myös liikuntaa yritin, mutta ei siitä mitään tullut, hyvä että juuri ja juuri pääsin hoipertamaan kotiin, niin hirveästi koski. Välillä piti jäädä istuskelemaan, kun tuntui että pyörryn. Ruokaakaan ei yhtään tehnyt mieli, se vain etoi.
Olen siis 17-vuotias tyttö ja lähes kaikki nämä 3 vuotta jolloin minulla on kuukautiset olleet, niin on myös olleet kivut. Minulla on poikaystävä, jonka kanssa en vielä ole yhdynnässä ollut (en kuitenkaan ole neitsyt), mutta varmasti pian yhdyntäkin tulee ajankohtaiseksi.
Kuukautiskipuihin e-pillerit?
1
1724
Vastaukset
- .e.
Itse menin lääkärin juttusille kuukautiskipujen takia suunnilleen samanikäisenä kuin sinä olet nyt, 17-18-vuotiaana, ja lääkäri ehdotti minulle e-pillereitä kuukautiskipuihin ja sellaisen reseptin myös minulle sitten kirjoitti. Reseptiin hän kirjoitti "kuukautiskipujen hoitoon" ja jossain vaiheessa se muuttui vähän kuin automaattisesti "ehkäisyyn"...
Kun sitten pillereiden syönnin aloitin, olivat heti ensimmäiset kuukautiset lähes kivuttomat ja vuotomäärä vähentyi huomattavasti. Särkylääkkeitä ei tarvinnut enää syödä entiseen tahtiin. Tässäkin asiassa on varmasti jokaisella henkilökohtaisia eroja ja erilaisia kokemuksia, mutta minulle pillerit ovat sopineet hyvin ainakin tässä asiassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es402272Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271188
- 251124