Minne vanhat sormukset

eronnut jo aikoja sitten

Onko jollakulla kokemusta turhien kihla-/vihkisormusten myymisestä tai panttaamisesta?

Erosin kihlatustani jo muutama vuosi sitten ja nyt tuossa tavatessamme tajusimme, että molemmilla vielä kihlasormukset pyörivät jossain laatikon nurkassa ja ne voisi kernaasti vaihtaa rahaksi. Miehellä perus valkokultasormus, minulla samanlainen timantilla. Mitähän niille kannattaisi tehdä, jotta niistä mahdollisimman paljon saisi?

23

18159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen hölmö

      Kultasepät ostavat vanhoja sormuksia ns. romukultana. Hinta riippuu painosta ja kultapitoisuudesta. Itse sain omasta hyvin ohuesta sormuksestani peräti 12 euroa :-) Grammahinta lienee 7-10 e/g.

    • NeppariiNa

      Minullakin vanha kihla- ja vihkisormus lojuu laatikon pohjalla. Aikoinaan poika sanoi että sitä ei laiteta minnekään ja niin se on edelleen tallessa. Olisi helppo vaihtaa rahaksi koska ei ole mitään timantteja eikä muutakaan kiviä. No poika saa sitten kun minusta aika jättää tehdä sille sitten mitä tahtoo ellei tule niin kova puute rahasta että on pakko mennä ne myymään. Toivottavasti romukullan arvo on silloin korkeimmillaan.

    • -ukko-

      naisellani pyöri molemmilla entiset kihla- ja vihkisormukset laatikossa. Piirsin semmosen erikoisemman nenäkorun mallin ja veimme mallin ja sormukset kultasepälle. Hän käytti entisten liittojen kullat siihen nenäkoruun. Se oli sitten vähän niin kuin mun antama kihla, koska olin sen korun itse suunitellut. Hintaa tuli juuri sepän työn verran, kun kullat oli omia.

      • ?=)

        Eli hänkin on nyt historiaa? Mitäs uudelle sormukselle tapahtui? Oletko siitä teettänyt seuraavalle jotain?
        Tuollaista tapaa en ole koskaan ennne kuullut.Mikäs siinä jos naisestakin ok!


      • -ukko-
        ?=) kirjoitti:

        Eli hänkin on nyt historiaa? Mitäs uudelle sormukselle tapahtui? Oletko siitä teettänyt seuraavalle jotain?
        Tuollaista tapaa en ole koskaan ennne kuullut.Mikäs siinä jos naisestakin ok!

        ... eihan niitä exiä varta vasten vaihdettaviksi ole otettu, mutta elämä heittelee. Ei oo sen jälkeen kierrätetty sormusta. Mihin lie kadonnut.


    • liiton merkiksi

      annettu, pitäisi avio/kihla sopimuksen purkautuessa antaa takaisin sen antajalle, eli sormukset pitäisi taas kerran vaihtaa.

    • sormessa

      Itse avioerottuani pidin sormukseni, suurennutin sitä ja laitoin keskisormea koristamaan. En raaski heittää / myydä pois, koska sormus kaunis ja itseni suunnittelema. Tulevaisuudessa annan tyttärelleni "rippilahjaksi".

      • sormus

        Annan sormukseni pojalleni kun hän on täysi-ikäinen ,ex-antaa omansa tyttärelle näin ollaan sovittu.Kuitenkin niihin liittyy paljon tunnearvoa ei ainakaan itse raski hävittää...jääpähän ainakin lapsille muistot vanhemmistaan.


    • männäviikolla

      vanhat sormukset ja miehen peruja nurkkiin jääneet kalvosinnapit kultasepälle. Vaihdoin ne yhteisen lapsenlapsemme kastelahjaan, silleen menevät tavallaan suvussa eteenpäin, eikä jää huono omatunto, että olen käyttänyt saamani rahat vain omaksi edukseni.

    • Just eronnut

      Nakkasin lampeen :-)

    • eronnut jo aikoja sitten

      Kiitosta vain kaikille vastauksista. Yritin tosin kysellä, mihin viemällä niistä saisi parhaiten rahaa, eli esim. jokeen heittäminen ei kovin tuottoisa tapa ole, vaikka moni sen tapaista tarjoili. Muutama vastailikin kysymykseen, thanks for that.

      Miten kultasepät valkokullasta ja timanteista maksavat? Saako kaniin viemällä paremmin?

      Tunnearvoa ei minulle noilla ole, tärkeämpiä ovat valokuvat ja muistot yhteisistä kokemuksista. Ero ei myöskään ollut millään lailla riitaisa, eli ei ole tarvetta sormuksia mihinkään viskata.

      • .....

        Yritin juuri viedä sormuksen kaniin, jonka ovh hinta oli 1300€. Minulle tarjottiin sormuksesta 300€, eli romukullan ja varmaankin jonkun timanttien sisäänosto hinnan. En myynyt sormusta, vaan säilytän sen ja teetän niistä joskus jonkin muun korun. Eli vanhoista sormuksista ei ainakaan kanissa saa yhtään mitään!


      • Romu kulta
        ..... kirjoitti:

        Yritin juuri viedä sormuksen kaniin, jonka ovh hinta oli 1300€. Minulle tarjottiin sormuksesta 300€, eli romukullan ja varmaankin jonkun timanttien sisäänosto hinnan. En myynyt sormusta, vaan säilytän sen ja teetän niistä joskus jonkin muun korun. Eli vanhoista sormuksista ei ainakaan kanissa saa yhtään mitään!

        Kaveri sai omastaan 9 euroa.

        Minä kysyin Tillanderin valmistamasta sormuksesta ostoliikkeestä, niin romukullan olisivat ostaneet.
        Kiviä he eivät edes halunneet, vaan olisin saanut ne pussissa itselle.

        Sormuksen ostohinta oli muuten n. tuplaten sinun omaasi verrattuna.

        Halvalla menee.

        Sillähän ne kyllä perustelivat kallista hintaa, että TYÖ on niin kallista suomessa.

        Emme siis ostaneet sormusta vaan suurin osa arvosta oli kotimaista työtä.

        Vähän sama asia kuin että Mersu on kotimainen auto. Sen sinnassa on yli puolet kotimaista, eli veroja ja muita maksuja!


      • Hanma

        Hei! Ostaisin vanhoja kultasormuksia! Olen aloittanut uuden harrastuksen eli korukiven hionnan ja tarvitsisin joko valmiita sormuksia, joista kivi pudonnut tai sellaisia, joista voi tehdä jotain! :-)
        ystävälliset yhteyden otot: [email protected]


    • Heitin

      Sen sormuksen metsään. Niin kauaksi kuin jaksoin heittää, siellä lepää! En halua myydä sellasta joka on ollut minun sillä tarkoituksella... Rahahan ei ratkase rakkaudessa. Eikä sen jälkeen.

    • aluksi --

      onhan ironista kun ostaa kihlat ja vihkisormuksen .hinta on huikea ...rakkauden huumasta saa maksaa .hiillos kun hiipuu kaikki on tuhkan arvoista.

      jotka on aikoneet laittaa hyntyyt yhteen ...pitäis olla esikoulu joka kestäis viisivuotta. jos vielä hinkuu naimisiin ..sitten jo kannattaa ostaa toisilleen TIMANTTISORMUS kalleimman kautta.

      • Romurauta

        Oma esikouluni kesti 7v ja avioliitto vain 1,5v. Että se siitä pointista :D


      • Anonyymi
        Romurauta kirjoitti:

        Oma esikouluni kesti 7v ja avioliitto vain 1,5v. Että se siitä pointista :D

        Oma esikoulu 11v ja avioliitto 1.5 kans. Et silleen.


    • ola m

      jostain pitäs löytää taulukko hinta gramma/karaati korulla ei ole mitään arvoa jos sen myy romuksi

    • goldtoe
    • Juuret ja voima

      Säästätte siellä laatikossa ja annatte lapsillenne, sillä on se sentään oman äidin ja isän liiton sinetöinti sormus, josta lapsi on sitten syntynyt.
      Antoihan Prinssi Williamkin äitinsä kihlasormuksen puolisilleen kihlasormukseksi, joten kunnioittakaa lapsianne sen verran, että ette hävitä muistoja hänen elämänsä alusta . Juuret ovat tärkeä asia, ne antavat voimaa elämään.

      Jo puutarhuri sanoi, että omenapuun alaoksia ei pidä leikata, sillä niistä puu saa voimansa.

      • nainen-69

        No, erolapselle, tai lapsille yleensä ei ehkä kovin paljon merkitse vanhempien vihki- tai kihlasormukset, kuin vanhemmat voisi toivoa tai kuvitella :).

        Ongelmia tulee myös, jos on monta lasta, ja kaikki haluaisi arvokkaan sormuksen. Ja sitten jos antaisikin pojalleen oman sormuksensa "kiertoon", niin enpä osaa sanoa, arvostaisiko pojan morsmaikku sitä ollenkaan. Varmasti arvostaisi prinsessa Dianan sormusta, mutta oman tulevan anoppinsa, hmm. Ehkä, ehkä ei.


      • Anonyymi

        Itseasiassa niillä puun(tai puskan,kasvin) alaoksilla, lehdillä nimenomaan ei tee mitään. Ne vain käyttävät kasvin energiaa kasvattamalla itseään.

        Ollu helvetin tyhmä puutarhuri. Ja varmaan pienet omenapuskat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe