Hajuveden käyttö

Ihmettelenpä vain

Naiset, miten te laitatte hajuvettä? Suihkautatteko kaulalle, decolteelle vai ranteisiin? Kuivattavatko hajuvedet jotenkin herkkää kaulaa ja decolteetä?

8

3946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkkä typykkä

Hajuvesi voi helpostikin kuivattaa ihoa (sieltä ranteistakin), mutta pahempaa on se ihon kutina tai päänsärky, jonka hajuste saa aikaan... Luonnonhajuste voi kuitenkin toimia, nimittäin siis ne, joissa ei ole kemiallisesti valmistettua tuoksua.

Ärsyttämättömiä hajuvesiä voi tehdä itsekin. Itse olen kerran kuivattanut ruusuja ja laittanut sitä veteen, ja tuli ihanan yksinkertainen ja romanttinen tuoksu. Oli siinä valmistuksessa jotain koukeroitakin, mutten muista enää tarkasti. Eiköhän ohjeet löydy netistä.

• hajuvettä

Suihkautan esim. nilkkoihin ja ristiselkään, koska minulla on arat silmät.

• Avon-Vippari

alkoholipitoista niin niskaan, ranteisiin tai vaatteisiin. Ite suihkautan yleensä ranteisiin hajuvettä.

• yjuyjyfgj

Itse laitan yleensä yhden suihkauksen niskaan ja sitten yhden molempiin kyynärtaipeisiin ja se on siinä. Minulle ei aiheuta mitään reaktioita ihossa.

• omenat
        yjuyjyfgj kirjoitti:

Itse laitan yleensä yhden suihkauksen niskaan ja sitten yhden molempiin kyynärtaipeisiin ja se on siinä. Minulle ei aiheuta mitään reaktioita ihossa.

on hyvä laittaa hiuksiin, ei ärsytä ollenkaan ihoa. Suihkaus vaikka pään yläpuolella ja sit vaan annetaan laskeutua hiuksiin. Lähtee sit pestessä pois ja tuulen mukana tuoksuu ihanasti.

• Pysyy pidempään

Minä suihkautan hiusten latvoihin, sillä olen sen kuullut siellä pysyvän kauemmin, tuoksu siis pysyy kauemmin. Tai sitten kerran suihkautan eteen ilmaan ja kävelen läpi.... yksinkertaista...

• yleensä

Kaulaan ja sitte vaatteisiin rintojen ja vatsan kohdalle ja joskus selän kohalle...

• KosmetologiMK

Hajuveden oikea oppinen käyttö on suihkautus ranteeseen, ranteitten yhteen hierominen ja sen jälkeen hierotaan ranteilla korvien taakse tai alapuolelle.

Näissä paikoissa on paljon imusolmukkeita jossa iho hengittää hyvin, joten parfyymin laittaminen näihin kohtiin on oivallinen.

Tuoksua ei kannata läträtä ympäri kroppaa, hiuksiin ja vaatteiden päälle. Ja varmasti decolletta parfyymi kuivattaa jos siihen suoraan suihkutetaan, koska tuotteet sisältävät usein miten alkoholia ja liuottimia.

Saattaa tuntua siltä että pari suihkausta tai yksi ei riitä, että parfyymi ei ollenkaan vaikuta tai tuoksu, mutta yleensähän se onkin niin että kantaja ei tuoksuaan haista, vaan toinen läsnäolia.

Mutta on tietysti eroja parfyymeissäkin, toilette on kevyempi ja parfym täyteläisempi ja se määrää miten kannattaa päivän mittaan sitä käyttää. Toilettea saa lisätä pari kertaa päivässä ja parfyymi tuoksuu koko päivän tuoden sydäntuoksun haihtuessaan, eli tuoksu muuttuu hieman, siitä tulee pehmeämpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe