Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

"minä olen peter pan.."

sanat hukassa

Kävin joskus 80-luvulla katsomassa paikallisessa teatterissa Peter Pan-esityksen jossa oli mukana tuo laulu. En ole mistään löytänyt sanoja siihen;ainakin siinä laulettiin näin:minä olen peter pan,satuun sinut johdatan. Olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en..

En löytänyt googlettamallakaan laulun sanoja tai sit en vain osannut katsoa oikeaa linkkiä..

Jos joku tietää sen laulun sanat tai mistä saisi sen cd-levynä niin olisi kiva :) Myös muut suomenkieliset peter pan-sadun laulut on tervetulleita.

16

6320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonne

      ...on tähän Ritva Holmbergin käännökseen tehnyt Jukka Virtanen. Kysy häneltä.

      • Jukka Virtasen

        mutten löytänyt vaikka googletin hänen nimellään.


      • jonne
        Jukka Virtasen kirjoitti:

        mutten löytänyt vaikka googletin hänen nimellään.

        Soita Virtaselle ja pyydä meilaamaan sulle. Kysy puhelinnumero vaikka Helsingin Kaupunginteatterista.


      • laulusta

        Minä olen Peter Pan,satuun teidät johdatan,olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en.Minä lennän kuin...minä ymmärrän keijujen kieltä.

        jotai muitaki pätkiä muistan,mutta ois mukava muistaa kaikki sanat!

        Tuo laulu löytyy kasettikirjoista..siis missä on kirja ja kasetti,olen joskus lapsena itse kuunnellut tuota.Ei muutaku kirjastoon hakemaan peter pania.Kyl se sieltä löytyy...


    • Omalle lapselle

      aloin tässä kerran sitä laulelemaan ja harmittaa kun en osaa enempää.. Kirjastoon siis :)

    • musikaali

      Minulla on kyseessä oleva musikaali. Susanna Haavisto on siinä nimiroolissa ja laulaa mm. juuri tuon Peter Pan-laulun. Toki siinä on muitakin esiintyjiä. Tilasin musikaalin jostain kirjakerhosta 80-luvulla ja se on äänitetty kasetille. Varmaan löytyy kirjastosta.

      • tämä joo

        Tapailemasi laulu on Jukka Linkolan ensimmäisestä musikaalista, nimeltään Peter Pan. Sen tiedän että ko. teoksesta on todella vaikea saada nuotteja taikka mitään muutakaan taltiointeja.

        Tiedän kuitenkin, että kyseessä on Helsingin Kaupunginteatterille vuonna 1985 sävelletty tilausteos, jossa nimiroolin lauloi Susanna Haavisto. Minä törmäsin ko. teokseen kun eräs kaverini lauloi saman roolin Kankaanpään musiikkiopiston näytöksessä. voisit ehkä noita hakusanoja yrittää ja tehdä google-haun.


    • paloilla

      Valituilla Paloilla on muistaakseni neljän cd:n "parhaat lastenlaulut" - kokoelma. Minä olen peter pan on mukana siinä kokoelmassa. Tiedän, koska meillä on ollut se kokoelma, hävisi ja surettaa, koska oli todella hyvä kokoelma!!!

    • versio laulusta
    • Helinä keiju

      Heippa!

      Oisuikin just hyvään saumaan, käyppä kattomasssa ''www.peterpan.fi'' Kannattaa käydä kattomassa!! :D aivan huippu! Ja siinäkin lauletaan just toi sama... '' Minä olen Peter Pan, satuun sinut johdatan, olen aivan pikkuinen ja koskaan tästä kasva en.'' ja sitten se jatkuu jotenkin että ''osaan lentää kuin pääskynen siivillään, minä ymmärränkeijujen kieltä...''

    • dfy boweru¨+

      Ota yhteyttä johonkin tahoon joka on esittänyt sen.

      • säveltäjä

    • AbNaTUI

      ... on tuon laulun virallinen nimi, omistan alkuperäisen kasettina. Ostin sen aikoinaan sieltä Hesan kaupunginteatterista, kun kävin katsomassa näytelmän vuonna 1985.
      CD löytyy mm. Lappeenrannan kaupunginkirjastosta, eli kaukolainana, jos ei muuten.
      Vähän tietoja, nämä ovat kasetin etukannesta:
      Nimi: Poika, joka ei halunnut kasvaa suureksi
      Jukka Linkola - Jukka Virtanen

      Sisäsivun kappalelista näyttää tältä:
      A-puoli
      1. Minä olen Peter Pan
      2. Woffeliwoff
      3. Satukatu
      4. Mikä mikä mikä maa
      5. Kadonneet pojat
      6. Kapteeni Koukun pieni filosofinen laulu
      7. Merenneidot
      8. Nimenarvausooppera
      B-puoli
      1. Kauniin kuoleman maa
      2. Intiaanitanssi
      3. Talontekolaulu
      4. Kehtolaulu
      5. Hurjat merirosvot
      6. Minä olen Peter Pan (eri sovitus)
      7. Krokotiili
      8. Seikkailu päättyy

      Lisäksi alla alla mm. nämä tiedot:
      Musiikki: Jukka Linkola
      Sanat: Jukka Virtanen
      1985 Finnlevy
      Esittävät
      Susanna Haavisto (Peter Pan), Esko Salminen (Kapteeni Koukku), Eija Ahvo (Leena), Jyrki Kovaleff (Nanna-koira), sekä Tom Pöysti, Markku Riikonen, Stig Fransman, Harri Rantanen
      Orkesteri: Jukka Linkola: kapellimestari, kosketinsoittimet (jne.)
      Äänitys: Dan Tigerstedt/Takomo studiot
      Tuottajaksi on näköjään merkitty Jukka Linkola
      Itse kasetissa on Polydorin nimi ja logo ja sarjanumero 825 367-4.

      Jokohan näillä tiedoilla löytyisi vastaava cd? Kuuntelunautintoa toivotellen

    • pekkkkkkkis
    • aapo 74

      spotify; Peikkometsä albumi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe