Alkanut ärsyttää kun mies ei osaa siivota jälkiään!
Muutama esimerkki:
1.Mies pesee auton. Jättää kaikki pesuaineet, ämpärit, sienet, kiillotusliinat ja autosta löytyvät roskat maahan auton viereen. Kun huomautan asiasta saan vastaukseksi, että en nyt jaksa kun juuri pesin tuon auton, laitan myöhemmin. Miehen myöhemmin voi olla viikko! Joten minä ne sitten loppujen lopuksi sieltä korjaan.
2. Mies siivoaa ulkovaraston. Ihan hyvä juttu mutta kaikki romut ja romppeet on keskellä etupihaa. Sanoo, että viedään nuo turhat sitten kaatopaikalle joku päivä. Meni viikko ja minä korjasin tavarat takaisin varastoon. Mielummin rojut siellä kun keskellä pihaa! Veisin ne itse kaatsille mutta ei ole ajokorttia...
3. Mies syöttää pojan. Tosi ihana juttu. Minä saan hetken huilata. Sitten tulee soitto. Veli pyytää avuksi. Kaikki likaset astiat, ruokalappu ja suusta ohi menneet ruuat jäävät pöydälle minun korjattavaksi kun mies kaasuttaa autolla veljelleen.
4. Pyydän pesemään pojan maitonokkamukin kun itse siivoan leluja. Istuu vaan tietokoneella tuojottamassa jotain kiihdytyskisoja. Sanoo, että kohta. Odotan, odotan. Sanon, että voit katsoa sitä myöhemmin mutta pesisitkö tuon pullon nyt ettei unohdu niinkun yleensä. Kohta, kohta kuuluu vastaus. Odotan, odotan. Ja lopulta minä sitten sen pesen.
Näiden esimerkkien lisäksi yleensä vaatteet ovat pitkin kämppää. En tiedä mitkä ovat likasia, mitkä puhtaita tai kerran käytettyjä. Heitän siis kaikki koneeseen ja pyykkiä on älyttömästi.
Roskia olohuoneen pöydällä, kakkavaippoja lattialla, likasia astioita pöydällä jne,jne....
Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla. Ei auta.
Onhan se niinkin, että kun minä olen pojan kanssa kotona niin huolehdin silloin siiteydestä. Mutta tuota siivottavaa on niin paljon, että en kyllä enää jaksaisi aikuisen miehen jälkiä siivota. Välillä tuntuu, että olisi kaksi lasta. Tuo isompi onneksi osaa sentään itse peseytyä ja pukeutua...
Ja juuri tuohon esimerkki nro3 viitaten: Mies lähtee auttamaan muita vaikka olisi mikä mutta minulle ei paljoa apua heru näissä kodin töissä. Eikä niissäkään välttämättä tarvisi auttaa vaan, että siivoaisi vaan omat jälkensä niin se helpottaisi jo huomattavasti!
miten saa miehen
32
3097
Vastaukset
- miehellesi !
Miehesi on huomannut, että sinä teet kun hän ei...
ÄLÄ OLE ÄITI MIEHELLESI ! LOPETA HETI !
Jätä tavarat siihen. (keskustele asiasta ensin miehesi kanssa ja kerro aikeistasi !)
(Muista kuitenkin siivota omasi. =) )
Huomauttaen miehelle, että hän on nyt jättänyt autonpesuvälineet pihalle, etkä sinä niitä siivoa.
Kun hän kiukuttelee likaisista välineistä, huomauta, että ne ovat olleet pihalla kuukauden ja hän lupasi siivota ne "kohta"..
Mies oppii hitaasti, mutta varmasti !
Jos tämä ei tepsi vuodessa, sano miehellesi:
"MENNÄÄMPÄ NYT KORJAAMAAN SINUN JÄLKESI "- vaimo ja äiti
Samaa mielyä kuin edellä kirjoittaja. Ja omaa kokemusta. enää en mihen likaisia vaatteita vienyt pesuun vaan sai itse hoitaa pyykit pyykkikoriin kun kerran minulle valitti että missä mun puhtaat kalsarit on niin mainitsin että jaa a enpä ole likaisiakaan nähnyt korissa joten en tiedä. Sitten alko pikkuhiljaa pyykit tulla koriin. Ja siivouksesta ihan kylmästi tarjoo vaikka ruoka likaselta lautaselta hänelle. Kyllä mies sitte oppii että nainen ei ole pelkkä kone ja naisella on muutakin virkaa kun siivoominen. Yks viel minkä tein oli että pyysin miestä joskus siivoo tietokonepöydän ku oli hurjassa kunnossa ja tuli vaan et joo joo kohta no kun mitään ei tapahtunu niin yks kaunis kerta kaikki lensi jätessäkkiin jota pöydällä oli joten huuto tuli mutta ymmärsi lopulta että ois pitäny ite siivota. Eli ota härkää sarvista äläkä passaa paskaa... et ole sen ukkos äiti.
- :D:D
vaimo ja äiti kirjoitti:
Samaa mielyä kuin edellä kirjoittaja. Ja omaa kokemusta. enää en mihen likaisia vaatteita vienyt pesuun vaan sai itse hoitaa pyykit pyykkikoriin kun kerran minulle valitti että missä mun puhtaat kalsarit on niin mainitsin että jaa a enpä ole likaisiakaan nähnyt korissa joten en tiedä. Sitten alko pikkuhiljaa pyykit tulla koriin. Ja siivouksesta ihan kylmästi tarjoo vaikka ruoka likaselta lautaselta hänelle. Kyllä mies sitte oppii että nainen ei ole pelkkä kone ja naisella on muutakin virkaa kun siivoominen. Yks viel minkä tein oli että pyysin miestä joskus siivoo tietokonepöydän ku oli hurjassa kunnossa ja tuli vaan et joo joo kohta no kun mitään ei tapahtunu niin yks kaunis kerta kaikki lensi jätessäkkiin jota pöydällä oli joten huuto tuli mutta ymmärsi lopulta että ois pitäny ite siivota. Eli ota härkää sarvista äläkä passaa paskaa... et ole sen ukkos äiti.
Likaiselta lautaselta.. No en ihan uskalla kokeilla tuota, mutta hieman houkuttaisi :D
- vaiveroinen
vaimo ja äiti kirjoitti:
tuo likaiselta lautaselta syöttäminen. Mies syö aina samalta lautaselta, juo samasta lasista tai kupista ja samoilla ruokailuvälineillä, ellen minä pistä välillä koneeseen. Talvella testasin kestävyyttä noin kolme kuukautta meni eikä vieläkään laittanut tiskiin. Sama juttu kylpypyyhkeen kanssa, viimeksi otin häneltä sen pesuun joulukuussa. Joka päivä hän siihen itsensä kuivaa, ja tulee vielä makuuhuoneeseen pyyhkeeseen kääriytyneenä. Ei tuoksu pyyhe kovin raikkaalle. Samaan tapaan toimii muutenkin. MOnet ehdottavat äideille kotityölakkoa, kun mies ei osallistu, mutta ei se ainakaan meillä toimi. Jos jätän lattiat imuroimatta tai lakaisematta, hän siirtyy parin päivän päästä käyttämään kenkiä sisällä, kun murut ja roskat muuten painavat jalkapohjia. Toivoton tapaus.
- kokemuksia minulla
vaiveroinen kirjoitti:
tuo likaiselta lautaselta syöttäminen. Mies syö aina samalta lautaselta, juo samasta lasista tai kupista ja samoilla ruokailuvälineillä, ellen minä pistä välillä koneeseen. Talvella testasin kestävyyttä noin kolme kuukautta meni eikä vieläkään laittanut tiskiin. Sama juttu kylpypyyhkeen kanssa, viimeksi otin häneltä sen pesuun joulukuussa. Joka päivä hän siihen itsensä kuivaa, ja tulee vielä makuuhuoneeseen pyyhkeeseen kääriytyneenä. Ei tuoksu pyyhe kovin raikkaalle. Samaan tapaan toimii muutenkin. MOnet ehdottavat äideille kotityölakkoa, kun mies ei osallistu, mutta ei se ainakaan meillä toimi. Jos jätän lattiat imuroimatta tai lakaisematta, hän siirtyy parin päivän päästä käyttämään kenkiä sisällä, kun murut ja roskat muuten painavat jalkapohjia. Toivoton tapaus.
Mies tosin siivoaa jossain vaiheessa, kun sotku yltyy aivan kohtuuttomaksi, mutta heti siivoamisen jälkeen aloittaa taas sotkemisen alusta, joten siivouksesta on hyötyä vain muutamaksi tunniksi, enkä sen voimin jaksa taas seuraavaa paria viikkoa elää sikolätissä. Kymmenen vuoden jälkeen en vielä ole saanut häntä siivoamaan jälkensä. Pääsen helpoimmalla, kun teen sen itse.
Joskus olen lähtenyt kotoa kaverille ja ilmoittanut, että voi soittaa, kun on siivonnut. Muutaman päivän hän nautti poikamieselämästään ja sitten siivosi ja soitti minut kotiin. Mutta seuraavana päivänä olisi saanut lähteä taas. Lasten kanssa ei onnistu.
- SAMA MIES?
heräsi epäilys?
- ei sentään
:D :D
- nainen vain
olisit onnellinen että sinulla on mies joka ei ole väkivaltainen tai muuten ilkeä sinulle. Mitä välität jos miehesi ei siivoa jälkiään kuin muuten on perheessä kaikki hyvin. Olisit kiitollinen siitä että saat elää lapsesi kanssa rauhallisessa kodissa jossa miehesi varmasti sinua ja lastaan rakastaa. Elin nimittäin itse vuosia perhehelvetissä mistä sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä ja onneksi niin. Sillä en toivoisi kenellekkään samaa kohtaloa. Mutta nyt minulla on uusi ihana perhe ja olen oppinut arvostamaan pelkästään sitä että saan nukkua yöni rauhassa pelkäämättä omassa kodissa. Eli asiani on teille olkaa onnellisia jos perheenne on rauhaisa ja älkää viitsikö nipottaa puolisoillenne turhista asioista kun on elämässä paljon tärkeämpääkin. Rakastakaa toisianne ja hyväksykää toistenne pikku virheet koska kukaan ei ole täydellinen. Hyvää kesää kaikille
- kyllä
onnellinen että mieheni on kunnollinen. Satun kyllä tietämään mitä on asua väkivaltaisessa perheessä. Isäpuoli on alkoholisti ja yli 7vuotta katselin kun se hakkasi äitiä, potki meitä, huusi ja räyhäsi. Mutta ei ollut rohkeutta ottaa yhteyttä kehenkään. Että näin.
Olen kyllä kiitollinen miehestäni mutta enhän itsekkään voi kaikkea tehdä mieheni puolesta. - sitä..
valittaa. Olen todella pahoillani puolestasi, ja onnellinen siitä, että olet päässyt pois tilanteestasi.
Mutta mielestäni kaikilla on täällä oikeus valittaa "pikku"jutuistakin. Itsekin olen joskus kyrsiintynyt mieheni pieniin vikoihin (ja toki hän minunkin sellaisiin..) Tajuan silti, että todella paljon pahempaakin voisi olla ja rakastan häntä yli kaiken! Sitähän varten tämä palsta on; toisilla on isompia ja toisilla pienempiä murheita. Eikä kenenkään ongelmia pitäisi tuntemattoman vähätellä.
Lähdempä tästä ulos tuulettumaan...Voi että, siellähän sataakin! Kylläpä ärsyttää! Ai niin, Saharassa oltaisiin onnellisia tällaisesta säästä, miksi siis valitan ;)!
- Isi The Man
Ei me miehet osata...
1) Vaimo pyysi laittamaan pyykit kuivumaan pesuhuoneen pyykkitelineeseen kun lähdin saunasta eilen viimeisenä. Aamulla pyykit olivat märkiä ja vika oli minun; teline oli väärässä kohdassa (??) kuulemma. (Saunan jälkilämpö olisi kuivattanut ne jos minä aasi olisin osannut laittaa ne oikeaan kohtaan.)
2) Vaimo soitti töihin kun maito meni pilalle; paska aviomies ei lähtenyt töistä ostamaan maitoa vaan odotti että hän olisi lähtenyt lapsen kanssa kauppaan??????????
Illalla ei enää mököttänyt :) mutta iltakahvilla muistutti että sai nyt vasta ekan kerran kahvia.
3) Piha on viidakko, autotalli täynnä paskaa. Ehdotin että jos laitetaan vanhin poika isovanhemmille hoitoon päiväksi niin pystyn tekemään pihalla/talossa jotain kun ei tarvitse vahtia poikaa koko ajan. Taas tuli itku. Minä en halua olla kuulemma poikani kanssa.
Ajattelin että olkoon sitten; ajeltiin fillarilla ja leikittiin hiekkalaatikolla. Kiva päivä kyllä kaikkiaan. :) Kasvakoon nurmikko.
4)Vein perheen viikonlopuksi hotelliin; käytiin syömässä, retkellä jne. Kun päästiin kotiin ehdotin vaimolle että olisikos hän nyt minun kanssani kahden kun on koko viikonloppu oltu menossa, ja kysyin että haluaisiko vaimo hiukan selkä/jalka hierontaa -ilman vaatteita.
Itku. Taas. Hän haluaa vain olla rauhassa kun oli niin rankka viikonloppu.
Miksen voi jättää hänta rauhaan?
Siinä poiminta parilta viikolta eli niin se vaan on; me suomalaiset miehet ja isät ollaan paskoja aaseja koko porukka. Mitään ei ymmärretä mikä on naiselle ja perheelle parasta.
Ei meitä voi kuin vihata. Onneksi arvon kirjoittajakin on sisäistänyt tämän ja toivottavasti jättää avioero hakemuksen välittömästi ja jättää moisen siivottoman yksilön.
Ai niin. En minä niitä pyykkejä(kään) aina muista siivota. Onneksi vaimo huomauttaa asiasta; kunnon nalkutus piristää aina kun tulee töistä kotiin. :)- Offence
Se on perin outoa, että vaikka mies tekisi, kuten on pyydetty, teko on automaattisesti väärin.
Se on melkoisen pulmallista. - ap.
En väitä, että mieheni on paska eikä tee mitään. Tekee ja paljonkin, on pojan kanssa, käy kaupassa jne. todellä ihana ihminen on mutta aikuisen miehen kyllä pitäisi osata siivota jälkensä. En nalkuta joka asiasta vaan tämä nyt on alkanut nyppimään.
En vihaa miestäni enkä niin ole väittänyt.
Sinun kirjoituksesta kyllä huokuu miten vaativa nainen sinulla on. Yleistät kyllä pikkusen liikaa. me naisethan vain nalkutamme joka asiasta, me emme saisi ikinä olla väsyneitä ja meidän pitäisi olla aina vain itse aurinkoja, ruoka valmiiksi laitettuna, pyykit pestynä, lapset hoidettuna jne kun mies tulee töistä. Eikö? - nainen vain
ap. kirjoitti:
En väitä, että mieheni on paska eikä tee mitään. Tekee ja paljonkin, on pojan kanssa, käy kaupassa jne. todellä ihana ihminen on mutta aikuisen miehen kyllä pitäisi osata siivota jälkensä. En nalkuta joka asiasta vaan tämä nyt on alkanut nyppimään.
Sinun kirjoituksesta kyllä huokuu miten vaativa nainen sinulla on. Yleistät kyllä pikkusen liikaa. me naisethan vain nalkutamme joka asiasta, me emme saisi ikinä olla väsyneitä ja meidän pitäisi olla aina vain itse aurinkoja, ruoka valmiiksi laitettuna, pyykit pestynä, lapset hoidettuna jne kun mies tulee töistä. Eikö?Kyllä näin juuri jos mies tuo leivän pöytään ja on kunnollinen perheenisä. Kyllä naisen kuuluu hoitaa silloin koti ja lapset nalkuttamatta.
- höhhöh
Ihan hauska olisi tuo viestisi jos nyt ei ottaisi päähän tuon toisen saamattomuus. Jotkut eivät ole niin hienoja kuin sinä..
- Ei naisen tarvitse
nainen vain kirjoitti:
Kyllä näin juuri jos mies tuo leivän pöytään ja on kunnollinen perheenisä. Kyllä naisen kuuluu hoitaa silloin koti ja lapset nalkuttamatta.
olla mikään kotiorja vaikka mies nyt elannon kotiin toisikin. Tottakai kotiäiti hoitaa suurimman osan kotihommista jos mies kerran käy töissä. Mutta voihan ne omat jäljet siivotakkin, jos kerran sotkee, eikö? Oletko myös sitä mieltä että jos kumpikin käy töissä, kuuluu naiselle kuitenkin kotityöt, mies kun on perheenpää? Mun näkemys on hieman erilainen..
- Isi The Man
ap. kirjoitti:
Sinun kirjoituksesta kyllä huokuu miten vaativa nainen sinulla on. Yleistät kyllä pikkusen liikaa. me naisethan vain nalkutamme joka asiasta, me emme saisi ikinä olla väsyneitä ja meidän pitäisi olla aina vain itse aurinkoja, ruoka valmiiksi laitettuna, pyykit pestynä, lapset hoidettuna jne kun mies tulee töistä. Eikö?No ei tarvitse olla aurinkoisia ja iloisia aina. Mutta joskus olis kiva yllätys jos se ruoka todella olisi laitettu, kysyttäis miten päivä meni ja mitä haluisit nyt töitten jälkeen tehdä yhdessä tai itseksesi?
Eikä oltais kuin perseeseen ammuttu karhu että "Syö nyt äkkiä niin saat sitten vaihtaa tälle vaipan"
Ai niin. Minä pojan aamulla puen, vien ja haen tarhasta töitten jälkeen -ja usein laitan sen ruuankin kotiin päästyäni. (Vaimo ei kuulemma voi kun ei tiedä tarkasti koska tullaan.) - ap.
Isi The Man kirjoitti:
No ei tarvitse olla aurinkoisia ja iloisia aina. Mutta joskus olis kiva yllätys jos se ruoka todella olisi laitettu, kysyttäis miten päivä meni ja mitä haluisit nyt töitten jälkeen tehdä yhdessä tai itseksesi?
Eikä oltais kuin perseeseen ammuttu karhu että "Syö nyt äkkiä niin saat sitten vaihtaa tälle vaipan"
Ai niin. Minä pojan aamulla puen, vien ja haen tarhasta töitten jälkeen -ja usein laitan sen ruuankin kotiin päästyäni. (Vaimo ei kuulemma voi kun ei tiedä tarkasti koska tullaan.)siltä, että vaimosi on joko todella väsynyt, ehkä jopa masentunut tai sitten sinä vaan olet pahasti tossun alla...
minä teen miehelle ruuan valmiiksi kun tulee töistä. On kiva yhdessä syödä, me kaikki kolme kun poikakin jo enimmäkseen syö itse pienellä avustuksella.
On minullakin kyllä päiviä jolloin en jaksa tuota ruokaa tehdä. Ja huonoja päiviä on kaikilla. Varsinkin jos poika ollut koko päivän aivan mahdoton.
Minusta miehet(huom!eivät kaikki) välillä tulkitsevat vaimojaan väärin. Esim. tuo nalkuttaminen. Minun mies välillä sanoo, että älä nalkuta tai voisit joskus olla hyvällä tuulella. Tämä siksi, että kun mies töistä tullessaan kysyy miten meidän päivä on mennyt, vastaan rehellisesti, että tosi rankkaa ollut kun poika itkenyt tai vaatinut huomiota ja syliä koko päivän enkä ole edes ehtinyt itse syödä kunnolla. Ja vastaan normaalisti enkä yli dramatisoi tai huuda ja riehu. Silti nalkutan. Ehkä pitäisi vaan valehdella kuinka ihana ja helppo poika on ollut.
Mutta tosiaan, eiköhän kaikkia, sekä naisia, että miehiä, välillä ärsytä kumppanissaan joku piirre vaikka muuten parisuhde olisi hyvä. - ap.
nainen vain kirjoitti:
Kyllä näin juuri jos mies tuo leivän pöytään ja on kunnollinen perheenisä. Kyllä naisen kuuluu hoitaa silloin koti ja lapset nalkuttamatta.
Tuo riippuu ihan miehen työajoista. Jos mies tekee vaikka 12h/pvä töitä, niin silloin on itsestään selvää, että nainen hoitaa kodin ja lapset koska ei keneltäkään voi vaatia jaksamista vielä kotitöihin tuollaisen työpäivän jälkeen.
Minun mies töissä 8h/pvä ja vkoloput vapaat. Olisiko silloin oikein, että vkoloppuna mies makaa sohvalla tekemättä mitään ja vaimo siivoaa, pesee pyykit, hoitaa lapset, tekee ruuan, käy kaupassa jne...? Kuten joku tuolla kirjoitti, että ei nainen ole mikään kotiorja jonka aina pitäisi jaksaa. Miehellä on töissä lakisääteiset ruoka ja kahvitauot. Kotiäidillä ei niitäkään vaan lennossa pitää jotain syödä, varsinkin jos lapset ovat pieniä.
Onneksi meillä ei ole työn jaossa ongelmia. Mies tekee siinä missä minäkin mutta ei osaa siivota jälkiään. - tintirimintiri
nainen vain kirjoitti:
Entä jos molemmat käyvät töissä ja tuovat sen leivän pöytään. Meillä näin: Itse valmistuin toukokuun lopussa, sain töitä vaikka vain osa-aikatyötä, mutta kuitenkin. Tuon taloon ruoan, maksan sähkölaskun, vesimaksun ja jätemaksun, oman autoni vakuutukset, puhelinlaskut ja vaatekulut. Meille on tulossa esikoinen joulukuussa ja nyt mies ei muuta kuin tulee töistä odottaa ruokaa valmiiksi tehtynä ja jos ei ole niin ei hän sitä oma-aloitteisesti tee. Nukkuu päikkärit ja katsoo töllöä... Itse pesen pyykit, hoidan koiran siivoan... ja omiakin menoja olisi....
Kauhulla odotan että miten elämämme muuttuu kun vauva syntyy... - mies tekee
ap. kirjoitti:
Tuo riippuu ihan miehen työajoista. Jos mies tekee vaikka 12h/pvä töitä, niin silloin on itsestään selvää, että nainen hoitaa kodin ja lapset koska ei keneltäkään voi vaatia jaksamista vielä kotitöihin tuollaisen työpäivän jälkeen.
Minun mies töissä 8h/pvä ja vkoloput vapaat. Olisiko silloin oikein, että vkoloppuna mies makaa sohvalla tekemättä mitään ja vaimo siivoaa, pesee pyykit, hoitaa lapset, tekee ruuan, käy kaupassa jne...? Kuten joku tuolla kirjoitti, että ei nainen ole mikään kotiorja jonka aina pitäisi jaksaa. Miehellä on töissä lakisääteiset ruoka ja kahvitauot. Kotiäidillä ei niitäkään vaan lennossa pitää jotain syödä, varsinkin jos lapset ovat pieniä.
Onneksi meillä ei ole työn jaossa ongelmia. Mies tekee siinä missä minäkin mutta ei osaa siivota jälkiään.töitä 12 h/vrk ja 7 pv viikossa, niin ei hän silloin kotona enää sotkua tee. Toisin sanoen nainen pääsee paljon helpommalla. Kokemusta on.
- ihankohta,ihankohta
Aivan kuin minun elämästä olisit kirjoittanut! Olen niin hemmetin kyllästynyt tuohon ihan kohta ihan kohta -toisteluun. Välillä tekisi mieli...vaikka mitä! Äh. Onneksi tämä on kuitenkin aika pientä, ehkä ne siitä aikuistuu? Toivotaan hartaasti.. Ei tätä koko elämäänsä jaksa katsella..
- kans samanlaista
Meillä toooosi tuttua tuo "kohta, kohta" -meininki. Lautaset, lasit, ruoantekovälineet jää aina lojumaan käytön jälkeen ja, jos sanon, että ne voisi tiskata pois tai laittaa tiskikoneeseen, niin sanoo "kohta, älä sä nyt koske niihin". Ja mä INHOAN likasta keittiötä, joten todella nyppii... Miehen astiat vielä ehkä jotenkin voisikin jättää lojumaan, mutta eniten ärsyttää, kun illalla syöttää pojan (minä syötän tytön :)), niin NEKIN astiat jää lojumaan ja pakkohan MUN on sitten ne aamulla pestä, että poika saa aamupalaa (hänellä on lempparilautanen, josta haluaa syödä JOKA aterian :)).
Vappuna juotiin pihalla punaviinilasilliset. Omani korjasin pois (muiden roskien mukana) ja sanoin miehelle, että voisko siivota oman lasinsa pois sitten, kun ei enää viiniä juo. Sanoi, että "joo, tottakai, kohta - juon vielä lasillisen". Viime viikonloppuna anoppi sen sieltä pöydältä siivosi, kun oli lapsia hoitamassa...
- yritän, yritän...
Tuo kuulosti niin tutulta että oli vain ihan pakko näpyttää viestiä ketjun jatkoksi... Meillä tuossa on mukana myös erilaiset siisteyshalut, itse haluiaisin että kotona olisi sellaista yleissiistiä, että jos nyt vieraita tupsahtaa ovesta sisään niin ei tarvitsisi hyppiä eteisessä roskapussien, kenkien ja lattialla lojuvien vaatteiden yli.. Miehen mielestä taas kaikki on vain elämisen näkymistä!
Hänkin kuitenkin on usein sanonut että kuinka mukavaa on kun tavarat ovat paikoillaan ja kotona siistiä ja puhdasta, mutta ei kuitenkaan osoita minkäänlaista mieleenkiintoa itse hommien hoitumiseen.
Joskus olen jo epäillyt, että olen meillä ainoa jolla on taikasanat pyykkikorin ja astianpesukoneen luukkuihin, eivät tunnu muiden kohdalla vaan aukenevan! Kolme viikkoa sitten lupasi naapurille korjata jonkun koneen, tuolla tuo seisoo edelleenkin keskellä meidän pihaa pressun alla hajotettuna tuhannen p****n päreiksi, kuulemma "ei nyt ole mielenkiintoa siihen kajota, kun naapurikin sanoi, ettei mitään kiirettä"..
Ja sama kuin teillä tuon eilisen auton pesun kanssa, ämpärit ja painepesuri pitkin pihoja, pitää taas varmaan vinkkinä soittaa töihin ja kysäistä että tykkääkö pesuri sateesta kun on luvannut vettä täksikin päiväksi...?
No tulihan purnattua nyt meidänkin epätasaista kotitöidenjakoa, mutta eipä kai auta muuta kuin jatkaa sanomista niin hyvällä kuin pahallakin...:)
Älkäämme luopuko toivosta, miehemme kun kuitenkin muuten ovat rakkaita ja kunnollisia! Ja nyt siivoamaan kun saa tehdä sen rauhassa ja pystyy nauttimaan jäljestä edes yhden iltapäivän! Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille, siivojen ja siivottomien puolisoille!:) - niin,
että kun jättää pöytään (hän ainoastaa syönyt) astiat voipaketit, maidot, niin huudan hänet yksinkertaisesti takaisin, että nyt jotain unohtui ja osoitan pöytään. Nuristen sitten alkaa latia niitä takaisin jaakaappiin. Mutta jonkinaikaa näin tehneenä harvemmin enää jättää sotkun jälkeensä. Toki joskus saatan itse siivota hänen jäljet.
Vaatteista taas olen monta kertaa sanonut, että vie likaset pyykkikoriin jne. Mutta jos jättää lojumaan, saatan odotaa päivän, että meneeko ne sukat pyykkiin, mutta jos ei mene niin kerään kaikki lojuvat vaatteet ja tungen ne hänen kaappiinsa. eiköhän joskus opi.. - huomata
...etten ole ainoa joka asuu "siivottoman" miehen kanssa. Meillä kanssa minä korjailen miehen jälkiä: vaatteita, tyhjiä tupakka-askeja, makkarapaketteja, leipäpusseja, karkkipapereita, astioita....... IIIIIIIKKK!! Lisäksi hänellä on tapana jättää kaapin ovet auki kun ottaa sieltä jotain......EI EI EI.....!!!!
Ja taitaa olla sukuvika. Appiukko on samanlainen!!
Tällä hetkellä oma poikamme on 2v. ja korjaa paremmin jälkensä kuin isänsä. Että aikuiset miehet, ottakaa mallia 2-vuotiaasta!!!!!! - Emonaaras
Reagoinpa tähän viestiketjuun kun välillä saa huomata elävänsä jotenkin ihan erillaisessa maailmassa (sama koski yhteenmuuttamis-viestiketjua tuolla isien palstalla, mutta siihenhän ei naiset saa reagoida...).
Meidän perheessä minä olen se sotkuinen. Olen aina ollut ja tiedostan tilanteen täysin -kerroin asian suoraan jo ensimmäisillä tapaamisilla. Mies taas on hyvin siisti. Vuosien mittaan on lötynyt ihan hyvä kompromissitila ihan itsestään. Minä yritän huomioida miestäni parhaani mukaan, koska haluan että hänellä on hyvä olla omassa kodissaan. Ja mieheni osaa nykyään ottaa relammin niin siivouksen kuin muidenkin asioiden suhteen -ja sehän on vain positiivista.
Muutenkin nää mies nais kliseet joita täältä saa lukea tuntuu jotenkin tosi vierailta. Olemme erillaisia, se on selvä, mutta koska pidämme toisistamme ja arvostamme toisiamme olemme valmiita joustamaan puolin ja toisin. Voimme luottaa siihen, että molemmat tekevät parhaansa meidän yhteisen elämämme eteen, vaikkakin omilla tavoillaan. Ja onneksi olemme molemmat ihmisiä jotka katsomme laajoja kokonaisuuksia ennemmin kuin pieniä yksityiskohtia.- se sotkuisempi
Joskus jostain palstalta luin, että miksi (yleensä) naiset aina olettavat, että heidän siivousstandardiensa mukaan on elettävä. Aina pitäisi elää sen siistimmän henkilön toiveiden mukaan. Joillekin se siivous nyt vaan ei tule niin luonnostaan heti ja automaattisesti ja se oikeasti vaatii hieman ponnistelua, että jaksaa/viitsii jonkin asian korjata, koska se likainen astia siinä pöydällä nyt ei vaan niin kauheasti häiritse. Tottakai pitää parisuhteessa kunnioittaa toista ja jos huomaa, että toista ihan oikeasti ahdistaa ne astiat tai vaatteet väärissä paikoissa, niin sitten yrittää parhaansa mukaan niitä järjestellä, mutta kyllä sen siistimmänkin osapuolen pitää olla valmis kompromisseihin ja hyväksyä se, että toisen mielestä tiskejä nyt ei vaan ole ihan pakko heti tistaka tai vaatteita viikata kaappiin.
Niin ja olen siis nainen, joka elää hieman siistimmän miehen kanssa ja joka toki yrittää vähän elää miehen kanssa eri tavalla kuin jos eläisi yksin, mutta onnistuminen ei ole jokapäiväistä.
- miehen elätti.
Tuossa joku mainitsi että naisen kuuluu tehdä koti-asiat kun mies hoitaa leivän kotiin.
Ok. Miltäs tämä sitten kuullostaa:
Maanatai
Aamupäivän olen pojan kanssa ja teen samalla kotitöitä, laitan pyykkiä kaappiin ja pesen uutta, tyhjennän tiskikoneen ja laitan tilalle likaiset, imuroin ja syötän koirat. Mies lähtee töihin. Laitan pojan päiväunille vaunuihin ja alan leikkaamaan nurmikkoa, siinä menee 2-3 tuntia vaikka ajettava leikkuri onkin. Poika herää kesken kaiken. Touhutaan taas sisällä, pojan hoitoa ja laskun maksua. Teen paperitöitä ja joudun soittelemaan vähän virastoihin.
Alkuillasta laitan taas pojan nukkumaan je menen pinoamaan puita. Teen sen aikaa kun poika nukkuu.Taas herätään ja mennään sisälle. Teen ruokaa ja hoidan poikaa. Käydään pojan kanssa kaupassa. Tullaan kotiin ja mieskin tulee samalla. Mies syö samalla kun on puhelimessa, jättää kaiken pöydälle ja menee tupakalle. Tupakalta sohvalle josta sitten koneelle. Laitan ammeeseen veden ja huudan miehelle että voisiko kylvettää pojan. Joo kuulemma. Poika on alasti ja vesi valmiina. Mies huutaa että ihan kohta, yks juttu enää. Menen kylvettämään pojan, odotellaan isää. Ei näy ja lähdetään pukemaan. Syötän pojan ja laitan nukkumaan, ei meinaa nukahtaa vaan joudun käymään rauhoittelemassa vähän väliä. Annan koirille ruokaa. Poika nukahtaa lähden jatkamaan nurmikon leikkuuta.
Tulen sisälle 23.30 ja poika huutaa. Isä nukkuu sohvalla. Rauhoittelen hysteerisen pojan ja se nukahtaa. Siivoan keittiön ja raivailen vähän. Lataan pyykinpesukoneen ja käyn pesulla. Herättelen miehen sohvalta pesulle josta se herääkin tunnin herättelyn jälkeen. Pakkaan pojan kassin koska aamulla on aikainen lähtö kaupunkiin. Tulen käymään koneella ja menen sänkyyn lukemaan.
Kello on jo 01.30.
Tuossa oli vielä suhteellisen helppo päivä, oikeastaan niin normaali kuin olla jo voi.
Teen myös tilan töitä, uunipuut, pihatyöt, autojen kunnossa pito, remontit,roskien viennit (mies ei halua maksaa siitä että joku kävisi ne pihasta) kaikki juoksevat asiat. Teen valehtelematta "töitä" heti siitä lähtien kun aamulla silmäni avaan ja päivä loppuu vasta kun muut nukkuu ja hommat on hoidettu. Ja mies ihmettelee miten väsyttävää voi olla "vaan" kotona lapsen kanssa.
Täällä maalla meinaa hukkua työn paljouteen. Kaikkiella on niin pitkä matkakin. Näin yöllä saan hetken itselleni, aamulla en taas mainaa jaksaa nousta ylös mutta pakko on.
Mies tekee töitä 5-20 tuntia vuorokaudessa. Aivan erikoistilanteissa siis noin pitkää päivää, muutaman kerran vuoteen. Hänen ei TARVITSE osallistua mihinkään muuhun. Tulee kotiin ja sen kun vain on. Reilua?
Mikä surkeinta, se oli tämmöistä jo silloin kun itse oli työelämässä, tein 6 päiväistä viikkoa yrittäjänä. Tein suhteessa enemmän töitä mutta silti kaikki tämä oli jo harteillani.
Mikä minä sitten olen? Idiootti tulee ensimmäisenä mieleen. Ja parastahan tässä on se etten laita rikkaa ristiin tämän talouden eteen vaan olen lomalla, äitiyslomalla!
Onneksi minulla on noinkin ahkera mies, ei kyllä pojan kanssa muuten pärjättäisikään...
Itseasiassa olen jopa sujut tilanteen kanssa normaalisti. Mutta tännän oli taas sellainen päivä että meinas läikkyä yli. Miehellä ei ollut töitä ja äkäinen kun sonni. Kuuntelin sitä iltäpäivään ja sitten käskin kauniisti suksia vaikka v***uun jos ei kiinnosta meidän kanssa olla kotona. Joo olin sika, mutta migreenikohtauksen tultua en ole niin ihana ihminen enää. No mieshän lähti suksimaan ja tuli kotiin tunti sitten.
Nalkuttamaan en ala. Sanon asiani kyllä, ei tarvioi miehenkään arvailla mikähön sillä taas on... Aikani katson. Se ettei mies auta kodin/tilan töissä ei tule olemaan eron syy vaan se ettei hän välitä jaksamisestani tai pojastaan.
Ja jos täältä joskus lähden muutan kaupunkiin, kerrostaloon. Siellä nautin olostani ja lapsestani, meillä on kaikki maailman aika. Sitä pientä luukkua siivotaan ja tehdään ruokaa moneksi päiväksi kerrallaan.
Nimim. Paha, paha päivä. - läksynsäoppinu
Te miehet jotka luette tämän, ottakaa oppia. Jatkossa elkää sanoko kohta, vaan sanokaa EI. On tärkeää oppia sanomaan EI kotityranille...se tekee elämästä elämisen arvoista. Annan esimerkin ensimmäisen kirjoittajan kustannuksella.
1. Eiköhän se syys myrskyt viimeestään net sankot vie, ellei sitten joku muu jota ne häiritsee. Nyt en jaksa pitää sisällään lupauksen-> kohta laitat...ei saa antaa kateettomia lupauksia.
2. Vetäiset kärryn etupihalle ja sanot, että jos et halua niitä pihalle lapa ne kärryyn niin mie nakkaan kaatikselle.
3. Muistuta lähtiessäsi, että naises muistaa siivota jäljet. Veljeä on tärkeä tukea.
4. Sano että peset nokkamukin silloin kun siltä tuntuu, todennäköisesti seuraavan kerran kun sitä tarvitset. Jos vaimo naputtaa likaisista vaatteista niin sano, ettei niitä pakko oo pestä. Tosimies ostaa uuden paidan kun entiseen tulee reikä. Sitä paitsi pyykin pesu on rentouttavaa, naiset vaan tekee siitä helvettiä kaikilla turhilla värisäännöillä. Sano EI rasismille ja pese mustaa ja valkoista samalla laakilla. Lopuksi alat nalkuttaan kun vaimos on jättäny paskavaippoja lojumaan lattialle, eihän siellä mahdu ees perämoottoria korjaamaan!! - lapsia liuta
Heh, pakko kommentoida vaikka onkin jo aikaa. Mieshän on ihan niinkuin Wagner. Ja jos äitinsä on passannut hänet piloille pienestä, ei se muuksi muutu. Meillä paras keino on ajaa mies lapsineen muutamaksi päiväksi retkeilemään, niin johan pysyy huusholli siistinä. Ikävää että he retkeilevät niin harvoin ;=)
Ei auta vaikka kuinka nalkutan. Valikoiva kuulo ei reagoi ikäviin nalkutuksiin, ja sama pätee lapsiin. Yritä siinä sitten olla järjestyspoliisi.
Auttaisikohan sakko / rangaistus: ei ruokaa jos ei siivota jälkiään. (Meillä ainakin kuolisivat nälkään tai tulisi kalliiksi jos joutuisivat usein käymään grillillä). Sen verran olen luopunut passaamisesta, että itse saapi vaatteensa silittää. Joskus hän kyllä tarttuu imuriinkin, mutta mikä ihme niitä miehiä vaivaa kun mitään hommaa ei viedä loppuun asti. Siinä se imuri sitten kököttää vaikka keskellä olohuonetta niin monta viikkoa kunnes joku muu kuin hän sen siitä siivoaa, jäi kuulemma kesken joku....
Sama jos korjaa tiskit koneeseen joskus, niin osa jää aina tiskipöydälle (ei mahtunut koneeseen) muttei tullut mieleen tiskata käsin vaikka loppuja ja pyyhkiä tiskipöytää ja ruokapöytää... Rättiä ei osaa mies käyttää ei.
Pitäisikö kaikki keskeneräiset miehet (huom. keskeneräiset miehet ovat siis miehiä jotka eivät osaa tehdä hommiaan loppuun asti, en siis yleistä) viedä kouluun jossa kädestä pitäen opetetaan miten kotityöt tehdään loppuun asti ja viimeistellään? Ja pitäisikö siitä viimeistellystä työstä sitten antaa jokin palkkio niinkuin koirille?
Mutta oppiiko vanha koira enää uusia temppuja ;=) - mamiR05
Olen itse huomannut, että lähes kaikkeen auttaa puhuminen.. Yleensä ihmisen kasvatus vaikuttaa paljon tälläisiin asioihin. Omat vanhempani laittoivat minut siivoamaan säännöllisesti (myös vessan) ja tein aina osan kotitöistä, joka päivä. Kotona oli aina siistiä, vaikka meillä oli koira ja molemmat vanhempani olivat töissä. Mieheni taas on saanut elää kuin pellossa ja hänen äitinsä on tehnyt kaiken lasten puolesta. Ukkoni on paitsi hieman avuton, myös aloitekyvytön. Puhuminen on auttanut ja nykysin ukko jopa kysyy tarvitsenko apua tai miten hän voi minua auttaa. Keskustele asiasta miehesi kanssa, tee selväksi, että tarkoitus ei ole haukkua tai arvostella häntä, vaan saada hänet tajuamaan, että jos puolisot jakavat työtaakan, molemmilla on helpompaa ja arki sujuu paremmin ja parisuhteen osapuolet voivat paremmin. Oma mieheni myönsi, että hänestä tuntuu hieman pahalta teetättää minulla lähes kaikki homma. Vastuun ottaminen ja sen ottamisen opettelu vie aikansa. Jos mies on tottunut siihen, että kaikki on valmiina, ei noidankehää murreta helposti.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628