Kävin joskus 80-luvulla katsomassa paikallisessa teatterissa Peter Pan-esityksen jossa oli mukana tuo laulu. En ole mistään löytänyt sanoja siihen;ainakin siinä laulettiin näin:minä olen peter pan,satuun sinut johdatan. Olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en..
En löytänyt googlettamallakaan laulun sanoja tai sit en vain osannut katsoa oikeaa linkkiä..
Jos joku tietää sen laulun sanat tai mistä saisi sen cd-levynä niin olisi kiva :) Myös muut suomenkieliset peter pan-sadun laulut on tervetulleita.
"minä olen peter pan.."
16
6627
Vastaukset
- jonne
...on tähän Ritva Holmbergin käännökseen tehnyt Jukka Virtanen. Kysy häneltä.
- Jukka Virtasen
mutten löytänyt vaikka googletin hänen nimellään.
- jonne
Jukka Virtasen kirjoitti:
mutten löytänyt vaikka googletin hänen nimellään.
Soita Virtaselle ja pyydä meilaamaan sulle. Kysy puhelinnumero vaikka Helsingin Kaupunginteatterista.
- laulusta
Minä olen Peter Pan,satuun teidät johdatan,olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en.Minä lennän kuin...minä ymmärrän keijujen kieltä.
jotai muitaki pätkiä muistan,mutta ois mukava muistaa kaikki sanat!
Tuo laulu löytyy kasettikirjoista..siis missä on kirja ja kasetti,olen joskus lapsena itse kuunnellut tuota.Ei muutaku kirjastoon hakemaan peter pania.Kyl se sieltä löytyy...
- Omalle lapselle
aloin tässä kerran sitä laulelemaan ja harmittaa kun en osaa enempää.. Kirjastoon siis :)
- musikaali
Minulla on kyseessä oleva musikaali. Susanna Haavisto on siinä nimiroolissa ja laulaa mm. juuri tuon Peter Pan-laulun. Toki siinä on muitakin esiintyjiä. Tilasin musikaalin jostain kirjakerhosta 80-luvulla ja se on äänitetty kasetille. Varmaan löytyy kirjastosta.
- tämä joo
Tapailemasi laulu on Jukka Linkolan ensimmäisestä musikaalista, nimeltään Peter Pan. Sen tiedän että ko. teoksesta on todella vaikea saada nuotteja taikka mitään muutakaan taltiointeja.
Tiedän kuitenkin, että kyseessä on Helsingin Kaupunginteatterille vuonna 1985 sävelletty tilausteos, jossa nimiroolin lauloi Susanna Haavisto. Minä törmäsin ko. teokseen kun eräs kaverini lauloi saman roolin Kankaanpään musiikkiopiston näytöksessä. voisit ehkä noita hakusanoja yrittää ja tehdä google-haun.
- paloilla
Valituilla Paloilla on muistaakseni neljän cd:n "parhaat lastenlaulut" - kokoelma. Minä olen peter pan on mukana siinä kokoelmassa. Tiedän, koska meillä on ollut se kokoelma, hävisi ja surettaa, koska oli todella hyvä kokoelma!!!
- versio laulusta
- Helinä keiju
Heippa!
Oisuikin just hyvään saumaan, käyppä kattomasssa ''www.peterpan.fi'' Kannattaa käydä kattomassa!! :D aivan huippu! Ja siinäkin lauletaan just toi sama... '' Minä olen Peter Pan, satuun sinut johdatan, olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en.'' ja sitten se jatkuu jotenkin että ''osaan lentää kuin pääskynen siivillään, minä ymmärränkeijujen kieltä...'' - dfy boweru¨+
Ota yhteyttä johonkin tahoon joka on esittänyt sen.
- AbNaTUI
... on tuon laulun virallinen nimi, omistan alkuperäisen kasettina. Ostin sen aikoinaan sieltä Hesan kaupunginteatterista, kun kävin katsomassa näytelmän vuonna 1985.
CD löytyy mm. Lappeenrannan kaupunginkirjastosta, eli kaukolainana, jos ei muuten.
Vähän tietoja, nämä ovat kasetin etukannesta:
Nimi: Poika, joka ei halunnut kasvaa suureksi
Jukka Linkola - Jukka Virtanen
Sisäsivun kappalelista näyttää tältä:
A-puoli
1. Minä olen Peter Pan
2. Woffeliwoff
3. Satukatu
4. Mikä mikä mikä maa
5. Kadonneet pojat
6. Kapteeni Koukun pieni filosofinen laulu
7. Merenneidot
8. Nimenarvausooppera
B-puoli
1. Kauniin kuoleman maa
2. Intiaanitanssi
3. Talontekolaulu
4. Kehtolaulu
5. Hurjat merirosvot
6. Minä olen Peter Pan (eri sovitus)
7. Krokotiili
8. Seikkailu päättyy
Lisäksi alla alla mm. nämä tiedot:
Musiikki: Jukka Linkola
Sanat: Jukka Virtanen
1985 Finnlevy
Esittävät
Susanna Haavisto (Peter Pan), Esko Salminen (Kapteeni Koukku), Eija Ahvo (Leena), Jyrki Kovaleff (Nanna-koira), sekä Tom Pöysti, Markku Riikonen, Stig Fransman, Harri Rantanen
Orkesteri: Jukka Linkola: kapellimestari, kosketinsoittimet (jne.)
Äänitys: Dan Tigerstedt/Takomo studiot
Tuottajaksi on näköjään merkitty Jukka Linkola
Itse kasetissa on Polydorin nimi ja logo ja sarjanumero 825 367-4.
Jokohan näillä tiedoilla löytyisi vastaava cd? Kuuntelunautintoa toivotellen - pekkkkkkkis
täältä: http://www.youtube.com/watch?v=eby7fWb7E3I&feature=related
ja koko soundtrack löytyy vieressä olevista linkeistä. :) - aapo 74
spotify; Peikkometsä albumi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019