Naiset, miten te laitatte hajuvettä? Suihkautatteko kaulalle, decolteelle vai ranteisiin? Kuivattavatko hajuvedet jotenkin herkkää kaulaa ja decolteetä?
Hajuveden käyttö
8
3946
Vastaukset
- herkkä typykkä
Hajuvesi voi helpostikin kuivattaa ihoa (sieltä ranteistakin), mutta pahempaa on se ihon kutina tai päänsärky, jonka hajuste saa aikaan... Luonnonhajuste voi kuitenkin toimia, nimittäin siis ne, joissa ei ole kemiallisesti valmistettua tuoksua.
Ärsyttämättömiä hajuvesiä voi tehdä itsekin. Itse olen kerran kuivattanut ruusuja ja laittanut sitä veteen, ja tuli ihanan yksinkertainen ja romanttinen tuoksu. Oli siinä valmistuksessa jotain koukeroitakin, mutten muista enää tarkasti. Eiköhän ohjeet löydy netistä. - hajuvettä
Suihkautan esim. nilkkoihin ja ristiselkään, koska minulla on arat silmät.
- Avon-Vippari
alkoholipitoista niin niskaan, ranteisiin tai vaatteisiin. Ite suihkautan yleensä ranteisiin hajuvettä.
- yjuyjyfgj
Itse laitan yleensä yhden suihkauksen niskaan ja sitten yhden molempiin kyynärtaipeisiin ja se on siinä. Minulle ei aiheuta mitään reaktioita ihossa.
- omenat
yjuyjyfgj kirjoitti:
Itse laitan yleensä yhden suihkauksen niskaan ja sitten yhden molempiin kyynärtaipeisiin ja se on siinä. Minulle ei aiheuta mitään reaktioita ihossa.
on hyvä laittaa hiuksiin, ei ärsytä ollenkaan ihoa. Suihkaus vaikka pään yläpuolella ja sit vaan annetaan laskeutua hiuksiin. Lähtee sit pestessä pois ja tuulen mukana tuoksuu ihanasti.
- Pysyy pidempään
Minä suihkautan hiusten latvoihin, sillä olen sen kuullut siellä pysyvän kauemmin, tuoksu siis pysyy kauemmin. Tai sitten kerran suihkautan eteen ilmaan ja kävelen läpi.... yksinkertaista...
- yleensä
Kaulaan ja sitte vaatteisiin rintojen ja vatsan kohdalle ja joskus selän kohalle...
- KosmetologiMK
Hajuveden oikea oppinen käyttö on suihkautus ranteeseen, ranteitten yhteen hierominen ja sen jälkeen hierotaan ranteilla korvien taakse tai alapuolelle.
Näissä paikoissa on paljon imusolmukkeita jossa iho hengittää hyvin, joten parfyymin laittaminen näihin kohtiin on oivallinen.
Tuoksua ei kannata läträtä ympäri kroppaa, hiuksiin ja vaatteiden päälle. Ja varmasti decolletta parfyymi kuivattaa jos siihen suoraan suihkutetaan, koska tuotteet sisältävät usein miten alkoholia ja liuottimia.
Saattaa tuntua siltä että pari suihkausta tai yksi ei riitä, että parfyymi ei ollenkaan vaikuta tai tuoksu, mutta yleensähän se onkin niin että kantaja ei tuoksuaan haista, vaan toinen läsnäolia.
Mutta on tietysti eroja parfyymeissäkin, toilette on kevyempi ja parfym täyteläisempi ja se määrää miten kannattaa päivän mittaan sitä käyttää. Toilettea saa lisätä pari kertaa päivässä ja parfyymi tuoksuu koko päivän tuoden sydäntuoksun haihtuessaan, eli tuoksu muuttuu hieman, siitä tulee pehmeämpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346