Acnex & Brevoxyl

Skater91

Voiko apteekista ostettavia Acnexia ja Brevoxyl tuotteita käyttää samanaikaisesti? Siis että ensin putsaa naaman acnexilla ja sitten käyttää brevoxyliä vai kannattaako käyttää vaan toista? Kiitos kaikille vastanneille.

8

6060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Kannattaa varmaankin ihan rohkeasti kysyä asiaa sieltä apteekista, ennen kuin tuhoat kasvosi liian vahvoilla aineilla...

• Jooboboabao

Ensinnäkään Acnexia ei kannata käyttää puhdistukseen, vaikka purkin kyljessä lukee "puhdistusliuos". Se tarkoittaa pestyn, puhtaan ihon käsittelyä Acnexilla.

Acnexia ja Brevoxyliä kannattaa yhdistelmäkäyttönä testaa että 1.päivänä Acnexia ja tokana Brevoxyliä, ja katsoa miten iho käyttäytyy. Peiaatteessa Acnexissa ei ole mitään "lääkeainetta", toisin kuin Brevoxylissä, mutta yhteiskäytöllä voi olla ikäviä vaikutuksia: kutinaa, punoitusta..

Hyvä kosteusvoide, mm. apteekista saatava Humektan (HUOM! älä käytä rasvapitoisia kosteusvoiteita!)

Tietty vaikea sanoa että missä "kunnossa" kavosi ovat tällä hetkellä, että onko tarvetta Acnex Brevoxyl yhdistelmään

• pharmacist__

Acnex liuoksessa on salisyylihappoa, jota en suosittelisi käyttämään samaan aikaan bentosyyliperoksidin (brevoxyl) kanssa. Suosittelen, että peset illalla kasvot hellävaraisella happamalla pesunesteellä (esim. lactacyd), ja levität sen jälkeen ohuelti brevoxyliä kasvoille. Annat kuivua vähintään 10 minuuttia. Sitten levität sopivaa perusvoidetta ohuelti, jottei kasvot kuivu liikaa. Tämä on tärkeää, koska näin voidaan ehkäistä bentsoyyliperoksidin haittavaikutuksia (ihon kuivuminen, hileseily ja ärsytys) Brevoxylin tulee olla kokonaan imeytynyt ennen perusvoiteen levitystä, muuten iho voi ärtyä. Basiron on mielestäni Brevoxyliä parempi, koska se on geelimäinen ja imeytyy nopeammin. Hyvä perusvoide basironin/brevoxylin kanssa on esimerkiksi Aqualan Duo, koska se on tarpeeksi kosteuttava glyserolin ansiosta. Humektan ei ole tarpeeksi kosteuttava.

Aamulla peset kasvosi Lactacydillä. Tämän jälkeen voit pyyhkiä kasvosi Acnexilla, jos ihosi ei tunnu kuivalta tai ärtyneeltä. Acnex sisältää myös alkoholia ja triklosaania, joten se voi ärstyttää ihoa turhaan, jos iho on jo ennestään herkistynyt bentsoyyliperoksidista. Tämän voit toki korvata jollain hellävaraisella kasvovedellä (esim. Eucerinilta löytyy hyvä Balancing Toner)
        Tärkeää on levittää suojakertoimellinen päivävoide tai perusvoide aurinkosuojavoide, koska bentsoyyliperoksidi herkistää auringonvalolle. Esim. Eucerin Sun Lotion SPF 30 Extra Light. Jos ihosi ei tunnu erityisen kuivalta, tuo varmasti riittää kosteutukseen.

Voin vihjaista, että lääkäriltä kannattaa pyytää resepti Epiduo nimiseen reseptilääkevoiteeseen. Se sisältää bentsoyyliperoksidin lisäksi adapaleenia, erästä a-vitamiinijohdannaista. Minulla on omaakin kokemusta tuotteesta, ja se on paljon tehokkaampaa kuin Brevoxyl:)

t. Farmasian opiskelija.

• jasu48
        pharmacist__ kirjoitti:

Acnex liuoksessa on salisyylihappoa, jota en suosittelisi käyttämään samaan aikaan bentosyyliperoksidin (brevoxyl) kanssa. Suosittelen, että peset illalla kasvot hellävaraisella happamalla pesunesteellä (esim. lactacyd), ja levität sen jälkeen ohuelti brevoxyliä kasvoille. Annat kuivua vähintään 10 minuuttia. Sitten levität sopivaa perusvoidetta ohuelti, jottei kasvot kuivu liikaa. Tämä on tärkeää, koska näin voidaan ehkäistä bentsoyyliperoksidin haittavaikutuksia (ihon kuivuminen, hileseily ja ärsytys) Brevoxylin tulee olla kokonaan imeytynyt ennen perusvoiteen levitystä, muuten iho voi ärtyä. Basiron on mielestäni Brevoxyliä parempi, koska se on geelimäinen ja imeytyy nopeammin. Hyvä perusvoide basironin/brevoxylin kanssa on esimerkiksi Aqualan Duo, koska se on tarpeeksi kosteuttava glyserolin ansiosta. Humektan ei ole tarpeeksi kosteuttava.

Aamulla peset kasvosi Lactacydillä. Tämän jälkeen voit pyyhkiä kasvosi Acnexilla, jos ihosi ei tunnu kuivalta tai ärtyneeltä. Acnex sisältää myös alkoholia ja triklosaania, joten se voi ärstyttää ihoa turhaan, jos iho on jo ennestään herkistynyt bentsoyyliperoksidista. Tämän voit toki korvata jollain hellävaraisella kasvovedellä (esim. Eucerinilta löytyy hyvä Balancing Toner)
        Tärkeää on levittää suojakertoimellinen päivävoide tai perusvoide aurinkosuojavoide, koska bentsoyyliperoksidi herkistää auringonvalolle. Esim. Eucerin Sun Lotion SPF 30 Extra Light. Jos ihosi ei tunnu erityisen kuivalta, tuo varmasti riittää kosteutukseen.

Voin vihjaista, että lääkäriltä kannattaa pyytää resepti Epiduo nimiseen reseptilääkevoiteeseen. Se sisältää bentsoyyliperoksidin lisäksi adapaleenia, erästä a-vitamiinijohdannaista. Minulla on omaakin kokemusta tuotteesta, ja se on paljon tehokkaampaa kuin Brevoxyl:)

t. Farmasian opiskelija.

kiitos, tästä oli apua :)

• 13

lkj

• Poikaksi

Saako ACNEX:ia apteekista ilman reseptiä?

• jasu48

saa kyllä

• .................

Acnex on mielestäni kasvovesi rasvaiselle iholle, jossa on ihomatoja.

Acnexin (tai joskus käyttämäni ACO-salisyyliliuoksen tai -geelin, joita ei enää ole) hyöty on ihohuokosten supistuminen ja ja ihomatojen muodostumisen väheneminen.

Mutta paljon olennaisempaa aknen hoidossa on ihon jatkuva tehokas kuoriminen, jota bentsoyyliperoksidituotteet tekevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe